אוכל
תגובות (38 תגובות ב-26 דיונים)
26. נשמח לשמוע את תגובתך לאחר פרסום החלטת השופטת בעניין נואר.
קל להשמיץ כשלא טורחים לבדוק את העובדות! הרוב השפוי של העובדים הצליח לשכנע את השופטת בכנות, לא דרך שקר ומניפולציה.
* עובדת המקום   09/11/17 | 13:27
25. "אדם מוסרי תופס את הצד של החלשים". קביעה פסולה
* באופן כללי   24/10/17 | 19:47
24. כותב הכתבה
קצת מצחיק שפחות משבוע כבר ישבת במסעדה...
* ברמן   24/10/17 | 15:41
23. איזה קביעות בדיוק? כשכל שנה שנתיים סוגרים את המסעדה או מחליפים בעלים?
* משה   23/10/17 | 15:48
22. בחיים
לא אחזור לקפה נואר(לקוח קבוע)
* כנסווו   22/10/17 | 11:28
21. צריך לשים סוף לשכונה
השכונה בגלל המעסיקים. מעלימים מס על 12 אחוז מההכנסות ואז מתבכיינים שהמדינה לוקחת להם דברים. בושה
* הביצה צודקת   21/10/17 | 20:34
20. לא נעים לי להיות פרקליטו של השטן
אבל פתיחת מסעדה בישראל היא עניין *מאוד* מסוכן מבחינה עסקית. הכי קל להזדהות עם המלצר שלא העלו את שכרו, אבל צריך לזכור שאם המסעדה תפשוט רגל, המלצר הצעיר יהיה בתחנה הבאה ואילו בעלי המסעדה הם אלו שיספגו את הנזקים.
* יונה   21/10/17 | 14:49
19. לכו תצלמו את 3.5 המלצרים ששובתים ותראו איך ניפחו את העניין
* יולי   21/10/17 | 13:26
18. לא ראוי לכתוב בעילום שם על נושא כזה
זה נחמד לכתוב בעילום שם ביקורת על מסעדות ולהביע דעה על טעמה של מנה כזו או אחרת מבלי שהקוראים יידעו את שמו של הכותב. עם זאת ברגע שהכותב מביע דעתו על נושאים החורגים מהביקורת והינם בעלי גוון פוליטי/כלכלי ראוי שהכותב יפרסם את שמו על מנת שהקוראים, לפחות הבקיאים שבהם, יידעו את הבסיס להשקפותיו והרקע ממנו ברור לאן השקפות אלה נוטות. בסך הכל ישראל זה מקום שטוב לחיות בו.
* פלוני   21/10/17 | 10:48
17. נפלא! מחכים לזה
הטיפים יפסקו, המחירי מנות יעלו, המלצרים יקבלו 30 שקל לשעה, ורק המדינה תרוויח
* מסעדן   20/10/17 | 21:44
16. אם תהיה הסדרה - הראשונים לבכות יהיו המלצרים
רוב המלצרים מרויחים 40-100 שח לשעה. המסעדה מאפשרת להם להרויח סכומים שאין באף מקצוע אחר לסטודנטים(שמהווים את רוב המלצרים).ברוב המקרים המלצרים מרויחים והמסעדה מפסידה. בשורה התחתונה בעלי המסעדות אוכלים קש מכל כיוון במדינה הזאת.
* מלצר, טבח, ברמן לשעבר   20/10/17 | 17:17
15. המלצרים צודקים
כל הבכי והנהי של המעסיקים כאן לגמרי לא במקון. הסדרה של הזכויות של המלצרים תעלה את הרמה מחלטורה למקום עבודה מכובד
* אסיה   20/10/17 | 14:42
14. דוגמא לשירות מדהים יש במסעדת בנדיקט בצומת בילו
יש שם שירות יוצא מן הכלל - באמת יוצא מן הכלל!
