הורים
תגובות (71 תגובות ב-46 דיונים)
46. צודקת 100%!!! כל מילה בסלע!!!
* הגיוני   15/09/16 | 16:38
45. מה הקשר ליכולת להציב גבול בין הדרך שמרדימים?
לא חושב שהורה יפחד להגיד "לא" לילד שרץ לכביש כי הוא מרדים אותו על הידיים. ובכלל - עצם החשיבה שמרדימים על הידיים כי מפחדים להגיד "לא" היא מאוד שיפוטית. הורים מקושרים - מרדימים על הידיים כי *הם רוצים להגיד כן* - אולי בעצם...את זאת שמפחדת להגיד "כן"? שיפוטיות זה נפלא- זה הולך לכל כיוון :) כיף נכון? פשוט עצוב. תמשיכי להכליל ולשפוט ולהמציא משפטים פייקטיבים לגבי הורים שנותנים מענה לילדים שלהם בלילה - בטוח שבשילוב של ההשכלה הרחבה וההבנה של כל הזרמים שקיימים - את צודקת.... או ש...רגע... אולי לא? שיפוטיות זה נפלא. אחלה דרך לחיות ולהגן על עצמינו מבחירות שאנחנו לא שלמים איתם. בהצלחה עם זה. לא על הגב שלנו. אנחנו שם בשביל הילדים שלנו בלילה ואנחנו אומרים "לא" שמשהו לא מתאים. כאילו לא באמת אומרים "לא" כי למילה "לא אין כל כך משמעות מבחינה תרגום של "המרה של פקודה לפעולה" במוח האנושי - אבל את בטח יודעת את זה כי את פרופסור לפסיכולוגיה שמאפשר לך לשפוט מליוני הורים בעזרת סטיגמות ישנות - את יודעת שכדי להציב גבול - צריך לעשות זאת באופן חיובי, כדי שהילד יבין מה הגבול. זה עוזר להמנע מלחזור על עצמינו ולהגיד מליון פעמים "לא" ולהתעצבן על הילד שעדיין עשה משהו - למרות שבתאחלס הוא לא יודע מה משמעות המילה "לא" שזה מתורגם לפעולה. אה רגע...את אמרת להורים שחשוב להגיד "לא"... אוקיי אז הורים יקרים: "אל תדמינו עכשיו לימון צהוב על השולחן שלכם. לא לדמיין לימון! אסור לכם לדמיין לימון צהוב" מה בעצם קרה פה? עד כמה גדול הלימון שדמיינתם? בהצלחה עם הסדנא וזה...
* אבא   15/09/16 | 11:22
44. אופניים לילד
דברים ראויים להשמע בכל זמן ומקום. יישר כח!
* אלי   14/09/16 | 13:14
43. ואז הילד שלך עומד להתגייס ורוצה ללכל לגולני
לאן ילכו כל העקרחנות שלך? יש לו סיכוי גדול לא לחזור בחיים.. איפה נגמרת ההגנה? למרות שאני מסכימה עם כל האמור בכתבה..
* מה תעשה?   14/09/16 | 10:06
42. הילדים לומדים זאת מהמבוגרים
ילדים לומדים הרבה מצפיה במבוגרים , בבית וברחוב. כמה פעמים ביום ראיתם רוכב אופנים בוגר או רוכב קטנוע שנוסעים במעבר חציה כדי לעקוף את הרמזור בצומת , כמה פעמים ביום אתם רואים רוכב אופניים עובר באדום מבלי להתחשב בתמרורים וברמזורים. כמה פעמים ביום אתם נתקלים ברוכב קטנוע שנוסע על המדרכה או נוסע נגד כיוון התנועה ועוד ועוד. מה שאנחנו רואים גם הילדים רואים וילדים מחקים את התנהגות המבוגרים ולכן על ההורים לחנך את ילדהם ולסביר להם מה נכון ומה לא נכון וזאת עבודה קשה. ילדים לומדים הרבה מצפיה במבו
* חיים   14/09/16 | 09:14
אתה סותר את עצמך
אתה סותר את עצמך, התחלתה נכון ולא הבנתה שההורים זה אותו אנשים שמשתוללים על הכביש עם דו-גלגלי/ הרכב - הם הורים באצמם. והבעיה בהורים שהם בעצמם לא מחונכים ולא בוגרים. זה גם קשור למוצא של בן אדם, אז גם צריך להתחשב בגיל וגם במוצא בהתאם(לפי המדינה כמובן), אבל מישהו במסרד רישוי התיק מאירופה מגיל 16 וחושבים שכל המדנות אותו דבר. חבל!
