פלילים+
תגובות (277 תגובות ב-163 דיונים)
163.
ימי שימם יוסף התנאים לייצוב
* חכם   21/08/20 | 09:51
162.
למדתי בבני ציון והם היו מרביצים הייתי אז בפנימיה של חרדים עברתי שם דברים נוראיים הכל
* אחד שעבר    21/08/20 | 09:50
161. מזעזע!!!!
צריך להילחם בתופעה הפסולה והמגעילה הזאת. הם לא רבנים. הם עבריינים מגעילים! מקומם בכלא לכמה מאסרי עולם!
* בני   25/12/18 | 16:54
160. מתאר במדויק את מה שעברתי
וגם כל החברים שלי שלמדו בבתי ספר מקבילים
* בוגר שתילי זיתים    15/07/18 | 14:08
159. המחנך המרביץ
מטורפים.
* צפורה    15/07/18 | 05:36
158. תלמוד תורה "בני ציון" ברמות ד גרוע יותר
כבוגר הת"ת הידוע לשמצה נערכו השפלות המוניות בידי המנהל המרושע והאכזר שכביכול נראה כתלמיד חכם חיצונית ..הוא היה מכה אותי עד שהיו לי סימנים וההורים שלי הסכימו איתו ועם שיטת החינוך (מול 300 ילדים בעיטות ומשיכות באוזן בגלל שלחשתי בטעות) ואני לא היחיד .ימ"ש של יוסף נתיניאן הספרדי המרושע . כיום אני חי על כדורים ואוכל התקפי חרדה מהעולם הזה ולו יש חלק לא קטן ומיותר לציין שעזבתי את הדת בגיל 20 היה קשה לי לקבל אהבת תורה ומצוות משולבות באלימות .
* דני   15/07/18 | 01:58
157. אני למדתי באותו החיידר
ממש מדויק אחד על אחד הזכיר לי את כל מה שעברתי
* איש   12/07/18 | 22:17
156. זה ממש לא ככה היום...
עד אולי לפני 20 שנה, החינוך היה ככה, וגם, לא בטוח שבזאת חומרה. אני בא מעולם חרדי, מרקע חרדי, ומעולם לא נתקלתי באלימות כפי שמתואר כאן בכתבה. למעשה, מעולם לא הרימו עליי יד, ולא על אף אחד מחבריי. זה נשמע סיפור הזוי לחלוטין עד כדי כך שקשה להאמין. בכל חברה יש מקרי קצה...
* חרדי מהמרכז   08/04/18 | 15:27
155. אני חרדי בחור ישיבה זה קיים אבל ממש לא הנורמה
זה לא אשמת הדת שאנשים פסיכיים מאמינים בה.. מאחל לך רק אהבה ויכולת לשכוח את הילדות הקשה שלך
* בנימין   21/03/18 | 16:14
מה זה "זה קיים"
זה קיים??? אני גם מבית חרדי לא מכיר את הדברים האלה.
* מרדכי   15/07/18 | 02:13
154. וואווו לקרוא ולא להאמין, דעאש זה פה!
בחיי שאני הייתי מחכה "לרב" הפושע הזה מתחת לבית תופס אותו יום אחד ומוריד לו מכות שהוא לא חווה בחיים כמובן מבלי לחשוף את עצמי פשוט בושה למדינה!
* ליאור   18/03/18 | 14:37
153. עברתי מסלול לימודים זהה- שטויות במיץ פטל
אין שיטה כזו ולא היה.
* מוטי   18/03/18 | 13:16
יופימשאצלך לא היה
חסכת כסף ולא הלכת לפסיכולןג
* תגובה למוטי   19/03/18 | 13:01
152. מכות
אני לא מכירה גבר אחד שהרביצו לו בתלמוד תורה זה ממש נדיר
* הודיה פרקוביץ   18/03/18 | 09:42
151. תלמוד תןרה נחלת מאיר אשדוד
כן מוכר מאוד וזה זכור לי מאחים שלי קורע את הלב הלוואי ויבואו על עונשם כולווום כן ומש לי שמות.
