הורים
תגובות (40 תגובות ב-26 דיונים)
26.
לא יודעת אך זה מרגיש מהצד שלך כאמא אבל זאת הרגשה נוראית כילד וכן ילדים מרגישים את זה שההורים לא אוהבים אותם. את מדברת על החוויה שלך כהורה שהייתה אמורה להיות לך ילדה מושלמת שטובה בהכל שקל לאהוב אותה, קחי בחשבון שגם לבת שלך הייתה אמורה להיות אמא מושלמת שאוהבת אותה ומכילה אותה בכל מצב. את לא מושלמת כמו שהבת שלך לא מושלמת ואף אחד בעולם הזה לא מושלם. מצטערת בשבילך שלא למדת לקבל את השונה ובגלל זה כל כך קשה לך עם הילדה שלך ועם עצמך אבל לפחות את מודעת.
* ימית   31/01/22 | 14:28
זה נכון, אבל צריך להימנע מלהעביר או אפילו לרמוז ביקורת. אני חושבת שאמהות שמרגישות כך צריכות לקבל תמיכה מהסביבה ולגיטימציה לתחושות שלהן (לא אנטי לילד, אלא בעד לאמא) ומתוך ההכלה הזאת אותן עצמן דברים יתחילו להתרכך
* שני   20/04/23 | 15:59
25.
כל הכבוד לאמא שמודעת לעצמה ולוקחת אחריות. זו כבר חצי הדרך להבראה.
* ד.    08/04/21 | 11:39
24.
אבל גם בלי שום סיבה כמו חסר הורמון, אין הכרח שתתפתח אהבה. או שהיא מתפתחת, או שלא. אין ענין של 'להצליח'. תראו לי הורים שיגידו שהם אוהבים את כל ילדיהם ואראה לכם הורים חסרי מודעות רגשית או, סתם שקרנים. אנשים שונים מעוררים בנו תחושות שונות וכמעט שאין אפשרות שנרגיש כלפיהם תחושות זהות. וצריך ואפשר לחיות עם זה. רק לא להתבלבל בין לאהוב ובין להיות מחוייב.
* יורם ברט   30/03/21 | 16:22
23.
למזלי הרב ההורים שלי אוהבים אותי ודואגים לי אבל כל הורה דופק את הילד שלו בצורה כזו או אחרת במקרה של ההורים שלי מדובר בביקורת לפני הכל ההורים שלי חייבים לבקר אותי ולא אני לא בן טיפש עשרה עברתי את 20 ואני מעריך ביקורת בונה אבל אצל ההורים שלי לא מדובר בביקורת בונה מדובר בשריטות והפרעות אמרתי להם את זה והם מכחישים אבל זה לא נורמאלי לבקר את הילד שלך ללא הרף על כל פיפס קטן אפילו אל דברים לא הגיוניים ולא קשורים דוגמא אחת מתוך מיליון נסענו לבקר חברים שלנו עד אמצע הנסיעה הם ואני לא החלפנו מילה פתאום באמצע הנסיעה בלי קשר לשום דבר הם אמרו לי שאני חצופה וגסת רוח אפילו לפני הנסיעה לא רבנו שום דבר סתם פתאום באמצע החיים הם פולטים הערות מעצבנות הם שרוטים במאה אחוז ואני מקווה שאם יהיו לי ילדים אני לא אהיה כמוהם
* ליהיא   03/01/21 | 18:33
אין דבר כזה ביקורת בונה. יש ביקורת ומה שהופך אותה לבונה, הוא אופן ההתייחסות של המבוקר לביקורת. הביקורת היא בסך הכל זוית ראיה שונה שניתנת בד"כ חינם. לפעמים יש בה תועלת ולפעמים לא. לפעמים היא ניתנת מתוך כוונה בריאה לעזור ולפעמים תוך התנשאות וזלזול. כך או כך, כדאי להבחין בין הביקורת לבין הכוונה ולהתייחס לכל מרכיב בנפרד. ככה מפיקים תועלת (לפעמים) מהביקורת וגם לומדים על המבקר.
* יורם ברט.   30/03/21 | 16:28
22.
ילדים שסובלים מהתעללויות אל תשתקו!!! רובם אנשים טובים ונהדרים ההורים שלכם הם הבעיה הם לא צריכים להיות הורים לכן אתם צריכים לערב את רשויות הרווחה שיעיפו אותם מכם אין ברירה אחרת
* מירית   30/12/20 | 09:15
21.
