זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (131 תגובות ב-49 דיונים)
49.
הייתי מוכן לוותר לגמרי על החילונות כאן, אם במקום דת כולם היו מתעסקים בפילוסופיה מערבית.
* יואל   20/04/22 | 23:44
48. לבן אדם שלא שמע מעולם על אלוהים אני קורא אפתאיסט טהור.
בן אדם שלא שמע על אלוהים מעולם לא יכול להאמין באלוהים ולא יכול להאמין שאלוהים לא קיים, ואפילו לא יכול לעסוק בנושא האלוהות. אני רוצה להיות אחד כזה הבעיה שכבר שמעתי על אלוהים, ואני רואה בזה אונס לשכל. לכן הכרזתי על עצמי כאפתאיסט, כי אפתאיזם הוא עמדה נונשלנטית בנושא שאין לי אפשרות לעסוק בו כראוי.
* אור הושמנד   27/12/19 | 17:48
47. הכתבה טועה לגביי האחוזים
הכתבה טועה לגביי האחוזים , ממחקר עצמאי , גיליתי נתונים חדשים , שכ20 אחוז מאוכלוסיית ישראל היא אתאיסטית ומיתטוכם חצי לפחות מאמינים שאין יגלו זאת למשפחתם ולקרוביהם הם יסקנו אותם , זאת לפי מניפולציות נטונים על סקרים אחרים
* Ronin   21/10/19 | 11:11
46. שוודיה
80٪ משוודיה אתאיסטים והם דווקא די שקטים ויודעים איך לנהל מדינה
* בלבלבה   06/05/17 | 11:15
כן ראינו
* שריעה    06/06/24 | 02:11
45. אתאיסט
תראו אני חושב ויודע ש
* Michael Whitson    27/03/17 | 17:42
44. אני אתאיסט וכל המשפחה שלי מאמינים
זה ממש קשה לחיות ככה עם טקסים דתיים מיותרים
* אנונימי   27/08/16 | 14:48
טוב באמת שאתה לא מתאבד מרוב סבל
אם זה ממש קשה בשבילך כנראה שאתה חתיכת מפונק שלא יודע מזה קשה באמת
* אנונימי   20/07/19 | 12:46
43. מגיב 40, לא יעזור לך אלוהים = אגדה
תתבגר וזהו.
* אתאיסט לא טיפש   29/01/16 | 23:04
42. איש איש באמונתו יחיה העיקר שנהיה אנשים טובים
הכי חשוב
* טובה   20/12/15 | 20:38
41. לא הכי מדויק
אני מסכים שזה מקצוע מיותר ושהמורים סוטרים את ההיגיון אבל בסופו של דבר לא כן מקצוע שיכול להיות. מעניין ואפילו שימושי(אי אפשר להילחם במה שאתה לא מכיר) מה שכן לדעתי זה לא צריך לקבל מקצוע נפרד זה סתם אוסף של סיפורים וצריך להתייחס אל זה ככה ולאחד את זה עם ספרות
* אתאיסט   21/09/15 | 21:20
40. אתאיסט הוא טיפש
המונח הנכון של אתאיסט זה מפגר ומטומטם וטיפש שבסוף יביאו את הדין ולא משנה איך יקראו לעצמם
* הראל החרדי   20/08/15 | 17:53
אתאיסטים
אם אתאיסטים הם טיפשים, דתיים טפשים יותר מדוממים. בנוסף מחקרים הוכיחו שאתאיסטים בעלי IQ גבוה יותר ב 10% מאלה שמאמינים באלוהים, אבל אני לא מצפה שיבין את זה מישהו דתי.
* קוונט    04/03/16 | 07:56
39. אתאיסטים מאמינים יותר מכולנו
לפני 50 אדם צעיר הפליג לצרפת מישראל ההפלגה הייתה כמה ימים ולבסוף שהם הגיעו אחד אמר "אני לא מאמין שאני בצרפת" והבחור אמר לו אז תאמין כי אתה בצרפת. ככה האתאיסטים
* נואל   06/12/14 | 20:56
אתה
קצת דביל
* גיניג   12/02/15 | 21:16
תמשיך להאמין בזה מותק
יום אחד תתעורר ותראה שאין מישהו שיציל אותך.
* נועה   24/05/15 | 21:04
יום אחד תתעורר
ותראה שאין צורך בהצלה כלשהי בכלל.
* מקומי   27/12/16 | 01:22
38. אתאיז
* נואל   06/12/14 | 20:52
37. תודה רבה
יתרבו ביותר וישלטו בדמוקרטיה
* איציקת   15/03/14 | 22:09
36. תודה רבה
עושים מיליארדים מהכשרות
* את   15/03/14 | 22:06
35. רק דבר אחד!
לא באתי להטיף לכם מוסר וגם לא לשכנע אתכם בקיום הבורא, ישתבח שמו לעד. רק דבר אחד יש לי לומר לכל ה"אתאיסטים" למיניהם - כל יהודי שחי בא"י ואינו מאמין בקיום הבורא, גם אם הוא איש ישר דרך וטוב-לבב (אין סתירה בין חוסר האמונה למוסריות האדם) - הוא גזלן בעיניי. שהרי, באיזו זכות הוא יושב עלאדמות שבחלקן היו שייכות לפני מאה שנים לבני עם אחר? אל תשפטו את התורה והקב"ה עפ"י ה"דתיים" שמסתובבים ביניכם. הבחירה בעם ישראל כעם סגולה, הינה עול ומחוייבות, ולא יתרון: כבני העם הנבחר, היה עלינו לשמור על מוסריות גבוהה משל עמי העולם, לשמש דוגמא ומופת, להוביל, להנחיל ולהנהיג מוסר, צדק ויושר. עפ"י התגובות המופיעות בכתבה וההתנהגות של רבים מבני עמנו, חדלנו מזמן להיות עם הסגולה, והפכנו לעוד עם כשאר העמים.
* יורם   31/03/13 | 06:53
סבבה, אז תביא דרכון אחר
בכיף אני עפה מפה לאירופה
* הילה   16/07/13 | 19:08
אתה
סרוט שחושב שהוא יותר טוב מכולם תלמד תהיסטוריה ותבין שזה ממש לא נכון
* גיניג   12/02/15 | 21:18
וזו בדיוק הסיבה שברגע שאני מקבלת בגרות אני עפה מפה
* אנונימי   19/12/16 | 12:49
זה לא נכון,
זה לא קשור. יהודים האמינו בארץ הזאת גם אם האמונה שלהם היא טעות, יהודים התפללו ונכספו לארץ הזאת, אין לנו מקום אחר וזכותנו לקבל מדינה- ולכן זכותנו לשבת פה, גם כחילונים. הרצל היה חילוני
* מתלבטת..   11/06/17 | 22:31
34. מי. מי יכול להכחיש את השמש והירח? כך אי אפשר להכחיש את אלהים.
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד.
