הורים
תגובות (127 תגובות ב-52 דיונים)
52.
מעניין אם הרופאה הנכבדה שמעה על הסי בי וואק ? החיסון שניתן לתינוקות בין השנים 2011-2015 ( ובמקומות מסוימים עד 2018 ) ?? חיסון זה יצר שלל בעיות בקרב התינוקות . אחת מהן היא אוטיזם . לומר שאוטיזם זה דבר מולד - זה חוסר ידע משווע !! וגם התעללות בכל אותם הורים שהאמינו למערכת בתמימותם . עצוב ונורא !!! מעניין איך היתה מרגישה אם אותו חיסון היה פוגע חלילה בילדיה . האם גם אז היתה אומרת שזה לא סוף העולם ?? 🤬😭🤬
* תמרה ליברמן    24/12/22 | 21:41
51. תנו לאימוץ
התעללו בי כול החיים, הפכתי להיות עבד של המשפחה. הם לא משתחררים מזה גם אחרי אבחון, גם אחרי שאמא נפטרה ומצאתי עבודה. הם לא משתחררים מזה שאני צריך להיות שק חבטות שלהם. תנו אותו לאימוץ
* מאובחן    23/09/17 | 10:45
50. זה סוף העולם לאמא ולאחיות. לא לגברים ולאבא
האמא נדפקת בעבודה או בחיים בכלל. האחיות עוברות התעללות (ילדים נוהגים להרביץ לבנות שיש להן אח אוטיסט. תתפלאו!), חרדות, רגשות אשמה כל החיים ועוד ועוד... ואף פעם אי אפשר להבין את האוטיסט ולעזור לו, כי הוא מתנגד לכל עזרה (הרבה פעמים) ולא אכפת לו לפגוע באחיות שלו, כי הוא לא רגיש לסבל שלהן. ובבגרות, המצב שלו הולך ומסתבך עם עוד המון מחלות...
* בדר"כ   28/06/17 | 04:45
תנו אותו לאימוץ
גם האמא נדפקת וגם האחיות. האחיות שלי התעללו בי . תנו אותו לאימוץ. תנתקי איתו קשר הוא לא אשם שהוא אוטיסט בטח תגרמו לו לשלם מחיר
* מאובחן   02/08/17 | 21:05
49. זה בסדר אוטיזם
יש דברים יותר גרועים. אני מאובחן זה בסדר, זה כמו לגור בתוך עצמך.
* שי   14/06/17 | 07:24
48. החיסון הפגום הפטיטיס בי - קבוצת הפייסבוק
מי שנפגע מחיסון זה מוזמן לקחת חלק במאבק שלנו לגילוי האמת.
* קול קורא   02/06/17 | 00:34
47. דר לנדסמן ️מקסימה, עם כל הכאב על התמודדות של אמא אל תוציאי עצבים עליה
* ניקי   24/05/17 | 21:02
46. מבין אותך לגמרי
כאבא לילד אוטיסט הרגשתי בדיוק כמוך בשנה הראשונה שלההתמודדות. הרוב עבר, מה שלא עבר וכניראה לא יעבור אף פעם זה הפחד של מה יהיה עם הילד. ובעיקר מה יהיה כשאני לא אהיה כאן לדאוג לו. הרי אף אחד אחר לא ממש יעשה את זה כמוני.
* שאול   21/05/17 | 20:44
די לפחד
אתם לא מבינים, אני כןתב כאוטיסט, הפחד של ההורים משתק, תתמודדו עם הפחדים, אל תעבירו את זה לילדים, אוטיסטים הם אנשים רגישים, הם קולטים את הפחד שלכם.
* אני   22/05/17 | 01:01
אני מבינה
אבל כאמא אני כן דואגת לבן שלי. יש אנשים רעים בחוץ.
* אמא לפעוט אוטיסט   09/07/17 | 14:27
לדאוג זה בסדר
אבל יש הבדל בין לדאוג לילדים לבין להתאבל עליהם כל יום, לחשוב שהם סוף העולם שלך, שהם טרגדיה, מחלה ואסון. וזה מצחיק, כי אף הורה לילד רגיל לא היה מתייחס ככה לילד שלו, מהפחד שזה יפגע לו בדימוי העצמי ואולי יוביל לדיכאון ואובדנות. אבל כשהילד אוטיסט - פתאום הכל מותר. גם כשהילדים שלך עלולים להיכנס ל"מאקו" ולקרוא את זה.
* אוטיסטית   18/07/17 | 17:42
45. ויכוח מיותר
כהורה לילד על הספקטרום אין צורך להתווכח אם מדובר בסוף העולם או לא. זו תחושה אישית של כל אחד. ואי אפשר לומר לאף אחד איך הוא אמור להרגיש בעניין הזה. בשורה תחתונה מה שחשוב הוא לתת את המענה המיטבי לילד.