* דמיטרי   17/02/19 | 14:06
41. זה מתחיל בזה שלא חוגרים באוטו כי הילד לא רוצה
ממשיך בזה שקונים סמרטפון בגיל 6 ונגמר באופניים חשמליות,צריך רשיון להיות הורים ופה מסתובבים הרבה הורים שחושבים שלקנות לילד מה שהוא רוצה זה אומר שאתה הורה טוב, אז זהו שלא, תפקיד ההורים הוא לחנך (לא תפקיד הגננת או המורה) ולפעמים יש חלקים לא נעימים אבל הכרחיים.
* מושיק   14/09/16 | 07:55
40. כואב כמה הוא צודק
אבל זה לא רק בעיה עם ילדים. משהו בתובנה שמדובר בכלי תחבורה לכל דבר, לקוי.
* אבו   14/09/16 | 01:56
39. כתבה מעולה, פשוט מעולה! קצת שפיות בעולם המטורלל שלנו
* לא תזיק   13/09/16 | 23:10
38. עצוב לראות כמה הורים פחדנים יש כאן בתגובות
לא פלא שהנוער והילדים אצלכם נראים ככה תראו את החרדים, הם גדלים מגיל קטן לידיעה שיש כן ולא אסור ומותר יש גבולות ברורים ויש כיבוד הורים!!! ויש שכר ועונש.. אין הפקר! יגידו אנשים שיש גם חרדים חסרי גבולות אז זהו שזה השוליים שבוחרים שלא ממש לחנך ע״פ דרך התורה. והם אוכלים אותה בדיוק כמוכם...
* אמא   13/09/16 | 18:59
עצוב שאת חושבת שלימוד בעזרת סטרס בינקות מביא בטחון בבגרות
זוהי חשיבה שמסתכלת על התנהגות בלבד. שמלמדים תינוקות שאין סיבה לבקש מענה לצרכים שלהם הם לא יעשו זאת גם בבגרות. אין פה הסתכלות על העולם הפנימי שלהם. ממליץ לך לקרוא מחקרים ותיאוריות עדכניות - שנעשו לאורך שנים והוכיחו בדיוק ההפך ממה שאת אומרת - שמענה לצרכים בינקות ובילדות המוקדמת מביא ילדים עצמאיים ובטוחים יותר - כיוון שהם יודעים שהעולם הוא מקום בטוח ולא מקום מלא סטרס שצריך לשאוף לשרוד בו ולא יותר מזה. השנים הקריטיות בהם המערכת הלימבית וההיפוקמפוס (המוח הרגשי) מתפתח - הם עד גיל 5. ללמד את הילד מגיל 0 שאין מענה לצרכיו - מביא אותו להשתמש במצבי פריז הישרדותיים ולהורמוני קורטיזול להשמיד תאי היפוקמפוס. המערכת הלימבית תבנה על בסיס קשרים חרדתיים - כפי שנראה בfMRI. בגדול זהו מנגנון נפלא שעוזר לנפגעי פוסט טראומה לשכוח את האירוע הטראומטי (לדוגמא אדם שעבר תאונת דרכים ולא זוכר אותה). אבל למוח המתפתח של תינוקות לעבור סטרס תמידי והבנה שהדמות המטפלת העיקרית - האמא - מפסיקה לתת מענה לצרכים ואף מענישה על יכולות חדשות שמתפתחות - גורמת להתפתחות המוח הרגשי על בסיס סטרס - כלומר מוח רגשי קטן יותר, מתקשה יותר לווסת רגשות ודיאתזה להרבה הפרעות חרדה והתנהגות בעתיד - כולל הפרעות שינה (אמיתיות. לא מה שיועצת שינה בשקל מתייגת כ"הפרעת שינה" - אני מדבר על הפרעות כמו אינסומניה, או אולי הפרעות פיזיולוגיות כמו שקד שלישי או מחסור במלטונין ואבנורמליות בבלוטת האצטרובל ועוד) אבל את יודעת מה - בואי תמשיכי לכתוב את ה"תורה" שלך - שנכתבה על ידי מישהי שעשתה כמה קורסים לפי שיטה כלשהי שהמקור שלה הגיע מניסויים על בעלי חיים - שהצליחו להמציא לראשונה את המושג "חוסר אונים נרכש". זה לא מביא כבוד לאף אחד - זה מביא פחד. מההורים ומהעולם. ושאיפה לחיזוקים חיוביים מבחוץ כי אי אפשר לקבל מוטיבציה מבפנים. בהצלחה עם הבכי - אני בטוח שאם הצלחת להתמודד עם תינוק בוכה "כי זה לטובתו" יהיה לך מאוד פשוט להגיד לו "לא" שהוא יבקש ממתקים. הוא יהיה עצוב מזה - אבל ידע שאין לו בשביל מה לבכות
* סטודנט לפסיכולוגיה   14/09/16 | 10:56
37. ההשוואה בין תינוק שרוצה להרדם על הידיים
* לרכיבה על אופניים חשמליים????    13/09/16 | 18:51
כן, יש קשר!!!
