זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (140 תגובות ב-81 דיונים)
31. אני עומדת אך מאמינה שפרק תהילים עדיף לאין שיעור!
* חרדית   27/04/09 | 21:02
30. תיראו
חבר'ה מיצידי גם שיעמדו על הראש בזמן הצפירה כל אחד והדרך שלו לזכור את החיילים/הנרצחים. לעמוד בצפירה או בכלל דקה דומיה זה משהו שלא כולם מסכימים איתו או מרגישים צורך כל שהוא לעמוד וזה בסדר גמור לא חייבים לכפות כלום על אף אחד בין עם מישהו יעמוד או ילך בצפירה זה לא צריך להפריע לאלה שכן בוחרים לעמוד וזה בטח לצערי הרב לא יחזיר אף אחד מין המוות. זו פשוט דרך לכבד ולהוכיר את הנופל/נרצח שבזכותו אנחנו פה חיים וקיימים וממשיכים לקיים ולהתקיים ושוב מי שחושב כך עומד דקה דומיה ומי שלא אז לא אין מה לעשות. כך האדם בחר להיזכר או להיפרד מחדש מאדם אחר קרוב אליו או זר לו.
* לב   27/04/09 | 20:54
29. קל לדבר על זה מרחוק.
אחי הוא דוס שחור, ואני חיילת חילונית שמתעסקת בשכול מתוקף תפקידי הצבאי. הוא לא מתפלל לזכר החללים, רק מגנה ואומר "אתם רוצים להיות עצובים, תהיו עצובים- מה אני שייך לזה?" וזה מקומם ומעציב אותי, בזכות הנופלים הוא חי כאן. החרדים לא רוצים לעמוד בצפירה כי זה מנהג הגויים, אך בסופו של דבר הם מתנהגים כמו הגויים כאשר הם לא מכבדים את השכול שלנו, של מדינת ישראל.
* חן   27/04/09 | 20:54
28. תגובה ל-14 שטוענת שעמידה לא מועילה לנפטר
אולי העמידה לא מועילה לנפטר, אבל יש בה סמל לאחדות לאומית, היא מחזקת אותנו החיים כי כולנו עומדים ביחד ונמשיך לתמוך זה בזה. חבל שהחרדים חייבים להיות שונים גם בזה. אפשר גם לקרא תהילים, וגם להראות לחילונים הזדהות בעמידת דום במיוחד בגלל שהם לא משרתים בצבא אז לפחות שיביעו הערכה.
* אחת שיודעת   27/04/09 | 20:47
ולפני שבנ"א חלילה נפטר
החילונים שלא מאמינים בתהילים קוראים אותם על ארבע
* כינרת   28/04/09 | 14:56
27. אני חושבת ש..
אני בתור שומרת מסורת ושומרת שבת.. לדעתי חשיבות הקריאת תהילים יותר מועילה ויותר טובה אך , אין ספק שצריך גם לכבד את הקורבנות, תאמינו לי דקה לא עושה כלום לאפחד. אני מציעה שמחר בצפירה השנייה , כולם יעמדו וכולם יקראו שיר למעלות כי בעצם זו הדקה היחידה שאף אפחד לא מדבר לשון הרע, שאפחד לא חוטא.. בואו ביחד ננצל את זה !!
* חבצלת   27/04/09 | 20:45
26. הקמת המדינה
אם נביט על ההיסטוריה ניווכח שכל עיקר הקמת המדינה היא לכפור בהקב"ה ולכפור בתורת השם ולעשות הכל לרדות בחרדים לדבר השם, וא"כ כל השנה החילוניים רודפים אותנו ומציקים לנו וכשמגיע עת הזיכרון שלהם עת העצמאות שכנ"ל כל עיקרה הוא נגד התורה הקדושה פתאום הם צריכים אותנו לצידם, לתמוך באמונתם השפלה, מה חפצכם בנו, הרי אתם שונאים אותנו, הרי אנו אוכלי חינם וכו'
* דרור   27/04/09 | 20:43
כנראה שההיסטוריה שלך שונה מהאמת
אז כנראה שאתה לא יודע שכשהרצל בא לאפיפיור כדי לבקש עזרה להקמת מדינה יהודית הוא סירב לנשק לו את היד (כפי שכולם היו עושים) כי הוא אמר שבא בשם העם היהודי. וכנראה שאין לך מושג שהדגל שהוא הציע לא התקבל כי רצו דגל עם סממנים יהודיים, כמו המדינה היהודית שקמה. מגן דוד שהוא הסמל הכי גדול ביהדות הרבה לפני הקמת המדינה, ושני פסים כחולים שמסמלים את הפסים בטלית. (ויש עוד המון דוגמאות). לך תלמד ואחרי זה תאשים. אהה, שכחתי, חרדים לא לומדים היסטוריה, רק תורה.
