בריאות
תגובות (173 תגובות ב-71 דיונים)
71. ע
מקוה זהו הדבר הכי מושלם מנסיון פה זה מבחן האהבה ליראות עם הבן\ת זוג אוהבים באמת וולא רק במגע לראות את היופי שבדיבור
* ע   19/06/18 | 11:47
70. ע
אין על מקוה בעולם
* ע   19/06/18 | 11:46
69. מקווה
בגלל המקווה היו פחות יהודים שנדבקו במגמה השחורה בזמנה😉
* קיגלגח   16/03/16 | 23:26
68. כנסו
הסיבה שצריך לטבול במקוה זה בגלל שהאשה נטמאה וכמו אדם שבזמן בית המקדש אם היה נטמא בטומאת מת היה צריך לטבול כך גם הווסת זה טומאת מת כי זה יכל להיות ולד והוא כביכול מת
* חרדית   11/08/15 | 14:16
67. חחחחח כולכם הצחקתם פה כולל מאקו
מה חשבתם שבגלל זה נפסיק לשמור נידה ונפסיק ללכת למקווה מפגרים! עובדה שגם חילונים וגם דתיים רואים ישועות וניסים בזכות המצווה הזאת ומי שחושב פה שהוא פרופסור הגלגל מסתובב ...שיחשוב טוב ! ול64 תת רמה! כל מה שנכתב ונאמר!!
* גועל נפש של אנשים   11/08/15 | 08:38
66. ניקיון
אישה טובלת במקווה לאחר שמקרצפת את עצמה שעה ויותר באמבטיה! על איזה חיידקים מדובר כאן? וגם מי המקווה מוחלפים בכל יום!
* מיכל   11/08/15 | 06:16
65. המקווה והנידה
אני אישה נשואה שחזרה בתשובה לפני תקופה ארוכה כשהייתי חלונית היה לי חבר וכמובן זה כולל יחסי מין אני יכולה להעיד על עצמי שהמרכת יחסים שיש לי הכשו עם בעלי הוא שונה לחלוטין מהמרכות יחסים הקודמת פחות מריבות יותר אהבה ומשיכה מנית והרבה הרבה פחות מריבות ימי הנידה הם חוץ מאשר זמן של צפייה זה גם זמן לעצמי לרצות יותר ובכל פעם אני מרגישה כאילו הכשו זו הפעם הראשונה בנות יקרות אני ממליצה לכן החום תנסו ולא תיתחזבו
* אחת שמבינה   09/08/15 | 01:52
אולי מבינה אבל לא בשפה העברית
* בושה וחרפה אמא לילדים   09/08/15 | 15:45
כמה מרמור וקטנוניות יש בתגובה שלך! מי שצריך
להתבייש זה את/ה ולא היא! מתארת לעצמי שאת בחורה... קנאית, קטנה ומתוסכלת... לפני שאת מבקרת בכזאת נחרצות, תלכי לעשות קצת ”בדק בית“ לגבי הערכים וסדר העדיפויות שלך בחיים, אם בכלל יש לך כאלה?!
* פויה   11/08/15 | 14:16
ככה בדיוק את נשמעת
יש לך משהו להסתיר שאת ככה פותחת עליה?
* במגננה   28/05/18 | 00:46
64. שמירת נידה מטרתה להביא כמה שיותר ילדים ולהשאיר את האישה עבד
אִשָּׁה עִבְרִיָּה מִי יֵדַע חַיָּיִךְ? בַּחֹשֶׁךְ בָּאת וּבַחֹשֶׁךְ תֵּלֵכִי; עָצְבֵּךְ וּמְשׂוֹשֵׂךְ, שִׂבְרֵךְ מַאֲוַיָּיִךְ יִוָּלְדוּ קִרְבֵּךְ, יִתַּמּוּ תּוֹכֵכִי. הָאָרֶץ וּמְלֹאָהּ, כָּל טוּב וָנַחַת לִבְנוֹת עַם אַחֵר לִסְגֻלָּה נִתָּנָה. אַךְ חַיֵּי הָעִבְרִית עַבְדוּת נִצַּחַת, מֵחֲנוּתָהּ לֹא תֵצֵא אָנֶה וָאָנָה; תַּהְרִי, תֵּלְדִי, תֵּינִיקִי, תִּגְמוֹלִי, תֹּאפִי וּתְבַשְּׁלִי וּבְלֹא עֵת תִּבּוֹלִי. וּמָה כִּי חֻנַּנְתְּ לֵב רַגָּשׁ וָיֹפִי, כִּי חָלַק הָאֵל לָךְ כִּשְׁרוֹן וָדָעַת? הֵן תּוֹרָה לָךְ תִּפְלָה, יֹפִי לָךְ דֹּפִי, כָּל כִּשְׁרוֹן לָךְ חֶסְרוֹן, דַּעַת מִגְרַעַת, קוֹלֵךְ עֶרְוָה וּשְׂעַר רֹאשֵׁךְ מִפְלֶצֶת; וּמָה אַתְּ כֻּלָּךְ? חֵמֶת דָּם וָפֶרֶשׁ! זוּהֲמַת הַנָּחָשׁ מֵאָז בָּךְ רוֹבֶצֶת וּכְמוֹ דָּוָה עַמֵּךְ יִזְרֵךְ וִיגָרֵשׁ מִבֵּית הַסֵּפֶר, מֵהֵיכַל אֱלוֹהַּ וּמִבָּתֵּי מְשׂוֹשׂ לָשֵׂאת רַק נֹהַּ. טוֹב לָךְ כִּי לֹא תֵדְעִי שְׂפַת אֲבוֹתַיִךְ, כִּי בֵית אֱלֹהַיִךְ בְּפָנַיִךְ נָעָלוּ. כִּי עַתָּה לֹא תִשְׁמְעִי בִּרְכַּת מְנַאֲצַיִךְ "שֶׁלֹּא עָשָׂם אִשָּׁה" יוֹם יוֹם יִתְפַּלָּלוּ. כְּעַכּוּ"ם וּכְעֶבֶד אַתְּ לָמוֹ נֶחְשֶׁבֶת, כְּתַרְנְגֹלֶת לְגַדֵּל אֶפְרוֹחִים עוֹמֶדֶת. לָמָּה, עֶגְלָה דָּשָׁה, פָּרָה חוֹלֶבֶת, לָמָּה לָךְ אֵפוֹא הֱיוֹת מְלֻמֶּדֶת? לָמָּה עַל חִנּוּכֵךְ יַעַמְלוּ חִנָּם – וְהַהוֹלֵךְ בַּעֲצָתֵךְ יוֹרֵשׁ גֵּיהִנָּם? הַמְעַט כִּי פְרִי-בֶטֶן מָנַע אֱלוֹהַּ, כִּי לָקַח בַּנֹּעַר מִמֵּךְ הַבָּעַל, כִּי מִבְחַר יָמַיִךְ אֲסִירַת נֹהַּ עוֹד תִּשְׁמְרִי הַיָּבָם לַחֲלוֹץ לוֹ נָעַל. עַל אָבִיךְ בָּכִית יוֹתֵר מֵאַחַיִךְ וּבְעִזְבוֹנוֹ רַק הֵם בִּלְתֵּךְ נָחָלוּ. אַךְ לֹא רַק טוּב אֶרֶץ גָּזְלוּ מִיָּדַיִךְ, גַּם טַל הַשָּׁמַיִם לָךְ לֹא אָצָלוּ; לָהֶם, צָרֵי עַיִן, רְמַ"ח מִצְוֹת מָנוּ וְלָךְ הָעֲלוּבָה רַק שָׁלֹש נָתָנוּ. מָה אֲמֻלָּה לִבָּתֵךְ, אִשָּׁה עִבְרִיָּה! תִּתְאַוִּי לָדַעַת, לַחַיִּים וָאָיִן. – צֶמַח אֲדֹנָי אוֹבֵד בִּמְקוֹם צִיָּה, גַּם שֶׁמֶשׁ לֹא יָדַע, לֹא רָאָה לָעָיִן! קַרְקַע עוֹלָם אַתְּ פְּרִי תְּנוּבָה מַזְרַעַת, אַךְ נִירֵךְ לֹא יָנִירוּ, תְּגַדְּלִי פֶרַע; עוֹד לֹא הָיִית לְנֶפֶשׁ מַשְׂכֶּלֶת יוֹדַעַת וּכְבָר הָיִית לְאִישׁ וַתְּחַיִּי זֶרַע, וּבְטֶרֶם לָמַדְתְּ הֱיוֹת בַּת לְהוֹרַיִךְ נִשֵּׂאת וַתִּהְיִי – אֵם לִילָדַיִךְ. י"ל גורדון
* אשה עבריה מי ידע חייך   08/08/15 | 17:49
יש בחורות עים חור בהשכלה ויש עים השכלה ב....
היום חביבי כל אחת חושבת את עצמה כאמילה לו בלו הגבר עובד והיא בקניון מבזבזת אז אל נא לצייר תמונה כל כך עגומה אבל אהבתי
* אסי    11/08/15 | 03:50
63. שמעתי שתפילות הורגות חיידקים...האם זה נכון?
* חוזר בתשובה   07/08/15 | 06:24
אתה צוחק, נכון?
יש תפילה ויש אנטיביוטיקה.
* דתי   07/08/15 | 19:01
63 תגובה מפגרת
* ממש   11/08/15 | 22:47
62. בזמן הנידה אסור לגעת באשה..אבל בגבר אפשר להתקוצץ...
* אדון חרדון   07/08/15 | 06:23
61. בגלל החיידקים החוגגים במקוה,חשוב לשמור על אי נגיעה...זה מדבק!
* הרב עם הזנב   07/08/15 | 06:19
60. הדבר החשוב ביותר בזוגיות זה לשמור נגיעה בזמן נידה. מי שנגד הוא מטומטםםםם!!!!
* אסתי   06/08/15 | 18:16
59. ממש גילתם לנו משהו
התורה אמת.מי שהולך בדרך ה' תמיד תראו אותו מאושר. כי התורה נותנת חוקים. שיש הפקרות יש פשע.
* יוני   04/08/15 | 13:40
58. אין כמו מקווה בעולם!!שומרים על החשק והנישואים מאושרים!!!!!
* אני   04/08/15 | 10:32
57. מקווה וחיידקים ,תבדקי מה הולך בברכות שחיה אין כמו התורה חסה על הנשים
* פרח   03/08/15 | 17:49
56. זוכה לטבול במקוה כל חודש ואני מאושרת באדם
את המיים מחליפים מידי יום, יש כלור לחיטוי , בנוסף כל אישה נכנסת לטבילה כשהיא מצוחצחת ומבריקה, חפופה ומסורקת כביום היוולדה כמו תינוקת ברחם אימה. הרגשה עילאית של נקיון נפש וגוף במי גשמים. נפלאות הבריאה!!
* דנה   03/08/15 | 14:56
55. מצוות נידה עמוקה יותר מהסיבות שהזכרתם, והרוצה תבוא ותלמד
* חני   03/08/15 | 10:20
54. חשוב מאד שמירת נידה !!!
אני שעוסקת כ 3 עשורים בעבודה עם נשים צעירות עד 40 +. חייבת לציין שנשים ששומרות נידה הם הרבה יותר רגועות . יותר משוחררות . מספרות קשר מתגעגע ואמתי לבן הזוג .יש זוגיות מוצלחת יותר בהרבה . כמעט ללא בגידות . ומבחינה בריאותית לפי מחקרים וסקרים שנבדקו מחלת הפפילומה כמעט ולא קיימת בנשים ששומרות נידה . אז חברה זה לא סתם קלישאה . זו מצוה משתלמת מאד !!!!
* אשת מקצוע    02/08/15 | 15:21
53. נידה זו שטות גמורה מכמה סיבות
נתחיל בזה שרבות הן הנשים שלא מקיימות יחסי מין בזמן המחזור (לפחות במשך כמה ימים) מהסיבה הפשוטה שכשנשפך ממך דם זה לא בדיוק הזמן שאת מרגישה בו הכי סקסית וזוהרת ומבחינת הערכות עם מגבות ועניינים זה פרוייקט שלם. נמשיך בזה שלא מובן לי למה צריך חצי חודש כ ל חודש לא לגעת בשני. אצל רוב הנשים הדימום לא נמשך יותר משבוע (ואצל חלקן אף פחות). למה למשוך את העניין לשבועיים שלמים? למה לא לחכות ליתר בטחון יומיים נקיים מרגע הפסקת הדימום? ולסיום-איסור מגע בכלל גם כשהוא לא מגע מיני הוא קצת קיצוני. מה גם שהבסיס לכל העניין הוא התפיסה שהאישה טמאה ובמגע שלה יכולה לטמא את הגבר. המחזור הנשי הוא מקור החיים. זה נראה כאילו בדת (ולא רק היהודית) האישה היא תמיד הגורם המזיק, המפתה, המטמא שצריך להרחיק ולרסן כדי שגברים לא יתפתו. גם בקוי ההפרדה הסיבה שבגללה דווקא הנשים יושבות מאחורה היא כדי שגברים לא יתפתו להסתכל עליהן. בציבור הדתי לאומי גבר יכול ללכת עם שורט בקיץ ואפילו גופיה אבל מאישה תמיד יצופה ללבוש לפחות עליונית או חולצה ארוכה גם אם 34 מעלות בחוץ. לאישה אין מיניות? אישה לא מתפתה? גבר לא יכול לטמא אישה?
