דיבור ישיר
תגובות (75 תגובות ב-60 דיונים)
60. נצר
חמור מאד שמפקח כשרות מבטל במחי יד תנובה ועבודה קשה לא יתכן שיש 20 מפקחי בניה בכל המדינה.30 מפקחי תנועה ו-20000מפקחי כשרות זה לא עומד בקנה מידה של מדינה מתוקנת ונורמלית.החרדים רוצים לכפות דעתם ואורח חייהם על 95אחוז מתושבי המדינה!זה לא ילך !!
* אא   10/08/19 | 22:59
59. אבל אני החרדי מפרנס את הקיבוצניק שטוף השנאה
* חרדי   11/09/13 | 12:25
58. סליחה קובי אריאלי,אתה ממש לא מבין, ולא מכיר את נצר
אם היית מכיר אותו, היית מבין שהוא אחד מהל"ו.... אדם טוב לב באופן קיצוני. מסייע לכל אחד בכל דבר. מתחשב באנשים בצורה יוצאת דופן וביתו פתוח לכולם. הוא איש אוהב אדם באשר הוא אדם. ו-כן, יש לו גם חברים חרדים שתומכים בו במכתב שכתב.... אם הייתה טורח ונוסע לדרום לפגוש אותו, תאמין לי שהיית מגיע למסקנה הזו גם כן. מה שאתה לא מבין זה את נושא השליטה של המשגיחים. כשאמרו לו לזרוק את הפרי, אמרו לו, שאם לא יזרוק פרי מ- 10 דונם(כשרים על פי הרבנות) הם יפסלו את הפרי של כל הפרדס(כל החלקות הכשרות לפי הכשרות שלכם) של כל החברים - פרדס של 2000 דונם. חוץ מזה, יש מספר משגיחים משום שכל כשרות חרדית שולחת את המשגיח שלה.... תאמין לי, מספיק משגיח אחד. אין צורך ב3-4 משגיחים. הנושא הרבה יותר סבוך מאשר מתואר במכתב שלו וכמובן גם בתגובה שלך. אם אתה רוצה להיכנס לכך, סע לדרום ותקבל הסבר מדויק...
* אור   06/03/13 | 09:17
57. חחחח אין עליך קובי
* טל   06/03/13 | 00:55
56. קובי קידוש ה' ! הסברת דברים חשובים שמי שלא מבין מתעצבן
קוביייי שיחקת אותה די לשינאה
* דימונאי   01/03/13 | 09:32
55. החרדים נהיו טרף קל כל הכבוד לקובי
* דן   01/03/13 | 06:47
54. קובי, השנאה היא הדדית - הגיע הזמן להפרדת הדת מהמדינה.
* חילוני חרד   01/03/13 | 06:34
53. ענק
פשוט ענק הקובי הזה!
* אמיר   01/03/13 | 02:27
52. נמאסססס
הגזמת ! זה התחושה שלו ואין לך זכות לבקר אותו ! נמאס לוווווו נמאסססס
* קובי   01/03/13 | 01:11
51. במקומו הייתי שמח שלא נכנסים לבית אריזה לזהם אויר בעצם נוכחותם
* שמחה חזני   28/02/13 | 23:36
50. כל מילה בסלע,נמאס מהשנאה!!!
* אפי   28/02/13 | 23:12
49. שנאה
תמשיכו עם השנאה שלכם ונראה איפה יגיע עם ישראל, במקום לחפש אהבת חינם מחפשים שנאת חינם עוד שנאה.הם מחפשים שנאה יושנים וקמים עם שנאה.הלו תתעוררו לפני שיהיה מאוחר, חבל על אנרגיה שללית. השונאים האלה בודאי ובודאי אינם שלמים בכל כמו כל אדם. אז מה ההתנשאות הזאת?
* לולי   28/02/13 | 21:52
48. נמאס מהחרדים- מסתובבים עם פאות כל היום
וסוחטים כסף
* יגל   28/02/13 | 20:05
47. מי שלא רוצה כשרות אוכל בסוף סוסים.לא?
* א א   28/02/13 | 19:27
46. קובי, אתה חושב שחילונים בורים? או שאתה פונה בתשובתך רק למגזר החרדי?
