הורים
תגובות (98 תגובות ב-63 דיונים)
63. עצות מקצועיות:
1.זהירות, בבקשה: מומלץ שההורים לא יביכו את ילדם בנושא זה, בוודאי לא בנוכחות אחרים. העצות תוך איזכור הבן, מעציבות אותי מאד - הן כדיאטנית והן כילדה מלאה בעבר. 2. אכילה נכונה ולא דיאטה: מומלץ שינוי למזונות בעלי ערך תזונתי טוב יותר בהדרגה, ריבוי ירקות ופירות בבית, שילוב פעילות גופנית ובמידת הצורך שילוב של טיפול פסיכולוגי. 3. תמיכה לכל החיים: לא לשבח את הילד מידי על כל ירידה, אם תהיה עלייה - יחוש כישלון. צפויות עליות וירידות ומדובר במרתון למהלך החיים ולא בניצחון אחד. רק 5% מהמרזים, בכל סוג דיאטה (!), ישארו במשקל אליו הגיעו לאחר שנתיים. רבים אחרים יעלו במשקל, כי לגוף יש מנגנון פיצוי - תיאבון מוגבר לאחר הרעבה. 3. חשיבות הדגשת 95% הכוס המלאה: האמפטיה וההתייחסות לתכונות החיוביות מצד ההורים - עוזרות יותר מכל דיאטה. זה טיפ שלי כאמא גם לכל תחום שבו הילד מתקשה: לימודים, ספורט וכו,.. חשוב להבהיר לבני המשפחה הרחוקים "המתעניינים" שאמירה כמו:"רזית?" או "השמנת"? אינה מקובלת, גם אם באה מ"כוונה טובה". 4. לכבד את הגוף בכל משקל: חשוב ללמד מגיל צעיר שחברה בכלל והמדיה בפרט - יוצרים עיוות חשיבה ש"רזה זה תמיד בריא" וש"רזה זה אופנתי". פרסום רזים ורזות השותים משקה תוסס ממותק - זה פרסום לאכילה מופרעת. פרסום דוגמן או דוגמנית לבגד שמתאים רק לרזים - זה עיוות חשיבה. יש היום חנויות ואתרים בארץ וגם בחו"ל שמוכרים אופנה גם במידות אחרות. 5. פרופורציות: על השמנה כבעיה רפואית מדברים עם הרופא. בעבר נתוני חברות הביטוח בארה"ב קבעו את ההשמנה כגורם תמותה עיקרי. זה לא המצב כיום, כשהטכנולוגיה הרפואית השתפרה ומחלת הסרטן נפוצה לא פחות ממחלות לב וכלי דם. השמנה בהחלט עלולה להגביר סיכון לסוגי סרטן מסוימים ועדיף משקל תקין. אבל - יש מחקרים המראים שמטופלים בעלי עודף משקל שורדים טוב יותר טיפולים במחלת הסרטן. 6. אוכל זה בית: קשיים רגשיים עשויים להתבטא באכילה לא מאוזנת ואכילה מופרעת. לכן חשובה התמיכה הפסיכולוגית החיצונית במקרים בהם יש קיצוניות של השמנה או הרזיה בזמן קצר. אוכל מחבר אותנו להורים בכלל ולאמא בפרט - מגיל ינקות. לכן חשוב שהאוכל ישאר חלק מהנאות החיים, כדי למנוע קיצוניות. בהצלחה!
* ע / דיאטנית קלינית   14/10/16 | 06:09
62. ילדים שמנים זה בגלל הבית בו הם גדלים!
אם הורים בימנו היו מבשלים לילדהם מגיל קטן אוכל בריא , לא אוכל תעשייתי שקונים בגלל עצלנות או חטיפים וממתקים . מרגילים את הילד לאכול בכמויות נורמטיביות ולא נופלים לכל גחמה או בכי, ילדים שמנים לא מתחושת רעב אלא משעמום או מצרכים רגשיים: תדאגו שהילד יעשה פעיליות ספורטיביות ויירשם לחוגים וככה לא יהיה לו משעמם. ילד שמנים יספגו העלבות והתעללות במשך כל חייהם שלא נדבר על מחלות ומוןת בגיל מוקדם כמו שאנחנו אמורים לדאוג שהילדים לא יעשנו כי זה לא בריא צריך לבדוק שהם לא יאכלו יותר מדי . לא צריך להעליב אותם בוודאי אבל צריך לדחוף אותם לאורח חיים בריא אם אכפת לך מהם,כי ככל שהם יגדלו יהיה להם יותר קשה לשנות הרגלים...
* אחד שמבין   20/09/16 | 08:34
איזה שטויות במיץ
* יעל   28/12/19 | 08:40
61. שווה לשנות את הרגלי התזונה של כל המשפחה. חפשי פליאו.
את צודקת בכך שאסור אסור אסור לתת לילד הרגשה שהוא לא בסדר, אבל היום מדע התזונה השתכלל ככ שניתן למצוא שוב את מנגנוני השובע והרעב שעודף הסוכר והאוכל התעשייתי גרמו. הילד סובל. שווה שכל במשפחה תירתם לשינוי. חפשי פליאו. לא צריך להיות פנאטיים, אבל אפילו הפנמה של מס. כללים יכולה לעשות שינוי עצום.
