תגובות (173 תגובות ב-71 דיונים)
21. הקדוש ברוך הוא ,כמו אבא ואמא
שדואגים לתזונה הנכונה של ילדיהם היקרים להם מכל
21/05/15 | 11:54
20. אומנם זה לא הכי אידאלי לגוף אבל בהחלט לא מסוכן (אם לא מגזימים ברור) אז דתיים ומאמינים למינהם -תנוחו
זה לא גורם לשילשולים,הקאות,סרטן וכל הדברים המוזרים ששמעתי.... זה אומנם לא השילוב האידאלי אבל אם לא מפריזים בזה ואוכלים את זה במינון נכון זה בסדר גמור,בדיוק כמו כל אוכל אחר....
21/05/15 | 11:40
19. יש הרבה דברים בתורה שלפי מחקרים גם טובים מבחינה בריאותית
כמו למשל נידה..
21/05/15 | 11:38
איך בדיוק?
21/05/15 | 12:24
הסבר
בזמן ולאחר הנידה גוף האישה מחדש את עצמו והכי בריא לו מנוחה ואי קיום יחסים.
היום זה מוכח מדעית.
אגב, התהליך לוקח בדיוק 14 יום, שאז זמן טבילת האישה
21/05/15 | 13:32
בכל המחקרים ידוע ששומרות נידה חולות באחוזים נמוכים משמעותית בסרטן צ. הרחם
21/05/15 | 13:37
ברית מילה מפחיתה את הסיכוי להידבק באיידס ב67 %
מחקר חדש שנערך בהודו טוען שרקמת העורלה מהווה מקור חדירה נוח לנגיף ה-HIV. גברים שאינם נימולים חשופים פי שישה להדבקות בנגיף
21/05/15 | 13:39
בגמרא רשום
שכדור הארץ הוא עגול(הרבה לפני אריסטו,פיתגורס ואפלטון),ורשום שם את המרחק המדויק באמות מכדור הארץ אל הירח!!!!
21/05/15 | 13:59
תשובה בפשטות ובקצרה להאיר את עיניכם
לאחר המחזור הגוף צריך להתרפא בדיוק כמו פצע פתוח אז מה שמפסיק לצאת דם זה אומר שהגוף הבריא?? מחכים עוד שבוע ועושים בדיקה ואם הכל בסדר אז הכל בסדר
21/05/15 | 15:11
18. עוף
אחרי עוף גם מחכים 6 שעות ולא כמו שכתוב פה בכתבה
ודרך אגב יש מקפידים לחכות לצי שעה בין אכילת חלב לבשר
כנראה שזה יותר מתיישב עם העניין שחלב מתעכל מהר יותר
מה שמוכיח שכל המהדר הרי זה נשובח
21/05/15 | 11:37
17. הסיבה האמיתית לאיסור של לבשל גדי בחלב אימי
היא שזה היה קורבן שהפגנים הכנענים היו מקריבים לאל שלהם אם תחפשו בכל התורה לא תמצאו איסור מפורש לאכילת בשר וחלב יחד אגב זה מה שאברהם הציע למלאכים שבאו לבקר אותו אז אם הבעייה היא בריאותית למה אלהים לא אמר את זה לאברהם? כל האיסורים בתורה באים כדי לשלוט בעם להפריד אותו מהאחרים ואם אתה מאמין באלוהים אתה לא צריך סיבות נוספות לעשות את מה שהוא אומר לך כי אם כן כניראה שהאמונה שלך לא חזקה מספיק
21/05/15 | 10:28
טעות
יש איסור לבשל גדי בחלב אימו והאיסור לחכות הוא לא מן התורה אלא מן חכמים ולגבי אברהם אולי שחכת שזה היה לפני קבלת התורה ככה שלא היה מצוות באותו זמן...
