הורים
תגובות (92 תגובות ב-53 דיונים)
53. ההורים כיום יותר טיפשים מהילדים שלהם
אמהות קונות בסטימצקי ספרים *אך ורק* לילדים שלהן/של חברות. חלילה לא לעצמן, כי ממתי הן קוראות ? או הורים שמדברים עם ילדיהם אנגלית רצוצה, ״שיהיה דובר אנגלית״. העם הזה דפוק.
* קרמל   25/09/18 | 00:27
52. כתוב מעולה!!
* מעין   24/09/18 | 15:13
51. נדיה קומנצ' לא רוסיה, היא רומניה
* N   24/09/18 | 06:25
50. פעם הניחו להורים מכל הפעילויות הלא נגמרות האלה בגן
או בבי"ס, טיולי שבת, פעילות פה, פעילות שם, מסיבות... הורה היום צריך בעצמו "להתגייס" לגן/ביהס (שלא לדבר על להכין יצירה בבית, מצרכים להביא..). פעם... 2 מסיבות בשנה מקסימום, וזהו. בלי פעילות הורית מי יודע מה. ותאמינו היה יופי. תניחו~!!! אגב, אין ילדות היום. בגלל הטכנולוגיה. הלכה התמימות מהר מאוד!
* ס   24/09/18 | 05:23
49. האוכל מלא בסוכרים והורמונים זו הסיבה להשמנה ולריטלין
זו הסיבה שרואים יותר ילדים שמנמנים מבעבר
* אני   23/09/18 | 13:14
48. אז היתה סמכות נורית וכבוד להורים. היום מעטים מאוד הילדים
שיש להם את זה.
* חבל   23/09/18 | 12:16
47. אז למה הדור שחונן טוב יותר מגדל ילדים קקות?
* .   23/09/18 | 09:48
תקרא תגובה 27 ותבין
* :-)   23/09/18 | 13:34
46. חד משמעית אנחנו!!!
* משה   23/09/18 | 08:13
45. מעתיקים מהשמאל בארה״ב? תסבלו כמו קהם סובלים עכשיו..
פרוגרסיבים מנהלים את מה שמתנהל לבד..
* מני   23/09/18 | 06:58
44. אז?
האם הילדים היום מאושרים יותר? מסופקים יותר? או שמא סוכנים למיניהם מגדלים את הילדים? מדוע יש צורך בכל כך הרבה יועצות? יועצת הנקה ויועצת ליטוף ויועצת התנהגות. איפה ההורים במהלך היום? קשר סמרטפוני וכספומטים.
* יעל   23/09/18 | 06:40
43. חינוךהורים
כמובן ההורים שלנו ידעו לחנך יותר טוב אז היה כבוד להורים לא כמו היום בזמן ההורים שלי זל" לא היה מוסג המילה להורים אתם חופרים וכולי" א
* ש   23/09/18 | 02:33
אותו הדבר אמר עליך הדור של הסבים שלך
* כל דור בטוח שדור אחריו הוא קקה של דור   23/09/18 | 13:36
42. ההורים שלנו זכו מקום 1 במבחני פיזה. אנחנו 30.
* הבדל   23/09/18 | 00:05
41. גם היום וגם פעם
יש והיו דברים טובים ודברים רעים. חשוב לדעת מה נכון לכל אחד, וללכת אחרי מה שמרגיש לו נכון, ולא לפי צו האופנה. אני למשל בקושי שולחת לחוגים, מדי פעם משאירה לבד בבית ואפילו שולחת לבד באוטובוס. בעקבותיי עוד הורים התחילו לשלוח את הילדים לבד באוטובוס בסביבה. ויחד עם זאת, כן- רואים המווון מסכים וכל היום סלפי ואינסטגרם. מה לעשות. בנוסף, הילדים שלי קצת נוטים להשמנה, ואני לא אומרת להם שום דבר על זה , אבל גם לא מנסה להכניס "אורח חיים בריא". זה לא עובד, ורק מכניס ללחץ. וכשהם אומרים לי שמפחדים להיות שמנים, אני פשוט שואלת למה. הרי גם לשמנים יש חברים, עבודה, בני זוג ומשפחה. אז מה כל כך נורא בלהיות שמן?? עדיף להיות שמן ומאושר, מרזה עם חרדת השמנה. בקיצור- פשוט לפעול על פי מה שמתאים לכם, ולא לפי איך שחושבים שכולם עושים
* שירלי   22/09/18 | 23:59
או שעדיף להיות רזה ומאושר... גם אפשרות
* ל   23/09/18 | 08:13
אני לא אמרתי
שאי אפשר להיות רזה ומאושר, אבל הרבה פעמים מאוד לא פשוט להגיע לזה, ואז אם הבחירה היא בין שמן שחי את חייו במלואם, לעומת רזה עם חרדת השמנה, עדיף שמן. זה כל מה שאני אומרת. ועובדה היא שאנשים אפילו לא מסוגלים לשמוע על הרעיון הזה, שאפשר להגיד לילד שגם להיות שמן זה בסדר. ממה אתם כל כך מפחדים???
