תגובות (56 תגובות ב-36 דיונים)
36. נטרלי מגדרית
אחרי חקירה ארוכה בנושא ungender (שם שיצרתי למטריה הא-מגדרית) יש להבחין בין ההגדרות השונות. נטרלי מגדרי רואה את המגדר כמו ברמת חומציות (ph) וכך שבאמצע (7) זה נטרלי. אבל יש צורות פחות מגדריות לראות את זה, יש מי שבעצם לא נמצא על הרצף, אם למשל היינו מקבילים את המגדר לרמת חומציות אז ניתן היה לומר ש7 זה נטרלי, 14 זה גבר ו1 זה אישה (אם הפוך, זה לא משנה). אנשים אג׳נדרים הם ללא מגדר כלל ולכן הם X (כמו בסולם של קינסי שמי שלא נמשך לאף אחד הוא X והוא מחוץ לסולם), יש דרכים אחרות לראות את זה אבל אני מעדיף את הדרך הזאת משום שהיא נותנת לי בעצם להיות מנותק לגמרי מהמגדר. בכל מקרה הילד הוא נטרלי מגדרית ולא אג׳נדר (Agrnder) שכמו אסקסואל אג׳נדר כלל אינו שייך לסולם/ספקטרום/רמת המגדריות
25/12/16 | 10:08
35. הילד בוחר, לא ההורים - וחוץ מזה כדאי שתראו סרטון על JAZZ ילדה טראנסג'נדרית ביו טיוב.
13/03/14 | 07:15
34. שמח על כך שהוריי לא הגבילו אותי שלא ללבוש חצאיות
18/02/14 | 21:08
33. מזעזע
18/02/14 | 19:24
32. נו ברור
ברור שהוא יהיה הומווו תראו איך היא מלבישה אותו!! היא עכשיו בוחרת לו את הנתיב של החיים בעצמה כי היא בעצם מתווה לו את הדרך להיות הומו.. זה לא נורמטיבי בחברה והיא מנסה בכוונה לגרום לילד שלה להיות שונה.. משוגעת וצריכים להרחיק את הילד ממנה ומבעלה ולחנך אותו כמו גבר ולא כמו נמושה זה מה שאלוהים קבע לו אז זה מה שהוא יהיה ואין על זה ויכוחים אז שתפסיק להיות פלספנית
18/02/14 | 19:17
31. ניסויים בבני אדם, אין חוק נגד זה?
18/02/14 | 17:52
30. כל הכבוד להם!!
18/02/14 | 09:33
29. לא מגיע להורים כאלה ללדת ילדים
18/02/14 | 09:10
28. מדהים
כל הכבוד לזוג ההורים האלה שבחרו ללכת עד הסוף בדרך שלהם ולאפשר חופש אמיתי לבן שלהם להביע את עצמו ולתת לו להתפתח בעצמו אל עבר זהותו, תיהיה אשר תיהיה.
כל הכבוד!
18/02/14 | 07:33
27. זהות זה דבר חשוב. המסכן הזה יכל לגדול בשפיות
17/02/14 | 21:48
26. מה שקורה זה פשוט מאוד
הילד לא יידע מיהוא . אם זורמים אם הילד וכשהוא רוצה ללבוש ורוד או לשחק בובות ולא מונעים ממנו זה בסדר גמור.!!!! אבל כמו כל דבר שהורים רוצים להנחיל בכוונה זה גורם לילד להיות מרדן ומרחיק מהמטרה. כשלוקחים את הילד אחר הצהרים ובכוונה מלבישים לו חצאיות ובובות כדי שיבין את מה שההורים רוצים להנחיל. הילד יוצא דפוק. בהצלחה להם.
17/02/14 | 20:16
25. מה רע בלהגדיר זהות?? כמו שיש בית, ושמיים, ואב ואמא אז יש גם בן או בת
אנשים כ"כ עסוקים בלהיות פתוחים וליברליים וחסרי הגדרה וחסרי זהות. קשקוש
17/02/14 | 18:39
הם לא מגדלים אותו בלי זהות. הם פשוט לא כופים עליו זהות מסויימת.
24/02/14 | 10:47
24. משגעים לילד את השכל
במקום שיגדלו אותן כמו ילד זכר וכמו שהוא נולד גורמים לו לבלבול מגדרי שבסוף יוביל לילד שלא יודע יודע מה הוא או מי הוא. יש לו איבר מין של גבר משמע הוא גבר ולא שום דבר אחר.