* יש אלהים ברוך הוא.    30/03/13 | 14:07
זה ההקבלה הכי מפגרת שאי פעם שמעתי
כפה פעמים יצא לך לראות את ירח או את השמש? להרגיש את החום של השמש? מתי אי פעם ראית את אלוהים או הרגשת משהו שאתה יכול להוכיח בוודאות שהגיע ממנו? או מתי פגשת מישהו שהרגיש את קיומו של אלוהים בדרך כלשהיא אשר ניתן להוכיח באופן ודאי שזה באמת ממנו? התשובה היא אף פעם כי אין כזה וזאת שטות שגאון כלשהו המציא פעם כדי להרגיש טוב עם עצמו והצליח להפיץ לחצי מהעולם כי הם לא רוצים לחשוב בעצמם או לקחת אחריות על המעשים שלהם ועל החיים שלהם בעצמם ולעוד חלק מהעולם סתם כי זה גורם גם להם להרגיש טוב עם עצמם אלוהים זה שאות ומה שהולך בארץ עם הרבנות והכפיה הדתית זה בזיון אחד גדול
* אטאיסט   21/09/15 | 21:12
די לעשות שם רע לאתאיזים!!!
באיזה סרט אתה שנראה לך שהיה אדם אחד ועוד לפני שנים רבות שהמציא את האמונה באל!??? זה לא המצאה! זה צורך גנטי כמעט קיומי! בכל שבט קבוצה ואוכלוסיה נוצרה לבדה האמונה באל... חוסר הידיעה על העולם... מוות ... יצר עם השנים דת ממוסדת... זה לא המצאה של אדם אחד ולא בשנה אחת
* דוד דרזי   18/09/18 | 19:05
לא נכון
המדע מכחיש את אלוהים בעזרת הוכחות לגבי היקום כמו אבולוציה שנחשבת לעובדה והמפץ הגדול דתיים חושבים שאנשים עשויים מעפר בשבילי זה נשמע כמו אנשים לא שפויים אלוהים הוא רק תאוריה שאין לה שום הוכחה והיא מבוססת על איזה ספר ישן שדתיים טוענים שאלוהים רשם אותו ומה קשור השמש והירח חח
* חכם   23/06/17 | 04:53
טיפשה
את מאמינה בשד בלתי נראה...
* 9   20/11/18 | 15:12
אטאיסט גאה
* את השמש והירח אפשר לראות   26/12/23 | 23:25
33. הבעיה היא לא בלימוד התנ"ך אלא במורים
מה שמלמדים בבית הספר הוא לא התנ"ך אלא חקר התנ"ך, דומה מאוד אבל שונה, מה שהתלמידים לומדים הוא מזווית די היסטורית ומחקרית. הבעיה היא לא בתוכן הנלמד אלא בכך שיש מורים שדתם ואמונותיהם משפיעות על האופן שהם מלמדים את החומר. אני לומד בכיתה יב", כשתגיע לתיכון תראה שמדברים יותר על הגישה המסורתית וגישה מחקרית, היסטורית. יש אנשים שחוקרים את הדברים האלה
* דור   28/03/13 | 22:41
32. מלחמת גוג ומגוג בדרך בוא נראה אתכם גיבורים
* אלי   07/09/12 | 18:46
חחח טיפש
חי בסרט!
* לירון   05/11/12 | 14:51
31. אתאיזם זו גם אמונה כמו כל אמונה אחרת.
אמונה מוגדרת כאי ידיעה. לא ניתן להאמין במשהו שיודעים אותו. האתאיסטים לא יודעים שאין אלוהים ואין חוקי דת, הם מאמינים שאין כאלו. אין להם למעשה שום דרך מדעית להוכיח שאין אלוהים. אותו הדבר נכון לגבי המאמינים הדתיים, לא קם עדיין מחקר מדעי אשר יוכיח בצורה קרובה לוודאי שקיים אלוהים. לפיכך, אתאיזם כמו יהדות, נצרות או אסלאם הוא אמונה לכל דבר ועניין. בוריס
* בוריס   04/09/12 | 12:29
תקרא את הספר "יש אלוהים?"
הוא יענה לך על השאלה הזאת
* סטס   10/09/12 | 20:01
לא נכון
להגיד שלהיות אתאיסט זה דת זה כמו להגיד שזה תחביב לא לאסוף בולים...
* לא משנה   22/10/13 | 17:49
להיות אתאיסט זו לא דת... אתאיזם זו דת-שלא מאמינה בקיומו של אף אל
* אנונימי   19/12/16 | 12:52
זה כמו להגיד שעירום זה תלבושת
* אנונימי    23/05/15 | 20:29
זה לא
זה לא נכון כי אתאיסטים מאמינים בעובדות ולא בתאוריות ככה שזה לא נחשב לדת או משהו בסגנון ואלוהים כן הופרח בעזרת דברים שדתיים חושבים שזה שקר ביולוגיה ופיזיקה...
* היודע   23/06/17 | 04:58
30. אז למה באתם לעולם אם אין אלוהים?
מה המטרה , מה התכלית שלכם בחיים האלה? לישון, לאכול,לעשות סקס, לבלות, ללכת לים, לשבת עם חברים, ללמוד, ואז אחרי 120 שנה למות ?? מה התכלית ??
* מירי    19/08/12 | 02:49
התכלית היא להנות ולא לספק איזה חבר דמיוני שלא קיים
אם אלוהים קיים בשביל מה הוא צריך אותנו שנתפלל אליו ונחיה חיים פרימיטיבים ?
* יהודי   19/08/12 | 14:21
זאת באמת המחשבה שמפריעה להרבה דתיים
ואולי פחות לחילוניים. שאין סיבה מיוחדת לכך שאנו כאן. שאנחנו לא נזר הבריאה, לא העם הנבחר, שהיקום לא סובב סביבנו, שאין אף יישות עליונה שרואה אותנו כמשהו מיוחד ונשגב, שאין משמעות עמוקה לכל פיפס שאנחנו עושים. אין תכלית אלוהית שמוכתבת לך מלמעלה, אלא התכלית שאת בוחרת עבורך. הגענו לכאן ובואו ננצל היטב את הזמן שיש לנו עלי אדמות, נרחיב אופקים, נאהב, נהיה מאושרים ולא נגרום סבל לאחרים. גם זאת אופציה, וזו האופציה שלי.
* נעמה   30/08/12 | 17:31
כתבת מילה במילה את דרך החיים שלי.
