זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (56 תגובות ב-25 דיונים)
25. הרבנים צודקים וגם ההלכה. נכון מאוד
* דניאלה   02/01/20 | 22:51
24. לדעתי
לא משנה אם מדובר בבחורה דתיה או לא, אין מצב כזה שאישה צריכה להושיט יד בכלל. זהו תפקידו של הגבר להושיט יד, ובכלל כחילונית, מעולם לא הייתי במצב בו אני צריכה להושיט יד לגבר וגם אם מדובר בעיסקה חשובה הרי זה תפקידו של הגבר להושיט יד .! ואני יכולה לומר כי בתור בחורה תמיד הצד השני- הגבר הוא זה שמושיט יד. כלומר, הושטת יד לאחר זוהי בכלל התנהגות גברית! וגם גברים וחברים שפוגשים אחד את השני מושיטים יד.
* מיכל   21/02/14 | 08:26
23. למה לא לשמור
למה אני בתור דם דתי לא שומר נגיעה?! בגלל סיבה פשוטה אחת - כי אני חרמן כמו כל גבר נורמאלי. וממש לא נראה לי שפוי שעד גיל 27 לא אגע בבחורה. חוץ מזה שממש לא אכפת לי מגבולות כי אני משתדל ללכת עד הסוף בקטע הזה, ותתפלאו יש הרבה בנות דתיות שזרמו איתי.
* דתי   13/05/13 | 21:20
.
פשש גבר אתה אה ..
* .   28/11/13 | 22:46
22. לדעתי
אני בחורה דתיה לא דוסית,לא שומרת נגיעה אבל שומרת על עצמי..אני מבינה לגמרי את ההגיון שבשמירת נגיעה אבל יש בזה גם משהו הזוי,גם חתונות שלפעמים מגיעות בפזיזות כי כבר עברו שלושה חודשים ובא לזוג כבר לגעת הרי הם בני אדם כמה אפשר לחכות?! ולפעמים מגלים אחרי החתונה שזה היה מהר מידי ודבר שני שמוזר לי יהיה לי מאוד מאוד קשה להתחתן עם מישהו שלא נגעתי בו בכלל בשום צורה כאילו אני רוצה להרגיש אותו לפני שמתחתנים,שנעים לי איתו ויש גם איזשהו דיסטנס כשלא נוגעים וכשנוגעים (רק חיבוק ונשיקה) זה משתחרר יש קירבה.. 
* דתיה   13/05/13 | 20:12
21. הצעה של הרב שלי בקשר למבוכה של לחיצת יד..
כתוב בלשון זכר אבל זה יכול להיות גם לצד הנשי.. אם אתה יודע שאתה הולך להיות עם חברה של בנות שיש מצב שמישהי תרצה לשלוח לך יד קודם כל תילך עם ידיים בכיסים ואם בכל זאת היא שולחת יד תצטייד לפני עם כמה סוכריות ביד. כשהיא תושיט יד תתין לה סוכריה. גם היא לא יצאה מובכת וגם היא הבינה את הרמז בצורה יפה.. =] שיהיה בהצלחה לכולם!
* אלון   13/05/13 | 13:20
רעיון נחמד אבל..
שיםנאת עצמך רגע במקומה ותבין שזה יותר מביך לקבל סוכריה מאשר לשמוע בנימוס למה לא
* רעיון נחמד אבל..   24/06/13 | 09:58
20. מקווה לשמור נגיעה
לא שמרתי נגיעה עדיין אבל עם הזמן אני מבינה עד כמה כל המגע לפני החתונה הוא ריקני ולא מביא לשום דבר. האישה מפתחת תלות בגבר בגלל המגע ולפעמים נשארת איתו בגלל זה. אני מחפשת את האמת ומשהו בי אומר לי שצריך לשמור נגיעה , לא יודעת עד כמה האם עד לחיצתת יד, עד חיבוק, עד נשיקה. אבל הקול הפנימי שלי אומר לי שמה שעד עכשיו עשיתי והרגשתי הייה שקר.
* מישהי שמחפשת את האמת    07/06/11 | 00:05
19. ניגעה
אני חושב שהנושא ניגעה זה לדבר לא טוב זה לא יפה שבחורה מושת יד לגבר. והגבר לא ישת לה ליד לפי דלעתי זה לא יפה .
