תגובות (61 תגובות ב-49 דיונים)
49. מרגש נוקב אמיתי
בועז קראתי בשקיקה את שכתבת , תמיד אהבתי להקשיב לתוכניות שלך , אבל מעולם לא ידעתי כמה אתה , חד , מרתק ובעיקר אנושי , אהבתי כל מילה בפוסט , התרגשתי מסיפור החיים שלך , מהדרך שההורים חינכו אותכם , שתרבות זה לפני הכל נשאר לי רק לחכות לתכנית המדהימה שלך מחר ב88
05/10/14 | 20:25
48. תודה
בועז ,
אני מאזינה קבועה של בוקר אצלך .
נסיעת הבוקר העמוסה לעייפה בפקקים המרגיזים מקבלת מימד אחר רגוע ,נעים ,מערסל .
אופן ההגשה שלך , העומק ,הרצון לתת מהידע האין סופי שלך במוסיקה פשוט עושה תמיד רצון לעוד ועוד.
הגשה נדירה באמת ,לא סתם עוד פלייליסט .עומק תמיד עם כמה משפטים בקונטקסט המתאים למבצע לכותב ועם הרבה כבוד .
תודה .
רינת
15/10/11 | 15:51
47. אז יכולת לעבוד עבודה נוספת, היום...........
העיסוקים האילו בידי מהגרים בלתי חוקיים וערבים.
יהודי אם יתקרב, ינופנף.
15/09/11 | 17:00
46. כואב הלב
14/09/11 | 18:05
45. רדיו ממלכתי?
אולי אם היית במקצוע פרודוקטיבי ולא לומד בשביל לתת שירות היית יכול להתלונן על צדק חברתי, אבל כל עוד אתה נותן שירות זה השוק שמחליט אם אתה שווה - ואז אתה צריך להאשים את הציבור!
14/09/11 | 17:38
44. נתמזל מזלך , יש לך עבודה. מכירה בני 50 מוכשרים שלא קולטים אותם לעבודה
מהנדסים בוגרי הטכניון עם ממוצע גבוה , אבל שום משרד ממשלתי , הסתדרותי , חברות כ"א ועוד שסופר אותם .וכדי שלא יאשימו אותם באפליה , הם מבקשים ת.ז. ולא גיל וכולנו יודעים שאפשר לדעת גיל לפי תעודת הזהות (הם גם לועגים לאינטלגנציה שלהם). המובטלים האלו עדיין משלמים משכנתא ועדיין מגדלים ילדים , רק שאינם יכולים לפרנס אותם. מציעים להם תהיו עצמאים ,אבל לרובם זה לא מתאים להם ולרוב מעמיקה יותר את החובות שלהם בנסיון להצליח. מזדהה מאוד עם מה שאתה מייצג ברגישות מיוחדת אך אל לך לצפות מהטייקונים שיתחשבו בך כיוון שבאון טבעי אנשי עסקים דואגים למקסם רווחים כמו כל עסק שהוא לא פילנתרופי. מי שסלל להם את התנאים והיטיב עימם ואיפשר ללוביסטים להכנס לכנסת ולהשפיע כאילו הכנסת היתה למישכנם הפרטי - אלו הם חברי הכנסת והממשלה שנתנו משקל לבריונים סקטוריאלים להשתמש בקופה הציבורית ע"ח אזרחים שלא שייכים לאף סקטור והם אלו שממלאים את הקופה הציבורית. אתה מאלו שלא שייך לאף סקטור , לא חרדי , לא ערבי ,לא טייקון ,לא עובד הסתדרות ,מן הסתם גם לא גר בפריפריה ולא מקבל הקלות במס . אתה במדינה הזאת אזרח סוג בי ,אין לך הטבה בכלום ,משלם מס מלא ואין לך גם זמן להפגין כי אתה עסוק כל הזמן בלשרוד. לצערי האנשים שהפגינו עכשיו הם בערך כמוך ,אנשים שנחשבים לכלבים וכמו שזה נראה עכשיו , הכלבים נובחים והשיירה עוברת . לא נראה שלממשלה הזאת ממש איכפת מזעקתך .אני רוצה שיידעו שגם קרציות יכולות להרוג כלבים. ובסופו של דבר לא יישארו האזרחים שדורשים צדק חברתי לשאת בנטל המס ובנטל האחריות.מי שיישאר ,אלו הם האנשים שלא יכלו להגר ולהתפרנס בחו"ל , החרדים הערבים וקופה ריקה שתמוטט את המדינה קיומית ,מדינית . שלא יישארו אזרחים לשרת אותה והיא תחדל מלהתקיים. לצערי אני פסימית ולא רואה שמדינה הזאת מתעוררת ומוקירה את אזרחיה הטובים שמשרתים אותה ומחזיקים אותה . עדיין הכוחות הסקטוריאלים חזקים מאיתנו האזרחים סוג ב.