* דליה   01/08/15 | 12:23
דליה נכון שאת שמנה
כמה נחיתות יש בך גשי לפסיכולוג במהרה הוא יעבוד איתך על דימוי עצמי נמוך שיש לך בהצלחה
* פוקד עקרות   03/08/15 | 01:31
איפה אתה רואה פה רגש נחיתות?
בשורות(10-16) שבהן היא מדברת על זה, היא לא מראה שום רגש נחיתות, להפך, היא מתנגדת לתפיסה של הנחיתות של הנשים. נ"ב איך לעזעזל הגעת למסקנה שהיא שמנה?
* האיש שמנסה לעזור   03/08/15 | 22:08
אבל מה שבטוח לך יש קטן
* ימית   14/08/15 | 12:50
את מנסה להעליב אותי?
כי אם כן לא הצלחת. ואני יודע שזה לא בסדר אבל אני מת על אנשים מטומטמים (בלי להעליב)שכשהם רואים משהו שלא מוצא חן בעיניהם ואין להם שום טענה הגיונית, והם לא יכולים סתם להסכים לדברים נכונים שמישהו כתב, אז הם זורקים האשמות אקראיות ומנסים להעליב אותך, כי זה מראה לכולם שאני(או כל איש אחר) צודק והם מטומטמים (ואני אומר את זה בלי שום התנשאות). אם יש לכם משהו חכם להגיד אז תגידו ותתווכחו איתי, אבל אם מישהו יכתוב לי משהו כמו " אבל מה שבטוח זה שאתה הומו!", אז תדעו לכם שאתם רק מוכיחים את מה שאני אומר. לאנשים רציניים:אני לא מתכוון להעליב, לפגוע, להטריל או לצחוק אל אף אחד, ואני לא כותב תגובות סתם כדי להרגיש עליונות או מגניבות. להפך, אני מביע התנגדות (וקצת זלזול) לאנשים שהכי חשוב להם להרגיש שהם צודקים, וכשהם לא מסכימים עם מישהו הם צועקים "לך יש קטן" ובורחים.
* האיש שמנסה לעזור   07/09/15 | 18:00
לדליה
אני מבינה את הטענות שאת מעלה, הן מאוד הגיוניות. יש מטרות רוחניות לכל מיני מצוות שאנו, נשים וגברים מצווים. אני מסכימה שאנחנו לא מבינים את כולם אבל כדי להתחיל להבין צריך ללמוד את הבסיס שנמצא במקורות שלנו. מאוד קל לאנשים שאין להם מושג אמיתי מהי יהדות ולא ניסו ללמוד את היהדות מתוך מקום חיובי ורצון לדעת אלא מתוך נסיון לתקוף ולבקר את היהדות להגיד שהכל שטויות. אני חייבת לומר לך שהרבה נשים (ואני לא מדברת על הציבור החרדי שהוא די אדוק, אני גם לא יודעת מה בדיוק הולך שם) משתדלות. הן לא שומרות את הכל ואף אחד לא באמת מסוגל להיות מושלם ולשמור הכל אבל משתדלים לעשות מה שאפשר ולגשת לדברים האלה ממקום נקי וחיובי ורצון אמיתי לחיות חיים יהודיים תקינים ומאושרים. בנוגע למעמד האישה ביהדות - אני מסכימה איתך שיש קיצוניים שהתנהגותם תמוהה בעינינו אבל אם נלמד ונביט פנימה נגלה שיש בסיס של אמת בדברם. אני מאוד פמיניסטית ובתור אחת כזאת אני מאמינה שלאישה יש כוח מאוד גדול בעולם הזה - לטוב ולרע. והיהדות לא מפלה לרעה נשים, להיפך היא נותנת להן מקום של כבוד רק מציינת שיש חלוקת תפקידים שונה בין שני המינים שכן צריך שיהיו חתיכות שונות על מנת להשלים את הפאזל. אני לא יכולה להסביר את הכל בתגובה קצרה אבל נתתי לך טעימות כדי שתנסי אולי להתחבר לראש היהודי ולהכיל מעט ממנו. כי מאוד קל להגיד "איזה שטויות.. פנאטים" כשלא יודעים דבר על יהדות.
* רוית   11/08/15 | 23:00
52. כתבה נכונה ומקצועית, כל הכבוד!
* סבתא   31/07/15 | 06:20
51. ד״ר שכטר- לך תבדוק את עצמך. חושבת שאתה לא מסוגל לשלוט ביצרים שלך
שמת לב- שמצד אחד במחזור מותר לקיים יחסי מין. שיאאאא החיידקים. והיו מחקרים שרשמו שזה ממש לא בריא! ומצד שני מקווה עם חיידקים... אתה רציני? אישה שנכנסת למקווה אסור לה להיכנס בלי חצי שעה מינימום באמבטיה + חפיפה, סירוק. ללא שערות בגוף! ונקיה מכל שארית. ללא תכשיטים ללא עדשות ומשקפיים. נטו גוף נקי וחלק לגמרי! על אחזה חיידקים אתה מדבר???? מה נסגר???? וכאישה נשואה 11 שנה. ממליצה לכל אישה כדי לשמור על הזוגיות שלה ועל התשוקה לשמור טהרה וללכת למקווה. ביום של המקווה אתן מרגישות כמו כלות!!!!! חלקות לגמרי, נקיות והבעל ציפה לכן שבועיים!!!!!!! הכי תשוקה שבעולם. ממליצה!!!!!!
* שירה   30/07/15 | 20:17
מילים כדורבנות
צודקת בכל מילה ומילה!!!
* אנונימית   30/07/15 | 21:10
אכן, לבורות החילונית אין סוף.
* שם   31/07/15 | 12:50
שירה צודקת בכל מילה!!!
* yonit   31/07/15 | 20:17
אחותי סחתיןןןן עליך!!!!! הפצצת.. וואחה יבשת דוקטור... לקחת לי כל מיל,
* אחותי   09/08/15 | 09:11
50. איזה שטויות
מיליארדי בני אדם אוכלים חלב ובשר ומקיימים יחסים לפני תוך ואחרי נידה. אין בעיה צריך מזל בכל מצב
* נו כבר די   30/07/15 | 19:42
אתה שטויות!!
גם מיליארדי אנשים מעשנים ושותים אלכוהול ומשקאות מסוכרים בכל יום ועושים אלף ואחד דברים שמזיקים לגוף כי "בא להם", זה אומר שהם בריאים? די אתה.