* דלניאל   05/05/10 | 15:39
כנל
תביני שזה גם בין אישה לגבר ולא רק בין גבר לאישה זהעניין אמוני דתי וכמו הרבה דברים דתיים אחרים כל עוד זה לא מפלה את האישה או הגבר אז זה בסדר להסביר שאת/ה שומרים נגיעה
* בחור מבין   24/06/13 | 10:01
18. איסור נגיעה
כמה יפה ומרגש,לחוש את היכולת האנושית להתגבר להיות מסוגל להתייחס לנשמתו של מי שעומד מולי.לבדוק האם אשיוצו מדברת אלי,האם יש לנו מכנים משותפים,בלי מגע שמתשתש את ההגיון הבריא. וכשנשאים הכל חדש,מרגש ומרטיט.הידיעה שזוהי ננשיקה הראשונה,החיבוק הראשון,אשרי מי שזכה.ולדעת שאישי לא יגע באצבע קטנה באף אישה זולתי והוא יודע שאף גבר לא ייגע באשת נעוריו זולתו. זהו כח זוהי עוצמה.כך נראת אהבת אמת שמושתת על עצותיה של תורת ישראל הנצחית.אהבתי אתכם אמר השם,ממלכת כהנים וגוי קדוש.אשרינו שיש לנו אבא כזה ותורה כזו.
* אישה   04/04/10 | 11:55
17. לשמור בעיקר קיום יחסי מין
בתור משהו שיש לו חברה דתיה אני מאוד מעריך אותה על איסור קיום יחסי מין לפני החתונה, וגם הנשים הדתיות יודעות להעריך ולכבד את הגבר שלהן אז זה בהחלט כדאי.
* לירני   12/02/10 | 04:55
16. עברנו ניסיונות לא קלים זה ניסיון הכי קשה בדור הזה
כל המצליחה זו זכות שלה בלבד איזה כיף להיות נסיכה כמו אליזבט צנועה סגורה וכולם אוהבים אותה! אבל יותר כיף להיות נסיכה של מלך מלכי המלכים. תודה ה'.
* חוזרת בתשובה   10/02/10 | 00:26
15. איסור נגיעה
אני חושבת שהאיסורים האלה הם איסורים מדהימים למרות שנורא קשה לשמור אותם! קודם ול צריך להכיר את הנפש של האדם ,המגע הפיזי יבוא אח"כ זהו אני חושבת שגם דתיים יכולים ליפול בזה ואני הייתי בסטואציה כזאת ואני לא וותרתי הדת היא מעל הכול!
* צליל   25/08/09 | 12:45
14. משהו שאני חייבת לומר לכל החילונים/הנוגעים
בתור בחורה שומרת נגיעה, זה ממש ממש ממש מביך כשמושיטים לי את היד!!!! יש המון אנשים שלא יודעים אם אני שומרת נגיעה או לא, אז הם מושיטים את היד בכל מקרה.... אני מבקשת ממכם- אל תעשו את זה! זה סתם גורם מבוכה. תחכו שהצד השני יושיט את היד, ואם מישהי לא מושיטה את היד, תדעו שזה לא אישי זה פשוט הלכה. דעו לכם שע"פ כללי הנימוס, האישה צריכה להושיט את היד קודם ולא הגבר, ואתם חושבים שלחיצת יד זה מנימוס. אפשר לומר שלום, לחייך, לנגוע לא חובה!
* ש   30/06/09 | 04:10
13. לדעתי זה מדהים.
טוב אני כותבת בלשון נקבה אבל כמובן שזה מיעוד לכולם. תחשבי מה זה שאת שומרת נגיעה ויש לך חבר ואת לא נוגעת בו,את רק מדברת איתו. והוא מביא לך מתנות וורד כזה יפה ומזה בא לך לקפוץ עליו ולחבק אותו ולהציף אותו בנשיקות אבל בעצם את לא יכולה כי.. את שומרת נגיעה. ואז, בעזרת ה', אתם מגיעיםם לחופה והחתן שובר את הכוס ועונד לך בעדינות את הטבעת (ושמעתי פעם ששמים על האצבע כדי שבעצם הוא לא יגע בשאר האצבעות...) והוא מחייך אלייך ואת אליו.. זה משו מדהים. ואז אתם הולכים לחד ייחוד ו.. משם כל זוג ומה שהוא עושה. המגע 'הראשוני' הזה על בעלך לעתיד בע"ה זה כיף ועושה פרפרים, הוא מניח את היד ואת שמה עליו את היד שלך ואתם מחייכים אחד לשני. יש אהבה בעיניים. והוא יכול לקום אלייך ולחבק אותך ואז את מרגישה את חום הגוף שלו. והוא יכול לתת לך נשיקה על הלחי.. (בתור התחלה). לדעתי זה דבר מהממם, דבר מדהים ואני מקווה שכולם/ן יחוו אותו, גם אני, עם הגבר/ האישה היחיד/ה שהם/ן אוהבים/ ות ויקימו משפחה מתוקה ויפיפיה. מאחלת טוב ואושר לכולם. (:
* אני (:   28/06/09 | 13:47
אכן, זה הכי רומנטי ומרגש שיש
* ט   30/06/09 | 04:02
12. לדעתי זה דבר מדהים
אני לא אגיד שזה לא קשה לפעמים כי לכולנו יש את יצר המין אבל זה מדהים איך חברות בין בני זוג יכולה להיות אמיתית ונקיה מכל דבר והלב נפתח ונחשפים אחד בפני השני והנגיעה היא לא מה שמתחזק את הקשר אלא האדם בעצמו עם כל התכונות שלו!!