ועם זאת, אני יכולה להבין למה כ"כ מעט אנשים מוכנים להכיר במציאות הלא נעימה הזו. נראה כאילו יצורים חיים לא היו אמורים להתפתח ולהגיע לרמת משכל שתגרום להם לתהות על קיומם בעולם ולהבין שהם קיימים במקרה, לפרק זמן סופי וללא כל מטרה עליונה ונשגבת כלשהי. דת ואמונה באלוהים הם ללא ספק דרך נוחה ומתגמלת למי שרוצה להתעלם מהאמת הלא נעימה. אבל כן, החיים יכולים להיות בעלי משמעות גם כשאתה גרגר אבק ביקום. כשאדם אתאיסט שלא מאמין ב"עין עליונה" שצופה בו, שכופר ברעיון של חטא ועונש, גן עדן וגיהנום, רוצה להרחיב אופקים, לאהוב ולא לגרום סבל לאחרים, יש לזה בעיני עוצמה ומשמעות גדולים הרבה יותר מאדם שנוהג כך כי "אלוהים רואה הכל" או כדי לזכות בחסד בעולם הבא.
* פיצי   01/09/12 | 17:51
אני אענה בשיא הרצינות: תכלית כליצור חי היא :! להתרבות ולשרוד !! בגלל זה אנחנו כאן ולזה נועדנו
* אליהו   07/04/15 | 22:48
אתה טמבל
משמעות החיים של דתיים זה לקרוא את אותו ספר שוב ושוב משמעות החיים של אתאיסט זה המטרות שהוא מציב לעצמו בחיים כי בתכלס אנחנו לא נוצרנו בשביל משימה כלשהי וזה תלוי בנו מה אנחנו עושים עם החיים שלנו ושום ספר יגיד לנו איך לנהל את חיים זה נקרא חופש ואם דתיים בוחרים ללקק כל החיים שלהם לאיזו דמות דמיונית שקיימת בראש שלהם אז שיהנו...
* אוקיי   23/06/17 | 05:04
29. למה? כי ישראל זאת המדינה האחרונה שאתאיסטים יצליחו לערער בה את האמונה .
...
* ...   16/08/12 | 23:26
28. את מאמינה בחוקים בריאותיים ולא דתיים
גם אני חושב ויודע שברית מילה עושה דברים בריאים לגוף ולא כזה בריא לאכול בשר וחלב ביחד (למרות שזה טעים), אבל תביני שאלו לא חוקים דתיים. אם היית שומרת שבת והולכת לבית כנסת, היית יכולה להגדיר את עצמך 'מאמינה'.
* תומר, אתאיסט   15/08/12 | 19:23
27. בושה שמלמדים תנ''ך בבצפר זאת כפייה דתית
המורה כל הזמן רומזת להאמין באלוהים ובמבחנים תמיד שמים שאלות שדורשות מאיתנו להעיד על קיומו של אלוהים. זאת בושה וחרפה, לא אכפת לי לקבל במקצוע הזה 0. שלא לדבר על מה מלמדים שם, יותר נכון מחרטטים שם. המורה ממציאה דברים מגוחכים מראשה בהברקה דפוקה של שנייה. כמובן שהיא עושה כל מיני כשלים לוגיים בשביל להראות שאלוהים קיים. כמובן שלא ניתן לערער עליה ואם אתה מבטל את דבריה אתה מוצא את עצמך מחוץ לכיתה.
* אתאיסט יחסית חדש בן 14   15/08/12 | 19:19
אין בזה כפיה דתית
התנ"ך הוא חלק מהמורשת היהודית, כדי להכיר את המגזרים השונים שחיים איתך באותו מקום לימוד התנ"ך הוא דבר בסיסי. זה לא בסדר שמורה מטה את התלמידים לחשוב בצורה מסויימת אבל לימוד תנ"ך הוא באמת הגיוני. התנ"ך הוא ההסבר למה אנחנו דווקא נמצאים בארץ ישראל, למה מתנחלים נאבקים על השטחים וכו'
* אחת   16/08/12 | 02:51
אלוקים
רוצה להיכתב על זהshirah3278@gmail.com
* שירה   21/01/20 | 20:10
26. קשה להיות אתאיסט בישראל:
נראה לי שהסיבה לכך היא, שבתור ילד מצפים ממך להאמין באלוהים- מלמדים תורה מכיתה ב' ומדברים על הסיפורים כאילו הם קרו. אני תמיד זוכר שהיו שואלים "אתה מאמין באלוהים?" ואף פעם לא ידעתי לענות, כי איכשהו אם כולם מאמינים באלוהים, יכול להיות שהוא קיים, אבל אני לא האמנתי. באיזהשהו מובן היה לי לא נוח לצאת נגד כולם שהאמינו באלוהים, אבל בפנים היה ברור לי ש"אלוהים" זו שטות. בגיל כזה ילדים נוטים להאמין באלוהים רק כי כולם מאמינים והם לא רוצים להיות שונים. ברגע שאתה מתבגר ומפנים שזה לא בעיה להיות שונה, אתה יכול להיות אתאיסט
* אתאיסט   15/08/12 | 09:16
קשה להיות אתאיסט בישראל בגלל הכפייה הדתית
כילדה בכיתה ב',לא האמנתי באלוהים כי כולם האמינו,האמנתי באלוהים כי לא ידעתי שיש לי אלטרנטיבה אחרת או שזה שאין אלוהים זו אופציה.כילדה לאבא דתי ואמא חילונית אך מאמינה,היה לי ברור כי אלוהים זו המציאות ואינלי זכות לערער על כך.אני מאשימה את החינוך הישראלי שלא נותן לילדים ביסודי לעשות את הבחירות שלהם בנוגע לדת ולאלוהים!
* אתיסטית   19/08/12 | 23:29
25. לכל המחפשים אחר הוכחה לקיומו של האל...
התשובה היא במילה אחת " תורה" מי שכתב את התורה הוא מי שיצר ונפח בך נשמה כי תשובות מדעיות יש אין ספור לכל מושג גשמי! אך לכל יצור חי יש חלק שמחיה אותו לחלק הזה קוראים נשמה שהוא חלקיק קטן מהאל! אם היו הוכחות מדעיות היית סותר אותם (כמו שתפריח את האבולוציה או דרקונים דינוזאורים וכו..) אבל לחלק הרוחני לא יכול להיות מדע יכולה להיות רק אמונה מכאן והלאה זו תורה שלמה. לגבי קיום האל יש הוכחות רבות העיקרית שבהם היא התורה!!
* אב   14/08/12 | 19:21
האם ארוחת הצהריים שלי קיימת בגלל שכתוב בתפריט שהיא קיימת?
כנראה שאתה לא מבין מה אומרת המילה הוכחה, כי אין שום הגיון בתשובה שלך. לא המילה תורה ולא ספרי התורה מוכיחים כלום, הם רק טוענים טענות בדיוק כמו שכל ספר דתי טוען, או למעשה כמו שכמעט כל ספר פנטזיה או מדע בדיוני טוענים. יש בעולם המון דתות שטוענות להסברים לבריאה של העולם וגם להם יש שם לספר שלהם, שהשם שלו והקיום שלו הם הוכחה של האל שלהם. במה אתה יותר טוב מהם? ודרך אגב, רק זה ציינת את הדינוזאורים ודרקונים באותה נשימה אומר עליך המון. שום דבר טוב אבל.
