זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (22 תגובות ב-22 דיונים)
22. האמת, יש צדק בדבריו!
אני עשיתי פעמיים מבחן גרפולוגי באותו מקום עבודה (לא באותו זמן) ובשתי הפעמים הללו עברתי את כל השלבים ובשלב האבחון הגרפולוגי נפלתי. לפי זה מקבלים אדם לעבודה או דוחים אותו? זה אבסורד ומופרך לחלוטין. בכל כך הרבה בנקים יש אנשים שאובחנו כ"טובים" ואח"כ הם מועלים בכספים, אז מה זה אומר?? לא ידעתם לזהות את זה קודם?? סתם "חארטה" וכל העולם נסחב אחרי זה כמו עדר...
limor7   24/04/09 | 14:58
21. יש שני צדדים למטבע
בחור צעיר וחכם. כל מה שכתבת מדוייק. אבל זה רק צידו האחד של מטבע. הרי מי שהוא בינוני ומטה באמת יעשה את עבודתו - כבינוני ומטה. ומהצד השני של המטבע - הגרפולוגיה היא כלי מדהים. ויש מי שעושה בה מלאכה מדהימה. כמו כל דבר בחיים, כמו ציור ואומנות יש מי שמצליחים להראות לנו את הצד השני הגבוה והרוחני, המדים והמרשים, המהמם והמרתק וגם את הלא יאמן. כי הטובים באמת נחנו במתנה ובכשרון. אלו מעטים ועדיין טובים מאד. אז אם לא מתחשק לך לקנות ציור מסויים כי הוא ילדותי או טפשי עבור לציור השני, שאתה אוהב. אהרון לב הארי www.ye-or.com/
* אהרון לב הארי - איש קבלה, גרפולוג   08/01/09 | 14:44
20. ולא כל מה שכתוב הוא זהב
* עתונאי קטן שלי   08/12/08 | 16:39
19. שרלטנים
כפי שיש עיתונאים שרלטנים יש "גרפולוגים" שרלטנים.. כאחד שלמד גרפולוגיה ומנתח מידי פעם אני יודע שזה כלי רב עוצמה, ואם מישהו "מנבא" את העתיד דעו שזה שרלטן..
* יקי   07/12/08 | 16:42
18. בתקופת מיתון קשה זו..קודם שיזמנו אותי בכלל לראיונות, אח"כ נדאג לשאר..
* מובטלת המיתון   07/12/08 | 14:55
17. הגרפולוגיה המדעית בהתהוותה
מאמר חד צדדי, נבער מדעת וממוחזר. אין לי טענות נגד הכתב, שכנראה לא מסוגל ליותר, אבל אני מצטער על השתתפותה של המערכת בהזניה של מקצוע העיתונאות, בכך שהיא מאפשרת לכל צרוע ולכל זב להטיל את מימיו האינטלקטואליים בפרהסיה. על מנת לאזן מעט את הדברים, הנה סקירה שלי על התהוותה הגרפולוגיה המדעית, שמפורסם באתר "פסיכולוגיה עברית": http://www.hebpsy.net/articles.asp?id=501
* שייקה לנדאו   07/12/08 | 13:43
16. קרל סיגון נפטר לפני כעשור-עוד מתחזה
* קובי   06/12/08 | 22:38
15. יקי אתה צודק במאה אחוז!!!
החברה האנושית מנסה להתחכם לפשטות שיכול להיות בראיון וניסיון. כל אלה התומכים בגרפולוגיה ומבקרים את המאמר צריכים לבחון את עצמם ואת התפיסה של עצמם. גרפולוגיה זו עבודת אלילים מודרנית. פעם האציל היה ממשש את השרירים של העבד ..היום הוא בודק את הכתב..פחח
* אוזיריס   06/12/08 | 21:51
14. grapha-bullshit
It is now illegal to use graphology for employment purposes in all of the EEC as they discovered it didn't work. By the way, the only time a court of law uses graphologists is to verify two or more texts written by the same hand
* moi   05/12/08 | 22:02
13. לכל תומכי הגרפולוגיה באשר הם
מי שכותב שגרפולוגיה זה מדע צריך לחזור לבית הספר היסודי ולהתחיל ה-כ-ל מחדש. יש את אפקט פורר ואפקט ברנום וגם קריאה קרה שאסטרולוגים גרפולוגים ושאר שרלטנים רמאים למיניהם עושים כדי לגרום ללקוח או למאובחן לחשוב שהם מדברים "בול עליו". גרפולוגיה ואסטרולוגיה עד היום לא עמדו בשום מבחן ובשום מחקר, תמיד נכשלו. שתדעו מה זה מחקר מדעי שעבר Peer review תנסו לקרוא לזה מדע, כי פסאודו-מדע זה לא מדע, סורי.
