תגובות (77 תגובות ב-63 דיונים)
63. דתי עלק
מר יעקב יש לך מזל שאתה בתעשייה יש לך כסף אתה דתי אך על המדינה שלנו אתה רבי נוח מה שנוואח לך אתה עושה
11/05/13 | 21:39
62. כל מילה בסלע
קובי, כל הכבוד.
מבחיל לראות את כל המתיימרים להיות כתבים כלכליים מתרפסים בפני הפופוליזם חסר ההבנה של "הלוחמים למען העניים" או מעמד הביניים או כל דבר אחר העקר להיות פופולרי. אני רוצה להאמין שהם יודעים את האמת ורק משקרים לעצמם כי אם הם מאמינים בשטויות שאומרים בטלויזי - המצב יותר חמור.
לא פשוט לכתוב משהו לא פופולרי ולכן - כל הכבוד
11/05/13 | 18:12
61. אראלי הוא דוגמא למישהו רהוט וחריף אך טיפש מוחלט.
כן זה מבלבל, הוא יכול להשמע אינטילגנטי בגלל הניסוחים היפים אבל הוא מדבר שטויות.
11/05/13 | 14:57
60. קובי כנס!!!!
מי הבטיח לפני הבחירות לקחת מעשירים? מי הבטיח לקחת מעובדי חברת חשמל ומועדי העובדים? מי שאל איפה הכסף?יאיר!!!!! לא המחאה ולא נעליים. הוא מכר את האשליה. שישלם את המחיר!!!!
11/05/13 | 12:39
59. יש הרבה ילדים שאין להם מה לאכול לך יש בית כסף מה אתה מבין
11/05/13 | 07:59
58. כואב
כואב אך נכון
11/05/13 | 06:02
57. גבוהה גבוהה היוהרה. השמר בדעותיך על דברים שאינך מבין בהם.
לא נראה לי שאתה או אלו המסכימים איתך באמת מבינים את המצב. האם אתה באמת יודע איפה הכסף ועל מה הוא מתבזבז. האם כולכם משוכנעים שהתקציבים לכל המשרדים השונים מתנהלים בצורה אחראית. האם אתם משוכנעים שמאות אלפי עובדי המדינה נותנים תמורה בעד השכר והתנאים שהם מקבלים? אני מניח שעל כולכם מקובל שהחברות הגדולות במשק ימשיכו לשלם 1%-3%? אני מניח באמת שהבעיה היא בנו, עם כנוע ומסכן. כך היה כשחברות הסלולר גבו מאיתנו מילארדים רק מפני שהם יכלו. וראו הפלא ופלא, כשנפתח השוק לתחרות פתאום הם נאלצו להוריד את המחירים במאות אחוזים ולקצץ במערכות המנופחות שלהם, בדיוק כמו המערכות המנופחות של המערכת הציבורית. האם ידעתם שמשפחה בעלת חמש נפשות צריכה בין 15-25 אלף ש״ח על מנת לסיים את החודש בכבוד? וזה אומר 30-50 אלף ש״ח בחודש ברוטו. מדוע ישראל צריכה להתברג כאחת המדינות היקרות ביותר לחיות בה כשהשכר הממוצע במשק הוא בין הנמוכים ביותר בעולם המערבי. יש פה מאות אלפים אוכלי חינם, מושחתים, פרזיטים בחסות המדינה, חברות עם רווחי ענק שלא משלמים מיסים והמון אגו טריפיונרים כמוך שמתכחשים למציאות העגומה ומספרים סיפורי אלף לילה ולילה ללא מחקר מקיף ומדויק וללא יכולת לעשות מעשה אמיתי., רק יכולת לשבת בישיבות מדושנות, להביע דעות חלולות ולקבל החלטות חסרות אחריות.
תתבייש ותתביישו כל אלו שמקבלים את הגזירות בחיבוק מבלי להבין דבר
10/05/13 | 18:12
ברגע שיעלה המס לחברות הגדולות
הם פשוט יעבירו את המפעלים שלהם בחודש"ל כי זה כזה פשוט בשבילם ואז נכנס לבור יותר גדול
10/05/13 | 23:13
56. אתה לא מבלבל אותנו לשניה, הוא ידע לפני הבחירות מה המצב
ובכל זאת דיבר על תוכניות לטובת מעמד הביניים, איפה הכסף? שאל... עכשיו הוא מצא בכיס שלנו...
