הורים
תגובות (30 תגובות ב-13 דיונים)
13. אני מעריץ אמהות שעשו ילד לבד
הן מגדלות ילדים לתפארת מדינת ישראל
* אני   24/06/16 | 00:16
12. חד הוריות עשו לכן....
ילדים . מתרומת זרע ו/או בכל דרך אחרת למען הילודה ולמען עם ישראל וכדי שלא תזדקנו לבד. בהצלחה!!!
* פצלה   12/01/12 | 18:58
ממליצה בחום !! שווה הכל !!
* דולי - חד הורית מתרומת זרע   13/01/12 | 08:42
11. 2 ו- 3 צודקים. די לחיות באשליות
* יעל    12/01/12 | 12:26
10. ממש עצוב - די כבר להתעלל בילדים
תנו להם אבא. זה כל כך עצו לשמוע שהילד מת שיהיה לו אבא ואין לו כלום. לורב גם היחדניות האילו ביחסים מעורערים עם ההורים שלהם וככה הילד גדל לבד בעולם
* הילה    12/01/12 | 12:25
9. תגובה לכתבה ולטוקבקים כאן
אני אם יחידנית בדרך, מתרומת זרע. מבחירה, ושלמה. מיכל, מצטערת, לעולם לא אטע בילדי העתידי תחושה שמתישהו יהיה לו אבא. זה לחיות בחלום שלא בהכרח יתגשם. אין לנו אבא, יש לנו תורם. כל אחת יכולה להסביר במילותיה שלה על האלטרואיזם שבדבר לכאורה, על הרצון הגדול שלה להתאמץ להביא אותו לעולם ועל דמות כלשהי שעזר לה בכך אך אין לה מקום בחיינו. לא יודעת, כל אחת לפי ראות עיניה. בבנקים פרטיים ניתן גם לקבל פרופיל עשיר יחסית על התורם וכך יש אפשרות בחירה אם לשתף את הילד בפרטים הידועים אודותיו. דמות גברית כלשהי כמודל לחיקוי וכו' - תמיד מבורכת. ואם מתישהו יכנס לחייה גבר שיוכל לתפקד גם כמודל גברי עבורו - מה טוב. אבל אסור להבטיח את זה. עובדה שהאישה הגיעה למה שהגיעה בין היתר מפני שלא הצליחה / רצתה לכונן זוגיות עד כה. ברוב המקרים. לנשים שכתבו כאן קבלו חיבוק. ולמתלהמים נגד תרומות זרע, עד שלא הייתם במקום בו אומרים לכם שאוטוטו עוברת הרכבת ולעולם יותר לא תוכלו להפוך להורים, עד שלא עברתם שבעת מדורי גהינום, בדיקות, זריקות, טיפולים, כדי להביא דור המשך לעולם, אל תדברו. קל לשפוט מבחוץ. התהליך הזה קשה ומורכב מאד לנשים שבחרו בו, נפשית כלכלית ולוגיסטית. אף אחת לא עושה אותו על רגל אחת, יש הרבה הזדמנויות בדרך לסגת למי שלא באמת מוכנה לזה. למי שיצא נגד התורמים, אוי לך. סתם סיטואציה מופרכת למחשבה: תאר לך שמצאת את בחירת לבך, התחתנתם והתכוננתם להקים משפחה. לחרדתך יש לך בעיית זרע ועכשיו כדי להקים את המשפחה שרציתם אתם נזקקים לתרומה כי פשוט אין דרך אחרת. תאר לך מה יקרה כשתגלה שכל התורמים הפוטנציאליים קיבלו את המלצתך ומסרבים לתרום? מממ, לא נעים...
* אם יחידנית בדרך   12/01/12 | 11:57
עזבי אותם!
* סתם משועממים בני 16   12/01/12 | 17:04
לאם היחידנית העתידית, כנסי:
אני אם יחידנית מתרומת זרע לנערה בת 16 ומעולם לא אמרתי לה שיש לה אבא. תמיד אמרתי לה אך ורק את האמת - כל גיל האמת נאמרת קצת אחרת. היום היא יודעת שלעולם לא תכיר את אבא שלה והיא חיה עם זה יפה מאד, ילדה מאושרת בלי תסביכים, חברותית מלאה שמחת חיים. מגיל צעיר מאד ידעה בדיוק את הנסיבות, אמרתי לה שבחרתי ללדת אותה לבד כי אני רוצה שהיא תהיה רק שלי לעולמים... תצליחי ואני מאחלת לכם רק טוב.