* ביצה אחרת   20/10/17 | 14:16
13. אני מלצרית בגיל 40+
אני בשנות הארבעים לחיי וכן אני מלצרית לא מתביישת בזה עובדת במסעדות מגיל 16 וכן יש לי תואר וגם סוג אחד הובלות ובכל זאת יותר מתאים לי למלצר, אני אוהבת את זה ואני אוהבת את האינטרקציה עם אנשים... אבל לא משלמים שכר לפי שעה, לא מקבלת נסיעות או קרן פנסיה, אני חיה מהטיפים זה השכר שלי, ולקוח דלא משאיר לי טיפ בעצם אני לא מקבלת תשלום ועבדתי בחינם.. ובנוסף יש מסעדות שלוקחים מהטיפים שלי ( השכר שלי) ומשלמים לשוטף כילים , לברמן לטבח וכו.. כן זה מקצוע לא מסודר מארץ וכן עובדים בעיקר ילדים.. אבל מלצר זה לא משרת הוא נותן שרות ומגיע לו כמו כל מקצוע אחר תשלום על העבודה וזו עבודה קשה גם פיזית וגם מנטלית ( לקוחות , בוסים, טבחים שצועקים ומתלוננים על הכל כאילו אתה אשם) .. אז לקוחות יקרים כשמנה לא טעימה לכם המלצר לא אשם, כשמנה מתעכבת המלצר לא אשם, אם חם לכם או קר לכם המלצר לא אשם.. וכו ...ולאנשים שמזלזלים במקצוע הזה וחושבים שלא מגיע לנו טיפ או זכויות .. נראה אותכם עובדים במלצרות!!!
* לה   20/10/17 | 14:08
12. המאבק הכי חשוב בארץ!!!
זכויות עובדים זה לא מותרות!!! כל הכבוד למלצרים ולעובדים שנאבקים על זכויותיהם!!
* יש לכם גב   20/10/17 | 13:29
11. מלצרות בארץ לעולם לא תהיה מקצוע
אם אורך חיים ממוצע של מסעדה בארץ הוא שנה או שנתיים, אי אפשר לצפות מאנשים לבנות על ״קריירה״ ארוכת שנים במלצרות. היכן שאין בטחון תעסוקתי לא ניתן למצוא כח אדם איכותי.
* רון   20/10/17 | 07:59
אמא שלך
ממתי מסעדות נסגרות כל כך מהר ? אתה נפלת על הראש ? כן , מקצוע נפיץ , ויש מצב ששנה הבאה לא תהיה פה . אבל לא חסרות מסעדות שפתוחות שנים על גבי שנים! ולא רק שלא משלמים למלצרים , אלא גם לוקחים מהם כסף פר-שעה בשביל הזכות לעבוד שם!
* משה   22/02/18 | 10:57
10. לשעבר
בתור מישהי שעבדה בתחום,ובלא מעט מסעדות, כל המקומות שעבדתי בהם לא משלמים ע"פ חוק. 'טיפים והשלמות' ... במקום שהבוס ישלם לך על השעות שעבדת הוא לוקח את הטיפ כתשלום ובמידה ולא הגעת למכסת השעות הוא משלים מכיסו. טיפים שמחלקים בין כל המלצרים אבל איכשהו מגיעים רק למי שמקורב למנהל משמרת... פשוט ביזיון אין ספק שיש גם לא מעט מלצרים שמתייחסים בצורה לא הוגנת למעסיקים אבל ממה שראיתי וממה ששמעתי הם מיעוט. אף אחד לא מגן על המלצרים אז שלא יתפלאו שהם לא מעוניינים להמשיך לטווח ארוך. אף אחד לא רוצה לוותר על הזכויות שלו.
* מלצרית   20/10/17 | 07:43
9. גילוי נאות : הכותב לא מבין דבר וחצי דבר במסעדנות
כמובן שניתן להסדיר את נושא השכר והטיפים אבל זה פשוט יקטין את שכר המלצרים בצורה דרסטית. ראשית הטיפ יעבור לקופת החברה ואז יירד ממנו מעמ שנית יירדו לעובד כל התנאים הסוציאלים שלישית הוא לא יצליח לחסוך לטיול רוב מוחלט של העובדים בתחום הינם סטודנטים או כאלה ש״בין לבין״ .... מה שמעניין את אותם מלצרים הוא השכר נטו שלהם ולא כל הקישקושים מסביב ואם הכל יהיה מוסדר השכר נטו יפחת ביותר מ 20 אחוזים ואז יתלוננו שהשכר נמוך...
* ביצה עלומה   20/10/17 | 07:24
אף מלצר לא משלם מעמ - אתה לא מבין שום דבר!
