דיבור ישיר
תגובות (153 תגובות ב-110 דיונים)
60. ל-38 אל תתפלא אם בעוד 30 שנה כשתהיה עשיר יעשו לך פוגרום בגלל שאתה יהודון מוצץ דם
ההסטוריה לא משקרת, תטמון את הראש בחול, תהיה עשיר אבל אל תבכה אח״כ, גם בשואה אנשים לא ראו את זה בא. ההפתעה היתה מוחלטת, כדאי ללמוד קצת הסטוריה. זה לא היה מזמן...
* משה   05/10/13 | 14:27
59. אי אפשר לגור בשכירות לצמיתות
אנשים בגיל מסויים כבר לא מקבלים אותם לעבודה או שכבר אין להם את הכוחות שהיו להם בעבר אז איך הם אמורים לשלם שכירות ? תראו את הקשישים לדוג' אין להם כסף לתרופות עכשיו תתארו לכם שהבית בו הם גרים לא שלהם והם גרים בשכירות אם אין להם כסף לתרופות אז לשכירות יהיה להם ?? כשאתה צעיר אז אין בעיה לגור בשכרות כל עוד את/ה עובדים אבל מה יקרה בגיל 70 / 79 כאשר כבר לא ייקחו אותכם לעבודה אז איך תשלמו שכירות?? מביטוח לאומי ? חחחה הצחקתם אותי .
* . למחשבה    05/10/13 | 14:22
58. השכר הראלי ירד בממוצע ב10% מ1990 ועד היום. יוקר המחייה הראלי עלה ביותר
זאת אומרת שעל אותן שעות עבודה באותו תפקיד אני מרוויח ראלית בממוצע 20-25% פחות ממה שהורי הרוויחו ב1990. למעשה התגובה שלך היא - פשוט תתרגלו להיות יותר עניים משהיו הוריכם. המדינה לא תיקח אחריות. אני ובת זוגי דוחים את הבאת הילדים לעולם כי אין למרות ששנינו אקדמאים ועובדים במשרה מלאה איננו מרוויחים מספיק כרגע להחזיק רכב (אני עצמאי וחייב רכב לצורך עבודתי - עובד כ12 שעות ביום - לא מפונק) ולחסוך כדי לרכוש בית ולהביא ילד ראשון. אני רוצה לציין שאנחנו גרים בפריפריה כדי לחסוך כסף. אם האפשרות היחידה שלי להביא שני ילדים ולהקים משפחה, לרכוש בית (הורי והורי אשתי לא יכולים לסייע לנו) ולפרנס את עצמי בכבוד העשה זאת בעצב רב. לא מרצון אלא מחוסר ברירה. האם זאת באמת התגובה שלך: פשוט תתרגלו להיות יותר עניים משהיו הוריכם. המדינה לא תיקח אחריות. אשמח מאד לתגובה עניינית. בברכה - עידו
* עידו   05/10/13 | 13:27
לא מאמין לך לחצי מילה
בתור אחד שגר בפריפריה עם שכר של 6 וארבעה ילדים
* אביחיל גרינולד   05/10/13 | 23:43
57. בולשיט...מנסה להתחבב על המיינסטרים
בארץ יש אנשים עם שלש דירות ויש אנשים שאין להם בכלל
* נו דיי   05/10/13 | 13:10
56. חיות בטבע מתרכזות סביב מקור מים, אגם או נהר, במה בני אדם שונים? גם הם מחפשים מקור לשפע תרבותי, אנושי, כלכלי
* ערן   05/10/13 | 13:07
55. מה לעשות, ככה זה בדמוקרטיה קפיטליסטית.
בקפיטליזם כל אחד בוחר היכן לגור לפי שיקול כלכלי רציונאלי. יקר בארץ והשכר נמוך? אז מהגרים למדינה בה זול יותר והשכר גבוה יותר. מה לעשות, בקפיטליזם יש, בנוסף לתחרות בין עסקים, גם תחרות בין ערים ותחרות בין מדינות. מי שרוצה שמשכילים בעלי פוטנציאל השתכרות גבוה ישראו בארץ - צריך לדאוג לכך שיקבלו פה שכר המתחרה בשכר שיקבלו בחו"ל ושכוח הקנייה של השכר שלהם יתחרה בזה שבחו"ל. לא מצליחים להתחרות? תפסידו בכבוד. עם "ציונות" לא קונים במכולת.