* טל   21/05/17 | 17:46
44. חשבתי כמוך כשהבנים שלי היו קטנים
אבל לשמחתי, עכשיו, אחרי שנים - (בשבילי) ובשביל כל האנשים סביבי - זה באמת לא סוף העולם ותתפלאי - אפילו מלא יתרונות מפתיעים. כתבתי ספר על זה, תוכלי לחפש באתר שנקרא סימניה, חפשי לעוף כמו דולפין או את השם שלי - רני וייס. מקווה ומאחל לך שיקרה לך מה שקרה לי ושהדברים התהפכו לטובה. באהבה גדולה, רני
* רני וייס   21/05/17 | 09:49
43. ארנון המשופם
* קיצר, לא משנה מה יגידו יצאו לא בסדר.   20/05/17 | 23:32
42. חשיפה לכספית דוג' מאכלי ים
שכידוע מלא בכספית גורמים לאוטיזם אצל הולד, הישמרו והימנעו ממאכלי ים!!!
* אני   18/05/17 | 23:26
41. אמא גאה לילד עם אוטיזם
אני אמא לילד עם אוטיזם בן שלוש וחצי שנולד בתפקוד נמוך ובעזרת טיפול מתאים נחשב כיום לתפקוד בינוני . והוא המתנה של חיי . ילד טוב ויפה תואר . וכמובן שיש אתגרים לא פשוטים . התקשורת ברמה מאוד נמוכה אבל הוא מבין ואוהב וחכם . יש ככ הרבה מה ללמד. אבל יש גם הרבה מה ללמוד מהאוטיזם .
* יעל   18/05/17 | 22:47
מבינה אותך לגמרי
אבל גם רוצה שתדעי שיש הרבה מה לעשות. למרבה המזל הם אובחנו צעירים מאד. ועם הרבה עבודה קשה, הם יכולים להיות בעוד כמה שנים במקום אחר. גם אני אמא לילדה על הספקטרום. אובחנה לפני שנה. בשנה הזו עבדנו קשה וכבר רואים שיפור ניכר. ממליצה לקחת מנתחת התנהגות בשיטת ABA. זאת השיטה היחידה שעובדת באמת. שולחת חיבוק חם.
* אמא לילדה על הספקטרום   19/05/17 | 11:02
ABA הוא טיפול מאוד בעייתי
מעבר לעובדה שמדובר לרוב בגרסא יותר רכה או נסבלת של טיפול המרה או אילוף כלבים (קיימים היום גם טיפולי ABA שבהם נעשה שימוש בשוקים חשמליים), הערכים שאיתם הילד שלך ייצא מהטיפול הם בעייתיים מאוד. הילד שלך ילמד בטיפול שהגוף שלו לא ברשותו, שאנשים יותר חזקים ממנו יכולים לגרום לו לעשות מה שהם רוצים בלי התנגדות, שהוא חייב לתקשר עם הסביבה בדרכים שלא נוחות לו וגורמות לו לחרדות ועוד ועוד. את בטח יכולה לנחש לאיזה עתיד זה יסליל את הילד שלך (ניצול בעבודה, אונס, מערכות יחסים עם בני זוג מתעללים). כמו כן - כמות האוטיסטים שעברו טיפול כזה בילדותם והפכו לבוגרים עם PTSD או C-PTSD היא גדולה מאוד.
* אוטיסטית   18/07/17 | 17:51
40. לפעמים זה ממש לא סוף העולם.
הספקטרום רחב מאוד. יש מצבים בהם זה "סוף העולם", ויש מצבים בהם ממש לא. יש אנשים על הספקטרום שיוכלו להיות המדענים ואנשי המחשבים הכי טובים בעולם ועם הטיפולים של היום גם לתפקד חברתית ברמה סבירה. בתור מדענית-יש לא מעט אנשים מבוגרים במדעי הטבע והמחשבים שהם על קצה הספקטרום. אנשים שמתמודדדים עם המון קשיים אבל תורמים לחברה.
* אמא לשלושה על הספקטרום   18/05/17 | 21:17
39. אחת ההתנצלויות היפות שקראתי
* יפה   18/05/17 | 21:02
38. לך תדע
כמאובחן אי אפשר לדעת כלום. כי אנחנו לא רואים את התמונה שלכם, אצלנו זה נראה כמו בנאדם שמנסה להרים את הראש מתחת למים ומתקשה, ככה מרגיש אוטיזם אצלי מאז שאני זוכר את עצמי. אני לא אוטיסט קלאסי ותתקשו להאמין שמשהו אצלי בכלל שונה.
* אני   18/05/17 | 20:45
37. כמורה לתלמידים על הספקטרום
אני מניחה שהביטוי " זה לא סוף העולם" הוא ביטוי מבטל, שמוחה במהירות ובקלילות את העבודה וחוסר המנוחה של הורים לילדים על הספקטרום. המוח של הורים כאלה כל הזמן עובד בלחשוב - מה אעשה כדי שלילדי יהיה טוב, טיפולים, חוגים ועוד. הורים כאלה לעיתים משוועים שילדם יביע את תחושותיו, רגשותיו ומעשיט בגן או בכיתה. זה קשה. זה אתגר. הם אוהבים את ילדם ונותנים לו 100% מעצמם. אבל בואו לא ניתמם , ילד על הספקטרום , לא עובר מסלול רגיל. הוא עובר ועדות השמה - וההורים האלה ( זאת אני מכירה מקרוב) נאבקים למקום שיהיה הכי טוב לילדם. מה זה אומר בכלל " סוף העולם ..." אני למדתי רק להעריך יותר ויותר את ההורים האלה. ולפני שמפריחים ביטויים לחלל האוויר כדאי לבוא ולהרגיש מה זה אומר להיות הורים לילד מיוחד שכזה
* מורה   18/05/17 | 19:22
תודה
תודה לך.