בכל זאת מקווה שהממשלה תתעשת ותדאג לחלוקה הוגנת של נטל המס על כל האזרחים באופן שווה.
14/09/11 | 16:45
43. תודה על האומץ והכנות!
14/09/11 | 15:22
42. תכנסו
צודק לגמרי
14/09/11 | 14:28
41. צודק
צודק
14/09/11 | 14:26
תכנסו
אתה צודק
14/09/11 | 14:34
40. העם דורש צדק חברתי!!!!!
צודק
14/09/11 | 14:25
39. צודק . שאני בא עם קורות חיי עושים פרצום בין עם מאמינים
ובין עם לא מאמינים . יש אדם שמוצא עבודה מענינת רק
אחרי כמה נסיונות שונים .
14/09/11 | 14:08
38. בועז, אני מסכים (כמעט) עם כל מה שכתבת
עד שהתחלת לשפוך את חמתך על אותם "טייקונים" למיניהם. הבעיה היא הרבה יותר מורכבת. אתה לא צריך לכעוס על הטייקונים, אתה צריך להפנות את הכעס שלך כלפי ממשלות ישראל לדורותיהן, אשר אפשרו את המצב החברתי שאליו נקלעה המדינה היום.
אותם טייקונים הם אנשים שהשיטה אפשרה להם לצבור את הונם בצורה הזו. זו לא אשמתם. זו אשמתי ואשמתך ואשמת כולנו שלא דרשנו מהמדינה צדק חברתי. בקיצור, אל תיתפס לססמאות.
דרך אגב, אני מאזין קבוע ל"רוקר טוב". אני חושב שזו התוכנית המוזיקלית הכי טובה ברדיו.
בהצלחה בכל אשר תפנה.
14/09/11 | 12:32
37. בועז, בא לי לחבק אותך!!!
נגעת בי.
כל מילה בסלע.
14/09/11 | 11:57
36. הלב נחמץ
אנשים טובים מבקשים מעט
רוצים לחיות ללא חרדה קיומית
עולם אכזר
14/09/11 | 10:58
35. מרגש, מרגישים שזה נכתב ממקום כל כך עמוק...
14/09/11 | 10:05
34. גם אני באותו מצב - יישר כח
תשמע שכקראתי את הכתבה חשבתי לעצמי שאני מוציאה ומראה לבעלי שהוא באותו מצב שלך בדיוק - בן 49 רק שהוא לא מודה במה שאתה מודה ואני זאת שחיה עם התחושות שאותן אתה חש למרות שיש לי אישית כן בטחון כלכלי
14/09/11 | 09:17
33. יש משהו שגם לי מפריע
אני מסכים שעם משכורת של 3500 או 5500 ש"ח אי אפשר לגמור את החודש. אבל כאשר אני שומע ורואה משפחות שמשתכרות ב-20000-25000 ש"ח ובוכים לי בטלויזיה שקשה להם, אז אני נטרף. כנראה זה אנשים שאין להם מושג בניהול כספים או שזה אנשים מפונקים שכל מה שהם רואים, הם קונים, ולא משנה המחיר. ויש הרבה כאלה. מי שיש לו רכב חדש ב-150000 ש"ח, דירה ענקית חדשה שעלותה מיליון וחצי ש"ח ואין ספור מותגים - שלא יבכה לנו על האוברדרפט.