* חירות לעם   05/10/13 | 13:07
Spot on.
קלעת בול.
* גלעד   05/10/13 | 20:50
ליהודים אין חירות בחו"ל וזה תמיד יצוץ, קפיטליזם יפה לנוצרים.
* ל-55   06/08/14 | 00:32
54. יוקר המחיה בארץ
קל מאוד לדבר על אנשים שיורדים מהארץ בגלל יוקר המחיה למי שנוהג בג'יפ בבעלותו ואם מוסיפים לו אחוז במס או במעמ זה לא מזיז לו כשאנחנו נילחמים על כל שקל בשכר ותמיד הוא נשחק עקב היוקר אז אם הם בורחים מפה סימן שצריך לשנות פה את האג'נדה ולהתחיל לחשוב אחרת.
* זילברמן יהושע   05/10/13 | 12:42
53. עוד מנותק אחד שמבקש ממנו להפסיק לחלום ולעבור לחיות כמו עבדים
איך לחיות בשכירות פותר בדיוק משהו? (אם המחירים גבוהים הם גבוהים גם בשכירות) ולמה בברלין ובערי בירה רבות אחרות באירופה יש דירות במרכז העיר שהן זולות פי כמה מאלו בת"א? את אריאלי זה לא מעניין במסע שלו להכפיש את כל מי שמסרב לחיות כמו כלב במדינה הנצלנית הזו שאריאלי מתעקש לשמש כמלי/ היושר של השקרים שלה.
* עידו   05/10/13 | 12:19
52. אם הייתה אפשרות לחיות כאן בלי מגבלות הדת , היה כאן קל יותר.
* לקובי   05/10/13 | 10:38
51. החיים שם (אמריקה) באמת יותר נוחים. פשוט לא סבלתי אותם.
נסענו עם ויזת עבודה ל-8 שנים (למעשה עם רישיון להישאר). חזרנו אחרי שנתיים.
* היינו וחזרנו למרות שיכולנו להישאר   05/10/13 | 10:36
50. על מה אתה מדבר?
מה זה "לתפוס מקום"? מה אתה רוצה בכלל? זה מאוד מקובל להאשים היום את הצעירים החצופים שיושבים כל היום בבתי קפה בתל אביב ומתלוננים, ולטעון שהם הם יוצרי כל המהומה והשיח הרע. חבל שבין טענה זו למציאות אין כל קשר. הנה אני, סטודנט להנדסה (מקצוע פרקטי!!), גר בבאר שבע, לא קונה גבינות כבר שנתיים כי זה מותרות, חושב פעמיים לפני שקונה עגבניות או תפוחי אדמה כאשר המחיר שלהם חורג מעט מרמת השלושה שקלים לקילו. עושה מילואים. לא פעיל בפייסבוק, לא משתף אנשים בכל פרט בחיי וכותב דעותיי רק תחת שם בדוי. לא אוהב את תל אביב ולא מעוניין לגור שם. הפלא ופלא, גם אני חושב שהמצב פה בקאנטים. גם אני חושב ברצינות על ירידה. כי אין פה עתיד. כי גם בקריית שמונה דירה סבירה למשפחה תעלה לפחות מיליון ש"ח, הרבה מעל 100 משכורות ממוצעות (בברוטו, ללא כל התייחסות להוצאות מחייה דרושות). כי אפילו אם המשכורת הממוצעת סבירה ביחס ליוקר המחייה (והיא לא), אפילו אם היא עולה בצמוד לעליית המדד (והיא לא), עדיין 70% מהאנשים העובדים במדינה מרוויחים מתחת לממוצע. 50% מהאנשים העובדים במדינה מרוויחים מתחת ל-6000 ש"ח ברוטו בחודש. בוא תספר לי מר אריאלי, איפה במדינה הזאת אפשר לכלכל משפחה בסכום כזה? אני חושב על ירידה כי ברוב המקרים אין לאנשים אופציה לא להחזיק רכב, גם אם זאת הוצאה שגדולה עליהם ופוגעת באיכות חייהם. ככה זה כשיעילות התחבורה הציבורית קרובה יותר להודו מאשר לאוסטריה (תאמין לי, העברתי לא מעט זמן בשתי המדינות הנ"ל). אני חושב על ירידה כי במצב העניינים היום, אחרי כל הרפורמות, גם אם אעבוד מסיום