* נורית   22/05/17 | 11:29
לא התרשמתי שזה מבטל אלא מעודד.
* מיטל   24/05/17 | 21:03
36. אוטיזם סוף העולם לגמריי ל א!!!!!!!!!!!
איזה אמר את חושבת שבלל האותיזם של הילדים העולם שלך נהרס לגמרי לא אני סטודנטית שיש לה אוטיזם תפקוד גבוה ואמא שלי שמחה בי לגמרי אומנם אני שונה אבל גם אני מיוחדת את צריכה להבין שעומנן לילדים שלך היה קשה אבל העולם משתפר ומכיל יותר כשהם יגדלו הם יוכלו להיות עם חברה טובה ומכילה אל תוותרי אליהם
* ירדן   18/05/17 | 13:37
לך תדע
החבברה לא מכילה ולא תכיל אותנו, לא סובלים אותנו, מדובר בשנאה.
* אני   18/05/17 | 19:52
שאלי את אמא שלך מה הרגישה כשאובחנת?
וכמה היתה צריכה להשקיע כדי שתגיעי לאן שהגעת. זה לא מובן מאליו. הורה לילד על הספקטרום משקיע פי אלף מהורה רגיל. מוותר על המון דברים. החיים שלו מתהפכים. האבחנה עצמה מטלטלת. בתחילת הדרך את בכלל לא יודעת מה צופן העתיד לילד שלך החרדות אוכלות אותך.
* אמא   19/05/17 | 11:06
ת.
שאלתי אותה את זה הרבה פעמים והיא אמרה לי שזה שאני עם אוטיזם זה שינה את דרך התיחסות שלה על העולם והיא אמרה לי גם שאם היה לה אפשרות לבחור אותי או ילדה נורמלית היא אמרה שהיא לעולם לא תוותר אלי כי להיות אמא לנערה עם אוטיזם זה לא מפריע לה היא רואה את הטוב שיש בי
* ירדן    06/06/17 | 18:18
35. כאמא לילדה מאובחנת,זה לגמרי
לא סוף העולם....לו הייתי צריכה לבחור את חיי מחדש,לחלוטין היא הייתה בתוכם,היא האויר לנשימה שלי. לא חייב לקחת כל דבר בצורה קשה. גם אני הייתי בדיכאון,ובכיתי בלי הפסקה,אך ביום שהשלמתי עם זה, הכל כבר ניראה אחרת.
* אור   17/05/17 | 22:38
ריגשת מאוד! גם לי יש בן מאובחן ולמרןת הקושי והחששות
לא הייתי מחליפה אותו בשום ילד. כל יום אני מודה לאלוקים על ששלח לי אותו המלאך הקטן הזה. לכל ההורים שיש להם ילדים עם צרכים מיוחדים תואהבו אותם ותעניקו להם חום והגנה כי הם מלאכים טהורים.
* אלה   18/05/17 | 21:41
34. מאו מרגשת הכנות שלך לא אפסקתי לבכות!
* רחל   17/05/17 | 06:23
33. לך תדע
אני מאובחן ותשמעו, אם ההורים לא אוהבים אז סבבה אימוץ. ילד מסכן לא צריך להרגיש מעמסה.
* גם אני   15/05/17 | 15:14
32. נורית
מכיר את נורית שנים רבות, את האהבה והתמיכה שהיא נותנת לילדיה אין אפשר לתאר במילים. מסירות של אמא ונתינה הכי גדולה שאפשר. מרגשת אותי כל פעם מחדש במעשיה ובמהות של אמא. כל הכבוד לך את דוגמה למשפחות רבות.
* חגי   14/05/17 | 18:53
31. גם אם הילד בתפקוד גבוה מאד זה קשה נורא
צבא, רשיון, עבודה. הכל קשה לו, דלתות נטרקות, בירוקרטיה, הרבה כאבי לב וראש לו ולהורים.
* אמא לבן 22   14/05/17 | 16:32
לך תדע
זה הכי קשה כי מדובר בנכות, סורי שאני חושב כך כמאובחן בתפקוד גבבוה. אבל לא רואים את הנכות, אז הילד יהיה לא מובן, והתקשורת לא אפשרית, "יאבחנו" אותו כפרזיט שונא אדם, מרביץ מכות, מה שרוצים הרי הוא אוטיסט מה הוא. יעשה?
* אני   16/05/17 | 16:54
30. חיינו נהרסו מאז האבחון הארור.
ככה מטילים עלינו את הפצצה שהילד אוטיסט. בלי שום רגש והכנה. אין לי יום ואין לי לילה רק מחשבות ומחשבות.הפכתי לאישה עצובה מאוד בלי שום שמחת חיים.זה בהחלט סוף העולם כי אוטיזם זה דבר נוראי גם למשפחה וגם לילד. אני מתפללת כל יום שימצאו משהו שיקל על התופעה הזאת וזה יעלם כלא היה.לשונאיי המרים אני לא מאחלת ילד עם אוטיזם.בבקשה אלוהים תעשה שזה יעלם לילד שלי ככה אני מבקשת כל בוקר מבורא עולם.מאחלת לכל ההורים תהיו חזקים ואל תישברו למענם הילדים הללו.
* אורלי   13/05/17 | 19:11
את נשמעת כמו אמא ואישה מדהימה!