* אסור לפרצף צריך לשנות חכם   28/08/16 | 03:53
60. מקסים
* אילנה   27/08/16 | 14:50
59. הלוואי שאמא שלי היתה מבינה את זה
מגיל צעיר אמא שלי עם מבנה גוף וגנטיקה שלא ממש מכירה את המונח להשמין. רגלים מקלות והיא עוד מתלוננת על זה. מגיל צעיר היא כל הזמן אומרת לי לעשות יותר ספורט ולאכול פחות ומצב שני היא מכניסה מלא עוגיות וחלות בלי להתחשב בקושי שלי מולם כי היא כל הזמן אומרת:״זה ממש לא מפתה/טעים לי.. פשוט אל תאכלי״, כשאני לוקחת אוכל היא מכניסה פיזית את הראש שלה לצלחת שלי ותשפוט למה לקיתי את זה.. ואז כשאגיש לה להתרחק ולהפסיק לשפוט את האוכל שלי היא תגיד אבל למה את אוכלת את זה .. ואני לא שופטת רק אומרת.. וגם למה את אוכלת בחלקים ולא את כל המנה ביחד. אז כן אמהות שחושבות שהן עושות טוב לילד שלהם בכך שהן מתערבות לו באכילה הן הגורם הכי גדול להפרעות אכילה! אני הטיפולים לגמילה מבולמיה . שונאת את הגוף שלח ועליה במשקל בגלל הפסקת ההקאות. ומחכה לגיוס כדי לא להיות איתה באותו בית ! רציני זה לא דאגה מאהבה זה אובססיה של הרבה אמהות- זה לא הגוף שלכן זה של מישהו אחר ואין לכם זכות לשפוט להעיר ומנוע ולהכאיב.. מספיק קשה בלי כל זה !
* הלוואי ואמא שלי היתה מבינה את זה !   27/08/16 | 14:34
תמיכה
חפשי תמיכה עוד לפני הצבא. אמא שלך מזיקה לך, אבל הבולמיה היא לא רק בגללה - יש לך הרבה קשיים ואת מבטאה את זה באוכל. את לא שלמה עם הגוף שלך בעצמך. אל תשכחי שכרגע את גם זוכה לדברים טובים ממנה, אחרת היית בורחת מהבית מזמן. אם אין לך כרגע תמיכה מספקת - הדברים לא יפתרו בצבא, הם עלולים להחמיר. הצבא מביא איתו לחצים אחרים, אבל גדולים.
* א.   14/10/16 | 06:25
58. צודקת לגמרי
משקל היא בחירה מלאה של הילד עם להתייחס או לא. ברור שאם יש בחירה שלו לנסות לרדת אז לא נכון להכניס פיתויים גם אם לשאר בני הבית בא ולא אכפת להם- זה החלק של התמיכה. ברגע שמסתכלים לילד על הצלחת ועל מה הוא בוחר לאכול ו/או לעשות זה רק פוגע ועלול לגרום להפרעות אכילה ודימויי גוף- כי הרי "עשית משהו לא בסדר"- כי אכלת צ'יפס/שוקולד/לחמניה/או פשוט הרגשת עוד טיפה רעב ולקחת תוספת. דיאטות לא עובדות עם אף אחד לאורך זמן ובטח לא ילדים. אורח חיים ואכילה נכונה בשילוב ספורט שנהנים ממנו הם הדרך הבטוחה שתישאר לאורך זמן! בהצלחה :)
* יוב   27/08/16 | 13:07
57. גישה מדהימה גם לתחום הלימודים, כל הכבוד שמשמיעה את הקול הזה
* עינב   27/08/16 | 12:29
56. איזו דרך מחשבה ייחודית. הארת את עיניי
ילדיי רזים ולא בזכות הגנים שלי אלא של אבא שלהם ומודה שזה מאד מרגיע.נהניתי מאד לקרוא על אופן מחשבה והתמודדות. מאמצת.
* אורית   27/08/16 | 09:36
55. ואם את ענת באמץ מחפשת פתרון לבן שלך
הכימחובר לגישה של אהבה, ולא להתערב בצלחת. הכו מקבלת ואוהבת ולא שיפוטית, תפני אותו למרכז שפת האכילה, יעזרו לו!
* אורנה    27/08/16 | 07:02
54. "בוחרת לאהוב אותם כמו שהם"
זו טעות לוגית לחשוב שהורה שמכוון את הילד שלו לאכול דברים בריאים ומכוון את הילד לכיוון מסויים אוהב פחות מאמא שמחליטה לא להעיר. זו טעות לחשוב שאם לא התעמת עם הילד על אוכל הוא יאהב אותך יותר. זו טעות לחשוב שהשומן הוא חלק מהילד ואם את אוהבת את הילד אסור לך לומר משהו בעניין השומן. זו טעות לרדת לחיי ילדים שמנים ולרדוף אחריהם. זו טעות לרחם על הילדים יותר מדי (כמו שריחמת עליו עם ההמבורגר) את מערבבת אהבה עם אכילה. וזו טעות. הורה צריך לכוון את הילד, להנחיל לו כלים טובים וכישורים שיעזרו לו להתמודד עם החיים והמציאות. ואם הילד יבחר להתחיל לעשן בגיל 12 גם אז תגידי שזה עניין שלו? ואם הילד יספר לך שהוטרד מינית אז גם אז זה עניין שלו? להורים יש סמכות וניסיון. הם לא צריכים לפחד להפעיל אותה. הילדים לא יאבו אותם פחות בגלל שהפעילו סמכות. להפך.