* גם דתי וגם מאמין במדינה   28/04/09 | 08:00
ההיסטוריה מדברת רק על הסממנים היהודיים
מי היה הרצל?כולו כופר שלא רצה למול את ילדיו?לא להתכחש למציאות אנשים כופרים אם אנשים כופרים במי שברא אותם חבל שנבראו
* גילה   28/04/09 | 15:01
מה אתה מביא דוגמא מהרצל?
הרצל בכלל היה אנטישמי, והפגין שנאה יתירה כלפי יהודים שומרי תורה ומצוות. ואגב החרדים יודעים הסטוריה פי עשר מכל מגזר אחר. לא רק שהם יודעים הם חיים לכל אורך שנות הלימודים בבית הספר. אז מי שלא יודע זה אותם תלמידים חילונים שלא יודעים מי היה בן גוריון, הרמב"ם וכד' כיוון שלהיסטוריה של עמי"ש אין ערך בעינהם.
* אפרת   28/04/09 | 15:08
25. ל 21
כל הכבוד על מה שכתבת.גם אני אעמוד ובמקביל אקרה תהילים.
* איתי   27/04/09 | 20:41
24. בזיון
על מה המהומה?כל מילה בכתבה במקומה.וכל הכבוד
* עופר    27/04/09 | 20:29
23. מדוע אלה שמצלמים את החרדים לא עומדים במקום ל.
* eli   27/04/09 | 20:27
נכון גם הצלמים לא עומדים
זה לא בסדר
* א   27/04/09 | 22:50
22. כתבה טובה. הגיע הזמן שהחילונים ידעו את האמת
אני חרדי גמור. דוס שחור. משרת בצבא. בגן של הילד שלי בכל בוקר מתפללים גם על חיילי צהל. אני עומד בצפירה של יום השואה ושל יום הזיכרון וכמוני עוד הרבה חרדים. אז אל תלכלכו עלינו כי אתם יוצאים בסוף הכי מלוכלכים ובלתי מוסריים.
* מיקי   27/04/09 | 20:26
21. עמידה בצפירה
אני בתור חרדיה כן עומדת בצפירה כי כך הורי חינכו אותי, אבל אני עומדת וקוראת תהילים לעילוי נשמתם. כי אני יודעת כשאני עומדת זה לא עושה לנשמתם כלום אבל זה מזכיר לי אותם את פועלם ומה שעשו למעני שאני יוכל לשבת פה במדינה בבית ולא יפחד כמו שלא היו החילים שומרים בגבולות. שלא תבינו לא נכון אבי מכיר חללים שנפלו חלקם חברים שלו ששרתו איתו וחלק חברים שהכיר. אני רוצה להוסיף ולומר שיש גם בתי ספר חרדים שמכנסים את כל התלמידים ומדברים איתם ועומדים איתם בצפירה. ויש הרבה חרדים שמשרתים בצבא ומכירים חללים וגם הם עומדים.
* חרדיה גאה!!!   27/04/09 | 20:24
כל הכבוד! אנשים כמוך אני מעריכה!
* אחת שיטדעת   27/04/09 | 20:48
חרידים שלא עומדים בצפירה.................
אני בתור דתיה שנוסעת בריכבי ויוצאת מהרכב בזמן הצפירה. ורואה חרדי חולף ולא עוצר .מיבחינתי זה זילזול בעם היהודי.כל ההתורה שלו לא שווה כלום....עם בישביל דקה דומיה הוא לא יכול לעצורולאמר פרק תהילים(למשל)
* דתיה מאמינה    27/04/09 | 21:50
אבל לא את
זאת שתקבעי כמה התורה שלא שווה.
