תגובות (53 תגובות ב-18 דיונים)
18. איין עולם הבא אין גן עדן בשמים יש רק עצמות
כתוב בקבלת כי החים יודעים שימותו אבל המתין אינם יודעים מאומה כל שנאתם ואהבת נעלמה השאול הקבר של המתים רק יש תחיית מתים
08/04/18 | 16:04
17. קצת עובדות והעדפות
כל התוכן לא התייחס כלל לעובדות, אלא רק לאמונה וגם זאת בהתעלמות מהכתוב בתנך "ואתה עפר ואפר" (דברי אלוהים בבראשית) ומשאר מבחר ציטוטים מהתנ"ך ומפרשנים חשובים דוגמת הרמב"ם.
בכל מקרה קבורה מזהמת את מי התהום וגורמת לנו סכנה בריאותית חמורה. תרומת איברים מצילה חיים וחשובה לעין ארוך מאמונות פרימיטיביות אלו ואחרות.
אני תורם את איברי להצלת חיים ואת השאר ישרפו.
13/10/10 | 09:28
אחחחחח......
תאמין לי שאני באמת לא מבין את ההיגיון שלך
14/10/10 | 00:19
16. לכל הטוקבקיסטים למינהם
גם אם אתם לא מאמינים וגם אם כן אבל רק בחלק מן הדברים דבר אחד אני תמיד אומרת כשלפעמים הדברים לא ברורים במאת האחוזים
מה יש לנו להפסיד?
האם שווה לקחת את הסיכון שבלסבול ייסורים לאחר החיים ?
אם יש עולם הבא לא נירצה להגיע אליו בשלום?
נניח וטעינו וכל השאר צדקו- לא עדיף להנות מן הספק?
למה להגיע לעולם הבא(יש או אין זאת כבר נדע בע"ה אחרי 120) ולגלות שטעינו טעות מרה כי היינו תמימים טיפשים וכמובן-בורים???
אני מבינה שיש דברים שאני לא מבינה אבל לא עלינו מי שסבל אובדן היתחבר לכתבה הזו קצת יותר ומי שלא- טוב, שלא יחווה זאת גם
אבל הנושא של חיים לאחר החיים הוא נושא רחב ומעניין אני מציעה לבדוק לעומק את הדברים לפני שמגיבים תגובות כמו-קבר סתם תופס מקום- איזו אמירה ניבזית קרה ולא אנושית
שלא נדע....
12/10/10 | 23:13
פה מפיק מרגליות
צודקת במאה אחוז!!!!!!!!!!!!!!!!!!
14/10/10 | 00:18
15. תרומת איברים היא מצווה גדולה !
12/10/10 | 18:52
הצלת נפשות היא אכן מצווה יותר גדולה ויותר מזה...
אך לא בדרך הזאת.
14/10/10 | 00:16
14. מקו -בושה וחוסר אחריות - תמורת איברים מצילה חיים
12/10/10 | 18:49
חח כן בטח אתה לא חילוני
12/10/10 | 19:13
עצוב לראות שיש כאלה שהולכים בעניים עצומות
אחרי כל אחד שקורא לעצמו "רב".
תחשוב רגע שתרומת איברים יכולה להשאיר בן אדם אחר בחיים.
וגם אני דתי ..
12/10/10 | 20:01
מספיק כבר אם כל ההצהרות האלה כל הזמן!
"ואני לא חילוני", "וגם אני דתי"- די כבר! מה אתם רוצים להגיד בזה? אה? אני לא יודע מה זה אומר בשבילכם המושג דתי, אבל בשבילי זה לא אכפת, כי כל עוד אנשים פה אומרים דברים שהם נגד (!) ההלכה היהודית וחוקי התורה הקדושה ועוד מצהירים שהם דתיים או לא יודע מה, אני לא חושב שהם יכולים לפחות לקרוא לעצמם שומרי תורה ומצוות. אז מספיק כבר אם כל ההצהרות האלה, זה לא מעניין אף אחד מה אתם וזה לא אומר כלום על הדין בנושא הזה אם אתם קוראים לעצמכם דתיים, כל עוד זה נוגד את ההלכה. נקודה.