* רות   18/03/18 | 08:10
150. זה לא קורה בכל מקום זה קורה במקומות קיצוניים ששייכים לזרמים מסויימים
* מישהו   18/03/18 | 07:18
149. M
Bx
* Itay   18/03/18 | 07:13
148. חינוך
שטויות במיץ אין דברים כאלו הכותב אדם ממורמר שחזר בשאלה ומאשים את כל העולם בזה
* בני   18/03/18 | 03:33
הכותב לא מאשים אף אחד
רק מספר את מה שעבר עליו. הוא חזר בשאלה בגיל הרבה הרבה יותר מבוגר, אחרי שהיה גם בישיבה קטנה וגם בישיבה גדולה. אנשים רבים עברו דברים דומים, ולא חזרו בשאלה. הסיפורים אמיתיים. איפה שאני למדתי גם היו דברים כאלו. (גילוי נאות, גם אני יוצא בשאלה. אבל לא עזבתי בגלל ההתעללויות.)
* מני   18/03/18 | 08:25
מני אח של פרפר כותב הפוסט?
* .   18/03/18 | 16:33
147. אוייש באמת! תעלו ברמה. קראתי חלק מהדברים.לא נשמע אמין. סורי.
* אני   18/03/18 | 00:57
146. היה פעם
אין כזה דבר כבר הרבה שנים
* צבי    18/03/18 | 00:45
145. Me too זה נורמה בחינוך החרדי שגדלתי בו
כל הכבוד שאתם מעלים את הנושא על השולחן! בחינוך החרדי שבו גדלתי יש עד היום (יש לי אחים שעדיין לומדים בתלמודי התורה השונים) מורים שמכים תלמידים. לא חוויתי בעצמי אלימות כמו שמתאר הכותב, אולי כמה מכות בקטנה עם סרגל (סך הכל הייתי תלמיד די טוב, בן למשפחה אשכנזית מבוססת), אבל כילד הייתי עד לאלימות קשה מאוד מהמורים כלפי חבריי לכיתה. הגיע הזמן להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי!!!
* בוגר החינוך החרדי   17/03/18 | 22:55
144. קישקוש. אין דברים כאלו. זה אולי איזה כת
* באפסטייט ניו יורק    17/03/18 | 22:53
143. אין סיכוי שדבר כזה יקרה היום
אם אשמע ברמז על מישהו שבטעות חשב לעשות דבר כזה, אגיש תלונה. זה נאמר בצורה הברורה ביותר לכל המלמדים. ויותר מזה, הגישה שלנו היא חינוך ולא אילוף, מתוך אהבה ולא לחץ. כשהייתי ילד היו מעט מכות, אבל לא באכזריות. מכה פה מכה שם על היד בעיקר לכאלו שבאמת הגיע להם וגדשו את הסאה. אבל בטח לא מקל ועוד מוכן מראש. לא חושב שמישהו מהילדים שלמדו איתי אז חווה טראומה.
* סגן מנהל   17/03/18 | 22:11
142. תמונות הכתבה
למה לשים תמונות בכתבה כזו נוראית ולכתוב שלמצולמים אין קשר לכתבה. אין תמונות רלוונטיות אז אל תפרסמו. עוול.
* אפרת   17/03/18 | 21:24
141. בשבוע שעבר - סדרת כתבות על אלימות תלמידים כלפי מורים (70%)
וכדי ליצור 'קונטרה' לזה, יצרו כתבה על חינוך החרדי כאילו מדובר במשהו גורף... גדלתי וחונכתי בחינוך החרדי, ומעולם לא חוויתי אלימות פרט לסטירה על היד (שהגיעה לי בצדק). ומעבר לזה המחנכים היו אוהבים ואכפתיים, ורוב מוחלט של החוויות שלי משם מצויינות!
* משה   17/03/18 | 21:18
140. איפה ההורים????
למה שתקו? היום זה הרבה פחות ומי שעושה את זה הוא נבל ברשות התורה וגאוותן. כל מניעיו גאווה. אכזריות היא לא מידות של אדם ירא שמיים ואסור להם לחנך. יש להם חשבון ארוך עם בורא עולם. כל ילד הוא עולם ואלה דיני נפשות. מווה שימגרו את התופעה מהר.
* מרים   17/03/18 | 20:54
139. ואיי.. כואב לקרא, כך שודאי המציאות כואבת הרבה יותר
אמאל'ה כמה פסיכי בכל מקום!