* לחמישים   11/08/15 | 23:03
49. בטח שזה לא בריא יותר
שמירת נידה גורמת לעיתים ל"עקרות הלכתית", מצב של שמירת שבועיים נקיים, חומרת רבי זירא. בעקרות הלכתית ישנו קושי להכנס להריון אצל נשים שאצלן המחזור החודשי אורך פחות מ24 ימים (זמן הפוריות מסתיים לפני הטבילה). כתוצאה מכך אותן נשים מקבלות טיפול הורמונלי שגורם לנזקים רבים כגון סרטן (הרחם והשד), הווצרות קרישי דם ועוד.
* גל   30/07/15 | 18:43
48. מספיק לחפש סיבות!!!!
תפסיקו לנסות לתת סיבות. שמירת נידה זה אמונה ואמונה זה בלב - בלי סיבות!! אני מציעה לכל אלו שמדברים נגד המקווה שקודם ישמרו כמה מצוות..... ואחכ שידברו.... אמונה זה רק בלב, קיום מצוות זה עסקת חבילה! ברור שיש קשיים... אבל מי שישמור הכל- יקבל גם את השכר מזה....
* אנומימית   30/07/15 | 14:56
47. ד"ר שכטר היקר!!
אל תערב את דעותייך האישיות בכתבה שמטרתה להתייחס לצד הרפואי בלבד! מקווה זה לא פר כורה של חיידקים, כי יש בו כלור.. וכלור כידוע מחטא! ובנתיים לא נתקלתי בבעיה מיוחדת יותר מאשר בריכה ציבורית! להפך! במקווה נכנסת כל אישה אחרי שעברה מקלחת, ובדיקה יסודית זו בעיה לטבול במקווה שנשים נוספות טובלות בו אבל לקיים יחסים בזמן וסת ששם החיידקים חוגגים, זה סיכון זניח. הגיוני בהחלט!
* חרצית מדופלמת   30/07/15 | 14:42
46. גם במקווה יש חומר חיטוי
גם במקווה יש חומר חיטוי
* יהודיה   30/07/15 | 12:38
45. תקשיבו רגע!
אין פה משהו שנוגד את הדת אלא פשוט מסבירים שזה לא בהכרח בריא! דת לא חייבת להיות תמיד בריאה וזה בסדר
* גלי   30/07/15 | 10:24
44. הערה קטנה
התורה לא השתנתה בזמן כזה או אחר. ושמירת נידה לא קשורה רק לפעם שהיו יותר מחלות. כמו שיש החושבים שרק פעם היה אסור להדליק אש בשבת כי זו היתה מלאכה יותר קשה. אבל היום כביכול אין בעיה להדליק אור כי רק לוחצים על המתג. ומסבירים המפרשים שלכל מצווה יש טעם. כביכול פירוש למצווה. ולמה זה נקרא טעם. כדי לתת למצווה טעם טוב. שיהיה יותר מובן. אבל הסיבה העיקרית זה כי כך ציוה השם
* יוני   30/07/15 | 09:24
אם כך ציווה השם אז תשבו בחושך!!
אין פה דתי לפי דעתי. אלוהים אמר אז אלוהים אמר. אבל לאאאא, אתם תעשו הכל כדי לחיות חיי נוחות עם התחפושות שלכם ולהפוך את מצוותיו של אלוהים לבדיחה. לכו תסבירו למישהו לא יהודי שאסור להדליק חשמל, כלומר רק ללחוץ על הכפתור, אבל הנה אנחנו יושבים בבית מואר עם פלטת שבת. הדת יכלה להיות משהו מאוד יפה וצנוע אם לא היו עושים ממנה צחוק. כפי שהדברים מתנהלים היום, לא נשאר ממנה כלום והיא הפכה למופע בקרקס. אז תהנו, ליצנים.
* אתאיסטית   30/07/15 | 09:39
רואים שאת לא מבינה כלום מהחיים שלך!
מה יצא מכל הנאורות שלכם??? כמה רוצחים? כמה נאנסות? כמה גירושין? נכון גם הצד הדתי מושפע אבל לא בכמויות ההיסטריות כמו אצל החילונים. אז אם את לא מבינה בדת פשוט תסתמי ותכבדי לפחות את עצמך...איזה סיסמאות, חושך-אור, מה אלוקים אמר, מה הוא לא אמר...מה את מבינה בזה בכלל???
* יובי   30/07/15 | 13:49
אין קשר בין להבעיר אש בשבת לבין הקושי לעשות זאת
הבערת אש בשבת אסורה מפני שזו "מלאכה" לא כי זו "עבודה", כמו תפירה, סריגה וכו'... כך שלא משנה אם קשה לך יותר או קשה לך פחות להבעיר אש בשבת, עדיין זו נקראת מלאכה! והיא אסורה.
* אני   30/07/15 | 19:29
מטומטמת
הדליקו את זה לפני שבת - וזה ממש לא חיי נוחות למי ששומר באמת!
* מה את רוצה?   11/08/15 | 12:08
לאתאיסטית
ועוד איך יש פה דתי לפי דעתי! אי אפשר אחרת! מה זה או הכל או כלום? כמו שהחיים הם לא שחור או לבן ככה גם הדת. יש לנו ספר חוקים שנותן לנו את היציבות והמסגרת כדי שלא נלך לאיבוד בחיים האלה אבל זה לא אומר שאנחנו רובוטים. אנחנו חוטאים ותמיד נחטא אין מה לעשות אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים להפסיק להאמין ולהפסיק לנסות ולהשתדל! צריך להתחבר מבפנים למה שאנחנו עושים. וכן, אנחנו חיים בשנות האלפיים ולא נשב בחושך אם המציאו משהו שיכול לסייע לנו לשמור את השבת. אפילו אם זה נראה טיפשי לאתאיסטית כמוך אנחנו לא נפסיק ולא נתבייש כי זאת האמת והאמת היא שכולם - כולל האתאיסטים יודעים עמוק בפנים שיש בורא לעולם הזה וכשיגיע הרגע של המוות לא יעזרו שום הסברים פילוסופיים.
* תותית   11/08/15 | 23:09
43. למד 7 שנים וחושב לתקן את מה שמוכח אלפי שנים.