14/10/10 | 00:15
ל-14
עצם התבטאותך שהשתמשת במילה "תתקדמו" נותנת סימן לניצוץ של גישה רפורמית.
14/10/10 | 00:26
13. איש איש באמונתו יחיה !
מה זה... אף אחד לא מכבד את האחר פה..
ולהמשיך בתגובה שלכם ולראות שאת טוענים שאתם דתיים !
מה זה?
דת זה לא רק אמונה , זה זה להאמין ולחיות בשקט עם עצמנו עם האמונה שלנו , לא לנסות לשכנע אחרים להאמים במה שאנחנו מאמינים !
מי רוצה להאמין שיאמין , מי שלא - זכותו...
שיהיה יום מבורך לכולם :]
12/10/10 | 18:25
ב
ברור שאת נוצריה את וכל החברים ההומואים שלך הבאתם את כל השטוויות שלכם
ומה את בכלל נכנסת לפה
כדי להחזיר אנשים בשאלה
את בכלל לא יהודיהההה מה את מחפשת פהה
אנשים קללללללטו יהוודים תראו כמה הנוצרים הנאצים האלה הערבים "עלק שלום" שלום תראו אפילו עם מצרים כמעט ואין אתם מצפים שלאובמה יש כוח להשפיע על כל הערבים הנצאים ששונאים אותנו? רק ה' יכול להשפיע ולהחליט מה יקרה פה למה אובמה לא חוזה עתידות פה ואם נסמוך עליו שלום? לא יהיה בקרוב
12/10/10 | 18:42
ב- כמה שטויות את/ה מדבר/ת, אני יהודי ואני אומר לך חוכמה מפיך לא שמענו
כדי שתהיה בשקט.
12/10/10 | 19:41
צודק בהחלט!
14/10/10 | 00:06
12. וואו מדהים.. סוף סוף קיבלתי תשובות שחיפשתי תודה למאקו
12/10/10 | 17:42
11. בכל הכתבה אף מילה
למה בכל הכתבה הזו כב' הרב לא הביא אפילו תשובה רציונאלית אחת לקבורה, הכל דברי אמונה. באמונה כמו באמונה אי אפשר להכריח אף אחד להאמין ואף אחד לא יכול להוכיח שהאמונה שלו היא האמת!
12/10/10 | 17:19
10. מזה התשובות המטומטמות האלה
הרב לא ענה על כלום סתם סיפר סיפורים מטומטמים
12/10/10 | 16:51
9. זה נכון ש...?
שליהודים אסור שתהיה מצבה אלא רק קבר בלי שום דבר מונח עליו?? ככה שמעתי פעם...
12/10/10 | 16:36
אסור תמונות של המנוח וכו'
12/10/10 | 16:46
8. לא לקבור ולא נעליים.
כשמישהו מת לקחת תגופה שלו מה שאפשר לתרום לתרום מה שאפשר לנצל למטרות חקר לנצל, ומה שנותר אז או לשרוף או לתת לטבע לשבוע ממנו כמה שאפשר. קבר הוא למעשה שטח אדמה מבוזבז לנצח ועם לא לנצח אז להמון זמן. תגידו לי אתם מחר באים ואומרים לכם דבר כזה אין מספיק מקום במדינה שלנו יש יותר חיים ממתים, יש לכם ילדים שהם רוצים לעזוב תבית ואין להם לאיפה ללכת והפיתרון היחיד זה לפנות בתי קברות ולבנות שם יחידות דיור אבל צריך תהסכמה שלכם אתם תסכימה לפנות תקבר של אבא/סבא/ אבא או אמא של סבא שלכם כדי שלילדים שלכם יהיה איפה לגור עוד איזה שנתיים בערך? הרי זיכרון זה בלב לנצח לא צריך בשביל זה חתיכת אבן כדי לזכור מישהו אפשר לשמור תמונה של אותו אדם או חפצים כלשהם אבל קבר שתופס מקום לאנשים חיים?!?
