פלילים+
תגובות (166 תגובות ב-129 דיונים)
79. איזה חוק מפגר , כנסו !...
המדינה נותנת למישהו בן 18 נשק אבל בקבוק בירה לא ... איזה טימטום !!!!...
* ברק   22/12/09 | 20:26
78. זה כל הרעיון שלא ישתו גם בצבא
אני מודע לזה שעדין ישתו אבל ההרתעה תהיה כפולה כי אז גם יהיה אישום אזרחי... תחשבו על זה..
* איש עם קופסה חושבת...   22/12/09 | 20:22
...
מסכימה עם כל מילה שלך.... חבל שלטיפשים פה אין את המודעות הזו...
* אחת שיודעת...   22/12/09 | 23:29
77. לא עניין של דפוק או לא, זה עיניין של חוסר חשיבה לעומק
נוער תמיד שתה ונוער תמיד ימצאה את הדרך לשתות עם הוא רוצה, יש את הנוער הטיפש ששותה ברחובות וגם את האנשים המבוגרים שעושים את זה לעיתים דחופות יותר וגורמים לרחוב הציבורים לראות נוראה ואיום לא פחות מהנוער..., את החוק האוסר לשתות בציבור(ברחוב) כבר פועל בטורונטו שבקנדה ומעורר הרבה יותר פחד מכל חוק שהוא שקיים.... אז לפני שפנים את ההשמות על בני הנוער שיבדקו אותו מלמעלה למטה
* P   22/12/09 | 19:31
76. הכל פקה פקה אבל לא עושים כלום
אחד אחד פה בטוח היה באירופה וראה את הסדר הניקיון ההשגחה .. בהולנד למשל יש מקום שלם שניתן לשתות שם לקנות פטריות להתמסטל ומה לא אבל מה? ישש משטרה ומצלמות בכל מקום ששומרת על סדר יש שם מקום שלם חופשי עם כל הדברים שאסורים פה ההבדל ביננינו לבינהם ששם מקפידים מענישים בחומרה ולא מפספסים שום מקרה גם לא קטן ופה רק מדברים קובעים חוקים אך לא עושים עם זה כלום וזה ימשיך ויהיה ככה עד שתבינו!
* מעיין   22/12/09 | 19:29
75. אולי במקום להגביל את האלכוהול לגיל 21
תגבילו את הוצאת רישיון הנהיגה לגיל 21, וככה בני 18 יוכלו לשתות ולא יוכלו לנהוג, מה שיוריד באופן ניכר את תאונות הדרכים. נראה לכם הגיוני באמת לתת למישהו בן 18 נשק אבל לא כוס בירה?
עדידה1   22/12/09 | 19:26
צודקת 100%
* בדוי   22/12/09 | 20:40
את אמיתית?
נראה לך הגיוני לתת למישהו בן 18 נשק אבל לא רשיון נהיגה? ומי בדיוק ינהג בצבא? יגייסו נהגים מבוגרים? לכי לכי לישון על האף...
* יוסי   22/12/09 | 21:55
כן כן
נהגים קצת יותר מבוגרים ינהגו בצבא. אולי גם צריכים לגייס קצת יותר מאוחר, כשהחיילים הם קצת יותר מוכנים ולא ילדים.
הסל   23/12/09 | 01:24
זה לא רק הנהיגה
יש גם את בעיית הונדליזם והאלימות בקרב הגילאים האלה,ודווקא בגלל שיש לבן 18 נשק ממש לא כדי שישתה.
* שי   22/12/09 | 23:05
חוק מצוין
לדעתי זה חוק מצוין. לא רק שצריכים להגביל את הגיל על קניית אלכוהול לגיל 21, לדעתי צריכים לעשות אותו דבר לגבי סיגריות. צריך לאסור על מכירת אלכוהול וסיגריות לגיל 21. ובקשר לקבלת רישיון, זה גם רעיון טוב, אולי גם בזה יש לעשות משהו בנידון ושלא יקבלו רשיונות לפני גיל 21. בקיצור מאוד בעד החוק החדש וצריכים פשוט לוודאות שחוק זה ימולא כראוי.
הסל   23/12/09 | 01:22
74. אסף נבו הפלצן!!!
לך תעשה משהו אם עצמך במקום לשבת על המחשב ולחפור לנו מה אתה חושב או לא חושב יפלצןןןןןןןןןןןןןןן!!!!!!!
* רעות מאילת    22/12/09 | 19:20
ובכל זאת, טרחת לקרוא את כל מה שהוא כתב
* ארנון   22/12/09 | 21:41
73. לאסף נבו - ומי שבעד בכלליות..