כמה אי דיוקים ואף יותר גרוע מאי דיוקים (להאשים אותך בשקר?) תראה לי רשת שיווק שמסתפקת בכשרות רבנות ראשית! שנית, אולי לא קראת את כל הכתוב או שאולי לא שמעת על נטע רבעי. מכיוון שנוח לך להיות תמים או לא מבין, אסביר, פרי נחשב ערלה ב3שנים הראשונות של העץ (שים לב שהפרדס ננטע לפני מעל 3 שנים) למעשה זה קצת פחות מ3 שנים, זה שנתיים ו44 ימים (שאסביר לך גם את זה?) פרות השנה השלישית הם לא רק שלא ערלה, הם נחשבים יותר . אז לפני שאתה ממציא אגדות עם על סיפור שלא לי ולא לך יש את כל הנתונים שלו, הייתי מציע שתחשוב פעמיים ! (יותר אם אתה מתכוון להאשים ולעלוב בעובד אדמה, כי אני לא סלחן כמוהו)
* א   28/02/13 | 18:54
הכל נכון בתנאי שהשנה הראשונה נספרה בטו בשבט ולא לפני.
ואי אי אי... עובד אדמה. אז מה? ברור שהרשתות מזון לא מסתפקות בהכשר הרבנות כי זה לא יימכר!! ונצר רוצה למכור , ולהרוויח, גם המערכת כשרות רוצה להרוויח, כל אחד בעבודתו. רוע ושנאה יוצאים מהפה ומהמילים. גועל נפש. הישראלי הנאור.
* תות   28/02/13 | 23:53
יא לא מבין
הכל נכון אבל את השנאה שיש לו על מי שמפרנס אותו זה שנאה חזירית אין מילה אחרת לומר את זה
* חרדי   11/09/13 | 12:22
45. תודה קובי.. דיברת גם בשמי.. (:
כל מילה אמת.
* פיצ   28/02/13 | 18:54
44. יפה מאוד קובי
* דוב   28/02/13 | 18:36
43. מתעסקים בחרדים כי מפחדים לדון בבעיה האמיתית..
מתעסקים בחרדים כי מפחדים לדון בבעיה האמיתית.. הבדווים הסודנים וערביי ישראל,כי רק נעיז להעיר להם וכל המדינה תבער
* יהודי   28/02/13 | 17:50
42. קובי למרות שאתה צודק
אני רואה את הגל של השנאה המוגזמת אבל יש בעיה עם עיניין הכשרות בארץ אני עבדתי במלונות ובמסעדות רבות וכל חיי אני עוסק במזון ... המשגיחים לא מבצעים את העבודה שהיית מצפה מהם חלקם מתנהגים בצורה לא מקצועית וחבל כי זה חשוב לציבור חייבים לתקן את כל הפיקוח ליצור פיקוח מקצועי יותר ונעים יותר לכולם
* אחד שיודע   28/02/13 | 17:45
41. יהדות האדם
זה לא תלוי בהצהרת האדם , אלא בלאום . אם הוא נולד יהודי אז כל מה שאמרת זה קשקוש
* חרדית מהצפון   28/02/13 | 16:49
40. קראת את מחשבותיי קובי. - ואני גרה בשכונת הגוש הגדול חוף רמת אביב גם פה 95 אחוז רוצים יהדות נטו... הרעש השלילי מכאן מזויף על ידי צעקניים עם במה תקשורתית שעושה לי שם רע
* רותי גילבוע   28/02/13 | 16:12
39. מעולה! סו"ס תגובה הולמת
* שרית   28/02/13 | 15:55
38. קובי יצאת גדול!!!
קובי יצאת גדול!!!
* אושרית   28/02/13 | 15:45
37. די כבר עם ההכללות על המגזר החרדי ו
מספיק כבר עם השנאת אחים!!
* הדר   28/02/13 | 15:35
36. כל הכבוד
קובי כל הכבוד שהחילונים יפסיקו לבכות כל היום אם לא רוצים למכור לחרדים שלא ימכרו
* אברהם   28/02/13 | 15:21
35. יפה מאוד
* שניר   28/02/13 | 14:50
34. הכנסת למושבניק שהשם נאצר מתאים לו
סחתיין
* כל הכבוד    28/02/13 | 14:39
33. מקווה שנצר הממורמר יקרא
כל הכבוד קובי! שיחקת אותה. אנשים פה לא מספיק להם עם המריבות עם כל העולם- רוצים גם מלחמת אחים- לכו תמצאו חיים ודי לשנאת חינם!
* נינה ויודה   28/02/13 | 14:35
32. אני מושבניק וקובי אתה איש פיקח וחכם
כל מילה מדודה ושקולה. פשוט אמת לאמיתה במילה אחת... די לשנאה. טוב שתי מילים
* גוני   28/02/13 | 14:07
31. תגידו...?! מה? נתפקתם?!