הפחד להגיד לא!!!
* אמא   13/09/16 | 19:40
אין שום פחד להגיד לא.
פשוט יודעים על מה כן להגיד "לא" ועל מה להגיד "כן". להבדיל מאנשים שמגיל 0 פשוט אומרים תמיד "לא". אחלה ילדות לשמוע כל הזמן לא לא לא לא לא. הכנה מצויינת לעולם שיודעים שכל מה שמרגיש וכל מה שמתפתח ונלמד - אסור.
* באמת   14/09/16 | 11:00
36. צודק במאה אחוז. אבל ניבולי הבא מיותרים
* איילת   13/09/16 | 17:12
אם לא היה ניבול פה ובוטה זה לא היה רץ ברשת
* חיים   14/09/16 | 09:06
צודקת 100 אחוז
* צדקה   14/09/16 | 23:44
35. הדרך שלי להתמודד עם טיעון ה- "לכל החברים שלי יש".
אם הבן הבכור שלי- בן השתיים עשרה- רוצה משהו, הוא נידרש לשכנע אותי. ככה זה עובד אצלנו. אם הטיעונים שלו משכנעים מספיק- הוא יקבל את מה שהוא רוצה, אם לא- לא. ההסדר הקטן הזה שלנו התחיל כשהבן שלי עלה לכיתה ג', וכבר אחרי כמה בקשות שהוא העלה בפני , הוא הבין שהטיעון "לכולם יש" פשוט לא משכנע מספיק. מאז כבר הספקנו להשתכלל, וכל בקשה שיש לו מחייבת הגשת טיעונים בכתב. לשמחתי, נוכחתי לדעת שבזמן האחרון הבן שלי נהנה יותר מהניסיון לשכנע אותי מאשר מהחפץ עצמו שהוא מבקש.
* עו"ד ואבא לשניים   13/09/16 | 16:09
תגידי "לילד של סטיב ג'ובס אין טלפון
וגם משחקי מחשב" סטיב ג'ובס מנע מילדיו כי ידע שזה יעשה להם נזק מוחי ויהרוס להם את החיים לטווח ארוך. שהילד שלך ידע שהוא חכם מאחרים.
* ==   13/09/16 | 18:53
יפה! ובזה גם רכשת לו את מיומנות המקצוע שלך :)) שאפו
* אמא, וסבתא מעורה   13/09/16 | 19:08
34. צודק. אבל יש מצב שההורים בכלל לא בתמונה!!
לא חסרים הורים מפגרים שלא יודעים להגיד לא. אבל יש מצב שהילד נסע על הדבר הזה וההורים לא יודעים מכך.
* א   13/09/16 | 15:53
עוד יותר גרוע. הורה של ילד בן 9 צריך(!) לדעת
איפה הילד נמצא. הטענה של ״לא ידעתי״ זו טענה שמתאימה לבורים טיפשים ואנוכיים.
* מזה   13/09/16 | 18:47
33. איך את משווה בין אופניים ללישון במיטת ההורים?
כמה שטויות. איסור על אופניים חשמליים נובע ממקום של דאגה לביטחון הילד, מתוך הבנה שהוא לא מספיק מבוגר כדי להתמודד עם חוקי הכביש. כשילד בא למיטת ההורים זו הזדמנות לקרבה וחיבוק- זה לא פינוק ולא "הפעלת לחץ".
* חן   13/09/16 | 15:37
זה קשור ליכולת ההורים להציב גבול
ילד לא צריך לישון עם ההורים. לא מדובר בחיבוק וקרבה מדובר בשינה בלילה. והיכולת של ההורים לכוון את הילד כשהוא ממש קטן קשורה ליכולתם לכוון אותו בגיל הילדות התיכונה וההתבגרות. יותר נכון חוסר היכולת...