* אוריה   21/06/09 | 21:10
11. גיא,
כתוב בתורה (ואני מקווה שאני מצטטת בדיוק) "ואל אישה בנידתה לא תקרב", כלומר אסור להתקרב, ובטח שלגעת, באישה נידה. אני לא יודעת עד כמה אתה בקיא בעניין, אבל אישה נידה נחשבת לא רק מי שעכשיו במחזור, אלא כל אישה שקיבלה מחזור ולא טבלה במקווה וכך נטהרה. נשים לא נשואות לא יכולות לטבול במקווה ולהיטהר, למעט כלה בערב שלפני חתונתה. משמע שכל אישה רווקה היום נחשבת כשאישה נידה. מקווה שקיבלת תשובה על זה.. ולהמשך דבריך- ההלכה הזו היא ממש לא המצאה מודרנית! ולפי דעתי בכלל אי אפשר להתבסס על כך שאם יש אנשים שלא שומרים נגיעה זה אומר שזה לא איסור. לכל אחד יש את הבחירה שלו, ואם מישהו החליט לעשות לעצמו הקלות ולא לשמור נגיעה זאת בעי'ה אישית שלו, וזה לא מלמד שום דבר. המון אנשים יודעים על איסורים ומצוות מהתורה ובוחרים לא לעשות אותם. שנזכה כולנו בעז"ה לגאולה שלמה במהרה בימינו, ושכולם יבינו את ההיגיון האדיר שבתורת הנצח.
* דתיי'ה גאה.   21/06/09 | 02:51
תשלימי את הפסוק, למה לשקר ולהטעות??
כתוב בתורה "ואל אשה בנידת טומאתה לא תקרב לגלות ערותה" גילוי ערוה - משמעו קיום יחסי מין!!!!!!. ואכן אם קוראים רק חצי פסוק, ולא את כולו, ניתן להבין את המשמעויות המסלפות והמטעות או אולי לומר המחמירות שאת כתבת. ושוב אני חוזר למה שאני יודע, ולמה שאני למדתי, ששמירת נגיעה זו רק גדר והרחקה או חומרה , איך שתרצו לקרוא לזה. ולפי מה שאני למדתי, אפשר ללכת גם יותר רחוק, ולקיים יחסי מין לפני החתונה, המונח שניתן למצב כזה מהתורה הוא, אשה פילגש. אז בא נעשה עכשיו קל וחומר הפוך ושונה מהקל וחומר שאת ציינת. אם מותר לקיים יחסי מין בתנאים מסוימים, בטח שמותר לגעת, ובטח ובטח שמותר לההתקרב. שנזכה כולנו לדבוק באמת, ולומר אמת ,ולא להרחיק ולהשניא את הדת ע"י אמירת חצאי אמיתות. נ"ב אני חייב לציין שאת כתבת את התגובה בצורה מאד יפה ולא מתנשאת, וניכר שאת רוצה לעזור לי להבין יותר טוב ,רק בפעם הבאה בבקשה תגידי את כל האמת.
* גיא    23/06/09 | 02:42
את השטויות שאמרת כאן חשוב שתשמור לעצמך...
תחשוב עליהם עוד קצת תלמד מחדש ואז תחזור לאן להודות בטעותך רש"י מפרש את הפסוק שאסור להתקרב אל האישה בנידתה בגלל הטומאה שבה ולא בגלל מגע מיני עתידי עצם הנידה היא טומאה ורק אחרי החתונה מותר לאישה להטהר ובכך היא מותרת לבעלה ולגביי אשה פילגש הדבר אסור משום הגדר שגדרה תמר שאין רווקה טובלת לפני הנישואין ובימינו אסור לאדם שתי נשים אלא אם כן אישתו הראשונה מסכימה וכידוע לך אין דבר כזה אז את המחשבות שלך והפרשנויות שלך שמור לעצמך חוץ מזה קרבה אל אישה גורם לזקפה כידוע לך מה שאסור לעשות מבחינת ההלכה וכל המקשה איברו נקרא עבריין
* לגיא   05/07/09 | 10:03
גם בזמן חז"ל היה איסור נגיעה
אני מסכים איתך רק שתדעי גם בזמן חז"ל שגם הרווקות היו טובלות(בימינו יש איסור לרווקות לטבול) גם אז היה איסור נגיעה בלי קשר לנידה
* אשריך   14/08/09 | 13:11
10. כשאי אפשר לגעת, צריך לדבר
אי אפשר לטאטא את העידוד מתחת לשטיח, אי אפשר לחבק ולשתוק. אדם שמדבר מראה עד כמה הוא אוהב. שמירת נגיעה מביאה לקרוב לבבות שמביא לנישואין.