התואר עד גיל 70 וארוויח פעמיים השכר הממוצע במשק, עדיין לא בטוח שתהיה לי פנסייה ראוייה. הרי קרנות הפנסייה אינן מחוייבות להציג רווחים. למעשה, הן יכולות להשקיע את כספי החיסכון עליהם אני עובד קשה כל כך במקורבים שמעוניינים לצאת להרפתקאות פיננסיות חסרות סיכוי או תוחלת, בלי שום ביקורת ממשלתית על הנושא. הן לא צריכות יותר להרוויח, כי אין פיקוח או תחרות אמיתית ובכל מקרה את דמי הניהול שלהן הן ייגבו. אבל מעל הכל אני חושב על ירידה בגלל שלא נראה כאילו למישהו בצמרת אכפת. לא נראה שמישהו באמת רוצה לשנות ולתקן. ומסתבר שאפילו לא אכפת להם להקריב חיי אדם, כל עוד זה מחזק את מעמדם לקראת הבחירות.
* אשר   05/10/13 | 10:31
49. יופי
לכל היורדים נוטשים בורחים וכד. אנא מכם וותרו גם על האזרחות הישראלית. תפסיקו לשלם ביטוח לאומי ואולי גם תפסיקו לצרוך תקשורת ישראלית.תטמעו לחלוטין בסביבתכם ותניחו לנו לנפשנו. אל תחזרו לביקור בארץ לצורך פרוצדורה רפואית שאינכם רוצים או יכולים לממן במקום המקלט שלכם ואל תצפו שנקבל אתכם בחיבוק כשתרצו לחזור לכאן ביום פקודה. רדו מהגדר!
* ללי   05/10/13 | 09:45
ואת העיקר שכחת....אחרי שדיברתי ככה, איך זה שכולם שונאים אותנו ואנחנו כל כך לבד בעולם - אולי כי תנאי לחברות בעולם זה לגלות אמפתיה לאנשים?
חוץ מזה, מי שם אותך פה לותר על נפש אחת?
* אלף   06/10/13 | 07:14
48. "שוק חופשי"
בשוק חופשי מותר לכל אחד ואחת לבחור מקום מגורים, תקציב הוצאות ועל מה להוציא. פשוט מאד.
* עמי   05/10/13 | 09:17
47. פוליטיקה
קבי למה אתה לא בוכה
* שלומי   05/10/13 | 08:57
46. פוליטיקה
קבי למה אתה לא בוכה
* שלומי   05/10/13 | 08:57
45. קובי צודק!
* פרץ גיי   05/10/13 | 07:15
44. פעם תפסתי ממך ומהכתבות שלך
עד היום.איזה גיבוב של שטויות.
* אחד   05/10/13 | 06:12
43. אני שוקל להגר בגלל השחיתות השפוטית ץמדינה לא יכולה להתקים
ללא מערכת משפט ללא ושפטים ישרים
* שחיתולוג   05/10/13 | 05:51
42. מפספס את הנקודה
קובי אריאלי לא רואה כיצד הפער בין גוש דן לשאר מדינת ישראל גדל כל הזמן. התקשורת, הפיננסים, חלק גדול מאוד מההיי -טק, ויותר ויותר ממוסדות השלטון - כמו וועדות כנסת שנפגשות בכפר המכביה נמצאים כולם בגוש דן. זה כמובן מתבטא בהיצע המשרות , ההון החברתי שניתן להרוויח, וההזדמנויות השונות. וכמובן בחינוך הילדים. מגורים בתל אביב נותנים נקודת פתיחה עדיפה בהרבה על פני מגורים בבאר שבע. אבל יותר מזה, אני מאוד חושד בטון של המאמר. הזלזול ב"תלאביביות" מתברר הרבה פעמים כקנאה, ורצון לקחת חלק בעולם הזה. כבר שני עשורים צצים כל מיני כותבים חרדים \ כיפה סרוגה \ ימניים \ לאחרונה גם פעילים מזרחיים שמתעסקים בתל אביביים כאילו זו הבעיה הכי גדולה במדינה. איכשהו כולם נמצאים במרחק נגיעה מהעולם הזה, ואני יותר מחושד שנוח להם ככה. אבל אם אני טועה, אשמח אם כל עיתונאי שיוצא נגד מה שנראה לו כ"תלאביביות" יואיל לגור בחיפה, ולחלוק איתנו כמה כיף שם.