* א   17/05/17 | 20:57
מאחלת לך כוחות על ובשורות טובות אמן!
* מור   17/05/17 | 22:28
הייתי שם
כדי שהתפילות יועילו, את לא יכולה לבקש שהאוטיזם יעלם יום אחד כי זה לא יקרה, אבל את יכולה לבקש לעזור לילד שלך ולהצליח להביא אותו לרמת תפקוד גבוהה. ביום שתסיימי להתאבל (זה קורה בהכרח) תקומי ותתחילי לחפש מה ניתן לעשות. לי עזרה השיטה של ABA . יש ספר שנקרא "let me hear your voice שווה הצצה. בהצלחה!
* טל   20/05/17 | 16:55
היי, אני אוטיסטית
ואני חולקת על מה שאת אומרת. לא הייתי מגדירה את האוטיזם שלי כמשהו נוראי (בכנות, יש דברים נוראים יותר מאוטיזם), ולא כמתנה גדולה. זה איזשהו מצב קיומי בעיני, על כל הקשיים והיתרונות שזה כרוך בהם. זו הדרך שבה אני רואה את העולם, זה מה שאני מכירה ולא הייתי רוצה תרופה למצב הזה בעד שום הון שבעולם. כשאני קוראת את התגובה הזו, על העצב שלך על הילדים שלך ועל הבקשה שלך מבורא עולם להעלים להם את האוטיזם, אני בעצם קוראת שאת היית רוצה שהם ימותו ושיבואו במקומם ילדים אחרים, רגילים, שאולי יהיה לך קצת יותר קל לעכל. הורים שרוצים במותם של הילדים שלהם זה דבר מאוד כואב ומעוות. שלא לדבר על מה שזה עושה לערך העצמי של הילדים שלך. מאחלת לך שתנסי להכיר את הילדים שלך, את הצדדים הטובים שבהם, ושיגדלו עם דימוי עצמי יציב ואימא שאוהבת אותם עד הסוף ולא מצטערת על היום בו נולדו או אובחנו.
* אוטיסטית   18/07/17 | 18:50
29. מי שטוען זאת זאת כנראה לא יודע מה אנו חווים
כאם לילדה אוטיסטית בת 9 אני רוצה לומר שזה כן סוף העולם שלנו.הנסיכה שלנו ילדה מלאכית יפיפיה שלא מדברת בכלל והרבה פעמים מתוסכלת מכך היא גדלה והופכת לאישה קטנה והלב נצבט במחשבות שלא תחווה אהבת גבר שלא תביא ילדים לעולם .מה יהיה איתה בעתיד מה יהיה איתה אחרינו מי ידאג לה מי ישמור עלייה שלא תפגע הרי היא לא יכולה לומר לנו.מה יהיה עם שני אחיה האם יסכימו בחורות להתחתן איתם בגלל שיש להם אחות כזאת.החיים משתנים מקצה לקצה ואיכשהו נופלים וקמים כי אין ברירה.מזל גדול שיש לי את אישי המדהים שעוזר לי רבות עם הילדה ללא העזרה הייתי ממש קורסת.כל עוד נשימה באפי אעשה הכל בשביל הנסיכה שלי.ומי שטוען שאוטיזם זה לא סוף העולם אומר זאת כי לא חווה זאת ושיפסיק לבלבל במח
* שרי   13/05/17 | 08:29
כל כך מבינה אותך.גם אני אמא לילד אוטיסט וגם
העולם שלנו התהפך ביום אחד.זה קשה מנשוא.יש הרבה נפילות אך אסור לאבד תקווה.גם אני חושבת מה יהיה איתו לאחר לכתנו.מי ידאג ויטפל בו? זה בהחלט דבר נוראי לחיות איתו אך זה מה שנגזר עלינו.אסור לאבד תקווה עם המלאכים הללו רק לאהוב ולעטוף אותם בחום ושאלוקים יתן לנו כוחות כל יום מחדש.
* כרמית   13/05/17 | 18:52
אני חושבת שזה תלוי תפקוד
אולי זו בעיה שבטלו את אבחנת האספרגר. ככה מכניסים מצבים שונים מאוד תחת מטריה אחת וזה גורם לאי הבנות. שלי אספים גבוהים (כלומר גם בתוך הספקטרום של האספרגר הם גבוהים), וכן החיים שלנו מאוד אינטנסיביים וסוחטים פיזית ורגשית, ויש לנו אתגרים שונים מאלה שיש להורים "נורמלים" אבל יש לי המון תקווה ואמונה ביכולת ההצלחה של הילדים המוצלחים והמוכשרים שלי. אני בטוחה שבתפקודים נמוכים יותר המצב לגמרי שונה. ולכן זה ויכוח אלה מציאות שונה.
* אמא לשלושה על הספקטרום   18/05/17 | 21:26
מי אמר שלא תחווה?