אל תנסה למכור לנו את השטות הזאת להסתכל בעיניים למשפחות בתאונות דרכים - זאתי בעיה אחרת(וכשאני איבדתי אבא בגלל שהוא היה חולה בנפש כשהוא יתאבד לי מול העיניים זה ממש לא מעניין אותי לראות עצבות בעיניים של אחרים) מי ששותה ועולה על הרכב זה בדיוק כמו אדם עם נשק וקליע שמכוון לבן אדם לראש. אנשים מודעים למצב שאסור לשתות ולנהוג ובכל זאת עושים זאת. יש המון בעיות במדינה, לצמצם זה בסדר.. אבל למה לא לצמצם ב80 אחוזים? לשבת ובאמת לפתור את הבעיות בכבישים , את האלימות בלי הקשר לאלכוהול, את הערסים שגם כשהם לא שתויים הם אלימים. אי אפשר לשים חוק ששמים על פס אחד גדול. אז הילדים ימצאו מישהו מבוגר שיקנה להם או שפשוט יקחו את בקבוק היין מהבית בלי שההורים ישימו 3> בכל מקרה, לעבור במכסחת דשא על העשבים לא יגרום להם לא לצמוח שוב, אז הכל עניין של זמן..
* ..   22/12/09 | 18:31
72. זה כל כך דפוק!! <מי ישמע עכשיו אי אפשר להשיג..>
הכנסת הדפוקה הזאת! באמת היא רק רוצה כותרות! יושבים על התחת ולא עושים כלום כל היום!! ומקבלים על זה כסף.. מושחטים!!!!!! אז אולי גם נעלה את הגיל של הבחירות שמגיל 21 יכולו להצביע ולהשפיע לא? הם לא מבינים שזה כמו לגזום עשב .. הוא יגדל שוב ולא משנה מה תעשו! אתם לא מטפלים בשורש הבעיה!! ודרך אגב.. זה תקף כבר? כי עוד שבוע יש לי 18 ורציתי לקנות בירה במקום שבאמת בודק ולא סתם באיזה קיוסק ..
* ואוו   22/12/09 | 18:22
71. רשיון לשתות
כרגיל כמו תמיד במדינת ישראל חושבים שהכל מתחיל ונגמר בגיל וזה לא הגיל זה התרגיל,התרגיל שהמדינה צריכה לעשות זה הסברה וםיתוח המודעות לכל מה שקשור לשתייה וזה כמובן עולה כסף ולזה, כסף אין.
* שיכור מצוי   22/12/09 | 18:06
70. אסף נבו, לפני שאתה משחק אותה שנון, כדאי שתיווכח לעובדה שהכינוי 'הדוד סם'
אולי מתאים לבריטניה, אבל לא לארה"ב. כלומר אם כבר, זה שם בריטי. לא יכולת לפחות לחשוב על שם אמריקאי יותר לפני שהתחלת לכתוב את הכתבה המגובבת בשטויות הזאת, טמבל.
* נטע   22/12/09 | 18:05
אסף נבו הפלצן !!!!
אתתתתת צודקתתתת נטע אני איתך !!!
* רעות מאילת   22/12/09 | 19:18
69. זאת היתממות במלוא מובן המילה
הרי היום גם ילד בן 12 יכול להשיג בקבוק וודקה בין אם זה בביתו שלו ובין אם זה בחוץ . ( מקרה אישי שלי שנפשתי באילת הרבה נערים ביקשו ממני לקנות עבורם וודקה , אני אישית התעלמתי אבל אני בטוחה שמי שהם ביקשו ממנו אחריי לא התעלם) וכל עוד הממשלה שלנו חושבת שגיל 18 זה גיל מספיק "בוגר" כדי שתיקח את המטלטלים שלך ותלך ללחום למען המדינה ותראה את הבית שלך פעם בשבועיים אבל עדיין ... גיל 18 לא מספיק "בוגר" כדי לקחת אחריות על עצמו ועל הבילווים שלו . אז זה לגמרי דבילי .. ולסיכום שאלה אם מישהו יודע החוק כבר נכנס לתוקף?
* מורן   22/12/09 | 17:44
68. וכל השרלילים/ת שנגד החוק ותמיד אומרים עם מותר להחזיק נשק בגיל18מה הקשר
למי שאוהב וודקות תחזרו מהמקום שבאתם שם גם רוצחים כל יום כמו הבקבוק השקוף שאוחזים ביד !
