בריאות
תגובות (100 תגובות ב-46 דיונים)
46. הבת שלי התחסנה השבוע
הבת שלי התחסנה השבוע והתעלפה, לאחר שהיו לה כאבי ראש, ראתה שחור בעיניים ואז התעלפה. וגם אם זאת ההתעלפות היחידה בבית הספר (דבר שאני לא בטוחה) שמעתי מילדה נוספת שגם לה היה שחור בעיניים והיא הרגישה שהיא עומדת להתעלף.
* אמא מודאגת   01/12/19 | 11:23
45. עשיתי את החיסון (אני בת 14) והתעלפתי (לא מהתרגשות כי לא התרגשתי ולא הייתי לחוצה)
עשיתי את החיסון (אני בת 14) והתעלפתי (לא מהתרגשות כי לא התרגשתי ולא הייתי לחוצה)
* אנונימית   02/10/17 | 11:55
44. אל תחסנו ילדים (בנים) - רק בנות וגייז
רבותי, מומחים טוענים שכאשר מחסנים את אוכלוסיית הבנות, אין שום תועלת בחיסון הבנים - למעט במקרים של הומוסקסואלים לכן, אל תחסנו את הבנים באופן גורף. חסנו רק בנות ורק בנים שהם הומואים. גם אם זה אומר שהם יקבלו את החיסון יותר מאוחר (מה לעשות שרוב ההומואים עדיין לא גיבשו זהות מינית בכיתה ח)
* אבימלך   23/08/17 | 20:52
מה אתה מקשקש, בנים גם נדבקים ומעבירים את הוירוס
ויכולים לחלות בסוגי סרטן שונים- הערמונית, הפין, האשכים, סרטן הלוע, הלשון והושט. מספיק נשיקה תמימה בין גבר לאישה שנושאת את הנגיף בגרון ואפילו לא מודעת, או אפילו יחסי מין מסורתיים. בנוסף הנגיף נמצא על העור (קונדום לא מונע).
* שם משתמש   13/11/17 | 11:51
דביל שובניסט, אולי יותר פשוט לחסן רק את הבנים?
* איריס ק   30/08/18 | 10:09
הבנים נדבקים מבנות נגועות
ואז מסתכנים בעצמם הם עלולים לחלות סרטן הפין, סרטן הפה והלוע והגרון, סרטן פי הטבעת.... היות שהוירוס עןבר במגע מספיקים מזמוזים בשביל להדבק. לא באמצעות זרע. מה הקשר להומואים לא מובן.
* א   07/11/18 | 21:15
43. זוועה
מדינת ישראל צריכה להפסיק עם החיסון הזה ועוד חיסונים שמזיקים וגורמים לשיתוק בני אדם הם לא שפן ניסיונות של משרד הבריאות פה מדובר על בני אדם נורמלים שבגלל חיסונים מסוג זה נעשו. משותקים פה מדובר על סכנת נפשות ונסיונות בבני אדם חייבים לעצור את זה ולהשמיד את כל החיסונים שגורמים לשיתוק בני אדם
* ם   12/12/16 | 23:18
42. זה כן יכול לקרות , מבינה מאוד שאתם רוצים לחסן ,אבל לא לשקר , תמיד צריך לדבר עם המתחסנים שיש תופעות ,ולקחת בחשבון
* אני   23/01/16 | 16:47
41. והורים קחו זאת לתשומת ליבכם!
מישהו עושה עליכם קופה ולא איכפת לו מכם בכלל!!! דרך אגב, כתבתי את התגובה המתונה כי אם הייתי כותב את האמת עוד היו...
* אכן,   21/01/16 | 08:55
40. כמובן שלא חיסנתי את שתי בנותיי!!!
כבר לפני כמה שנים שמעתי על כמה שהחיסון מיותר ולא מועיל. ועכשיו מסתבר שהוא גם עלול להזיק. מזל שידעתי!!!
* אמא   21/01/16 | 06:20
טיפשה עשית להן עוול
* טל   26/08/17 | 02:05
39. למדתי את הנושא והזדעדעתי. אמהות אתן מחוייבות לילדכן. ראו ארגון חסון באינטרנט
* אמא   21/01/16 | 01:35
המידע של ארגון חסון מסולף. הם לא מבינים בחיסונים, הם פשוט מתנגדים להם.
* אלי   22/01/16 | 21:04
38. אדיוט מי שמזריק לגופו את החומרים הרעילים של "חיסונים". מפרנסים את חברות התרופןת
* על חשבון בריאותנו   21/01/16 | 01:33
אידיוט מי שמאמין לרודפי בצע שרלטנים כמו וויקפילד
* אן   22/01/16 | 11:19
37. אני לא חושבת שמקרה אחד מצטער מאוד שקרה
יכול להעיד על טיבו של החיסון. לכל חיסון ולכל תרופה יש לעיתים תופעות לוואי נדירות ולפעמים בן אדם אחד יכול להגיב באופן לא צפוי ומסוכן. מחלת הסרטן היום היא מגיפה ולסוג אחד נפוץ ביותר יש חיסון, זה מדהים. אני חושבת שהסיכון המאוד נדיר ללקות בתופעת לוואי שכזו שווה אם זה ימנע ממני לחלות בסרטן צוואר הרחם בעתיד. גם אני חששתי מתופעות הלוואי אבל בכל זאת התחסנתי.