* נונה   14/09/16 | 00:37
הצבת גבול היא יכולת מולדת של הורה
אבל להציב גבולות מגיל ינקות כדי שההורה יהיה מסוגל לעשות זאת בגילאים מבוגרים יותר זה מיתוס. ממליץ לקרוא על תיאוריית ההקשרות - מחקר שנעשה במשך שנים שהראה בדיוק ההפך. מצרף מחקר נוסף שמראה שלינה משותפת והנקה לפי דרישה גם בלילה תורם רבות לויסות רגשות - להבדיל מהדעה הרווחת בתחום הפסיכולוגיה ההתנהגותית (כן כן - זאת שלא מכירה בכלל בקיומו של רגש) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23116166
* מישהו שמבין יותר מקצת   14/09/16 | 10:58
ילד לא "צריך" לישון עם ההורים?
אלפי שנים של משפחתיות מראות אחרת. מאז ומתמיד יונקים - ניביהם גם בני אדם - ישנו ביחד. במגע והצטופפות. רק במאה שנה האחרונות התחילה מדיניות ההפרדה הזו. שטוענת שתינוק צריך להיות עצמאי לאחר השעה 8 בלילה ועד השעה 6 בבוקר. פשוט כי הוא יכול. הזרם שאמר וטבע את ההגדרה הזו - לא מאמין בקיומו של רגש. מבחינתם - אהבה לדוגמא - זה לא רגש- זה סט של התנהגויות שקורות לרוב ביחד כמו חיבוק ונשיקה. אחלה תורה לפעול לפיה. רובוטיקה ודה-הומניזציה לתינוקות
* ועוד משהו   14/09/16 | 11:06
יכולת להציב גבול?
זה קשור ליכולת ההורית לדעת מתי צריך להציב גבול. שילד רוצה לישון עם ההורים זה לא מצב להציב גבול - זה מצב טבעי ותקין. לא צריך למנוע מצב טבעי כפי שהיה מאז תולדות האנושות כדי שבעוד כמה שנים שהילד ירצה ממתקים לא נדע להגיד לו לא. את יודעת - אפשר לעשות שיקול דעת. נכון שזה קל להגיד על הכל "לא" אבל לפעמים ילדים הם גם בני אדם והצרכים שלהם (בעיקר המולדים וההשרדותיים כמו לינה עם ההורים) הם לגיטימיים ולא קשורים לממתקים או לא ממתקים ראייה צרה. פשוט ככה. ילד זה לא רובוט.
* אבא   14/09/16 | 11:28
32. לא מסכים בכלל עם הכותבת
אין אמת אחת בנוגע להורות. כמו שאין אמת אחת בנוגע לזוגיות. מה שעובד פה לא בהכרח עובד שם. צריך לדעת מתי לעמוד על שלך ומתי לוותר.
* הורה לילדים קטנים   13/09/16 | 15:36
31. להשוות בין צורך הישרדותי בקרבה לרצון לממתקים...עצוב
רואים שמדובר במדריכת שינה. הזרם הבהביוריסטי שהביא את ענף עיצוב ההתנהגות גם עבור תינוקות רכים שצרכיהים ההשרדותיים בהוריהם נענים ב"לא!" כי מסתכלים תמיד רק על ההתנהגות ולא על הצורך. השקפת עולם צרה ושטוחה. שמשווה לימוד תינוק שהבכי שלו שמגיע ממקום הישרדותי (למשל גיל 8 חודשים שמתפתחת חרדת נטישה ושאמא לא במגע עם התינוק הוא חווה סטרס עצום ומרגיש שנטשו אותו בלב יער) לילד שרוצה ממתקים שאנו יודעים שיזיקו לו לבריאות ולא יתרמו לו. תמשיכי להשתמש בשיטה ההתנהגותית וללמד מגיל 0 תינוקות שאין מענה לצרכים שלהם. לרוב - זה דווקא יביא בדיוק את ההתנהגות שאת מנסה למנוע. ממליץ לך לקרוא על תקשורת מקרבת ועל הורות מקושרת ותיאורית ההקשרות. וה"מדריכת הורים" שעשית שכללה בטח כמה חודשים של קורס - כנראה לא סיפרה מאיפה מגיעה הגישה שאת מדברת עליה. תקראי קצת על סקינר - מה שהוא עשה לבעלי חיים זה מה שאת מבקשת מהורים לעשות לילדים שלהם. פשוט עצוב
* הורה מקושר   13/09/16 | 15:31
30. אופניים חשמליים זה קטנוע!