* מ.   26/08/16 | 23:51
ולכן
הורה יאהב את הילד כמו שהוא, ולכן ההורה ידאג שיהיה אוכל מזין בבית לרוב, ולפעמים קצת שטותי ולכן ורה ידאג לשגרה והצבת גבולות, אבל לא. הורה לא יתנה את אהבתו לילד במראה החיצוני של הילד! ילד יכול להית עגלגל, פעיל ובריא. אבל חשוב מכל הילד צריך להיות אהוב על ידי המשפחה שלו. ללא תנאי!
* אופרה   27/08/16 | 08:43
53. המבורגר? הנאת החיים של הילד זה המבורגר ואם לוקחים את המיוזנז
קראתי ולא האמנתי. המבורגר, הקציצה עשוייה מבשר של פרות שנשחטו באכזריות - לא טוב לפרה ורעל לבני אדם...זה מקור הסבל של הילד? סליחה, אבל הורות טובה זו הורות שלא נואמת אלא נותנת דוגמא אישית. הילדים שלי אף פעם לא ראו אותי אוכלת המבורגר. אף פעם לא לקחתי אותם לאכול במקדונלד. הם ראו בית שיש בו אוכל בריא, בעיקר ירקות ופירות והיום הם גדולים ואוכלים בריא. ואם הם רצו בילדותם פיצה או גלידה או סוכריות גומי אז הם התנסו גם באכילת דברים לא בריאים אצל חברים בימי הולדת וכדומה אבל כשחזרו הביתה חזרו לאכול נכון.
* אז רוצחים לו את ההנאה?   26/08/16 | 23:32
52. לכל מי שמצקצק בלשונו
* תקראו שוב. והפעם לאט ובסבלנות   26/08/16 | 23:17
51. עדיף להיות רזה
בתור ילדה מתבגרת שמנה שקראו לה כל הזמן שמנה..הייתי חסרת בטחון והרגשתי שכול חיי תלויים במשקל שלי ..הלוואי ואמא שלי הייתה עודה איתי משהו..אני קיבלתי את השכל בגיל 17 וירדתי במשקל לבד ופיתחתי הרגלי אכילה נכונים . היום אמא רזה עם 2 ילדים רזים שאוכלים בריא ונכון! לילד שמן יש המון השלכות כילד בוגר בכל תחום פיסי נפשי רגשי...אם אפשר לעזור עדיף
* הייתי שמנה בצעירותי וסבלתי נורא   26/08/16 | 23:11
50. אוהבים ודואגים
אם את אמא באמת אוהבת אז גם אמא דואגת, והדאגה האמיתית היא לדאוג לבריאות ילדייך, וכשילדייך שמנים בגיל קטן הם סובלים מעודף שומן בגיל מבוגר,אז מה בדיוק עשית בשבילם?
* דורית   26/08/16 | 21:13
49. לא מסכימהה
לא מסכימה איתה . ילד שמן הוא ילד שכמעט אין לו חברים . יש לו חיים עם המון בדיקות וחלילה מחלות . יכול להיות ילד מתוסכל לכל החיים. ילד לא מבין איך יהיו המשך חייו לכן ההורים אמורים לשמור עליו גם אם זה מפני אוכלל .
* דינה   26/08/16 | 18:46
כמה שטויות
ילד שמן - ממש לא אומר שאין לו חברים. וזה שתעירי ותציקי - לא יהפוך אותו לרה - אלא רק לחסר ביטחון ושונא את עצמו
* יעל   28/08/16 | 17:11
48. עינת,כל כך כיף לקרוא את הטורים שלך.את מדהימה
* עדי   26/08/16 | 18:16
47. תודה!
תודה על מאמר מדהים וכ"כ מדוייק, כ"כ התרגשתי והזדהיתי. אגב הביטחון בגופינו ובעצמנו יש לו מקום בכל תחום בחיינו ולא רק באוכל.
* אסתר   26/08/16 | 17:39
46. כתבה יפה. תודה
* אני   26/08/16 | 17:29
45. איפה האמת?
האמת היא שרוב ההורים עובדים וחוזרים מאוחר ומעדיפים ש"זמן האיכות" שיש להם עם הילדים לא "יבוזבז" על מלחמות וריב. הילדה סובלת מעודף משקל? נתמודד עם זה אח"כ...עד החתונה זה יעבור. ההורים היום פחות מחנכים, הם רוצים שיעשו את זה בשבילם... אבל אין מי שיעשה את זה
* יוליוס קיסר   26/08/16 | 16:12
44. מסכימה עם כל מילה!