* סטודנט, ת"א   05/10/13 | 05:09
41. Hello Kobi. You think you know why I have moved to Berlin
Kobi, you are pathetic. So are desperate for attention, just like a 16 years old English girl. Since coming to Europe, I have learnt 5 languages and accomplished an academic degree for free while the EU is supporting me so that I can spend more time working hard and accomplishing greater standards. Leaving this death camp that used to be a wonderful country that was once worth dying for, is the best decision I have made in my life. I have even managed to buy some flats to support me while I am creating more art and achieving recognition. You can keep on being a sucker and paying the fat salaries of the thieves you seem to admire, while I am actually doing something with my life
* Ido Spak   05/10/13 | 02:49
כואב הלב
אני מבין מה שכתבת, תעלה ותפרח. אבל אל תשכח שיש רק מקום אחד ששייך לך וזו מדינת ישראל. אם תראה סימנים לשינוי אוירה באירופה ולעויינות חוזרת כלפי יהודים, אל תתעלם ותחזור הבייתה במהרה. ובינתיים אל תשכח אותנו ושמור על קשר.
* אלף   06/10/13 | 07:19
גם חזירים מפטמים לפני ששוחטים
* יבסקי   30/07/14 | 21:43
40. אלוהים כמה שטויות.
סלח לי אבל קישקשת עכשיו את קשקוש חייך. אין שום הצדקה לכך שהרמת חיים בארץ של כל אדם בכל טווח גילאים תהיה כל כך רדודה פשוט כי הוא גר בישראל. ואין שום סיבה שנחיה עם זה בכזאת פשטות. ההגירה למקומות אחרים היא נטו מתוך נוחות ורמת חיים גבוהה יותר. ותפסיק לקשקש.
* רון   05/10/13 | 02:44
39. איזה פלספן
ברלין עיר ניפלאה, תנסה.
* יהודה   05/10/13 | 02:24
38. שלום קובי! רק שכחת לציין שאתה ויהיר לפיד חברים טובים
אין ספק שאתה בסך הכל במשימת ליקוק,אין ספק שאין לך מושג על מה אתה בכלל מדבר,עושה רושם כאילו יש לך חשבון לא סגור עם אחד ה"יורדים",חשבון שהחלטת לפתוח כאן,ועל הדרך להכליל קבוצה שלמה. הייתי צריך לקרוא את המאמר פעמיים כדי לרדת לבסוף דעתך,ולא צלחתי. פשוט בגלל רדידותה. אני גר בברלין,ונוח לי עד למאוד,ולא בגלל הסיבות שבם נקבת,אלא בגלל שאין פה טיפוסים שכמותך,לדוגמא. חיבוק של דוב מברלין !
* א.ג   05/10/13 | 00:50
37. די
תנסו לרכוש דירה ברובע הנחשק בברלין במיטה ותיראו כמה זה עולה לכם. נכון ברבעים שמלאים בטורקים זה זול מאוד אבל מי רוצה לגור שם. הישראלים הצעירים הפכו לנהנתנים יללנים אז שיסעו ויעבדו בעבודות שבארץ הם לא יחשבו אפילו בסיוט שלהם לעבוד. פה כלם חייבים להיות מנהלים אבל שם כל עבודה מכבדת את בעליה. הגיע הזמן שתרבות המגיע לי תפשוט את הרגל.ובא לציון גואל ולא גועל!