14/09/11 | 01:51
32. בועז יקר אני מחזק את דבריך כל מילה בסלע
14/09/11 | 00:42
31. אדיר גאוני מרשים ביותר .....אהבתי כל מילה
דבריך שנכתבו מרגשים מאוד ומביעים את כל אשר על לבנו - רוב העם במדינת ישראל רוצה לזעוק ולומר , מאחלת לך את כל הטוב שבעולם יישר כוחך !!!!!!!!
14/09/11 | 00:40
30. לא תאמינו
פעם נכבדי החברה היו הפילוסופים המדענים הרופאים המוזיקאים כיום הם האנשים שמוכרים הכי הרבה מוצרים בתרבות הצריכה הרדודה (בשביל זה באמת אין צורך ללמוד ספרות)
14/09/11 | 00:30
29. טור אמיץ, נוקב, ישיר וחכם
13/09/11 | 23:21
28. כל מילה במקומה
מזדהה איתך ב 100%
פנינו לאן?
13/09/11 | 23:20
27. מזדהה
רציתי להגיד מאז שאני נשואה 6 שנים +2 ילדים אני לא עבדתי באותה תקופה מחוץ לעבודות ממש עבודות זמניות שהסתיימו תוך חודשיים גג לפני שהתחתנתי למדתי הנהלת חשבונות לא היה לי כדאי לעבוד כל המשכורת שהייתי מביאה זה היה הולך ישר למטפלות אז נשארתי בבית לגדל את הילדים עכשיו אני בת 27 . ומחפשת עבודה אחרי שהילדות גדלו קצת ולא מוצאת כולם דורשים ניסיון אם הם לא יתנו לי איך יהיה לי ניסיון? אני אעבוד חינם כדי שיהיה ניסיון .. אבזבז דלק בגדים אוכל וכשאתחיל לעבוד אצטרך עוד רכב כי בעלי חייב לנסוע עם הרכב לעבודה.. אז זה עוד הוצאה גם עם המשכורת של בעלי לא סוגרים את החודש ואם אני אעבוד אז המצב יהיה יותר טוב.. ניסיתי בכל מיני מפעלים בעבודות אחרות ושום דבר אני גרה בפריפריה ושם נדבר איך מוצאים עבודה ואני עוד דתייה ומוסלמית וזה עוד יותר מקשה וזה מגביל יותר בגלל איך שאני נראית רק בגלל שאני שאני מוסלמית זה עוד יורד סיכויי למצוא עבודה . תודה שקראתם את התגובה שלי
13/09/11 | 21:24
חיזקי ואמצי, באהבה
14/09/11 | 13:45
26. צושק גם צודק.
השבע באמת אף פעם לא יבין את הרעב.
הביקורת נגד המחאה היא פשוט הזויה-עד שקול ההגיון התעורר במידה הזאת,מנסים להשתיק אותו.פשוט לא נתפס.כאילו אנשים נהנים לסבול.
13/09/11 | 19:54
25. מבינה אותך לגמריי
גם אנחנו באותה סירה רעועה: אקדמאים משכילים וחרוצים, עובדים במשרות מלאות, 2 בנות קטנות ולא מצליחים לגמור את החודש.
13/09/11 | 19:45
24. סוף למאבק
כבר לפני 10 שנים כשהשתחררתי מהצבא, החלטתי לנסות את מזלי במכירת תמונות שמן באירופה, זאת הייתה הפעם הראשונה שיצאתי מישראל והאמת נפקחו עיני.
בשלושה חודשים חסכתי קרוב ל€10,000 שזה אפילו לא מתקרב לשנה עבודה בישראל.
הבנתי שאני חייב לעשות קיצורי דרך ושבארץ זה פשוט לא ילך.
