תגובות (48 תגובות ב-32 דיונים)
32.
תספרי את זה לבית ספר עוזי חיטמן הבית ספר הכי גרוע בפתח תקוה
21/10/21 | 22:57
31. היי
אז אני בת 14 ואני לא נכנסת לדברים מהסוג הזה או לאתרים האלו כמעט אף פעם אבל יש לי הפרעת קשב וריכוז ורציתי לראות איך אנשים מדברים על זה באינטרנט ומפיק מורה טוב אחד לשנתיים אחד שמבין ושאכפת לו רק שנתיים ומישהו שגם אחרי כמה שנים שאני אראה אותו הוא יבוא עליי וישאל אותי מה נשמע וידבר איתי על דברים שאולי כבר שכחתי כמה אהבתי כשהוא לימד אותי כדי להבין שהמערכת הזו יכולה להיות גם טובה וגם ממש מעצבנת ובלתי נסבלת היו לי מורים משני הסוגים לצערי הרבה יותר מהסוג השני ועכשיו יש גם מורים שאומרים לנו שקשב וריכוז הוא התירוץ שלנו להכל אבל זה הפסיק להפריע לי אחרי שהתחלתי להגיד לעצמי שהאנשים האלו מתמודדים עם עצמם כל יום ואם כמה שלא אכפת להם מהסביבה כל יום!!!
הם אלו שסובלים הרבה יותר ממני ובקשר לילדים בהתחלה גם הם היו פשוט סתומים ובלי מוח אבל התעלמתי מהם היו לי את הכמה חברות הטובות שלי ונהנתי איתם לאט לאט התחלתי להתייחס לבעית קשב וריכוז כיתרון ולא כחיסרון מי עוד יכול לקפוץ שעות כמוני להנות ולהתלהב מאותה שטות כל פעם אז מה אם זה שטות אני נהנת זה מה שחשוב! ועכשיו אני גם יודעת שזה חלק ממני ואני מאושרת שזה חלק ממני לא הייתי מחליפה את זה בתמורה לשום דבר מה שאני מנסה להגיד פה זה שבעיית קשב וריכוז וכל תכונה אחרת יכולה להיות יתרון או חיסרון זה תלוי איך מי שיש לו "בעיית" קשב וריכוז מתייחס עלייה אני לא מורידה אשמה ממערכת החינוך או מהילדים אני רק מציעה משהו לכל אחד לא משנה איזה תכונה שמוגדרת בחברה שלנו כלא טובה יש לכם היא תהפוך ללא טובה רק אם אתם תיראו אותה ככה.
24/08/16 | 20:23
30. הכתבה הכי טובה שקראתי בנושא
אחותי ואימי שלחו לי את הכתבה כי הן שומעות ממני את רוח הדברים. ממש התחברתי לכתבה. אשרך שמצאת בי"ס שמתאים לבנך.באשדוד לצערי אין שום אלטרנטיבה,ונותר רק להמשיך ולהילחם מול המערכת.אנשי חינוך חייבים לקבל הכשרה בנושא. הלוואי שיהיה שינוי...