* שירלי   23/09/18 | 14:09
כי רק שמנים מאושרים. נכון
* אטזה מזל שאת כאן   23/09/18 | 13:35
וואו מה נסגר???
יש שמנים מאושרים ויש שמנים אומללים ויש רזים מאושרים ויש רזים אומללים. זה הכל. זה כל מה שאני אומרת. אז למה כל כך לריב עם ילד על הקטע של השמנה, או לפחד מזה, אם יש הרבה אנשים שמנים שחיים חיים רגילים- ולפעמים הם שמחים ולפעמים הם עצובים. כמו כל אחד אחר????
* שירלי   23/09/18 | 15:42
40. הדבר הכי לא נכון בסוף הכתבה זה ההנקה
שטויות במיץ עגבניות
* הנקה   22/09/18 | 23:45
39. עם ילדים מסוימים פליק זה חלק אלמנטרי מחינוך והצבת גבולות
כל מי שמספר אחרת מקשקש שום טראומות ושום בטיח כמובן שזה נעשה כמוצא אחרון ובמידה אחרת צומח ילד חוצפן מפונק להחריד שלא מצליח להשתלב בשום מסגרת ללא ספק החינוך של פעם עם כל חסרונותיו עדיף על החוסר חינוך של היום בגלל כל הפוליטקלי קורקט; את התוצאות של הדור הזה נראה עוד 20שנה; רואה את ההורים מסביבי כיצד הם מפחדים מהילדים ולאיזה יחס הם זוכים מהם ואני אומר לעצמי העולם השתגע;
* גרי   22/09/18 | 23:11
38. פעם שיחקו ברחוב
היום לא, פשוט כי יש יותר מדי כלי רכב. בשנות השמונים ברחוב שכונתי היה אפשר לשחק בכביש בלי חשש וכמעט בלי הפרעה. מישהו זוכר את המשחק 'פינות' או 'מדרכות'?
* דוד   22/09/18 | 14:22
כןןןן מדרכות!!! איך אהבתי!!!
* טל   22/09/18 | 21:25
37. זה בדיוק מה שאני אומרת: כולם קקות
* רק כולם בטוחים שהם יותר טובים   22/09/18 | 13:38
36. לא כל אחד יכול להיות הורה. כל הצעירים צריכים לעבור סדנא במכון אדלר וללמוד הורות.
לדור הצעיר של יום סבלנות. מושיבים את הילדים מה ל המסכים כדי לקבל שקט.
* רינת   22/09/18 | 09:06
35. אנחנו תוצאה של ההורות שלך פעם
אם ההורים שלנו היו כל כך יותר מוצלחים אז היו מגדלים ילדים שמסוגלים להיות הורים. לא מספיק שילד יוצא לעולם ויודע לעבוד, אלא צריך לדעת לגדל משפחה. ההורים שלנו לא מוצלחים. החוקים שנחקקו והשינויים נוצרו הם תוצאה שלהם. אני היום לא יכולה לתת לילדה בת 7 ללכת לבד הביתה מבית ספר כי אסור חוקית, למרות שנפשית היא מסוגלת. אז אנחנו ההורים צריכים להתמודד עם ההשלכות של ההורות של שנות ה 80 פלוס הטכנולוגיה, וזה לא פשוט. אז תפסיקו להגיד שפעם היה יותר טוב.