* לא רק אצל חרדים... לצערנו   17/03/18 | 20:46
138. תמשיכו להצביע ליכוד שיתן להם תקציבי עתק תמורת כיסא
* הציבור מטומטם    17/03/18 | 20:24
137. בתור בעלת תשובה שגדלה בחינוך החילוני
הבנים שלי היו גם בתלמודי תורה חרדים ולמרות שהיום אנחנו משויכים לציבור הדתי לאומי אני מוחה על ההסתה המכוונת הזאת. בתלמודי תורה שהם היו לא קרו כאלה מקרים ולא דומים להם. ואם היו קורים מקרים כאלה היינו מוציאים אותם מיד משם. לבוא ולהציג את זה בצורה כזאת זה עוול לציבור שלם. מי שכתב את הכתבה הזאת, מטרה אחת יש לו - לפלג את העם שלנו!!!
* מזועזעת    17/03/18 | 20:23
תבדקי לפני המסקנות
טרחת לשאול הילדים שלך??? תתעוררי
* משה   17/03/18 | 22:19
זה מצוייותר אצל החסידים ההדוקים והלטאים ההדוקים לא בכל תלמודי התורה אחים שלי לפני 30
שנה למדו בתלמודי תורה ספרדים הם לא סבלו ממכות זה לא דרך...
* אחת שמכירה מאוד   18/03/18 | 00:33
הכותב מתאר את מה שהוא עבר
זאת האמת, ואין בזה שום עניין של הסתה. יש להאשים את הרבנים המתעללים ואותם בלבד. סתימת פיות ואמירה לאנשים שעליהם לשתוק, זה מה שנותן את הכוח לאותם מתעללים להמשיך במעשיהם. השתיקה זה ההגנה שלהם, ואנשים שמאשימים את מי שמספר במקום להאשים את מי שפוגע, הם הופכים, שלא בכוונה, למסייעים בעקיפין. אני שמח באמת שאצלכם זה לא קרה. בכתבה עצמה כפי שתוכלי לראות, מצויין שבבתי ספר חרדים של החינוך העצמאי המצב היה שונה במאה ושמונים מעלות. וסביר שגם לא בכל החיידרים זה היה המצב. למרות זאת, בחיידר בו אני למדתי הדברים האלו קרו, בדיוק באותה הרמה. ממליץ לך להכנס לדף הפייסבוק זו ילדותי, ולקרוא עדויות נוספות. חלק מהעדויות שם מופיעים עם השמות המלאים.
* מני   18/03/18 | 08:32
המקרה שלך לא מעיד על אחרים
זה שהילדים שלך לא עברו דבר כזה לא אומר שאחרים לא עברו. מה גם שהדברים שהכטתב מספר עליהם קרו לפני 20 שנה ויכול להיות שמאז השתנו כמה דברים. יפה שהייתם מוציאים את הילדים מהחיידר במקרה של התעללות. יש הורים חרדים שמסכימים עם השיטה או מפחדים לצאת נגד.
* טל   14/07/18 | 18:54
136. נשמע בולשיט
למה המשטרה לא הולכת עכשיו לעצור את אותם רבנים בחיידר? ואיך ההורים נותנים לזה לקרות? או שגם ההורים נותנים מכות כאלו לילדים? נשמע הגזמה
* יואל   17/03/18 | 20:16
נראה לך שהמשטרה תתערב?
המשטרה מפחדת להתעסק איתם וההורים חלק מהשיטה
* טל   14/07/18 | 18:56
135. יו...הבת שלי חזרה בתשובה לחרדים....
אוי ואבוי אם זה מה שיהיה צפוי.....
* אני   17/03/18 | 20:06
את רק יכולה לשמוח. עדיף יקבלו מכות מהמורה ולא מבריונים ומשיכורים ומסוממים בבית הספר שבו ילמדו....
* אני   18/03/18 | 01:00
אתה שפויי?
ממתי אלימות בכל מקום היא נחשבת למשהו תקין?
* אפרת   18/03/18 | 11:55
134. אני בן 23 ולפני 10 שנים דברים כאלו עוד קרו
אל תגידו שזה כבר לא קיים היום! אני הייתי חוטף מכות כמעט מכל מורה. בכיתה א' הרבה מעך לי את היד, והיה לי שבר, הוא לא האמין לי, רק אחריי שעתיים של בכי, שלח אותי לבדיקה אצל ' המזכיר' שהוא הבין שזה חמור ומשם נשלחתי הביתה ורק אז לקחו אותי לעשות גבס...