בוא נתחיל מזה ש 40 שקלים ברוטו זה לא 40 שקלים נטו. והטיפ זה לא רק ברוטו, זה גם ברוטו בלי "ביטוח" - כלומר, ביום שהמלצר ירצה דמי אבטלה - הכסף שיחושב לו לצורך אבטלה יהיה תלושי השכר "שהשלימו" לו - זה הפסד של מאוד ואלפי שקלים. גם קרן פנסיה, ביטוח לאומי (שכולל בתוכו גם שכר של ימי מחלה וחופש) - כל זה זה כסף שהמלצר מפסיד. רק מי שמרוויח מעל 10,000 שקל בחודש, משתלם לו לעבוד ב"שחור" - בעבור מי שמרוויח פחות - המיסים שהוא משלם נמוכים משמעותית מהזכויות שמגיעות לו, מדמי אבטלה, ביטוח תאונות וימי חופש ומחלה. ולכן לרוב המלצרים בישראל הכי טוב לעבוד מול תלוש בהתאם לחוק.
* אחת שיודעת   20/10/17 | 14:24
8. כתבי האוכל צרכים להפסיק לרשום ביקורות על מסעדות
המצב של המסעדות במצב עגום וקשה בכל נושא,והכתב הנכבד מציין בכתבה שזה המצב אבל חבל שהוא מחליט בסוף שהוא לא יגיע לקפה נואר להפך הוא צריך לפרגן ולתמוך כולל בכתיבה לענף בעייתי זה.
* רן   20/10/17 | 07:20
7. למה להתערב
שכל מעסיק ישלם איך שבא לו, שוק חופשי, מלצרים רוצים להרוויח כאילו הם רופאים יש שכר מינימום, גם כל הקטע עם הטיפ מטופש
* אבי   20/10/17 | 07:17
מטופש?
קמצן? סליחה חסכן? אתה עובד בשביל 25 שח לשעה? אתה מרים מגשים? מפנה כילים? מתעסק עם לקוחות שחושבים שאם הם יחלקו סלט וישתו מים מהברז הם קנו גם את המלצרים ואפשר להתנהג איך שבא להם? נראה אותך גבר? הכי קל לבוא ולהגיד שהכל מטופש ושיעבדו משכר מינימום עד שזה יהיה נוגע לך או לילדים שלך שבסוף גם יעבדו במלצרות באיזשהו שלב...
* לה   20/10/17 | 14:13
6. אני לא לגמרי מסכים
למרות שאני מסכים עם רוב מה שכתבת, אתה מצפה מבעל העסק לעשות את הצעד הראשון וזה לא עובד ככה. אתה מצפה מבעל מסעדה עם מלצרים גרועים להעלות את המשכורות ולשפר את התנאים בתקווה שהמלצרים ישתפרו בהתאם אבל זה סיכון שבעל עסק בדרך כלל לא יכול לקחת על עצמו. בכל עבודה אחרת על העובד להשתפר ולהוכיח את מקצועיותו כדי שבעל העסק ישפר את תנאיו ומשכורתו בהתאם, משום שהמלצר אינו לוקח סיכון בכך שמתמקצע בעבודתו אלא רק רוכש ידע ונסיון. עד לפני זמן קצר עבדתי כמלצר באולם אירועים בצפון הארץ. בעל המקום שילם לנו משכורות מגוחכות ונמוכות משכר המינימום הנדרש בחוק משום שהוא ידע שהטיפים מכסים לנו את זה. אני לא טוען שזה בסדר אבל רוב מלצריו היו חיילים, סטודנטים ואפילו בני נוער שלא היו טורחים להשתפר אם היו מקבלים יותר.