* צריך רשיון נהיגה. נקודה.   13/09/16 | 15:19
29. אני הייתי הולך למשטרה ומגיש נגדם תלונה
* משה   13/09/16 | 15:12
28. ההורים, לפני שהם אשמים
על זה שנתנו לילד שלהם כלי כזה, הם אשמים על זה שלא חינכו אותו לכבד חוקים. הילד הזה, מאז שהוא בן אפס, רואה את ההורים לא לשים קצוץ על החוק, רואה אותם זורקים ניירות דרך חלון מכונית, רואה אותם חונים בחניות של אחרים, רואה אותם חותכים מכוניות על כביש, אז למה שהוא יסע כמו בן אדם? אם אתה ישן עם כלבים, אל תתפלא בבוקר לקום עם פרעושים
* ג'ורג'ינה   13/09/16 | 15:12
וואיי אני כל כך מסכימה...
* טל   13/09/16 | 22:56
27. אתה יותר מבסדר ! יישר כח והשם איתך
* אושרת   13/09/16 | 15:08
26. באמת הורים דפוקים. לצערנו לא חסר כאלה... ממש עצוב
כל יום אני נתקל בילדים כאלה. מה לעשות, אין אכיפה, אז "מותר". מדינה דפוקה
* טלקו   13/09/16 | 14:31
25. בנוסף לזה שהם פוסטמות הם גם עוברים על החוק באופן בוטה.
אסור לתת אופנייים חשמליים לילדים. נקודה.
* מגיב    13/09/16 | 14:28
24. לפי החוק אופניים חשמליים
מותר מגיל 16!
* .   13/09/16 | 14:22
23. הורים
כמה שאתה צודק
* הרצל   13/09/16 | 14:20
22. כתבה מעולההההה...תודה
גם המילים של אור מעולות, וגם הפוסט כל כך צודק, כל כך חכם...הילדים היום מחנכים את ההורים, ההורים פוחדים מהילדים...הורה שאוהב באמת, נותן גבולות ויודע לומר "לא" מאוד ברור וחד, כי גבולות הם מתנה, ועדיף יותר מידי גבולות מאשר חוסר גבולות...וגם אם הילד נראה מסכן, הוא יגדל להיות עם יותר בטחון ועצמאות, תנו לילדים שלכם את החינוך הטוב שמגיע להם ואל תפקירו אותם
* שחר   13/09/16 | 14:18
ואללה. מעניין שכל התיאוריות הפסיכולוגיות מראות בדיוק ההפך
שילך שגדל (בשנים בהם המוח שלו מתפתח) כמסכן ועם הרבה גבולות גדל על בסיס של חרדה וכך גם מתפתח המוח שלו - דבר שישפיע לשארית חייו כיוון שהינו בלתי הפיך. ממליץ לקרוא על תיאוריית ההקשרות ומחקרים שנעשו שנים על גבי שנים שמוכיחים בדיוק ההפך ממה שאתה טוען. שהתפתחות על בסיס של אמון ומענה מלא לצרכים - תוך כדי הצבת גבולות *חיובית* ורק על צרכים חברתיים ולא מולדים והשרדותיים (כמו צורך של תינוק בקרבה) - מביא לילד עצמאי ובטוח היודע לווסת את רגשותיו הרבה יותר מאשר ילדים בהורות נוקשה של "לא ולא ולא ולא". ו"קצת בכי וזה עובר". רמז...זה לא. פשוט הבכי מפסיק. הסטרס - נשאר.
* אחד שיודע   14/09/16 | 11:17
21. הנה נתת לי עוד סיבה להאמין שהמקצוע שלך הוא שקר אחד גדול
מדריכת הורים? יועצת שינה? את בטח גם גובה 1500 ש״ח ל״תהליך״ שקר כלשהו. יש כל כך הרבה גישות לגדל ילדים וכל כך הרבה אפשרות אבל לבוא ולבקר הורים שמרדימיםמאת התינוק הקטן שלהם על הידיים או שמכניסים אותו למיטה ולהפחיד ולקשר בין זה לבין ילד שגדל להיות ילד שלא יודע לקבל לא או ילד חסר אחריות שלא רוכב בזהירות על אופנים?? הגזמת לגמרי גברת יועצת שינה מדריכת הורים... הגזמת לגמרי. יש לח כל כך הרבה לכתוב בנושא הזה אבל אין לי אפילו כוח להתעסק איתך
* תתביישי לך אור ייני   13/09/16 | 14:12
20. זה כולל לומר לא כשילד שלא יודע איך להשתמש נכון בסלוללרי מבקש
זה שלכל החברים יש טלפון לא אומר שאני רוצה לחשוף את הילד שלי לכל השטויות אלימות בזבוז זמן אלימות מילולית וביריונות. אנחנו המבוגרים בקושי יודעים איך להתנהל מכון עם המכשיר הזה אז למה שאני יביא כזה לילד שלי. מה גם שרוב הסכויים שזה יאבד ישבר וכו וחבל על הכסף. אני בד״כ לא מביא לילד שלי להסתובב עם אלפי שקלים בכיס אז למה מכשיר שעולה ככה?! אכן לא זה לא ואני כהורה צריכה לדאוג לטובת וביטחונם של ילדיי ולא רק לאושר הרגעי שלהם
* אמא   13/09/16 | 14:12
19. צודק בכל מילה!