* ישראל   17/03/18 | 19:48
זה מקום ממש קיצוני
אני לא מבין איפה למדת דבר כזה היום לא היה עובר, תלמידים יודעים שאפשר לפנות למשטרה אין דברים כאלה. למדתי בחינוך חרדי עד לפני שנתיים.
* מרדכי   15/07/18 | 02:18
133. בית ספר בו עטר בדימונה
לא שוכחים ולא סולחים מה שהיה שם אלוהיםםםםםםםםם בית ספר בן עטר בדימונה שכל הטיולים יידעעעעעע הלוואי
* דנה   17/03/18 | 19:48
132. פשוט בזיון
פשוט מישהו שחזר בשאלה ורוצה להתנקם בציבור החרדי. סילוף המציאות בכל קנה מידה אפשרי.
* איל   17/03/18 | 19:44
131. אם זה אמת לכו למשטרה
זה לא כול החרדים ומי שזה קרה לו להגיש תלונות למגר את התופעות מסוג זה
* שי   17/03/18 | 19:41
130. כואב לע כחרדית על ההכללה זה גרוע
כל מקרה לגופו צריך להתלונן אבל לא להכליל
* אל תכלילו הרוב טובים    17/03/18 | 19:40
129. אלימות כנורמה
אני למדתי בחיידר אהל תורה בבני ברק ובכתה ד חטפתי מכות מהמורה עם סרגל לפעמים ברזל ולפעמים מקרש כאשר האצבעות היו סגורות
* זיליג   17/03/18 | 19:14
128. נו באמת. גזר לילד את הזרוע עם מספריים...קצת נסחפת ובעיקר הכללת.
* מני   17/03/18 | 19:13
חחח לגמרי הגזימו....תלמדו גם לכתוב בפרופורציות כדי שניהיה סיכוי שנאמין לכם..
* מימי   18/03/18 | 01:01
כן, זה היה המקרה
כפי שמתואר בכתבה, המשטרה היתה מעורבת, והתיק נסגר רק אחרי התערבות של אחד מגדולי הדור המוכרים ביותר. גם סיפור קריעת הלשון קרה, ובעקבותיו אותו הרב פוטר, ועבר ללמד בחיידר בעיר אחרת. נכון להיום הוא מלמד (ומכה) בבני ברק.
* מני   18/03/18 | 08:35
127. למה בלי שמות של המנהלים והמחנכים?? למה? הם הרי התעללו בנו בלי רחמים!! הייתי שם וחטפתי!!!
התעללו בנו פיזית ונפשית, בלי טיפת רחמים וללא שום מטרה חינוכית! סתם סדיסטיות ואכזריות. אני זוכר אותם אחד לאחד וחלקם עדיין בתפקידים ״חינוכיים״..
* חרדי שחטף   17/03/18 | 19:04
אז בכבוד, תפרסם אתה. אם אתה טוען שהייתה וחטפת. תן שם של התלמוד תורה, של הרבנים..ממה אתם חוששים. הרי אם זה היה אמיתי מזמן כולם היו פותחים את הפה. ולא מסתפקים בכתבה מסכנה במאקו.......
* מישו   18/03/18 | 00:51
להתלונן ואז מה? אתה עושה עצמך תעמוועטה
אין הוכחות הרי, כמו כמעט כל מקרה אונס, דברים נוראים קורים ואין איך להוכיח. זה לא אומר שהם לא קרו. תתבייש לך "מישו" שאתה מזלזל ומפקפק.
* א   20/10/18 | 07:43
126. תעברו לחינוך החילוני הוא יותר טוב חחחחח
* ממו   17/03/18 | 18:51
125. איזה שטויות ..גם אני גדלתי בעולם החרדי ואני לא ראיתי מכות כאלה אולי פה ושם
אבל בשנות ה80 גם אצל החילונים מורים הרימו ידיים על תלמידים אז די עם הצביעות ..אני שאלתי את האחים שלי עם עדין מכים את הילדים שלהם והם אמרו שלא וגם כדי למורי שלא .
* הנוסע בזמן    17/03/18 | 18:44
בשנות ה80 אצל חילונים לא היה מכות
למדתי בבית ספר מדהים סלומון פתח תקוה יחס מדהים לילדים יחס שווה לכולם אצל חילוני מיד ההורים נגשים למשטרה באותה דקה. אצל חרדים אסור לפנות למשטרה.