* ד   22/09/18 | 08:11
34. איזה טור מעולה
הזדהיתי עם כל פסקה. כיף שגם כשנראה שהקיטוב כל כך עמוק, כולנו בעצם כל כך דומים ויש לנו כל כך הרבה חוויות ילדות מעצבות משותפות
* נועה   22/09/18 | 07:30
33. שכחת את אפקט הריטלין
פעם ידעו איך להתמודד עם ילדים עם קוצים בתחת הייתה סבלנות , היום כל ילד שני מוגדר עם הפרעת קשב וריכוז ,והריטלין מחולק כמו מים. עדרים על גבי עדרים של זומבים לתפארת מערכת החינוך
* רועי   22/09/18 | 01:02
צודק!!!
* נכון מאוד   22/09/18 | 09:28
כמה נכון ועצוב
* ליאל   22/09/18 | 17:52
ריטלין
לא מסכימה. פעם לא היתה יותר סבלנות ולא ידעו איך להתמודד עם ילדים "עם קוצים בתחת"...ילדים כאלה תוייגו כעצלנים, טיפשים, מפריעים כרוניים ובדרך כלל מאוד סבלו כל תקופת הבתספר ובילו מחוץ לכיתה. שלא נדבר על דימוי עצמי נמוך שזה דבר משותף לכל הילדים עם בעיות קשב וריכוז בגלל חווית כישלון מתמדת. בכל אופן, ריטלין זו תרופה משנה חיים וטוב שהיא קיימת כמו אינסולין למשל.
* נעמי   23/09/18 | 00:00
נעמי, זה נכון מה שאת אומרת. ההבדל הוא שאז אלה היו בודדים עם הפרעות קשב. היום כל ילד מופרע חסר חינוך וחסר גבולות אוטומטמית מאובחן כADHD ומקבל ריטלין.
* פתאום כווולם הפכו להיות עם הפרעות למידה   23/09/18 | 05:54
פעם ממש לא ידעו להתמודד
קראו לי עצלנית ובזאת הסתיימה ההתמודדות
* זקנה עם הפרעת קשב   23/09/18 | 09:23
ממש לא !!!! אני הייתי עם הפרעת קשב ולא מטופל בריטלין .
אותי זרקו כול בוקר מהכיתה והסבלנות שאת מדברת עליה שווה לתח*ת ..לא הייתה סבלנות בגרוש , היום בגיל 35 ומטופל קבוע כבר שנים בריטלין החיים שלי זה עולם אחר ..חבל שאנשים כמוך נתנו עצות להורים שלי .
* חובב טבע    23/09/18 | 10:14
יש הבדל הין ילד עם הפרעות קשב לבין ילד מופרע שלא קיבל חינוך בבית שאוטומטית מוגדר "הפרעות קשב" כדי לא להתמודד איתו ועם ההורים המופרעים שלו.
* כשבפועל הוא צריך סטירה עם הצד המשפיל של היד   23/09/18 | 11:34
על איזו סבלנות אתה מדבר?
תייגו אותך כעצלן או בעייתי והעיפו. שום טיפול או הכלה
* סתם נוסטלגיה לא במקום   23/09/18 | 11:08
אייל גיא וניר החוצה. בוקר טוב ילדים.
* התמודדות לפני רטלין.   23/09/18 | 12:57
ומה אתה רוצה שכל הכיתה תחכה עד שכבודו יועיל בטובו להתנהג כמו בן אדם?
* הפרעת קשב לא מפריעה   23/09/18 | 13:32
32. כל דור של זקנים ממורמרים מתלונן על הנוער של היום
אותה שבלונה מנג'סת.. יאללה יאללה. ילדים זה ילדים ומה שמשנה זה איך מגדלים אותם. תתקדמו
* תתקדמו   21/09/18 | 22:40
כל כך נכון !!
* שלמה   22/09/18 | 07:00
בבקשה: תוצר מעוות של אי מסוגלות הורית
* ולא משנה מאיזה דור   22/09/18 | 13:30
מה טוב יכול לצאת מזה
הורה שמשתמש בביטוי "זקנים ממורמרים" - איזה חינוך הוא יכול להקנות לילדים שלו? הביטוי הזה משקף הכל.
* יעל   24/09/18 | 18:01
31. מתגעגעת לילדות של פעם
ללא ספק הקדמה,הטכנולוגיה, המודעות והגישה החברתית כלפי הילדים השתנתה ושיפרה את החיים. אני משתוקקת שילדיי יוכלו לחוות את יודעת הגילוי והנאיביות של פעם. היכולת להתרגש מדברים קטנים ולהסתפק המועט, להעריך ולכבד. הילדים היום מגדלים הורים, ההורים בעודף מודעות ומותשים כבר. הכל זמין , הכל פתוח, נגמר משהו נקנה לך ב5₪ במקס סטוק. תרבות השפע והחומרנות וכך שהפכנו לקהל של צרכנים הרבה אותנו כאינדוודואלים וכחברה.