* xy   04/10/13 | 23:48
36. לכל המגיבים נגד ברלין...אני יותר מאשמח שלא תבואו לפה ...תשארו בארץ ...עדיף לנו פה בלעדיכם...
* ברלינאי   04/10/13 | 23:24
35. לא למדתי מדעי הדשא, אני רואה חשבון
הייתה לי עבודה שאהבתי וקיבלתי משכורת נאה (יחסית למתחיל ויחסית לרו"ח אמריקאי, גרמני, בריטי, קנדי, אוסטרלי וכו' וכו') ובכל זאת נמלטתי כל עוד נפשי בי לברלין ואני מתחרט. מתחרט שחיכיתי עד גיל 30 ולא עשיתי זאת מוקדם יותר. בגיל 20. ישראל היא המדינה הנוראית ביותר בכל כדור הארץ, וכולי תקווה שלא אצטרך לחזור אליה יום אחד.
* רו"ח doch   04/10/13 | 23:16
אז למה אתה צורך תקשורת ישראלית?
תתנתק מכל אם הארץ הזאת כזאת נוראית
* אוהב את הארץ   05/10/13 | 22:47
אתה תחליט למישהו מה לקרוא? ובאיזה שפה? תתבייש
לא אתה תחליט למישהו אחר מה הזהות שלא באיזה שפה איפה ובאיזה אופן ובשם המדינה - לדבר הזה קוראים פשיזם לידיעתך.
* זכותו לשמר חלק מהזהות שלו על ידי קריאת שפת אמו   06/10/13 | 00:57
34. ירידה מהארץ
מדינת ישראל הפכה למדינת ביבימניה, תשובה דנקנר עופר ושות׳ ועוד כמה ששכחתי כל היתר שלמדו בעלי תארים וכו׳ הם הפראירים של משפחות השפע של חברת ביבי מניה ושות׳ ולכן כל מי שברצונו להנות מעמלו ומעבודתו ולהשאר שפוי ולחיות שפוי עוזב את הארץ, המוב תחת!
* דויד   04/10/13 | 21:58
33. מי יצילנו
נער הייתי וגם זקנתי ולא ראיתי אברך יורד מהארץ כי יהיר גזל לו וילדיו את קצוות הילדים הדלה
* יוסי מלכי   04/10/13 | 21:07
32. אני ירדתי מהארץ למיאמי, ובחיים אני לא אחזור לישראל
פרט לביקור משפחה. אנשים לא ממציאים בעיות, הבעיות בישראל לא מפסיקות מכלכלה ועד בטחון ואווירה שלילית ומרמור ובצדק. רק חבל שלא עשיתי את זה עוד יותר מוקדם. אני חיה רמת חיים שבארץ לא הייתי מדמיינת בכלל, ובשלווה! עזבתי אחרי שכבר באמת לא היה לי מה להפסיד, ישראל מאבדת את אנשים איכותים שכבר מאסו במציצת הדם של הממשלה באזרחים. כן... לא רק בגרמניה יותר נוח גם בארה"ב ברוך השם!
* יורדת   04/10/13 | 19:16
אהבתי
לא מחובר למציאות מי שכתב את המאמר הזה, חושב שלאנשים משעמם לעזוב את כל עולמם, משפחה חברים הכל, רק בישביל לנהל שיגרת חיים שפויה!!!
* מילים כדורבנות   04/10/13 | 21:22
הארץ הקיאה אותך
* אביחיל גרינולד   05/10/13 | 23:37
נכון וחבל שהיא לא עשתה זאת לגביך יש לה בעיות עיכול אולי וירוס
* שנקרא גוש אמונים   06/10/13 | 01:00
אל תחזור
האנטישמיות תגיע אליך עם הקלו קלקס קלאן אמריקה כבר פאסה משיח דואג לכך שהיא תרד לטימיון אבל תשאר ותטבע איתם
* g   06/10/13 | 02:53
31. עוזבים את הארץ
חד וחלק צודק . עוזבים כי רוצים להיות במקום הנכון עם החיים הנכונים . נהייה אחרי הכלום והמום . וכן גם אני לא גרה בארץ אבל אולי מסיבה קצת יותר מובנת רק אולי נישאתי לבן כמקום ואנחנו כאן זהו .