מה לא ברור לך עתונאי קטן שלי...
10/05/13 | 18:00
55. תוציא את הראש מהתחת ותפתח את העיניים
אף אחד לא מבקש את הבלתי אפשרי ואף אחד לא מצפה להיות עשיר ב"ארץ אוכלת יושביה", אבל כן ניתן לעשות ולעשות הרבה כדי לרדת לנו מהגב. קח לדוגמא את בעיית הדיור. כולם יודעים את הפתרון האמיתי, אבל אף אחד לא מוכן באמת שירדו כאן המחירים, בגלל בעלי ההון והאינטרסים. פיקוח על מחירי השכירות, לפי קריטריונים ואזורים, יוריד את המשקיעים מהנדלן ויביא לירידה משמעותית גם בשכירות וגם בקניה. זאת רק דוגמא אחת מיני רבים, שבה האינטרסים של בעלי ההון מונעים מהממשלה לעשות את הצעד הנכון. אז תפסיק לשטוף לאנשים את המוח ולהוציא להם את הרוח מהמפרשים, כי יש הרבה מקום לשיפור המצב
10/05/13 | 17:57
54. לפיד לא יצר את הגירעון הענק הזה הוא צריך להוציא
10/05/13 | 17:31
53. כל הכבוד ללפיד ראש הממשלה הבא!
10/05/13 | 17:30
52. אם כבר לחפש אשמים אז ביבי
הוא הראש שישב בממשלה בשנים האחרונות ונתן לכזה גירעון לטפוח, יאיר לפיד הוא המבוגר האחראי שמגיע לעשות סדר בבלגן שעשו הממשלות האחרונות. אז נכון הוא צריך להיות המניאק שעושה את העבודה השחורה, הורס המסיבות, הוא יכל להמשיך בדרכו של ביבי ולהתעלם מהגרעון להוריד את המיסים לחלק מזומנים להמונים בכיכר רבין ולהיות חביב הקהל עד שהיינו הופכים ליוון. הייתי רוצה להאמין שתושבי המדינה לא בעלי הבנה של ילד בן חמש ושהם יודעים שכדי ליישר קו ולהגיע לזמנים מאוזנים כלכלית יש צורך בהקרבה של מעט שנים בשביל לעשות סדר בבלגן. ירידה לצורך עלייה אם תרצו.
10/05/13 | 17:29
51. תתביש לך חצוף תראה איך אנשים גרים בדימונה
10/05/13 | 17:16
50. איתך לחלוטין - אך יותר אופטימי לגבי השפעת רפורמות שניתן לעשות (לא במיידי) ומאמין שייעשו
10/05/13 | 17:14
49. פעם אחרונה שבחרתי בלפיד מתאים להיות עיתונאי קטן
10/05/13 | 17:13
48. כל כך צודק!
כל מילה בסלע, סוף סוף מישהו שאומר את מה שאני חושב...
10/05/13 | 16:39
47. הוצאתה לי את המילים ....
10/05/13 | 16:23
46. ואני חשבתי שחסר שפויים. תודה רבה לך!
10/05/13 | 15:47
45. אתה מסודר עם עשרות אלפי ש"ח בחודש - נראה אותך חי כמו אחד העם!
ובטח שאפשר היה לקחת מהתאגידים הגדולים שמקבלים מיליארדים של מתנות ומהרווחים הכלואים שהלכו ישירות לכיס של העשירים ביותר.
לך הגזירות לא מפריעות כי אתה מסודר.
אם היית אדם רגיל היית מבין את הזעם.
10/05/13 | 15:34
44. תן לי לנחש .... אתה לא מרוויח 5000 ש"ח.