* אמא   21/09/18 | 21:51
30. בתור אמא לחמישה אני חושבת שהכי נכון זה גבולות עם כבוד הדדי.
אתה רוצה שיצא מהילד שלך בן אדם טוב? תן דוגמא אישית ותהיה אחד. מכות ופליקים זה Big No No
* אמא חילונית לחמישה   21/09/18 | 18:20
29. היום סתם שולחים ילדים ל-20 חוגים העיקר שמישהו אחר יתמודד איתם
* תודו, רובכם לא מסוגלים לסבול את ילדיכם    21/09/18 | 18:12
28. כתבה מצויינת
אני חושבת שבגלל שאנחנו דור שגדל על פסיכולוגיה הכל אצלינו יותר מודע להשלכות. לצערי ענייני התזונה והמסכים גם בי מעוררים נוסטלגיה אבל ללא ספק היום יותר טוב. גם הורינו גידלו את ילדיהם יותר טוב מהוריהם.
* שמרנות היא מהשטן   21/09/18 | 18:06
27. כל דור בטוח שהדור שאחריו הוא קקה של דור
* בתכלס? כולם קקות   21/09/18 | 18:03
התגובה היחידה שרצינית פה
קבל ציון לשבח!
* מעלף אתה   22/09/18 | 21:29
26. הילדים של היום זוועה
חוצפנים וחסרי חינוך. בלתי נסבלים. ושום דבר מוצלח לא יכול לצאת מילדים כאלו. חכו תראו איזה דור נפילה הם יהיו
* אחת   21/09/18 | 16:52
25. לא קשור לתקופה.. יש אנשים שהם הורים טובים
* ויש כאלו שממש לא    21/09/18 | 15:32
24. מדוייק
וזה מה שההורים שלי לא קולטים - כמה תובענית יותר ההורות היום ילדה בת 9 לא יכולה ללכת הביתה לבד מבית ספר (אני הלכתי לבד מכיתה א), להתחנן לילד שיצא לשחק בחוץ ויניח למחשב ואני חייבת להסתכל עליו (אין יותר תרד למטה תחזור לפני ארוחת ערב), האוכל סיפור מייגע ועוד
* אמא ל-3   21/09/18 | 15:08
23. הורים של פעם...
גידלו ילדים בצורה נוראית, ללא אחריות רגשית לנזקים שהם עושים לילדים שלהם, בחוסר מודעות טוטאלי... עד היום יש לי שיחות עם אמא שלי (שהיא דווקא מהטובות) איך היא לא הייתה מודעת לכל מיני דברים שהותירו אותנו הילדים עם צלקות רגשיות במשך שנים. שלא לדבר על זה שהיום הילדים פי כמה יותר מוצלחים (על אף האינסטגרם ודומיו).
* א.   21/09/18 | 14:29
אם את חושבת שאם תקראי לילד שלך נסיך ומאהב של אמא ותנגבי לו את התחת עד גיל 20 את מגדלת אותו לאחראיות רגשית את טועה. את מגדלת
* תינוק מגודל נכה רגשית וחסר אחריות   21/09/18 | 17:41
22. פעם היה חר
לא היה זכויות לאף אחד חוץ מלאשכנזים גברים, הכל היה מעייף, הורות הייתה דבר שמשקיעים בו מהסיבות הלא נכונות. אני שמח שאני חי היום ומגדל ילדים היום, לבת שלי יש סיכוי גדול יותר להצליח היום מאשר לפני 20-30 שנה. יש זכויות לחיות לעצים, וכבר נפצענו מספיק כדי לדעת איפה להיזהר ואיפה לא. והכי חשב פחות מעשנים. דרך אגה נדיה קומנצ׳י פולניה לא רוסיה.
* יוסי   21/09/18 | 14:00
לא . היא רומניה
* אם דבר לדייק   21/09/18 | 17:10
21. נאדיה קומאנצ׳י היא רומניה
הילדים של הדור הקודם היו אולי מבררים לפני שהם משחררים כתבה. אף אחד לא עורך הגהה????????