אם בפשטות ד"ר יקר אתה רוצה פרסום אז נגיד שהצלחת מכיון שהראת את הבורות שבך. מה שנתת כאן זה תאוריה שלך בלבד {אבל המדע ואני עדיין לא כותב על התורה} הוכיח שאין כמו שמירת נידה . קצת תורה. רבי מאיר אומר מפני מה התורה קבעה שיהיו ימיי הרחקה מהאישה מפני שלא יקץ בה והיא בו {הרבה געגוע לא יזיק} . מחלות - נידה זהו פצע ברחם הוא עוד לא מספיק להגליד ובקיום היחסים אנו פוצעים שוב וגורמים לזיהום . בפשטות ויש עוד הרבה סיבות כל אחד יעשה את מה שטוב לו אך לפני כן יניח על כף המאזניים את המחלות והבגידות ומנגד את האהבה והגעגוע לאישה וכמובן הבריאות
* אסף    30/07/15 | 09:22
בורות?
רופא שלומד 7 שנים רפואה, עם תנאי קבלה בשמיים, ועוד כמה שנים התמחות יודע הרבה יותר ממה שאתה יודע, בטח בתחום שלו. שאתה אומר נידה אני מקווה שאתה מתכוון לוסת ולא זה לא פצע ברחם, זה תופעה שבא הרחם משיל את הרירית כדי לאפשר מחזור חדש. כל מה שאמרתי זה חומר לימוד של חטיבת ביניים, אבל ככה זה שלא לומדים ליבה.
* אבי   30/07/15 | 18:26
אבי תגובה של יומרנות מיותרת
ככה זה שחא לומדים תורה
* אורי   31/07/15 | 20:21
אסף יקר
כאישה דתיה אני אומרת לך - נידה זה ממש אבל ממש לא פצע ברחם. זה ממש מגוחך שאתה מנסח את זה ככה. באמת.
* מה??   11/08/15 | 23:11
42. חכם גדול!!
כל פעם קם חכם אחד שלמד ובא לשנות לנו את סדרי בראשית, דר' מדופלם, אם היית טובל פעם אחת במקווה היית מבין כמה טהרה, כיף, נשי וחכם זה, אני לא דתיה בכלל אבל לא מוותרת על הטבילה החודשית שלי, זה הזמן שלי עם עצמי להיות הכי נשית וסקסית לכבוד בעלי, כמה קשקושים אפשר לקשקש בכתבה אחת!!
* אחת שיודעת   30/07/15 | 08:21
41. לכו תעשו שיעורי בית
לכל הרופאים שבכתבה לכו תעשו שיעורי בית כל השנים שאתם רופאים עדין אין לכם תשובה אמיתית מה זה נידה כל אשר יוצא מפי השם יש לו סיבה גם כשלא מבינים
* אהוד   30/07/15 | 07:52
40. והברכה סטרילית???
* פחחחח   30/07/15 | 06:28
39. כמו שאין שום סיבה למה אסור ללבוש צמר ופשתן....
* מירי   30/07/15 | 06:28
38. כבר אמרו''לא צריך כל דבר לחקור ולשאול לפעמים גם מותר לא לדעת הכל''
בתור אדם מסורתי מעבר למצווה אין אולי שום דבר שבאמת שומר על מערכת היחסים בצורה טובה כמו המצווה הזאת. האם זה בריא לאישה בוודאי שכן וזה הוכח במחקרים שנעשו לא מזמן(יחסית) ותתפלאו אבל דווקא לא ע''י רופאים יהודיים. בעיניין המקווה ממליץ בחום כל המקוואות לנשים(גברים זה אחרת) המים מוחלפים על בסיס יומי ככה שזה נקי פי 100000 מבריכה שכונתית וכו' ואם הגעתן למקווה לא נקי ממליץ להתלונן בפני הבלנית ואם לא עוזר אז למשרד הדתות אין מצב שמקווה לא יהיה ראוי לטבילה ולאחת המצוות החשובות ביותר בתור עם יהודי. ממליץ לכל אחד לעשות לפחות פעם אחת את התרגיל הזה וכן שבועיים לא לגעת ואפילו לא ללטף את האשה זה דבר שמי שלא עשה לא יבין
* א.א   30/07/15 | 06:08
37. מקווה הוא ממש לא כר פורה לחיידקים .ההפך..
כל אישה טובלת אחרי ניקיון מלא כולל פדיקור מניקור ניקיון איפור מחמיר ניקיון גוף מחמיר שיער מקלחת אמבטיה ורק אחרי הכל נכנסת למקווה אז מאיפה יבואו החיידקים בדיוק???????
* חח   30/07/15 | 05:23
מהפרופסור
* הפרופסור החכם   31/07/15 | 20:22
36. שמירת נידה, געגוע ואפשרות נוספת
קראתי את הכתבה וכמה תגובות, אני לא דתי, ושמרנו והכן ההימנעות בתקופה הנידה גורמת געגוע למגע...לנשיקה וליטוף.. רק שה"דת" שלנו מתירה לגבר ה"דתי" לקיים יחסי מין עם (סליחה על הלשון הלא נקייה) זונה מעיר אחרת. "וקם עליו יצרו, לבש שחורים וירד לעיר אחרת" (אולי הציטוט לא מדויק).... אז בין זוגות ששומרים הן מבחינה דתית הלכתית או בריאותית, או מבחינת שמירה על התשוקה ו"הבעל" לא יורד לעיר אחרת...אני מאמין שהתשוקה תשמר ולא משנה מה הסיבה...אשרי וטוב לו.
* יצחק   30/07/15 | 03:56
35. אם תרצו לא
לכל אלה שכופרים בדת או ״לא מאמינים באלוהים״ תפסיקו לשקר על עצמכם אתם יודעים מי ברא את העולם ובשביל מה הוא ברא אותו הרי לא באנו לחיות 70-80-90 שנה ולמות כי אין בזה שום מטרה ״ורק לחיות את הרגע״ כמו הגויים שאין להם נשמה. וחברים כדאי לכם להתחזק המשיח ממש בפתח!!
* מישהו    30/07/15 | 03:25
אני לא רוצה להעליב אבל על תידחף עם נושא לא קשור.