* אבוי ללוגיקה   14/08/12 | 23:28
זו לא הוכחה
אתה לא יכול להשתמש בטיעון של התורה, כי זה כבר ידוע שהתורה נכתבה על ידי בני אדם. כמו שהספר "הארי פוטר" לא יכול לשמש כהוכחה לקיומם של קוסמים, גם התנ"ך לא ישמש אותך כהוכחה לקיום אלוהות. מכיר "fiction"? זה ז'אנר של ספרים שכתובים בהם סיפורים מומצאים שלא באמת קרו. התנ"ך הוא אחד מהם. לא כל ספר שאתה קורה מספר על דברים שבאמת קרו.
* אתאיסט   15/08/12 | 09:06
הבדל קטן
ההבדל בין פנטזיה לאמונות דתיות היא שבהן מאמינים. המושג לפנטזיה שנחשבת אמיתית בכוח האמונה היא מיתוס.
* אנונימית   19/03/17 | 11:30
דביל, הטענה שלך היא:
יש תנך זאת אומרת שבהכרח אלוהים קיים. והוכחה לאלוהים קיים זאת התנך, זאת אומרת אלוהים >בא מ-> התנ''ך התנ''ך > נותן את- > אלוהים. אני גם יכול לכתוב ספר ולהלל את עצמי שעשיתי ניסים, ועוד 500 שנה יאמינו בי. דביל אחד, לא עדיף שתתחיל להאמין כבר עכשיו? אני אלוהים! אני יעניש אותך!
* תומר, אתאיסט גאה   15/08/12 | 19:22
כמו כל התשובות של הדתיים - זו לא הוכחה
סתם. פשוט סתם- אתה לא אמרת פה כלום. התנך הוא ספר. (נקודה). התורה היא לא הוכחה לקיום של ישות עליונה בשם המוזר י-ה-ו-ה.
* רחל   19/08/12 | 06:57
"יש אלוהים"
אם יש אלוהים ,אז איפה הוא היה בדיוק בשואה כשמיליון וחצי ילדים טהורים עלו השמים??? (הוא שבת ממלאכתו!!)
* שולם   21/02/16 | 23:39
אלוהים קיים כי כתוב בתורה, אבל מי אמר שתורה זה אמת?
אלוהים קיים כי כתוב בתורה, אבל מי אמר שתורה זה אמת? כי אלוהים נתן אותה. אבל רגע, מי אמר שיש אלוהים? כתוב בתורה. אבל מי אמר שהתורה אמת? כי אלוהים נתן אותה. אבל מי אמר שאלוהים קיים?... וכן הלאה וכן הלאה... יש פה בעגל אין סופי שלא מוביל לשום מקום
* אתאיסט טיפוסי   26/12/16 | 21:49
24. לא רואה קשר מובהק בין אמונה באלוהים לבין קיום מנהגים "יהודיים"
אני אתאיסט, לא מאמין בשום כוח עליון ובטח לא בציווים הדתיים. אבל בלי קשר לזה אני חוגג את החגים (לא בהקפדה יתרה אבל בהחלט מציין אותם) ועושה ברית מילה לילדיי. שמירה על זהות יהודית ,לא מיתוך כפייה ולא מיתוך תחושה שאנחנו טובים יותר , אלא פשוט כי זאת המסורת של העם היא לתפיסתי דבר מאד מקובל בקרב חילוניים בארץ. מי שרואה סתירה בין חילוניות לבין ברית מילה לדוגמא- מפספס. אני לא עושה ברית בגלל שאלוהים אמר, או בגלל שאני חושב שבהוא יעניש אותי אם אני לא אעשה, אלא בגלל שזאת נורמה חברתית מקובלת שאני לא רואה בה משהו שאינו מוסרי (אני עברתי את זה בשלום)
* אתאיסט   14/08/12 | 16:16
כאחד שאינו כרגע אתאיסט, אני חושב שברית מילה היא מנהג די פרימיטיבי שלא צריך אותו, ואין צורך שתשמר מסורת פרימיטיבית.
* שי   25/06/20 | 21:37
23. מדובר על נטורליזם לאו דווקא אתאיזם, אני מתפלא
שעדיין לא שינו את המונח. הרי אתאיזם כאמור רק מדבר על כך שאין כח עליון כלשהו, אבל אתאיסט יכול להאמין בפיות ומכשפות, נשמות, קסמים וכו' רוב האתאיסטים הם בעצם נטורליסטים-טוענים שהקיום בבסיסו הוא חומרי ומכך נובעת גם התודעה וזו השקפה פוזיטיבית שלא מבוססת על שלילה
* נטורליזם   14/08/12 | 14:43
22. FYI, בקנדה אחוז האתאיסטים עומד על 40%
פאקינג A
* דורון מועלם   14/08/12 | 13:59
ברור, כשאין כ"כ הרבה איומים והיסטוריה
בעייתית שקשורה לאמונה/כפירה אז אין לאנשים סיבה להמשיך להאמין ולהאחז במשהו בגלל שפעם האמינו, מה גם שהוריהם חילונים
* נטורל   14/08/12 | 14:51
21. אתאיסטית
מפחדת מכל היהודים הדתיים הקיצוניים ועוד יותר מפחדת מאי הפרדת הלכה מהמדינה ....
* אני בארון - כי אני מפחדת    14/08/12 | 13:44
כנ''ל-אני מפחד מהתגובה של המשפחה
* אתאיסט   14/08/12 | 17:36
סוף סוף עוד אנשים כמוני.
ההורים והמשפחה שלי, כולם מאמינים הדוקים עם דורות שלמים של רבנים. מפחדת מדחיית המשפחה, למרות שאחותי יודעת ומקבלת לגמרי.
* אתאיסטית בארון   12/11/13 | 18:51
20. לא יודע מאיפה השטות הזאת של "נמצאים בארון"
אני לא מאמין באלוהים כבר יותר מ 12 שנים(מאז שהתחלתי לחשוב בעצמי בסביבות גיל 9-10) ומעולם לא הייתה לי בעיה להגיד אתזה, אבל אני פשוט לא רואה את עצמי כאתאיסט כי אני לא מחפש איך לתייג אתזה, אני לא מאמין באלוהים וזהו
* ...   14/08/12 | 12:50
19. ההבדל בין המפץ לאבולוציה -
אבולוציה זה התפתחות המין האנושי, שינויים בגנים של חיות, האתמת הגוף האנושי \ של בעלי חיים לטבע שמשתנה גם הוא בשביל לשרוד. מפץ הגדול - זה לא היה פיצוץ ונוצר העולם! ואני גם לא אתחיל להסביר מה קרה כי אתם ולא אני פיזיקאים. בעיקרון, כן, היה פיצוץ, וזה מוכח, רואים איך הייקום נוצר מנקודה אחת והתרחק וגדל לאורך מליארדי שנים לאותו כיוון.. ( *< ) . כדור הארץ ושאר הוככבים נוצרו כמו שהיום נוצרים כוכבים בעולם. לא משהו "היסטרי".