* שירה   19/06/09 | 18:45
9. אני דתייה ולא שומרת נגיעה כי..
אני אישית סומכת על עצמי שאני אדע איפה עובר הגבול...אני חושבת שזו הלכה ממש נכונה ובאה במטרה למנוע ממנו לחטוא איך ששומרים יותר מדיי זה גורם לתגובה הפוכה וככה יותר רוצים את זה לכן אני לא שומרת אבל עד גבול מסוים..
* קרן   19/06/09 | 14:19
כבר כתוב כאן - אין אפוטרופוס לעריות
כלומר, אף אחד לא יכול לומר 'לי זה לא יקרה', כי אנחנו בסך הכל בשר ודם. אז אל תהיי בטוחה בעצמך כל כך.
* חופית   19/06/09 | 15:09
אז את לא דתיה. דתיה זה לעשות מה שכתוב
* רון   21/06/09 | 00:52
חבל!!
אני לא בא לשכנע או להעיר, אבל "דרבנן" אמרו אין אפוטרופוס לעריות, וגם אם את יודעת את הגבול שלך באמת, כדי להתרחק כי את לא יודעת בטוח שכשיהיה לך נסיון, תתנהגי כמו שאת חושבת ורוצה, כי זה יצר חזק מאוד אבל כל אחד מכיר את עצמו לי ולאף אחד לא צריך להיות בעיה עם זה כי את יודעת ומכירה את עצמך הכי טוב!! בהצלחה בחיים ושתשמרי מכל נסיון!
* רועי   21/06/09 | 00:59
קרן מותק-אין אפוטרופוס לעריות
מה שאומר שזה יפה שאת מציבה לעצמך גבולות אבל אם חכמים מימך ובטח שהתורה אמרה שאין אפוטרופוס לעריות-מה שאומר שאת לא יכולה להציב לעצמך גבולות כשזה נוגע ליחסים עם המין השני,ואת לא יכולה לדעת איך זה יגמר,הם כנראה לא אמרו סתם.
* אני.   28/06/09 | 03:28
לקרן... מכירה את הטענה שלך
אז שני דברים: א. איפה עובר הגבול שלך? בנשיקה? בחיבוק? יותר מזה? גם הדברים האלה הם חלק מהאיסור! תחשבי שניה על הזמן שתתחתני, והבעל שלך יהיה הגבר המי-יודע-כמה שנגעת בו! גם אם באמת "תשמרי על הגבולות" שלך, לחשוב שתיגעי בבעלך ותיזכרי במגע של מישהו אחר שהיית איתו- זה מזעזע!!! ב. "איך ששומרים יותר מדי זה גורם לך לחטוא"- ככה את כתבת. אז יש לי משהו להגיד לך "משביעו רעב ומרעיבו שבע"-זה דבר שאומרים על היצר הזה. כלומר, ככל שמדכאים את היצר הזה עד הזמן המתאים, כך יותר מתמודדים איתו ולא הפוך, רק ליגוע קצת כדי שזה יפסיק.
* ט   30/06/09 | 08:08
מה?!
אז בואו כולנו נלך בגלביות כדי שלא נתפתה...
* לא הבנתי   24/12/12 | 20:11
8. Porpuse of creation
The propuse of creation was Joy. and joy comes when man touchs a women. Is god trying to confuse us? In fact yes, he wants us to discover the joy through somthing called "hester" but the hester itself is only a channel for the discovery(gilui) but Unfortunatly what relgion deals only with the "hester" and forgot the Giluy(revilment In the time of Mashiach the Gilui will come and will be obvious and we all can enjoyee that osem pleasuer
* Alon   18/06/09 | 06:41
7. King Solomon and 1000 wamen
King Solomon was the smartest man alive, didn't he know about it? The point is that this and other rules apply only to people who are religion or Married (which is another type of religion) According to Kabbalah If you are single you can have unlimited sex. witout a problem at all
* Udi   18/06/09 | 06:31
ל-7
מי אתה שתאמר מה מותר/אסור ע"פ הקבלה?
* ט   30/06/09 | 08:08
6. האמת, שהצלחת לשכנע אותי, ולאו דווקא מהפן הדתי, אלא המוסרי יותר.