* אני כן עומד....   27/04/09 | 22:32
זה לא זלזול, זאת מחאה!!
לפי אמונתו.
* קארי   28/04/09 | 12:18
20. ל-6
אלה שמתחבקים עם אחמדיניג'אד ושורפים דגל ישראל רק בחזות שלהם הם חרדים הם יותר גרועים מהגויים קוראים להם נטורי קרתה והם לא חרדים הם כת. בתור חרדית תדע שפרק תהילים אחד מועיל יותר ממה שכולם עמדו כל החיים בדקה הזאת לזכר הנופלים.
* תוקה   27/04/09 | 20:23
19. צודק בכל מילה! אין מה להוסיף.
* תל אביבי גאה   27/04/09 | 20:17
18. לקרוא ולהפנים!
צודק במאת האחוזים! כל מילה ומילה!
* אא   27/04/09 | 20:12
17. אחלה כתבה
כל אחד רואה את חייו בצורה שונה ומביע זאת בדרך אחרת.אך אין סיבה לפסול או ללגלג על הדרך של האחרץ
* אוסי   27/04/09 | 20:08
16. ג-ד-ו-ל!!!
* ליאת   27/04/09 | 20:06
15. כל הכבוד לך אחלה כתבה.
באמת כל הכבוד רק חבל שהמורה שלי לאזרחות כימעט וירק עליי כשאמרתי זאת.
* אסף   27/04/09 | 19:42
14. חרדית גאה...........
למה אני צריכה לעמוד ?מה זה מועיל לנפטר?במקום שיגידו פרקי תהילים לעלוי נשמת הנפטר זה מועיל לא שהם עומדים כמו פסלים ולא עושים שום דבר.
* אושרת   27/04/09 | 19:41
גועל נפש
זה לא מועיל לנפטר כלום זה מכבד את מי שאיבד את יקיריהם וזהו! לקרוא תהילים זה משהו אחר אפשר גם וגם,לעמוד ולכבד לא יהרוג אותך!!
* מרב   27/04/09 | 20:20
13. כתבה ברמה-סופסוף מישהוא מרחיב אופקים כאן...
שוב כתבה ברמה...ולעניין ביותר... אני רק רוצה להוסיף שרוב החילונים לא מרמינים באלוקים מה שאומר או שמוביל לעניין של חיים אחרי המוות ז"א עולם הנשמות אם אתם לא מאמינים באלוקים מדוע אתם בכלל עושים צפירה וכו זה לא חוכמה לעשות רק מה שמתחשק.ברור?!
* חרדית   27/04/09 | 19:34
הצפירה לא קשורה לאלוהים או לדת -זו דרך להביע כבוד לנופלים
ורוב החילונים כן מאמינים באלוהים אך לא מאמינים לכתבי הקודש שנכתבו לדעתם על ידי אנשים בשר ודם שעושים טעויות כמו כולנו. מומלץ לקרוא קצת ולהבין יותר טוב את התרבות החילונית ולא להאמין לשמועות שרצות בעולם החרדי. חפשי את אתר דעת אמת בגוגל אולי יעזור לך לקבל כמה תשובות.
* חילוני   28/04/09 | 01:21
12. שיעמדו כמו כולם מה קרה! כולה דקה לעמוד בושה
* כוכבית   27/04/09 | 19:33
הם לא נמנעים לעמוד כי קשה או לא נוח או מזלזל
הם נמנעים לעמוד כי זו דרכם להביע מחאה על חוקי המדינה שלא לפי השקפתם.
* קארי   28/04/09 | 12:20
11. מסכים לכל מילה!
סוף סוף כתבה שפויה שלא מנסה לגרום למחלוקת. כל הכבוד!!
* איציק שרון   27/04/09 | 19:28
10. לפחות שיעמדו, גם לא משרתים בצבא וגם לא עומדים
מה שהם יודעים לעשות זה ילדים ולחיות מביטוח לאומי תתביישו
* עולמם של חרדים גם כן   27/04/09 | 19:25
ומה שהחילונים יודעים לעשות זה לגדל כלב ולחיות כמו כלב!