* גילי   20/01/16 | 22:09
36. אמא איזה פחד
עברתי את החיסון הזה לא מזמן איזה פחד
* וויו   20/01/16 | 21:01
35. באתרים לועזיים רשום בפירוש שהחיסון
גורם לתופעות לוואי קשות ושזו השערורייה הבאה בתחום הבריאות ! בקבוצת הביקורת החסירו רק את הנגיף מהחומר שהוזרק, ואת כל שאר ה"דברים הטובים והלא מזיקים" כמו כספית ואלומיניום, השאירו, וכך לשתי הקבוצות היו אותן תופעות לוואי, והמסקנה שהחיסון לא גורם לאף תוצאות לוואי חריגות !!! וכעת תחשבו דקה על כל בעלי החיים שמתו בייסורים במחקרים המיותרים האלה. די כבר לניסויים בבעלי חיים, חיו ותנו לחיות !!!
* NOA   20/01/16 | 19:20
34. בית לוינשטיין תתעלו על עצמכם ותאפשרו ללוטם עוד קצת.
* גוד   20/01/16 | 17:33
33. אל תחסנו ( כמה עובדות בפנים)
1. כמו שנכתב זו מחלת מין הרבה נדבקות ולא יודעות ולחלקן יש תסמינים של הנגיף אבל!!!!! וזה האבל הגדול אחוז מאוד קטן עלול לפתח סרטן צוואר הרחם . בד"כ כשיש % קטן למחלה מסויימת אפילו לא טורחים לפתח חיסון או תרופה. אכשהו יצא חיסיון ומאחר והיה איזה שהוא אינטרס קופ"ח קנו ועכשיו דוחפים אותו לבתולות כטיפול מונע!!!! כפי שנכתב הסיכוי נמוך לפתח סרטן מוירוס שכזה ואם לא משתרללים ומקיימים יחסים עם קונדום זה טיפשי ומיותר להתחסן!!! מי שאיננה בתולה לא מתחסנת. רק בריאות
* ביולוגית אחת שיודעת    20/01/16 | 16:51
32. גם את מטעה את הציבור..
לפני שנים גילו אצלי בבדיקה שגרתית תאים טרום סרטנים בצוואר הרחם. כבר אז התחילו אם החיסון לציבור הרחב, הפרופסור שניתח אותי עשה לי סדר בראש. אז ככה, החיסון לא מקיף את כל הזנים, מה שאומר שאולי תתחסני ואולי לא יהיו לך תופעות לוואי אבל כן תחלי, בנוסף במידה ונדבקת ועד לסרטן ומוות יש תהליך ארוך, אם את אישה שעושה בדיקות שגרתיות זה כנראה יספיק לך לגילוי מוקדם, אם את רופאה את הרי יודעת שהווירוס מתפתח לסרטן צוואר הרחם בצורה איטית (שנים), ובמידה ונדבקת וגילית זאת בשלב הראשוני אזי אנטיביוטיקה תוכל לעזור. לא רואה סיבה לעשות את החיסון הספציפי הזה..
* לא רופאה אבל   20/01/16 | 15:33
אנטיביוטיקה לא עוזרת להדבקה בנגיף הפפילומה! ולא בשום הדבקה ויראלית.
כתבת מלא שטויות.
* מי שלא יודע שלא יכתוב שטויות   20/01/16 | 16:41
31. די כבר עם גיבוי שטויות עם עובדות שקריות!!!
"באירלנד, ביפן ובמדינות נוספות נפגעו קשות מהחיסון לפי דיווחים שונים במרוץ השנים: חלקן חלו בזאבת, חלקן לקו בתופעות נוירולוגיות קשות של פרכוסים ועיוותים, נרשמו גם מקרים של טרשת נפוצה. " באף אחד מן המקרים האלה אין שום סימוכין לזה שהתרחשו עקב החיסון. כלום. סתם מישהו החליט כי הוא אידיוט.
* .   20/01/16 | 15:19
ובגוף התשובה נמצא מה שאת/ה...
והחכם מבין.
* נכון   21/01/16 | 08:56
30. ריבוי בני זוג לוירוס משפיע על ההידבקות בוירוס הפפילומה
* אז אפשר להיזהר...   20/01/16 | 15:16
ריבוי= יותר משלושה דרך אגב
* פנינה   20/01/16 | 20:57
29. לפתע יש מגינים על החיסון...אלה שמרוויחים כלכלית
מנסים לשכנע את כל האוכלוסיה להתחסן. גם לובי בכנסת יש להם...תזהרו ואל תתחסנו!