* ליאור   13/09/16 | 14:06
18. מה קרה לנוער שלנו? איך התדרדר ככה?
* יניב   13/09/16 | 14:02
17. כל הכבוד!!!!!!!! כל מילה בסלע
* רועי   13/09/16 | 13:52
16. להטיף להורים אחרים זה בסדר
אבל לפחות שיחגור את הילדים שלו. (יש תמונה בפרופיל שהילדים לא חגורים מאחור) או לפחות שלא יצלם סלפים בזמן נהיגה. ככה שלא בטוח מי פה העבריין
* Ye   13/09/16 | 13:48
15. צודק ב100%!
הורים נהיו עבדים לילד...הורה מחפש איך לכבד את ילדיו במקום שהם יחפשו איך לכבד אותו. ואח"כ "נהג משוגע..דרס ילד!" אבל באמת מה שקרה זה, שהילד נכנס באין כניסה עם כלי רכב (היום כבר תחת פיקוח) לכל דבר ועניין! הורים טיפשים.
* תותח   13/09/16 | 13:48
14. לא עדיף לחנך אותם איך לרכב ? אופניים הן כלי תחבורה יעיל.
חוג רכיבה במתנ"ס או רכיבה משותפת עם ההורים תביא ללמידת הסכנות וכללי התנועה. יתכן שבתי הספר צריכים להעביר קורס רכיבה כפי שיש שיעורי שחייה ופעילויות זהירות בדרכים. בעידן של פירבור ותחבורה ציבורית לא מפותחת בערים חדשות, בשכונות החדשות או ביניהן היכולת לכסות 4 קילומטר ברבע שעה (אופניים רגילות ללא מנוע) במקום שעת הליכה היא חופש תנועה משמעותי וגם חופש מתלות בהסעות. באזורים תלולים יתכן שבאמת צריך מנוע חשמלי אבל במרכז זה מיותר. לעניין התאוריה - אני למדתי לנהוג באנגליה ועברתי בטסט הראשון. בשיטה הבריטית חייבים לעשות את התאוריה לפני הטסט אבל אין חובה כלשהי לעשות אותה לפני שמתחילים שיעורי נהיגה וכשנוהגים התאוריה הגיונית יותר כי היא מתייחסת למשהו שעושים ולא למשהו מדומיין.
* Ccyclist   13/09/16 | 13:26
ממש אבל ממש לא
* ר   13/09/16 | 14:14
כנראה שיש סיבה שמוציאים רשיון בגיל 17+
* ברור שלא!   13/09/16 | 15:18
13. אבל מה ההבדל בין חשמליים לרגילים??
ברגע שהוכרז שעל אופניים נוסעים רק בכביש, כל סוג של אופניים מסוכן באופן בלתי סביר. כי נסיעה בכביש על רכב דו-גלגלי = התאבדות. אם כך, לא ברור לי למה את שמה את הדגש דווקא על אופניים חשמליים. גם אופניים רגילים לא תקני לבן שלך? ואם כן תקני, איפה הוא ייסע בהם?
* מישי   13/09/16 | 13:21
חשמליים אין שליטה, הוא נע, זה כמו רכב...
* בר   13/09/16 | 14:15
יש הבדל גדול
לא זכור לי על כל כך הרבה תאונות ו"כמעט" תאונות עם אופניים רגילים, כשאחוז גבוה מהם אם לא רובם, הם באשמת רוכב האופניים. גם לפני שיצא החוק על ירידה מהמדרכות, נסעו על הכביש רוכבי אופניים רגילים ולא הגיעו כמעט סיפורים בסגנון הזה לחדשות. מה גם שדריסת הולכי רגל על המדרכות לא קרתה בכזאת תכיפות כמו עם חשמליים. כמה פעמים שמענו על ילד שפגע בהולך רגל על מדרכה, נבהל וברח? מבחינתי אפשר להשוות אותו ל"פגע וברח" על הכביש - הם קטלניים לא פחות, השאלה זה ביחס למי/מה. אם כבר על הכביש, שיעצרו כמו כל מכונית באדום ובתמרור עצור, שיסעו עם כיוון התנועה ולא נגד, שיסתכלו ימינה ושמאלה כי הכביש לא של אבא, אמא או דודה שלהם. נתחיל מזה ואולי משהו ישתפר.