* איליה   20/10/17 | 06:48
5. כל הכותרות שקריות יצרו את האתרים האלו בכדי להפיץ שקרים
* יוסי   20/10/17 | 01:25
4. ליבי עם המלצרים. בזמנו זה היה ממש כמו צבא
רפי הבעלים,מאד מקצועי מאד יסודי. היינו המון המון מלצרים במשמרת. בקושי הרווחנו ועבדנו מלא שעות. אני מחזקת את המלצרים במאבק שלהם. ההתייחסות למלצרים הייתה רעה. בהצלחה. אל תוותרו
* לשעבר מלצרית בנואר   20/10/17 | 01:18
גם אני מילצרתי בנואר
עשינו אחלה כסף, זה היה ידוע שהמלצרים של קפה נואר מרוויחים יותר ממלצרים בהרבה מקומות אחרים בעיר. היו הכי הוגנים אלינו שאפשר. השקיעו בהכשרה, טעימות, הדרכות יין ואלכוהול, סדנאות שירות... וכשעזבתי וביקשתי לקבל את מה שמגיע לי (הבראה, חופשה וכו׳) שילמו לי בלי למצמץ. עובדים צריכים לדעת מה זכויותיהם ולבקש אותם באופן ישיר, פשוט והוגן. כשאתה הוגן אז הוגנים איתך ולהיפך. יש לי רק מילים טובות על ההנהלה של קפה נואר.
* גם מלצרית לשעבר   20/10/17 | 20:58
3. מלצרות זה מקצוע. באירופה, מלצרים בני 60. מכיוון..
שכאן כמעט הכל חלטורה,זה המצב.
* פפ   19/10/17 | 23:22
2. כתבה לא רצינית
בתור בעל בית קפה שמעסיק כ-40 עובדים כאשר מתוכם כ-25 מלצרים אני יכול להגיד שכל המלצרים באים מראש לתקופה קצרה כדי "לתת את המכה" לפני הטיול הגדול או לחסוך ללימודים לא משנה כמה מלצר מרוויח (ממוצע כ-40 שקל לשעה לא כולל תנאים סוציאליים והפרשות על פי חוק) אף מלצר לא נשאר לאורך זמן כולם כולל כולם באים לכמה חודשים הלוואי והיו מלצרים מקצועיים לתקופות ארוכות אני בהגדרה מוכן לשלם יותר כי רק הכשרה וביגוד והתלמדות עולות אלפי שקלים שלא לדבר על להיות מלצר מצויין חשוב גם לזכור שמלצר מקבל גם ארוחה בכל משמרת ושמלצר רוצה לעזוב הוא עוזב אני מעולם לא תבעתי מישהו שעזב לא לפי החוק (אין אחד שמגיש מכתב פיטורים ונותן התראה מסודרת) או סתם לא הגיע למשמרת או סתם איחר "זה הכל בעייה שלי" בסוף
* אלי   19/10/17 | 22:15
הלוואי 40 לשעה... משלמרים לנו רק מהטיפים וזה יוצא בקושי מינימום... לא מקבלים שום תנאים סוציאלים או שכר בסיס נורמאלי, עבודה קשה ומתישה ועם מלא תלונות (המלצר לא אשם בכלום, הוא רק מקשר בינך למטבח!!!)
* . מלצרית שעדיין מחייכת   20/10/17 | 01:14
תגובה מצויינת
אין לי שום קשר לענף המסעדנות אבל כשקראתי את הכתבה הזדהיתי רק עם המלצרים וני ממש שמח על התגובה שלך שהארת את עיני וצי שבאמת מתעלל זה המלצרים בבעלי המסעדות ששמים בעסק את כל החיים שלהם ובסוף באים ילדים ודופקים להם את העסק עם התנהגות זוועתית
* יוסי   20/10/17 | 01:32
זכויות מלצרים
אלי היקר , לצערי המציאות עד היום שרוב המסעדות לא משלמות על הכשרה הם מזמנים אותך ליומיים התלמדות לכמה שעות , לא משלמים לך ואז אם המלצר אכן מתקבל משלמים לו על בסיס השלמה שזאת עבירה על החוק מה זאת השלמה : המלצר מרוויח טיפים ואם בסוף יום העבודה הוא לא הגיע בעזרת הטיפים לשכר המינימום שמגיע לו על פי חוק בעל הבית משלים לו את המשכורת לפני שתווכח כאן שזה חוקי , אני כבר אומרת לך מניסיון ואתה מוזמן לבדוק את זה בבית משפט שזאת עבירה על החוק , רוב המלצרים בישראל לא מקבלים כסף על נסיעות , פנסיה או כל תנאים סוציאליים אחרים והם לא יודעים את זכויותיהם בסופו של יום מניסיון , חובה על מקום העבודה לספק להם את כל התנאים הסוציאלים  וכל בעל עסק שחושב שהוא לא עובר על החוק כי המלצרים שלו מרוויחים 40-50 שקל לשעה , אתם עוברים על החוק ובגדול ובמקומכם הייתי מציעה לכם לעשות חוזים עם העובדים שלכם שאתם משלמים להם את כל הזכויות ולפי שעה ולא מהטיפים האישים כי טיפ על פי חוק שייך למלצר בלבד ואם לא יום יבוא והמלצר ילך לבית דין לעבודה וגם ייזכה , מניסיון מקווה שפתחתי את עינייך אלי היקר !
