הורים
תגובות (31 תגובות ב-21 דיונים)
21. אם לא היו מתייחסים לנשים בזלזול
ולא מעריכים את התפקיד שלהן וגברים רצים לחפש צעירות מחוץ לבית אולי היית צודק. אבל ההיסטוריה מוכיחה שלהיות תלויה בגבר זה לרוב רעיון גרוע. נכון שברמה הטכנית קשה יותר היום אבל זה עדיף על המסכנות והתלות בגברים.
* צעירה הייתי    06/05/16 | 00:40
20. מי שעזרה לי להתנהל נכון זו הקבליסטית יפה כהן
הבעיה עליה מצביעה נכון פרופ' אן־מארי סלוטר שעזבה את תפקיד חלומותיה כשהבית הפרטי שלה החל להתפרק, והילדים עברו משבר, ואז היא הבינה שלא באמת אנחנו הבנות האמהות יכולות לעשות הכל. היא ממש צודקת גם אם הדעה שלה לא כל כך פופולרית, גם לי היתה בעיה דומה ונקרעתי בין פיתוח העסק שפתחתי שיחסית ממש מצליח, לבין הקשר עם ילדתי החמודה בעלי המהממם, וחיי משפחה. מי שעזרה לי להתנהל נכון ללא דרישת תשלום זו הקבליסטית יפה כהן, ובזכותה היום איני מתמכרת לעסק ולמרות זאת הוא ממשיך להצליח, כיום אני הרבה יותר שלמה עם עצמי ונותנת גבולות ברורים לכל דבר, כבר לא מכורה לעבודה 24/7, וחיי הרבה יותר רגועים ובעלי והילדה נהנים.
* נטלי   27/04/16 | 20:11
19. כמה נכון
והילדים משלמים את המחיר, אני מעדיפה להיות עם הילדים אבל בגלל בעיות כספיות חמורות, אני נאלצת להשאירם בצהרונים ומעונות... קריירה זה טוב אבל לא כשיש ילדים קטנים
* גלי   01/07/12 | 15:12
18. אההם.. "מרצה וחוקרת בפרינסטון" זו לא קריירה?!
* מאיר   26/06/12 | 10:20
17. יש לשנות את התפיסה המעוותת
קודם גידול ילדים ואח"כ כשהאישה יותר פנויה סביבות גיל 40-45 לפתח את הקריירה ואז יש פחות בעיות ויותר זמינות.
* מורה ואמא לארבעה   26/06/12 | 08:14
16. תמיד טענתי שמקומם של נשים במטבח עם אופציה לגינה
* משה   26/06/12 | 02:03
15. מאמר מעולה ונכוו
קרועה בין העבודה לבית ובסוף לא מצליחה לעשות שום דבר עד הסוף!!! הגיע הזמן לשינוי!!!
* מיכל אמא עובדת   25/06/12 | 23:09
14. אתם מביאים ילדים בשביל שהיו העבדים שלכם
* ובסוף מביאים פליפינית גועל נפש   25/06/12 | 22:40
מעניין אותי באיזו משפחה אתה גדלת אם זו הראייה שלך.
* שרית   26/06/12 | 06:31
13. המפהכה הבאה - פרנטיזם
הפמינסטיות עשו עבודה רבה, אבל נשאר פער גדול שצריך לפתור. בחברה שבא שני בני הזוג עובדים, צריך גם לפטור את סוגיות האיך מתי ומי מגדל את הילדים. יש לי כל מיני רעיונות, ואשמח לשמוע עוד. יש לי קבוצה בפייסבוק - "הפמיניזם לאן" (אבל אין לי זמן לכתוב בא כי יש לי שני ילדים ועבודה אין סוף). בואו לכתוב.
* מיכל ג   25/06/12 | 22:11
12. שינוי נורמה
אני מסכימה שצריך לשנות את הנורמה ולהתאים בין שעות העבודה לשעות הלימודים של הילדים. במידה שהאמהות יעבדו בין חמש לשש שעות הן יכלו לטפל בילדים (עבודה בפני עצמה) כנ"ל הפוך לגבי הבעל. לדעתי הממשלה צריכה לתת תמריצים לעסקים( כמו שהיא עכשיו יוצאת בפרסומות לבני מיעוטים) ולדאוג לאמהות. לדוגמא לפי דעתי במידה וישנו מוקד שירות לקוחות אז לאפשר לאמהות לעבוד רק בוקר, אני מבטיחה לכם שהמוקד יעבוד הרבה יותר טוב ויתן מענה ושירות גבוהה והוא יהיה עד השעה 13:00 בלבד במקום 12 שעות .