בתור אוטיסטית בעצמי שדווקא כן חוותה אהבת גבר (ויותר מפעם אחת), אני יכולה להגיד לך - היא יכולה גם יכולה. יכול מאוד להיות שאצלה זו לא תהיה אהבה קונבנציונלית (יש הרבה דרכים אחרות לחוות ולהראות אהבה). זה שהיא לא תוכל לדבר איתו (ואיתכם) לא אומר שהיא לא תוכל לתקשר בצורה אחרת. הרבה אוטיסטים שאינם מדברים מתקשרים באמצעות הקלדה, טאבלט או שפת סימנים. היא עדיין צעירה, ועדיין לא מאוחר מכדי ללמד אותה את אחת מצורות התקשורת האלה. נכון, יש לכל אחת מהן את החסרונות שלה, אבל צריך לזכור שגם לדיבור יש את החסרונות שלו (תחשבי למשל כמה מסורבל זה לתאר תמונה במוזיאון במילים לעומת חיפוש קצר ב"גוגל תמונות"). מתנצלת אם הייתי מעט חסרת רגישות בדבריי. אני בסך הכל מציעה אותם מתוך רצון טוב ונכונות אמיתית לעזור.
* אוטיסטית   18/07/17 | 22:18
28. אחד ל-70 ילדים הוא אןטיסט.
וזה רק ילך ויעלה.מה פתאום כולם הפכו לאוטיסטים? זה תוצאה ישירה של חיסונים ושלא ינסו לשכנע אותי.ורובם הם בנים. בתל אביב בכל בית שני יש ילד על הספקטרום.
* יעל   12/05/17 | 11:10
נכון. צודקת מניסיון
* מינה   12/05/17 | 16:26
כבר אחד ל 45
* אבא   15/05/17 | 09:38
ואף מילה על השקר של האבחונים
וזה ברור מאחר ולאף אחד מההורים לילדים מאובחנים אין אינטרס לחשוף את השקר. בעיקר באוטיזם בתפקוד גבוה ילדים מאובחנים על ימין ועל שמאל כי הסל והתמיכה שמקבלים מסייע מאד להורים (אלו ילדים שזקוקים מאד לתמיכה אבל אינם אוטיסטים) תחת המטרייה האינסופית של האוטיזם מתכנסים המון ליקויים שאין להם שם ולצערי מניסיון אישי שלי ושל כמה משפחות שאני מכירה המאבחנים מציעים את האבחון הזה כדרך לטפל בילד למרות שהילדים לא אוטיסטים. לא לקבל את האבחנה זה הרבה יותר קשה ומסובך. כמו כן בתפקוד הנמוך גם כן נכנסים המון סוגי פיגור שהם כלל לא קשורים. כרגע לאיש אין אינטרס לעשות סדר בעניין וילדים מקבלחם תוויות לא נכונות לכל חייהם
* אוונגרד   21/06/17 | 21:57
27. לגבי החיסון
יש לי ילד עם אוטיזם בתפקוד נמוך לא יודעת אם החיסון קשור או לא, אבל את אחיו הקטן לא חיסנתי ישר בגיל שנה פחדתי הוא קיבל את החיסון רק כמעט בגיל שנתיים
* רננה   12/05/17 | 07:58
26. לאה
ממש לא נכון מה שאת אומרת ילדים אים אוטיסם מבינים הכול יודעים הכול רגישים יש לי ילד כזה הם עולם ומלואו אים רק תביני אותו בדיוק יש תוכנית בערוץ 2 הייתי מציעה לך ליראות
* לאה   11/05/17 | 22:19
25. אוטיזם הוא לא סוף העולם.
זה קשה ומאתגר והרבה פעמים כואב, אבל כאמא עם ותק של עשור בעולם האוטיזם אני מבטיחה לך שזה משתפר, ושגם אתם עוד תהיו מאושרים, עם הילדים ובזכותם. בקשר לטענות על נזקי חיסונים, זה באמת... פשוט לא קשור.
* קריסטה   11/05/17 | 21:43
יש לי אח עם אוטיזם קשה.הילדות שלי היתה זוועה
מאז שנולד הוא הרס את חיי
* אני אומלל עד היום   17/05/17 | 03:07
איכס חתיכת מגעיל
אתה מהמקרים הנדירים של האנשים ששונאים את האחים שלהם בגלל הצורך המיוחד, יש לנו המון חניכים בסניף עם אחים קטנים\גדולים שמרעיפים עליהם כזו אהבה שלא ראיתי בחיי כדיי שתלמד מהם
* פעילה בכנפיים של קרמבו   07/12/17 | 00:44
24. אוטיזם
מולד או לא מולד זה ממש לא משנה! יש לי ילד בן 15 הוא על הספקטרום, מאובחן עם פיגור שיכלי קל, קל זה ממש לא! הכאב והקושי בגידול הילד הוא עצום ויום יומי. אני מבינה ומרגישה כל מילה שנאמרה. נאמר שאוטיזם זה לא סוף העולם, ואני אומרת, כן, למי שאין לו ילד אוטיסט.
* Lila   11/05/17 | 20:39
23. אם היו אומרים שזה סוף העולם, היא היתה נעלבת שאמרו
אין איך לצאת מזה
* אני   11/05/17 | 20:30
לא אחים
בדיוק, ואני בספקטרום. ההורים נפטרו והאחים מתאכזרים אלנו
* לאאחיות   13/05/17 | 17:44
הודעה דורשת טיפול !!! לתשומת לב המערכת !!!!!!
* יעל    18/05/17 | 22:19
השמע קול! בקשו עזרה!!
