דיבור ישיר
תגובות (57 תגובות ב-37 דיונים)
37. צודקת לגמרי
כשעברתי לדרום תל אביב לפני 6 או 7 שנים פלורנטין הייתה שכונה חמודה ושקטה. אמנם מעט מוזנחת יחסית למרכז העיר והצפון, אבל היה בה קסם, שקט והרבה חנייה. היום, 2017, פלורנטין בירידה מתמדת. עשרות סודנים ברחובות מדי ערב, אלימות, רעש וליכלוך. נשים לא יכולות להסתובב באיזור עם רדת החשיכה. חנייה מתחת לבית כבר נדיר למצוא. בשכונה יש מספר לא פרופורציונלי של כלבים מוזנחים. התוצאה, יללות בלתי פוסקות ממרפסות של שכנים שיצאו לבלות ונטשו את הכלבים, ומוקשים בצורת צואה בכל מקום על המדרכות, כי לא כולם טורחים לנקות את החרא של הכלב שלהם. מעשית, השכונה טובעת בחרא. לבעלי הדירות יש מזל אחד, והוא מחירי הדיור בארץ. אבל גם הוא יגמר בקרוב ופלורנטין תיבלע כחלק משפירא ונווה שאנן. כל זאת בתקווה שהפליטים ימשיכו משם גם לרוטשילד ולעבר הים. וכך תל אביב תיכבש מבפנים. אני מפנה את דירתי לפראיירים אחרים.
* שי   11/04/17 | 10:29
36. איזה ייאושששש שמישהו יציל אותנו!!!!
כל יום אנחנו רואים עוד ועוד והם ממש סוגרים עלינו!!! אנחנו מיעטו פה! וכולן אבל כולן עם שניים או שלושה ילדים ותמיד בהריון!!! ברוך השם הפוריות טובה! מה פשעתי שאין לי כסף לשכור דירה במרכז??? למה אני צריכה לחיות בפחד הזה???
* tani   15/08/15 | 20:30
35. צודקת
שטח הפקר
* עצוב   15/08/15 | 14:18
34. אנחנו הפליטים האמיתים בעיר שלנו
למרות שזה מנוגד לרצונותי האישים והאמיתים היתי רוצה שהפליטים הסודנים יגיעו לכול עיר ולכול שכונה במדינה הקטנה שלנו ישלטו לנו בכול המדינה ואז רק אולי אז אנשים יתחילו להבין את חומרת המצב וכשלאנשים יהיה אכפת גם אז הממשלה תיתערב דברים כאלו קורים רק במדינה שלנו לא יאומן
* פלטי תל אביב   15/08/15 | 14:09
33. למכירה מדינה קפיטליסטית חזירית ומושחתת
*  במדינת הגמדים    15/08/15 | 13:21
32. סודנים
בג" צ . במקום הצדק שם הרשע ' קוהלת
* ג   15/08/15 | 13:05
31. מחזק את דברי המאמר- פחד וחשש להסתובב באזורים האלו
כל הכבוד על המאמר! פחד להסתובב שם..אפילו במשך היום שבחוץ שמש חזקה והכל מואר עדין הפחד קיים. איך הגענו למצב הזה!
* עובד בתל אביב   15/08/15 | 11:37
30. כאשכנזיה מרעננה שחיה עם סודני בדרום תל אביב אני מוחה נחרצות
* הילה   15/08/15 | 11:29
29. מדוע בג''ץ לא מגרש אותם מהמדינה?
ישראל היא מדינת חוק והמסתננים נכנסו לישראל בצורה לא חוקית! איך בג''ץ שאמור לשמור על החוק מאפשר להם להסתובב חופשי במדינת ישראל? אם כך מישהו עובר על החוק ולא אוכף אותו. חובה לישם את החוק ולשלוח אותם למדינה הראשונה שהם הסתננו אליה.