* קרל סייגן   05/12/08 | 21:41
12. גרפולגיה= עבודת אלילים
* הילה   05/12/08 | 18:37
11. אפשר לכתוב מאמר גם בלי להבין בו
לידעת הכותב, המקור לכל מה שאנחנו עושים הן בהכרה והן בתת ההכרה מקורו במוח, המוח קולט מסרים מאז לידתנו והוא מגיב מהתאם, לדוגמא אם אנחנו מזהים את עצמנו כאנשים רוחניים האזור העליון בכתב ידנו יהיה דוממננתי יותר-אין זה אומר שאו כאלה באמת, זו היא תחושה סוביקטיבית, נכון גרפולוג טוב ידע כן לזהות זאת. כן, לידעתך, הגרפולוגיה היא מדע-- והיכולת לפענך היא אומנות.
* גרפולוג מוסמך אלעזר אלפי   05/12/08 | 16:20
10. לא מסכימה בכלל.
דבר ראשון אתה אומר אפילו על כתב מסודר או לא שזה יכול להגיד אם הבנאדם מסודר או לא. דבר שני בקשר לבחון את ההליכה של הבנאדם גם את זה עושים אבל לא בדרך של "תלך רגע אני צריך לראות איך אתה הולך".. פשוט מסתכלים על הבעות פנים הליכה סגנון דיבור וכו'. ושינויים באישיות או משברים כן באים לידי ביטוי בכתיבה.. ובקשר לזה שצריך לעבור בדיקה גרפולוגית כדי להתקבל למקומות מסויימים אני גם לא חושבת שזה צודק, אבל אם בעל עסק מחפש משהו מסויים והוא מתבסס גם(!) על צורת כתב היד אז זכותו.
* הילה   05/12/08 | 15:59
9. יקי, הסתפרת?!? ולמגיב 5
מי אמר לך שהוא לא בדק? ולמה הוא צריך לעשות קורס גרפולוגיה בשביל להעביר ביקורת? בקורס מלמדים את הפרקטיקה, אז מה יעזור לו ללמוד איך מאבחנים לפי הגרפולוגיה, כשמעולם לא הוכח שאבחון כזה תקף בכלל? ולמה אתה מתרעם כל כך על ההשוואה בין גרפולוגיה לקריאה בקפה? בהחלט יש קווי דמיון בין השתיים - שתיהן מעולם לא הוכחו, ולשתיהן יש הרבה חסידים שישבעו בנכונותן והרבה שרלטנים שמתפרנסים מהן יפה מאוד. ההבדל היחיד הוא שגרפולוגיה מתהדרת באיצטלה פסאודו-מדעית ולכן מצליחה לקנות לה חסידים גם בקרב אנשים רציונליים יחסית, שבחיים לא היו מתקרבים לשטויות כמו קריאה בקפה. "עובדה שבוסים מוכנים לשלם על אבחון מאות שקלים"? עובדה גם שבוסים עושים הרבה דברים מטומטמים אחרים. ממה שאני ראיתי לפחות, הם משלמים לא בגלל שהם רואים תוצאות בשטח אלא בעיקר בגלל שאבחון מאפשר לבוס לכסת"ח את עצמו אם מסתבר שהאדם שקיבל לעבודה לא מתאים, ושאבחון גרפולוגי הוא פשוט וזול יחסית לאבחון אישיות רגיל. דרך אגב, גם אתה מכסת"ח את עצמך די טוב כשאתה אומר שגרפולוג לא יכול לנבא הצלחות. כלומר, אם אבחנת שבנאדם הוא אמין וישר והסתבר שהוא מועל בכספים, תמיד תוכל להגיד שזה בגלל "משתנים רבים והפוליטיקה הפנים ארגונית ודינאמיקה תקשורתית" ולא בגלל שחו"ח האבחון שלך לא היה נכון.
* גם כן אחת שיודעת   05/12/08 | 15:29
8. 1 צודקת!!!!
* משהי   05/12/08 | 14:15
7. מה נכון מאוד?
האם תוכלי להסביר בצורה קצת יותר מעמיקה מה בין ניתוח כתב של רופא לבין היותו חסר יכולות? את המיתוס הזה לומדים תלמידי גרפולוגיה כבר בדקה הראשונה ללימודיהם המקצועיים. עם אמונות כאלה לא הייתי מעיזה למיין עובדים. ומעניין - "אם לאו הם הולכים הביתה"..בואי נחשוב, כמה שילמת להם? נניח משכורת של 3000 ש"ח והם עבדו 3 חודשים עד שלא הוכיחו את עצמם..כנראה משהו באישיות או בהתאמה לסביבת העבודה. אז בזבזת 9000 ש"ח במקרה הטוב בשביל לראות שהאינטואיציה שלך לא משהו. בקשי מהמעסיק שלך שיפנה אלי, אחסוך לו קצת כסף.