17/02/14 | 17:22
23. שלא ייצא הומו בסוף
17/02/14 | 16:50
אי אפשר "לצאת" הומו בורה
18/02/14 | 21:16
22. המגדר נקבע ע״פ סוג איבר המין
17/02/14 | 16:15
אכן, ולכן לא משנה מה ילבש
לא שפוי מי שלא מבין את זה.
29/01/15 | 17:53
מגדר ומין זה לא אותו הדבר
מין זה לפי איבר המין, מגדר זה משהו נפשי
על טרנסג'נדרים שמעת?
26/02/15 | 23:14
21. בתור ילדה
תמיד נהגתי לשחק במכוניות, רובים, רובוטים, כדורגל, קלפים , גולות וכו׳...
כל ״משחקי הבנים״ האלו הרבה יותר כיפיים נהשטויות שהחברה דוחפת לבנות.. עגלה ותינוק??? נו באמת, כבר מגיל שנב אתם מלמדים אותה שהיא זו שצריכה לטפל בילדים?
צעצועי מטבח??? מאז שהיא תינוקת את מחנכים אותה להיות במטבח??
ולארחרונה אף הבחנתי במגהץ ושואב אבק בעטיפה ורודה.. מה עובר עליכם ?
שמחה שנהנתי מהילדות שלי ושכבר מאז היה לי את השכל לא להיות כפופה לחוקי החברה המעוות שגדלתי בה.
17/02/14 | 16:09
1+
17/02/14 | 21:41
20. אני מאמינה
שהילד צריך לגדול איך שהוא רוצה. תקחו אותו לחנות צעצועים ותתנו לו לבחור במה לשחק, אבל אל תכפו עליו שום דבר.
אם הוא לא אוהב בובות? או מכוניות? מה זה משנה?
מילא שתקנו משני הסוגים והוא יבחר במה לשחק, אבל לעשות שעות קבועות למשחק בצעצועים מכל סוג? זה סתם מיותר.
ובנוסף, בתור הורים נאורים כמו שאתם שואפים להיות, למה אתם מלבישים אותו כמו בת כשהוא מטפל בבובות, וכמו בן כשהוא משחק במשחקי מלחמה ומירוצים? לגמרי לא חשבתם על הדבר עד הסוף..!
יותר שובינסטיים מכולנו, מעמידים פנים שהם בעד שווין.
17/02/14 | 16:04
19. יש הבדל מהותי בין המינים וזה מתחיל בגן שמגדיר את מין הילוד
XX או XY. לא יעזור לו כלום האופי שונה התכונות שונות...
🙈🙉🙊
17/02/14 | 15:27
18. הילד בסדר גמור!!!!!
אבל ההורים צריכים טיפול נפשי בדחיפות!!!!!!!!!!!!! זוועתי לעשות את זה לילד. אולי הוא בסדר עם זה עכשיו אבל בעתיד זה ייצור המון בעיות נפשיות ומגדריות אני חושב שזו התעללות לטווח רחוק
17/02/14 | 14:15
17. צביעות
ולמרות הכל, כשהו בבגדי בנות הוא משחק בבובות ובבגדי בנים במכונות.
17/02/14 | 13:58
16. חולי נפש מאלה יוצאים הפריקים וכל החולי רוח
17/02/14 | 13:42
15. גאוני!!! ומקסים!!
17/02/14 | 12:58
14. זה פשוט מזעזע . הורים שמתימרים להיות שונים
והורסים ילד בדרך
17/02/14 | 12:28
13. שוני בן בנים לבנות הוא מבורך - ככה הם משלימים אחד את השני
מה שגורם לאלימות של גברים כלפי נשים, זה בגלל חינוך לקוי שלא קשור בגדים או לצבעים. חינוך בא מהבית, אמצעי תקשורת, בית הספר וסביבה. וחוץ מזה יש המון נשים אלימות לא פחות מגברים, שבדרך כלל אנחנו מתעלמים מהן, עם כל החינוך הנשי שקיבלו, מכאן שהרעיון שלהם מופרך לגמרי.
17/02/14 | 12:23
לא על זה מדובר
לא מדובר כאן על חינוך לקוי שמוביל לאלימות, אלא על חינוך של מתן חופש מלא לביטוי עצמי של הילדים שלהם.