את בטח אמא נהדרת והילדים בטח גדלים לתפארת
* תמה   26/08/16 | 16:08
43. תאהבו אותם כמו שהם
וכן, בדיוק כמו של אלכוהוליסט לא מגישים יין, גם את דברי המתיקה לא ממש צריך בבית
* Adi   26/08/16 | 14:00
42. מתחלחלת שאימא של החבר מעירה לבנה
כשכולם אוכלים פיצה. מספיק, לא? אתה בטח שבע.. אולי תאכל פרי עכשיו? אה, אוטוטו ארוחת ערב אז לבינתיים אכלת מספיק.נכון? תמיד השאלה - נכון? כל יש גם את המבט. המבט של חוסר שביעות רצון. אוי, כמה קשה לחיות עם מבטים כאלה. מבטים כאלה הורגים. אימהות לא מודעת. לא חושבת. ילדים רואים הכל. והם רואים הרבה רע מההורים. אני למשל הודעת לבני שיש לי קצת כולסטרול. והשניצלים עברו לתנור וקצת יותר מודעות מצדי למזון שאנחנו אוכלים. הרי השינוי אמור להגיע ממני. הוא יילך אחרי. היום או מחר. או פעם.
* אימא לילד שמנמן   26/08/16 | 13:02
41. ילד שמן זה אחריות ההורה
מלבד מקרים חריגים של מחלות שיוצרות השמנה ההרס של מנגנון השובע הגיע מההורים שדחפו אוכל וחשפו לשטויות. בדיוק אתמול הצעתי לבת שלי בת ה3 מעדן אחרי הארוחה והיא לא רצתה כי "הבטן שלי מלאה".
* נעה   26/08/16 | 11:27
את לא העיפרון הכי מחודד בקלמר
* רונן   26/08/16 | 22:45
צודקת נועה
* דווקא אמירה נכונה וחכמה   27/08/16 | 09:30
40. רצח, ושומרי משקל
שלום לך עינת.לא מכירה אותך באופן אישי וזו כתבה ראשונה שלך שאני קוראת. את שומעת? אני הייתי ילדה שמנה כל היסודי פשוט כי זללתי מלא ממתקים ולא עשיתי ספורט. ילדים בחצר קראו לי דובה, שמנדוזה וזה נכנס לי כמו חץ ללב ופגע. בגיל 12.5 אמא שלי באה עם מודעה בעיתון של שומרי משקל ושאלה אם אני רוצה לנסות. הסכמתי. זו הייתה קבוצת נוער עם מדריכה נשמה טובה. תוך תקופה מסויימת ירדתי כמה שהייתי צריכה, תוך סיגול הרגלים טובים ומאוזנים וקבלת כלים לחיים, תוך היפתחות לספורט שאני עושה עד היום. הגעתי למשקל היעד ומאז, כן כן, מאז, אני חברת כבוד פעילה בשומרי משקל. אה, שכחתי- אני בת 32 והיום. ואה, עוד דבר קטן- אני גם דיאטנית קלינית במקצועי. עם התמחות בהשמנה בילדים. ואה, אני גם טבעונית- אז כשאת מדברת על "רצח" בהקשר של אכילת המבורגר- את לגמרי צודקת. אבל לא רצח של הנפש העדינה של הבן שלך, אלא רצח של החיה התמימה והחפה מפשע שהייתה פעם בחיים. אז חשוב לי שהקוראים ידעו. לכל מטבע שני צדדים. הילד שלה יצא מזועזע מפגישה אחת בשומרי משקל? -אז מה. אני נכנסתי לפגישה אחת ונשארתי 20 שנה and counting.
* ילדה שמנה בעברי   26/08/16 | 10:15
תגובה ל״ילדה שמנה בעברי״
שלום לך ילדה שמנה בעברך. אני ממש עצובה שכדיאטנית קלינית וכחברת כבוד פעילה ב״שומרי משקל״, התגובה שלך מתמקדת בעיקר בנקודה שבשר זה רצח. אין לי שום דבר נגד טבעונות אבל אני ממש חושבת שעם התגובה הזאת לא תצליחי לרתום את הנער הזה, או את אמא שלו, או אנשים רבים וטובים אחרים לתהליך המורכב של ירידה במשקל. הייתי מצפה מחברת כבוד פעילה, ובמיוחד לאור התפקיד המרכזי של המדריכה שהיתה לך בקבוצת הנוער, לחבק בשתי ידיים את המראה ששיקפו לך על הארגון שאליו את גאה להשתייך. כי בדיוק כמו הבן של עינת, יש רבים אחרים שהגיעו לשומרי משקל לידיה של מדריכה לא מקצועית, לא מפרגנת ושיפוטית ובזה נסגרה להם הדלת והדרך. אז במקום לשפוט את הבן של עינת על אכילת המבורגרים, אולי כדאי להעיף מבט על המדריכות של שומרי משקל ולראות איפה הן יכולות לשפר את הגישה שלהן על מנת לתמוך במי שמגיע אליהן בבקשת עזרה בתהליך. כמובן שישנן מדריכות רבות וטובות כמו זאת שאת הגעת אליה, אז זה המקום לשאוף שרובן יהיו כמוה, מעודדות ותומכות, כי גישה שיפוטית לא מניבה תוצאות (כפי שניתן לראות בבירור מהטור של עינת).