נשבר הלב
* טלי   21/05/17 | 21:59
לגמרי. לא תמיד צריך לתקוף
* מיכי   24/05/17 | 21:06
22. כן בשבלינו זה סוף העולם
קצת חוצפה להצהיר שזה לא סוף העולם כשאין לו באמת נסיון בזה ,בתור אחת שיש לה במשפחה 2 ילדים אוטיסטים,כן הם מהממים ומקסימים אבל בשבילנו זה סוף העולם. אל תדון בן אדם עד שתגיע למקומו!
* אור   11/05/17 | 19:32
21. אוטיזם זה רצף רחב מאוד
ולכן לא ניתן להתייחס לכל הילדים האוטיסטים באותו האופן. יש לי ילדה אוטיסטית בתפקוד גבוה וזה אכן לא סוף העולם. אבל במקרים של תפקוד נמוך המצב שונה לגמרי
* עמית   11/05/17 | 19:26
20. כל הכבוד נורית! מחזקים אותך לאחר שילדייך נפגעו מחיסון פגום
* ליטל   11/05/17 | 19:24
נפתחה קבוצה לנפגעי החיסון הפגום הפטיטיס בי
* קול קורא   02/06/17 | 00:26
19. הגברת לנדסמן לא מעודכנת. רוב מקרי האוטיזם לא מולדים
אוטיזם נגרם באחוז גבוה של המקרים מחיסונים
* מאיה   11/05/17 | 19:23
ברור.רק שהם ממשיכים להחכי
* הילה   12/05/17 | 07:12
ברור כשמש. רק שהם ממשיכים לטייח ולהכחיש וגורמים להורים להרגיש רע יותר.
אני כאמא שהילד שלה נפגע בוודאות מחיסון יודעת זאת.אין כמו רגש של אם.
* אביטל   12/05/17 | 07:14
קשקוש של הוזים ובטלנים
מספיק כבר עם תיאורית הקונספירציה ההזויות מטעם אנשים שהידע הרפואי שלהם מסתכם בקריאה ברשת.
* רן   14/05/17 | 07:12
ואתה טיפש שלא מבין כלום
אם היה לך ילד אוטיסט היית מבין את הקשר ההדוק בין אוטיזם לחיסון. איך יכול להיות שיש עלייה חדה המאובחנים ? זו תוצאה ישירה של חיסונים פגומים שניתנו לילדים
* טלי   18/05/17 | 21:47
יש עליה באבחוו, מאבחנים יותר מבעבר . לא אומר שיש יותר
סתם דוגמא. הורים מק לים גן מיוחד וקצבה חודשית וטיפולים אז עליו לקבל אבחנה יכול להיות שבלי זה לא היו הולכים לקבל אבחון תחשבי שרב המדינות לא כנו ישראל עם רפואה ציבורית ואבחון יקר מאד
* מיכי   24/05/17 | 21:07
בואי נקווה שיהיה לה את זה כדי שאולי אז "תתפכח" ואולי גם "תחכים"
* S   29/05/17 | 00:27
18. אוטיזם זה לא סוף העולם
אבא לילדה אוטיסטית
* דני   11/05/17 | 19:00
גם לדעתי זה לא סוף העולם.גם לי יש בן על הרצף.
זה לא קל ובטח לא פשוט אך להגיד שזה סוף העולם זה קיצוני. תהיו חזקים הורים יקרים, אל תשברו ותזכרו שהם ילדים מדהימים ושרוצים אותנו לצידם! מחבקת ומחזקת כל אחד ואחת ממכם!!
* אורלי   11/05/17 | 20:03
תגובה מתנשאת ומנותקת
* מיקי   21/05/17 | 05:47
יש לי אח עם אוטיזם קשה.הילדות שלי היתה זוועה
* בשבילי זה כן סוף העולם   11/05/17 | 21:38
מקווה שתתגבר ושהעתיד יאיר לך פנים
שולחת לך חיבוק חזק
* טלי   21/05/17 | 22:01
17. טיפשים שמתקשרים בין חיסונים לאוטיזם זה סוף העולם
* סוף   11/05/17 | 18:39
16. התכנית של רפי קרסו היא לא סוף העולם
אפשר לחיות עם זה ותמיד אפשר לזפזפ
* קדאיף   11/05/17 | 18:37
15. איכס, התמודדות מאתגרת? איזו משפט רע:(
* אחת   11/05/17 | 17:43
14. אצלנו בגיל ההתבגרות בתפקוד גבוה-אכן סוף העולם!פוצע, הורס, מדאיג, עצוב,
* לי   11/05/17 | 17:42
13. אשה מדהימה !
* חבל שלא יודעים שהילדים האלה נפגעי חיסונים!!   11/05/17 | 17:38
12. ככה זה רופאים.קרים ומנוכרים.
בשניה חורצים דינו של ילד/ה. הם פועלים ללא רגשות וממזמן איבדו את הרגש.
* כנרת   11/05/17 | 16:46
11. הבן שלי אובחן לפני כמה חודשים.
הוא קיבל זריקת אוטיזם בטיפת חלב.היה ילד בריא,תקשורתי ולפתע נסיגה. יש ועוד איך קשר בין חיסון לאוטיזם. אבל אסור להתייאש וחייבים לקוות לטוב ולראות את האור אחרת הולכים לאבדון.כל כך מבינה ומזדהה עם נורית אבל מצד שני יש היום טיפולים שמקדמים מאוד והם זקוקים לאהבה שלנו יותר מכל. הם ילדים מיוחדים עם נשמה מיוחדת. מחזקת אותך נורית ואת כל ההורים שמתמודדים עם הלקות הזאת.