10/05/13 | 15:21
תן לי לנחש - את מאשים את כל העולם חוץ מעצמך על השכר שלך
10/05/13 | 15:47
43. טועה טעות טעית ומטעה
שינוי מדרגות המס ומיסוי שכירים מעושרים בכל הסקטורים החל מפנסיונרים של הצבא שראו רובה בטירונות המשך כל החבורה שמנהלת במדינה חברות ציבוריות מרצים באוניברסיטאות בכירים בנמלים בבריאות ואיפה לא .ישמחו לשלם מס הוגן וגבוהה בהרבה ממה שמשלמים כיום . בדיוק כמו בארה"ב שגם שם מועשרים מתחננים לשלם כדי שינוחו על משכבם ומצפונם בלילות .
10/05/13 | 15:01
42. צודק בכל מילה שכתב
נמאס כבר ממעמד הבכיינים שחיים חיים די סבירים ובסוף מקטרים כי הם לא יודעים להתחשבון ולחיות ממה שיש. דווקא האנשים שבאמת אין להם ממה לחיות, לא בוכים ומקטרים
10/05/13 | 14:54
41. צודק!
ויאיר לפיד גבר
10/05/13 | 14:41
40. צודק בכל מילה
מתי תבינו כבר ותצאו מהסרט שלכם ששר חינוך לא ממציא את הקיצוצים אלא העוזרים שלו עושים את החישובים והוא רק מאשר או לא את ההצעות שלהם
10/05/13 | 13:58
39. צודק במליון אחוז
10/05/13 | 13:38
38. אל תפלו בפח, לכו למחות
אל תיפלו בפח של החארטה הזה!
לפיד מקצץ כמו ילד קטן שלא מבין כלום, הוא הרי בלי בגרות ובלי ידע נרחב בכלכלה, אולי עכשיו יש לו קצת.
הוא קיצץ ממה שהכלכלנים במשרד האוצר הציעו לו, הרי אין לו שמץ של מושג איך זה ישפיע עלינו.
אני חושב שזה טעות שהוא שר אוצר, ואני חושב שאת הקיצוצים צריך לעשות אבל לא בצורה גורפת, למה שכל העם "יהנה" מגידול של 1% במדרגת המס בה הוא נמצא? למה שלא יהיה גידול שהולך וקטן ככל שיורדים למדרגה נמוכה יותר למשל.
שהמדרגה הגבוה ביותר תגדל ב-5% והשניה ב-4% וכו'...
לגבי המסקנה של הכותב שלא מבטיחים לילדים הבטחות, אל תעשה אותנו ילדים כי אנו לא, אל תעשה את לפיד אבא שלנו כי הוא לא. בכל אופן זה לא שלא מבטיחים כי הם לא סולחים פשוט צריך לקיים את מה שהבטחת, אתה אונס את המציאות כדי להציג את האהבל הראשי באור חיובי. אפשר להגדיר אותך מזוכיסט, אם אתה מקבל בראש וטוב לך עם זה שיהיה לך בכיף, לי לא כיף עם זה...
10/05/13 | 13:15
BIG LIKE
10/05/13 | 15:47
לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא
10/05/13 | 20:32
37. נכון מאוד! כל הכבוד!
10/05/13 | 12:50
36. גדול כל מילה בסלע
אני לא אוהב את יאיר לפיד כי מבלבל במח ולא את שלי כי היא מבלבלת במח היחיד שאמר לפני הבחירות שנצטרך לעשות את הצעד הזה זה בנט... מדינה שחייה באשליה נכנס לפאניקה והיסטריה כאילו מחר אנחנו מושמדים... ״אנחנו עובדים בשביל לחיות טוב לא בשביל לחיות״
10/05/13 | 12:28
35. נכון יוסף
אני לא בוכה מהגזרות, אלא מחלוקהר לא הגיונית שאך אדם שמרווים 20000 ש''ח בחודש יקצצו לו מקצוות ילדים כמו משםחה שהכנסתם 4000, אין כאן כל הגיון.לא רק זה בעיניין נוסף אני עצמאית חד הורית הגרוש לא משלם למזונות, ומרוויח בשחור ומבחינת המדינה אין ממי לקחת. ולכן אני כעצמאית כל רווח מעל 1000 בחודש מקצצים מקצבת מזונות,שהיא 3200 ש''ח, אם 6 ילדים, ואני כן עובדת כדי לפרנס, ועכשיו גם קיצוץ מקיצבת ילדים.רק השכירות 3000 ש''ח...ההבדל שאם מקצצים לקטנים אין כל נזק ולקיצוץ מהיכן שצריך באמת הם פוחדים מהשבתת המשק.....