קניתי כרטיס לארה״ב, מאז אני חי בארה״ב, בעל עסק של דוכנים בקניונים.
אני לא ממש אוהב את ההחלטה של הוויתור על המשפחה בארץ אבל, משפחתי בארץ נתמכת כלכלית בעזרתי, דבר שמעולם לא הייתי יכול לעשות בישראל.
אני מאוד אוהב את ישראל אבל, שונא את השחיטות ואת המצב הכלכלי למעמד שלי בארץ.
מעולם לא היו לי מותרות בישראל וכסף לחתונה ובית היה נראה כמו חלום ורוד.
פשוט עצוב לאן המדינה מובילה אותנו, ואני מאוד ציוני, אני שרתתי בצבא ולצערי לא היה לי מספיק כסף ללימודים אקדמאים שזאת הסיבה הראשונה לעזיבה שלי, מקווה לטוב.
מזדהה עם המאבק של הכותב אבל, לא מזדהה עם שום מפלגה פוליטית, אני כבר מזמן ויתרתי על נציגי העם, בוא נאמר שאני לא מופתע לשמוע על שר עם או בלי תיק שביצע עבירות, שחיטות, הטרדה מינית, אונס.
במקור אני מהתנחלות, גם לא מרצון, הכל בגלל קשיים כספיים, הכי זול לקנות בית בהתנחלות.
הגיע הזמן למחאה אמיתית ולשינוי.
13/09/11 | 19:43
מסכימה בהחלט
התסכול כל כך גדול אפילו להיות חולה הופך להיות בעיתי במדינה הזו .
מאוד מקוה שהמחאה הזו תוביל לשינוי משמעותי
תומכת נלהבת במחאה
14/09/11 | 08:28
23. ערן
לא הבנתי אז למה הבאת
שני ילדים לעולם, אם אתה בקושי יכול לכלכל את עצמך ????
פשוט טיפשות לשמה.
מי שאין לו יכולת לכלכל את עצמו.., אז מה הוא רוצה? להביא ילדים ואז להסתדר ??
מוזר ביותר
13/09/11 | 19:27
תתביש לך ככה לדבר חוצפן
14/09/11 | 19:15
22. הנרמסים
את בטח גרה בכפר שריהו
13/09/11 | 19:26
חוצפן
14/09/11 | 19:16
21. אדון בועז כהן
בהתאם לכישוריך כפי שאתה מתארם , אין לך אלא להלין על עצמך . הסתכל ביושר במראה ותשאל את עצמך במה שגיתי ? , כי שגית בגדול . אי אפשר להאשים את כל העולם שמימינך במצבך האומלל . ואכן אתה אומלל . לא ידעת לתרגם את כישוריך להצלחה ועתיד תעסוקתי בטוח . כדי לאכול פרי יש להתאמץ ולהרים את היד ולקטוף אותו מעץ . הפירות שאתה אכלת בודאי נשרו מעצים והירקיבו ולכן אינם טעימים לך .
לידיעתך , גם אני גדלתי בבית כשלך עם נתונים כשלך . גם להורי לא היתה מכונית וגם אבי רכב על אופניים למקום עבודתו . אך בי החדירו את ההכרה כי על מנת לאכול בשבת יש לטרוח בערב שבת ואתה לא טרחת . יצר החיים שלנו מחייב אותנו להבחין בין צרכים הכרחיים ובין מנעמי החיים . אותך לא הדריכו איך לעשות הבחנה זו . עתיד ילדיך לא פחות חשוב מאהבתך למוסיקה , פסנתר וספרים . אתה לא ידעת לעשות אבחנה זו . לכן אתה ועוד רבים שכמותך לוזרים . אל מי אנשים עם כישורים כשלכם באים בטענות ? מה הקשר לימין או לשמאל ? השמאל הרי שלט במדינה במשך עשרות שנים . האם השמאל יצר את הביצה שאתה טובע בה ?