12/10/10 | 16:33
???????
מה אתה דפוק?????????????הקבורה נועדה בשביל לא לבזות את המת!! אז מה, בן אדם פתאום מת, אז לא נשאיר ממנו איזה זכר קטן? כאילו הוא לא היה? ורק שתדע שאסור גם לנתח אותם אחרי המות כי הנשמה מתענה, אז קל וחומר לתרום אותה למדע!!!! ומה פתאום בתי הקברות תופסים מקום לאנשים חיים?!מה אתה נורמלי?
צריך לחלוק להם כבוד אחרון, לא לקחת להם אותו יחתיחת דפוקקקקק
12/10/10 | 16:55
תגובה
אני דפוק ועוד רבים בדעה שלי אז כניראה שיש רוב דפוק בעולם הזה שחושב שאפשר לוותר על כל עיניין הקבורה. וכן מהרגע שבן אדם פתאום מת אז כבר לא ממש אכפת לו מה קורה לגופה שלו. אם כבר אז כבר אכפת לקרובי המת שעדיין חיים אתה רוצה תגיד את זה ככה אבל למת ממש כבר לא אכפת. להפך הוא אולי ישמח שתולעים לא יוכלו אותו. וכל העיניין הזה של לנתח גופה אחרי המוות שלה זה עוד שטות שהאדם המציא. וזה שטויות כי רק על ידי ניתוחי המת הצלחנו לצבור ידע רב ברפואה כדי להציל את אלה שעדיין חיים. ולגבי זכר של בן אדם אז יש מלא אפשרויות ודרכים לזכור אדם שמת כמו הסרטה שלו בוידאו או צילומים שלו או הקלטת הקול שלו וכו לא חסרות דרכים, כשאתה רוצה להיזכר במישהו לא תלך לקבר שלו אלא תיקח תמונה שלו. וכן בתי קברות תופסים מקום הארץ שאתה חיי בה היא קטנה וצפופה מאד אז צריך שטחים כי יש יותר חיים ממתים זאת עובדה וזה ימשיך לגדול כי גם באים לפה מבחוץ. מקווה שתבין ואם לא אז צר לי בשבילך.
12/10/10 | 18:02
תגובה
א. לי דווקא מאוד חשוב מה יקרה לגופתי לאחר שאמות ואני ממש לא אשמח כשתולעים יאכלו את גופי בקבר עם הם בכלל יאכלו (ואני מקווה שכך זה יהיה, כי כתוב שגופתם של צדיקים נשארת שלימה בקבר ושאיפתי להיות כמוהם ולהגיע לדרגה שלהם, ואני חושב שכל יהודי צריך לשאוף לזה) כי כשהגופה נרקבת בקבר זה גורם צער למרות שהנשמה כבר איננה בתוך הגוף, מפני שהנפש עדיין נשארת בגוף גם לאחר המוות.
ב. אם אתה רוצה להמשיך ולצבור מידע ברפואה או על גוף האדם ע"י ניתוחי מתים, בבקשה, יש לך את הגופות של כל הגויים להשתמש בהם לצרכים אלה. נכון, זה באמת חשוב ללמוד עוד ועוד ברפואה עוד ועוד פרטים ומידע חשוב על גוף האדם וכו', אבל בשביל זה אני לא רוצה שתשתמש בגופה שלי, בשביל ניתוחים כאלה יש המון גויים בעולם. מצידי שיעשו לגופותיהם מה שהם רוצים לאחר מיתתם, אם זה להשתמש בהם לניתוחי מתים או אם זה לשרוף את גופתם עד כדי כלייה. דברים כאלה לא עושים באדם יהודי, כי לנו ניתנה נשמה טהורה אשר שוכנת בגוף במשך כל חיינו, והגוף בעצם משרת אותה ונותן לה מקום להתבטא ולפעול. את שני חלקי גופנו אלה, הגוף והנשמה, קיבלנו במתנה מלמעלה, ולכן עלינו לשמור עליהם מכל משמר גם לאחר מותנו, ולדאוג שגופתנו תיקבר ותחזור למקום שבאה ממנו, ובכך אנו בעצם מפקידים בחזרה את מה שאלוקים נתן לנו במתנה למשך כל ימי חיינו. לעומת זאת על הגויים נאמר: "בשר חמורים בשרם", כלומר שהם שווים במהותם לשאר בעלי החיים, כי להם לא ניתנה נשמה טהורה הנופחת באפם, כי אם נפש רגילה אשר נמצאת אצל כל בעל חיים. ודבר אחרון לסיום: אל תדאג בקשר למקום שיש לנו בארץ. תאמין לי שאם הקדוש ברוך הוא ציווה אותנו לקבור את גופתינו לאחר המוות, אין לנו כל סיבה לחשוש לגבי כל מיני בעיות העולות על דעתינו העלולות כביכול להיגרם עקב ציווי זה. סמוך על הקב"ה
14/10/10 | 00:02
7. מאקו... אתם אתר מדהים...