10/05/13 | 12:17
34. לדעתי המהות האמיתית של המחאה היא בכלל עמוקה הרבה יותר מ"סתם צעקה שרע לנו" או גיבוב מבולבל של מליון עצות טפשיות.. המהות האימיתית של המחאה
היא בכלל תודעתית, אידיאולוגית, והיא היחידה שיכולה להוביל לשינוי ההגמוניה בישראל יותר לטובת "הכלל" ופחות לטובת המקושרים האליטה צאצאי מקימי המדינה.
רק בזכות גיבוי מהעם פוליטיקאים יהיו מסוגלים להילחם (!) במי שבאמת מחזיק בחוטים, ע"י חוקים שנתפסים כ"פאשיסטיים" וכד'. קרי למשל חוק המשילות- שהצליח לעבור בקריאה טרומית.
קשה לי להאמין שאפילו הצעד הקטנטן הזה היה מצליח איכשהו לעבוד בעידן טרום המחאה.
לדעתי בעוד דור ושני דורות עוד ילמדו על המחאה בבתי הספר בשיעורי אזרחות.
להתאחד ולהביע דעה ולהשמיע קול זה תמיד טוב. מומלץ בחום.
10/05/13 | 12:16
33. צודק לגמרי!
כל עניין המחאה הזה עבר יצא מפרופורציות מזמן ועבר את
גבול הטעם הטוב. הסתכלתי אתמול על התגובות שנכתבו בעמוד הפייסבוק של יאיר לפיד ופשוט התביישתי! ממש מדינה של ערסים נהיינו! שינוי לא קורה ביום אחד צריך סבלנות לכך. יאיר לפיד מנסה לתקן מצב שהממשלה הקודמת יצרה, הוא פשוט כרגע מקבל את כל החיצים מתוקף תפקידו... בקיצור תנוחו
10/05/13 | 12:11
32. יאיר לפיד
היה למרבה האבסורד אחד המרוויחים הגדולים מאותה "מחאה חברתית". כמה חבל ששאר הציבור לא מתפקח מהאשליה וממשיך לגרום לכולנו נזק.
10/05/13 | 12:04
31. על מה אתה מדבר, תגיד לי?
אתה באמת חושב שלכולם יש ג׳וב סבבה כמו שלך? ורק אם אתה ממש עני אז מותר לך לדבר?
תעשה לי טובה ותלך להשקות את העץ באוטו שלך, כי לי בקושי נשאר כסף לאוטובוס אחרי הביקור בסופר של חמישי בערב.
10/05/13 | 11:56
30. לא לגמרי נכון
הוא יכול היה לגלות קצת יותר יצירתיות ו/או קצת יותר רגישות.
קיצוץ גורף לכולם אינו מוצדק
10/05/13 | 11:51
29. טור מכונן! לא פחות.
ניתן להקל את החיים על אלה שנותנים את ימיהם (מילואים) או כספם בעבור מטרה זו או אחרת, והם לאו דווקא צועדי העגלות "בהפגנת ההורים", מחזה ביזארי בפני עצמו.
אסור להיות "מסוממים" מפופוליזם של פוסטים שמתחילים בהיי ש** ונגמרים בפתרון -כביכול- של כל הבעיות אם רק נניף את הדגל האדום ונטיל מיסים על סדרת ה-X של הקובנים.
אפשר וצריך לעשות מעשים שיקלו כאמור, אך את בלון המסטיק הוורוד שאת האויר שלו מוכרים כאן בצעדות/אוהלים/שלטים/"דאגה לעובדים", צריך לנפץ...
10/05/13 | 11:43
28. אחיך החרדים עומדים בפני גזירות קשות
קובי יקר, תאה קורא לעצמך חרדי, נכון? חרדי מודרני אמנם, אבל חרדי. ואתה הרי יודע כמה ילדים חרדים יהפכו בקרוב לעניים ממש, וירעבו ללחם. אז מה נהיית פתאם אוהב לפיד? ממרום מעמדך ונוחות חייך? תתבייש.
10/05/13 | 11:37
תתביישי את פרזיטית!