* חילוני מהבד"צ   18/06/09 | 01:37
5. שמירת נגיעה
שמירת נגיעה היא הלכה שמשמשת כאמצעי זהירות על מנת לא להגיע למעשים אסורים של ממש-שהם בעצם משכב. אבל אני חושבת לפי מה שהכרתי עד עכשיו שחברות שלי מנסות לתרץ א האיסור הזה ב-"יהיה לך הרבה יותר כיף אם תשמרי עכשיו עד החתונה" או "ככה מכירים את הבחור יותר טוב" לפי מה שראיתי וחוויתי זה לא ממש נכון.. הרי בגלל זה קיימת הפרדה של בנים-בנות מגיל צעיר במקומות דתיים (ואני לא מדברת על חרדים) וההפרדה הזו גורמת רק להגברת המתח המיני, -שהבחורים זה משהו מיוחד, משהו אחר, ואח"כ שמגיעים לפגישות לא יודעים מה לומר-מה שיוצא מזה זה סוג של ראיון והרבה פעמים חתונה שלא היה כדאי שתהיה, בני הזוג לא בהכרח מכירים אחד את השני כי הם עושים הכרות זריזה- למה? בגלל האיסור הזה בדיוק, כי הם אחרי הכל בני אדם-והם רוצים לנגוע, אבל אסור, אז מה עושים? מתחתנים! הרבה מחברותיי הלכו לשאלת רב והוא אמר-ברגע שהצורך הזה עולה-או להתחתן או להיפרד-ואז הם מתחתנים כשהם עוד לא ממש מכירים אחד את השני והם עוד בתחילת הקשר-עוד באופוריה/עוד מתביישים ונבוכים אחד במחיצת השני, הרבה פעמים יש גם בנות שממש מתביישות מבעלן, כי הן לא רגילות לחברת בנים, כי הפרידו אותן מגיל צעיר, ואני לא מדברת על חברה של שמרנים כמו החרדים-אלה בכלל מסכנים, דפקו להם את החיים בנושא הזה, אצלהם הרבה פעמים האהבה/תשוקה היא חטא. (מתוך הספר של הרב אבינר ודומיו) בקיצור-ההלכה הזו נועדה רק לעשות טוב-זה בטוח, אבל כל ההשלכות שלה הורסות קשרים וחיים של אנשים וזוגות שהיו יכולים להיות מאושרים... ואני יכולה להמשיך עוד ימים שלמים על זה אבל כנראה שהבנתם את הרעיון..... בכל אופן-אני כבר מזמן לא שומרת נגיעה וטוב לי ככה, ועכשיו האיסור הזה נראה לי ממש לא כדאי.
* דתיה לשעבר   17/06/09 | 23:02
מהמשפט האחרון שלך לומדים
כמה ההלכה מהתורה הקדושה חשובה ביותר.אבל לא רק זה בעצם, ה' ציוה עושים בלי לשאול למה?למה יאמרו הגויים.מקוה שתחזרי לאביך שבשמים.[בלשעבר שלי הייתי, לא מומלץ, נחמד?אוליי ,אבל יום אחד מגיע הגבאי ומחזיר תדיר....]
* חילוני לשעבר   18/06/09 | 00:33
קשה אבל אמיתי!
התגובה של שתי הבנות - 3 ו-5, נכונות גם יחד ומציגות הבנה עמוקה של חשיבות האהבה. מנסיון אישי (יומיומי) זה ממש לא קל לשמור נגיעה ממישהי שאתה באמת אוהב. המון פעמים ראיתי בנות יקרות בחיי, שהיו במצבים לא קלים שרק חיכו לליטוף וחיבוק ואני נגמרתי בצד מרוב כאב שאני לא יכול לעזור... אבל אם היא/הן מכירות אותך ויודעות שהן באמת חשובות לך, הן יבינו את הריחוק שתמיד יהיה (מחוץ לנישואים). דווקא בנות הכי אמורות להבין ולעודד את האיסור הנ"ל שיוצר להן מעמד הרבה יותר עליון ופנימי מאשר איך שהרבה בנים מסתכלים (ונוגעים) בהן. הכתבה הזאת חשובה מאוד להבין את ה"דתיים המוזרים" שמסתובבים פה. כל הכבוד!