21/05/15 | 11:16
רגע רגע
נאמר לנו שהתורה תמיד הייתה ותמיד תיהיה...שבעצם כשבני ישראל 'קיבלו' את התורה - היא כבר היתה קיימת לפני ...אז האם אברהם אבינו לא קיים מצוות ? !
21/05/15 | 12:16
הוא באמת לא קיים מצוות
21/05/15 | 20:42
אני לא מדבר על העיניין ההילכתי
אלא על הבריאותי אתם הרי אומרים שלא אוכלים כי זה לא בריא למה אלוהים לא הודיע את זה לאברהם וואל תתקן אותי אם אתה לא מבין למה התכוונתי נכון ההלכה שאסור באה מהתנאים והאמוראים שפירשו אותה זה עדיין לא עושה את זה נכון
21/05/15 | 14:30
לא מדוייק
בתקופת אברהם עדיין לא התקבלה התורה, לא היו עדיין חוקים, ולכן כשהמלאכים הגיעו לאברם (שאגב היה ערל באותו זמן) הוא הציע להם את האוכל "הלא כשר" כביכול
21/05/15 | 11:37
יפה השכלת אותנו
21/05/15 | 11:49
חח זה מה שקורה שרוצים לדעת רק מה שנוח תלמד את הפרוש הרגיל של הפסוק ותראה שאתה טועה!
21/05/15 | 11:50
מה קשור נוח? רוצים את האמת? זה לא חלב
פולחן הבעל היה להקריב גדי בשומן אמו. המצווה אוסרת על פולחן הבעל.
21/05/15 | 12:24
מצחיק שאנשים מדברים על ההלכה שהם לא יודעים עשירית ממנה
21/05/15 | 12:05
קודם כל
רשום שם חלב ואז את הבשר,זאת אומרת שקודם נתן חלב,ומאז שחיטת הבשר ועד לצלייתו תאמין לי שעברו 30 דקות...
דבר שני,החיות הספציפיות של הקורבנות הם לא נגד עבודת הבעל(הבעל היה אל אשורי,אשור בכלל לא הייתה קיימת אז),אלא נגד עבודת האלילים במצרים(האמינו בכבשים ובבקר)
21/05/15 | 13:57
הרבה אנשים מפספסים נקודה אחת חשובה
הרצון של ה' הוא שנכיר בקיומו ונהיה אנשים טובים אחד כלפי האחר (וכלפי החיות). כל ההלכות והסייגים (שברובם פורשו על ידי בני אדם) נועדו להוסיף פרטים קטנים ולהתיימר לפרש את אלוהים.
הפרטים הקטנים הם הבעיה..אל תשכחו שהשטן נמצא בפרטים הקטנים...
21/05/15 | 14:14
גיבובי שטיות!!!
א.מעבר לתורה שבכתב ישנה תורה שבע"פ שהיא נכונה ואמיתית לא פחות!!! ב. אברהם הציע לאורחיו חלב ובשר וכוונתו הייתה שיאכלו חלב ולאחמ"כ בשר שזה מותר ע"פ הלכה!
ג. האיסורים שבתורה אכן נועדו לייחד את היהודים משאר העמים... ואם אין צורך באיסורים מה לדעתך מייחד אותנו משאר הדתות שמאמינות באלוקים?
21/05/15 | 15:00
זה בדיוק העיניין..אין הבדל בינינו לדתות אחרות..כולנו בני אדם
וכולנו צריכים לאהוב ולכבד אחד את השני.
21/05/15 | 18:23
16. מודעים לזה, היו רבנים שאמרו את זה (שזה לא טוב לגוף) לפני הרבה שנים
21/05/15 | 10:06
15. לפי הכתבה אסור גם לאכול בשר עם עוד קצת בשר
איזה קשקוש. בשר וחלב הם שניהם חלבון מן החי. מי שלא רגיש ללקטוז (וצריך להמנע מצריכת חלב ומוצריו) יכול לערבב ללא חשש.