* חגית   18/03/18 | 03:26
124. להביא שמות של הרבנים ואת החיים לעצור מיד
היכו ועכשיו ישלמו במזומן
* גד   17/03/18 | 18:41
123. כנסו דחוף !!!
שכל אחד בעיר מגוריו ידפיס את הכתבה וישלח לכל בית ספר ובית ספר בעיר כולל אזהרה ...אם מי שכתב את זה לא תובע זה ממש בעייה גדולה !!!
* עצוב   17/03/18 | 18:38
122. איפה המועצה לשלום הילד...ישנים בעמידה הפרזיטים רק לקבל משכורות
* חיים   17/03/18 | 18:13
121. רק מילה אחת
מזעזע
* מעודד ב   17/03/18 | 18:02
120. ההורים מגבים... ותומכים ברבנים ובחיידרים...
איזה משטרה ואיה מדינה... הם מדינה בפני עצמה
* אמת   17/03/18 | 17:52
119. בגלל זה הם מפגינים... בשמחה.
סוף סוף... קצת חופש מהרבנים... נגדנו ונגד המדינה....
* אמת   17/03/18 | 17:48
118. ההורים יודעים וידעו. ולא עשו כלום....
ככה זה אצלם.בחדרי חדרים...ככה היה וככה יהיה.... ימי הביניים.
* אמת   17/03/18 | 17:47
117. זה לא אשמת החרדים הטפשים. זה אשמת החילונים
שנותנים להם להשאר טפשים
* סתם אחד   17/03/18 | 17:44
116. תדרוש את הצדק שלך ולא בהכרח באופן המעוגן בחוק.
גם אם תתלונן במשטרה ותגיש תלונה לא יקרה כלום..לכל היותר יקבלו חודש עבודות שירות. אז או שאתה יכול לחכות לקארמה או שתדרוש את הצדק שלך.
* צדק תדרוש   17/03/18 | 17:38
115. לא כי החינוך שלנו כחילונים ממש נושא פרי .. תסתכלו סביבכם..
* ליאור   17/03/18 | 17:03
114. הנטייה שלנו להכליל על חברה שלמה היא לא בריאה.. כל מקרה לגופו...
זה עצוב ומזעזע שיש כתות סגורות שמתעללות במאמינים שלהן ואף אחד לא יודע מזה... האנשים שם עוברים שטיפת מוח ומתערערים לאט לאט... הלוואי ובכלל לא יהיו דתות וכתות בעולם.. עם זאת, איש באמונתו יחיה וברור לחלוטין שזה לא קיים בכל מקום, לא אצל כל החרדים זה ככה ובטוח שיש מקומות טובים ומעצימים לילדים גם אצל חרדים.... הנטייה שלנו להכליל על חברה שלמה היא לא בריאה.. תמיד לקחת כל מקרה לגופו... בכל דבר ועניין בחיים.
* חילונית שלא מאמינה בדתות   17/03/18 | 14:24
הנטייה שלך לטמון את הראש בחול ולא להבין שמדובר במשהו
זה לא מקרה בודד, זה קורה בשיטתיות ובהרבה מקומות. החברה החרדית היא חברה חולה וזה אחד הסימפטומים שלה.
* רחב היקף היא טמטום מוחלט   17/03/18 | 17:49
בעיני מי שטומן ראשו בחול זה מי שמכליל מפעולות של קבוצה על הכלל
אנסה להתייחס אליך בכבוד למרות שלא הראית לי את אותה מידה של כבוד ואתה מרשה לעצמך קצת יותר מדי..... (ראה ערך "טמטום מוחלט") התופעה קיימת? בטוחה בכך! רחבת היקף? יכול להיות, יש מצב גדול, אני לא באמת יודעת... האם מדובר בכולם? בטוחה שממש לא!! האם בכל מקום זה ככה? בטוחה שממש לא!! אם נדע להתייחס אחד לשני בכבוד ולהתייחס ולהגיב לכל מקרה לגופו יהיה פה יותר טוב...
* חילונית שלא מאמינה בדתות   18/03/18 | 09:58
דתיה
צודק ב 100 אחוז לא צריך להכליל בכל הכתבה זה הרוב מה שמצוין עצוב
* אוריה    17/03/18 | 18:53
נכון, גם הכלילו את הנאצים למרות שהיו כאלה
שהצילו יהודים. בהכללה אי אפשר לומר שהנאצים היו רעים, רק אלה שהרגו אותנו.
* די להכללות!   17/03/18 | 19:36