אנשים רבים לא מאמינים שקיימים הורים שלא אוהבים את הילדים שלהם אני מסכימה אם התגובה מטה אין לדעת אם הסיפור הזה ספציפי אמיתי או לא כיוון שהתקשורת שקרנית אבל אם מדובר בסיפור אמיתי שאפו זה המסלול הנכון בחזרה לנושא רוב ההורים אכן אוהבים את ילדיהם אבל לצערי הרב יש אחוז מסויים של הורים רעים שנולדים אם הפרעות גנטיות פסיכולוגיות ביולוגיות או שלא קיבלו חינוך וערכים והם לא יודעים להעניק אהבה לילדים שלהם,הם יודעים רק להתעלל בהם לצערי אני אחת מהם אבל למזלי הרב בניגוד לרוב הילדים אני לא שתקתי להם,לא הייתי קורבן ובסוף עברתי למקום בו אוהבים אותי באמת אם כל האהבה והכבוד אין הצדקה להורים רשעים מתעללים לא משנה מה הם עברו בחייהם וצריך לטפל בהם אחרת הם נעשים מתעללים יותר יש הורים שאסור להם להיות הורים יותר טוב שיבלו את חייהם מאחורי סורג ובריח או במחלקה פסיכיאטרית ואני כותבת את זה כאדם רגיש מלא אמפתיה אבל זו המציאות צר לי הורה שמתעלל בילד שלו מגיל 0 ונהנה מזה צריך להיענש ולא אני לא מקשיבה לתורה שדוגלת בכבוד הורים כבוד הורים מגיע רק להורים שמכבדים את ילדיהם הורים שרוצים לפגוע בילדיהם לא מגיע להם שום כבוד אלא אם ישתנו
* מירית   30/12/20 | 09:08
20. בהנחה שהסיפור הזה אמיתי, מה שחשוב הוא
אף אחד לא מושלם.ואת חא צריכה לחיות חיים שלמים ברגשי אשם. הכל בסדר! גם אני התקשיתי לתפקד כאמא בשנות חייהם הראשונות של ילדיי, יש לכך השלכות ויש צלקות (את אולי מעדיפה לא לראות אותן, אך הן שם בוודאות) אבל עשיתי שינוי עצום וילדיי הם כל עולמי!!! בתור ילדה שהוריה מעולם לא אהבו אותה, עשיתי שינוי וניצחתי! בזכות בעלי היקר, בזכות ילדיי שאי אפשר לא לאהוב אותם ובזכות חברה שלא ויתרה לי ולא ויתרה עליי :) אני קוראת תגובות של אנשים כואבים על היעדר אהבת הוריהם ומתנחמת שאני לא היחידה שמעולם לא אהבו, שיש עוד כאלה, אנשים קטנים ומרושעים כמו הוריי :/
* שעשית תיקון ושינוי!   03/09/19 | 23:05
19. אבא שלי שונא אותי מהרגע שנולדתי
אני כבר ל כועסת ועצובה. אני מרחמת עליו
* אבא עלוב   03/09/19 | 12:26
18. אמא שלי מעולם לא אהבה אותי
ואף עשתה הכל על מנת שאחרים לא יאהבו אותי כולל הפשלות והכפשות ונדר שאקבל שקל אחד בירושה (משפט ששמעתי מגיל 6)
* תימניה   03/09/19 | 10:16
17. אמא שלי עד היום לא אוהבת אותי
אבל למדתי לחיות עם זה היא הרסה לי את החיים
* הכל הצגות אצלנו   03/09/19 | 05:51
עצוב לשמוע :/ אבל מנחם לדעת
* שאני לא היחידה שמעולם הוריה לא אהבו אותה :(   03/09/19 | 22:59
מזדהה מאוד,בושה וחרפה שלאנשים כאלה נותנים להיות הורים אני לא מצדיקה אותם וחושבת שמגיע להם עונש אבל אם אנשים רעים ומעוותים מביאים ילדים לעולם כדי לפגוע בהם בלבד כבר עדיף שמישהוא אחר יקח אותם זה יחסוך מהילד את הזוועות שהוא עתיד לעבור
* מירית   30/12/20 | 09:09
16. אני לא דיברתי עד גיל 3 ..