מה יכול להיות לא כשר בלימון?! זה שטויות במיץ עגבניות כל הכשר הלכה שלכם! זו עוד שיטה ופטנט של החרדים שלא באמת רוצים לעבוד אבל הכסף כן בא להם בטוב! ״להישתלב״ בשוק העבודה! אז המציעו תפקיד שהוא לא קיים ואין בו צורך בכלל!!! ולאן רק מדרדרת המדינה שלנו?!
* חילונית    28/02/13 | 13:52
מה יכול להיות לא כשר
יש חוק הלכתי - עומד בחוק = כשר. לא עומד בחוק = לא כשר. את יכולה להתנהג לפי החוקים או לא להתנהג לפי החוקים אבל אל תתנהגי בבורות ותגידי ש "המציעו תפקיד שהוא לא קיים ואין בו צורך בכלל!!!" אף אחד לא המציא תפקיד שאין בו צורך. לשיטתם יש בו צורך! בדיוק כמו שלדעתך (אני מקווה...) יש צורך בבדיקה של משרד הבריאות ואגב כותבים "המציאו, ולא "המציעו"
* חילונית שקצת מפעילה את הראש   28/02/13 | 14:08
כמה בורות בתגובה אחת.לכי תילמדי מה זה ערלה
* א א   28/02/13 | 19:26
30. לי יש עסק שמצריך השגחה
כלום ומקבלים משכורות. צריך לבחון מחדש את מערך הכשרויות. וזה הדבר שחרדים מפחדים ממנו. שיכנסו לשחיתות שלהם. לא כולם אבל הרבה מהם. וזה גורם לשינאת החילונים את הדת. כי החרדים מהווים כרטיס ביקור של בורא עולם והרבה פעמים עושים לו שירות רע מאוד. כאילו אין עולם הבא לחרדים. רק גהנום לחילונים. וחוץ מזה קובי אריאלי היקר : כמו שאתה נראה אף מוסד חרדי לא יקבל את ילדיך אז שב שקט ושמור את פיך וליבך המתגעגע למחוזות שאתה עצמך הפנת להם עורף. בהצלחה
* רוב המשגיחים לא עושים   28/02/13 | 13:04
29. אכזבת אותי קובי בצידוד העיוור במקצוע ההזוי הזה
שנקרא פקחים! האם באמת לא ברור לך שמדובר בסתם משרה שנועדה לפרנס את יוצאי הקהילה החרדית? ועוד שלושה? לא מקובלת עלי תשובתך
* lioin   28/02/13 | 10:53
חשבתי שאנחנו רוצים שהחרדים יצאו לעבוד
אז מה שה משנה אם זה מקצוע שהם המציאו או שמישהו אחר המציא?? העיקר הם עובדים, אז שקט בבקשה! בעצם אם תסתכלו קצת סביבכם תראו הרבה מאד חרדים שעובדים בלי שאנחנו שמים לב. חשבו רגע כמה עובדים צריך רק בבתי ספר ובישיבות...
* מישהו   28/02/13 | 19:04
מחשבים
בתור חקלאי לדעתי לא צריך עובדי מחשבים במדינה שלנו ובכלל בעולם כולו הרי אין לי שום תועלת במחשבים אז בשביל מה כל העובדי מחשבים בעולם סתם גנבים אתה מסכים איתי??? כמובן שלו גם אני לא מסכים עם עצמי כי נכון שלי אין צורך במחשבים אבל יש אמון אנשים שכן יש להם צורך בזה אותו דבר משגיחי כשרות רוב עם ישראל (גם לא חרדים) רוצים כשרות אז לא זה לא עבודה שבאה לפרנס יוצאי קהילה חרדים
* מחשבים   28/02/13 | 22:52
28. חזק מאוד!!!!
אם אנשים ימשיכו כך בסוף תפרוץ פה מלחמת אחים, יש הרגשה שכולם רק רוצים לדרוך על השני וזה ממש חבל. כל הכבוד לקובי על הכתבה!!!!
* לילך   28/02/13 | 10:39
27. תותח
* תותח   28/02/13 | 09:51
26. כלכך צודק!!!
* יוני   28/02/13 | 08:46
25. גדול!