* מכשפת   05/12/08 | 13:52
6. מאמר מטופש
מי שמשתמש בגרפולוגיה יודע בדיוק למה הוא עושה זאת. אולי בגלל שזה מוכיח את עצמו פעם אחרי פעם. חבל על שרלטנים שמוציאים שם רע לתחום וחבל על ספקנים כמוך שאין להם מושג מה הם אומרים או אין להם נושאים טובים להעלות בהם ספקות. מציעה לבדוק לעומק מחקרים שנעשו בענין או לשבת כמה ימים במשרד של גרפולוג ולצפות בעבודתו. כן, שום דבר משמעותי לא נוכל להגיד לולא התוכן...מזל שזה מעורר בי את הצורך לצחוק, אחרת הייתי בוכה מהטפשות הזאת.
* גרפולוגית מוסמכת   05/12/08 | 13:15
5. שום כתב לא יכול להעביר ביקורת על דבר שלא בדק
בעצמו, אלא רק ע"פ מה שקרה באינטרנט. כמו שאדם פשוט לא יכול לבקר סוג ניתוח מסוים בעולם הרפואה. כך כתב צעיר לא יכול להעביר ביקורת על כלי עבודה כל כך חזק ויעיל כמו הגרפולוגיה, מבלי ללמוד קודם את התחום. אולי תעבור קורס גרפולוגיה בסיסי אפילו. ואח"כ יהיה לך הזכות לשלול. איך אתה משווה בכלל גרפולוגיה לקריאה בכוס קפה?! האם לא הגזמת? זכותו של כל מנהל להשתמש עם כל כלי אבחון שרק קיים בעולם, והכל בשביל לזכות בסוג העובד שבו הוא מעוניין. ועובדה שבוסים מוכנים לשלם על אבחון מאות שקלים. למה הם משלמים? כי הם שפוטים לאפקט פורר? על מה אתה מדבר. הרי הם רואים אח"כ בשטח עד כמה האבחון האופי הזה קלע או לקלע למציאות. בנוסף גרפולוגיה לא אמורה לנבא הצלחה בעבודה. הצלחה בעבודה אכן תלויה במשתנים רבים וכן בפוליטיקה הפנים ארגונית ודינאמיקה התקשורתית בין העובד למעביד. לכן גרפולוג רציני אכן לא יכול ולא מתיימר לנבא הצלחות. מה שכן נותן הגרפולוג. זה אבחון אשיותו מעמיק שמוריד את כל המסכות של העובד. אתה יכול לתקוף צד אחר בעולם הגרפולוגיה. הצד שההשכלה שלו ******* לגמרי, ואין חוק שמחייב משהו ללמוד. דבר שמאפשר לכל אדם להכריז עצמו גרפולוג בישראל. ישנם גרפולוגים שמלכלכים על השוק הזה, בכך שהם משלבים אסטרולוגיה ודברים נוספים באבחונים שלהם. והכל כדי להרשים בתוכניות הטלויזיה שלהם.
* שלום   05/12/08 | 12:30
4. נכון מאוד
סוף סוף משהו מתייחס לגם לנושא זה, אני מסכימה שמבחן גרפולוגי לפי כתב היד לא משקף דבר על אופיו של הכותב,פשוט לא מאמינה בכך, מה קורה עם כתב חרטומים של רופא או פרופסור גם הוא חסר יכולות, לא קונה את ענין הגרפולוגיה, אני מקבלת עובדים עפ"י מה עשו בעבר, ואם מוכיחים את עצמם מה טוב, ואם לאו הם הולכים הביתה, רק לפי אינטואיציה ועובדות בשטח וזה עובד.
* ענת   05/12/08 | 11:51
3. חרטה... הרי כל אחד יכול לשנות את הכתב שלו בכל רגע נתון
* יואב   05/12/08 | 11:47
2. גרפולוגיה
אכן זה נכון , בחברה מסויימת ביקשו ממני לכתוב כמה משפטים , עקב זאת לא קיבלו אותי למקום עבודה זה. ( הגרפולוג ציין שאין לי יכולות ניהול) לאחר כמה חודשים נגשתי לראיון עבודה אחר וגם שם ביקשו ממנו לכתוב כמה משפטים ואכן התקבלתי לחברה השנייה , יש לציין שזו אותה המשרה רק בחברה אחרת ( מה שנאמר בכתוב שהיכולות ניהול מרקיעות שחקים). אז..... חומר למחשבה
* נועה   05/12/08 | 11:05
1. הכותב חייב אישפוז
נחמד שנתנו לך לכתוב. ככה יש לך איפה להוציא את המרירות של חייך.. מעניין מה יעשו העורכים שלך כשיגלו שהמחקרים עליהם התבססת קורצו ממוחכך ובמציאות אפילו בתי המשפט בעולם מכירים בגרפולוגיה כמדע.. בגלל המחקרים המוכיחים.... שבת שלום לך... וזהירות גל הפיטורין הבא בדרך אליך
* לידיה   05/12/08 | 10:41