* מיקי   18/06/09 | 02:14
התשוקה שבין גבר לאישה וההנאה מביחד :)
מסכימה איתך אבל מסתייגת . לגבי תגובה מספר 5 אני לא הבנתי איפה הבעיה בכך שבחורה מתרגשת מבעלה .ולהפך? ונכון יש מתח מיני כשיש הפרדה בין 2 המינים וזה לא משהו שהתורה ניסתה למנוע .. אדרבה , יש מתח , והמתח הזה נשמר .. עד שהבחור או הבחורה מכירים את בן הזוג ואיתו הם חוווים את המגע הראשוני , מבחינת הגבר ומבחינת האישה אין השוואות בראש ! הוא האחד , והיא האחת .. ההתרגשות , התמימות , הדפיקות בלב שאפשר להרגיש אחד בשני לא ישוו שום הנאה קודמת .. במיוחד לא שבדר"כ הבחורים שיצאת איתם בעבר לא מי יודע מה התעניינו בך , יותר בגוף שלך וסוג של ניצלו אותך לפורקן יצרים .. אבל כאן יש לך אחד שבאמת אוהב אותך .. בגלל האישיות שלך .. ( כי בתחילת הקשר רק דיברתם ולא נגעתם ..) ועכשיו את עצמך מוכנה להתמסר לאחד כזה שאת רואה אותו אבא לילדים .. בחור מיושב ושמור ..לאחר שהתחתנתם ! לדעתי אין דבר יותר מתוק מבעל שמתסכל לך בעיניים מלאות ריגוש שבראש שלו רק את נמצאת והוא אומר לך שהוא אוהב אותך ושמח שיש לו אחת כמוך .. ותאמיני לי שגבר כזה שאין לו שטויות בראש זה לא אחד שהיה עם כמה לפני .. בהצלחה לך יקירה .
* מיכל   20/08/14 | 19:21
תגובה ל 5.
אני אישה חרדית, ממש חרדית, ואין לי מושג איפה גדלת ועל איזה ערכים התחנכת, אבל א"א לא מתחתן בשביל לקיים יחסים, איזה שטויות, מתחתנים כדי להקים בית, כי זה צורך של כל אדם, בשביל להביא ילדים ולהמשיך את הקיום. על הדרך יש משהו נהדר ויפה שבא עם הרבה תשוקה והנאה, ומותר וחובה להנות, ועל הגבר לספק את אשתו בכל דרך. גם אם יש בושה (טבעית) בהתחלה, היופי שבני הזוג יודעים שהם יחידים ומיוחדים אחד עבור השני, מנסיון מתוק..... שיהיה לך בהצלחה בכל אשר תלכי (:
* אהובה   18/06/09 | 10:58
חתונה
כל האמירות שלך לגבי זה שהַקמת משפחה אצל אנשים בציבור הדתי היא בעייתית זה סילוף מוחלט של העובדות. כשאדם מאמין שומר נגעיה אז ישנו משהו גדול שאסור לו - אסור לו לגעת בבני המין השני וכו', לכן כאשר אדם מאמין מתחתן (גבר או אישה) נפתח לו עולם אדיר שיוצר קירבה עמוקה ומיוחדת בן בני הזוג. אך כשאדם שאינו שומר נגיעה חי את חייו אז מותר לו הכל, כל העולם הזה פרוץ מבחינתו, וכשהוא מתחתן הוא פתאום נכבל אל אישה אחת בלבד, ורק הרעיון הזה מבהיל אותם (זוהי הסיבה שמקיימים מסיבת רווקים - "תהנה מהרגעים האחרונים של החופש"). לכן אחוזי הבגידות במערכות יחסים שלא ע"פ המסורת גבוהים והם מתפרקים המון פעמים בגלל סיבות דומות. אותם רגעים מביכים שנוצרים בין בני זוג מאמינים שאת מדברת עליהם, הם רק בהתחלה ממש (וזה בכל מקרה מה שעוברת כמעט כל נערה אחרת בגיל 16) ואחרי אותה מבוכה הולך ונבנה קשר עמוק ומיוחד. אהבה/תשוקה היא לא חטא ביהדות! היא מצווה גדולה מאוד כשהיא באה במקום הנכון ובזמן הנכון! עוד נקודה - גם לאחר החתונה, שכשהאישה בנדה אסור לבני הזוג לגעת, אתם בטח אומרים לעצמכם - "זה כבר מוגזם לגמרי, פסיכים!", אבל האמת היא שזה יוצר שוב ושוב את הריגוש של המפגש הכ"כ אינטימי הזה שבאמת חשוב להצניע אותו (מן "ליל כלולות" כל פעם מחדש). היהדות מודעת לסכנת המאיסה בבין הזוג שנוצרת בעקבות יחסים שסובבים בעיקר סביב סוגי המגע השונים, ולכן בא איסור הנדה בקשר- הקדוש ברוך הוא קורא לנו "להרפות מהגוף החומרי ולהסתכל עמוק אל תוך תוכי הנשמה של האדם אתו אתה חי" (לצערנו לפעמים מה שמונע קשר כזה זה בכלל חוסר בהקדשת זמן לפיתוח הקשר, גם אם בני הזוג מקפידים על ההלכות)  לסיכום (והכי פשוט), זה לבדוק את זה בשטח, תנסו להיות כנים עם עצמכם, להיות טבעיים, ולבדוק מהי הסיבה האמתית בגללה אתם נוגעים בבני המין השני? והאם זה לא מכהה איזה אור קסום שגנוז בנגיעה?  אולי מלכלך את היהלום שהוזכר בקטע למעלה? אוהב אותכם אנשים דורשי אמת!! אנשים ענקיים!