21/05/15 | 09:50
מי אתה שתפסוק לכולם ש"אפשר לערבב ללא חשש"?!
לא מקנאה בך אחרי 120......
21/05/15 | 19:35
14. .
כל מה שכתוב בתורה הוא לטובת האדם!!! לא יעזור כלום!!
אין על הקב״ה !!!!!
21/05/15 | 09:49
13. כמה שטויות ...
קושי בוויסות כמות השומן ? באמת שטיות במיץ עגבניות . כל העולם מיליארדים של אנשים אוכלים בשר וחלב ... ולחיים בבריאות , לא מעט סינים/יפנים אוכלים עוף בשר וחלב יחד ומצב בריאותם טוב יותר בכל הנוגע לסרטן מחלות לב מהיהודי הכשר והממוצע . תפסיקו לחפש כותרות . אם זה היה נכון היהודים הכשרים היו חיים יותר זמן ופחות חולים לא ? תוכיחו את זה ואז נדבר
21/05/15 | 09:45
טיפש
יש עוד הרבה דברים שגורמים לחיים בריאים
ולא רק האכילה
יש עוד המון מצוות שקשורות בגוף האדם שדואגות לבריאותו
ולא כולם מקפידים על הכל
21/05/15 | 11:39
הכל קשור לגנטיקה
היפנים והסינים גם חכמים יותר מרוב אוכלוסיית כדור הארץ,תסתכל באמריקה,שסוכרת הוכרזה שמה כמגפה לאומית,תראה את ההשמנה בבריטניה,את אלו שלא מאריכים ימים ברוסיה,גם אני יודע לזרוק עובדות ולהסתמך עליהן...
21/05/15 | 13:52
12. בשר וחלב
יש פתגם שאומר עד שהחכם מתכנן את הילד... השני כבר חיתן אותו ...
עד שמגיע מחקר כזה או אחר שעושה וואו מפסוק אחד בתורה .... התורה כבר הייתה שם קודם . זה נשגב מבינתנו אך ברור באמונה שלימה . הקב״ה הסתכל באורייתא וברא עלמא ולא הפוך .
21/05/15 | 09:41
11. המדור הכי מוצלח במאקו
שוב כתבה מעולה!
תודה!
21/05/15 | 09:39
10. בקשר למה שהכתבת רשמה בסוף הכתבה מותר לאכול
בקשר למה שהכתבת רשמה בסוף הכתבה מותר לאכול בשר לאחר המתנה של 15 דק׳ לאחר אכילת חלב. אך יש שמקלים ומחכים 5 דק׳. יש הרבה שלא מכירים שצריך לחכות רבע שעה לאחר אכילת חלב וישר אוכלים בשר.
21/05/15 | 09:38
9. בכלל!!!!! עושה פצעים זה בטח כם לא כשר לא בריא
21/05/15 | 09:37
8. קארי
ואייך רבנים מעשנים אם זה יותר גרוע אז אסור לעשן עם ככה . גדי זה תינוק שלא מבשלים תינוק אם חלב של אמא שלו מה שנותן לא חיים זה משנה את הטבע אז שור עם חלב עיזים מותר או לו תענו לבד... עוד מעט תגידו שיש תורה בעל פה
21/05/15 | 09:25
כופר
21/05/15 | 19:32
7. איזה קטע, הייתי בטוח שזה בול שיט
21/05/15 | 09:22
זה בולשיט...
21/05/15 | 14:39
6. בדברים נאמר גדי בחלב שזה בכלל השומן של אמא שלו
21/05/15 | 09:20
אתה טועה לחלוטין, רוץ תסתכל בפנים.
21/05/15 | 12:43
5. והתורה הייתה עוד לפני כל המחקרים!
ישתבח שמו!!
21/05/15 | 09:05
התורה לא אמרה שזה לא בריא היא בסך הכל העתיקה את החוק ממנהג כנעני עתיק...