* מלצרית לשעבר   20/10/17 | 02:22
1. פופוליזם זול
חבל שאתה לא שם לב לפופוליזם הזול שאתה נכנס אליו. היכולת של המדינה (דרך בית הדין לעבודה וכדומה) להיכנס לכיסו של בעל עסק פרטי, שלא חייב דבר לאף אחד מלבד התשלומים המוטלים עליו מכוח החוק היא מזעזעת. לא מתאים למלצרים- שיתכבדו ויתפטרו, שיעשו דברים אחרים. אי אפשר לכפות את הרצונות שלהם על עסקים פרטיים. חופש העיסוק הוא של המעביד לא פחות משהוא של העובד. כדאי גם לזכור את זה מדי פעם.
* אנונימי   19/10/17 | 17:47
מן הסתם
אתה בעל בית קפה או מסעדה אז תגובתך מובנת
* ממ   19/10/17 | 22:00
ולכן
מלצר שיתן לי שירות מעולה יקבל טיפ. ומלצר שיתן לי שירות גרוע (רב המלצרים בארץ. רב מוחלט יעני) לא יקבלו גרוש. סנט לא יקבלו. הטיפ לא בא לכסות על מה שהמעביד "לא משלם מספיק" הטיפ זה וולונטרי וגם לפי טיב השירות. הרי נהג מונית גם משרת. מישהו משאיר לו טיפ? יש עוד אלף מקצועות שהם שירות נטו. ואף אחד לא היה מעלה על דעתו לתת טיפ.
* juancha   19/10/17 | 22:27
בושה שיש אנשים כאלו במדינה
בתור מלצר כבר שנתיים, אני רואה בגישה שלך התעלמות גסה מהמציאות שמכפה בקושי על קמצנות מוקצנת. גם אם את לא מסכימה עם העובדה שמרבית המלצרים משתכרים רק מטיפים ולא משכר בסיס מסודר, לא גורמת לעובדה זו להשתנות. המלצר לא עובד בחינם וגם המלצר אשר נתן שירות "גרוע" לדברייך (אף על פי ששירות רע לווא דווקא ינבע מטעויות מלצרים אלא גם מטעויות הנהלה/מטבח/בר וכולי) לא צריך לסבול מכך. טיפ הוא חובה! אם המעביד לא משלם שכר, הנגזרת של ה 10% לפחותתת מסך החשבון ישלמו לו את המשכורת. הבחירה שלך להתעלם איננה מחאתית או צדקנית אלא אטומה וקמצנית...אשים את המשכורת האחרונה שלי על כך שמעולם לא מילצרת וכך גם בני משפחתך. אנשים כמוך גורמים למלצר הממוצע להיות נבול פנים ו"אנטיפט" פאת האכזבות הרבות שאנו חווים מלקוחות גסים ומתנשאים אשר אין ביכולתם לגלות הבנה ואמפטיה כלפי נותני השירות.
* מלצר    20/10/17 | 05:46
מצחיקים נורא בעלי המסעדות שהקימו איגוד כדי להפעיל לחץ, אבל לא נותנים לעובדים שלהם לעשות את זה
ועוד יש להם כל מיני תירוצים על היותם עסקים פרטיים וכאלה. עלוב
* נו באמת    19/10/17 | 23:08
החוק חל על כל המגזרים
תתפלא אפילו בארצות הברית יש דיני עבודה למגזר הפרטי.. גם מה זה השטות הזו משרדי עו״ד, רו״ח מפעלים מפעלי תעשיה וכדומה כולם כולם מגזר פרטי ויש דינים שמסדירים את העסקת העובדים.. איפה נראה לך שאתה נמצא בארצות הברית בתקופת העבדות שבה אפרו אמריקאים היו קניין של הבעלים?׳
* פופוליסט שאתה   20/10/17 | 07:31