* דולי   13/01/12 | 08:46
8. לא לפתח אשליות
להכיל את החוסר. להגיד "היית רוצה שיהיה לך אבא", לפעמים אתה עצוב שאין לך אבא כמו לכל הילדים" . אבל להשלות שאולי יהיה אבא זה לא נכון לדעתי. ואולי לא יהיה? אחוז ממש קטן של יחידניות מתחתנות, לא כדאי לטעת תקוות שווא. כדאי ללמד להתמודד עם מה שיש ועם מה שאין. אם הנישואין יהיו אחרי שהילד בן שש-שבע לעולם בן הזוג כבר לא יהיה האבא של הילד. נכון גם לשוחח עם הילד ולשאול אותו למה אתה רוצה אבא וכך לגלות את הסיבה. אול אפשר לת מענה למה שהוא רוצה. הבן שלי למשל הסביר לי שהוא חושב שהוא לא יוכל להיות אבא בעצמו אם אין לו אבא והסברתי לו שהוא בהחלט יוכל להיות אבא אם הוא יבחר בכך. וזה הרגיע אותו מאוד. אם לא הייתי שואלת לא הייתי יודעת מה מטריד אותו. ודוד או סבא לא יכולים לענות על זה. דוד או סבא הם דמות חיקוי גברית, רצויה בהחלט, אבל לא אבא. ולא כדאי לקרוא להם אבא. לדעתי בכל אופן, למרות שזה לא נורא אם כן כי הילד כאמור מן הסתם מספיק נבון כדי לדעת שזה בכאילו.
* עוד יחידנית   12/01/12 | 11:43
7. התגובה מביעה חוסר השלמה עם העובדה:אין אבא ולא יהיה
אין להשלות את הילד בהווה ובעתיד! (למה אבא זמני? למה לא קבוע? כי אני ילד לא מספיק טוב? דוגמא למחשבה ילדית). נכון-להכיל את החסר באב, אם יש כזה.
* נטע   12/01/12 | 10:53
6. תשובה - לאמא היחידנית
אוהבת את הגישה של-אני מציעה שתתני כבוד לחסך הזה שלו ברמה שמתאימה לגילו ובאותו אומץ כמו שהיה לך כשהרית אותו- לרעיון לאמץ דמות חלופית לתקשורת ושיתוף חוויות "שתוכל להזמין אותי למסיבות בגן ותוכל לספר לי דברים שקורים לך ותוכל להתייעץ איתו." נכון -ורצוי אבל לא מסכימה לחלוטין עם הגישה של לכנות את דמות כזאת לשיתוף- "אבא". אבא לא יהיה לילד, גם אם לאימו יהיה בן זוג.. השימוש במילה געגוע לא מתאים בעיני -להבין את החוסר והחסך -(אמפטיה) "שהוא כל כך מתגעגע שיהיה לו אבא.." לדעתי נכון יותר לאפשר לילד לפתוח את ליבו אל דמות משמעותית בחיים שלנו תוך שימוש בקשר האמיתי שיש אל הדמות הזו (דוד, סבא, חבר קרוב). תיקשורת כנה אמיצה ישירה ובונה עם הילד היא המפתח . וחלילה לטעת בו מחשבונת /חלומות (שווא) על דמות אב שאולי תגיח אל חייו . יישר כח הילד שלך מקסים וחכם ונבון
* גמאני יחידנית :)   12/01/12 | 09:48
יפה כתבת
* אמא +ילד=משפחה   12/01/12 | 11:27
מסכימה עם כל מילה
גם אני יחידנית. אבא הוא לא מוצר ש"מחפשים" ומוצאים על מדף בסופר. לילדים שלנו אין אבא. יתכן, ואם נינשא, מאומצו על ידי בן זוגנו, ולא - יחיו לצידנו - האמהות המהממות שלהם (-:
* רותי   12/01/12 | 14:46
5. איזו תשובה אינפנטילית
"גם כשלאמא יהיה בן זוג - הוא לא !! יהיה האבא של הילד לילד לא יהי אבא ואי אפשר להשלות אותו במשחקי "כאילו" יש דמות גברית - ויכולה להיות - דוד סבא אבא של ילד מהגם חבר קרוב אבל לשחק בכאילו אחד מהם הוא אבא - זה רע מאוד !!ויכניס את הילד ל"בלבלה" גדולה יותר טוב שהילד יודע על דרך היווצרו וטוב שיודע לענות על כך את יכולה לשאול אותו - באמפטיה גמורה , מה יכול להיות לך אם יהיה לך אבא - ולנסות ליישם את יכולה להגיד שאין - אבל דברים אחרים טובים בשום אופן לא לטעת את המחשבה שאולי יום אחד יהיה לך בהצלחה
* אמא לילדים מתרומה    12/01/12 | 09:04
צודקת לגמרי - תגובה ממש לא נכונה
* אחת   12/01/12 | 09:54
אפשר לספר לילד אגדה על אבא נרדם, שצריך להעיר אותו בנשיקה ורק ילד אחד מיוחד יכול לעשות את זה. וכשהוא יתעורר הוא יתן נשיקה לאמא והם יחיו באושר ואושר עד עצם היום הזה.