* דור   14/08/12 | 11:35
כמה תיקונים
1. אבולוציה זה לא התפתחות המין האנושי, אבולוציה זה תהליך והמין האנושי (כמו כל חיה אחרת) הוא תוצר. 2. המפץ הגדול לא היה פיצוץ, אלא פשוט התרחבות של הנקודה הסינגולרית.
* ערן   14/08/12 | 12:41
*התרחבות, לא פיצוץ.
* ...   14/08/12 | 12:48
18. "אמונה באי קיום אלוהים"
באותה מידה אני מאמינה באי קיום פיות ודרקונים. זו לא אמונה באי קיום,אם כי חוסר נכונות להסכים עם טענה שאין לה שום הוכחות או בסיס.
* .   14/08/12 | 11:15
17. אם אתה מדבר עם אלוהים,אתה אדם מאמין
אם אלוהים עונה לך,אתה משוגע.
* .   14/08/12 | 11:14
16. מותר האדם מין הבהמה אין...
איזה ערך יש לנו בלי האמונה?! עדיפה החתולת רחוב שלא רוצחת ואונסת כמו מחוסרי האמונה והחלשים בהיתגברות על ייצרם...
* אדם   14/08/12 | 09:22
אין הבדל גדול בינינו לבין החתול, רק היכולת לחשוב.
אנחנו בעלי חיים אם לא ידעת...
* ערן   14/08/12 | 12:42
יש גם חזקי אמונה שרוצחים, האמת שאמונה דתית הרבה הכי הרבה אנשים עד היום
* ...   14/08/12 | 12:47
באמת?!
אתה אומר שאני שווה לחתול כי אני לא מאמין?,אני יכול להגיד לך שאני שווה לחתול כי אני חי והחתול חי,ולא אני ,ולא החתול,חסרי ערך.ההבדל היחיד בייני לבין החתול הוא שאני לא עסוק בקבלת תשומת לב ורדיפת זבובים,אני עסוק בלחשוב,ודרך חשיבה הגעתי למסקנה שאין אלוהים,לא קיים,זהו.ומה ההבדל בייני לבין רוצח או אנס?,אני פיתחתי לעצמי קוד מוסר,שאומר שאני לא ארצח או אאנוס,אף פעם,כי ככה אני אמרתי,ואם אתה לא מספיק חזק כדי לא לרצוח או לאנוס כי אתה אמרת,ואתה צריך שומר,אז מי מאיתנו באמת יותר מוסרי?
* שכעדג   14/08/12 | 17:07
חאטטנים כמוך ממש לא מבינים משהו על העולם
על מה אתה מדבר? 1.אתה לא מבין שאמונה יוצרת משהו אחר,ולא דווקא מוסריות 2.כל סטטיסטיקה ומחקר מראים שדווקא האוכ' המאמינה היא בעלת היא זו שפושעת יותר בכל מקום בעולם 3.אחי,אם אתה הולך על פי חארטה,אז עזוב....לפחות שזו לא תהיה הזייה 4.מוסר או כל חארטה שכזאתי מוכחת כלא באה מאמונה,אבל בוא נעזוב עובדות
* דוד   12/04/14 | 19:01
15. תאהבו בלי סיבה ותפסיקו להאמין בישות אלוהית
רק אז תגלו שלא צריך לצבור מצוות בשביל ישות אלה להיות אוהב בשביל לקבל בחזרה ותו לא.
* המשיח בתוככם והוא הלב שלכם   14/08/12 | 02:02
14. אני שומרת מסורת אך גם מאמינה באבולוציה
יש הרבה חוקים בתנ"ך שהם מאוד הגיוניים מבחינה בריאותית כמו ברית מילה, לא לאכול בשר וחלב ביחד... מצד שני יש הרבה חוקים שאני לא מסכימה איתם. מבחינה פסיכולוגית יש חלק במוח שקשור לאמונה ולאמונה דתית, אנשים מחפשים אותה כדי להישען על משהו על מישהו. אני חושבת שישראל כן צריכה לשמור על הצביון היהודי שלה כי אחרת כל אדם יכול לגור בישראל. אין לי בעיה עם אנשים אתיאיסטים אבל אני לא אוהבת שיורדים על הדת ומבזים אמונה של אנשים אחרים. כל אחד באמונתו (או באי-אמונתו) יחיה.
* סיוון   14/08/12 | 01:50
ברית מילה
ברית מילה לא הגיונית בריאותית אם אין ליקוי בהתפתחות התינוק. המחיר שלה הוא ירידה בחושים וחשיפה של כיפה לפצעים. והפצעים מסוכנים עליה שבעתיים. ואגב - בשר וחלב גם כן שטות. זה תלוי אך ורק בהרגלי אכילה. יש הרבה עמים שהמאכלים שלהם כל הזמן מורכבים מבשר וחלב ביחד. (כמו בערך כל האירופה). הם פחות בריאים?
* כופר   14/08/12 | 12:30
אין ירידה בחושים.
* נגד ברית מילה   14/08/12 | 15:00
זה תלוי עם הבשר והחלב
למשל אני אם אני אוכלת בשר וחלב ביחד אני אחרי רבע שעה מקיאה... ואני לא שומרת מסורת
* טלי   15/08/12 | 19:59
עכשיו אולי מה שאתה אומרת נשמע הגיוני אבל מה אם...
מה אם עוד 30 שנה יהיה רוב חרידי? יבחרו ראש ממשלה חרידי שיכריח אותך לשמור שבת, שלא יתן לך להתלבש כמו שתרצי.... שמירת בשר וחלב ממש לא הגיוני מבחינה בריאותית עובדה שכולם חוץ מהיהודים עושים את זה, וכולם בסדר או אפילו יותר טובים מבחינה בריאותית. ברית מילה אינה מצדיקה את עצמה, יש מחקרים מועטים שטוענים שברית עוזרת למניעת איידס ומחלות מין דומות, אך זה כמו לומר שעל ידי קטיעת יד אפשר למנוע שבירת ידיים....
* ערן   14/08/12 | 12:49
ואני מאמין בפיטר-פן ובזאוס אב האלים היווני ... גם הוא
אמר כמה דברים הגיוניים פה ושם ... כמו: אסור לערבב טחינה עם רוטב עגבניות !! אני גם מאמין שבחצר שלי קבור מקרר עם יהלומים בתוכו ... האמונה הזאת גורמת לי להרגיש טוב ...
