יהדות
תגובות (64 תגובות ב-44 דיונים)
44. הסטיה הזו נובעת מחרדה. זה נפוץ ומוכר.
* חיים   06/07/17 | 16:49
43. יתכן לכאורה שלבחור הנ"ל ישנה בעיה עם דמות אב דומיננטי
* נא ללכת לבירור   06/07/17 | 16:46
42. בש ו ם חתונה דתית לא שרים את השיר הזה! יש עלאק דתיים ויש מסורתיים. זה לא דתיים
* אבנר גוזמאי   06/07/17 | 16:45
41. אתה מפותח הרבה יותר מהדתיים מהם אנו מצפים לקבלה
* אחד   10/06/17 | 20:19
40. בוא תגזים עוד קצת. אתה חתיכת דוס? מה דתי בך?
* חי בסרט.    09/06/17 | 16:40
39. תורה זה לא משהו שמזלזים בו. זה לא משהו שניתן לפרש איך שבא לי.
* מי אתה שתשכתב אותה? קצת ענווה אבנר רנד   09/06/17 | 09:06
עצם זה שיש פירושים מוכיח שאתה טועה
יש חלקים בתורה שכתובים בצורה של ציווי מאד ברור מאד חד וחלק כמו עשרת הדיברות או "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך...", ומצד שני על כמעט כל השאר יש פירושים, וברב המקרים כמה וכמה פירושים שונים ואפילו פירושים של הפירושים. אם התכוונת לכתוב "זה לא משהו שניתן לפרש איך שבא", אז איך לדעתך נוצרו בדיוק כל הפירושים האחרים? כל אחד מהפרשנים כתב עמדות ניתוחים ופרשנות לטקסט כפי שהוא רואה אותם, כפי ש"בא לו" להציג אותם. ומכאן שזה לגיטימי שכל אחד יכתוב פרשנות כראות עיניו, ומשם כל האחרים יחליטו אחרי מי ללכת. זה שפרשנות מסוימת לא נראית לך או לא מתאימה לדרך האמונה שלה לא הופך אותה ללא לגיטימית. קצת פתיחות, אולי לא הסכמה, אבל לפחות פתיחות.
* שי   09/06/17 | 14:22
מדהים! כל מי שהיה בבני עקיבא יכול לפרש כרצונו?
* חשבתי שרבנים אמורים לפרש   09/06/17 | 16:30
ומה אתה רוצה שגבר "גאה" דתי/חרדי יעשה?
ילך ברחוב ויגיד לעצמו "אני אוהב נשים...אני אוהב נשים" וה"גאווה" פשוט תעבור לו כמו שעובר כאב ראש? מצד אחד הוא יודע שמבחינה הלכתית זה אסור, ומצד שני, זה מה שיש, אז שיעשה מה בדיוק, חוץ מלנסות למצוא דרך לחיות עם זה?
* שי   12/06/17 | 23:08
נכונה ההשוואה שלך לכאב ראש כרוני שניתן לטפל בזה עי מומחים או תרופות. אז מה הנפקא מינה?
* תלך לטיפול!   06/07/17 | 16:42
38. בני עקיבא נגמר מזמן. תתעורר אתה בן 45 ועושה שטויות.
* כמה תבכה על טראומות ילדות   09/06/17 | 09:04
סניף גבעתיים ידע תופעות בריונות ואלימות לא מעטות באותה תקופה.
* נו באמת..תראו מה עשיתם?    09/06/17 | 18:16
37. מילים גבוהות ריקות מתוכן
* עצוב   09/06/17 | 09:03
36. ככל שהם מנסים להוכיח את עצמם ככה אתה מבין כמה אין להם שכל
גם כסיל מחריש חכם יחשב. ככה זה כשהשכל בתחתונים
* איש חדש   09/06/17 | 00:26
35. אני טבעונית אבל אוכלת סטייקים
* זה לא בושה   08/06/17 | 23:39
אז אולי נארגן לך מצעד גאווה.
* כל הכבוד לך!    09/06/17 | 16:39
34. מצחיק
90 אחוז מהיהודים אוחזים שהתורה היא אמת וזה כן תועבה מגיע אחוזון ומנפנף בתורה -מסלף את מה שכתוב שחור על גבי לבן ואומר שזה מותר ,גאווה... על מה?? מזכיר לי את המשוגע שחושב שכולם משוגעים והוא הנורמלי היחיד גאווה...