טול קורה מבין עיניך . ואת זה אומר לך אדם שגדל וצמח עם רקע כשלך שטרח בערב שבת ועמל 17 ו - 18 שעות ביממה למעלה מ-40 שנה וכעת הוא אוכל בתיאבון בשבת .
13/09/11 | 19:15
לא כולם מצליחים באותה המידה - גם עניין של מזל..
וחוץ מזה שהוא לא ביקש וילה ואפילו לא בית משלו - בסה"כ לגמור את החודש (מה שקצת קשה לביצוע עם משכורות מינימום..)
14/09/11 | 18:08
חוצפן
14/09/11 | 19:08
למשה - אתה טועה
גם אני גדלתי למשפחה ענייה וגם אני הצלחתי (לא אני לא טייקון, אבל אין לי מחסור בדבר), תמיד יהיו אנשים שיסתדרו פחות, אם זה לא היה בועז אז זה היה מישהו אחר. הבעייה היא שהמערכת אינה סלחנית ולמי שנופל (ותמיד מישהו ייפול) לא מחכה שום חבל הצלה.
15/09/11 | 09:02
20. בועז אני מזדהה, בא לי לקום ולצעוק.
אני מורה בעלת תואר שני.
נשואה בת 35 עם 2 ילדים.
חיה בשכירות בשני חדרים קטנים.
את בעלי לא רואה כי הוא עובד כל היום והלילה.
אין צורך לומר שאני נקרעת בעבודת ההוראה, עם החינוך של הדור, המשמעת והדרישות המוגזמות.
כל עבודתינו ועמלינו, ובעצם כל משכורותינו זה פשוט לאוכל, מהיד לפה, כפי שאומרים.
אין לנו רכב, ובטח לא חיסכון לדירה, אין בתי מלון ונופש. פשוט עבודה ללא סוף בשביל לחיות, פשוט לחיות. והעייפות, התשישות לא מאחרים לבוא.
13/09/11 | 19:06
19. פירגון על אומץ לב
אהבתי ומזדהה עם כול מילה חשתי את הכנות מהלה עלה והצלח
13/09/11 | 19:00
18. לא מפתיע
אחי אתה עוד עובד בוא וראה מה עושים למוגבלים וחסרי פרוטקציה אנחנו לא שורדים אנחנו על סף התאבדות
13/09/11 | 18:29
17.
13/09/11 | 18:23
16. צודק. לא אבין את האנשים שמנסים לתקוע רגליים למחאה
אני מיואשת מהדאגה לילדיי, כל תשלום שמבקשים אני נחנקת בלב. אין במדינה הזאת זכות קיום בשבילנו, נוגסים בנו מכל הכיוונים, שולחים יד במעט כספנו ומכריחים אותנו להתנהג כזאבים זה לזה. למה קשה לאנשים לשמוע שאני דורשת טיפול במחירי הדירות? מפונקת? ממש לא. כנראה שמי שהצליח לא יבין את הלחץ דל מי שאין לו
13/09/11 | 18:19
15. טור מדהים
היי בועז, אני כל כך מזדהה עם מה שכתבת אנחנו זוג בני 34, הורים לשני ילדים קטנים בעלי עובד מדינה מה"אלו שאסור להם להפגין" ואני עובדת בשתי עבודות ,לא רק שלא גומרים את החודש אלא לא מתחילים אותו כבר בעשירי לחודש אני מתחילה לחשוב מאיפה כסף....גם בימים אלו שקנינו בית ואנחנו אמורים להיכנס אליו מנחיתים עליי עוד ועוד אגרות שאותם אני מוציאה מהעובר ושב כי כמובן שאין לי " כסף בצד" המצב הכלכלי עושה לנו רע אנחנו ממש לא מצליחים לשמוח לקראת הבית כי אין לי שקל לקנות משהו. אנשים שואלים למה תנובה ואני שואלת למה אני? אני לא מרחמת על תנובה אפילו לרגע כואב לי עלינו על החיים הקשים שלנו, מה לעזאזל אפשר עוד לעשות?!