* שירן   11/05/17 | 16:37
10. הם קיבלו חיסון פגום כמו הילד שלי!!
חצי מיליון תינוקות בישראל קיבלו חיסון ניסוי של חברה ישראלית. היה ריקול באוגוסט 15 מאות ילדים לקו באוטיזם!!! מה נעשה?? אף אחד לא מקשיב לנו. בסוף היא עוד כותבת שזה מולד...כל המדינה כבר עם אוטיזם. תתעוררו.
* ליאת   11/05/17 | 16:06
צודקת לחלוטין.
כולם פתאום על הרצף.ואף אחד במערכת לא לוקח אחריות על זה.גם שלי אגב פגוע מחיסון ואומרים לי שלא.אבל אני אמא המאבחנת הכי טובה שיש יודעת בדיוק מה ילדתי. לא מולד ולא נעליים.
* ליטל   11/05/17 | 20:05
גם לנו זה קרה
* מינה   12/05/17 | 16:29
גם לנו. ואכן סוף העולם זה כאן. ועכשיו.
* מישי   28/05/17 | 18:43
9. ילד אוטיסט בתפקוד נמוך זה כן סוף העולם
הילד מסוכן לעצמו ולסביבה, אין לו פחד מאש ומגובה - הוא פשוט לא מבין את זה ואי אפשר להסביר לו, כי הוא לא מדבר, ומבין רק מילים בסיסיות, מוחשיות, כמו מים, עוגיה. עדיין עם חיתול בגיל 6, הוא מתוסכל היא אף אחד לא מבין אותו. בגן מתייחסים אליו בקשיחות, על סף אלימות, כי קשה איתו. אין לנו יום ואין לילה. הוא לא ישן ברציפות. אפילו להיכנס לשירותים ליותר מחצי דקה אי אפשר. החיים שלו ושלנו - סיוט מתמשך.
* חרב עלינו עולמנו   11/05/17 | 15:11
מאד לא פשוט
המון כוח. בהצלחה.
* ל   11/05/17 | 18:41
אתם צריכים עזרה, מטפל צמוד.. משהו
* לין   11/05/17 | 18:57
עצוב מאוד לקרוא.
* לין   11/05/17 | 19:27
לגבי שינה בלילה מלטונין עוזר. תבדקי
יש מומחה לבעיות שינה ילדים פרופ פילאר גיורא מהטכניון. בארהב אגב מלטונין ללא מרשם. מלטונין ממש עוזר! בהצלחה
* אמא   28/05/17 | 21:15
8. נורית את המדהימה! חבל שלא פירטת שהם נפגעו מחיסונים פגומים
שקיבלו ריקול מהמדינה!
* את חזקה ולביאה   11/05/17 | 14:47
נורית מחזקת ומחבקת אותך!!
כל כך מזדהה איתך!! גם לדעתי זה תוצאה של חיסונים.
* ימית   11/05/17 | 16:53
7. לא סוף העולם ???
הביטוי של הד"ר הזו שמייצגת חברות תרופות והסכמתו של פרופ קרסו ממש מזלזלים באוכלוסיה שלמה!אני מקווה שתלמדי לשקול את מילותייך להבא. נורית אני מאחלת לך הרבה כוחות ושקט נפשי ושהלב שלך יתמלא בהרבה אהבה
* איזי   11/05/17 | 13:14
6. גילוי לב עצוב וישיר.
החיים שתיארת נראים ככה אצל רוב המשפחות עם ילדים אוטיסטים. מה שכן רופאים רבים אכן נוטים לדבר ככה עם לב קריר ויעידו הרבה אנשים על זה. אדון קרסו לא הואיל בטובו להגיב...מה כואב לו לומר אני מתנצל?!! זה לא משנה אם התכוון לפגוע או שלא מה שמשנה זה שהוא פגע. אומרים לו שהוא פגע והוא עדיין לא מתנצל. פרופסורה על יחסי אנוש הוא בטוח לא יקבל.
* רז   11/05/17 | 12:43
5. רופאי החיסונים במלחמה נגד ההורים לילדים אוטיסטים
רוציםן להשתיק את ההורים. שישבו בשקט ולא יעשו רעש. כי הרעש של ההרים יביא את רופאי החיסונים לכלא.
* בושה   11/05/17 | 12:40
לא, זה להפך. חובבי המחלות במלחמה נגד הרופאים
ובמלחמה, כמו במלחמה, הם לא מהססים לנצל באופן ציני את ההורים לילדים האוטיסטים, ומשכנעים אותם שהם אשמים במצב של הילד כדי לייצר לחץ רגשי נגד הרופאים שמנסים להציל את חיים. אז שיהיה ברור, אף הורה לא אשם במצב של הילד שלו! מדובר בהורים נפלאים שנותנים הכול בשביל הילדים שלהם. ולא מגיע להם שיאשימו אותם בדבר שלא הייתה להם עליו שליטה. שיעור האוטיזם זהה בקרב ילדים שחוסנו וילדים שלא חוסנו! זה נבדק על מיליוני ילדים ברחבי העולם. אבל חובבי המחלות כל כך שקועים בקונספציה שהם מוכנים לסכן את הילד עם נזק מוחי בגלל חצבת, העיקר שלא יאלצו להקשיב למי שבאמת יודע על מה הוא מדבר. וכן, ראיתי כבר דיון שהתחילה אמא מדהימה לילדה אוטיסטית שבגלל ההפחדות לא חיסנה את הילדה שלה מעולם, ועדיין בגיל שנה ושבוע הילדה שעד כה היה נדמה שמתפתחת היטב חוותה רגרסיה לאוטיזם. כן, אוטיזם רגרסיבי בילדה בת שנה ושבוע שלא חוסנה מעולם. כן, שבוע אחרי התאריך המיועד לחיסון שלא התבצע. ואותם חובבי מחלות שלא יכלו להאשים הפעם את החיסון ניסו בכל הכוח לחפש סיבות אחרות למה האמא המסורה אשמה במצב. אז מי פה במלחמה? אה?