אף אחד בכתבה או בתגובות לא דיבר על הקיום של אלוהים, זאת שאלה של אמונה. הנושא הוא האם שמירת הנידה היא באמת דבר בריא בלי קשר לעובדה שזאת מצווה. ובניגוד לשאר התומכים במצווה, שמנסים להסביר למה היא כן בריאה, או שזאת מצווה וחייבים לקיים אותה פשוט כי אלוהים ציווה, אתה בא וצועק(באופן מטאפורי כמובן)"אלוהים קיים ואתם כופרים כי אתם לא מאמינים בו!" ובכך בעצם לא אומר כלום. ואם לסטות עוד מהנושא ולהתייחס למה שאמרת על חיים בלי מטרה, אני אגיד לך שיש מטרה. המטרה היא להיות אדם טוב, לעזור לאנשים, לעשות דברים מועילים ובאופן כללי לעזור לעולם. שזה מה שאני חייב לציין לזכותם של אנשים דתיים:הם באמת מנסים לעשות דברים טובים ומאמינים שהם מקרבים את בוא המשיח. השאלה היא מה נחשב טוב, וזה כבר ההבדל בין דת ואמונה. אני לא בן אדם דתי, אבל מאוד מאמין, כי אני מנסה לקיים "מצוות" אם אפשר לקרוא לזה ככה, ומאמין במטרה שלי. אולי אלוהים קיים, אני לא יודע, וזה גם לא כל כך משנה, כי למרות שאני לא שומר על חוקי התורה, אני עדיין חושב שאני איש טוב. ואם אלוהים באמת קיים אני די בטוח שהוא מעריך את שאני עושה בחיים שלי יותר מאת כל האנשים שהרבה יותר חשוב להם לקיים את כל החוקים המדויקים בפנאטיות מאשר להתנהג בצורה הגיונית ומועילה לעולם. בסופו של דבר דרך ארץ קדמה לתורה. -ואני מצטער מאוד בפני כל מי שיקרא התגובה על העובדה שזה לגמרי לא קשור לכתבה.
* האיש שמנסה לעזור   03/08/15 | 22:00
לאיש שמנסה לעזור
נכון שאף אחד לא דיבר על קיומו של אלוקים אבל בסופו של דבר כשמדברים על הלכות ומצוות זה מגיע לשם כי זה השורש של הכל. אולי יש אנשים מאמינים שמנסחים את עצמם לא טוב או רושמים תגובות לא כל כך אינטליגנטיות אבל אתה צריך להבין מה הם מנסים להגיד מעבר למילים ולניסוח. כשמדברים על נידה מדברים על מצווה אלוקית שיש לה מטרות גשמיות (כמו בריאות, חיזוק הקשר הרגשי בין הגבר לאישה ועוד) ומטרות רוחניות. זה כמובן לא אומר שלאישה אין ערך והיא סתם איזה חתיכת בשר טמאה כי היא מדממת אבל יש אנשים שרואים בדת משהו מכוער ומעוותים אותה כל הזמן מבלי באמת לדעת ולהבין שאנשים שמקיימים אותה עושים זאת מרצון ואהבה ומי שלא - חבל ושלא יקיים. זה פשוט מעצבן שאנשים כל הזמן מעבירים ביקורת על היהדות. אני חושבת שבשום מדינה בעולם יש כמות של מתנגדים לדת (כל דת שהיא שמאפיינת את אותה מדינה) ואני מדברת על מתנגדים מתוך האומה עצמה כמו אצלנו היהודים. אנחנו פשוט שונאים את עצמנו כנראה.
* רותי   11/08/15 | 23:19
34. כנסו!!!
תאמת שקראתי כאן המון תגובות ויש פה אנשים באמת חכמים שפשוט כיף לקרוא את התגובות שלהם.ובכל מקרה אנשים לא כ"כ מודעים לשמירת נידה א.זה פשוט כי ה' ציוה אותנו ולא שואלים שאלות כי מי שברא אותנו יודע מה הכי טוב לנו. ב.בזמן הנידה האשה חסופה כביכול לפגיעה כי זה כמו פצע מדמם שצריך לתת לו תזמן להחלים ועם לא שומרים נגיעה אז ייש המון בעיות שיכולות לקרוא כי זה כמו פצע פתוח.ג.אנשים לא מבינים כמה תשוקה הפסק זמן הזה מביא. אדם שמחכה לאשתו שבועים והיא חיה איתו יום יום ואסור לו ליגע בה ממילא אחרי שעובר הזמן הכיף ואהבה שיש בניהם רק מי שעושה את כך יכול להבין שזה הדבר הכי כייף ורק אנשים שלא מבינים ולא יודעים איך להתמודד עם זה אומרים זה לא נכון וזה קשה זה נטו ענין של גישה של בנאדם לנושא הזה.ד.(מי שרוצה להסכים איתי שיסכים)אני מקיר כמה מקרים שלא אנשים שיצאו להם הבדלים בן הילדים אחד חכם אחד פחות אחד יותר ברי אחד פחות ואנשים האלו אמרו שהילד שיצא חכם זה היה בזמן שהם שמרו נידה.תבדקו את זה גם על עצמיכם ותראו שזה נכון.בקיצור!!! אם ה' מצווה אותנו אנחנו צריכים להבין שזה לטובתנו וזה הדבר שהכע טוב בשבילנו.
* בני   30/07/15 | 02:49
33. נידה
רוב הגברים והנשים שלא שומרים על הנידה מחפשים גם בחוץ מכון שזה הופך להיות שגרתי ות פל אולם כאשר כן שומרים התשוקה מאוד חזקה כמו למשל הכנה לחתונה או לדבר משמח שעומדים לקבל
* צפון   30/07/15 | 02:45
32. נקודת מבט של חרדית
זה לא כיף זה קשה אלו יסורי נפש אמיתיים קשה יותר מכל דיאטת רצח או בעצם סוג של דיאטת רצח חודש בחודשו למשך שבועיים. מה העניין לחפות על המצווה הזו ולומר שהיא כזו מקסימה?? היא לא מקסימה!! ממש לא! והקטע של התועלת שהיא מביאה בין בני הזוג, יכול להיות, אך למה כל חודש מחדש? היה מספיק לי פעם ב3 חודשים. והרי ברור שזה לא טעם המצווה כי הרי מהתורה לגבר מותר להינשא לכמה נשים. אז מה?? בשביל השיפור ביחסים רק האישה צריכה לסבול? הבעל ילך בינתיים לאישה השניה והשלישית?? זוהי אחת המצוות הקשות ביותר בתורה אך אנחנו מרכינים ראשינו בענווה ובאמונה ועונים אמן! אמן לאבא שבשמיים. שאם זה מה שהוא רוצה מאיתנו נעשה זאת . נעשה זאת בלב שלם. באמונה תמימה. לא מתוך הבנה, לא בגלל הגיון. בגלל אמונה תמימה שזה נכון וזה מה שנדרש ממני לעשות.
* מלי   30/07/15 | 01:41
כל מילה נכונה!