20/07/16 | 12:10
29. adhd
זה כ"כ נכון!לצערי לא כולם במערכת החינוך יודעים הרבה על ה-adhd ולא כולם יודעים איך מתמודדים עם ילדים כאלה. במיוחד בגנים - הפסיכולוגים של הגן לא ממש נותנים טיפים לגננות (אומרים, הוא עוד קטן),אני עובדת בגנים ורואה הרבה ילדים כאלה. וברגע שהילד כזה מגיע לבי"ס - מקבלים שוק גם הילד וגם ההורים! לשבת במשך שעה וחצי-זה קשה! קשה מאוד!אפילו לבן אדם בוגר!ואז יש את ההפסקה ועוד שעה וחצי ועוד הפסקה קצרה ועוד שעה וחצי!וככה זה כל יום! זה ממש מתסכל!ומה זה החוק הזה הלא ההגיוני?!לא פלא שיש כ"כ המון ילדים שלא מסוגלים לשבת!אני בתור אמא לילד כזה, אולי לקח לי הרבה זמן עד ש"נפל לי האסימון". לא "אכלתי" כל מה שנתנו לי...עד שלקחתי הגה בידיים שלי!והלכתי ללמוד על הנושא ולחקור ולנסות! נתתי טיפים לצוות,כולל המנהל הב"יס איפה שילדיי לומדים ולגננת בגן של בני הצעיר, וכמובן לצוות בגנים שעבדתי! ויש מה לעשות! בכל גיל! אפילו בגיל 50! קודם כל adhd זה תורשתי.ויש כ"כ הרבה רמות בadhd. קודם צריכה להיות מודעות! מודעות - זה כוח, ידע - מציל חיים!תתחילו לקרוא ולהתעניין בנושא! תואהבו. ללא תנאי ותעצימו את הילדים!תהיו עם אצבע על הדופק בכל מה שקשור לילדיכם!ולא כל ניורולוג הוא טוב! אתם - ההורים המומחים הכי גדולים של ילדיכם, הרי אף אחד לא מכיר את הילד שלכם כמוכם! יש גם אימון אישי המתמחה בקשב וריכוז לילדים ונוער ומבוגרים, שעושה פלאים! יש תקווה!!!
19/07/16 | 12:24
28. תקוה
הכתבה הזו כמו רבות אחרות מעלה שוב את העיסוק בקשר מורה ילד הורה. גם פה עולים קולות ההורים, קולות המורים וקולות הילדים שתרים בתקוה מהולה בזעקה של חוסר אונים לעזרה.
ההורים מול המורים מאשימים, ומטיחים זה בזה את קשייהם אך כאילו מדברים בשתי שפות שונות ואינם מבינים זה את זה וביניהם עומד ילד שרוצה להתפתח ולגדול בריא בין דמויות משמעותיות שיהוו בסיס איתן ובטוח שבו יוכל לבטא את יכולותיו שלו עצמו אך גם ביטחון ליפול אבל להשאר שלם ולקום ולהמשיך.
מורים והורים מגיעים לבסוף מהמקום של אשמה צד אחד את הצד השני למקום של תסכול בנסיון לרפא את רגשות הכעס הזעם וההרס.
חשוב להבין שהילד מגיע לערכת החינוך לא לבד. הוא מגיע עם מבנה ייחודי משלו. הוא מגיע עם הורים ומשפחה. הוא מגיע עם סביבה ותרבות.
העניין העיקרי הוא הפער בין בית הספר להורים. כדי שתהיה התאמה חייב להיות קשר מורה הורה. צריכה להיות שפה משותפת. מעגלי שיח משותפים של הורים ומורים. אני מדמיינת ציור של הילד במרכז והורים ומורים אוחזים סביבו ידיים במקום הורים בצד אחד ומורים בצידו האחר של הילד מתנגחים מעל לראשו ולא מאפשרים צמיחה.
13/07/16 | 13:26
27. הפרעת קשב וריכוז - עוד המצאה הורסת חיים ששווה טריליונים
08/07/16 | 22:30
26. הילד שלי -ילד טוב ועדין ומקסים וטוב לב ומורה אחד גמר אותו:(
כך שהורגים גם ילדים כאלה.
אלא שאני טעיתי. טעות מרה. לא אמרתי דבר. שתקתי.
והוא המשיך להתעמר בו ובי.
אבל אחרי שלוש שנים של דאגה לילד הרמתי את הראש ואזרתי אומץ וכתבתי מכתב מבהיל לכל מפקח באיזור ולמשרד החינוך על כל שלוחותיו.
אף אחד אל חזר אלי עד היום:(
עצוב. ילדים מופקרים בבית הספר.
06/07/16 | 12:18
25. את האחיין שלי לא הוציאו עם כל הכיתה לבריכה כי לא נטל ריטלין...