* שרון   11/05/17 | 14:31
חיסונים מעולם לא נבדקו
לעולם מעשה מחקר אפילו לא אחד שבודק את הבטיחות אז לך תלמד קודם ואז תכתוב
* קאטי   11/05/17 | 17:07
קאטי, תקראי קצת לפני שאת מקשקשת.
* גלית   18/05/17 | 22:26
צודקים.זה ממש לא קל בכלל
הבן שלי בתפקוד בינוני וזה גם ממש לא פשוט. תהיו חזקים ותאהבו אותו!!
* חן   11/05/17 | 16:40
נכון מאוד!! הבן שלי נפגע מחיסון משולש.
שלא יאכילו אותנו מסיפורים ומעשיות. יום יבוא והאמת תצא לאור וכולם ישלמו את המחיר שאנחנו ההורים משלמים עכשיו. לכל ההורים : חיזקו ואמצו!!!!
* מיכל   11/05/17 | 16:45
4. עזרה
נורית אני אמא ב"ה ל13 ילדים, אני מעונינת לבוא אלייך ליום בשבוע, בהתנדבות, להקל קצת, לעזור לך לשמור על התאומים המתוקים או אפילו לפנק את הגדולה אין לי מושג איך אפשר לקשר ביננו, אבל אשמח מאוד!
* אילת   11/05/17 | 12:15
איזה מקסימה את. מרגשת
* שני   11/05/17 | 12:46
ריגשת
* מיכל   11/05/17 | 15:00
חפשי אותה בפייסבוק
* נועה   11/05/17 | 15:06
ריגשת אותי אשה מדהימה כנראה!!!!
* לילך   11/05/17 | 17:39
3. יש לי אח עם אוטיזם קשה.הילדות שלי היתה זוועה
זה סוף החיים גם להורים. ובעיקר לאחים שלהם. התשומת לב מהם כמעט נעלמת. כמובן שום חוג או דבר חדש כי כל הכסף הולך עליהם. שום נסיעות לשום מקום כי יש לו התקפי זעם ופחד מזרים. פחד מרעש. אסור להביא חברים הביתה כי הוא פוחד. אסור לחזור מאוחר כי הוא פוחד. כשיצאתי מהבית לא חזרתי לבית סוהר הזה בחיים
* פוחד שיצא לי ילד כזה.לא רוצה ילדים   11/05/17 | 12:12
עצוב מאוד. תודה ששיתפת.
* טליה    11/05/17 | 16:07
כל הכבוד לך!!
תבורכי!!
* פנינה   11/05/17 | 16:48
עצוב לשמוע
אבל תנסה לחשוב על ההורים, ושתמיד יהיה להם נחת ממך. אני מאחלת לך מכל הלב, שאם מתישהו כן תרצה ילדים, שיהיו בריאים
* אלה   11/05/17 | 18:30
כואב לשמוע.אבל זה עדיין אחיך תאהב אותו זה הבי חשוב.
אל תוותר להביא ילדים לעולם. היום,עושים יעוץ גנטי ואולי בעתיד יפתחו בדיקה לזהוי אוטיזם אצל העובר. בכל אופן,מאחלת לך שבע"ה תביא ילדים בריאים.
* ענת   11/05/17 | 21:48
אין לאוטיזם יעוץ גנטי.לא היתה לי ילדות
* אז אני אהרוס גם את הבגרות?   12/05/17 | 10:01
הוא אוטיסט
סתם אתה בכיין. תחשוב על אח שלך וחוץ מזה אני מקווה שאתה לא שונא אותו ולא תתנקם בו כמו שעשו לי אחים שלי אחרי שאבא ואמא נפטרו.
* גם אני   15/05/17 | 15:22
סוף העולם
סליחה מכל האוטיסטין המדהימים וכל אלה שנפגעים, אבל מגיל אפס נהרסו לי החיים בגלל אחי האוטיסט והלא מאובחן. כל אספקט בחיים הושפע מזה. סבל שאיני מאחלת לאף אחד. היוא הוא מבוגר, אבל במצב רע... והחיים שלי יתחילו רק כשהוא ימות. יכול להיות שרק בגיל 100. את הזעקה שלי אף אחד לא שומע וכמובן שאוטיסטים ישנאו אותי, כי הם לא יודעים שרק לי אכפת ממנו. הם טכל השאר לא שמים עליו.
* החיים שלי יתחילו רק כשהוא ימות   28/06/17 | 04:51