אז למה לפרסם כתבה שיקרית כזאת? הרי אנחנו יודעים שאין אלוהים ושכל הדתות זה פשוט שטות, אז למה להפחיד ולסיט אנשים? עזבו את הדת, אין אלוהים וזה פשוט ככה. אלוהים הוא ההמצאה הגדולה ביותר של האדם... ותראו למה הדת גורמת! הומופוביה, גזענות, מלחמות... ברגע שכולם יבינו שאין אלוהים, אני פשוט אהיה מאושר.
12/10/10 | 16:26
גועל נפשש שיש אנשים כמוך בישראל
12/10/10 | 16:47
כפוורי אני ממליצה לך לצאת מהסרט שאתה חיי בו , כי המכירות לא משוווווווו , קפיייש ?!
12/10/10 | 16:48
נחיה ונראה אם יש אלוקים או לא
חכה ליום שיקרה לך איזה משהו קטן (תאונה,שריפה וכו...) ואתה תינצל מזה ויהיה לך מוות קליני.נראה אם תמשיך להאמין שאין אלוקים. ידפוק בשכל! למה מי אתה חושב שנבראת? מהעצים?!!!!!! סתוםםםםםםם
12/10/10 | 16:59
אה כפרע
זה לא כתבה שקרית. ה כתבה נכונה. יש אלוקים. מלחמת ששת הימים היתתה סתם מלחמה? איך זה כל הניסים האמיתייםם שקראו? מי עשה אותם הטבע? תנשום עמוק שנייה. תרגיש את הריאות שלך מוציאות את האוויר ומכניסות, זה טבע.??? זה לא הדת שגורמת לכל הברים שאמרת זה הבני אדם. די כבר עם הטמטום הזה
12/10/10 | 17:16
6. הגוף שלי
תורה רבה על הרעיון אבל זה הגוף שלי ואני מעדיפה לעשות בו כרצוני ולא שיגידו לי מתוך ספר מה לעשות איתו שכל אלה שלא יודעים אז אולי הם צריכים אבל ברצוני להציל חיים ולתרום איברים :)
12/10/10 | 16:14
5. אם הגוף נרקב וגם חטאיו, אז גם רשעים הולכים לגן עדן?
12/10/10 | 16:00
4. קבורה לא ולא את גופתי
מעדיפה שריפה וגם אין צורך שישבו שיבעה לא מקובל עלי
12/10/10 | 15:51
3. יהודים תראו דחוף תסרט "שעת האפס" דחוףףף
12/10/10 | 15:22
2. תשובות לשאלות שלא נענו לעומק ובמדוייק.......
קודם כל ידוע שהגוף לאחר המוות מתפרק עד כדי עפר.
בקשר לטביעה בים: ידוע לנו שבקרקעית הים יש יבשה, משמע קרקע-ית וגם הוא עשוי מעפר ואין זה שונה לחלוטין מעפר הארץ שנראה לעין. בנוסף אין אדם שבאמת טובע, הגוף לאחר המוות צף על פני המים ונסחף אל יבשה מסויימת, כך שלא משנה מה בים הגוף חוזר לעפר הארץ.