* כן   13/01/12 | 04:24
4. יש לי רעיון חשוב למקרה כזה, לכל אמא!
ישנה עמותה בשם אח בוגר, שהיא נועדה בדיוק למצבים כאלה, מי שזה רלוונתי בשבילו שיבדוק...
* ז'ק   12/01/12 | 00:53
3. תרומת זרע
בזמן האחרון זה נהיה מאד אופנתי להכנס להריון ע״י תרומת זרע ,,באו הנשים של המאה 21 והחליטו כי צריך לוותר על הגברים וללכת ולעשות ילדים דרך מבחנות זה מאד טרנדי זה שיקי אז יש לי בשורה כל מי שמנסה לשנות הטבע הטבע מתאכזר אליו כמו צמח שצריך מים ושמש כמה אנו בני אדם צריכים אבא ואם ואם אותה אחת החליטה באופן אנוכי להתמודד עם הקושי הזה ולמנוע מהילד שלה לקבל מרכיב בטחוני זה מבחינתי נקרא התעללות בחסר ישע ויש כאן פגיעה באוטונומיה הרגשית של הילד שתלווה אותו לכל חייו
* תורם דעה   11/01/12 | 23:08
דעתך נטולת בינה ואנושיות. לצערנו, אין באפשרותך לתרום
לצערנו, אין באפשרותך לתרום דיעה תבונית ושקולה. עבור.
אמא הכפולה   12/01/12 | 07:40
מי שכאן זה אכזרי וחסר בינה, זה אתן, בחורות שחושבות אך ורק על
טובתן האישית, ולא חושבות על ההשלכות הנוראיות, הכואבות של להביא ילדים מתרומת זרע. לילד הזה יש בור שלעולם הוא לא יצליח למלא , והוא יסחב את זה איתו כל ימי חייו. מי שלא יכולה למצוא בן זוג היא כנראה לא ראויה להביא ילדים לעולם.
* רוני   01/08/12 | 04:33
איזו דעה פרימיטיבית ואטומה! אדם חסר רגשות
מה נראה לך שנשים רוצות לעבור תרומת זרע??? זו אחת ההחלטות הקשות שאישה מקבלת על עצמה, תאמין לי שכל אחת מהן היתה רוצה שיהיה לילד שלה אבא ולהיות בזוגיות טובה. מי שכבר מחליטה לעשות את הצעד הזה היא מישהי שכנראה אין לה ברירה כי היא כבר הגיעה לגיל מבוגר ואין לה זמן מבחינה ביולוגית לחכות לאחד. לא חסר זוגות שמתעללים בילדים, ילד שגדל אצל אישה שתתן לו אהבה וחום הוא יהיה בסדר גמור גם אם אין לו אבא.
* מישהי   12/01/12 | 10:17
זו וודאי תגובה טפשית מצידך
אם האמא כל כך רוצה ילד אז שתאמץ ילד שמתעללים בו ולא תייצר ילד חדש ותגרום לו סבל רק בגלל אנוכיות מצידה, שלה יהיה פחות רע בחיים
* יויו   12/01/12 | 11:58
צודק! ילד מתרומת זרע זה פשוט אנוכי ולא מוסרי!
* גלי   12/01/12 | 20:59
אתה כל כך צודק - זה עוול נוראי
עדיף לעשות ילד בשותפות ולהתמודד עם אבא גרוע לטובת הילד
* גלי   12/01/12 | 20:56
טוב, גלי, בסדר...
* פלא שאת בודדה?   12/01/12 | 23:14
2. יש לי רעיון מה דעתכם להפסיק עם תרומות הזרע?
חיילים,נערים,וסטודנטים צעירים שלא מפעילים שיקול דעת תורמים זרע בשביל כמה גרושים לא מבינים מה התוצאות שלאחר מכן!!!
* גבר   11/01/12 | 22:01
יש לי הצעה, אולי תשתול קצת בינה ואנושיות במוחך?
אמא הכפולה   12/01/12 | 07:39
אגואיסטית
* אחד   01/08/12 | 04:17
על איזה תוצאות אתה מדבר?
סך הכל הילד שואל מי אבא שלו. יש נשים שזו הדרך שהן בחרו וזה לגיטימי.
* טוב שאתה לא מחוקק...   12/01/12 | 16:55
1. דיי איזה חמוד הילד שרוצה אבא :)
אבל כל הכבוד לך שהבאת אותו לבד , אני בטוח שזה יסתדר
* דני   11/01/12 | 20:52