10/05/13 | 17:29
אז למה ההורים שלהם לא מאכילים אותם?
10/05/13 | 23:05
27. הבעיה היא לא ה"גזירות" אלא חוסר המלחמה בשחיתות
כבר מזמן זה ברור שאם היו מצליחים למגר או להפחית את השחיתות במערכת הציבורית היו יכולים לחסוך מליונים או אולי אפילו מליארדים. עבדתי בעבר במשרד ממשלתי והבזבוז והזלזול בהוצאות פשוט מטריף את הדעת.
אני לא נגד ה"גזירות" כל עוד הן הוגנות וכורח המציאות, כי גירעון של המדינה זה כמו אוברדראפט של אדם פרטי - רק הולך וגדל אלא אם כן מבצעים צעדים דרסטיים להחזרתו.
בגדול - הייתי מוכנה "לסלוח" על ה"גזירות" אם הייתי יודעת שעושים צעדים אמיצים לשינוי אמיתי, כמו מהפכת הסלולר שהיום אף אחד לא מבין איך שילמנו מאות שקלים בחודש לטלפון, ככה צריך לעשות עם כל המונופולים.
חברות הסלולר נלחמו בכל כוחן נגד פתיחת השוק וכולם ניבאו אסון בעקבות פיטורי אלפי עובדים, אבל שרדנו את זה והיום כולנו נהנים ממחירי טלפון סבירים.
צריך לעשות צעדים, אבל צריך גם לעשות אותם בהיגיון.
ואגב - ההתנפלות על החרדים אינה במקום לדעתי כיוון שהאחוז היחסי מהתקציב שהם מקבלים אינו בפרופורציה לקיצוץ שלהם.
אני מסכימה עם קובי שאנשים כאן איבדו את הצפון, אבל צריך מנהיגים ממש אמיצים כדי לעשות שינוי של ממש ולא רק "פלסטר". לדעתי מה שלפיד עושה זה לא לגמרי שינוי מהשורש. אבל להלחם בגופים הגדולים זה הרבה יותר קשה. מצד שני - אם יגעו בהם - אולי יהיה לנו קצת יותר טוב פה..
10/05/13 | 11:34
26. אם אתה מבטיח לבת שלך משהו ולא מקיים אז אתה אדיוט וכנ״ל שר האוצר שלך
אז מה בעצם אתה אומר? שמותר למתמודדים להבטיח לבוחריהם הבטחות שווא?! ואיך בן אדם שלך מכר בחייו אפילו עגבנייה, יכול לנהל תקציב של מדינה ולקבל החלטות תוך חודש וחצי בתפקיד? וכיצד אתה יודע מה קורה עם הכסף?
אני משוכנע שאם הייתם יורדים לעומקם של דברים ומספרים, הייתם רואים שמליארדים מתבזבזים סתם על ניהול גרוע ( מגזר ציבורי לא יעיל ובזבזני עם הסכמים קיבוציים מפלצתיים כדוגמא, שחיתויות, וחובבניות כרונית). תעשה לעצמך טובה ותיקח את הבת שלך לאילת, זה יותר ראוי מכל התירוצים שאתה ממציא. וכנ״ל שר האוצר שלך וראש הממשלה שהם בעצם חותמת הגומי התורנית של פקידי האוצר.
10/05/13 | 11:22
25. מילים יפות לא ירככו זאת
קובי ידידי, אתה קצת מיפה את האמת ומעט מוסיף לזה סיפורים מרככים ומתבל את זה בהאשמה של האחר.
יאיר לפיד, שבועיים לפני הבחירות הבטיח הבטחות שווא, או מתוך בורות או מתוך הבנה ותכנון כי זה מה שיביא לו את ה19 מנדטים, הוא הבטיח שלא יתן להכניס יד למעמד הביניים, לא יתן שיפגעו במעמד העובד והיצרני, כל זה הבטיח כשהגרעון היה ידוע.