* אין דין ואין דיין!!!!!!!   15/08/15 | 11:12
28. נקודת מבט קצת שונה משלכם
בתור לוחמת קרקל בגבול מצרים יצא לי להיתקל בכמה תקריות ממש לא נעימות של נסיונות חדירה לגבול ישראל של מסתננים. בגדול אני אגיד שהסיטואציה היא שהם נסים על חייהם ומטפסים על הגדר בטירוף. הם יודעים שאנחנו שם ושנתפוס אותם. הם מעדיפים להיות בידיים שלנו מאשר בידיים של אחרים, שככל הנראה יהרגו אותם, ואולי יאנסו את הנשים קודם. אני לא חושבת שישראל היא הפתרון, אבל אי אפשר להחליט שמעלימים עין. מצטערת שמלכלכים לך את השכונה הלבנה והטהורה שלך גברת יקרה. אני מעדיפה שהלבן הטהור והקדוש שלך יתערבב עם השחור מאשר שהם ישארו שם וירצחו. ואם עדיין לא הבנת אני מזמינה אותך לגבול מצרים לצפות באירוע זרים. מבטיחה לך שזה ממש לא נחמד.
* לוחמת בגבול מצרים   15/08/15 | 10:56
לוחמת עאלק
* לוחמת את מוזמנת להכניס אותם לביתך תאמצי סודני   15/08/15 | 12:54
אנחנו הפליטים האמיתים בעיר שלנו
יש לי עוד הרבה מה להוסיף על התגובה שלך אבל לפני היתי רוצה לדעת איפה את גרה ואיפו את עושה קניות ובקיצור איפו את ובני משפחתך גרים
* פלטי תל אביב   15/08/15 | 13:44
אין בעיה, תיקחי את הגועל נפש האלה אליך הביתה. למה את חכמה על
חשבון אחרים ? אלייך הביתה או שתשתקי .
* קוקה    15/08/15 | 14:26
צודקת . זה למה צריך לכבוש את סיני
כול חלקה טובה הערבים הורסים . אם היה לנו את סיני . המצרים לא היו מתעללים ורוצחים סודנים . וגם היינו משכנים את הסודנים בסיני וגם טובלים בים סוף בסבבה . שצהל יתחיל לכבוש אני אומר. במקום לתת אפשר לקחת . הרי ממי אנו פוחדים ? יש לנו צבא חזק לא ? אז יאללה הנה פתרון מושלם חצי האי סיני תחילה .
* אבי    16/08/15 | 07:23
27. כישרון
בכל פעם שאת מוציאה טור אני נפעמת מהרמה בהצלחה!
* מדהימה   15/08/15 | 10:18
26. עזבו לשבדיה מדינה עם כלכלה טובה ושקט נפשי עזבו בחוכמה ועוד יעזבו פה יש עוני!
* שלחו אותם לארצם הם רוצים ומי שחכם עזב מיזמן    15/08/15 | 10:13
25. אורית את צודקת בהחלט!!!
* כל מילה בסלע!!   15/08/15 | 09:59
24. בג"ץ מונע העברתם למדינה אחרת!!!!הילדים שלנו ישלמו ביוקר!!!!
* יעל   15/08/15 | 09:52
23. פליט?
כולם עם אייפון 6, נעלי נייקי חדשות ואופניים חשמליים עומדים בתור לבתי בושת זה פליטים?
* אייפון, נעלי נייקי   15/08/15 | 09:48
22. כל מילה בסלע. בתור דרום תל אביבי.. ובתור מי שרכש דירה באיזור אני מתפלץ ממה שהפך להיות סדונייה ...
האיזור פשוט הארלם.. עברתי פעם בתשע בלילה בחזרה מהעבודה בתחנה הישנה והיו כמה סודנים שהלכו אחריי וניסו ליצור תיגרה. הם אסון !!!! האיזור פה נראה כמו שכונה בסודן.. מהלכים כאילו אדוני הארץ.. פשוט סיוט מתמשך.. אז לכל הצבועים שמצדדים בהם אני מציע שיאמצו להם סודני וישכנו אותו אצלם בבית.
* אבי כהן   15/08/15 | 08:53
21. לבג״ץ לא אכפת ממדינת ישראל.
הם עובדים עם האויב המוסלמי ומטרתם להחריב את מדינת ישראל.