* שירה   08/06/17 | 19:32
התורה התירה נישואין ל2, 4, ואפילו 1000 נשים
אבל אני לא מכיר נשים שהיו מוכנות להתחלק עם עוד 999. התורה התירה להחזיק עבדים, אבל זה משהו שאפילו במדינות הדרום של ארצות הברית כבר לא קיים בתורה לא מוצג שום עונש ליעקב, על קבלת הברכה מאביו בדרך שהיום היתה כנראה מובילה לכתב אישום על התחזות או אפילו קבלת דבר במרמה. בקיצור, אלפי שנים אחרי הטקסט המקראי המקורי, לא כל מה שלבן עדיין לבן, ואולי הגיע הזמן שלפחות בחלק מהמקרים לא כל מה ששחור יישאר שחור, במיוחד בנושאים שאינם ניתנים לבחירה אישית או שינוי. גם אם זהו "חטא" בעיני המקור הקדום, הרי שזהו אינו "חטא" של בחירה אלא "חטא" של אילוץ, כי הרי מה אנשים שאהבה חיברה ביניהם אמורים לעשות ב50 שנה הבאות של הזוגיות שלהם? להסתכל אחד על השני ומקסימום להחזיק ידיים?
* שי   09/06/17 | 00:16
בורות
התורה לא התערבה בדברים שבין גבר ואשתו. בכל מקרה רוב היהודים לא נהגו כך ואף התקבל הסכם להלכה שאסור ולא ראוי. עבדים- לא עבדים שאתה מדמיין בדרום ארה"ב. אלו שכירים שלא היה להם כסף לשלם על גניבה וצווינו לנהוג בהם בכבוד. בקטע עם יעקב הגזמת כבר...
* די   09/06/17 | 14:45
איפה ההגזמה בדיוק?
הוא לא התחזה למישהו אחר באמצעות שינוי המראה והתחושה של מראהו החיצוני? הוא לא קיבל משהו מאד משמעותי כתוצאה מההתחזות הזו? מה בדיוק חוקי, בחוקים של היום, כאן? ולא, זה שהתוצאה מאד התאימה ועדיין מתאימה לנו כעם, ממש לא הופכת את זה לבסדר בשום דרך.
* שי   12/06/17 | 20:49
אם אתה יודע ומאמין באמיתות התורה. שאכן כך היה עם יעקב ועבד עברי
* אז מה עם שאר הדברים שכתובים בתורה?    15/07/17 | 23:03
33. מתחילה לקרוא כי הכתבה נראית מעניינת,אבל אתה מעמיס כל כך הרבה ציטוטים לא נחוצים בניסיון להוכיח בקיאות ולעשות רושם,שזה פשוט מתיש.חבל
* דתייה   08/06/17 | 19:07
נכון!
* דתי   09/06/17 | 09:16
32. מקבל כל אדם באשר הוא אבל לא לשים חושך לאור. תוצאה של ההיתרנות של בני עקיבא...
* הזוי   08/06/17 | 19:06
31. רצוי להכנס לקרוא
מבינה וממש לא מבינה אין קשר בין הכותרת למאמר בכלל נכון, יכול להיות הומו דתי ולסבית חרדית,נכון שהומו עובר על איסור תורה בכל פעם שהוא שוכב עם גבר ולא מעצם היותו הומו ובניינו כולנו עוברים על איסורי תורה גדולים הרבה יותר רק נח לנו להסתיר אותם . נכון שזה לא גאווה לצעוד ואני לא חושבת שזה מקומו של אדם דתי אך לכל אחד יש זכות בחירה , ישנו הבדל מהותי בן להיות שלם עם עצמי לבין לנופף בעברות שלו , אז כך חמוד אתה יכול להיות הומו ןלקיים 613 מצוות אך לדעת שיש עברה אחת שאתה בטוח עושה , אלו החיים שלך תחיה אותם אף אחד לא ביקש ממך לסבול אך מכאן ועד לנופף בזה הדרך ארוכה הרבה הצלחה .
* אחת   08/06/17 | 19:00
30. זה בערך כמו
שאדם ידליק אש בשבת ויהיה עם כיפה ויגיד שהוא "דתי" אבל מחלל שבת.... כשאדם אומר על עצמו שהוא יהודי דתי זה אומר שהוא מכופף עצמו למצוות התורה. במצוות התורה שבכתב ושבע"פ האיסור של משכבי זכר הוא ברור ומפורש. ברגע שאדם עובר על האיסור ועוד מנופף על זה דגלים ברחובה של עיר - שלא יאמר שהוא יהודי דתי. זה לא הכינוי הנכון. ואפילו הכיפה שעל הראש לא הופכת יהודי לדתי.....