אין לכם ערכים! אין לכם עקרונות! אין לכם מורשת! יש בכם טימטום, יש בכם שינאה,יש בכם נהנתנות ללא מיגבלות, ויש לכם את החינוך הכי כושל! אתם חיים כמו חיות והילדים שלכם מתנהגים אליכם כמו אל חיות.... תאכלו את מה שהכנתם.. אתם זן נכחד בעולם...
* יעל   27/04/09 | 21:06
תתבייש את/ה שזה מה שיוצא מפיך
זה מסולף ולא הגיוני מה שאת/ה אומר ואני מצטער להגיד לך אפילו מטומטם לא היה אומר/ת דברים כאלה...
* יונתן    28/04/09 | 00:15
יעל, סביר להניח שאת חרדית
אבל איש באמונתו יחיה את המשפט הזה את בטח מכירה. לרשום על החילוניים דברים כאלו, זה לא יאה ולא יפה אנחנו יהודים לא משנה אם חילוניים או חרדים ונקווה מאוד שלא נכחד
* שושי   28/04/09 | 09:20
9. צודק בהחלט!
מאד משמח לקרוא את דעתך הנכונה ביותר, אולי כך נגיע לאהבת חינם ביננו ונוכל ליצור פה חברה טובה יותר. ישר כוח
* מ   27/04/09 | 19:24
8. מה ביקשו מהם? דקה? כל כך קשה? אז מה אם הגויים עומדים גם?
זה שהגויים מצחצחים שיניים זה לא אומר שאנחנו לא צריכים.לא כל מנהג של הגויים צריך לסלוד ממנו. דיי עם שנאת הגויים הזאת. סה"כ מבקשים מהם דקה אחת לעמוד לזכר אנשים שנלחמו ובזכותם הם נמצאים במדינה הזאת. זה לא קשור לדת! זה ענין של כבוד-כמו מישהו שמושיט לך יד ללחיצה ואתה לא מושיט לא יד חזרה. זהו מעט כבוד שהחרדים צריכים להפגין לאחיהם החילונים כדי להראות להם שם מעריכים את אותם אלה החילונים והדתיים שנלחמו בשבילם על מדינה זאת. ומה שהם עושים או לא עושים בתפילות זה ממש לא קשור. זוהי הפגנת כבוד שלא קשורה לדת. אז בבקשה אל תתנו לחרדים כל לגיטימציה לא לעמוד בצפירה -גם ככה הם קיבלו עודף זכויות בכך שהם לא משרתים בצבא ועוד מקבלים כסף על לימודים במקום לשלם על לימודים כמו החילונים.
* קול ההגיון   27/04/09 | 19:20
סליחה? הם צריכים לתת דקה של טפשות מחייהם???
הרי אף אחד לא חושב שהחרדים מזלזלים בקורבנות השואה או חללי צה"ל ומי שחושב שהם כן מזלזלים וכל מי שיש לו קצת אנטלגנציה ומוכן להתעמק רק קצת ולא יותר מדי, ובאמת מעוניין לדעת מדוע אין החרדים עומדים בצפירה (אין מדובר ברחוב) כעיקרון, שיואיל להכנס לאחד האתרים החרדיים כמו "מנוף- הסברה חרדית" וכדו'', ולחפש שם את התשובה וימצא. ובאים לא יסכים לפחות יבין,- בהנחה שהוא אוביקטיבי.
* דוד ירושלים   27/04/09 | 20:25
אי עמידה בצפירה זו הפגנת זלזול -המעשים מדברים לא המחשבות או הכוונות
זה כאילו שאני אבוא ואשתין על קבר קרוב משפחתך. גם אם הוא היה יקר לי והכרתי אותו עצם המעשה יפגע בכבודו וזכרו. ואם אינך יכול להגיד את התשובה למה במילותך אל תשלח לכל מיני אתרים ואל תצדיק מעשה מביש זה. נמאס כבר מדתיים שעושים פעולות בלי לדעת למה או איפה זה כתוב.