* נירה   21/09/18 | 13:18
20. טעות דבילית
זה אחלה שאת לא רומזת להורים רוסיים כשאת מציינת את נדיה קומנץ׳ אלא שהיא בכלל רומניה.,. רוצה לעשת רפרנס היתולי ומתחכם? אחלוש, רק קחי שניה לפתוח וויקיפדיה ג׳יזס.
* נדיה קומנצי   21/09/18 | 13:18
19. הילדים של היום חצופים
מעולם לא הפלקתי לבתי עד שיום אחד לא הסכימה לקבל "לא", צרחה ובעטה בי! ברור שהפלקתי לה. ילדים של היום לא מוכנים לקבל לא, חצופים ורואים רק את עצמם
* א    21/09/18 | 12:36
נו אז מה היא למדה מזה?
שזה בסדר להשתמש באלימות... אחלה חינוך
* טל   22/09/18 | 21:18
18. חד משמעית פעם היה יותר טוב
היום אנחנו מגדלים את הילדים להיות מפונקים חסרי כבוד וההורים הפכו להיות נהגי הסעות. אני הייתי הולכת חצי שעה לכל כיוון לבית הספר. היום הילדים חייבים הסעה לכל חוג.
* גדלתי בשנות השבעים   21/09/18 | 09:22
17. אחלה נוער
נהניתי לקרוא את הכתבה. יש לנו אחלה נוער. אנשי אמת. טובי לב .בעלי חוש צדק מפותח. ילדי מכינות עם רצון לתת ולתרום. מסתכלים ללב של מי שמולם. בלי הנחות למי שמעמיד פנים. אחלה דור המשך. תודה לאל.
* רחל   21/09/18 | 08:45
מסכים בהחלט! נוער מדהים ודור המשך ראוי למדינת היהודים. חג שמח!
* בן 48   22/09/18 | 17:48
16. טעות
כתבה מוטה שאינה משקפת את המציאות.יכול להיות שכל הכתוב נכון אבל הוא חד צדדי בהחלט. ההורים היום משקיעים פחות בילדים. להסיע לחוגים כל היום זו השקעה כספית אולי אבל הילדים אינם זוכים כמעט לבילוי עם ההורים שעובדים רוב שעות היממה וכשהם פנויים הם בטלפון. דרך אגב ילדי שמתקרבים לשנות ה40 של חייהם גדלו על שוקולד חרובים. לא אכלו הרבה סוכר. לא שתו משקאות קלים וכו'. מצויינות הילדים בעיני ההורים חשובה היום לא פחות ואפילו יותר. כל ילד היום הולך לחוג שיהפוך אותו לגאון. למרות שברור שידע זו לא גאונות.והגוגמאות לא הותיר מאוד.
* מלי    21/09/18 | 08:05
15. סוףסוף כתבה מעניינת
* יפה   21/09/18 | 07:35
14. תמותת ילדים ירדה כתוצאה מחצי מאלה
באשר ליתר - אני לא הורה אז קשה לי לבקר מי שנותן פליק בטוסיק במקום לשלוח את הילד ל10 דקות פסק זמן. אני כן חושבת שצריך לחנך ילדים להתמיד בדברים, אבל זה צריך להיות הרצון של הילד ולא של ההורה.
* יסמין   21/09/18 | 07:33
13. כזה גיבוב שטויות לא קראתי מזמן
היום הרבה יותר קשה לגדל ילדים והרבה יותר קשה להיות ילד. פעם, מי היה רואה את הילדים הכלל? כל היום היו בחוץ, משחקים בתופסת, קלאס ומה לא. היום כל היום תקועים בבית מול המסך. היום את צריכה להפעיל אותם. 0 עצמאות. הילדים של פעם היו הרבה יותר עצמאיים והפעילו את עצמם. נוער ערכי? על מה את מדברת? רדיפה אחרי סלביות, סלפים, איסטושים ומותגים? ושטות הכי גדולה - בריא יותר - על מגפת ההשמנה לא שמעת?
* חנה   21/09/18 | 07:00
פעם לא היום כמעט ילדים שמנים , הייתה ילדה אחת וילד אחד שהיו השמנים של הבית הספר .
והשמנים של בית הספר אז היו מלאים בהשווה לשמנים של היום , פשוט היינו רזים יותר ואני לא מבין למה ? אכלנו 3 ארוחות ביום +ממתקים ..אבל כול אחר הצהרים היינו בחוץ ..ואיזה חברים היו אז :) היום חצי מהחברים שלהם לא באמת מכירים אותם הם רק נותנים להם לייקים וזהו .