* ראו אוזהרתם   20/01/16 | 15:14
28. אה טוב
ממתי סרטונים ביוטיוב נחשבים לחומר מדעי אמין שעליו אפשר להתבסס כשכותבים "תחקירים"? אתם כל כך חסרי אחריות שזה פשוט נוראי. אבל העיקר שה"עיתונאית" כתבה "כתבת תחקיר" במאקו ועכשיו היא נורא גאה בעצמה.
* י   20/01/16 | 14:59
בטח. תמשיך לחכות לתחקירים כאלה מטעם משרד הבריאות וחברות התרופות. בהצלחה
* טליה   20/01/16 | 16:07
לא, אני פשוט אחכה
לחובבי קונספירציות משועממים כמוך.
* י   20/01/16 | 21:57
27. סרטן צוואר הרחם זה לא מגיפה
בתור אחת שהיו לה נגעים טרום סרטניים של וירוס הפפילומה אני מבינה את החשש של הורים לבנות שלהם. יחד עם זאת, הבדיקות השגרתיות שעושים אצת הגניקולוג- משטח פאפ, בדיקה וגינלית ועוד - כל אלו עוזרים ומסייעים לתפוס את הנגעים הללו בזמן, הרבה הרבה זמן לפני שהם הופכים למשהו מסוכן. מורידים אותם, וזהו. עושים מעקב כל שנה - בדיקות שמימלא הן בשגרה. הוירוס הזה, מרגע שהוא בגוף, הוא נשאר שם פרק זמן מסויים וחולף (כמו כל וירוס). הנגעים שהוא מותיר (אלו שיכולים להפוך לסרטן) יכולים להתגלות גם שנים אחרי שהוירוס כבר נעלם. והוירוס הזה נמצא על כולנו, אז חלק יהיו יותר רגישים לזנים "האלימים" שלו, ולא ילחמו, ואז יצאו להם נגעים. זה כל הסיפור. בשביל זה לקבל חיסון שיכול לגרום למוות? לשיתוק? לזאבת? לא עדיף לחנך ולהסביר לבני הנוער מה זה הוירוס הזה ואיך כדאי לשמור על עצמך? לא רק על הריון ומחלות מין צריך ליידע אותם. צריך להסביר להם ה-כ-ל על הוירוס הזה, איך הוא מגיע,שכדאי תמיד לעשות בדיקות אצל רופאת נשים, שאם יוצא לכם משהו מוזר על העור- לא להתבייש וללכת להבדק. גילוי מוקדם של כל מחלה- יכול למנוע מוות, ועל זה צריך לשים את הדגש. לא למצוא פתרונות מטופשים שרק מובילים לדברים קשים בהרבה. גם היום, אחרי שאני "נפגעתי" מהוירוס וחטפתי ממנו נגע טרום סרטני שהורדתי, אני לא מצטערת ולו לרגע אחד שלא קיבלתי את החיסון.
* חיסון מסוכן ומיותר   20/01/16 | 14:51
26. למה לא מלמדים עיתונאים סטטיסטיקה בסיסית?
כן, לפעמים אנשים בריאים לוקים במחלה ללא מקור ברור. חלק מהמחלות איומות למדי. חלקן פתאומיות. אם נניח בכל שנה 1% מבנות ה 13 (סתם מספר נוח לצורך הטיעון) לוקות במחלה לא זיהומית כלשהי (זאבת, שיתוק, סרטן וכו'), סביר שיהיה פיזור שלהן לאורך השנה. בכל חודש של השנה כמה בנות 13 יחלו באחת המחלות האלה. אם בחודש אחד נניח מחסנים את כל בנות ה 13 בחיסון כלשהו (נגיד פפילומה), אז מבחינה סטטיסטית יש סיכוי גבוה מאוד שבאותו היום בו מתפרצת המחלה אצל ה 1%, זה יקרה בסמיכות לחיסון. באותו יום, למחרת, תוך שבוע... ואז המוח האנושי שלנו שמחפש תבניות בכל דבר, יעשה את הקישור בין החיסון לבין המחלה. אבל זה לא אומר שהחיסון הוא הסיבה. זה אומר שבמקרה שני האירועים קרו בסמיכות זה לזה. כדי לדעת אם החיסון גורם למחלה עושים מחקרים רחבי היקף. ועשו את המחקרים האלה על החיסון, בדקו מאות אלפי בנות שחוסנו וראו שבקרב קבוצת המחוסנות אין יותר מקרים של המחלות האלה מאשר בקרב קבוצת הלא מחוסנות. אילו החיסון היה הגורם, אז בקרב המחוסנות היו *יותר* מקרים כאלה. ואין! אין!
* גילה   20/01/16 | 14:48
החיסון הוא טריגר וסוכן להתפרצות נטיות ומחלות
וגם בתור שכזה הוא מיותר.
* מארק   20/01/16 | 23:25
25. אולי הזריקה פגעה בדיוק בנים וכמות קטנה
מהחומר המוזרק הוזרק במקרה לאותו הנים וחומר נע לא לאט במערכת הדם עד שהגיע למוח ועשה נזק? אולי אם מזריקים באזור שמנמן כמו הטוסיק לא תהיה בעיה?