* גלי   30/07/15 | 11:07
חבל לי עליך
ממש עצוב לקרוא את התגובה שלך! את לא באמת חרדית! ורק חרדית אחרת יכולה לעלות על התרמית הזו. אין כמו המצווה הזו בעולם!! ואין קשר בין הכאבים או הקשיים של המחזור למצווה זה קשור לאכילת התפוח. כן מתוקה יש מעשים שההשלכות שלהם מלוות אותנו עד היום. אני נשואה בלי עין הרע 12 שנה. ורק אתמול בעלי שאל אותי בתמיהה איך זה יכול להיות שאנחנו כ"כ מאוהבים ומתרגשים אחד מהשני כמו בשנה הראשונה. זה התשובה! בעלי חוזר בתשובה ויודע מה יש בצד השני. וזה מדהים אותו כל פעם מחדש כמה הזוגיות שלנו מדהימה ודוגמה לאחרים. לכי לטיפול!
* מור   30/07/15 | 11:08
צודקת בכל מילה!!!!!!!
* אסתי   06/08/15 | 18:24
נדה
את חצופה מי את בכלל שתשפטי אותה???לכי את לטיפול היא הביעה את עצמה
* ס   30/07/15 | 13:19
סליחה אבל את יכולה לקחת כדורים לדחיית מחזור
וחבל שככה את לוקחת את הדברים זה עושה רק טוב..את צריכה לעשות סוויץ' בראש בכל מה שקשור למצוות ולא רק לזה.. והאמת אני מתערב שאת לא חרדית ולא מתקרבת לזה.
* שרי   30/07/15 | 13:52
את מודעת לתופעות לוואי ולסיכונים שבדחיית מחזור
כמו סיכון מוגבר לסרטן למשל.
* אא   30/07/15 | 18:27
את לא חרדית, אולי בשלבים הראשונים של חזרה בתשובה
* מיכל   30/07/15 | 13:53
אני איתך, מלי...
מסכימה איתך שלא צריך לחפש לזה הצדקות אלא לקבל את מצוות השם כמו שהיא. לא חושבת שזה עד כדי כך נורא אבל בהחלט פרוצדורה קשה ומטרידה. ההתעסקות עם עצמך ב7 הנקיים, הקדשת הערב למקווה וכו. ונכון שזה תורם רבות לשימור הרומנטיקה והתשוקה אבל בחייאת...מספיק פעם בכמה חודשים. אני חרדית מבטן ומלידה. נשואה 9 שנים ולוקחת גלולות על בסיס קבוע 3 חבילות ברצף, באישור והתייעצות עם רופא. כך יוצא שהמחזור, וכל הטקס הנלווה מתרחשים אחת לחודשיים וחצי פלוס.
* מלי   31/07/15 | 00:38
חמודה זה מצידך, אבל אם בעלך לא יעשה הפסקה בסוף לא יהיה לך כלום
חמודה זה מצידך, אבל אם בעלך לא יעשה הפסקה בסוף לא יהיה לך כלום. כי כאשר הבעל שומר את תקופת הנידה, החשק שלו מתעורר, אבל אם הוא איתך כל הזמן בלי הפסקה, בסופו של דבר השיגרה תאכל לו את היצרים, אצלך זה אולי היה יכול להמשיך (וגם בזה אני לא בטוחה) אבל אצל הגברים השיגרה אוכלת וזה ידוע, ואז הוא יילך לחפש בחוץ... האם זה מה שאת רוצה? אז שווה לך להתאפק קצת ובסופו של דבר לקבל בעל אוהב וחולה עלייך. בתקווה שתשלימי עם המציאות. ובאהבה. שירה
* שירה   09/08/15 | 20:17
וואו כמה שאת צודקת!
גם אני חרדית ושונאת את זה!!! לא כולן מקבלות את זה בהבנה ובאמונה תמימה.
* רחלי   10/08/15 | 22:09
הכל תלוי במבט
את יכולה להגיד את זה על כל דבר בחיים תלוי איך את מסתכלת על זה , ואת שאת יצור קטן בתוך מערכה ענקית חושבת שאת יודעת יותר אבל קחי דוגמא בהריון לא בא לך קצת שקט? אז בורא עולם שמכיר אותך הכי טוב יודע כל כמה זמן את צריכה את זה ואם זה היה כל 3 חודשים והיית בדיוק מפספסת כל פעם את הביוץ אז מה איך העולם היה נראה? הכל מושלם במצוות הדפקט הוא שלנו!והבעל לא ילך לשום מקום כי גם הוא צריך ליחל אלייך.
* תגובה למלי   11/08/15 | 12:13
31. חוסר הבנה - הדגשת האמת
כשהתורה מצווה לנהוג באופן מסויים, ובני אדם נוטים לזלזל - דומה הדבר לאדם צמא שיאכל מאכלים מלוחים כדי להרוות את צמאונו סיבת ההתרחקות נובעת מציווי אלוקי שאין לערער אחריו אלא שחזל נתנו טעם הגיוני לשמירת נידה והוא תהייה חביבה על בעלה כיום כניסתה לחופה, ככלל אין צורך לנסות לשכנע את אותם אנשים שמזלזלים בתורה ובהלכותייה השכנוע היחידי מגיע אליהם בדרך של מחלת הסרטן ברחם, ואחרי שהם עושים תשובה הכל מתרפא וב לאיתנו
* שמואל   30/07/15 | 01:40
יישר כח
אמונה וקשר עם השם זה דבר רוחני ולא רק שכלי או רגשי (למרות ששניהם כלולים), כך שלתת טעם שכלי בלבד להבנת המצוות זו מדרגה טובה אבל לא הגבוהה ביותר.
* זהר   30/07/15 | 14:36
30. אתם רעבים ?
אין אחד בעולם שלא נהנה מארוחת צהריים אחרי שהוא רעב יותר, ובכל אופן מעטים האנשים שיכולים להתאפק אחרי שהם כבר יכולים לאכול. מדוע ? הרי אם אתה בעל תאוה, חכה קצת ואז תהנה הרבה יותר. כי אנחנו סתומים ! אותו דבר באשה.
* מושיק   30/07/15 | 00:28
29. דר שכטר
* מקווה מכיל כלור. על איזה מצע חיידקים דיברת?   30/07/15 | 00:22
כלור
גם בריכה מכילה כלור ויש שם שפע של חיידקים..אז לך תפסיק לכתוב שטויות. אני מאמינה שד"ר שכטר מבין טיפה יותר ממך.
* דנה   30/07/15 | 08:39
מיזה דר שכטר בן 50 לעומת מצווה שקיימת 5,000 שנה???
אז מה אם ד"ר שכטר אמר? בגלל שהוא למד 7 שנים רפואה אצל אנשים שחושבים שהם ממציאים את היקום מחדש זה אומר שכל מה שהוא מוציא מהפה קדוש?? בבריכה מחליפים מים פעם בחצי שנה!!! שומעת פעם בחצי שנה!!!! במקוה גג מחליפים אחת לשבוע ויש מקוואות שמחליפים כל יום!