וההורים של אהבו אותי גם ככה ..לפחות ככה אימא שלי מספרת ;)
* שוקי   02/09/19 | 23:45
אני לא דיברתי עד גיל 4 חשבו שאני אילמת למעשה
וגם היום אני בקושי מדברת - אבל רק כשאני צריכה ואם לא חייבת - מעדיפה לשתוק - הכי טוב לסתום ב א ח ר י ו ת . . .
* סוסיה   03/09/19 | 08:34
מבינה אתכם לחלוטין גם אני גדלתי בבית בו לא היה לי קול ואם העזתי להוציא אותו החוצה במקרה הטוב הייתי מקבלת מכות במקרה הרע....מעדיפה לא לפרט....אבל למזלי היום אני במקום שאוהב אותי באמת וההורים שלי קיבלו את מה שמגיע להם,צר לי אבל אין לי טיפת כבוד או הערכה להורים שאך ורק פגעו בי ולא עשו אפילו דבר אחד טוב
* מירית   30/12/20 | 09:11
15. אלוהים נותן אגוזים לאנשים בלי שיניים ..
אני אבדתי את אבא שלי ( הוא נפטר מסרטן ) אבל לפחות יש לי אימא אוהבת שהיא גם החברה הכי טובה שלי .
* לירני   02/09/19 | 23:43
14. הוכחה לכמה מוח אשה זה משהו מסובך ולא יודעות מה הן רוצות
* אמיר   02/09/19 | 18:17
כן אנחנו מסובכות חבל על הזמן ..כי מה לעשות שהרגש זה יותר חזק מהשכל .
וניראות זה יותר חזק מכול דבר אחר .
* לירני   02/09/19 | 23:47
ברמת העיקרון אני מסכימה אבל גם אתם הגברים לא מובנים לחלוטין
* מירית    30/12/20 | 09:11
13. בואי אני אספר לך איך זה מהצד השני, בתור הילדה שאמא שלה לא אוהבת
מגיל 0 תחושת חוסר שייכות כן כן יקרה, גם פעוטות מרגישים כשהם לא אהובים ולא רצוים... לאחר מכן הרעלה בהדרגה של כל המשפחה כלפייך. לחצים בכל הגוף. חגים לבד. תחושת כישלון. צ תחושה שאם אמא לא יכולה לאהוב אותי, אף אחד לא יוכל לאהוב אותי. שאני לא ראויה. גם היום, בגיל 45, לא נשאתי. לא הבאתי ילדים לעולם. וסביר להניח שאמות ערירית. זה לא רלוונטי עד כמה אני בחורה יפה (שומעת את זה בכל יום), חכמה וטובה וכן, גם משפחתית שמחפשת את המקום שלה בעולם הזה. לנצח תחושת חוסר השייכות עוטפת אותי. עד לפני כ- 5 שנים, אחי הקטנים נשבעו שהיא לא תשפיע עליהם ולעולם לא תצליח לסכסך. נחשי מה? הגיע השלב בו הרעל צף כלפיי. גם מצדם. והיא מחייכת תחושת ניצחון - "אמרתי לכם שהיא לא בסדר". הפכתי שק חבטות של המשפחה שלי. מסתובבת עם מועקה שאף אחד לא יוכל להבין לעולם. לא מאחלת זאת לאוייבי והילדה שבי. אותה ילדה שמגיל 0 כמהה לאהבת אם, צפה בכל פעם מחדש.
* ל'   02/09/19 | 18:15
...
מצער אותי לקרוא :( קבלי חיבוק ..
* Y   02/09/19 | 19:53
יקירתי
אהובה, קוראת את תגובתך ומרגישה שכתבתי אותה בעצמי :/ פשוט מדהים. היום הוא היום שבו גיליתי (אחרי 30 שנות חוסר אהבה ויחס) שאני לא לבד . שיש עוד ילדים שגדלו כמוני ומרגישים כמוני :(
* אלינור   03/09/19 | 23:08
מזדהה אם כל מילה ומילה אלא שעברתי את זה מצד 2 ה"הורים" אבל הם קיבלו את מה שמגיע להם ואני שמחה מבחינתי הם אפילו לא הורים הם הביאו אותי לעולם אבל חוץ מזה הם לא הועילו בכלום הורים אמיתיים הם אנשים שאוהבים את הילד שלהם ומשקיעים בו לא להפך
* מירית   30/12/20 | 09:13
12. לא חבל על הזמן של ביצוע מחקר
לא שומעים כל שבוע התעללות מצד הורים?