* נוה ז.   21/06/09 | 21:25
ל-5 אני דווקא חושבת בדיוק להיפך
אני חושבת על כל הבנות שלא שומרות נגיעה, ואז גם כשהם יוצאות עם טיפוס נוראי הם לא יכולות לראות את זה ולהיפרד ממנו, כי הן כבר קשורות כ"כ למגע שלו עד כדי תלות. ואז השיקול אם להמשיך או להיפרד הוא שיקול לא אמיתי, כי אם יפרדו גם הנגיעה תיפסק. כששומרים איסור נגיעה את שופטת את הבן אדם נטו לפי האישיות שלו, מבלי להיות מוסחת מהנגיעה שנעימה לך. ואחרי שהחלטת שזה הבן אדם שאת רוצה לחיות איתו, אחרי החתונה, אז את יכולה ליגוע בו... מגע של אהבה אמיתית.. שנזכה לזה כולנו ...
* ט   30/06/09 | 03:51
הכי חזק-5 את צודקת!
את כ"כ צודקת. מה שהיה מתאים במאה ה-16 לא מתאים למאה ה-21. אין מה לעשות. איסור הנגיעה גורם לכך שאנשים רבים מתחתנים בגיל 18 [ויש הרבה שמשתמשות בגלולות ויש אפילו היתר לכך] והסיבה לחתונה היא אך ורק שמירת נגיעה [או הקושי בלקיים את המצווה הזו]. אני חושבת שבגלל זה בטל הטעם של המצווה הזו [שהיא אגב לא מדאורייתא!! אלא מדרבנן] וחייב למצוא פתרון אחר. ממילא כולנו נגיע לאותו מקום, יש אלף ואחת הלכות נידה גם אחרי הנישואין, אז בואו נגיד שלשמור נגיעה יש בזה יתרונות אך גם חסרונות.. בואו לא נהפוך את הקושי שלשמור על היצרים הכי חזקים של האנושות כולה לאידואולוגיה..
* יצר המין?   27/01/10 | 18:04
לא מסכימה עם 5 שמירת נגיעה זה גדרות ממש כמו גדר טייל-
שחכמים ציוו על מנת לא להגיע לאיסור עריות. וצריך לבחון מבחינה שכלית אל תחשבי רגע מהרגש תחשבי מבחינה שכלית הרי יש לך שכל נכון?!
* שומרת נגיעה מהעבר בעלת תשובה נשואה   10/02/10 | 00:31
4. איפה כתוב בתורה שאסור לגעת באישה?????
אני אדם דתי, ולא ראיתי בשום מקום בתורה שאסור לגעת באשה. לפי מה שאני שמעתי, שמירת נגיעה זאת המצאה מודרנית שאיננה איסור מהתורה אלא נועדה רק להרחיק את האדם מלקיים יחסי מין עם אישה נשואה ואישה נידה. ועובדה שאני מכיר לא מעט דתיים שלא שומרים נגיעה, וכן לוחצים ידיים וכן מחבקים ומנשקים בנות.
* גיא   17/06/09 | 22:01
יש גם חכמים... אנחנו לא קראים...
ההלכה אןמרת כך אתה חייב לקבל, כי התורה אמרה לשמוע לקול החכמים.
* ///   17/06/09 | 22:41
טיפה אידיוטי
אם באמת היית דתי היית יודע, כמו שרוב היהודים בכללי יודעים, שמצוות הדת לא נשענות רק על התורה. רוב המנהגים והמצוות כפי שהם מבוצעים היום, כתובים בגמרא, שביא בעצם, ע"פ המאמינים, התורה שבעל פה, שנתנה למשה והועברה מדור לדוא, עד שנכתבה לגמרא. והדתיים שאתה מכיר שלא שומרים נגיעה, זה כי הם חרמנים. זה לא חטא להיות חרמן, אבל זה כן חטא לתת לזה לשלוט בך.
* חילוני   18/06/09 | 00:12
לחילוני כל המצוות מהתורה,
וגם הגמרא מהתורה.