* מאיה   26/08/16 | 13:59
תגובה למאיה
מאיה את יודעת מה העי עצוב? שמכל מה שאת כותבת הדבר שאת בוחרת להתמקד בו הוא שומרי משקל. בואי נשים בצד את זה שזו החברה שהשיטה שלה היא הכי טובה ומומלצת בעולם לדיאטות (יכולה לבדוק). אני מבטיחה לך שמדריכה סופר מקצועית והביאה לא מעט בני נוער למשקל שרצו וגרמה להם להרגיש בדרכה שלה כמו שלא הרגישו לעולם. הגברת עינת נתן פשוט תהיה לילד שלה במשך 17 שנה לישות כרצונו, לא להגיד מה לאכול או מה לא וכשכבר לא יכל יותר בא לבקש עזרה. ברגע שהבין שיצטרך לוותר על מה שהתרגל אליו כל החיים, הוא פשט התקפל ואמר שזה המקום העצוב ביותר בו הוא היה. את יודעת מהעצוב? שכשעברתי קיבל אומץ לבוא לבקש עזרה, היא שוב ויתרה ודליה אותו לעדות דוב את הטעויות ששתיהן עדו עד היום. אבל עזבי מה זה משנה. עוד שנה הוא יתגייס, יש מצב שיורידו לו פרופיל בגלל המשקל ואז הכל יחדור אליה כמו בומרנג. ועוד בכלל לא דיברנו על כמה זה לא בריא, אבל היי, העיקר שהיא מדריכת הורים.
* מיכל    26/08/16 | 21:36
תגובה לילדה היתה שמנה
הכי הרי הכי עצוב בעולם, אם אץ אכן דיאטמית קלינית, שמתעסקת בהשמנת ילדים, הית חייבת לקרוא קצת ספרות המקצועית, ואם היית עושה כן, ומשכילה להבין. היית מבינה שהכתבה אומרת בדיוק את אשר אומרים באמת רופאים ומקצוענים בתחום. לאהוב את הילד קודם כל, לא להתערב בצלחת שלוץ לאפשר ךו בחירה, אבלהכי חשוב אהוב. נראה שאץ בתפקידך תומכת בשנאה!
* אופרה   27/08/16 | 06:59
הילדה שהיתה שמנה צודקת מאוד
ההורים המודרנים כל כך רגישים לילדיהם ושכחו להיות רגישים גם לאחרים:למורים שלו, לחברים שלו וכן, גם לבעלי החיים. מצטערת. גם אני חושבת שלרצוח פרה בשביל המבורגר זה יותר חמור מלקחת ילד פעם אחת לשומרי משקל. לומר שנעשה רצח בנפשו של הילד זו הגזמה פראית מנותקת מהמציאות.
* אופירה   07/01/17 | 17:18
39. ילדים צריכים משמעות עמוקה והעולם שלנו מחנך לערכים של משרד פרסום
רק סוכרים פרסום להיות רזה וכוכב ....שנחנך לחיבור לנתינה לטוב לאהבה ולקשרים חיוביים בין אנשים והילד יקבל בטחון מהסביבה ולא שיפוטיות ובקורת כולם יהיו בריאים בנפשם ובגופם יחד עם זה תפקיד ההורים הוא לחנך לערכים האילו ולתת גבולות ברורים
* עולם כמנהגו נוהג   25/08/16 | 23:11
38. ישר כוח עינת, כרגיל כתבת לעניין. אבא לארבעה.
* יובל   25/08/16 | 22:31
37. להעיר ולהאיר.תפקיד ההורה להכין לחיים לא לעשות נעים
* RUBI   25/08/16 | 21:06
36. כי למה שהורים יתערבו זה לא כאילו שזה הילד שלהם
* RUBI   25/08/16 | 21:05
35. טור מצויין.
* לירון   25/08/16 | 21:03
34. אם ככה את מדריכה הורים- הלך על הילדים שלהם:(
* מיכאל    25/08/16 | 18:49
33. כמה שטויות בכתבה אחת
שקול ל :"אם הילד שלי מזריק הרואין זה בעייה שלו " השמנה עולה ביוקר במיוחד לבני נוער בפן החברתי בריאותי וכמובן שהאישי ומעבר לזה השמנה בד"כ נובעת מהחינוך בבית ולכן האחריות היא של המחנכים
* snorlax   25/08/16 | 18:12
32. ילד שמן זה רק אשמת הוריו, מבוגר שמן זה קצת הוריו והרבה הוא
לדעתי את זו שעושה קניות אוכל לבית או בן זוגך. בכל מקרה אתם ההורים אחראים על השמנתו. אני בשוק שאת מדריכת הורים ואת לא מבינה את הדבר הכי בסיסי בעולם- ילד שמן הוא הכי מסכן בכיתה. למה שלא תכפרי על מה שלא טרחת לעשות עד עכשיו ותעזרי למסכן... ברור שזה לא צריך לבוא דרך העלבות ולחץ, תמצאי דרך לעשות את זה בכיף למשל לצאת להליכה משותפת כל ערב, או פשוט תשאלי מדריכת הורים שתייעץ לך... בא לי לבכות...