* כץ   15/08/15 | 08:46
20. הפליטים הסודנים והמגורים בדרום תל אביב
אם ישכרו להם דירות ברחוב של ביבי הבעיה תיפתר מיד
* דרורה   15/08/15 | 08:21
רעיון טוב
* יגי   15/08/15 | 20:35
19. תמשיכו להצביע ביבי וזה מה שתקבלו
ביבי צוחק על כולם. סודאנים ואריתראים אין בקיסריה...
* להעיף את כולם מהמדינה שלנו!   15/08/15 | 02:19
ביבי והמחנה שלו הם אלה שניסו למנוע את כניסת המסתננים לארץ
ביבי הוא זה שהקים את גדר ישראל-סיני החדשה שאחת ממטרותיה הייתה למנוע כניסת מסתננים לישראל מה שביינתים עובד, בזמן הזה ממשלת נתניהו ניסתה לטפל בבעיית המסתננים שפה כמו מתקן חולות וגירוש חזרה לאפריקה, מבחינת החוק הבן לאומי שכמעט אף אחד לא מתייחס אליו אחרי שהפליטים החליטו לעבור ממצרים לישראל הם הפכו מפליטים למסתננים בלתי חוקים או לחלופין מהגרי עבודה. שחלקם באמת ניסו לעשות מה שמהגרי עבודה מנסים לעשות בדרך כלל ולמצוא עבודה אבל חלק גדול מהם במיוחד גברים צעירים פנה לסמים ולפשנ (הכוונה מי שלא גורש ולא נכלא במתקנים). השמאל עתר המון פעמים לבג"ץ לטובת זכויות "הפליטים" על חשבון תושבי המדינה, בג"ץ השמאלני הסכים לרוב העתירות אם לא לכולם והפץ חלק מהחלטות ממשלת הימין שנועדו לטפל בבעיות המסתננים בלי לפגוע בתובי מדינת ישראל.
* ימני   15/08/15 | 15:23
18. זה ממש סתם
אני לא חושבת שצריך לבטל את הסרטים בשבת.. זה לא אצור להפריע להם והם סתם מחפשים מה להפגין.. יש משפחות שההורים עובדים כל השבוע וזה היום בילד שהם ביחד והם רומים לעשות בילוי משפחתי ביחד בסרט.. אין באמת סיבה .. זה לא סרט שמוקרן על שלטי חוצות זה בתוך אולם שבתוך קניון כך שגם אם יש חרדי שצמוד לקניון לא ישמע את הסרט.. כך שזה סתם .. לפי דעתי לפחות
* 🎀   14/08/15 | 21:31
שוב שכחת לקחת את הכדורים?
* אורי קיידר   15/08/15 | 09:03
17. אני ממש מסכימה איתך!
* מיכל   14/08/15 | 21:23
16. ממממ...אולי הבעיה היא שהממשלה לא מספקת פתרון אמיתי?
אולי במקום לבוא בטענות לכל העולם ואשתו, תבואי בטענות לממשלה שלך, שלא מספקת פתרון תשתיתי אמיתי, אלא כמו כל דבר אחר, הולכת לפתרון קיצוני ולא חוקי, ואז כשהוא נפסל, כולם ישר צועקים על כמה בגצ שמאלני? אולי הבעיה היא שהממשלה פשוט זרקה אותם ועכשיו לא יודעת איך להתמודד איתם? מדהים כמה לימין יש חוצפה לבוא בטענות לשמאל על כל מה שרע במדינה הזאת.
* ליהי   14/08/15 | 21:15
גם כשהמדינה מנסה לעשות משהו - בג"צ קושר את ידיה.
* כן, השמאל אשם!   14/08/15 | 21:53
15. מזדהה עם כל מילה,זו בעיה של המדינה כולה לא רק שלהם!!
* בעיה של כולנו   14/08/15 | 21:05
14. צודקת !