* קול ההגיון   28/04/09 | 01:10
כל מילה בסלע!
זה שאתה בא ומנסה "לתרץ" את העניין, כבר מראה שמשהו לא בסדר.. עם כל הכבוד לדת (ויש הרבה כבוד), הסלידה מהדת נובעת בעיקר מהכיוון שאותם חרדים לקחו אותה.. כל מה שאנו מקריבים החילונים (כן, אותם אלה שלפי מילותיך "לא עושים כלום חוץ מלעמוד בצפירה" , כאילו שלשרת את המדינה שלך 3 שנים זה כלום!!) אם זה צבא ואם זה מיסים וביטוח לאומי שאנו משלמים וביום שמפטרים אותנו מגיע לנו בקושי 40% מהמשכרות לחודשיים מסכנים כאשר אותם חרדים "לומדים" ומקבלים כסף מהמדינה! אם אני רוצה לשבת עכשיו בבית וללמוד מהבוקר עד הערב פיסיקה, פסיכולוגיה או כל מקצוע אחר, מישהו ישלם לי בעד זה?! מישהו ישחרר אותי מהצבא (600 פאקינג שקל בחודש ל- 3 שנים!!) אם אני מאמין שלא צריך להתגייס?! ולא שאני מאמין שלא צריך!! פשוט בושה וכלימה למדינה שמפלגות כמו שס סוחטות את האמא של הממשלה בשביל תקציבים שהם לא פרופורציונאליים בעליל למספר הבוחרים שלה והכל בשם הדת!! אלוהים מתבייש ואני גם!!
* שמעון    27/04/09 | 20:36
אדון שמעון!!..
לידיעתך החרדים מקבלים כסף כן.. אבל מזה הכסף הזה אברך שיש לו 6,8 ילדים צריך לפרנס בית בסכום של כ 1200 שקל, אז רק בשביל שתדע שהחרדים מקבלים כסף אבל לא כל הזמן מהמדינה שלנו יש תורמים והמדינה עושה קיצוצים בעולם הישיבות אז אדון שמעון לא כל הזמן החרדים מקבלים כסף מהמדינה כמו שאתה אומר הם לומדים בשביל שחיילים במדינה שלך בשביל שאתה וכל מי שקרוב אלייך יוכל לחיות כמו בן אדם במדינה שלנו... ולא כמו איזה עכבר בתוך מקלטים ומרחבי מיגון...
* יונתן   28/04/09 | 00:12
קשקשן! אתה רוצה שיכבדו משהו סימלי מאוד ואתה לא מוכן לכבד משהו הרבה יותר ערכי.
אני לא מבין מאיפה יש לך זכות להיות במדינה הזאת?? זה כיבוש, ממש כיבוש!!! אלא אם אתה מאמין במסורת עם ישראל... אם לא... אז תעופו מכאן כי אתם כובשים לכל דבר ועניין ואל תהיו צבועים!!!!!
* רונן   27/04/09 | 21:02
מה כבר הם מבקשים ממך?
לא לעבור עם רכב בשכונה שלהם בשבת. לא למכור לחם בפסח בחנויות. אתם כופים על החרדים את החילוניות שלכם! מה הם כבר מבקשים ממכם? קצת כבוד בשטחם.. אז די עם הדמגוגיה..
* בני   27/04/09 | 21:07
7. מעניין לא חשבתי על זה..
באמת ממתי אכפת לנו מהם? שיעשו מה שבראש שלהם.
* חילוני    27/04/09 | 19:13
6. אתם רציניים?
איזה שטויות!!! לא רק שהם לא עומדים בצפירה, הם גם שורפים דגל ישראל??? בושה!!! ועוד מתחבקים עם אויבים??? עם אחמדינג'ד... הם לא ראויים להיקרא יהודים ובטח ובטח לא דתיים או חרדיים פשוט בושה! אפילו לא ישראלים!!! בושה!!!
* משה    27/04/09 | 19:06
אלה ששורפים דגלים ומתחבקים עם נשיא אירן הם
קבוצה מאוד קטנה וקיצונית בשם נטורי קרתא ודרך אגב הם גם לא לוקחים הטבות מהמדינה ומסרבים אפילו לקבל דמי ביטוח לאומי.