* תמימה שמותך   30/07/15 | 13:57
אם התורה יודעת הכי טוב
איך זה שהיא לא גילתה את כל הפיתוחים הרפואיים שיש היום? איך זה שהרבנים שלומדים כל היום תורה לא פיתחו כלום, והיו מצילים חיים וזוכים במצווה גדולה? איך זה שתחלת החיים לפני המהפכה המדעית הייתה 40-50 שנה? איך זה שתמותת התינוקות לפני 300 שנה, בתקופה שרוב האנשים היו דתיים הייתה גבוהה בהרבה מהיום?
* אלכס   30/07/15 | 19:01
נשמה בתורה רשום את כל התרופות לכל המחלות
לא פלא שהרמב"ם היה נחשב לרופא הכי טוב וכל הידע שלו היה רק מהתורה......
* אסתי   06/08/15 | 18:20
28. אם כדורגל היה מצוה מהתורה
אז היה כתבה על כמה שזה קשה ללכת למשחק ואיך שצפוף ורעש ובזבוז זמן וקשה למצוא חניה וכמה שהמדינה מפגרת שמקציבה תקציב למשחק מטופש ושהגיע הזמן שהמדינה לא תהיה קשורה לכדורגל..
* פרח   30/07/15 | 00:14
27. אז מה אם זה בריא?
אם מבחינתכם יתרון בריאותי הוא הצדקה למצווה מסוימת, מדוע אין אנו רואים מצוות שבאמת מגינות על בריאותינו? כמו לדוגמה: איסור על עישון, הימנעות משומן רווי, הפחתת סוכרים, חובה על ציחצוח שיניים ושמירה על היגיינה, ועוד. אז במקרה הצלחתם לסחוט איזשהו יתרון שיש לקיום המצוות האלו. זה לא אומר שזה מצדיק את קיום המצווה. מי שמאמין יעשה מה שהאמונה אומרת לו גם אם זה יפגע לו בבריאות, ומי שלא מאמין לא יאמץ מנהגים כאלו סתם כי יש סיכוי שזה יצמצם את הסיכון למחלה כלשהי (הוא פשוט יאמץ אורח חיים בריא כדי לשמור על הבריאות) בקיצור, לא מועיל לשום צד. רק גורם לדתיים לחשוב שיש היגיון בדברים שהם עושים. (ולא, ב-90% מהמקרים אין היגיון)
* גאד   29/07/15 | 23:11
לאיסורים שרשמת יש מצווה ויש שם
ונשמרתם לנפשותכם, כל דבר שעלול לפגוע בנו הוא אסור. זה לא מפורט שאסור לעשן כי מין הסתם לא עישנו בתקופת התנך. אך ונשמרתם לנפשותיכם כולל את מה שציינת כמו- שמירה על בריאות ועוד.
* אלה   30/07/15 | 01:37
יש מצווה כזו "ונשמרתם לנפשותיכם."
בס"ד. לא על כל דבר התוקה מדקדקת בפרטים. במצווה הזו התורה מצווה עליינו להיות זהירים וחשמור על עצמנו. כמובן, שיש עוד כמה הלכות של חז"ל שמשוות את גופינו לבית מקדש שעליו אנו צריכים לשמור ולכבד. אולי, אם תלך ללמוד תורה לפני שאתה פותח את הפה, תמנע מעצמך מלהישמע בור וללא הבנה.
* ליאת   30/07/15 | 04:50
26. כתבה טיפשית!!
* עדי   29/07/15 | 23:02
25. חגיגה
אין אין אין חגיגה בלי בלי העוגה אז איפה איפה איפה איפה העוגה?
* שש   29/07/15 | 22:49
24. בעד לא לעשות סקס במחזור אבל...
בעד לא לעשות סקס בזמן מחזור וקצת אחריו. זה גם די מגעיל.... אבל לא לגעת אחד בשניה זה קצת מרחיק לכת לדעתי. לפי דעתי בני זוג צריכים ליטוף או מגע מינימלי גם בתקופה זו...
* י   29/07/15 | 22:39
מה הרעיון כל הקטע זה להתגעגע למגע!!!
* קרן   30/07/15 | 00:52
23. יש פה שתי טעויות קטנות
קודם כל, זוגות שנשואים הרבה שנים, גם שבועיים התנזרות זה לא מה שיגרום להם להתנפל בתשוקה אחד על השני. שנית, מיטב הלקוחות של ה"בחורות העובדות" הם גברים חרדים שהאישה שלהם מקפיאה אותם בשבועיים של המחזור והנידה. אה כן, מעבר לזה שאסור לעשות סקס, גם אסור לגעת, להחזיק ידיים, לחבק, אפילו להעביר מלחיה מיד ליד- ולפעמים חיבוק זה כל מה שבן אדם צריך .
* XUXA141   29/07/15 | 22:21
יש מקרים שמותר לגעת
לדוגמא אם האשה חולה וחייבת את עזרת בעלה או שהיא לא יכולה לנוע בלי שיתן לה יד וכו... וכן לפעמים אי אפשר לקבל את החיבוק מהבעל אז מחכים עד שמותר ואז יש יותר ערך לחיבוק או שלומדים לקבל חיבוק ממישהי אחרת ואז גם מרוויחים עוד חברים קרובים שיודעין לתמוך
* מיטל   29/07/15 | 23:02
בולשיט... למה נראה לך בלתי אפשרי לחכות שבועיים????
תפסיקו להלעיט את עצמכם בבדיות, גבר אוהב ימתין בצפיה לאשתו שבועיים ואם צריך גם יותר.... וגבר לא אוהב יחפש גם בשאר ימות החודש בלי קשר לנידה!!!
* זונה היא פיתרון לחרמנים שאין להם מזל בזוגיות .    29/07/15 | 23:25
כמה שטויות אפילו מילה אחת שכתבת לא נכונה
* דודו   30/07/15 | 13:57
22. שמירת נידה זה דבר מדהים. מומלץ בחום
אין לאנשים מושג כמה כיף זה לשמור נידה ואחרי זה להתרגש מחדש. רוב הגדול של המחקרים מראה שצריכים לשמור נידה, זה טוב לגבר ובריא לאישה. לגביי מקוואות... היום יש יותר מודעות לנקיון המקווה ולכן מחדשים הרבה מקוואות ומשתמשים בחומרים לשמירת נקיון המים. מי שרוצה טובלת. ואני כגבר, ממליץ מאוד!
* טלקו   29/07/15 | 21:39
ותמיד לזכור לכל המתחזים להגיינים כשהם מתרחצים בבריכה אז לפתע אין להם בעיה כשהיא מכילה לפחות שתן ורוק, בבריכה אין חיידקים?
* אני   29/07/15 | 23:48