* די עם החיפוי   13/09/16 | 14:23
12. זה מתחיל כשהתינוק דורש להירדם על הידיים ואנחנו ממהרים להיענות לו
* ללא מילים.   13/09/16 | 13:21
11. הורים שנותנים אופנים חשמליים לילדים מתחת לגיל 16 פשוט פושעים..
לילדים אין מושג בחוקי התנועה... והם פשוט מתאבדים על בסיס יומי... הם נוסעים נגד כיוון התנועה.. ולא מצייתים לאף תמרור או רמזור... פשוט טירוף...ובמקום לדרוש מהמדינה חוקים ואכיפה... בתור הורה... פשוט לא לקנות לילד/ה אופנים!!!!!!
* אפי   13/09/16 | 12:59
10. יהירות ישראלית
קודם כל חמלה - דרסת בנאדם יאפס דבר שני (לא תירוץ) הצומת הזה מסוכן מאוד. אופניים חשמליים כאן והם לא יכלו בקרוב, עדיף להפנות את הכעס לעירייה שלא דואגת לתשתיות בטוחות - בהצלחה עם זה
* אשר   13/09/16 | 12:54
אשר-אתה תמצית הבעיה, להפנות את הבעיה...
כלומר אנחנו אף פעם לא אשמים האחרים הם הבעיה. המורים לא מחנכים, התשתיות לא בסדר, הרצפה עקומה... מספיק עם זה שכל אחד יקח אחריות ואז אולי יהיה שינוי!
* מושיק   14/09/16 | 08:00
9. לצערי בהרצליה כמות הפוסטמות והטמבלים גדלה באופן יומיומי
בלי סוף ילדים שרוכבים על הכלי המסוכן הזה, הרבה פעמים אפילו בלי קסדה, הרבה פעמים מרכיבים חבר או חברה. כל הילדים של הפוסטמות והטמבלים יתראיינו אחרי שהילד שלהם ייפגע ויכו על חטא, אבל זה יהי מאוחר מידי - גם לילד וגם לנהג הפוגע.
* הרצליינית   13/09/16 | 12:47
8. זה מתחיל כשתינוק דורש על הידיים? ??
מכל הדברים שיכולת לבחור להגיד, זו נקודת הפתיחה שלך? כשתינוק, ייצור קטן וחסר אונים שלא מסוגל עדין לדבר או לדאוג לעצמו, שלאורך ההיסטוריה האנושית תמיד היה צמוד למטפליו 24/7 אז כשנותנים מענה לצרכים שלו זו הבעיה??? מזל שלא כתבת שהבעיה כשמניקים לפי דרישה כי אז התינוק לומד לשלוט בהורים... אין שום קשר בין מענה לצרכים של חום מגע וביטחון (על הידיים, לישון ילד במיטה) לבין היכולת להגיד לא לילד בנושאים אחרים לחלוטין. כמה חבל שבתוך שלל דברים טובים שכתבת בחרת להכליל גם את זה.
* המומה   13/09/16 | 12:41
כן, מסכימה איתך.
* מישי   13/09/16 | 14:42
7. וואוו. כל כך נכון. תמיד הבנתי שאני אמא בסדר ומי שמסכימה כל דבר היא הלא בסדר. ותודה שהוכחתם לי שאני צודקת.
להיות אמא קלילה וכאילו לאמר-אני חברה שלהם ומסכימה להם הכל-זו לא חכמה. אפשר להיות חברה שלהם ועדיין אמא שדואגת ויודעת מתי לאמר לא ...