* רק אני   08/06/17 | 18:37
29. לתמי,נפתלי,ישי וא:
אני לא מבין למה אתם חושבים שבגלל שאתם נמצאים בתגובות של כתבה מסויימת אתם חושבים שאתם זכאים לכתוב כל שטות מטומטמת שעולה לכם לראש. בין אם הוא ימני או שמאלני, חילוני או דתי, הומוסקסואל או הטרוסקסואל הוא בו אדם. קצת כבוד אלמנטרי.
* חילוני גאה   08/06/17 | 17:40
28. אני יהודי דתי אבל מחלל שבת
* ככה בא לי   08/06/17 | 17:33
27. טעות, ועוד לנפנף בה, תתחזק ותבין שתצא מזה
בס"ד אל תחשוב שאם נפתחת והתחברת לדבר מסויים זה טוב וה' רוצה שתבחר מה בא לך. ה' נתן הוראות איך לחיות. אני מבין שיש כאלה שזו בעיה עמוקה אצלהם ויש פחות, מה שכן בראש ובראשונה להבין שזו בעיה ולחפש איך לצאת ממנה, וגם אם היא רובצת על האדם יש לו תיקון בזה. אבל להגיד שזה בסדר? חחחחח, זה כמו להגיד שלרצוח זה בסדר ולחלל שבת זה בסדר ולגנוב זה בסדר. ל א, זה לא בסדר, בכלל ל א !
* יהודי   08/06/17 | 17:02
מתי כבר תצאו מהסרט של "לצאת מזה"? מתי?
זה לא כאב ראש שאתה לוקח אקמול ואחרי שעתיים שכחת מזה. איך כתוב בשיר "תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר"? מסתבר שאפילו יותר חשוך בעמדות כמו שלך שמשוות בין אהבה ורצח. בתורה גם כתוב שמותר לאדם לשאת שתיים וארבע ואפילו אלף נשים, ועובדה שהיום זה אסור, ובתורה מותר לאדם(יעקב) לבצע כלפי אביו מעשה שהיה מוביל היום למשפט על קבלת דבר במרמה, אז אתה מוכן שילדים ינהגו ככה כלפי הוריהם? אם היו חיים רק לפי הטקסט המקראי המקורי ואין בילתו, לא היו כל ה"פירושים" ולא היו כל "פסקי ההלכה" ולא היה חרם דרבנו גרשום, ולא עוד הרבה מאד שינויים הרחבות ודברים בדרך. מה שאומר שגם כאן אפשר לשנות עמדות, גם אם באופן בלתי רשמי, רק שלא רוצים אז מסתתרים מאחורי תירוצים.
* שי   08/06/17 | 19:49
26. כמה אינטיליגנציה!
כתבת נהדר, עם הרבה רגישות ובלי לדקלם קלישאות שחוקות. בהצלחה😅
* כל הכבוד   08/06/17 | 16:54
25. כתיבה חסרת עומק. חבל.
* תמי   08/06/17 | 16:52
24. שאלה למאקו?!
האם בחלק של הגאווה הייתם נותנים למישהוא לכתוב מאמר נגד ההומואים?אז למה אתם מרשים לעצמכם "ביהדות" אלק לכתוב מאמר נגד הקיום והמהות של היהדות?נמאס מכפיית ההומואים שלכם עלינו.
* ישי   08/06/17 | 16:52
23. מה שטוב אצל הרשעים, שהם מכלים את עצמם
מאחל לעם ישראל שבעזרת ה לך ולכל חבריך לא יהיה בנים
* נפתלי   08/06/17 | 16:52
לנפתלי
רשע מרושע, מקווה שבניך יהיו בעלי נטיות הפוכות ואז תלמד לאהוב ולקבל את השונה,אני גאה ולי יש שלושה בנים, מאחל לכל גיי שחפץ בכך שיהיו לו ילדים לרוב, ואבנר המקסים מאמר נהדר לתראה ביום ראשון בעבודה
* טל   08/06/17 | 18:59
הם לא הבנים שלך, הם בנים של איזה פיליפינית או משהו כזה
הם לא הבנים שלך, הם בנים של איזה פיליפינית או משהו כזה
* איש חדש   09/06/17 | 00:24
מאיפה בכלל להתחיל תגיד לי? מאיפה?