18/02/14 | 15:20
כתוב בכתבה "הסטריאוטיפים המגדריים מזיקים מאוד"
וזה גורם לבנין להיות אגרסיביים כלפי בנות, ועל זה אני עניתי שלא זה מוביל לאלימות אלא חינוך לקוי
18/02/14 | 18:39
12. לכל דבר יש גבול
בתור אמא ל3 בנות אני יכולה לקנות גם צעצועים ש"מיועדים"לבנים..כי הבנות נהנות לשחק בעוד המון דברים שהם לא בובה ועגלה..וזה סבבה לגמרי..אבל כאן רואים את האמא מיוזמתה צובעת לבן שלה את הצפרניים ...ברור שזה לא הרעיון של הילד.ובכך היא פשוט טועה..אני בעד לזרום עם הילד אבל לתקוע לו חצאית ולק זה לא לזרום איתו זה לחרפן את הקטן המסכן!!
17/02/14 | 12:07
צודקת לגמרי בהחלט יש גבול שהם עברו אותו, לא צריך לחנך את הילד בנוקשות של כדורגל וחיילים ובובות זה בסדר אבל להלביש אותו בשמלה ??! כאן הם כבר עברו את הגבול
17/02/14 | 13:27
תקראי שוב
כש*הוא* מבקש לק. לא כשהיא.
10/03/15 | 23:54
11. ממש מסכן! איך מבלבלים אותו! במקום לגרום לו להיות שמח במי שהו גורמים לו לחשוב אולי עדיף להיות משהו אחר? אולי הדשא של השכן ירוק יותר?
מלא אם הוא בעצמו מחליט שהוא מעדיף להיות נקבה ולא זכר וההורים שלו עומדים מאחוריו ותומכים בו אבל ככה הם לו נותנים לו להיות גאה במה שהוא. ממש עצוב
17/02/14 | 11:40
להיפך. הם הכי נותנים לו להיות מי שהוא
בניגוד לאנשים כמוך שכופים על בניהם/בנותיהם מה הם "אמורים" לאהוב ומה לא בהתאם למגדר שלהם.
17/02/14 | 11:54
אני בטוחה שלא כיף לילד להיות שונה...
הילד יכול להיות הומוסאקסואלי או מה שירצה וההורים יכולים לאהוב ולקבל את העניין יפה. זה עדיין לא אומר שהוא צריך להסתובב עם חצאית. ונרראה לי יותר ההורים פה כופים על הילד שלהם להחליף בגדים. ילד צריך זיהות והגדרה עצמית גם אם ההגדרה הזו היא הומוסקסואלי. ילד ללא זהות נזק פסיכולי עצום
18/02/14 | 00:12
להפך!!!
18/02/14 | 21:10
10. אם הוא ילד יחיד איך זה שיש לו בגדי בנות בבית
הריי אחרת לא היה יכול לבחור שנית אין בעיה אם בא לו אבל זה נראה לי יותר הורים שמנסים בכוח להלביש עליו איזה רעיון או גחמה כל שהיא שלהם בקיצר מקווה בשבילו שלא ייצא דפוק הלוואי וזה היה רק עיניין של מגדריות בהצלחהההה
17/02/14 | 11:06
9. חסר משמעות ומוקצן
הורסים לילד את הזהות שלו לא נותנים לו להיתפס על משהו ולהתפתח עליו גם העצים הכי גבוהים וגדולים התחילו בחלקת קרקע קטנה ההורים האלה מלמדים אותו שטויות ומחנכים אותו לחוסר מודעות עצמית דבר שיפגע לו בביטחון אני מסכים שצריך ללמד שגם בנות יכולות לשחק עם בנים ולהפך בשני סוגי המשחקים מכדורגל עד משחקי תפקידים אבל מפה עד להלביש ילד קטן בחצאית? לפי דעתי אי שפיות חסרת כל ביסוס אלא רק במשיכת צומת לב ורצון להתייחד
17/02/14 | 10:59
8. נשמע כמו אמא מתוסכלת שאין לה בת
הבעיה פה שזה מגיע מההורים ובכלל לא מהילד! כל הילד רוצה את זה אני מעריכה הורים שזורמים איתו ולא מתנגדים ונותנים לו להתלבש ולהתנהג בדרך שבוחר לנכון. אבל כאן מדובר על הורים שמיוזמתם מטרטרים ומבלבלים את הילד , לא מבינה מה המטרה של זה לא הייתי רוצה שהילד שיפגע מזה ויקבל תגובות לעג מצד הסביבה .
17/02/14 | 10:39
7. העובדה שהיא מחליפה לו שמלה כדי שישחק עם בובה
היא שורש המגדריות.
שתיתן לו לשחק עם בובות כשהוא לבוש כ"בן" או לשחק עם רובים כשהוא לבוש כ"בת" אבל עצם הפעולה האקטיבית של החלפת בגדים מ"בן" ל"בת" ואז משחק עם "צעצועי בנות" היא העובדה שהם לא הפנימו כלום!!