06/07/16 | 12:06
24. אסור להוציא תלמיד מהכיתה!
אסור להוציא תלמיד מחוץ לכיתה ללא השגחה ואסור להוציא תלמיד באמצע השיעור להביא ציוד מהמזכירות.
06/07/16 | 12:04
23. ומה עם אלו שמאוחר להם מידי? איך לעזור להם?
אני כבר בשנות ה20 שלי, וכל מה שתיארת בכתבה תואם אותי ואת מה שעברתי לחלוטין. הבעיה שלא קיבלתי שום עזרה... ואני מרגישה שבדיעבד כל מה שעברתי עדיין משפיע עליי ... חוסר ביטחון, אי התאמה למסגרת. זה מאוד פוגע בי למצוא כיוון בחיים... וזה עד היום מפריע למעגל החברתי שלי. מה אני יכולה לעשות בשביל עצמי? אחרי שעברתי כבר את שנות הילדות שלי?
05/07/16 | 22:24
גשי לטיפול חינוכי פסיכולוגי
אשמח להפנות אותך לפסיכולוגית טובה שתעזור לך.
06/07/16 | 12:25
22. תמיד המערכת אשמה.... הכי קל
אני מורה בבית ספר יסודי. יש בכיתתי 41 תלמידים. 17 מהם עם הפרעות כאלה ואחרות, נוטלים תרופות באופן קבוע. כמעט בלתי אפשרי להעביר שיעור בכיתה. אני נאבקת בשיניים על כל התלמידים למען הצלחתם ועדיין חצי מההורים יגידו ״המורה אינה רואה את כולם״. אני נותנת את כל ליבי אך עדיין בהתאם ולנוכח הנסיבות, לא ניתן לראות ולטפל בהפרעות דל כל התלמידים גם אם ממש ארצה. צר לי שזה המצב אך עם 40 תלמידים ויותר, זה אף בלתי אפשרי. הלוואי שיכולתי להיות סופרמן ולטפל בכולם.
05/07/16 | 21:51
מורה
המורה לא אשמה, המערכת אשמה. היא לא מנחה ולא מסייעת למורה בשום דרך
06/07/16 | 10:25
את בהחלט צודקת- המערכת לא נותנת כלים ותנאים למורה
06/07/16 | 11:49
ליבי איתך.
זו באמת אשמת המערכת, ואני מתכוונת לממשלה ההזויה שלנו. אבל יש דברים שכן אפשר ללמד את המורים להגיד ולהמנע מלהגיד לילדים, או לתת להם כלים. אבל צריך שיהיה להם אכפת.
06/07/16 | 12:24
41 תלמידים בכיתה???
06/07/16 | 13:41
21. מוצר חינמי הוא מוצר גרוע אלא החיים
05/07/16 | 19:16
20. לאמא שרוצה שכולם יבינו את בנה, הגננות, המורות הילדים ותלמידי בית הספר
מה עם ללמד את הילד, על אף שהוא סובל מ- ADHD להתחשב בזולת, לא לרוץ בזמן השיעור, לא לדבר עם המורה, לא להתפרץ לדברי החבר...
גם לנו יש ילדים, ולא, לא כולם שקדנים ומוציאי מאיות, חלקם גם כן מתאמץ לשמור על הריכוז ולהבין מה המורה מלמדת, לא כל נושא מובן מיד כשהמורה מסבירה ודורש חזרות בבית. וכן גם הילדים שלנו מעדיפים לפעמים לעזור לסייעת להביא מים לכל הילדים בגן, לא רק הילד שלך.
קשה לי לכתוב לך זאת. אך צריך ליצור כיתות בהן המורות תהינה בעלות הכשרה לטיפול בילדים מסוג זה. זה דורש הכשרה מקיפה. זה דורש זמן... ואולי טיפול פרטני בילדים אילו יתן מענה טוב יותר לכולם.