* גלי   25/08/16 | 18:04
31. מניסיון
כמי שהיתה מתבגרת שמנה והיום היא אמא רזה לילדים רזים. הלוואי ואמא שלי היתה מסייעת לי באופן בונה ולא מתעלמת מהבעיה
* אני   25/08/16 | 17:54
30. אה?
לאחת שיודעת, את לא יודעת כלום!!! ונגיד והכנסת הביתה את כל כל התזונה הנכונה, הפירות,ירקות, לחם מחיטה מלאה, לא הכנסת מתוקים, ממש מקרר למופת! א. זה אכן גנטי וב. מה בדיוק תעשי שהילד הולך ליום הולדת בכיתה ושם יש פיתויים? תערכי למשפחה רשימת קניות ליום הולדת??? יוצאים למסעדה, לקניון, לבריכה ששם הרעב נפתח כמו בור בלי תחתית ושם הוא רוצה קסטה כי כווולם אוכלים קסטה, ואירועים חברתיים , משפחתיים, שלא נדבר על בית ספר, סופגניות לכל ילד, משלוח מנות בפורים, מצות בפסח עם שוקולד נוטלה, מה אז??? הרי ביום יום הבית הוא תחנת מעבר בין הבית ספר לחוגים לאירועים בחוץ, לחברים אחה"צ, מה אז??? ואני מדברת מהמון ניסיון, אני חברת כבוד בשומרי משקל, מתאמנת ב Trx וכן, יש לי ילד שמן, שרזה ושמן, גנים ממני, ובואי תראי את המקרר שלי, לתפארת מדינת ישראל! אני כבר לא יודעת מה עצוב לו יותר, ההערות מהצד או הקסטה שהוא צריך לוותר לטובת הארטיק קרח, והאבסורד שמי שמעיר לי/לו בבית הספר לדוגמא, לא בדיוק 90 60 90.
* אורלי   25/08/16 | 17:49
29. צריך אמצע. לא להעיר אהל לדאוג שיהיה אוכל בריא וזמין רוב הזמן
* מלי   25/08/16 | 17:39
אמצע זה תמיד טוב
* מסכימה   26/08/16 | 23:19
28. זה לא הוגן שאני מהראשונות שכתבו ולא עילו את התגובה שלי
* מעליב   25/08/16 | 17:26
27. אויש באמת
השמנה בין אם היא של ילדים או של מבוגרים קשורה קשר הדוק עם סכרת לחץ דם שבץ מוחי ועוד, מוות מוקדם ועוד טופינים. כפי שתרצי שילדך לא יעשן את בהחלט צריכה לעזור לו לא להיות שמן לא בגלל שזה לא מגניב בעיקר כי זה מסוכן. וכן זה גם עולה למדינה מיליארדים, אני גר בקנדה ופה זה ממש מגיפה. חינוך לתזונה ובריאות היא לא דבר נורא
* אוהד    25/08/16 | 17:18
26. לראות ילדים האוכלים ממתק ומביטים בחשש
האם האימא רואה או ילדה שהלכה לשירותים והכניסה לפה עשרות סוכריות קטנות. לי היה חוק ברזל! בחוץ לא מעירה לילד בחוץ. אפילו מתרחקת ממנו באירועים. זה לא עוזר שמעירים. רק מחמיר את הבעיה.
* אימא אחת   25/08/16 | 17:17
אכן, אירועים זה לא המקום לחנך.
* מישי   26/08/16 | 09:37
25. אמא צריכה לאהוב את הילדים שלה
הבריאות מעל הכל! אפשר להסביר לילד שהוא יכול לאכול מה שהוא רוצה וכמה שהוא רוצה, אבל חשוב לשתף ולהסביר איך זה צפוי לפגוע בו בבריאות ולהיות אמא טובה ואם הוא מגזים באוכל אז למנוע זאת בצורה יפה.
* מישהי   25/08/16 | 17:09
נכון
הילדים שלי אמנם רזים, אבל גם לי חשוב שיאכלו אוכל בריא. וכשהבן שלי הצעיר רוצה לאכול פיצה למשל, אז אני מתנה את זה בתנאי שיאכל ליד זה גם ירקות חיים או מבושלים (כמו ברוקולי למשל).
* תמי   25/08/16 | 18:19
תנאי לא נכון (זה שהצגת).
ראשית, אני לא בעד "תנאים". תלמדי את הילד שלך להבחין בין חלבונים, פחמימות ושומנים, לספור קלוריות ולדעת כמה הגוף שלו צריך, ולבנות לעצמו תפריט מאוזן ונכון. מותר לפעמים לאכול פיצה, אבל חשוב לדעת מה יש (ומה אין) בפיצה, ובהתאם לאכול בארוחה אחרת את המאכלים הנחוצים לגוף. סתם לדחוף ירקות ליד הפיצה - ממש אין צורך. ככה מרחיבים את הקיבה ויוצרים כדור שלג מיותר (קיבה גדולה דורשת אח"כ יותר אוכל כדי להגיע לתחושת מלאות). דווקא חשוב לשמור על קיבה קטנה יחסית ולאכול כמויות קטנות.