אני שמאלני ואני בעד להעיף אותם מפה עשו מתל אביב איזה פאבלה ברזילאית
* מישהו    14/08/15 | 21:03
13. צודקת בכל מילה ומילה. הסיוט יגבר
* לימור   14/08/15 | 20:46
12. אני תושבת דרום תל אביב ואת טועה ומטעה
* אין שום בעיה עם הפליטים ויש פה מקום לכולם   14/08/15 | 20:36
את תושבת דרום תל אביב
כמו שלי יש וילה בארסוף
* שמרלינג   14/08/15 | 20:58
את תושבת דרום ת"א
ממש חלום נשמע מפיך אז בלי להגיד לך מה ,אני מאחלת לך את מה שעשו לחבר של הבן שלי ,מאחלת לך את מה שעשו לשכנה שלי שבת 80 ,מאחלת לך את מה שעשו לבת של תושבת השכונה בת ה 8 ומאחלת לך כל ליחה שתשני בחרשות כמו מרים השכנה שרק רוצה להזדקן בשקט אבל החברים שלך לא נותנים לה אפילו לעבור יום אחד שקט , איחולים לבביים לך
* פזית לב   15/08/15 | 08:16
כן... נכון.. ממש... את גרה בדרום תל אביב... כן.. מאמינים.. פחחח
* אייל ברק   15/08/15 | 09:00
11. חבל מאוד שאישה יהודיה בישראל, לנוכח מה שהעם שלנו עבר, מדברת כך על מבקשי מקלט הבורחים מרצח עם ומקבלים יחס של פושעים במדינת היהודים!
בושה וחרפה לכולנו. משום מה ממשלת ביבי-בנט גרמה לכולנו להאמין שהחוק הבינלאומי לא תקף לישראלים. האנשים האלה הם לא מסתננים בלתי-חוקיים כי הם פה במסגרת החוק הבינלאומי ואמנות שישראל בעצמה התחייבה לאכוף!!
* לא מתבייש להודות באמת   14/08/15 | 20:18
איזה חוק? לעבור את מצריים (שם לא ירצחו אותם) כדי להתגנב
למדינת הפריירים? נכון שאין מצב שאתה גר בדרום תל אביב?
* ה"אמת" שלך מעוותת.   14/08/15 | 21:51
אין סיכוי שהמנותק מהמציאות הזה חי או ביקר לאחרונה בדרום תל אביב
* אבי כהן   15/08/15 | 08:55
10. הם מסתננים, לא מבקשי מקלט
אם הם נמלטו מאיזו סכנה כלשהי, זה לא משונה שרק גברים צעירים מגיעים לפה? לנשים, ילדים וזקנים בטוח יותר שם? הם מחפשי עבודה לא חוקיים. הם חדלו מלהיות פליטים, בשנייה שבה הם המשיכו מעבר למדינה שגובלת בשלהם ישירות. במצרים הם פליטים. אממה? הם יודעים שמצרים זה קראפ ושממש ליד "אחי, יש איזו מדינה עם משוגעים, שכבר יש להם מספיק צרות עם צאצאי עובדים זרים (ה"עם הפלסטיני") אולם הטראומה ממה שהם עברו והרצון שיאהבו אותם חזק אפילו מיצר ההישרדות שלהם ומערכת המשפט שם מלאה באידיוטים. בוא נמשיך לשם!". בקיצור - מהגרי עבודה קלאסים, שרוצים לשפר את איכות חייהם. לא פליטים ולא בטיח (לפחות לא לפי הגדרת החוק הבינ"ל).
* שטח   14/08/15 | 20:14
9. כתבה מעולה
עניינית ואמיתית. אסור שהמצוקה של אנשי דרום תל אביב תגווע מול התקשורת השמאלנית הנוראית. ישר כח!
* צפונית   14/08/15 | 19:56
8. גם אתה לוקה בחוסר דיוק משווע
הם לא מבקשי מקלט !!!! מבקש מקלט הוא מי שחצה גבול אחד בלבד. כלומר במצריים הם מבקשי מקלט ופה הם מסתננים. אבל מאחר שלא היה להם נוח עם השכר והסביבה במצרים הם באו הנה ואנחנו אוכלים את כל השיט הזה. צריך לנהוג כמו ביוון ובהונגריה. כל מי שאינו חוקי חוזר הביתה.