05/07/16 | 18:45
גם אני אמא לילד עם כשב וריכוז
את כנראה לא יודעת אייך זה להרגיש שעדר של סוסים מתרוצצים לך במוח וכל רעש קטן מוציא אותך מריכוז ואייך זה מרגיש שמהרגע שאתה קם ועד הרגע שאתה הולך לישון רק מעירים לך ובצדק בדרך כלל מהתגובה שלך שהיא קטנונית וילדותית בית הספר הופך למקום לא ידודתי לילדים עם קשב ובנוגע לילד הפרטי שלך למדי אותו לקבל את השונה ולמרות שקשה לו חמלה כלפי האחר היא דבר נפלא
05/07/16 | 23:05
שירן, אם כתבתי/ ביקשתי ללמד ילד להתחשב ...
זה כיוון שזה מה שאני עושה עם ילדי הפרטי. מלמדת אותו להתחשב בזולת. ומקווה שזה מה שהוא עושה כשהוא בלעדי.
אך עם זאת כשיש ילד שמתפרץ, רץ, מפריע בשיעור, מעבר למקובל זה גורם גם לילד הפרטי לרצות "לעשות תעלולים" ולהפריע בשיעור, או סתם לצחוק לצעוק ... למה רק לאחרים מותר לפרוק מתחים והוא צריך לשבת עם רגלים צמודות וידיים משולבות??
ובל נשכח שבבית הספר צריך גם ללמוד. ולסיים את החומר שנדרש עד סוף השנה - זו לא דרישה גבוה מדי.
הקיצר, תגובתי אינה קטנונית היא מציבה אותך מול מה שמרגישים הילדים האחרים, לא המבריקים שיקלטו את החומר בכל מקרה (אחוזים בודדים בכל שיכבה), אלא הילדים הרגילים (רוב רובה של מערכת החינוך), שגם להם יש לפעמים קוצים, שגם הם מתאמצים מאוד להבין את החומר אך 70-80 הם מנת חלקם.
דבר נוסף מי שמך לשפוט אילו מחשבות (עדר סוסים) רצות לי בראש בכל רגע נתון.
החיים שלנו תותים, זה בשיר.
06/07/16 | 08:20
מאיה, נראה לי שיש לך קש בראש
06/07/16 | 13:46
זה לא בשליטתם, מה לא ברור !!?
06/07/16 | 13:44
19. בתור גננת לשעבר אני יכולה לומר לך שזה בעייתי.
בשעת ״ריכוז״ נקרא לזה, בעשרים הדקות שכולם יושבים ומדברים על נושא כזה או אחר, ההצעה לתת לילד אחד באופן תמידי את האישור ללכת הצידה, לעזור לגננת אחרת או משהו בסגנון הוא לפתוח קן צרעות. הרי כל שאר הילדים הקטנים ישאלו למה לו מותר לקום ולהם לא? והרי כל העניין הוא לא לבודד או להאיר על השונות של הילד, ואיך אז אפשר להסביר למה פעם אחר פעם לילד אחר יש חוקים שונים מאשר להם?
05/07/16 | 15:34
ודאי שמותר
ואם היה בגן ילד על כיסא גלגלים או אם יש ילד עם צליאק, הם לא מקבלים יחס אחר? אף פעם לא הבנתי את הקושי של המחנכים להסביר שוני, כשמחנכים "על הנייר" כל הזמן לקבלת השונות
06/07/16 | 10:23
18. מתי תבינו שאיבחונים וריטלין זה קשקוש! עזבו את הילדים כבר. אני
גדלתי יפה מאוד והצלחתי בחיים גם בלי ריטלין ואבחונים מיותרים...
תודה לאל שלא נולדתי בדור הזה.
אותו דבר הבת שלי כיום,
למה לקטלג ילד עם אבחונים? למה לתת לו חומר שמשנה אותו לכמה שעות?
תנו לו להתמודד עם המצב כמו שהוא , רק תנו עידודים וחיזוקים והוא יצליח.