* מישי   26/08/16 | 09:40
תהיי בטוחה
שהילדים שלי יודעים בדיוק למה אני מבקשת מהם לאכול ירקות ומה הערך התזונתי של הברוקולי. הם לא אוכלים כדי לרצות אותי והם יודעים איזה אוכל בריא יותר ואיזה אוכל בריא פחות. ואפילו הבן הצעיר (על הגדול אין מה לדבר אפילו) מבקש לפעמים בעצמו קצת ברוקולי בצד כי הוא יודע כמה זה בריא לו. ומבחינת כמויות, הוא אוכל כמו ציפור ולכן אין מה לדאוג (ילד רזה שהכל הולך אצלו לגובה). בקיצור: תמצאי מישהי אחרת להטיף לה מוסר. אני לא הכתובת. וירקות אף פעם לא מזיקים. עם פיצה או בלי פיצה. וכל אחד אוכל כמה שהוא רוצה/יכול. לאף אחד לא דוחפים אוכל לגרון.
* תמי   26/08/16 | 10:45
24. מעבר להרגלי תזונה טובים
כל בנ"א נולד עם מנגנון אחר של תאבון וא"א להלחם בזה. בין אם הוא אוכל מעט או הרבה(מעבר למה שאת חושבת) מה כן אפשר לעשות? להכניס תזונה בריאה הביתה, ותחליפים ראויים למתוקים. ללמד סדרי עדיפיות. ללמד אותם על הערכים התזונתיים. ולתת להם לבחור. כי בסופו של דבר לא נוכל להלחם בהם( הם תמיד יכולים "להשלים פערים" בחוץ. לאכול אצל חברים או להשתמש בדמי כיס שלהם.) אז עדיף לאהוב אותם כמות שהם מה שיאפשר להם להתמודד מול החיים מאשר לבקר אותם על מי שהם ואז גם לא השפענו על המימדים שלהם וגם יצרנו אצלם נחיתות וחוסר יכולת להתמודד עם אתגרי החיים אני חושב שזה מה שעינת כתבה במילים אחרות
* ...   25/08/16 | 17:05
נכון מאוד.
* ...   25/08/16 | 22:55
23. כתבת יפה מאוד.
* נועם   25/08/16 | 16:47
22. שליטה הידי ההורים
לא קארתי בדיוק את הכתבה רק הכותרת מסבירה עד כמה שהכתבה מטומטמת ולא נכונה ארי אנחנו ההורים אלה שעושים את הקניה של הבית אז ברור שהאחריות היא בידנו מה נכון להכניס לבית איזה מאכלים נכונים לילדים שלנו אני לא אומרת להיות באופססיה אבל אם אנחנו יודעים שחטיפים או המבורגר לא בריא אז מראש לא נכניס את זה הבית לי למשאל יש ילד שאוהב לאכול ותמיד אני מזכירה לו שהוא שמן ומשתדלת לא להכניס הרבה שטיות למרות שהוא ילד לא רגיל ואבל עכשיו משתדלת נורא לשמור אליו לילדים אין אף פעם שליטה ולא תציד יודעים גבולות ורואים את ההוכחות על הילדים של היום כן השליטה הם בידים שלנו אז שלא יבוא כל אחד שחושב דהוא ממומחה אנחנו מכירים את הילדים שלנו הכי טוב ויודעים מה הכי מתאים להם אז דיי אם הבולשט האיזה
* אחת שיודעת    25/08/16 | 16:38
"אחת שיודעת"
אבל את לא יודעת עברית!!! המון שגיאות כתיב ואין בכלל סימני פיסוק. אבל את צודקת שאין צורך להכניס הביתה אוכל לא בריא וגם לא חייבים לקנות את זה מחוץ לבית.
* תמי   25/08/16 | 17:46
21. השמנת ילדים היא אשמתם של ההורים שלא
ידעו להציב גבולות
* יעל   25/08/16 | 16:29
מי קבע שצריך להציב גבולות?
שיהנו ויאכלו כמה שהם רוצים, וברגע שלא ירצו יותר יפסיקו לבד
* עדי    25/08/16 | 17:34
קשקוש. אפילו מבוגרים לא יכולים להפסיק לבד.
* מישי   26/08/16 | 09:43
20. השמנת ילדים היא אשמתם של ההורים שלא
ידעו להציב גבולות
* יעל   25/08/16 | 16:29
לא תמיד
לפעמים זה גם עניין גנטי. כמובן שההורים צריכים לעזור לילדיהם להלחם באותה גנטיקה ע"י כך שיתנו להם אוכל בריא ולא ג'אנק פוד.
* תמי   25/08/16 | 17:48
השמנה היא לא גנטית!
הפן הגנטי היחיד הוא שהגוף צורך פחות קלוריות (או יותר קלוריות). בהתאם צריך לספק לו את מספר הקלוריות הדרושות לו. והילד צריך ללמוד את זה.
* מישי   26/08/16 | 09:42
זה כן עניין גנטי לפעמים !!!