* אני   04/10/13 | 19:07
30. כיוונת יפה אבל פיספסת
בתור אחד שירד וחי בחול שנים... הבעיה נעוצה בצורך של הישראלי המצוי ״להיות כמו״ מה השכן קנה מכונית חדשה? מה ירון נסע לשבוע לניו יורק? גם לי מגיע! אז אני לוקח הלוואה מהבנק נכנס לחובות רק כדי ש״גם לי״ יהיה.... כל פעם שאני מגיע לארץ אותו סיפור.. כולם מנסים להרשים אותי ולהראות כמה ״טוב״ הם חיים ולמעשה בקושי גומרים את החודש.. כל העניין של ״ יווו כמה אני מוצלח״ פשוט הורס לאנשים את החיים! בחול זה ממש לא מעניין אף אחד... נותנים לאנשים לחיות את חייהם בשקט בלי לחפור כל היום ואנשים נמדדים לפי אישיותם ושלא תבינו אותי לא נכון, גם בחול יש לא מעט בעיות אבל לפחות פה לא נכנסים לי לוריד..
* שאולי (הטרקטור)   04/10/13 | 17:27
29. אך!! כמה שהוא צודק זה ממש מגיפה.. אבל לא כולם ככה.
* גם אני רוצה מקום...   04/10/13 | 16:45
28. מאכזב מאוד
קובי (ואני פונה אליך בשם הפרטי למרות שאנחנו לא ממש מכירים) כי בחרת לתפוס לעצמך מקום במרחב הרשת בצור ההנלוזה ביותר. פסודו פסיכולוגיה רק כדי להצדיק את הטיעון "בכיינים נמאסתם". אני חושב שלהבא עדיף לבצע ניתוח של המצב ולהגיע ממנו לתוצאה ולא לחפש הסברים מופרכים כדי לבסס טענה שהיא נקודת המוצא שלך. אל תהיה מנותק קובי. רד אל העם. לסיכום אני רק חושב שלוותר על החיים כדי להתקיים זה לא חיים בכלל. אני משאיר לכל אחד שיגדיר לעצמו מה זה "לוותר על החיים", ואני לא מתכוון לטיסות לחו"ל.
* פריירה   04/10/13 | 16:22
צודק לגמרי! אם לאנשים נמאס זה אומר משהו לא??
רוצים לחיות לעזאזל, לא לשרוד
* רוז   04/10/13 | 19:18
27. אי אפשר לוותר על רכב כל עוד אין תחבורה ציבורית בשבת
* עדי   04/10/13 | 16:14
26. אני לא מאמין שאתה כותב את הקשקושים הללו
לא הייתי מגדיר את ההבנות הללו אפילו כדברי הווי. מי שיד ורגל לו במקצוע הכלכלה, שאתה מאוד לא אוהב (שהיא ההתמחות הרלוונטית היחידה לנושא), מבין שיש בישראל (כמו במקומות רבים בעולם) בעיה קשה מאוד. ב-30 השנים האחרונות כמעט והשכר בישראל לא עלה. מאמצע שנות השמונים ועד אמצע שנות התשעים, השכר עלה מעט, אך ב-15 השנים האחרונות יש קיפאון מוחלט! לעומת זאת המחירים עלו מאוד... למה שבחור תל אביב שעובד במשרה מכובדת, ונושאת שכר לא רע, לא יגמור את החודש? מעבר לזה, טעות בידך מיסטר אריאלי, ההטענות הן לא רק במרכז תל-אביב. אני ירושלמי, בעל תואר מכובד, מרוויח לא רע, אישתי בהיי-טק מרוויחה עוד יותר ממני. ועדיין אנחנו לא חיים בנוחות ראויה. עדיין אנחנו מקצצים בהוצאות בכדי שנוכל לחסוך כמה שקלים לילדים ולדירה עתידית. חברי באוניברסיטה, בעבודה ובכל מקום בו אני מצוי, אינם חיים בהתאמה לבני גילם בארצות אירופה, או אפילו בארצות הברית אחרי משבר 2008. זו הסיבה היחידה שאותם אנשים מעוניינים לרדת מהארץ. וחבל.