* דנה   27/04/09 | 20:53
האנטישמיות שבך עלתה לך לראש! אתה ממש לא מכיר את העובדות.
אותם אלו שמתחבקים עם הצורר האירני הם בודדים ממש שגם בקהילות הכי קיצוניות מנדים אותם ומסתכלים אליהם כמטורפים אז לפני שאתה מלבה את השנאה הקיימת בעם ישראל תחשוב פעמיים..אנשים כמוך יחריבו בסוף את עם ישראל ולא יהיה אז בכלל טקסי יום זיכרון... אתה ושכמותך "סרטן" בלב העם היהודי... שנאה הורסת כל דבר טוב.
* שי   27/04/09 | 20:58
אתה מבלבל בין חרדים לבין נטורי קרתא
שהם אנשים מטורפים שכל מה שהם יודעים לעשות זה לשנוא את כל מה שקשור למדינת ישראל וללחוץ יד לאחמדינג'אד שרוצה לזרק עליה אטום.
* שני   27/04/09 | 21:24
יש פחות טררמניקים בעולם משלום עכשיו-ניקים
הטררמניק המתנשק עם אחמדיניג'ד זה יהודי שהמציאות הצליחה לשרוף לו את כל הפיוזים. יש הרבה פחות כאלו טררמניקים משלום עכשיו ניקים - אלו מנודים על ידי קהילותיהם. ואלו מקבלים כתבות ואהדה מקבוצה אליתיסטית וקיצונית .
* אפילו לא נטורי קרתא   28/04/09 | 03:09
חבל שאתה מכלל ככה....
ומדבר שטויות בלי לדעת עובדות.. אז בו תשמע קצת... אני דתייה....שאני במקום ציבורי אני עומדת בצפירה ואומרת פרק או 2 בתהילים...ושאני בבית אני לא נעמדת בשביל זה אלה רק אומרת תהילים.. בישיבה של אחים שלי לא עומדים אבל מקדישים את הלימוד ביום הזה ובעוד כמה תאריכים לזכר הנופלים אני לא מכירה אף יהודי דתי שבאמת שומר תורה ומצוות ששורף את דגל ישראל אצלנו בבית אפילו תולים כל שנה המון דגלים במירפסת אז אחי היקר זה שיש קבוצה קטנה של חסידיי סטמר שלא מכירה בארץ ישראל זה לא אומר שכולם ככה....ולהגיד ככה זו בורות
* יהודיה   28/04/09 | 03:52
5. מי אמר שצריך לעמוד
ניתן גם לומר תהילים
* אבנר   27/04/09 | 19:02
4. החרידם
בתור מאמין אני מאמין שבלי שומרי התורה אין לנו זכות קיום
* יוסי   27/04/09 | 18:50
בולשיט אחד גדול
הצודק   27/04/09 | 23:42
3. מיקו
נוסעים בשבת...
* על אותו משקל הדתיים יכולים לכעוס למה החילונים ...   27/04/09 | 17:22
ממש לא אותה מידה
נסיעה בשבת זה אמונה אישית. יש אנשים שמאמינים בתנך ויש שלא. החללים שנהרגו זה לא אמונה זה עובדה שקרתה והם נהרגו בשביל המדינה. הם נהרגו שהם יוכלו לחיות בעוד שהחרדים ברובם לא מתגייסים. אז המינימום זה לכבד את המעמד.
* אני   27/04/09 | 19:09
הדתיים מכבדים את החללים בדרך שיש בה תועלת
הם קוראים פרקי תהילים ולומדים משניות לעילוי נשמות הנופלים וזה יותר יעיל מלעמוד כמו קיר.
* עידו   27/04/09 | 20:51
הצפירה היא לא ענין דתי-מה הקשר?
* משה   27/04/09 | 19:26
הקשר הוא הכבוד לזולת בלי קשר לאמונות אישיות
* יעלה   28/04/09 | 12:27
2. החילונים תמיד יודעים לבוא בתלונות
אבל כשהם מצפצפים על ט' באב ואוכלים חמץ בפסח בפרהסיה (מה שנוגד את החוק בנוסף) - זה מותר להם.