ככה הוא נולד וזה מי שהוא! הגיע הזמן שמערכת החינוך תתאים את עצמה לכל ילד ולא ההפך.
05/07/16 | 14:33
זה מעצבן שהפסיכיאטרים נדחפים לכל מקום
אפילו במדינה רגישה כמו שלנו שיש קרב קיומי ביננו לבין אוכלוסיה אחרת ואי אפשר לאפשר אנשים שיהיו חולים ללא סיבה ,הפסיכיאטרים מנסים להשמיד הכל. צריך עוד כוח אדם והם מפילים על יהודים תמימים תופעות לוואי סתם. אני רוצה להתחזק ולפרוח ,אבל רודיקה גויכמן צילקה אותי יותר מדי .. ואני מנסה למרות זאת. עד שאני אצליח
05/07/16 | 20:48
17. בתור אשת חינוך אני רוצה להגיד לך ישר כח על הכתבה
כל מילה בסלע
05/07/16 | 14:22
16. כתבת מקסים
05/07/16 | 14:03
15. כתבה
כ"כ התחברתי לכתבה... יש לי ילד שמאובחן כ-ADHD אני ככ נואשת מול מערכת החינוך ומתוסכלת מאוד בשביל הילד שלי קודם כל. ניסיתי לעזור לו בכל מיני דרכים ואני כבר אובדת אצות.... :( הלוואי שמישהו היה מבין, מכיל, ועוזר!
05/07/16 | 13:16
14. צודקת לגמרי. ובכלל, מערכת החינוך לא מתאימה לכולם.
גם בבן שלי המערכת פגמה קשות, אף על פי שהוא לא סובל מתסמונת מסוימת. הוא פשוט לא התאים למערכת, והמערכת לא התאימה לו. כי המערכת מתאימה רק לתלמידים שקדנים, שאוהבים לשבת על התחת וללמוד בשמיעה, בהוראה פרונטלית. ואילו הוא אוהב ללמוד בכוחות עצמו, באמצעות קריאת חומר.
05/07/16 | 12:05
13. תודה!
05/07/16 | 11:16
12. צודקת ב100%
המערכת שלנו מקובעת ומרובעת לוקחים ילדים עם צרכים מיוחדים דוחפים אותם לכיתות עם 35 תלמידים דוחפים להם איטלין והעיקר שישבו וישתקו והילדים האלה הולכים ונובלים במקום לקום ולעשות מהפכה לפתוח בכל איזור בית ספר שיתאים לילדי adhd בלבד שיפעל במתכונת של כיתות קטנות שיעורים קצרים יותר ויכיל בתוכו בריכת שחייה מגרש כדורסל כדורגל כיתת ציור וכו ויום הלימודים יתחלק בין התרפייה והוצאת האנרגייה היתרה לבין הלימודים אי אםשר להמשיך במתכונת הזו ולהכניס את כל הילדים לאותם שבלונה ולאבד כל כך הרבה ילדים מקסימים בדרך שרק בגלל שהמערכת לא מתאימה להם כולם רואים רקנאצ הצדדים הפחות טובים שלהם הגיע הזמן לשנות את המערכת בדחיפות כי הכל מתחיל בחינוך!!
05/07/16 | 10:48
11. שיתוף הכתבה
מדוע אין אפשרות לשתף את הכתבה החשובה הזו בווטסאפ או מייל??חבל. הייתי שמחה להעבירה הלאה
05/07/16 | 10:33
10. ותהיו מליונרים
05/07/16 | 10:28
9. "מילד שהרגיש אפס הפך למתופף מגמת מוזיקה " באמת סיפור הצלחה
ינגן ברחוב על קופסת קרטון בשביל תרומה
05/07/16 | 10:25
8. מרגש ונכון
אני מאוד מזדהה המורים אכן לא יודעים להתמודד עם התופעה וגורמים נזק לילדים. אין להם שום הכשרה בנושא וחבל.