בקשר לזה שאדם נשרף: האש מפוררת את הגוף לעפר והרוח מעיפה את העפר האדם שנשרף חזרה אל החולות.
אגב בקשר לתחיית המתים: עם ישראל וצדיקיו בראשם יתחייו מחדש בימות משיח, אבל אין יתחייו בגוף הזה אלא בגוף חדש ומשופר כפי שהיה אדם הראשון בגן עדן.
בכל מקרה זה רק תמצית, אני מקווה שאנשים אפילו שהם חילונים ולא מאמינים, יעשו את זה, זה חשוב באמת חשוב.
12/10/10 | 15:07
יעשו את מה?
12/10/10 | 17:00
קבורה יהודית.
12/10/10 | 17:34
1. אני מקווה שיקראו את הכתבה הזאת הרבה חילונים
אני מקווה שיקראו את הכתבה הזאת הרבה חילונים וינסו להבין את האמת.
12/10/10 | 14:21
אתה צודק בהחלט
לא הייתי אומרת חילונים, הייתי אומרת אתאיסטים ...הם צריכים להתעורר ויפה שעה אחת קודם.
12/10/10 | 15:03
זו לא האמת וזה רק מרחיק עוד יותר מהדת
עם סיפורים בסגנון דנטה כמו יחיו וישרפו ויחיו וישרפו וכו.
12/10/10 | 15:05
לשלום*
אתה בטח מהאנשים שגדלו בבית שאין שום עניין בדת או קצת לדעת מהדת אז עדיף שתיהיה בשקט
יחסר דעת שכמותך אנשים כמוך צריכים לקבל עונש מלמעלה ואז להאמין שיש בורא עולם אחד ויחיד!
12/10/10 | 15:51
בתור נוצריה קראתי את זה.
והכל שטויות.
12/10/10 | 15:30
הנוצרים לא שמעו על השכן שממול :)
12/10/10 | 16:01
יאללה
מה את להגיד מאיפה את יודעת שהכול שטויות ?
12/10/10 | 16:02
לכי תמכרי תותים בצומת..העונה מתחילה
12/10/10 | 16:20
מתנשאת אה?? לכי קחי את הכדורים שלך
טיפשה :)
החודש התחיל מזמן!
12/10/10 | 17:01
ברור, מריה הייתה בתולה
12/10/10 | 16:22
תכלס צודקת
אה והנוצרים מאמינים באהבה, ברחמים, איפה כל זה היה בספרד בשואה,, כל האנטישמיות, של הנוצרים, אה וזה לא שטויות. סתם לא קשור - כשראיתי תמונה של ישו התפחלצתי מזה הכיעור הזה השם ישמור
12/10/10 | 17:19
...
את נוצריה בטח שהכל שטויות בשבילך , לכי תאמיני בישו ואת "החיים שאחרי המוות" שלך תבלי בתוך צנצת מעל האח
12/10/10 | 16:23
יפה ענית לה בול!!!
12/10/10 | 17:02
אם כבר את מדברת על שטויות אז מריה היא לא בתולה
אם את נוצריה אז כנראה את מאמינה בתנ"ך אז כדי שתשנני את הפסוק:"בְּזֵעַת אַפֶּיךָ, תֹּאכַל לֶחֶם, עַד שׁוּבְךָ אֶל-הָאֲדָמָה, כִּי מִמֶּנָּה לֻקָּחְתָּ: כִּי-עָפָר אַתָּה, וְאֶל-עָפָר תָּשׁוּב"(בארשית,ג,19) .
14/12/10 | 18:34
הדבר הזה נשמע מגוחך....אני חוזרת בשאלה
12/10/10 | 16:11
בתור אתאיסט התחזקתי...בחוסר האמונה
אילו אגדות,העולם הבא,גופות שנשרפות שוב ושוב,תחיית המתים,בכיפה אדומה יש יותר הגיון
12/10/10 | 16:34