13/09/11 | 18:18
14. אני קורא את הפוסט וחושב שבדבר אחד אתה עיוור המחאה כן של הסמול
שרוצה להפיל שלטון נבחר באמצעים לא כשרים ואתה כן נופל לסטריאוטיפ על ימניים נבלים ומשרתי טייקונים ומנסה להדביק להם את מה שאת רוצה שלא ידביקו לך תנסה לא להדביק אות קלון לימין הם סובלים בדיוק כמוך אך בניגוד אליך הם נאמנים למדינה ולהעם רוצים בטובה ולא סומכים על הסמול הקצוני או הלאומי כהגדרתך שבא לערר דרך קרנות מחול שבאים לקעקע את יסודות המדינה יהודית.
ובקשר למצבנו הכלכלי אם תפקח את עיניך טוב אפשר לדבר על שיתוף פעולה במחאה משותפת של גורמים שבאמת רוצים בשינוי המצב הכלכלי והתעסוקתי. לכן דבריך לא נוגעים לליבי כל עוד אתה מחרף את הימין.
13/09/11 | 17:40
13. ואני הולך אולי להפתיע אותך
נעים מאד, אילן, בן 41 ג 3, הנדסאי אלקטרוניקה, עצמאי, כן כן כן, עצמאי, לא שכיר, לא עבודות מזדמנות, לא מובטל. נולדתי במדינת היהודים, המדינה הנאורה של עם הספר, חונכתי לציונות ואהבת הארץ, למדתי בבי׳ס צבאי ושירתתי שירות מלא ויותר בצה׳ל, הצבא שלנו, השתחררתי, למדתי, עבדתי, הקמתי משפחה, וכו׳ . בכל פעם שמעשהו העז להעלות בפני אופציה לעבודה בחו׳ל מייד נזדעקתי וקפצתי על הרגליים האחוריות!!! ובכ׳ז מדינת ישראל, הפכה להיות מדינת הטייקונים, להם יקזזו חובות ויאשרו הלוואות, אבל לאלפי בעלי עסקים קטנים(אשר ללא כל ספק הם המנוע לכלכלה, ואת זה יאשר כל כלכלן) לא תינתן הזדמנות שניה, חרגת, לא הצלחת לעמוד במסגרת האשראי, מייד חרב הבנק נוחתת על צווארך, מייד מכתבים ואיומים, נראה אותם מאיימים על מנכ״ל פרטנר.... נראה אותם סוגרים את מסגרת האשראי ליצחק תשובה.... גיבורים על חלשים - הכתבה נוגעת בדיוק בבטן הרכה, כל הטייקונים וכל המונופולים שכחו מי האיש החשוב ביותר אצלם בעסק, זה לא המנכ׳ל ולא הסמנכ׳ל, זה הצרכן!!!
13/09/11 | 17:39
12. כתבה מדהימה
ממש נוגע ללב, אתה מגדיר יפה את המושג של 'אדם ששמח בחלקו'
13/09/11 | 17:36
11. צודק אבל..
שלום בועז,
אני מזדהה עימך ומבין את כאבך. יוצא לי לקרוא לא מעט כתבות שלך בנושא מוסיקה ואתה ידען ומוכשר. אבל, לעיתים צריכים לקבל החלטה בחיים לעסוק במקצוע שמכניס כסף ע"ח הנאה מהתפקיד. גם אני ידען גדול בתחומי תחביבי, אך עובד ומרוויח יפה במקצוע, בו השתלבתי, לפני כ-15 שנה. אדם מוכשר, חרוץ, שיודע להתבטא יוכל להשתלב בכל עבודה מכניסה אחרת. אם זה בתחום המוסיקה, הייתי ממליץ לך ללכת עם הרוב ולסקר מוסיקה מזרחית, חסרים ידענים ונושאי הסיקור מביאים רייטינג גבוה יותר ממסוקרי רוק וגם יש לך סיכוי להשתלב בתחנות רדיו נוספות.
13/09/11 | 17:31
10. ריגשת אותי מאוד!