* און   28/02/13 | 02:24
24. במסעדה יש 2-3 משגיחים
אם במסעדה יש 2/3 משגיחים כי אחרי הכל הם בני אדם שלא יכולים לעבוד סביב השעון ויש להם משפחה לטפח אז כן אני חושב שמפעל גדול עם בית אריזה צריך יותר משגיחים ואם בעל השדה לא מעוניין אז שיהיה בריא וימכור את הסחורה שלו בשליש מחיר לציבור הכללי. שום דבר לא בכוח. הרי זה יהיה נחמד למכור את הסחורה במחיר גבוהה בהרבה מהשוק. בקיצור שכל אחד יעשה את החושבים שלו ושיהיה בריא.
* דודי   28/02/13 | 01:06
23. קובי, זו כתבה מושלמת!!
נתת פה שיעור חשוב באהבה/שנאה.. ולאו דווקא בעיניני דת ודתיים, יש לנו מן אופי כזה לישראלים להשתמש במדיה החברתית כדי להתפרסם ולפרסם את דעתנו ההרסניות והלא מקבלות וכל זה על גבם וחשבונם של אחרים.. וזה כולל את החילונים על ״מעללי״ הדתיים והימנים על השמאלנים ולהיפך ואפילו לקוחות שמחפשים לסחוט נותני שירות למינהם... עם קצת סובלנות והרבה סבלנות, נלמד לקבל את דעותיו של האחר מדינתינו תראה יותר טוב בהרבה, עם או סלי התערבותו של יאיר לפיד... ובנוגע אליך מר נצר היקר, אילו דקה מזמנך לפני כתיבת המכתב היית מברר מול משגיחי הכשרות מדוע הם פוסלים או מול אדם חרדי מדוע הוא לא מסתפק בכשרות של הרבנות היית חוסך את הזמן הארוך שישבת לכתוב את המכתב ולהפיצו....
* דתיה לשעבר ודווקא לא נגד דתיים...   28/02/13 | 00:37
קבלת השונה
אני שמחה לשמוע תגובות מתונות ומבינות , לדעתי מאז הבחירות התחיל פרץ של שנאה אותה התחיל ללבות יאיר לפיד ופתאום התחיל כדור השלג להתגלגל ,... וצצים חדשים לבקרים דברי נאצה נגדינו מצד אנשים שכלל לא מכירים אותנו אישית ואת אורחות חיינו . תודה על הכתבה ועל התגובה - פשוט מחמם את ה❤
* חרדית מהצפון   28/02/13 | 16:46
22. דיייייייייי לשינאה-כולנווו יהודיםםםםם!!!
* רוצים שלום עם הערבים שבתוכינו אין שלום!!!דיייייייייי   28/02/13 | 00:22
21. כחקלאי - החרדים צודקים!
לשמור כשרות זו זכות. לא חובה. אם אתה לא רוצה לשמור אתה לא חייב. אלא שלקוחותינו אינם ציבור הצרכנים כלל אלא הסוחרים והרשתות והם כן מחויבים לכשרות. אם אתה מוותר על הכשרות, אתה מאבד כמעט את כל היכולת לשווק בארץ. לפי ההלכה - העץ צריך להיות 3 שנים בקרקע לפני שקוטפים ממנו פירות. הרבנות מחשיבה את השנה במשתלה והחרדים לא. זה בגלל החשופי שורש שנמכרים ללא אדמה סביב השורשים. זה כמו שתגיד שהרבה יותר קל לגדל חזיר מכבש, ואם בצליה מוסיפים לחזיר מעט שומן כבש אף אחד לא ישים לב להבדל. סבבה, רק שזה לא כשר. ויש לך עוד אפשרות - הכשרות זה רק ליהודים. אם אתה לא יהודי אתה לא חייב בכשרות. תצהיר בפני 3 משגיחי הכשרות שלך שאין אלוהים מלבד אללה ומוחמד הוא נביאו וחלס - אתה מוסלמי ושיעזבו אותך באמא שלהם. גם להם זה פותר כל מיני בעיות כי פרי נוכרי (של לא יהודים) אין להם בעיה לאכול בכל מצב.
* יפתח   27/02/13 | 23:43
את כלהתגובה שלך אהבתי חוץ
מהסוף. החרדים לא צריכים את הכשרות "רק בשביל החותמת", אחרת היו אוכלים גם הרבנות ונגמר הסיפור. הם אוכלים כשר ומהדרים מאוד בהכשרים שהם מכניסים הביתה. לומר לחקלאי תעשה את עצמך לא יהודי- זה לא פייר. כי הוא כן יהודי ואז הפירות שלו על פי ההלכה לא יהיו טובים (הוא לא יישמור עורלה, ומעשר, ושמיטה), ואותם חרדים שמקפידים כל כך על מה שנכנס אליהם לפה ייטעו לחשוב שהפירות האלה טובים בשבילם, כשהם לא. בכל מקרה, אם הוא מסתדר בלי החרדים- שיבושם לו. יוריד את ההכשר בלי צורך לשקר ושלום על ישראל. בעיה שלו בלבד!