* חני דהן   27/04/09 | 16:59
אין קשר בין דברייך לבין יום הזכרון
ברור שמותר להם לאכול חמץ ולא לשמור ט' באב, למה מי אתה שתגיד משהו? באיראן אולי יכולת, בישראל לא. ט באב ופסח זה חגים דתיים. דת=אמונה. דת זה לא עובדה. זה אמונה ואם אתה מאמין יופי לך ואם לא גם יופי לך. לכל אחד זכותו לעשות מה שהוא מאמין. אין לך זכות להכריח חילוניים לשמור ט' באב וחמץ בפסח. בדיוק כמו שאין לחילוני זכות להכריח דתיים לא לשמור ט' באב ולאכול חמץ בפסח. כפייה דתית זה לאיראן לא לפה. יום הזיכרון זה לא דת ולא אמונה. זה יום של כבוד לכל החללים שמותו בשביל שהמדינה הזאת תשרוד. בזכותם אתה כן. זה לא אמונה, זה לא מסורת, זה לא מורשת. זה עכשיו. זה ההווה. רק לפני כמה חודשיים הצטרפו 13 חללים שמותו. המינמום שאפשר לעשות זה שכל האנשים במדינה יכבדו את היום. כי זה לא אמונה אישית בניגוד לדת וחגים למינהם, זאת עובדה שבזכותה המדינה קיימת. אז ההשוואות של יום הזיכרון לאירועים דתיים למינהם הם פסולים ושגויים כי זה ממש לא אותו דבר.
* אני   27/04/09 | 19:14
סתם לידע כללי
ט באב הוא יום בו נהרגו ונטבחו יהודים במיתות נוראיות בסדר גודל של השואה חג הפסח מציין את חרותו של עם ישראל מהיותם עבדים במצרים שבמהלך תקופה זו עונו והושפלו ונהרגו. אולי אתה מכיר את הפסוק:"כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו" ואם אתה חושב שסתם קם אדם בבוקר והחליט להמציא חג/יום אז אתה טועה לחלוטין
* לאני   27/04/09 | 20:38
דבר אחד אתה לא מבין
לא בטוח שאני חושב שהקמת המדינה הוא אירוע חיובי, ע"פ הדת שלי. וממילא כל ההרוגים לחינם נהרגים. אם לדייק, 2000 שנה לא חלמתי על מדינה- 2000 שנה שאני חולם על גאולה ומשיח. המדינה היא כלי שאמור לקדם אותי או שלא. לגבי ההרוגים, מצד כוונתם בוודאי הם נהרגו במסירות נפש למען הכלל ולכן אתפלל לעילוי נשמתם ולהצלחתם! ועוד נקודה קטנה- גם בעמידה בצפירה יש איזו בעיה של חוקות הגויים וממילא זה מתנגש עם האמונה שלי וזו יכולה להיות כפייה חילונית.
* גם אני   28/04/09 | 11:46
מה הקשר-הצפירה היא לא ענין דתי -היא ענין מוסרי, מצפוני וערכי
מה כבר ביקשו? סה"כ דקה של עמידה לזכר הנופלים שבזכותם אנו נמצאים במדינה.
* תתבישי לך   27/04/09 | 19:25
ובזמן הזה הם רוצים להתפלל לעילוי נשמת הנופלים...
מדינה חופשית דאמוקרטית.
* צדק   27/04/09 | 21:11
חרדי חילוני
אני חרדיה ואני מצדיקה את החילונים מזה הדבר הזה לא לעמוד בזמן צפירה,חילול השם
* אגם   28/04/09 | 12:32
אגם חמודה שבי בלול ותשתקי..
מה הקשר חילול ה' ..איזה מן חרדיה את ... את אפילו לא יודעת שאסור לרשום ה' כמו שרשמת... אם את חרדיה אני צנצנת..ואני דתיה ופי אלף יותר טובה וחכמה ממך..
* אורפזית..   30/04/09 | 16:40
1. צודק!
מסכימה עם כל מילה...
* דבורה   27/04/09 | 10:55
אני ממש לא
* הבל הבלים   27/04/09 | 19:21