כמה לעומק ולאחור צריך לחזור כדי למצוא את המקורות של הטעויות שלך? 1., גם "בנים של פיליפינית" הם עדיין בנים של, ואנשים טובים בדיוק כמו כל האחרים בפני עצמם, אלא אם אתה מתכוון לטעון שהפיליפינים הם גזע נחות מאתנו ואני ממש מקווה שזה לא הכיוון 2, גם אם הם מאמא פיליפינית, מאיפה בדיוק אתה חושב שהיא התעברה? מרוח הקודש? מהזרע שלו גם אם זה בהפריית מבחנה. 3, יש לא מעט ישראליות שמוכנות להיות חברות ואפילו נשים של "גאים" או ללדת אתם ילדים כאן בישראל. 4, למרות שהאפשרות פחות סבירה, היא עדיין קיימת שהוא היה "סטרייט" נשוי עם ילדים ורק אז יצא מהארון... בקיצור, קצת פתיחות.
* שי   09/06/17 | 14:30
22. למשה
סנטה קלאוס בטוח שאין אבל השם אחד ושמו אחד יש ועוד איך אני מקווה שכשתחזיר את הפקלאות באחד הימים לא תצטער
* א   08/06/17 | 16:37
21. גאווה- שורש המידות הרעות.
בספר המדע הלכות דעות מוגדרת מידת הגאווה כשורש המידות הרעות והיפוכה הענווה. ואידך זיל גמור.
* רמב״ם מתהפך בקברו.    08/06/17 | 16:36
20. לא כולם צדיקים
צדיק מוגדר אחד שמקיים את כל תר"ג מצוות התורה. בהסתכלות פנימה כולנו יודעים שאנחנו לא מקיימים את כל מצוות ה'. אז מי אמר שאיסור משכב זכר, זה גרוע יותר מלאכול חסה לא שטופה. "ואהבת לרעך כמוך" היא מצווה חשובה בעיני מאשר האיסור ללכת עול חול ביום שבת או לקטף עלים... כל אחד בבחירתו יחיה וכל אחד יכבד את האחר... גם אם הוא שונה ממנו
* בין אדם לחברו   08/06/17 | 15:55
כמה טעויות
צדיק הוא לא מי שמקיים את כל תרי"ג מצוות אלא מי שעושה יותר מצוות מעברות. מי אמר שמצוות מסויימות חמורות יותר מצוות אחרות? התורה אמרה, ועל משכב זכר כתוב תועבה במפורש. זה יפה שבעינך יש דברים חמורים יותר אבל התורה מאוד ברורה בעמדה שלה לגבי דברים מסויימים והיא זאת ומחליטה מה חמור ומה פחות. אין פה עניין של ואהבת לרעך כמוך, זה בכלל לא העניין, אנחנו אוהבים את כולם בלי קשר להיותו דתי או חילוני וגם הומו, זה לא הדיון בכלל. הדיון הוא על עצם הכתבה. אדם מנפנף באחד האיסורים החמורים ביותר בתורה כאילו הוא עושה זאת לשם שמים. אתה רוצה לחיות באיסור? זכותך אבל אל תכתוב לי כתבות עם מילים מרגשות כדי לגרום לאנשים לחשוב שזה מותר. על פי התורה זה אסור, נקודה. מי שרוצה לחיות חיים של תורה צריך להיות נאמן לה, מי שלא זה כבר סיפור אחר.
* רונית   08/06/17 | 20:17
19. הומו דתי + מדע בדיוני
ודה , הייתי סקרן וחייב לשמוע אולי הוא יאיר את עיני , אולי אני באמת לא מבין את המציאות ואולי באמת כדאי שכל הדתיים והרבנים גם יבואו לצעוד במצעד הגאווה, אז החלטתי ונכנסתי לקרוא ואולי להחכים. אז כך בלבול מח אחד גדול לא יותר מזה, ואני ממש מסופק אם הבחור הוא באמת דתי או רק מתהדר בנוצות של דתי על מנת ל"להראות שזה בסדר להיות דתי ולהיות הומו" , אבל ברור שכמעט כל מה שנכתב הוא שטות . ראשית הבן אדם אומר שהוא גדל בצל העיר הגדולה וכל הזמן רצה להיות חלק ממנה, ואף לקח כל מיני עיתונים של תועבה ועשה מה שעשה בחדרי חדרים. אז דתי הוא לא , חי חיים של דתי כלפי חוץ ? אולי אבל דתי שומר תורה ומצוות הוא לא. ואם כן , אז לחיות בחטא ולהתהדר בזה זה בסדר ? לעבור על איסור דאורייתא בריש גלי ולהתגאות בזה ? אדם דתי לא יכול להיות הומו מוצהר ולהתגאות בזה, לחטוא ? זה קורא לכולם , מנסים להלחם ולהתגבר על היצר הרע ולפעמים נופלים ושוב מנסים להתגבר ולהלחם ביצר הרע. לאמר מראש אינ לא מקיים מצווה זו או אחרת או אני עובר על מצוות לא תעשה כזאת או אחרת ולהתגאות בזה ? כך ברא אותך הבורא ואז מותר לך לעבור על איסור דאורייתא? קוראים לזה כפירה וכופר עם כל הכבוד הוא לא דתי, הוא מקסימום אחד עם כיפה שלוקח רק את מה שיפה לו בדת. הומו דתי = מדע בדיוני.