* רונה   20/01/16 | 14:40
24. סרטן צואר הרחם הוא מחלה נוראית,מייסרת וקטלנית.חיסון מונע אותה
קונספיקטורים-חישבו היטב לפני שאתם מונעים מנשים את החיסון על ידי מילותיכם המסוכנות. זו ממש דוגמא של חיים ומוות ביד הלשון. מתנגדי החיסונים מקדמים, לצערי, את המוות במשוואה הזו.
* נילי   20/01/16 | 14:23
ספרי את זה ללוטם סיבוני
* בילי   20/01/16 | 14:39
את כותבת בזהות מזוייפת ומונעת למטרת רווח כספי
* לנילי כביכול   20/01/16 | 15:16
אין הוכחה שהחיסון מונע סרטן. זו רק השערה.
החיסון אמור למנועוירוס אחד מתוך שמונה שעלולים לגרום לסרטן הזה, שהוא גם נדיר. בניגוד לתופעות לוואי של החיסון בשיעור 75 אחוז!
* טליה   20/01/16 | 16:08
החיסון הזה עלול לגרום לפגיעות רציניות וזה שיקול שצריך לעשות!
* תאמרי את האמת!   20/01/16 | 16:36
23. תיעוד התנגדותו של הרופא שעכשיו יוצא להגנת החיסון
בלינק הבא מוקלטת שיחה של פרופסור בלר. בלינק הוא נגד וטוען שתופעות הלוואי ניורולוגיות וקשות, אמנם לא ככ שכיחות. היום פרופסור גלר יוצא להגנת החיסון וטוען שתופעות הלוואי מינוריות. לשמוע ולא להאמין. משהו פה מריח לא טוב.. החברה הישראלית(לא חברת התרופות) זקוקה לחיסון מפני שחיטות!! http://103fm.maariv.co.il/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=FLIJJJ&c41t4nzVQ=EE
* אלון   20/01/16 | 13:44
ברוררררר, רווח כלכלי
* על גב הציבור   20/01/16 | 15:15
22. למה לא כתבתם שגם הבנים צריכים לקבל את הזריקה
וכתבתם רק על הבנות
* בן עם פין   20/01/16 | 12:34
21. אין לרוץ להאמין לאיומים של הממסד הרפואי
ממסד זה מוטה כלכלית ופסיכולוגית. רופאים קונבנציונאליים מסוימים מדברים הרבה אמת אך גם הרבה מיתוסים שמקורם הטייה כלכלית והטייה פסיכולוגית של אגו ושליטה. הממסד הרפואי בארץ בונה מיתוסים שלמים על סמך מידע חלקי וחוסר ידע והשערות שמוצגות כאמיתויות אבסולוטיות.
* בן   20/01/16 | 12:25
אתה כל כך צודק ! כל תעשיית התרופות זו תעשיית אשליות
התרופות מסוכנות במו המחלות שאותן הן כביכול נועדו למנוע או לרפא
* קיבוצניק - צפון   20/01/16 | 14:06
אתה כל כך צודק ! כל תעשיית התרופות זו תעשיית אשליות
התרופות מסוכנות במו המחלות שאותן הן כביכול נועדו למנוע או לרפא
* קיבוצניק - צפון   20/01/16 | 14:06
20. מתנגדי החיסונים לא ינוחו עד שיהיו כאן מתים באלפים...
מאקו - אתם יכולים רק להתבייש על הכתבה הזאת.
* אלי   20/01/16 | 11:41
בכל מקרה לא מדובר על מוות באלפים.
מדובר על סרטן, שהוא עניין פרטני, לא מגיפה, ואפשר לעשות בדיקות של אבחון מוקדם ולהימנע ממנו. זה שיקול כלכלי בלבד, והוא לא משחק לטובת המטופלות.
* מישי   20/01/16 | 14:01
את צריכה להתבייש שאת מציגה הנחות חסרות בסיס כעובדות
* .   20/01/16 | 15:20
19. מאני מאני מאני
מאסט בי פאני
* שרון   20/01/16 | 11:03
18. טור דעה זה טור דעה - לא צריך למתג כל קונספירציה כדעה מבוססת
השימוש בפסדו-מחקרים והפחדה זה לא המקום לאתר מרכזי כמו מקו, אלא לאתרי ההזויים הפזורים בכל מקום ברשת. אתם צריכים להשתמש ביותר שיקול דעת!
* מקו - טור דעה לא מקצועי לא שמים בבריאות   20/01/16 | 09:55
17. ביפן גודל החזה הממוצע הוא A->פחות רקמות->פחות תאים שיכולים לעבור מוטציה- >פחות סרטן שד (בממוצע )
* עומר   20/01/16 | 09:19
16. רופאים, בשביל מי אתם עובדים??
* ש.   20/01/16 | 09:15
15. הלב אמר לי חא לחסן מיותר מאוד
לפני שלוש שנים הייתי אמורה לחתום לבת שלי על אישור שאני מאשרת את החיסון.הלב שלי לא נתן לי לחתום והבת שלי לא היתחסנה אני שמחה ולא מיצטערת לרגע.אפשר לחשוב איך אנחנו גדלנו בלי החיסון הזה בכללללל.