* דני   28/02/13 | 06:31
אהבתי
אהבתי!!
* אהבתי   28/02/13 | 11:17
20. ממש כך!! שנאה!!
קובי אתה אלווווווףףףף !!
* רק אהבה תביא אהבה   27/02/13 | 23:33
19. סוף סןף קצת צדק
נמעס כבר שכול בעיה שיש לחלק מהציבור החילוני הוא מקשר אותו ישר לחרדים יש המון דברים שאתם לא יודעים אבל טוב שיש את מי להאשים. למה סתם ללכלך על ציבור שלם???? ואני מדגישה שרק חלק קטן מהם וחבל ששומעים רק אותם
* סוף סוף קצת צדק   27/02/13 | 23:13
18. קובי היקר- אתה מתעלם מהעיקר, והתגובה שלך לא נותנת מענה לשאלות הקשות שהעלה החקלאי
* די לטאטוא   27/02/13 | 22:40
17. חרדים אוכלים דברים מאוד מסויימים!!
זו האמונה שלהם והם שומרים באדיקות על כשרות.. הסיבה שהוסיפו עוד משגיחים היא שאנשים שדיני כשרות לא מעניינים אותם (החקלאי) מחפפים ואז המחמירים נופלים.. אתה לא חייב למכור לחרדים מחמירים אבל אם אתה מעוניין בהם בתור לקוחות הגיע הזמן שגם אתה תחמיר ואז לא היו פוסלים לך 10 טון לימון
* כופרת   27/02/13 | 22:38
16. חרדים = אויב מספר אחת של מדינת ישראל
יותר גרועים מנסראללה
* ///   27/02/13 | 22:25
15. חחח.קובי אתה ענק!!
* אסתי   27/02/13 | 22:09
14. אתה לא חזק בהבנה, אה?
הוא מתעצבן על כך שהמשגיחים החרדים פוסקים אחרת מהרבנות הראשית וע"י כך מאלצים את החקלאי להמשיך לשכור את שירותיהם. הרי אם המשגיחים החרדיים לא היו מחמירים בפסיקה שלהם הוא היה זורק אותם לכל ארוחות והם לא היו מקבלים לאגורה.
* יואב   27/02/13 | 21:31
חבל שעל טפשות לא מקבלים כסף, כי אז היית מליונר....
* סתם אחת   28/02/13 | 10:48
ההבנה שלך דווקא ממש חדה :)
מה זאת אומרת "אם המשגיחים החרדיים לא היו מחמירים בפסיקה שלהם" ? זכות המשגיחים החרדיים להחמיר בפסיקה שלהם! מתאים לך ,טוב. לא מתאים לך? תתמודד! בדיוק כמו שיש מכון תקנים במדינה מתוקנת שאנשים סומכים עליו כי כנראה הוא מציב רף מסוים של תקנים שהיצרן צריך לעמוד בהם - מי שעומד בהם מקבל את החותמת ,מי שלא, לא - מי שלא מתאים לו יכול לקבל חוו"ד של מכון תקנים במדינה פחות מתוקנת ופחות מקפידה ואז גם המוצר יכול להיות בהתאם. החרדים רוצים רף מסוים. אז על מה הטענה???????
* כל הפוסל במומו פוסל    28/02/13 | 10:52
לא מדויק
בענין הכשרות אתה צודק, לגבי מכון התקנים לצערי המצב כיום הוא שיש איסור על כל ייבוא שלא עומד בתקנים של המכון הישראלי, זוהי כמובן פגיעה בחירות הפרט לקנות את מה שמוצא חן בעיניו
* אבי   12/03/13 | 19:52
13. מסכימה עם קובי בכל מילה במיוחד בעניין השנאה
* אמלי   27/02/13 | 21:21
12. אני בתור נאמן כשרות עובד יותר מכל פועל אחר אין לי.רגע מנוחה והעובדים במפעל עוד אומרים לי טוב אתה חרדי אחר ואני רוצה להגיד שזה שקר! ! ! 80% מהחרדים עובדים קשה ולא מקבלים שום הנחה/ /
* חרדי   27/02/13 | 21:10
11. קובי אתה טועה רבל כותב יפה
* חקלאי לצערי לא פיקח   27/02/13 | 21:08