* אחד   14/08/12 | 16:33
כל אחד באמונתו יחיה
אני לא יודע אם הסתכלת פעם על המצב בארץ אבל לא באמת קיימת אפשרות לחיות באי אמונה בישראל הדת החליטה שאני יהודי כי אמא שלי יהודיה ואי שם מליון דורות אחורה אולי באמת היתה איזה סבתא כלשהי שבאמת האמינה בשטויות של הדת. בגלל שהדת החליטה שאני יהודי המדינה החליטה שאני יהודי -לא באמת נתנו לי אפשרות להגיד שאין מאמין בדת הזאת ולא רוצה שום קשר איתה, הדת החליטה שאני חלק ממנה אז אני חלק ממני - לי אין צד בנושא הזה גם אם לפי הדת אלוהים נתת לי את האפשרות לא להאמין בו. מכיוון שהמדינה החליטה שאני יהודי כל החוקים האיומים של הכפיה הדתית חלים אליי(אם המדינה היתה מכירה בי כאתאיסט אז רק חלק מהחוקים של הכפייה הדתית היו חלים עלי וזה עדיין יוצר מידי) מכיוון שהחוקים של הכפיה הדתית חלים עלי (ובתור חייל יש חוקים של כפיה דתית מפה ועד הודעה חדשה - למשל שחייבים לעשות קידוש בשבת ואסור לנגב ידיים בשבת ליד החדר אוכל- כי לקרוע את הנייר זה עבודה , וחייבים לנתק את המכשיר של המים מהחשמל לפני שבת שלא יהיהלי שתיה קרה בשבת , ואסור להכניס אוכל לא כשר לבסיס גם אם אני אוכל אותו בלי לפגוע בכשרות של אף אחד אחר והרשימה ממשיכה... היום גם שני חיילים שאחד מהם לא יהודי קיבלו ריתוק 21 כי הם לא הסכימו ללכת לסיור סליחות עם הרב) אז לרבנות יש השפעה חזקה על החיים שלי ככה שאם אני לא פועל לפי הרבנות אני נענש בצורה כזאת או אחרת בסופו של דבר עכשיו שעברנו את כל זה איך בארץ אפשר לחיות בלי אמונה?
* אתאיסט   21/09/15 | 21:39
13. למשהו עש תשובה הגיונית מדעית???
לאיך נברא העולם? איך הכל התחיל? מי יצר את כל הבריאה?? איפה ההגיון שלכם שמפיצוץ יוצא עולם מופלא?? האם יש משהו בעולם שבאמת קורה במקרה?????? אתם האנשים החשוכים והמיושנים בדעותיכם כי זה מה שחשבו האנשים שחיו לפני אברהם אבי האומה!!!
* טיפשים   14/08/12 | 00:39
חפש בגוגל "המפץ הגדול" - תשכיל - תחזור
* יהודה   14/08/12 | 01:48
לפי התנ"ך העולם נוצר יש מאין
לפי האבולוציה העולם נוצר יש מיש. האבולוציה הוא תהליך של מיליוני שנים. לא ביום אחד העולם נוצר והיו בו בעלי חיים. לפי האבולוציה כל משפחה אבולוציונית נוצרה ממשפחה אבולוציונית אחרת. לדוגמא הזוחלים הם אב-קדמון של העופות. הדגים הם אב-קדמון של הדוחיים. אי אפשר להתכחש לכוחו של הטבע ולכוחה של האבולוציה. זה לא צריך להתנגש עם אמונה דתית. אני מאמינה שכל אדם יחיה באמונה שלו.
* סיוון   14/08/12 | 01:53
האבולוציה לא מסבירה את היווצרות העולם!!!!!!
האבולוציה מסבירה רק את מגוון החיים בכדור הארץ. היא אפילו לא מסבירה את היווצרות החיים. את זה מסבירה האביוגנזה. והיווצרות העולם שייכת לתחום הפיסיקה וכרגע התיאוריה שמסבירה זאת בצורה הכי טובה ואף הצליחה לחזות תוצאות מחקריות היא תיאוריית 'המפץ הגדול', אבל כמו שלגילוי 'החלקיק' האלוהי' אין שום קשר לאלוהים, גם 'למפץ הגדול' אין שום קשר לפיצוץ. מדובר בהתרחבות של היקום שהחל בנקודה סינגולרית. ומי שמבין בפיזיקה יודע שמשהו יכול להיווצר מ'כלום' ולכן הגיוני לגמרי שהעולם נוצר מ'כלום' ולמעשה לא הייתה דרושה שום התערבות אלוהית בהיווצרותו.
* phoenix   14/08/12 | 10:04
אנחנו טיפשים?
אף אחד לא חושב שמ-"פיצוץ נוצר העולם", "המפץ הגדול" זה לא פיצוץ, תקרא ותבין קצת לפני שאתה מלכלך על דברים -מוכחים- שאתה לא מבין בהם.
* ....   14/08/12 | 03:11
כן, יש תשובות, להכל, אבל הם לא יראו הגיוניות אם...
אם תיקח מידע מטיפשים כמו אמנון יצחק.
* ערן   14/08/12 | 12:44
איזה פיצוץ בראש שלך?
המפץ הגדול לא היה פיצוץ, אלא פשוט התרחבות של הנקודה הסינגולרית...
* אדם   14/08/12 | 13:19
תקרא שוב את מה שכתבת
באמת? לפני אברהם אנשים היו חשוכים וחשבו שהיקום נוצר מהתרחבות של נקודה סינגולרית לפני 13 מליארד שנים? איך הדרדרנו מאז.. חוץ מזה, חוסר היכולת שלך להבין משהו לא אומר שהוא לא קיים, ויותר מזה - זה לא אומר שמה שמספרים במקום שבמקרה נולדת בו הוא נכון. ההבדל בין הטענה המדעית לדתית היא שיש למדע הוכחות ע"י תצפיות שניתנות למדידה ושימשיכו להיות נכונות כל פעם שתמדוד אותן (אלא אם כן תפשל במדידה).
* אני מאמין שאתה אמיתי וזה מעציב אותי   14/08/12 | 23:19
12. אין קשר בין מה שכתבת על התפתחות המדע לדת! איפה שהשכל נגמר שם מתחילה האמונה! כמה דברים ביום אתה עושה שאין להם סיבה????
כשמעלים טענה צריך גם לישב אותה! לא ראיתי פה הסברים וטענות חותכות שמפריכות את קיומו של האל! לעומת זאת נתת פה דוגמאות שבלי שהתכוונת הוכיחו שיש כח עליון שמכוון הכל! לכח הזה קוראים אלוהים!!
* עדיין 90% כורתים ברית עם האל!! כמה יהודים אתה מכיר עם ערלה בלי כיפה???!!!    13/08/12 | 23:25
really
לא צריך להפריך את אל. צריך להוכיח את קיומו. הרי אתה טוען שהוא קיים ואני לא יודע. אבל מה - לא נראה לי. תוכיח (בצורה עניינית וקבילה) שהוא קיים. ולא סתם אל, אלא זה של יהדות - ואני שם כיפה. ואגב - אם כריתת ברית עם אליל שלך מתבטאת בנזקים לאברים מיניים - אז הוא די אומלל לטעמי.