* איריס   20/01/16 | 09:03
ולכן- מקשיבים למוח
* רופאה   20/01/16 | 09:50
הלב אמר לי לחסן
והקשבתי לו..לפני שנתיים והכל בסדר.
* דנה   20/01/16 | 12:43
מסכימה איתך. גם אני פעלתי כך.
* מישי   20/01/16 | 14:02
14. הלובי של חברות הסמים משחד את מי שצריך
* רוקי   20/01/16 | 09:01
13. כל מה שכתוב בכתבה - אמת לאמיתה
החיסון אכן גרם כבר בשלב הניסויים הקליניים לתופעות אוטו-אימיוניות ב-1 מ-40 נבדקות. ראו בלינק שמופיעה בכתבה: http://holyhormones.com/wp-content/uploads/2013/03/gardasil091108-Closing-Statement.pdf טבלה 81, עמ' 142.
* ירון   20/01/16 | 09:01
12. אני לא מתכוונת לחסן את בנותי חבל שמסתירים מידע מהציבור
ככה משרד הבריאות לא צריך להתנהל אם ידוע על מקרים במדינות אחרות שביטלו בגלל תופעות לוואי קשות חיסון זה אמור לבוא לידיעת ההורים, אף אחד לא צריך להיות שפן ניסיונות ורווח כלכלי של חברה שמקדמת עצמה לחיסון. טוב שזה בא לידיעתי אני ממש לא מתכוונת לחסן את בנותי!!!
* טל   20/01/16 | 08:55
זה קרה וקורה בכל העולם
https://youtu.be/Rz0zU4YdRi4 https://youtu.be/10JU1eMSGIQ http://www.click2houston.com/health/as-merck-preps-newest-hpv-vaccine-questions-remain-about-gardisils-safety_20151123155600864
* תראי בעצמך   20/01/16 | 16:32
11. חיסון
ממש מציגים את החיסון כמסכן חיים . זהו?_ לא להתחסן? אני לא מבינה מה באתם לעשות פה, לגרום לנערות לא לעשות את החיסון ולחלות יהיה על מצפונם. לכל תרופה או חיסון יש תופעות לוואי, האם בדקתם באמת האם מדובר בשיעור תופעות לוואי סביר? כי אין דבר כזה חיסון בלי מקרים של תופעות לוואי בכלל.
* ניני   20/01/16 | 08:46
חיסון וירוס הפפילומה
כל הכבוד על הכתבה, חבל שעקב מקרה כל כך מצער וקשה מדברים על זה וכותבים על זה, אבל לפחות זה עולה לשיח ציבורי. אכן 10% של פגיעות מרמה בינונית ועד קשה זה המון, שמעתי מסביבי על פגיעות בשיחות שיגרמו בעתיד לעקרות, התעלפויות זאת תגובה נפוצה, ועוד מיני תגובות שיש להן נשלחות לעתיד. חיסון מיותר ומסוכן אם עלול לגרום למוות. ולכל הכועסים על הכתבה, הגיע הזמן שכולם ידעו שחיסונים זה לא חובה אלה זכות, שישנם הרבה תופעות לוואי לכל החיסונים חלקן קלות וחלקן קשות מאוד, ושהמרוויח היחיד פה זה יצרני התרופות והחיסונים.
* שלומית גולדברשט   20/01/16 | 09:38
זה לא חיסון מיותר את לא יודעת כמה בנות חולות בסרטן
שחלות או צוואר הרחם ..אז לא לקשקש שלומית מה שכן צריך לעשות זה לא לעשות את החיסון בצורה גורפת בבתי ספר ..אלא לקחת את הילדה לבדיקות מקיפות לבדוק שהכל בסדר איתה
* מאיה   20/01/16 | 12:04
כמה חולות בסרטן? אחוז אפסי.
ומי שחולה - יטופל. ולא לקחת אדם בריא ולהפוך אותו לנכה.
* מישי   20/01/16 | 14:02
חיסון הפפילומה
קראתי והזדעזעתי .מחר בני צריך להתחסן יש לציין שהוא חוסן בכל החיסונים ולחיסון הזה אני מתנגדת בכל תוקף קודם החיסון הוא די חדש .והילדים שלנו הם השפני נסיונות שלהם אני מוותרת
* טלי   07/01/19 | 23:25
10. אם הבנות תסגורנה את הרגליים לכל אחד שרוצה אותה
אז לא תקבל זריקה מסוכנת
* מומחה עולמי    20/01/16 | 08:40
אתה מומחה בערך כמו מי שטוען שהדברים האלה נגרמו על ידי החיסון
1) גם גברים צריכים 2) מספיק אחת/ד בשביל להדביק אחרים תן לי לנחש. אתה גם חושב ש"איידס" (בלי להבין את ההבדל בין מחלת האיידס לוירוס שגורם לה) זו מחלה של הומואים ונרקומנים. נכון? מטומטמים כמוך צריך לכלוא שיפסיקו להרוס לאחרים את העולם
* .   20/01/16 | 15:23
אבל לגבי הוירוס המדובר
ריבוי פרטנטרים הוא גורם סיכון ידוע אז למה לתקוף אותו?