* גלית   14/08/15 | 16:25
7. למגיב 6
פליט הוא אחד שברח מנגינתו בגלל סכנת חיים ועבר למדינה אחרת במקרה שלנו מיצרים הרי אין לנו גבול משותף עים סודן או אריתראה כאשר הם עברו למצרים שם הם פליטים וכאשר הם נכנסים לישראל ופורצים גדר אלה הם מהגרי עבודה ולא פליטים הבנתה
* אלי   14/08/15 | 15:54
6. חוסר דיוק משווע...
את עשית לגמרי בלאגן בהגדרה של מעמדם. הם אינם "עובדים זרים" כמו התאילנדים או הפיליפינים בשום צורה. את העובדים הזרים הביאה המדינה בעצמה ואילו העובדים הזרים הבלתי חוקיים הם אלה שנגמרה להם האשרה או שעברו על תנאי השהייה שלהם ונשארו בארץ. במקרה של הסודנים והאריתראים הכי נכון להגדיר "מבקשי מקלט" כי בפועל הם ברחו ממדינותיהם לפה בגלל המצב שם (רמז:לא הכלכלי). ולמה הם לא פונים למדינה את שואלת? כי המדינה לא מקבלת באופן גורף אף פנייה בנושא מהם, זה למה. למרות האמנה המדוברת.
* מישהו   14/08/15 | 12:18
אתה טועה ומטעה הם לא מבקשי מקלט שום סכנת חיים לא נשקפת לארייתראים
וישנם די והותר הוכחות לכך בנוסף מבקש מקלט יוגדר כך במדינה הראשונה אליה הוא עובר במקרה שלהם מצרים שם הם יכלו לבקש מקלט מדינת ישראל היא המדינה השניה והשלישית שהם חצו.
* אתי   14/08/15 | 20:02
היא לא אמרה שהם עובדים זרים
מה שהיא אמרה זה שיש כאלה, שמכנים אותם עובדים זרים כפי שיש כאלה שמכנים אותם "פליטים". אנא, קרא שנית.
* אני   14/08/15 | 20:22
5. אורית את צודקת - כל מילה בסלע!
גם אני חויתי כילדה את הקסם של דרום ת"א, קסם שלעולם לא יחזור. פעם היינו קונים שם נעליים היום למי יש אומץ להיכנס לשם? הבת שלי היתה צריכה לעבור דרך שם כדי להגיע ליום המאה שעושה צה"ל לא הסכמתי שתלך לבד. לקחתי חופש מהעבודה ונסעתי ללוות אותה. בתוך הקניון שם שלשול מרוח על כל הרצפה, ביציאה שורות של הומלסים שוכבים על הרצפה, בגינה מלא סודנים אריתראים וגם רכב משטרה שלפחות נרגעתי שיש שוטרים ולקינוח זונה שצורחת לכל רכב רוצה ז י... איך המדינה מאפשרת לזה להתקיים?
* אמא   14/08/15 | 12:00
4. כתבה מכוננת
* גבי צפון   14/08/15 | 11:56
3. צודקת בכל מילה.
* מישהי    13/08/15 | 21:05
2. גם בזה השמאל אשם??
אני לחלוטין בצד השמאלי של המפה, מבחינה כלכלית, מדינית וחברתית ולא חושב שהם בשום צורה אחראיות של מדינת ישראל. אבל אצל אורית, ״ארגוני השמאל״ עושים מה שהם רוצים. מהצד השני לא עומדים ״ארגוני הימין״ ״מפלגות הימין״ ״חברי הכנסת של הימין ושריהם״ (כדוגמת גברת רגב), אלא ״פעילי דרום תל אביב״ (מה זה??). בקיצור, בעיה שנוצרה ואמרוה להפתק בשנות כהונותין של הימין, גם היא אחראיות של השמאל לפי אורית. שיהיה בהצלחהץ
* שמאלן   13/08/15 | 20:25
יש לנו ממשלה ימנית אבל בג"צ שמאלני.