* חובב טבע   21/09/18 | 14:44
תכלס.... ההורים הפכו לעבדים של ילדיהם וילדים עסוקים רק בסלפוש חצי ערום
* באינסטוש   21/09/18 | 15:06
פעם היה רחוב
שיחקנו בכביש. היום הכל נכבש על ידי מכוניות, כולל המדרכות. איפה ישחקו?
* דוד   22/09/18 | 14:25
שטויות. גם בשכונות שבהן לא מתקיים כיבוש של מכוניות אין כמעט ילדים משחקים בחוץ. כולם תקועים במסכים ועוסקים במלאכת הסלפיב
* אל תטמון ראש באדמה   22/09/18 | 18:40
12. ילדים והורים
כל תקופה והחינוך שאיתה אין טוב יותר יש מתאים יותר לכאן ועכשיו
* הראל אייל   21/09/18 | 00:58
11. אולי אנחנו לא הורים יותר טובים, אבל הילדים היום יותר מוצלחים מאיתנו
זה כבר מוכח שכל דור עולה על קודמו ב 2 עד 3 נקודות ב iq בממוצע. למרות כל המלעיזים והנוסטלגיה, באופן אובייקטיבי הוכח כח הנוער של ימינו מוכשר, יצירתי, ערכי ובריא יותר ממה שהיינו אנחנו. אז אולי זה לא רק בגלל מודל הורות מוצלח יותר. יש עוד גורמים רבים (טכנולוגיה, זרם המידע, רפואה, בטחון ועוד). בכל מקרה, בואו נודה שיותר קל לגדל היום ילדים ויותר קל גם להיות ילד. אז עם הרבה כבוד להורים שלנו, לי ברור שהילדות שלנו היתה פחות מוצלחת. שנה טובה!
* עידית   20/09/18 | 23:59
את חיה בסרט... היום הרבה יותר קשה להיות הורים והרבה יותר קשה להיות ילדים
הציפיות המוגזמות עודף הגירויים ואין ספור יעדים שהילד צריך לעמוד בהם רק מלהסתכל עליהם זה פשוט מעורר רחמים... אצלנו הכל היה הרבה יותר פשוט תגדל תדע , תבין, תגלה. היום הם אמורים להיוולד עם כל המידע.. מסכנים פשוט רחמים
* שילה   21/09/18 | 00:42
כזה גיבוב שטויות לא קראתי מזמן
היום הרבה יותר קשה לגדל ילדים והרבה יותר קשה להיות ילד. פעם, מי היה רואה את הילדים הכלל? כל היום היו בחוץ, משחקים בתופסת, קלאס ומה לא. היום כל היום תקועים בבית מול המסך. היום את צריכה להפעיל אותם. 0 עצמאות. הילדים של פעם היו הרבה יותר עצמאיים והפעילו את עצמם. נוער ערכי? על מה את מדברת? רדיפה אחרי סלביות, סלפים, איסטושים ומותגים? ושטות הכי גדולה - בריא יותר - על מגפת ההשמנה לא שמעת?
* חנה   21/09/18 | 07:00
10. סבים וסבתות מטפלים חלופיים
נשכח שינוי מפעם: בין ארבע לחמש, תראו מי מוציא מהגנים ולוקח לגני שעשועים? סבתות וסבים. ואפילו לא בפנסיה, עובדים במשרה מלאה שפתאום מחויבים ליום או יומיים בשבוע. גידלו לבד את הילדים, ללא עזרה, ועכשיו מגדלים את הנכדים.
* סבתא   20/09/18 | 23:09
זו בעיה של סבים וסבתות שמסכימים להשתעבד לילדיהם במקום חהגיד להם רציתם ילדים? בהצלחה לכם. אני את שלי גידלתי. ביי.
* משתעבדים מרצונם ורז מתבכיינים. שימו גבולות!   21/09/18 | 15:08
ההורים שלי קיבלו המון עזרה מהסבתא
כשהייתי חולה השאירו אותי אצלה והלכו לעבודה. בקיצור לא כולם גידלו את הילדים לבד פעם (רק האשכנזים :)
* נולדתי בשנות השבעים   23/09/18 | 09:27
א. כ- 6 מיליון סבים אשכנזים נרצחו. ב. אשכנזים לא נטו ליפול על ההורים המבוגרים שלהם כדי שיגדלו את הילדים
* תגובה מפגרת   23/09/18 | 11:36
ממש נכון.הורי ניצולי השואה לא עזרו בגידול
היו כבר עייפים מתלאות החיים...ואני לא ביקשתי.ניה קשההההה מאד לעבוד בחוץ ובסוף התפטרתי מהעבודה וגידלתי את ילדי.מזל שלבעלי היתה עבודה מסודרת.ברוך השם.