* פנינה   21/01/16 | 13:20
9. גם אני וחברותיי נפגענו מהחיסון כשהתחסנו בגיל 30
כשהחיסון רק יצא. לכולנו היו בעיות בשחלות וכאבי גב איומים. אח"כ קראתי שהחיסון ידוע בכך שפוגע בשחלות. הכל עניין של בעלי אינטרסים שמקדמים את החיסון כי הם מקבלים כסף מחברות התרופות
* טל   20/01/16 | 08:30
8. מעניין לקרוא את כל החומרים
אבל מי יודע מה באמת נכון?
* חנה   20/01/16 | 08:12
קראתי את כל החומרים
והכותבת בהחלט לא קראה או לא הבינה אותם, או שחסרת רקע ברפואה ואולי אפילו בשפה האנגלית. ראה ערך תגובתי למטה.
* רופאה   20/01/16 | 08:35
טרול
עד מתי הכסף יזרום לכיסכם, או שאת מהשטופי מוח באמת?
* דילאינטרסיםהכלכליים   20/01/16 | 14:16
היי "רופאה" - מדוע אינך מזדהה?
אם את באמת רופאה, מדוע אינך מזדהה? מה שמך ובאיזה מקצוע רפואי את עוסקת? או שמא את חוששת שנדע מי את, כמייצגת האינטרסים של יצרניות החיסונים במקום של הציבור.
* דורית אהרון   20/01/16 | 21:37
למי יש אינטרס כלכלי - לחברות התרופות או לאזרחים כמוך וכמוני
אין שום סיבה להשמיץ שום חיסון, אלא אם כן הוא באמת מזיק. וברור שהחיסון הזה מזיק. תראה מה קרה בדנמרק: https://youtu.be/10JU1eMSGIQ וביפן: https://youtu.be/jpfGI_qIv3I ובארה"ב: https://youtu.be/Rz0zU4YdRi4 ובעוד מקומות רבים בעולם.
* תחשוב בעצמך   20/01/16 | 16:30
7. כתבה מאוד מעניינת
* אחת   20/01/16 | 08:11
6. הטעיית הציבור
אני לא מכירה את הכותבת, רק שמתי לב שהמילה "ד"ר" לא קיימת לפני השם שלה. בתור רופאה מחוסרת כל אינטרס כלכלי או מניות בחברה שמייצרת את החיסון אבקש שתפסיקו עם הכתבות נגדו- אתם גורמים לבלאגן שלם בקרב האוכ' הלא קטנה של מתנגדי החיסונים וגם שמים בסימן שאלה חיסונים אחרים וחשובים שמבוצעים מזה עשרות שנים. נחיצות החיסון מוכרת ומוכחת, אני בעצמי ביצעתי אותו וגם כל חברותי ואף אחת מהן לא הראתה שום תופעת לוואי (לאור המספרים המכובדים של מחלות אוטואימוניות שהעלתם), גם לא מעט מטופלות. סרטן צוואר הרחם הינה מחלה קטלנית המובילה למוות במקרה הגרוע או לאובדן פוריות ונכות במקרים הטובים ונגרמת במרבית המקרים על ידי וירוס הפפילומה מזנים 16, 18 הנכללים בחיסון (שני הזנים הנוספים 6, 11 גורמים ליבלות- בכך יש לכם טעות בכתבה). אנא הפסיקו להעלות פרסומים בנושא זה ואם תגדילו לעשות ולשחרר התנצלות או לפחות כתבה בדוקה היטב, זה מאד יעזור. נמאס לנו, הקהילייה הרפואית, להתמודד עם פרסום לא אחראי מעין זה. ודבר נוסף- לגבי המקרה המצער שהוצג בכתבה- ליבי עם המשפחה, חבל לי שילדה יפה ומוצלחת נקלעה למצב כזה בשיא פריחתה. אבל- בית לווינשטיין עושה מעל ומעבר עבור המאושפזים. מדובר בבית חולים שיקומי הפועל לטובת מי שיכול להשתקם, לאחר השהות בו ולאחר שנעשה המקסימום לטובת הליך השיקום החולים נשלחים כמובן הביתה. אני בטוחה שהמשפחה עודכנה כבר בתחילת האשפוז או לפחות בשלב כלשהו במהלכו מהן הדרישות מהם (כיסא, הנגשה של הבית וכו). אינני מאשימה את המשפחה בכך שלא התארגנו וברור לי שההלם מהמצב הוא גדול וגם ההתארגנות היא עול כלכלי ובירורקרטי כבד. אך אל לכם להכפיש את שמו של בית לווינשטיין שכאמור צריכים את מיטת האשפוז לשיקום מקרים איומים ומצערים לא פחות. אולי בעולם אידיאלי ועם תקציבים גדולים יותר למערכת הרפואה יכולנו לטפל בכולם, אך לא כך הדבר.