בסופו של יום, בג"צ הופך כל החלטה של הממשלה. תמיד בעד מי שהורס את המדינה. תמיד נגד אזרחי ישראל. כך בעניין המסתננים. כך בעניין דרעי. מוסד אנטי דמוקרטי שחורג מסמכותו. אז כן. השמאל אשם.
* ברור    14/08/15 | 18:29
לשמאל יש חלק גדול בהישארות של המסתננים בארץ 200 עתירות כנגד
הוצאתם מהארץ או ישיבה בחולות . אז כן גם השמאל אשם
* אתי   14/08/15 | 20:05
תפסיקו להכליל
לא כל השמאלנים הם מיקשה אחת, לא כולם הגיעו פיזית לביה"מ להגיש את העתירות וחלק גדול מהשמאלנים אינם חפצים בהישארותם של המסתננים בארץ.
* אני   15/08/15 | 01:34
תגידו, התעמקתם פעם בהיסטוריה? כמה עובדות שצריך לדעת על הקשר בין פעילות שמאל-ימין למסתננים:
1. המסתננים החלו להיכנס לארץ עוד בתקופת ממשלת רבין השנייה, אני לא אגיד שלמישהו הייתה בעיה כי אני לא כל כך בטוח בזה כי היו גלים קטנים מאוד והיו עסוקים בעניין הפלסטינים. 2. בשלב מאוחר יותר שגלי ההגירה גדלו, הראשונים להתנגד היו הימין והדתיים. 3. הפתרון הראשון לבעייה הועלה בממשלת ימין (נראה לי בממשלת נתניהו אבל לא בטוח, אולי שרון) ע"י אלי ישי. 4. נתניהו היה זה שהכריז על זירוז בניית גדר ישראל-סיני החדשה שהיא מאובטחת ונבתה בעיקר כדי להחליש את זרם ההגירה (מה שהצליח) וגם כדי למנוע חדירה של טרור לישראל (מה שדי הצליח אך עדיין בספק כי הנושא די אקטואלי אבל הכניסה מאוד ירדה). 5. הקמת מתקן חולות הוכרזה בממשלת נתניהו. 6. גוש השמאל מרכז אחראי על הרבה עתירות של זכויותהם של המסתננים שעד היום, לטענתם של חלק מתושבי ישראל, פוגע בזכויות מסוימות של תושבי דרום תל אביב שהמרכזיות שבהם הן הזכות לחיות בביטחון שנפגעת לטענתם בפשע שנגרם לטענתם ע"י המסתננים הכולל אונס, רצח ועוד... (זה נכון שלא כולם אך באמת קורים מקרים של אלימות של המסתננים כלפי התושבים המקומיים, אני לא יכול להגיד במדויק כמה מקרים קורים בשנה, איני יכול את האחוזים שלהם באלימות באותם הסוגים במדינה ובוודאי שאיני יכול להגיד שהם רוב המקרים) וזכות הקניין של התושבים נפגעת, לטענתם, בעקבות גניבות אשר פוגעות גם עוד פעם בזכות הביטחון (כנ"ל). לסיכום, ההסתננות התחילה בתקופת רבין, הראשונים להתנגד היו הימין-דתיים, הימין פעלו נגדה ועתירות השמאל-מרכז וארגוני זכויות אדם לטובת המסתננים פוגעות בזכויותהם של התושבים המקוריים בעלי אזרחות ישראלית. נ.ב: אני תומך ליכוד ודיברתי באופן נייטרלי כי ככה אמורים להציג עובדות ולא להטותם לטובת הצד שלך או הרעיונות כפי שהרבה אנשים בפוליטיקה. אם לא דיברתי מספיק נייטרלי, הבאתי עובדות לא נכונות ו/או סילפתי עובדות אתם מוזמנים לתקן ולהביא מהימנים. אני לא זוכר את המקורות ויכול להיות שלא זכרתי אותם נכון אבל השתדלתי להיות מדויק.
* ימני   15/08/15 | 15:09
1. דוחה
* .   13/08/15 | 17:03
אתה דוחה. כמו כל אירגוני הזכויות לחיות אדם.
* עריצות השמאל.   14/08/15 | 21:56