שהילד יחליט ללבוש ולשחק במה שהוא רוצה אבל סידור היום כך שישחק גם וגם היא פשוט מאולצת ומיותרת.
17/02/14 | 10:29
בדיוק מה שחשבתי!
17/02/14 | 11:04
מסכימה בהחלט!!!
17/02/14 | 11:30
ככ נכון
17/02/14 | 11:30
6. נראה סתם דווקא
מחליפה לו באמצע היום לשמלה... אני מטפלת בפעוטות כבר עשור וביום ביום הילדות לא מגיעות עם שמלות לגן.
יש תחושה שהאמא עושה דווקא, כבר פגשתי בהמון הורים שרוצים להלביש מגוון צבעים לבנים ולבנות- זה נשמע לי הגיוני ונכון לא להתפס לורוד או כחול אבל להלביש לילד שמלה זה מוגזם!
שישחק בבובות, במכוניות, בחולה ורופאה במה שהוא רוצה אבל למה השמלה?
סתם התעקשות מגוכחת.
17/02/14 | 10:08
5. פשוט יפהפה
חיים שלמים, ילד שלם.
יפהפה.
17/02/14 | 09:50
4. הם מתסבכים את הילד ואת זהותו
שיגדלו אותו לפי מינו החיצוני ושילמדו אותו שיוכל להיות מה שיבחר והם תמיד יאהבו אותו ! אבל בבוקר ילד ובערב ילדה ? זה גורם לילד לא לדעת מה הוא
17/02/14 | 09:45
3. נזק פסיכולוגי רציני...
ילד ללא זהות.... ילדים צריכים מסגרת והגדרות כדי להיות בריאים בנפשם. הורים כאלה צריכים לשלול מהם את הרשיון להורות. נקווה שיגדל קצת ויקבל שכל ויחליט לעצמו. מרחמת עליו שאלו הוריו.
17/02/14 | 09:43
2. כנסו
אני חושבת שיש הבדל עצום בין לחיות את המציאות לבין להביע את עצמך.
זה שהילד בוחר מה ללבוש ופעם זה חצאית ופעם זה מכנס זה מבלבל אותו במקום להגדיר לו את הגבולות . הם כנראה לא מבינים את המשמעות של איך הם דופקים לבנם את החיים במו ידיהם. עכשיו בא לו ללבוש חצאית ומחר לא בא לו להיכנס לכיתה ויום אחד ככה ויום אחד ככה זה ילד שלא יודע גבולות מהם.
17/02/14 | 09:19
יש הבדל בין הצבת גבולות הכרחיים לבין זה
גבול הכרחי זה אל תעשה סמים, אל תלך בלי להגיד, אל תרביץ, ללכת לישון כמבקשים וכו וכו, דברים כאלה הם לא חקוקים בסלע ולא יגרמו לילד לא ממושמע אין שום קשר בין משמעת לבין זה
22/02/14 | 13:16
1. זוועה!
זה נראה כאילו ההורים של ימיינו נחושים לשרוט את הילדים בכל מצב! מה יש איזו תחרות של מי שורט את הבן שלו יותר ולא ידעתי?! הלו תתעוררו חולי נפש!!!!נקווה שלא יקומו פה כמה יהודים טובים שיאמצו את השיטה הזאת מהגויים ״הנאורים״. הכי טוב להיות חרדי ולהתבדל מהחברה המטומטמת הזאת לגמרי!! לא לחשוף את הילדים לשטויות שיש לדור העקום הזה בראש
17/02/14 | 08:29
צודקת!!!!!!!!
אין לתאר מה נהיה מהעולם שלנו!!! בכוח לטמטם את הדור הבא? לא מספיק מה שיש להם בחוץ????
בקיצור: רפואה שלימה להורים הפסיכים
17/02/14 | 08:54
סיפור אמיתי-
לשכן שלי היו הורים דפוקים כאלה, ששרטו אותו בילדות, ועד היום הוא מאמין בחברים דמיוניים למרות שהוא כבר אדם בוגר. והוא מתלבש רק בשחור ופוחד לראות או לשמוע נשים, וגם הוא כמוך קורה לעצמו דוס.
19/02/14 | 20:38
ליאור האור בקצה המנהרה העצובה הזו
יש תקווה גם בישראל...
22/02/14 | 13:23
סיפור עצוב!
ליברלי עד שזה נוגד את הדיעה שלך...
מאוד מתקדם מצדך להעביר ביקורת על מי שדרכו מנוגדת לשלך.
23/02/14 | 13:22