אתה כותב מאוד יפה ונוגע ללב, באמת. אני גם רוצה להיות מהמחאה אבל לא נותנים לי... אומרים לי שאני(קרי "המתנחלים")לוקחים למדינה את כל הכסף(שזה שקר גס.תבדקו)ומי שמוביל את המחאה- אני לא יכולה לתמוך בו. כי לדעתי מי שלא נתן למדינה המדינה לא צריכה לתת לו- ואני ובעלי שנינו שירתנו את המדינה ממיטב שנותינו והלכנו ולמדנו ואנחנו זוג צעיר ועכשיו אין לנו כסף לבית ובטח ובטח שלא למותרות... אז קשה לקחת חלק במאבק כזה כשמדירים אותך ממנו כי אתה מתנחל, דתי, ימני וכו'
13/09/11 | 17:31
9. מגיב 4 תקרא טוב
אתה אפס מאופס אם הייתי יודע מי אתה לא הייתי מגיש לך כוס מים במדבר
13/09/11 | 17:29
8. אוטנתי
מזהה אתך עד מאוד
13/09/11 | 17:28
7. תגובה
בועז שלום לך. כתבה מרגשת מאוד שנגעה לליבי בגלל שאני במצב שלך ,בן 40 ללא עבודה מסודרת ,כבר 5 שנים .לא נשוי ולכן החלטתי לצערי לעזוב את המדינה ולעבור לעבוד בחו"ל,אני מקווה שהדברים הסתדרו יותר טוב מאשר פה,ליבי עם כול האנשים שחושבים כמונו מי יתן ודברים ישתנו במדינה הזאת אני כול כך התרגשתי לקרוא את הכתבה כי כול מילה שכתבתה נגעה לליבי והסכמתי איתך לגמרי.אני מאחל לכול עם ישראל שנה חדשה וטובה יותר מקודמתה.
13/09/11 | 17:27
6. מאוד נהנתי והתענתי לקרוא.
מצד אחד נהנתי לקרוא כתבה גתובה הייטב שמשקפת את המציאות כפי שהיא, בלי התפלפלות ובלי גינונים. מצד שני כאב לי לקרוא את מה שמתאר את המציאות כפי שהיא.
אני ובעלי גרים בניו יורק, הכתבה שלך משקפת בדיוק את ההחטלה שלנו להישאר פה בכדי לנסות ולעשות משהו עם החיים שלנו, בכדי שבגיל 40 כשנחזור לישראל נוכל לישון בשקט בלילה.
חבל שדווקא במדינה שהיא לא שלנו, בשפה שהיא לא שלנו, דווקא פה אנחנו מצליחים להבטיח לעצמנו עתיד כלכלי מוצלח.
כן, גם אני שותפה למאבק. אני אישה בת 30, חילונית, ממוצא מרוקאי, ימנית בדעותיי, עשיתי שירות צבאי קרבי לבנות, סיימתי לימודי משפטים בארץ בהצלחה ואחרי שניקיתי צימרים כי לא הצלחתי למצוא התמחות, החלטתי לבוא לארה"ב.
13/09/11 | 17:23
5. דברי חכמים בנחת נשמעים
שלום לכותב, נהנתי לקרוא הכתבה ולאו דווקא בגלל עצם הדברים כמו אותה נדירות של יושר פנימי ואמיתי הכתובה כאן - כתיבה שנעדרת לחלוטין מהמדיות השונות, בהן כל אד מתיימר לכתוב דברים מופלצים שהקשר בינם לחייו הפרטיים של הכותב מתמוסס לסיסמאות, העמדות פנים הגובלות בצביעות. יישר כח על הכתיבה הכנה. ולעצם הדברים - אתה מתאר עולם ערכי בו סדרי העדיפויות היו שונים מהיום - צודקים ונכונים יותר ! היום הערך היחיד הוא חשבון הבנק בחברה שהפכה לריקנית, חומרנית עד כדי בהמיות. גם אנשים המשתכרים 25,000 נטו אינם חשים כל בושה או עיוות לספר לכולם עד כמה גורלם אכזר ועד כמה הם אומללים. אני באמת מאמין שאותם אנשים אכן חשים אומללים - וזה רק מעיד על גודל השבר הערכי בו נמצאת החברה האנושית. חזירות חסרת גבולות מאפיינת מגזרים שלמים. יש כמובן אנשים עם מצוקות אמיתיות והם לא מעטים. אנשים אלו לדעתי יגיעו למחאה אלימה, אם לא השנה, בעוד שנה - פשוט כי אותה חזירות ערכית של חלק מהחברה, בעידוד הממשלה, לא תותיר להם ברירה קיומית אחרת. חבל !