* גיא   08/06/17 | 15:43
18. יסלח לי כבודו
יהודי גאה אין דבר כזה בכלל זה הדבר שהכי שנואי על בורא עולם אז בבקשה תפסיקו לעשות מה שנוח לכם הלכה זאת הלכה וזה לא מה שהתורה היקרה שלנו ציוותה !
* דעה    08/06/17 | 14:33
17. אז הוא לא דתי
הוא קורא לעצמו דתי??? דתיים ביום כיפור מתפללים על משכב זכור אז על מה הוא מתפלל?? לא דתי ולא נעליים...
* ...   08/06/17 | 13:25
16. כל הכבוד! כל אחד שילך עם מה שמורה לו ליבו. לאהבה אין חוקים
הלוואי ונהייה קצת יותר סבלניים אחד עם השני ושנפסיק לחטט בחייהם של אחרים, כי אין בזה שום צורך או הגיון.
* המאה ה-21   08/06/17 | 13:00
לכל דבר יש חוקים. תתבגר!
* שלום   09/06/17 | 16:34
15. אני טבעוני שאוכל בשר!
* על אותו עיקרון   08/06/17 | 12:41
14. בתורה כן כתוב שזה 'תועבה'
* השפוי האחרון   08/06/17 | 12:41
13. התורה לא תשתנה גם עוד 1000שנה
איסורי עריות דבר חמור . אנחנו רואים לאן העולם התדרדר בחוסר הגבולות שלו והמצעד הוא הסמל המובהק לכך סדום ועמורה. אין סיכוי שמצעד תאווה כזה הוא קידוש השם.
* יעל   08/06/17 | 12:35
12. עכשיו הפכתם את זה לחג??
תרגעו ומהר...גם חג גם גאווה. לא הגזמתם...
* ענת   08/06/17 | 12:23
11. אם אתה דתי אתה צריך להבין שיש איסור בתורה לעשות את זה
גם אני דתי ויש עוד איסורים שאני לא יכול לעמוד בהם ואני עושה את זה אבל אני לא צועק את זה כי חוץ מחילול ה ושנאת הגיי אצל הקיצוניים זה לא עושה כלום (ואנשים לא קיצוניים לא צריכים את המצעד המיני והבוטה הזה כדי לקבל אתכם ) ובקשר לילדים שנולדו עם משיכה לגבר ולא יודעים מה לעשות זה באמת בעיה וצריך לחשוב על פתרון אחר ולא להתריס בפני מי שכתוב לו בתורה שאסור או לבלבל את הנוער של היום שרובו לא יצא עם נטייה מינית לא רגילה
* דוד   08/06/17 | 12:02
10. זה מה שנקרא "חוצפה ישגה" - לא דוס ולא נעליים
* אביגיא   08/06/17 | 11:47
9. האמת שרק מהציטוט בכותרת אני לא בטוח שהכותב הוא דתי
בואו נאמר שאני מסכים עם האמירה הוא נמשך למינו וזה לא משהו שהוא בחירי(ואני לא) יש פה בכתבה כל מיני אמירות שסותרות פסוקים מפורשים כגון "תועבת ה' כל גבה לב" משמע גאווה שווה תועבה. בקיצור מאקו, אם יש לכם מדור יהדות לפחות תביאו כותבים שמבינים קצת בכתבי יהדות. בשביל הסיקור האמיתי וההוגן. אין לי שום דבר נגד הכותב אלא רק אל עורכי האתר.