מכירה משפחות שגם להורים וגם לילדים יש נטייה להשמין. אנשים שכל החיים עושים דיאטות ומנסים לשמור על עצמם. וזה גם עובד הפוך. יש משפחות שבהן ההורים רזים וגם הילדים רזים (יש להם אותו מבנה גוף). תקראי קצת מאמרים על גנטיקה והשמנה. יש הרבה מאמרים בנושא. ואף ילד לא רוצה להתחיל לספור קלוריות כל היום. ככה גם מתחילה אנורקסיה.
* תמי   26/08/16 | 10:54
לא צודקת
כנראה שאת לא מדברת מנסיון את אף פעם כנראה לא נאלצת להתמודד עם ילד שמן.... הכי קל להעביר ביקורת מאחלת לך שלא תאלצי להתמודד על ילד שמן שתצטרכי למנוע ממנו אוכל כמה זה קשה
* מיטל   25/08/16 | 17:58
אין דבר כזה "למנוע אוכל"!
צריך ללמד לספור קלוריות, צריך ללמד מה היא אכילה רגשית וכדומה. אבל "למנוע אוכל"? בשום פנים ואופן לא. זה רק מחמיר את הבעיה.
* מישי   26/08/16 | 09:43
19. לא הבנתי מה ניסית להגיד
* אבל הוא ביקש ממך עזרה?    25/08/16 | 16:19
18. כתבה מרגשת, מעניינת, ופוקחת עיניים
* שובל   25/08/16 | 16:14
17. צריך לקשור את הילדים לעמוד כמו אצל הבדואים ו
לתת להם רק קערה קטנה עם מים ובונזו. זה פותר את כל הבעיות.
* גגגחעי   25/08/16 | 16:02
16. חבל שמאקו לא שמים לה מעצור על הפה
אני חייבת לציין שאני ממש שמחה בצורה בה אני מתנהלת עם ילדיי ולא ניזונה משטויות של מדריכות הורים למיניהן. לפי הטור "סוחט" הדמעות הזה, ניתן להבין כי הילד שלך גדל מספיק שנים כפי שהוא רצה. אני חושבת שהוא פשוט הגיע בשלב מסויים לנקודת אל חזור ופשוט היה כבר מת להתפוצץ ולכן פנה אליך כי כבר הוא לא יכל יותר. יכול להיות שעבר עליו משהו לא טוב במשך שנים ולא שמת לב לזה? יכול להיות שבפעם הראשונה שהוא באמת היה צריך להתמודד עם מצב שהוא קצת שונה ממה שהיה רגיל אליו כל החיים, הוא פשוט החליט לפרוש? מקום נוראי או לא מקום נוראי, השורה התחתונה היא שברגע האמת הוא לקח צעד אחורה. ואת בתור האמא שמשחררת ונותנת לילדייך לעשות כרצונם, לא העמדת אותו על מקומו בפעם הזאת שהוא באמת בא לבקש את העזרה. במקום זה שלחת אותו לעשות שוב את כל הטעויות שעשה בעבר והתעלמת מכל נושא ההשמנה לו. אני חושבת שהטור הזה הוא בכלל עימת עיניים שלך. באת לשחרר קיטור אבל נראה לי שהפעם זה לא כל כך הצליח... בכל מקרה בהצלחה
* מיכל   25/08/16 | 15:54
15. השמנה
ואיפה הבריאות שלהם? ילדים בני 14 עם שומנים בדם, ילדים שקשה להם בשיעורי התעמלות, נמנעים מכל מיני פעילויות, ים בריכה? זה לא בריא פיזית ונפשית. אנחנו ההורים יכולים לצעוד איתם ביחד לדרך של אורח חיים בריא
* רויטל   25/08/16 | 14:56
14. וואו כמה סתירות יש בכתבה אחת!!!
מה זאת ההתחסדות הזאת? זה לגמרי נראה כאילו את תופסת טרמפ על שומרי משקל. בתור "מדריכת הורים" כנראה שלא עשית עבודה כל כך טובה ונתת לבן שלך להגיע למשקל כזה ולמידות בגדים כאלה. כנראה שבמשך כל כך הרבה שנים נתת לו את החופש לעשות מה שבא לו כפי שאת כותבת אז למי את באה בטענות עכשיו? למדריכה שאמרה שהילד צריך לאכול את ההמבורגר בלי החלק העליון של הלחמניה ובלי קטשופ ומיונז? כן זה מה שצריך לעשות אם הוא רוצה להוריד במשקל. אין מה לעשות. צריך להתפשר על דברים ולהציב מטרות. אני פשוט צוחקת כשאני קוראת את הכתבה הזאת. הילד בעצמו ניגש וביקש עזרה כי יש משהו לא טוב שעובר עליו. אז מה את עושה במקום? שוב נותנת לו לעשות את כל הטעויות שהוא עשה עד לרגע זה. ממ מדריכת הורים לעניין את. אני מקווה שהילד יירד במשקל לפני שיגיע לצבא, ואני מקווה שזה לא יגרום לו לסבל יותר ממה שנגרם לו עד עכשיו. אחרת כמו שמשהו כתב בתגובה 4 הוא באמת ישנא אותך כל חייו
* מירית   25/08/16 | 14:54