* תמי מדינה   25/06/12 | 21:06
11. הכי חשוב לשנות את התפיסה
ראשית חשוב להבין המחיר של הקריירה הוא עצום, והילדים משלמים את המחיר, אז לא חייבים לנסוע בגיפ ולקנות בגדים בפראדה לפעמים אפשר להרויח פחות ועדיין להנות ולהרגיש שלמים. כי הקניות המטורפות לא מהוות תחליף לשום דבר, נכון שיש מצבים שהפרנסה הכרחית , אבל אפשר לעבוד בעבודות עם פחות שעות ופחות לחץ וכך מרוויחים שפיות זה יותר עדיף מכל העלאת שכר או תמריץ מהבוס, כי ביום שהוא יפטר אתכן או יהיו קיצוצים, אתן תבינו שרדפתן אחרי כלום וילדים שגדלו אי אפשר להחזיר לאחור, אבל קריירה שנייה ושלישית כן
* אחת שעשתה שינוי   25/06/12 | 20:40
אני כל כך מסכימה איתך!
* מישהי   25/06/12 | 21:37
חמודה,את חיה בסרט
מי מדבר על ג'יפ ועל קניות מטורפות?? היום בשביל להחזיק דירה,רכב פשוט(והכרחי) ואוכל צריך לעבוד כמו מטורף
* מלי   25/06/12 | 21:47
כשאת עובדת יש יותר הוצאות
* רכב נוסף, צהרון, מטפלת, אוכל   15/04/16 | 22:00
10. בכל אשמה המדינה שלא נותנת לבנאדם להיות עם המשפחה
אם אתה לא עובד כמו חמור אתה לא יכול להתקיים. ואחר כך שואלים למה הילדים יוצאים ככה
* גל   25/06/12 | 20:26
זה נכון. זה למעשה היחס לעבודה ברוב העולם
לפחות בחלק המערבי שלו. הסגידה היא למקום העבודה, במקום למשפחה. לבלות כמה שיותר שעות במשרד, מצאת החמה עד צאת הנשמה. ככל שאתה יותר שעות במשרד, אתה עובד יותר מסור. זה נהפך להיות מרכז החיים בהרבה מקומות והחליף את כל סדרי העולם שהיו עד כה. בנוסף, בעבודה ובמשרד דורשים יותר שעות (מינימום 9!!) בעוד שמערכת החינוך עדיין מסיימת בשעות מאוד מוקדמות (13:00). אין סימטריה, אין צדק, אין איזון בין מה שנדרש במקום העבודה למה שקורה בפועל.
* שרית   26/06/12 | 06:35
9. הכל מתפורר
כל האימהות סביבי על סף קריסה...המשכורת של הבעל לא מספיקה אז האישה האומללה נאלצת לצאת לעבוד,אבל בנוסף לעבודה היא צריכה גם לנקות,לבשל,לטפל בילדים,לדאוג להיראות טוב כל הזמן,ולנסות לשמר את הנישואים השבריריים,שחלילה לא יתפרקו.ולהילחם בעייפות. בקיצור,החיים על הפנים
* נטע   25/06/12 | 20:17
תביאי לך עוזרת ובייביסיטר
* או שתשבי בבית. את לא עבד!   15/04/16 | 22:03
8. הפמניזם שיקר והרס לנשים את כל הטוב שהיה להן
פשוט צריך להבין שהפמניזם כן שיקר ועוד איך שיקר , ודחף את הנשים לעולם מאוד קשה ובלתי אפשרי שלפי דעתי יוצר אצל הנשים הרבה מאוד בעיות פסיכולוגיות, ואין פה את הזמן ואת המקום להסביר. לאמא יש ערך מאוד מיוחד במשפחה , וגם לאבא, אבל כל אחד תורם משהו שונה והילד צריך את שניהם, אבא יכול לעשות מטלות, אבל אף פעם הוא לא יחליף את האהבה של האמא ואת הערך המיוחד שלה, וגם אמא יכולה לעשות את המטלות של האבא, אבל לילד יהיה חסר דמות מאוד משמעותית, ואת האהבה של האבא וזו אהבה אחרת וקריטית להתפתחות הילד, וגם את זה הילד צריך, ולכן כשמתהפכים היוצרות והגבר עושה מה שהאישה צריכה לעשות והפוך, לצערי זה נגד הטבע, והילד הקטן לא מעניין אותו מוסכמות חברתיות וניסויים חברתיים הרסניים, מעניין אותו הצורך שלו, והפמניזם עובד לצערי נגד הצורך הטבעי של הילדים באמא שמתנהגת כמו אמא, ואבא שמתנהג כמו אבא, וכשזה לא קורה , בתוך כמה דורות הנזקים יהיו עצומים
* נגד פמניזם-בעד משפחה נורמלית   25/06/12 | 16:45
אם תתן לאבא תפקיד גדול יותר בבית, אז
לא יהיו בעיות כאלה. זה תירוץ של גברים, לומר שהם לא יכולים לתת אהבה כמו אמא. אבל זה לא נכון, זה תלוי בכמה האבא רוצה להקיע בילד שלו. ולצערי רוב מוחץ של האבות לא משקיעים בילדים שלהם כלום חוץ מכסף, ואז מתפלאים שהילד מעדיף את אמא.