21/05/15 | 11:42
התורה לא העתיקה דבר. אולי העתיקו ממנה
21/05/15 | 13:43
יש לך מקור?
שכמעט 2.5-3 מיליארד אנשים מסתמכים עליו כמו על התנך? פחחח מנהג כנעני קדום...
21/05/15 | 13:49
4. לאחר אכילת מוצר חלב יש להמתין חצי שעה.
מסתבר שכל מה שכתוב בתורה אכן מועיל והגיוני.
21/05/15 | 09:01
כמו איך לטפל בעבד אכן מועיל והגיוני
21/05/15 | 09:41
3. תיקון קל
גם אחרי עוף ההלכה אומרת לחכות 6שעות
21/05/15 | 08:03
מאיפה הבאת את השטות הזאת????
21/05/15 | 09:52
היא צודקת
אבל זה מחז"ל ומהתורה רק בשר ממש
21/05/15 | 11:10
מההלכה
מההלכה
21/05/15 | 11:34
תלמדי הלכות אז תדעי!!!!!
21/05/15 | 11:55
יש ויש
אני מכירה דתיים ששומרים 3 מכל גם מעוף וגם מבשר וכאלה ששומרים 6 שעות מכל אחד. יש גם כאלה ששומרים 3 מעוף 6 מבשר וההולנדים שומרים שעה אחת .... זה די תלוי במנהגים
21/05/15 | 13:25
הלכה
זאת הבעיה שחושבים שזה מנהג. לא!!!!! זאת ההלכה!!!!!
21/05/15 | 19:05
שולחן ערוך
כבודה מוזמנת להתווכח עם שולחן ערוך!!
21/05/15 | 19:03
2. תיקון טעות!!
לפי ההלכה חייב להמתין 6 שעות בין אם מדובר על בשר אדום ובין עם מדובר על בשר עוף. ישנם קהילות בודדות בעיקר באירופה אשר נהוג להקל כל אחד לפי מנהגיו.
בכל אופן זה לא כולל ובייחוד לספרדים מדובר על 6 שעות מלאות
21/05/15 | 08:03
אתה מדבר שטויות.ללפי ההלכה בשר זה 6 ועוף זה 3
אתה מדבר שטויות.ללפי ההלכה בשר זה 6 ועוף זה 3. החרדים מחמירים ושומרים 6 שעות גם עוף וגם בשר
21/05/15 | 09:40
שניכם מדברים שטויות
כי לא צריך לשמור אפילו לא שנייה כי המבורגר ללא גבינה זה מגעיל
21/05/15 | 19:21
חח צודק ד"א ממליץ על המבורגר גיבנה כחולה
27/05/15 | 23:30
1. הפרדה בין בשר לחלב
בתור דתיה אני יודעת שיש סיבה לכל דבר והינה מגלים הכל בסוף במדע.
21/05/15 | 07:49
בתור חילוני אני יודע שזה לא ככה
21/05/15 | 09:50
בתור חילוני אתה ״גאון״
21/05/15 | 10:27
מה הסיבה להדרת נשים ?
21/05/15 | 10:11
חחח כמה אתה צודק
21/05/15 | 10:33
דביל! אל תשווה פיגור של אנשים מסויימים לדברי תורה
21/05/15 | 11:12
הדרת נשים זה לא מהתורה... זה משהו שהחרדים בלבד עושים.
21/05/15 | 11:51
זה לא הדרת נשים
אלא שמירה על כבוד האישה למה זה טוב שאישה תסתובב בין גברים חרמנים וכולם ידברו על כל איבר בגוף שלה..תפסיקו לחשוב ביקורתי
21/05/15 | 13:01
כשהמדע תואם לתורה את משבחת אבל כשהוא נוגד מה את עושה?
21/05/15 | 13:08
מצחיק, כי גם בשר וגם חלב לא בריאים ממש...
21/05/15 | 15:35