* עו"ד   04/10/13 | 15:47
כל מילה נכונה! לפחות יש מישהו שאומר את האמת לאמיתה
* אייל   04/10/13 | 18:16
אתה בהייטק וגם אישתך
וזה לא מספיק לכם אתה מקצץ חוצפן אחד אתה נחשב עשיר לעומת רוב האנשים שגרים פה שני הייטק יסכים שלא גומרים את החודש ועוד מתלונן בושה לך
* ראובן   04/10/13 | 19:41
25. ברלין מאוד נוחה
מי שלא היה שם לא יודע על מה הוא מדבר
* יאללללה   04/10/13 | 15:27
24. כל אחד שיעשה מה שבא לו צדיק באמונתו יחיה
מספיק להטיף כולם רוצים לחיות טוב רצוי שהממשל יחבק האזרחים
* מנחם מנדל מפסק   04/10/13 | 14:36
23. כולם מתלהבים מתל אביב מי שישמע .. גרים בדירת 60 מטרים ועושים מהעיר הזאת ניו יורק
לכו תגורו במקומות נורמלים ואיכותיים ששווים את המחיר כמו למשל זכרון יעקב ועוד ..
* דוד   04/10/13 | 13:42
22. קובי, ממך ציפיתי ליותר!
נמאס כבר מההיטפלות הזאת לתל אביבים, אפשר לחשוב שאפשר למצוא דירות במחירים זולים בפריפריה וגם שכר הדירה לא משהו! זכותי לרצות לגור קרוב להוריי, לא ביקשתי לגור בתל אביב ולגדל בה את ילדיי זאת בכלל לא אופציה , כרגע אני גרה בתל אביב אבל זאת לא השאיפה שלי לעתיד! אך כאשר אני בודקת אופציות אחרות בערים בפריפריה אני מבינה שהארנונה שם מאוד יקרה, השכירות לא הרבה יותר זולה ושאצטרך להשתמש ברכב ובתחבורה ציבורית הרבה יותר (וגם לשלם יותר) מאשר בתל אביב!!! ואני בכלל לא מדברת על קניית דירה שהיא אופציה שבכלל ירדה מהפרק! אז על מה אתה מדבר? כרגע אני לא מוציאה את הרכב , על מסעדות ובילויים ויתרנו מזמן ועדיין לא הולכים לשום מקום.אני לא רוצה לתפוס שום מקום לאף אחד, היחיד שעושה את זה כרגע זה אתה!
* דנה   04/10/13 | 13:31
21. קובי הפעם הגזמתה הפכתה אותנו למסכנים חסרי תקנה
* יוני    04/10/13 | 13:03
20. מתי אתה תמצא לך מקום בעולם
קובי אראלי תעוף לנו כבר מהחיים ותמצא לך פינה בעולם להתמקם בה ונראה אם שמה יסבלו אותך רק בישראל אנשים כמוך אוכלי חינם וזיניי שכל מצליחים לחיות טוב ולהטיף לכולם על איך לחיות לך תמצא עבודה וחיים ותניח לנו לנפשנו כי אוכל חינם !
* השור    04/10/13 | 12:52
100%
* PlaceBo   04/10/13 | 18:12
19. קובי מדבר מרחשי ליבו, כי לו יש כבר מקום והוא שומר עליו.
לאחר שנזרקת מהישיבה חיפשת מקום ומצאת אותו בתקשורת, עכשיו אתה מטיף לאחרים שלא יחפשו מקום, וכי למה ? ברגע שיזרקו אותך מהעבודה גם אתה תגיע לברלין או למקום אחר. אתה איש קטן וגם היעוץ שלך קטן. אם אתה היית מוותר על רכב, חופשות, תרבות, רווחה, דיור, ברור שלא. אז מדוע אתה מיעץ לאחרים לוותר. זכור מה שטוב ונוח לך, גם טוב ונוח לאחרים. אבל בכול זאת הצלחת להשחיל מאמר ולהצדיק את משכורתך.