05/07/16 | 10:00
כל מורה עובר הכשרה בנושא
הבעיה היא שבתי ספר רגילים לא ערוכים לקבלת את השונה. אין מספיק שעות הוראה מתקנת, אין מספיק שעות פרטניות ואין תמיכה בילדים עם בעיות במסגרת הרגילה.
06/07/16 | 12:12
7. שתי סטירות וההפרעה מטופלת...שיגעתם את הילדים בטיפולים במקום לחנך אותם !
05/07/16 | 09:50
**
חבל לי מאוד שזו שיטת הטיפול שלך, שתי סטירות?!@#$%
כנראה שאין לך ילד כזה מיוחד.. ככה שלא תוכלי להבין!
05/07/16 | 13:17
6. סוף סוף כתבה לעניין
תודה על המידע אמא לילד מקסיםותזוזתי
05/07/16 | 09:42
5. מדהים...מדהים וכל כך נכון
05/07/16 | 09:26
4. מקסים, כל כך נכון, תודה
05/07/16 | 09:15
3. כלל מס' 1: אל תתנו לו ריטלין.
05/07/16 | 09:09
2. Adhd
מזדהה עם כל מילה שלך, כך אני חושבת שמאז שהבנו שלבני יש הפרעת התנהגות בכיתה א'מערכת החינוך לא יודעת להתמודד עםadhd זה יוצר ילד והורים מתוסכלים .במיוחד באיזור הדרום הידע הוא מועט והמענה לא מספיק ,כל השנה אנחנו במלחמה מתמדת עם הממסד . מצפה שמערכת החינוך תשנה ותתאים לילדים אלה חינוך מתאים ולא להמליץ על חינוך מיוחד. טעות שתפגע בהם לכל החיים
05/07/16 | 08:49
**
לגמרי!
05/07/16 | 13:18
תגובה ל-2
מאיפה הביטחון שמסגרת חינוך מיוחד פוגעת לכל החיים??!
הבן שלי מכיתה ב' נמצא במסגרת חינוך מיוחד, בכיתה ו' העברתי אותו לבי"ס פרטי (חינוך מיוחד), מאז הוא פשוט פורח..זכינו 3 שנים במחנכת מדהימה, שהייתה סוג של אמא שנייה עבור ילדינו.
על הילדים מרעיפים המון חום ואהבה, תמיכות וחיזוקים, שיטות וגישות לימודיות מותאמות בהתאם לצורך, מתנדבים מקסימים שעבדו עם הילדים בתחומים כמו: מוזיקה, ריקודים,תאטרון... רק דברים טובים יש לי לספר..
השנה בני עבר לתיכון המשך לסיים את בית הספר, ייגש לבגרויות כמו כל ילדי ישראל, כמובן תוך כדי למידה מותאמת לבעיותיו וצרכיו, ייתנדב במסגרות שעובדות עם ביה"ס ויעבור הכנה לצה"ל שילדים בחינוך רגיל לא זוכים לה.
במקום להלחם עם מסגרת שלא מתאימה, תלחמי על שיבוץ במסגרת שכן תתאים לבנך ותראי איזה שינוי יחול בו.
שיהיה המון בהצלחה.
05/07/16 | 13:23
את צודקת
לחינוך המיוחד יש סטיגמה שלילית שנובעת מבורות של אנשים. גם הבן הצעיר שלי לומד בבי"ס של חינוך מיוחד. יש לו תסמונת טורט,בעיות קשב וריכוז ועוד מגוון בעיות. הוא לומד בכיתה קטנה עם סייעת וצוות מטפל (תרפיה באמנות,ריפוי בעיסוק ועוד) והוא ממש מבסוט שם. יש ילדים ש"הולכים לאיבוד" בחינוך הרגיל ולא מתאים להם להיות בכיתה גדולה של 30-40 ילד.
05/07/16 | 16:22
1. בהמשך למה שכתבת
ועדיין לא דיברנו על לקויות למידה בשילוב הפרעת קשב והיפרקטיביות.
05/07/16 | 08:24