* תורת אמת נתן לנו ברוך אשר בחר בנו   18/06/09 | 00:22
[לחילוני[ אין חילונים בעם ישראל:
כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא שנאמר :ועמך ישראל כולם צדיקים לעולם ירשו ארץ נצר מטעי מעשה ידי להתפאר.ולעניין הגמרא,הגמרא היא רובד אחד מהתורה שבעל פה.התורה שבעל פה לא כתובה כולה, אלה רק חלק ממנה.החלק הזה שנכתב נקרא ש"ס[לא המעאפנים האלה מהכנסת]אלה ש"ס=ששה סדרי משנה=[חלק ]מהתורה שבעל פה.התורה שבעל פה הגיע מהתורה שבכתב.בשיעור תורה למדתי מהרב,שבמעמד הר סיני נתנה לכל אחד מאיתנו 2 נשים. אחת רוחנית ואחת פיסית, האשה הרוחנית=תורה שבכתב.והאשה הפיסית= תורה שבעל פה.לכן נקראת האשה תורה.ובתורה שבכתב אסור לנגוע בקלף בידיים אפילו בזמן עלייה לתורה.וגם באשה שלא שלך אסור לנגוע אפילו בלחיצת יד.
* על סיני הודו קרא לעבדו לקבל תורה   18/06/09 | 11:38
אמממ...
גם אתה מצוטט רק חצי פסוק ... "כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא... ואלו הן שאין להם חלק לעולם הבא".... (פרק חלק...)
* ....   25/06/09 | 22:24
לגיא, בוא נבדוק יחד
לא תחמוד אשת רעיך וכל אשר לו.אפילו להביט באשה שלא שלך אסור ,אך מותר להיסתכל בה שטחי אמר הרב זמיר כהן.אם תעבור ברחוב ותראה אשה לא חטאת,אך אם תביט בה במבט מעמיק בגופה חטאת.ולא תתורו אחרי עיניכים אשר אתם זונים אחריהם.זאת אומרת רק אחרי שאתה תר בעיניך אחרי נשים,אתה מתחיל לזנות אחרי מה שראית.זה רק מראה עיניים, קל וחומר נגיעה ונשיקה כמו שכתבת.
* אשורר שירה לכבוד התורה.   18/06/09 | 11:55
הסבר היכן זה כתוב בתורה
"ואל אישה בנידת טומאתה לא תקרב" - אם אני לא טועה מחומש ויקרא. עד החתונה-כל אישה מוגדרת טמאה ולכן אסור לנגוע בה. רק אחרי המקווה [לפני החתונה] היא טהורה ומותרת לבעלה.
* מסבירה   30/06/09 | 03:44
3. "שמרי על נפשך'
גם בחברה החילונית אם היו מקפידים לא למהר לקפוץ למיטה , להיכנע ליצר, ללהט הרגע המצב היה הרבה יותר טוב במיוחד לנשים שתמיד מצפות לטוב אך בד"כ מתאכזבות. למה לא לצאת לפגישה לדבר להכיר, ללכת לטייל יחד, לפגוש את העולם שלו , מי האנשים הסובבים אותו, מה הציפיות שלו מהחיים והאם את יכולה ורוצה להשתלב בתמונה .הרבה פעמים אחרי היכרות כזו את יכולה לגלות שהוא בכלל לא מה שאת מחפשת וכך חסכת לך עוד צלקת,עוד יחסי מין סתמיים שתזכרי אח"כ, עוד בן אדם שהכנסת אותו לחייך, נתת לו את כל כולך כולל גופך ובסוף נשארת לבדך לא חבל על הנשמה שלך? חסכי לך את הבכי ועוגמת הנפש.צאי לפגישות בחוץ עם המועמד דברו טיילו יחד פגשי את משפחתו ועולמו . את המגע תשאירי לאח"כ -וזה יהיה צ'ופר מעולה. כשכבר תאהבו אחד את השני כל חיבוק נשיקה כל מגע הכל יהיה עולם ומלואו. עזבי את החברה את האופנה את המתירנות כל זה לא יוביל אותך לשום מקום אלא להרס עצמי! שמרי על נפשך! רק את אחראית לה.
* יהודיה שמבינה שההלכה לטובתה !   17/06/09 | 17:01
אשרייך צדקת
* .....ובזכות נשים צדקניות יגאלו   17/06/09 | 20:49
כל מילה זהב :-)
revitalbarzi   24/09/09 | 19:46
2. משה אמת ותורתו אמת!
* אביאל   17/06/09 | 15:29
1. אני יכולה להבין את ההיגיון מאחורי זה
למרות שעד עכשיו חשבתי שזה עוד משהו מיותר בדת
* יפית   17/06/09 | 12:51