* חרדי מהמקום.   04/10/13 | 12:50
18. טימטום בקילוגרם סלח לי
לך תקנה בחדרה בית במליון שקל מליווווון שקל, חדרה אני חוזר חדרה 100 מטר במליון שקל את הבית שאני קניתי ב 320 אלף שקל בשנת 2007 וגם אז זה היה מוגזם חדרה עיר עם מנטליות של חמאס חבר שלי קיבל קרקע חינם באיזור קרית שמונה שרוצים עליה פיתוח של חצי מליון שקל הוא בונה 100 מטר בפאקינג קריית שמונה במליון שקל לא יודע כמה אתה מרוויח בעזרת השכל שלך אבל אני בטוח שהלב שלך לא שווה שקל
* תל אביבי   04/10/13 | 12:15
17. לא מסכים בכלל!
אנשים היום חיים כדי לשרוד ולא כדי לחיות..יש הבדל גדול בין השתיים כשאתה שורד את מתרכז רק בלשלם הכל ובקושי נשאר לך כסף לעצמך, שלא לדבר על לחסוך. כשאתה חיי, ואני חויתי את זה באוסטרליה שנה..התשלומים החודשיים הם חלק טיפה יותר קטן ממרכז החיים שלך ועל כן אתה נהנה ממנעמי החיים ולא עובד שעות נוספות כמו כלב בשביל לשלם את החשבון חשמל שלך
* צורי   04/10/13 | 12:11
16. איך אפשר לגור בקרית גת ולעבוד במרכז? יש תחבורה?
אתה משדר מירושלים ולא מגיע לתל אביב כי אין תחבורה!?
* ממש לא נכון!!    04/10/13 | 12:07
15. סוף סוף מישהו מדבר לעניין!!
* כל הכבוד!!   04/10/13 | 11:10
14. מסכים איתך לגמרי...
עלית על הבעיה
* משה   04/10/13 | 10:39
13. לא מסכים איתך
נכון שתמיד תהיה תנועה של אנשים בין מדינות כדי לחפש את עצמם ולהכיר ולהתפתח אבל אם למעלה מ50% מהאזרחים שוקלים בחיוב להגר מכאן אז קיימת בעיה אמיתית שלא קשורה רק ל״תפיסת המקום״ שכתבת הרבה עליה אלא גם מהצירך הכלכלי הפשוט שלא גומרים את החודש ובפנסיה תהיה לנו אפילו בעיה גדולה יותר. השכר כאן נמוך ב30% מול מדינות מערביות אחרות והמצרכים בסופר יקרים ב30% מול מדינות מערביות אז כנראה שאנחנו פשוט לא מדינה מערבית.
* יונש   04/10/13 | 10:38
12. שום מילה על הריכוזיות במשק?!
* עידן   04/10/13 | 10:06
11. שטויות במיץ
אחלה המלצות ממש... תנסה אתה לגור ובפריפרייה ולהתנייד בתחבורה ציבורית (שאני יכולה להבטיח לך שהיא לא כמו בברלין) לאזור תל אביב, כי הרי לא תמצא עבודה הגונה עם שכר שבמקרה הטוב הולם את השכלתך בשום מקום בפריפרייה.... אנשים לא גרים בתל אביב וסביבתה כי יש שם בתי קפה, הם גרים שם כי כל המדינה מנוקזת לגוש דן וכל מי שיש לו השכלה גבוהה ורוצה לממש אותה חייב לחפש הזדמנויות במרכז! אם הייתי יכולה לקנות דירה בעפולה ולמצוא שם עבודה בחברת פרסום/הייטק/משרד עורכי דין נחשב/משרד ראיית חשבון ועוד ועוד... יכול מאוד להיות שהייתי עושה כן. אולי ההמלצה הבאה שלך תהיה לוותר על שאיפותיי המקצועיות ולהתפשר על עבודה במפעל או עבודה במסעדה..?
* לא תל אביבית   04/10/13 | 10:04