* צריך מחקר?   02/09/19 | 18:07
11. גברים תמיד פחות שיפוטיים, לא פלא שהאבא מקבל אותה
* אבל זה מקרה קיצוני   02/09/19 | 17:57
אתה בטוח? אני מכירה לא מאט מקרים של ילדים שסבלו מהתעללות ברוב המקרים האבא הוא הראשי שהרביץ צעק השפיל ואח"כ האישה הצטרפה אליו אתה מאוד שוביניסט
* מירית   30/12/20 | 09:14
10. חבל לתרגם כתבות טיפשיות כאלה.
מה היה לנו כאן? ילדה שלא אובחנה בזמן. לא חושבת שדבר כזה היה קורה כאן, בישראל, עם המודעות העצומה. לא כל כתבה מארצות הברית החשוכה מתאימה למדינת ישראל.
* מישי   02/09/19 | 17:54
9. היה יותר קשה לקרוא את זה מלקרוא כתבה על נפגעי טרור
חוסר חמלה היא גם מחלה. התהפכה לי הבטן כשכתבת ״למה הילדה לא יותר ייצוגית״? מה זה ייצוגית - מה היא קיימת כדי שתשוויצי בה כמו בחפץ? איפה העובדה שהיא הבת שלך שצריך לאהוב ללא תנאים? גם התחלת לאהוב אותה רק כשהתחילו לטפל בה - אז בעצם בלי זה עדיין לא היית אוהבת אותה? יש אנשים בלי לב בעולם הזה, ועצוב מאד שיש להם זכות להביא ילדים.
* שובר לב   02/09/19 | 17:52
8. זה נטו כי את לא אוהבת את עצמך.
* התשובה פשוטה    02/09/19 | 17:26
7. מי שלא שם לא יבין
שמחה שעברת מקווה גם בקרוב הפחת בי תקווה תודה רבה
* מישהי   02/09/19 | 16:54
6. מה שאת מרגישה ברור לאור הנסיבות
ולמרות זאת הייתי ממליץ על סדנאות לפיתוח התקשורת שיעזרו לך. את לא ציכה להיות אמא תרזה. את צריכה תמיד להיות לצד הבת ולהעניק לה חיזוק ואהבה במקום שהיא צריכה. נכון זה דורש הרבה תירגול אבל עצם זה שאת פרסמת את הדברים אני מאמין בך.
* א   02/09/19 | 14:46
5. חשוב מאוד להמשיך בטיפול הורמון הגדילה ובמקביל
המון תמיכה עידוד ואהבה לילדה , גם אם יש צלקות הם יעברו אם האמא תמשיך לאהוב.
* לימור   02/09/19 | 14:46
4. אני חושבת שאת אמיצה ואמיתית
אני כן חושבת שיש לילדה שלך המקסימה סוג של ליקוי, כי התגובות שלה לדברים -לא רגילות. הרבה סבלנות וכוחות נפש בהצלחה ❤️
* ודיברת בשם הרבה אימהות אבל    02/09/19 | 14:42
את בושה למילה אמא
* הורה   02/09/19 | 17:20
3. את בעצם אומרת שאת לא מסוגלת לאהוב את עצמך.
תטפלי בעצמך ורק אז תוכלי לאהוב את מה ששייך לך. את הבעיה, לא הבת שלך.
* יוני   02/09/19 | 14:26
2. כל אחת צריכה לחשוב טוב טוב אם היא בכלל רוצה להיות אמא
לא כל אחת רוצה, צריכה או יכולה להיות אמא, זה לא משהו שכל אחת חייבת לעשות כברירת מחדל. לא להיכנע ללחצים מאף אחד, לא לכולם מתאים להיות הורים.
* לומי   02/09/19 | 12:58
נכון. וגם אם כן להפסיק לחשוב ולצייר בראש בחלומות פנטזיות
איזה ילד מושלם יהיה לנו. לא. זו הטעות הגדולה ביותר. כי היליד יהיה מי שהוא. בין אם זה גורל.אישיות.בריאות.נטיות התפתחות. או כל דבר
* יחי   02/09/19 | 15:06
1. רק דבר אחד חסר לסופי. אמא אוהבת.
לא על תנאי. אמא שאוהבת באמת. גם כשהבת שלה לא מושלמת. חוסר בהורמונים ניתן אולי לתקן. את זה לא. לפחות יש לה אבא אוהב.
* מנפלאות הנרקסיזם   02/09/19 | 12:51