* כופר   14/08/12 | 12:35
בכתבה באו להציג מזה אתאיזם לא את ההפכרחות שלהם
לקיום האלוהים, וזה שאנשים שרוב האנשים מאמינים באלוהים לא אומר שום דבר על קיומו, מקסימום זה שהאמונה הופכת אותו לקיים, אני שמעתי סיפור על מישהי שנכנסה לסוג של התקפף, אמא שלה דחפה לה ליד תמונה של הרבי וההתקף נגמר, זה אומר שהרבי הוא המשיח? לא. זה אומר שכוחה של האמונה הבריאה אותה, וזה נכון כי היא מחזקת את הבן אדם, אם זה היה מוסלמי זה היה עובד עם קוראן, אם זה היה נוצרי זה היה עובד עם צלב, ועם זה היה גיסטריסט זה היה עובד עם מוזיקה כניראה. אנשים מתים יותר מהר ממחלה עם הם בודדים, אבל זה לא הופך את האמונה למציאות, זאת רק אשליה, כמו עם תיקח טליון ותחשוב חזק על זה שהוא יזוז, הוא יזוז, וזה לא בגלל שהאמנת מספיק חזק. אמונה יוצרת אלוהים ולא ההפך, אנשים רואים מה שהם רוצים לראות.
* ...   14/08/12 | 12:44
תוכיח שאין חדי קרן
אי אפשר. אי אפשר להוכיח שמשהו לא קיים, הכל נחשב ללא קיים עד שמוכיחים שהוא כן קיים.
* ערן   14/08/12 | 12:51
11. בקשר לאמונה
אני לא מאמין שיש אלוהים ויש גם הקבלה בין דברים שנכתבו בתנך לעדיות וסיפורים של אנשים שטוענים שנחטפו ע"י חייזרים.. למרות הכל אני מאמין שיש איזה כוח שיסדר בסופו של דבר את העיניינים -אני קורא לו קרמה
* ...   13/08/12 | 21:35
10. בקשר לברית המילה
יש לזה יתרונות בריאותיים מעבר להקשר הדתי-אנשים שיש להם עורלה יכולים לקבל זהומים באיבר המין בגלל שאריות ולכלוכים נהשתן וכל זה....
* ...   13/08/12 | 21:32
ילד כולה נולד, כבר יש לו זיהומים? ואם יש זיהומים, מנקים. מה, כל שבוע חותכים חלק מהאיבר מין?
* 45   13/08/12 | 21:57
וכל זה נכון
לאפריקה, בעולם המערבי מתקלחים כל יום וזה פשוט לא קורה.
* יובל   14/08/12 | 01:50
אגדה אורבנית
זה בולשיט ידידי. לא סתם יש עורלה, תפקידה להגן על אזור רגיש ומאוד מסוכן לפציעות. ברית מילה בריאותית עושים רק עם יש זהיום, כי הוא פוגע בעורלה. לעשות את זה באופן יזום = להוריד רגישות של אחד האזורים הארוגניים ולחשוף איזור מסוכן לפציעות.
* כופר   14/08/12 | 12:38
למה לעצור בזיהומים בעורלה?
בואו נעקור לכולם את השיניים כדי שלא יתפתחו בהן חורים, ובמקום זה נשים להם ישר תותבות שיחזיקו פרפקט לכל החיים. אני לא אהיה מופתע אם יש יותר נזקים כתוצאה ממילה שבוצעה שלא כראוי מאשר מקיום עורלה.
* אם כבר זיהומים   14/08/12 | 23:12
9. לא מעניין ואף אחד לא בארון.
שיח די ישן בעולם של חסרי האמונה וכבר לא באופנה:) אתאיסט לא צריך לצחוק על דתיים ולהילחם נגדם משעמם לכם..? יש לי חברים מכל הצבעים ומכל הדתות.
* אתאיסט   13/08/12 | 21:20
8. כל הכבוד לכותב, אהבתי את סגנון הכתיבה :)
אני אתאיסט (נטורליסט), ולדעתי אמונה בייצורים על טבעיים, בגן עדן וגיהנום וכו'.. - מקומם בימי הביניים! הדת מעקבת את האנושות, פוגעת, לא מאפשרת חשיבה בראש פתוח, פרמיטיבית, לא מוסרית והכי חשוב - מגבילה! ולכן אני מגדיר את עצמי כ"אני תאיסט", זאת אומר נגד דת .(לא נגד אמונה!) אני צוחק על דתיים, אני צוחק על אדם שחותך את איבר המין של הבן שלו, אני צוחק על אדם שמחכה כמה שעות אחרי אכילת בשר ולפני שהוא שותה חלב, אני צוחק על אדם שלבוש כמו פינגווין... אני מלגלג להם וחושב שהם בורים. (שוב, אין לי שום בעיה, ואני אפילו בעד כל אדם שיש לו אמונה...) "מצידי תאמין באבנים, רק אל תשליח אותם עלי"
* אלכס   13/08/12 | 20:17
אנטי*-תאיסט
* nomaed   14/08/12 | 12:06
7. זה לא אמונה
זה לא אי -אמונה -באלוהים.... -.-
* DAFUQ   13/08/12 | 19:18
6. המציאות של העולם הזה זו מציאות והבנה שונים מהעולם הבא
אנשים לא מבינים את זה וחושבים שמבינים הכל ומדברים על מה שנגלה לנגד עינים ולא רואים מעבר לחיים פה יש ערך הכל נברא בצורה מדויקת ועם מטרה. מי שמכחיש את זה מפחד מהאמת ולהתחייב למשו שיותר גדול וטוב ממנו
* י-ם   13/08/12 | 19:16
מי שמכחיש את זה פשוט קרא כמה ספרים בחיים
ולא כאלה שנכתבו לפני 3000 שנה על ידי רועי צאן.
* יובל   13/08/12 | 19:54
תבסס את העמדה שלך התורה לא נכתבה ע"י רועה צאן
אין מצב שרועה צאן ידע כמה חיות יש בעולם ומי מפריס פרסה ומי שוסע שסע ומי מעלה גרע למי יש סנפירים ולמי לא מה כשר ומה לא. איך הוא יכל לדעת??!! הוא היה במדבר כל חייו!!! ברור שיש כאן גורם אלוהי. אגב כל יציאת מצרים מתועדת בספרי ההסטוריה של המצרים (לא מזמן הם הגישו תביעה על הרכוש שכביכול לקחו בני ישראל מהמצרים מה שמאשש את האמירה הזאת) אגב אם היית ארכיאולוג היית מוצא שרידים מתקופות שונות ומגלה שאכן היו הדברים כמ שהיו. אין לערער על התנך כי הוא לא ספר הסטוריה .התנ"ך הוא תורת חיים. ומי שלא מבין את זה הוא בור. אין לי דרך אחרת להגדיר את זה.