* רופאה   20/01/16 | 08:08
ומי משלם לך לכתוב את זה?
* עדי   20/01/16 | 09:23
אף אחד
והלוואי שהיו משלמים לי- גם אמירת עובדות ואמיתות וגם קבלת תשלום על כך- חלום של כל רופא! להיפך- על ההרצאות והספרים שבהם למדתי את זה שילמתי ממיטב כספי.
* רופאה   20/01/16 | 10:36
זה שיש לך תואר רופאה לא הופך אותך למומחית
בחיסונים. מתי קראת באמת מחקר לאחרונה ואיזה מחקרים שלא ממומנים על ידי חברת תרופות קראת מהם? לדקלם את הפרופוגנדה של משווקי החיסונים שלפי אופן הכתיבה שלך, די ברור שזאת העבודה שלך לא הופך אותך לחכמה גדולה. אם את באמת רופאה והייתי יודעת מי את, הייתי בורחת ממך כמו מאש כי טובת המטופלים שלך ממש לא עומדת לנגד עינייך.
* נועה   20/01/16 | 12:03
בהחלט הופך אותי למומחית
לפחות יותר ממך ומשאר כותבי התגובות פה. וכמובן שטובת המטופלים עומדת לנגד עיני וגם לנגד כל יתר הממסד הרפואי שבעד חיסונים, מוזמנת לברוח מכולנו "כמו מאש" ולעבור לטפל באמצעות תה חם ומרק עוף. ולתגובה שמתחתיך- רפואה פנימית. ובהחלט עשיתי קורס בסטטיסטיקה ובקריאה רפואית ביקורתית. קורס בסטטיסטיקה לבדו אינו מספיק. מוזמנת לקרוא את המאמרים שצוטטו בכתבה (כמו שאני עשיתי) ולהחליט בעצמך האם הם צוטטו נאמנה.
* רופאה   20/01/16 | 13:40
אז לא תתנגדי לכתוב פה את שמך המלא
אם את אכן עומדת מאחורי דברייך הרי אין לך מה להסתיר
* יאיר   20/01/16 | 20:46
הנתון הכי חשוב לגבייך לא נכתב.
מה הוא תחום ההתמחות הרפואית שלך? ברור לך שחוות דעת בנושא מרופאת א.א.ג. או התמחות דומה לא עולה על זו של אזרח מן השורה. ועוד דבר: החוית דעת שסיפקת לגבי יכולות קריאה, הבנה ואנגלית של אחת המגיבות כאן, לא מוסיפה למקצועיות שלך. מחקרים שמעלים תהיות וסטטיסטיקות לגבי הסכנות והיעילות שבחיסון נמצאים ברשת ומותר וצריך להתייחס אליהם גם אם לא סיימנו לימודי רפואה. לימודי סטטיסטיקה גם עוזרים כאן ורוב האקדמאים עברו קורס כזה. בקיצר, צנעה ושקיפות היו תורמים. ט"ו בשבט שמח :)
* יעל   20/01/16 | 11:56
התרופות מסוכנות כמו המחלות שאותן הן נועדו למנוע
זו תעשיה מוטה , עם מחקרים מוטים , כדאי שתתחילו להקשיב לציבור הרחב. ההמונים לא טועים !
* קיבוצניק - צפון   20/01/16 | 14:10
לנו, הקהילה האזרחית, נמאס להיות קורבנות להתנשאות של רופאים
מכירים כבר את התעלול של "חיסנתי את כל נכדי ולא קרה להם כלום" שכחת רק את ההשוואה ל"מדינות אירופה המתקדמות". העולם האינטרנטי פתוח ואנחנו יודעים כבר את כל מה שאתם מסתירים. אנחנו יודעים לקרוא מחקרים ולראות שהם לא עומדים בתקנים תחסני את חברותיך ואת ילדותיך למוות ותעזבי את הילדות שלנו בשקט. השמש לא זורחת לך מהתחת בזכות זה שאת רופאה. תוציאי לך את זה מהראש למרות שזה מה שהכניסו לו בשנות לימודיך. תם עידן.
* אמא שחייה נהרסו   20/01/16 | 15:23
5. מפחדים מתביעה לכן אומרים שזה לא משתק,עובדה שזה שיתק אותה
רפואה שלמה במהרה ילדה יפה,אל תוותרי והמשיכי להילחם
* שרי   20/01/16 | 07:47
עובדה?
ואם אני אגיד שהשמיים ירוקים, זה גם הופך לעובדה? את לא באמת יודעת אם היה קשר או לא, אז אל תמציאי "עובדות"
* Aduma   20/01/16 | 09:23
4. מפחדים מתביעה לכן אומרים שזה לא משתק,עובדה שזה שיתק אותה
רפואה שלמה במהרה ילדה יפה,אל תוותרי והמשיכי להילחם
* שרי   20/01/16 | 07:47
3. הכל כסף. חד וחלק יש קשר. היזהרו
* נועה   20/01/16 | 07:31
2. כסף....שם המשחק....