* איתי   08/06/17 | 11:46
8. אני לא מבין מדוע ישנו צורך נפשי עמוק לקשור את הדת עם הנטייה המינית
כמו שיש דתי ימני או שמאלני יכול להיות דתי עם נטייה מינית כל שהיא (ולא חשוב איזו) להפוך את הדת לחזות הכל זה מנוגד לכל דעה ליברלית עכשווית
* לא מבין   08/06/17 | 11:41
כי זה מתנגש אחד בשני
בתורה כתוב במפורש שאסור לגבר לשכב עם גבר כמו משכב אישה. למעשה גברים שמקיימים יחסי מין, עוברים על איסור תורה בכל פעם שהם מקיימים יחסים. כמו שיש איסור לאכול חזיר, כך יש איסור על משכב זכר. ולכן אי אפשר להיות אדם דתי מאמין בבורא עולם שאסר את המעשה הזה, ולקיים אותו בכל אופן. פשט הדברים זה אדם שעובר על ציווי הבורא. זאת הסיבה שהדת היא נגד הנטיה הזאת.
* יאיר   08/06/17 | 14:44
מתי כבר תבינו שם שנטיה מינית אינה בחירה?
זה לא כמו ללכת למסעדה ולהתלבט איזו מנה לבחור בתפריט. זה משהו מושרש, פנימי, שאי אפשר להתכחש לו ואי אפשר לעשות לו "טיפולי המרה". הומוסקסואליות זו לא התמכרות לסיגריות שמכניסים לאיזה מכון ומחר אתה יוצא אדם אחר. ומה לעשות שהומוסקסואליות קורית אצל כולם, יהודים דתיים וחילונים, ערבים, נוצרים, סיקים ושבטים ביערות הגשם. וזו לא "מחלה" וזו לא "סטיה" ואין שום בעיה עם זה.
* שי   08/06/17 | 19:42
7. פחות
אין בכל מה שנאמר כאן יותר משכנוע עצמי לדבר שהוא לא נכון, אין בכך שום לשם שמיים יותר מאשר לשם ההרגשה שלי שאני יוצא בסדר מכל הצדדים.
* הלל   08/06/17 | 11:36
6. חור לגויים.
* חגית   08/06/17 | 11:12
5. אף אחד לא אמר.. בחיים...
שבית המקדש נחרב בגלל שהבבלים הגיעו והחריבו אותו. או בגלל אופוזיציה וחולשה מדינית וכד' בית המקדש חרב (וכולם מסכימים על זה) בעקבות: שפיכות דמים, עבודה זרה וגילוי עריות!!! אנחנו מזכירים את החורבן בכל יום,בכל חתונה, בכל תפילה וברכת המזון. אז איך אפשר להתגאות בכך ?!
* שמשון   08/06/17 | 11:07
הקביעה שלך כוללנית מדי, ובהקשר לגאווה גם טועה
1.גאווה, אינה אף אחד משלושת הגורמים שציינת, ולכן אפילו לפי העמדה שלך היא אינה אחד מהגורמים לחורבן ההוא, ואין שום בסיס לפסול ולגנות אותה על בסיס אותו חורבן. 2. אם אלוהים היה רוצה להחריב את בית המקדש כעונש דתי על כל ה"סיבות" האלו, הוא היה יכול להביא עוד מבול, או רעידת אדמה או להחריב את העיר כמו שהחריב את סדום. הוא לא היה צריך לשלוח צבא שירצח גם נשים, ואפילו ילדים שלא חטאו, ומכאן שכלל לא בטוח שאלו הסיבות שהובילו לזה, ושבהחלט יכול להיות שזו תוצאה של פלישה צבאית נטו. יכול להיות שלא היינו מוכנים אליה בגלל כל מיני מחדלים פנימיים, וגם אם היינו מתכוננים כנראה שהיינו מפסידים בכל מקרה, אבל זה נושא לדיון אחר.
* שי   08/06/17 | 19:36
4. מי שמאמין לא מפחד
אה ואין אלוהים ואין סנטה קלאוס
* משה   08/06/17 | 10:19
3. הלך לאיבוד
הקב״ה שונא זימה, אתה עושה חילול ה׳ גדול, אתה דיי פסיכופת שלא תחשוב שאתה נורמלי וזה לא קשור לדת או לזה שאתה תומך בקהילה ,אתה סותר את עצמך בכל מה שאתה אומר ככה שגם לקהילה וגם לדת אתה לא מתאים, סביר להניח שאתה תכנס לגהנום, יום טוב.
* ליאור   08/06/17 | 10:03
2. "ואת איש לא תשכרו משאבי אישה"
מה קורה
* אריאל   08/06/17 | 09:08
1. מביך
תחליט מה אתה...דפוק בראש
* עוז   08/06/17 | 08:50