* אני.ק.כ.   23/09/18 | 18:24
מה הקשר לאשכנזים?! אני מזרחית ואמא שלי גידלה אותנו
ובאיזור שגרנו המיעוט היה זה שעובד במשרה מלאה או שסבתא היה באה לקחת מהגן.
* לא נראה לי שאני במיעוט   23/09/18 | 12:24
9. כותרת: אז מתי היה קל יותר לגדל ילדים?
אני בת 34 והילדות שלי הייתה נפלאה ב"ה. כמו רוב הילדים בזמני הייתי מכינה שיעורים ויוצאת החוצה. אופניים,חברים,דיונות חול.. חוזרת מדי פעם לאכול וכאלו. אבללל גרנו בבית פרטי והעיר הייתה בזמנו מושב. הפדופילים היו מוחבאים היטב(גם הלהט"ב). לא הייתה זילות מינית כמו היום ופוסטרים מטורפים של דוגמניות ערומות בכל מקום. הייתה תמימות. בלי מסכים למעט החינוכית שגם בה תכניות הילדים לא היו מסביב לשעון. צר לי כ"כ על ילדיי שגדלים ולא נהנים מהחופש, החופשיות. ביום כיפור הייתה להם טעימה כאשר כולם רכבו על אופניים והן יכלו לצאת לטייל ללא ליווי(כבר שומעת את הנביחות "הדתה"). ככה קפיצה קלה לעולם אחר. בעז"ה שיהיה כך לנצח.
* טול   20/09/18 | 22:16
מה קשור להט״ב
הם לא מסכנים את הילדים שלך
* שמרנות היא מהשטן   21/09/18 | 18:01
8. עם כל הבריאות ויעני המודעות העצמית ווהאויר הנקי
החינוך של פעם היה הרבה יותר טוב. הורים ומורים היו סמכות . הורים לא התגרשו כי הבעל בוגד והאשה רוצה העצמה. אז נתנו פליק בטוסיק נו אז מה . הורים אלימים באמת היו אז וגם היום להפך היום הרבה יותר כי כל הלחץ הזה רק מוציא את הרוע
* עדנה   20/09/18 | 22:06
7. אין על החינוך של פעם נקודה
הילדים של היום גדלים לדור שהכל מותר והכל קורה כאן ועכשיו. אין דחיית סיפוקים מותר להחזיר למי שהרביץ לך כי כך תראה לו מי הגיבור. אין חוגים כל היום יושבים עם הראש במסך אין קריאת ספרים פשוט קל יותר לראות את הסיפור בסרט. יש חוצפה להורים למורים באופן כללי למבוגרים פשוט אנחנו בבעיה חייבים לעשות משהו ולעצור את תופעת החוצפה חוסר הסבלנות כלפי השני והרגשת האגוסטיות שחייבים לי הכל! חייבים להחזיר את הילדים למצב בו הם יעאיכו אותנו על דבר ואפילו הקטן ביותר. שתיהיה שנה טובה ומלאה בכבוד הדדי
* ואני עדיין חושבת   20/09/18 | 21:04
6. כל מילה בסלע
תאור נהדר של המצב אבל בתור אחד שמדי פעם כן מכפכפ את הילדים והילדים מגיל 6 נוסעים באוטובוסים לבד וזמן המסך שלהם מוגבל לימי שישי וחופשות בלבד אני מודיע בפה מלא שהכל בסדר הילדים הם אהובי נפשי ההבדל הפשוט שפעם ההורים גידלו ילדים והיום הילדים מגדלים את ההורים מסכנים ההורים ועוד יותר הילדים בהצלחה לכולם
* המחנך   20/09/18 | 20:27
5. אחלה טור, רק תיקון קטן: נדיה קומנץ' רומניה ולא רוסיה
* כל כך נכון   20/09/18 | 20:23
4. נדיה קומנצ'י רומניה ולא רוסיה
ושאר הקשקוש שכתבת פשוט דבילי.
* אני   20/09/18 | 19:43