זה הכל כסף, מתי אנשים יבינו את זה? הכל קשור. אלו שיושבים למעלה ועושים מיליונים ימכרו לכם רעל אם זה אומר שהם מתעשרים עוד.
* tal   20/01/16 | 07:29
מדויק
* הגיון בריא   20/01/16 | 16:21
1. זאת לא עיתונות
וואו מאקו. וואו. במקום לעשות חדשות לקחתם מידע מסולף מאתרי מתנגדי חיסונים והצגתם אותו כעובדות. פשוט אוסף של עיוותי אמת ושקרים בוטים. החיסון הזה לא שנוי במחלוקת ע"י אנשי מדע ורפואה והוא לא גורם ל70% תופעות לוואי, לזאבת או לפרכוסים. יש הרבה מחקרים שמוכיחים זאת, ויש קונצנזוס כיום בעד החיסון בין אנשי המקצוע, אבל למה לבלבל אתכם עם עובדות... כל בחורה שתמנע מלהתחסן בגללכם ותחלה בסרטן צוואר הרחם על ראשכם ומצפונכם. זאת לא עיתונות.
* כנראה שגם לי משלמים, נכון?   20/01/16 | 07:08
אולי כדאי שתלמד מהי עיתונות ותפסיק להתחנף לחברות התרופות
חברות התרופות מעוותות מחקרים על ימין ועל שמאל בשביל כסף. רוצה לראות האם תופעות הלוואי קשורות לחיסון? קרא את ההוראות המצורפות כמו שיש לכל תרופה. הכל כתוב שם. אפילו מוות
* יעל   20/01/16 | 08:32
התחנפות לחברת תרופות?
אני בטוחה שאינך יודעת דבר וחצי דבר לגבי חיסונים בפרט ותרופות בכלל. חברות התרופות מעוותות מחקרים וגורמות לתופעות לוואי ומוות בחלקים מהאוכ' בשביל כסף? קונספירציה מעניינת! ותופעות הלוואי המצורפות לתרופות הן מסמך משפטי שאמור לפרט את כל התופעות שעשויות לקרות. למשל, אם אאלץ להוציא מסמך כזה עבור יציאה מהבית לטיול, אהיה מחוייבת משפטית לרשום "ייתכן שאדם ידרס על ידי רכב חולף" או "ייתכן שאדנית טיפול מאחת החלונות ותפגע בראשו" לכיסוי כל המקרים האפשיים. גם במקרה של תרופות וחיסונים יש למשל סיכוי של אלפית האחוז לתגובה אלרגית עד כדי מוות ונוספות. אבל אותה תגובה עשוייה לקרות גם לאדם שאוכל פריט מזון חדש ולא מוכר\ נעקץ על ידי בע"ח וכן הלאה. במקרים כאלה, עדיף לשתוק.
* רופאה   20/01/16 | 08:49
אז מותר לי להגיב רע לתרופות ולא לחיסונים?
יודעת מצוין על חיסונים.רופאים רבים ולא משוחדים חקרו אותם. לא רק רופאים יודעים לקרוא חומר רפואי.מעניין שמותר לי ליפול על תופעות הלוואי בתרופות מסוימות (ואני אכן אלרגית) אבל תופעות הלוואי מחיסונים - הו, מה פתאום זה לא קורה. 8 מיליון אנשים במדינה ואף לא אחד נפל על תופעת הלוואי של חיסונים. סטטיסטיקה מעניינת. וכן, מחקרים רבים מעוותים כדי לתת את התוצאה הרצויה לחוקרים.
* יעל   20/01/16 | 09:49
ובכן
עלית עלינו- כל רצוננו הוא לעשות רע לאוכלוסייה. צודקת.
* רופאה   20/01/16 | 10:37
הבנת הנקרא
שוב ושוב אני מתקלת ברופאים שלוקים בהבנת הנקרא... יעל כתבה שרופאים רוצים להזיק? תרגום למה שיעל כתבה: רופאים רוצים לעשות קריירה, להרוויח הרבה כסף וגם לטוס לחו"ל על חשבון חברת תרופות כלשהי. תופעת הלוואי - הם גורמים נזק לאוכלוסיה
* מיכל   20/01/16 | 11:02
כמה שפחות אנשים ילכו לרופאים , ככה הם יהיו יותר בריאים
* קיבוצניק - צפון   20/01/16 | 20:44
רציני זה כי אתה קיבוצניק
* בן אדם עם פין   16/10/17 | 23:42
ואפשר לחשוב שחברות התרופות הן לא חברות שנסחרות בבורסה והמטרה שלהן היא לעשות כסף
"קונספירציה מעניינת" עלק. הבן שלי הגיב רע לחיסון. זה נכתב באיזה מקום?? ממש לא
* יעל   20/01/16 | 09:52
חחחח את כל כך "מדברים על חיסונים"
תחזרי לשם וקחי את כל השקרים שלך לשם.
* גוני   20/01/16 | 13:44