13/09/11 | 17:16
4. בחייכם...
אנשים הולכים ללמוד מקצועות שאין בהם צורך רב ואז מתפלאים למה אין להם ביטחון תעסוקתי בגיל 47. (טוב שלא הלכת ללמוד ספרות וזהו)
אם אתם רוצים שהמדינה תתן לכם -אתם צריכים לתת למדינה גם כן.
המחאה הזאת כזאת חארטה שאין דברים, פינוק יתר.
13/09/11 | 17:06
עצוב שאנשים כמוך חיים. ולוואי שתתפגרי.
13/09/11 | 17:31
בבקשה לא להאכיל את הטרול! האנונימית .!
אחלה של כתבה צודק בכל מילה עד שזה כואב.
מקווה שהמאבק יצליח !
ואני כן למדתי מקצוע שימושי (מדעי מחשב) ועדין קשה לי נורא!
אז אל תחרטטי פה על אנשים שלמדו מקצועות לא שימושים ..
ומה רע בספרות? בעצם את צודקת הדבר היחידי שאתם המושחתים והנוער הזבל של היום קוראים זה צהוב!
13/09/11 | 18:04
בלי ספרות, מוזיקה ותרבות אני באמת מעדיפה לפרוש מהחיים האלה.
14/09/11 | 15:43
אנשים כמוך הם הבעיה בעולם הזה
אנשים שחושבים שתרבות , וספרות!!!!! כן, ספרות , זה משהו לא חשוב.
איזה זלזול משתמע בתגובתך ל"ספרות"! אם לא בועז, לא היתה לך את התכנית הכי טובה שיש היום ברדיו. ובלי שום קשר, רוב האמנים המצליחים ביותר היום - מוזיקלית, לא מצליחים לשרוד את החודש. עזבי אמנים מוזיקלים, לא מזמן היתה כתבה עם ניר לוי שלא יכול לחיות - למרות שאת בטח נהנית ממנו כל יום שבת בתכנית האהובה עליך , רמזור. אם לא היו אנשי תרבות, אמנות, ממה את היית נהנית? בגלל אנשים כמוך התרבות בארץ נראית כמו שהיא נראית ואנשים כל כך מוכשרים מוזיקלית הולכים לעבוד באיזה סטארט אפ. התגובה שלך כל כך מבחילה , שזה לא יאמן וגורם לי לרצות לצאת מפה.
14/09/11 | 16:09
3. בת 44 עם 20 שנות לימוד ונסיון תעסוקתי
ונמצאת בדיוק במצבך. אין לי עבודה קבועה, מתקיימת מעבודות זמניות ומנסה בשיניים לשרוד!! אסור !! להפסיק במאבק שהחל. אסור שזה ידעך!!!
13/09/11 | 17:00
2. כותב מוכשר
13/09/11 | 16:56
1. מילים כדורבנות.
אני עוקב מדי יום בדרך לעבודה בתוכנית הרדיו הכל כך מדהימה שלך - שנותנת איפה שהוא רגע של נחת בין שידור מסעיר של חדשות למשנהו, ובין התחלת הבוקר בבית ובין המירוץ בעבודה.
אין ספק שהצלחת לרגש, כי רק מי שנמצא במקום שלנו, יכול באמת להבין אותנו.
כתבה מעולה - כן ירבו!
13/09/11 | 16:52