יתרה מכך, איפה השוויון בנטל?האם זה נגמר בגיוס חרדים? האם שוויון בנטל לא כולל הנטל הכלכלי? העלאת מס חברות בכמה אחוזים ולא ב1? במלחמה בריכוזיות?במונופולים? . איפה בדיוק מנועי הצמיחה? איפה מחוללי השינוי?! אתה לא רואה שכל התכנית הזו היא תספורת לציבור על ידי המדינה ובסוף הפסיכולוגיה הכלכלית תביא אותנו למגננה צרכנית ולגבית חסר במיסים ולגרעון גדול יותר?
אז צר לי ידידי, עם כל הרצון וההבנה שלי בצורך בגזירות, לא יכול להסכים איתך לגבי המינון שלהם ולא החלוקה שלהם ולא לחוסר האופק והחזון שבתקציב...גם מילותיך היפות לא ירככו זאת
10/05/13 | 11:05
24. יאיר לפיד מלך וגם אתה בסדר ;)
10/05/13 | 10:59
23. קובי אריאלי התחלתי לאהוב אותך!
10/05/13 | 10:47
22. לא אהבתי הפעם את דעתך
תמיד פוגעים בנו החלשים, אלו שחושבים איך נסגור את האוברדרפט.
10/05/13 | 10:40
נהנהנתן ותו לא
12/05/13 | 00:35
21. צודק וסוף סוף עיתונאי שפוי ולא מתלהם אגב אני מאמינה בלפיד
10/05/13 | 10:29
20. כן קובי אתה צודק ,אבל זו אותה מחאה שיאיר "רכב עליה"
10/05/13 | 10:27
19. כל כל נכון! די, נמאס מכל הבכיינים!
10/05/13 | 10:13
18. אתה פשוט מכעיס
לא מייבבים ולא אוי אוי אוי סתם. האם לא סביר שזוג אקדמאים עם ילדים יוכל להתפרנס ולחיות טוב? האם סביר ששלושת רבעי מהכסף שאני ובעלי עובדים קשה מאוד בשבילו יילקחו בשביל לכסות גירעון שיצרו מנהיגים מטופשים מושחתים וחסרי אחריות? כן, מגיע לחיות טוב ולא רק סביר כי אני עושה מה שצריך בשביל זה, אבל בפועל ג-ו-ז-ל-י-ם לי את הכסף כדי ששר הביטחון שלי יטוס במטוס לארוע משפחתי שלו וכדי שחברי הכנסת שלי יעבדו כלום ימים בשנה ויקבלו המון כסף ועוד ועוד ועוד... אתה מדבר שטויות!!!
10/05/13 | 10:11
חבל שאת לא קוראת מה את כותבת.
אם 3/4 מהכסף שאתם מרוויחים משולם בחזרה למדינה באמצעות מיסים אז כנראה שאתם מרוויחים ממש הרבה.
10/05/13 | 12:32
חנו הלך לגן
10/05/13 | 16:40
17. איך אפשר לנבא עתיד? ביחוד במדינה מוקפת אוייבים
מי מבטיח לך שלא תפרוץ פה עוד מלחמה/מבצע שעלותו יקרה להשחית?
הנבואה ניתנה לשוטים.
10/05/13 | 10:07
16. נכון
כל מילה-סלע!!!
10/05/13 | 09:59
15. יש מעט עניים והרבה עצלנים. קחו אחריות על חייכם. ואל תשליכוה על אחרים.
תודה
10/05/13 | 09:58
14. לא מבין למה לא מפגינים מול ביבי..הוא גרם לגרעון הזה
10/05/13 | 09:48
על הגרעון ידעו כבר לפני הבחירות והוא בכל זאת נבחר.
יהיר לעומת זאת הפגין נגדו, הבטיח "לשנות" ואז בא ועשה אותו הדבר.
10/05/13 | 10:20
הם הפגינו שנה שעברה ,ולפיד הצטרף אליהם .
דרך אגב ,זה אותו גרעון שהיה אצל אולמרט ,ואף אחד לא יצא.
10/05/13 | 10:33
אסביר לך למה לא מפגינים מול ביבי
לא מפגינים מול ביבי ובוחרים להפגין מול לפיד שלא אחראי לגירעון מכיוון שלפיד אותר ככוכב עולה שיעלה עוד יותר בהמשך והוא מהווה איום על השמאל הרדיקלי המפוצל ממילא . מנסים להכפיש אותו אבל רוב העם איתו !
10/05/13 | 11:19