* ספיר   25/06/12 | 21:18
7. לכל דבר בחיים יש מחיר
כל אחת מאיתנו בחרה את הדרך שלה. יש כאלה שמשקיעות את עיקר הזמן בעבודה ויש כאלה בילדים ויש כמובן את האמצע. זה לא קל בשום מצב. אם לא עובדים אין מספיק הכנסה, אם לא נמצאים עם הילדים, אז הם סובלים מחוסר תשומת לב. בשום תחום בחיים לא תמצאו את המושלם. לדעתי במקום להגיד כמה לא טוב שאין זמן לילדים וכמה לא טוב שאין זמן למשרה מלאה, אולי עדיף להגיד כמה טוב שיש ילדים וכמה טוב שיש פרנסה גדולה או קטנה, אבל יש. תסתכלו על הצד החיובי של החיים, זה לא ישנה את המציאות אבל בהחלט ישפר את ההרגשה ותראו שבעצם התברכתן גם במשפחה וגם בעבודה. מאחלת רק טוב לכולם.
* אמא עובדת אך לא קרייריסטית   25/06/12 | 15:34
6. למה להתחתן?
הבנתי כבר בדיוק אך זה עובד ! תודה , אבל לא תודה! זה נקרא גבר?! לפי מה שקראתי עד היום אישה עובדת , אמא, נקיונות , רעיה ועוד צריכה להראות סקסי חטובה ומאושרת! זה נראה מדכא ובטח לא תורם למראה . גברים בישראל הם תינוקות רק בגלל האמהות בישראל שגידלו אותם בכפית כי הם בנים. פלא שכולם מתגרשים?! זה ברור! זה נשמע עם גבר בלי גבר זה אותם מטלות ואותה שיגרה רק בלי תחושה של עלבון ותחושת נחיתות ! מבאסססססססססססססס
* רויטל    25/06/12 | 15:18
איףףףף... ממורמרת!
את כל כך רווקה, שאת מנסה להצדיק את זה...
* בטוח   28/06/12 | 23:08
5. למה לא קוראים לזה" לאזן בין הורות לקריירה" במקום אמהות?
* איפה האבות?   25/06/12 | 13:52
4. מסכימה!
ול 2. אין מה לעשות, ילד צריך אמא. נקודה. גם אבא. אבל לא בכל פרט ביום יום.
* אמא עובדת   25/06/12 | 13:40
3. יותר מזה-בחרתי במשפחה אבל שעות העבודה ....
אני בחרתי במשפחה ולא בקריירה. אולם שעות העבודה שדורשים מעבידים הם בלתי אפשריים. דורשים 8-9 שעות ביום. תוסיפו לזה שעה עד שעה וחצי בפקקים הבייתה וכשאני מגיעה כבר מאוחר. כאשר עובדים פחות המשכורת יורדת בצורה כל כך משמעותית שאי אפשר לחיות ולהתפרנס ממנה... מה עושים? בוחרים בילדים ולא בקריירה אבל לא רואים את הילדים מספיק ולא נמצאים איתם כמו שרוצים. עצוב, אבל אלו הם החיים במדינת ישראל.
* אמא עובדת   25/06/12 | 12:48
וכל המשכורת הולכת לפסיכולוג
ולא פלא שהילדים של היום יותר היפראקטיביים עצבניים ואלימים. הם כל היום לבד כי ההורים בעבודה.
* הילדים משלמים מחיר כבד   15/04/16 | 22:08
2. הבעיה
אנשים רואים את הנושא של שילוב בין קריירה והורות כעניין השייך רק לנשים, ופה נעוצה הבעיה. כל עוד רק על נשים תהיה מוטלת רוב ה"הורות", נישאר בבעיה והחינוך אכן יהיה פגום. כשגם הגברים ישלבו בין קריירה לאבהות יהיה איזון והבעיה תיפתר!
* אני   25/06/12 | 11:42
אכן כך
כל אלו שמדברים על שה שהילד צריך זמן והשקעה שוכחים שלילד יש אבא!!!
* שירה   25/06/12 | 14:48
1. נכון! קריירה ואמהות זה כמו עיסקה
עם השטן!
* אמא. מג׳נגלת   25/06/12 | 08:35