* החכם מכל אדם   14/08/12 | 10:06
פחחחח
אין שום הוכחה ליציאת מצרים כי היא מעולם לא קרתה. יש ציורי קיר מהתקופה שבה כביכול ארעה יציאת מצרים, ואין שום אזכור ליהודים, עבריים, עבדים או כל דבר אחר שעשוי לחזק את האגדה (ולא הגדה) שנקראת יציאת מצרים.
* אייל   14/08/12 | 11:42
נכון מאוד
אין סיכוי שרועה צאן ידע כמה חיות יש בעולם ומי מפריס פרסה ומי שוסע שסע ומי מעלה גרע למי יש סנפירים ולמי לא מה כשר ומה לא - וזו בדיוק הסיבה שאנשי המערות שכתבו את התורה טעו כמעט בכל מה שהם אמרו! גמל לא מפריס פרסה? שפן וארנבת מעלים גרא? עטלף הוא ציפור? הצחקת אותי!
* הטיפש מכל אדם   14/08/12 | 13:26
זה אופייני ההתנשאות הזאת
אם אתם חושבים אחרת ממני, אתם פשוט לא מבינים. גם מאמינים וגם אתאיסטים חושבים כך. בהתנשאות. לי ברור שאין אלוהים, אבל אני לא מנסה להוכיל לדתיים כלום ולא לשכנע אותם אחרת.
* המפץ הגדול   13/08/12 | 20:25
אתה דתי נכון? איך ידעתי?
"אם אתם חושבים אחרת ממני, אתם פשוט לא מבינים."
* מוחמד   13/08/12 | 21:46
כן,ברור
המדע מבוסס על לפקפק במה שאתה רואה ושומע,הדת מבוססת על לא לפקפק במה שאתה לא רואה,אלא לקרוא איפשהו על דרקון סגול
* וויייאאאאווו   14/08/12 | 11:55
את היא זאת שמפחדת מהאמת
מה יהיה איתי? מה המשמעות בחיים האלו? מה קורה בעולם הבא? אלוהים נותן לך את כול התשובות והביטחון הכללי, לא כי זה הגיוני, אלא כי זה פחות מפיחד וככה את לא צריכה להתמודד עם זה שאין משמעות, ואין עולם הבא,ו את לגמרי לבד וצריכה להתמודד לבד עם מעמשות החיים. והתנ"ך לא נכתב על ידי רועי צאן אולי, אבל היא נכתבה על ידי רבנים שהם אותו דבר כמו בימינו, וחוץ מזה שלפי התורה היא כאן נכתבה על ידי רועה צאן בשם משה, ובתנ"ך לא כתוב כמה חיות יש בעולם, בתנ"ך לא כתוב אפילו על הדינוזאורים, אפשר לדעת מי מעלה גרה, ובטח מי מפריש פרסה בקלות על ידי הסתכלות על החייה, הם כתבו בכלליות ולא על חיות ספציפיות , הם לא כתבו נגד חיות שלא הכירו אלא על כאלו שהם הכירו וזה יכול לכלול הרבה חיות בעולם. התנ"ך הוא ספר תורת חיים משמע פילוסופי לפי ההגדרה הזאת משמע כן אפשר לערער עליו, אם הוא היה ספר הסטוריה לא היה אפשר כול כך בקלות לערער עליו כי הוא מבוסס על עובדות, על תאריכים ועל מה שקרה כמו שהוא קרה, לא על אמונה של מישהו. ארכיאולוגים לא מצאו יותר מידי על יציאת מצרים וזה לא מעשש שום דבר, ורק לידע כללי אי אפשר לחיות במדבר כול הזמן, בגלל זה בדואים נודדים.
* ...   14/08/12 | 12:35
5. ה' הוא בתוכינו
חבל שכל התגובות שליליות, אי פעם בחנתם ובדקתם לעומק ? או שאתם "מסיקים" שאין ה'? אדם מאמין יש לו כח שאין לאדם שלא מאמין, ולכל אדם שגדל בעולם הדתי חווה התפתחות רוחנית אמיתית ולכן לא כל אדם דתי הוא מאמין, אבל אמונה לא אומרת שאנחנו חייבים להיות דתיים זוהי הגדרה. צאו לחפש את המשמעות בחיים.. כי רק לנו יש את הכח להציב לנו אחת...
* יהנותן   13/08/12 | 19:15
משמעות?
כן, מצאנו אותה, בלחיות את החיים.
* אילה   13/08/12 | 21:11
צודק, אלוהים ו-"רוחניות" זה בתוכינו
זה בתוכינו, בראש שלנו. זה לא משהו שקיים "אי שם" בעולם, במציאות. כמו כל רגש אחר שאנחנו מרגישים (כמו כעס או אהבה), גם ההרגשה הרוחנית העמוקה שאנחנו חווים זה משהו פנימי ואישי, ולא אומר שום דבר על אופי המציאות. אדם אשר מאמין בתורה, יחווה את הרגשות האלו בהקשר דתי. אדם המאמין באלים אחרים, יחווה את הרגשות האלו בקונטקסט של הדת שלו. אתאיסט יכול לחוות את זה ממוזיקה, מהטבע, והבנת המורכות של המציאות הפיזית וכו'. זה לא משהו שמיוחד לאמונה דתית.
* nomaed   14/08/12 | 12:04
4. ברור שאין אלוהים כאילו, הכל מצוץ מהאצבע
* שונטל לוי   13/08/12 | 17:14
3. אין אלוהים הכול סיפורים
* אורנית תורגמן    13/08/12 | 16:48
2. ההגיון המעוות שיש מישהו ששולט בעולם ורצה שיסגדו לו אך מצד שני נחבא אל הכלים ולא מופיע הוא ממש מפגר
כל התנך מלא בסתירות ובדברים לא הגיוניים. וגם הפרשנים כתבו מלא מלא שטויות שהראו שהם חסרי ידע מינימלי. למה בכלל צריך להיות אלוהים? למה צריכה להיות התחלה ולמה צריך להיות סוף?למה צריך בורא? ולמה דברים לא יכולים לקרות מעצמם? ומתי ההמונים יקלטו את התרמית הגדולה שמאפשרת לראשי הדת לשלוט בהם.
* תתעוררו, אין אלוהים!!!   13/08/12 | 15:59
1. אין אלוהים.
* לילך ביטון    13/08/12 | 15:46
אין לך שכל
* אלוהים   14/08/12 | 10:00
ולך אין שכל לא היגיון לא סובלנות ולא ראש פתוחP:
* מפלצת הספגטי המעופפת   14/08/12 | 12:00
שניכם מיתוסים קשי יום
* קת'ולו האדיר   14/08/12 | 13:09
BITCH PLEASE
תתפללו לגשם לפני שאתחרט.
* בעל   14/08/12 | 18:03
איש אינו מתמיד לדבר על אלוהים כמו אלה המתעקשים שאין אלוהים.
איש אינו מתמיד לדבר על אלוהים כמו אלה המתעקשים שאין אלוהים. - הווארד בראון
* יואב   04/11/12 | 14:51