* אמא   13/09/16 | 12:37
6. צורך של תינוק הוא לא פינוק
לא כל אמירת 'לא' לילד מגיעה מאותו מקום, ולא כל דרישה של הילד היא פינוק. כשתינוק בוכה להוריו שלא יעזבו אותו לבד במיטה, הוא עושה את זה מתוך פחד ובדידות. למנות את הצורך המאד בסיסי הזה באהבה ובחום ובהגנה, לתינוק חסר אונים שאין לו הגנה אחרת מהעולם חוץ מההורים שלו, בנשימה אחת עם הפינוק שיקנו לילד אופניים חשמליות, או אייפון - זה לא אינטליגנטי. לומר לילד 'לא' כפרינציפ 'כי אני ההורה וככה אמרתי' זו לא גאווה גדולה ולא חכמה גדולה. זו האחריות שלנו כהורים להבחין מתי לגלות חמלה ולענות על צורך, ומתי להציב גבולות.
* אלינה   13/09/16 | 12:36
את צודקת בכל מילה. יש הבדל גדול בין הדברים.
ובתור ילדה קטנה סבלתי מסיוטים רבים והייתי רצה למיטה של הוריי או קוראת לאמא שלי שתבוא אלי. אמא רצתה לעזור לי אבל אבא שלי היה מתעצבן שאני מפריעה לו לישון ונועל אותי בחדר חשוך ומונע ממני לבוא לאמא או ממנה לבוא אלי. התוצאה: עד היום (בת יותר מ40 עם שני ילדים) אני לא מסוגלת לישון בלי אור קטן שדולק בבית. כשיש חושך מוחלט אני מתקשה לנשום. בתור אמא, תמיד נתתי לילדים שלי לבוא אלי למיטה כשפחדו (או שאני באתי אליהם). אח"כ הם גדלו וזה נגמר. חסכתי להם טראומה מיותרת ופחדים מיותרים.
* תמי   13/09/16 | 15:17
5. כל מילה בסלע
אולי קצת קשה לעכל את כל הקללות וההכפשות אבל אני בהחלט יכולה להבין! הם עושים מה שהם רוצים ובסופו של דבר האשמים היחידים הם נהגי הרכב שנהגו כחוק והם אלה שצריכים לחיות אחר כך עם האשמה האיומה..
* רוני   13/09/16 | 12:35
4. כל מילה!!
* כל כך חשוב!   13/09/16 | 12:29
3. ועכשיו הבעיה העיקרית -הקנאה- נפתרה.
והילדים שלי מקנים לעצמם הרגלי תרבות מוטורית בריאה ואין להם צורך באופניים חשמליים עלובים. יש להם אופנוע טריאל oset 20.0. צפו ותראו מה זה ביו טיוב.. יש לו יבואן מסודר ורציני בכוכב יאיר.
* צבי שוב   13/09/16 | 12:28
ואת/ה חושב שזה טוב? לא בהכרח
רוב הצעירים שגדלים ומתמכרים לאופנועים הם אלו שבגיל 16 עולים על הכביש עם אופנוע ומכורים למהירות ונכנסים לשגעון הזה שנקרא אופנועים ואחר כך מתחילים עם הירידות של ים המלח ב"השכבות" בסביבובים ואתם מוזמנים לראות כמה אנדרטאות יש בירידות שם.. אז יש יתרונות ויש חסרונות.. רק בריאות לכל עם ישראל!
* לירון   13/09/16 | 14:51
2. כשבני ביקש ממני טופניים חשמליים, זה מה שעשיתי
הוצאתי לו בגיל 11 ולשני אחיו בגילאי 8.5 ו 13 רשיון רכיבה מוטורי וקניתי להם אופנוע חשמלי ב12,000 ש"ח. הם רוכבים רק במסלולים מוסדרים עם ציוד מגן מושלם ולחברים המקנאים שלהם הם מראים רשיון ואוםנוע אמיתי. זה פותר המון בעיות של "לכל החברים שלי יש..." וגם מקנה להם רקע רכיבה באופן סטרילי ולא על כביש ציבורי.
* צבי   13/09/16 | 12:24
אבל זה לא משמש להם כלי תחבורה...
אין לי התנגדות למה שעשית, אבל זה לא מספק לילדים כלי תחבורה לצורכי היומיום, ולא מאפשר להם לרכוב עם חברים ממקום למקום. כך שזה אולי טוב לאגו, ואולי טוב ללמידה, אבל זה לא בדיוק חופף. באותה מידה יכולת לעשות להם רישיון על אופנוע ים, וזה עדיין לא היה פותר את הבעיה.
* מישי   13/09/16 | 14:44
נראה לי אתה עושה פרסומת לעצמך אבל לקנות לכל ילד אופנוע ורישיון בעלות כזאת זה לא פרקטי בכללל
* למה לכל אחד    13/09/16 | 22:54
1. צודק צודקקקקקק
* אא   13/09/16 | 12:04