* בצבא יש הקפדה לא לשתות וודקה כמו זנזונות לא מתאים    22/12/09 | 17:07
67. זה ידוע גם שגברים הם זונות ממין זכר ומיוחמים כמו חתלתולות ואז גם רוצים לשתות חופשי
* ככה עובד ואז הם רוצים כל חור גם של גבר חולי רוחחח   22/12/09 | 17:05
66. זכרים חולה רוח עם עודף טטסטורון ואלכוהול גורמים לכל האלימות ברחובות תאונות
צריכים חלק מהגברים לסרס וגם להגביל שתיה מי שלא עבר את גיל28-29לא להביא לא לשתות ולנהוג ראיתם פעם אישה משתכרת ורוצחת או אונסת בחורות שוות לא כי נשים הן פרופורציונלית יש להן IQ ורגשות ושכל מתי שצריך ולכן הם גם יותר יציבות אם אתם רוצים לעשות סוף לאלימות ולבעיות והתמכרויות להוציא חוק ממשרד הבריאות שכל ילד בן13 יפחיתו לא את הטטסטרון כי עודף טטסטורון גורם לגברים להיות ולהתנהג כמו שהם כמו חיות וחמורים גדולים
* ולכל הבעיות שיש במדינה אונס רצח שינאה מכות אבסורד   22/12/09 | 17:03
65. שיעלו את זה לגיל 28שמותר לשתות כי גברים הם מפגרים מתנהגים כמו טיפשים עד גיל28
* מאוד חשוב לעצור את התאונות בדרכים ואלימות מגברים    22/12/09 | 16:59
64. כמה שאני אוהב לצאת על הממשלה
מה לעשות, הגוף הגדול הזה, ההוא ששולט במדינה. לא יעזור מה "הוא" יעשה זה יהיה רע. אבל פעם אחת הוא עושה טוב, אז למה ההתבכיינות והתמרמרות המיותרת הזאת? חוק מצויין, אמן עלינו, ברכה. החוק טוב מאוד, אבל הוא לא יעזור לצערי הרב, בכל מקרה הנוער ישיג אלכוהול, צריך לעשות צעדים הרבה יותר משמעותיים. התחילו קמפיין להצלת הכינרת, היום הרבה מאוד חוסכים. התחילו קמפיין נגד סמים, היום החברה מנדה את הסמים והמסוממים למיניהם, גם הסיגריות למרות הפופולריות שלהן לא בדיוק "להיט" כמו פעם. אז למה לא להתחיל קמפיין נגד האלכוהול? אחד שממש יעשה שינוי, בנוסף לחוק הזה, רק אז החוק יהיה משמעותי. אגב, היי בנטורל היה כושל, חייבים קמפיין הרבה יותר טוב. השפעת הקמפיין תראה עוד הרבה זמן, אבל צריך להכות בשורשים חזק, מהגיל הצעיר, עשו את זה בסיגריות, בסמים, נשאר רק האלכוהול. לסיכום, תחנכו את ההורים, להוציא חוק שכזה לא יעזור כל עוד ההורים שותים ומחנכים את הילדים ששתייה "זה לא נורא", בולשיט, שתייה זה כן נורא והגיע הזמן להוקיע את זה מהחברה.
* מוג'ו   22/12/09 | 16:41
63. בגיל 18 לוקחים אותך לצבא ואתה מסתכן במוות אבל לשתות זו החלטה קשה מידי בשביל גבר בגיל 18
* רמי חן   22/12/09 | 16:37
62. איך זה לא ברור להם ?
כלכך צודק, גם נערים מתחת לגיל 18 היום משיגים אלכוהול בלי בעיות ומשתכרים. מי שירצה ימצא את הדרך הפתרון הוא אכיפה ולא בזבוז כספים על חוק שמימילא ישברו אותו.
* X   22/12/09 | 16:36
61. למישהו בכנסת משעמם ?!
חוק שטותי ביותר אותו ילד או ילדה בני 18 מחזיקים נשק ושומרים על המדינה , אותום בני 18 מחזיקים ברשיון נהיגה כבר שנתיים ונוהגים בכבישי ישראל . שינוי הגיל לא ישנה כלום ! כמו שעכשיו בני 18+ קונים לקטינים שתיה אז גם אחרי החוק בני 21+ יקנו לקטנים יותר שתיה . היי אתם שם בכנסת אם כבר התאמצתם לחשוב אז לפחות תחשבו יעיל אז הינה בואו נחסוך לכם חשיבה והינה הפתרון (החלקי יש לומר) ענישה ואכיפה היא הפתרון האמיתי !
* אמת    22/12/09 | 16:34
60. החוק הזה הוא סתם שנחשוב שעושים משהו שם בכנסת...
החוק הזה מצחיק כי הוא לא יעצור כלום, קטין שרוצה אלכוהול ישיג בכל מחיר גם בשוק שחור אם יהיה צורך.. אני אומר שצריך להציע חוק שאומר מאסר בפועל בלי משפט וכולל קנס נאה בלי חנינה לאלו שנתפסו מוכרים לקטינים ובמיוחד לבגירים שקונים במקום הקטינים שמחכים להם בצד החנות!!!
* מישל   22/12/09 | 16:30
59. כל בני הנוער צריכים לצאת נגד המדינה כנסו
אנחנו הולכים לצבא נותנים עצמנו למדינה ושאנחנו חוזרים לחמישי שישי שבת אנחנו רוצים לצאת להנות לבלות אז גם את זה יקחו מאיתנו עם היינו עם קצת יותר ביצים היינו יוצאים נגד המדינה ואיפלו לא מתגייסים עד שהחוק הזה משתנה
* גיא   22/12/09 | 16:30
58. מזה עכשיו !! כנסו
מזה עכשיו אנחנו מספיק גדולים כדי ללכת ולהקריב את החיים שלנו למען המדינה וללכת לשטח אויב ולהילחם אבל בישביל לתפוס ראש קצת אנחנו לא מספיק גדולים???!!! הממשלה גם לא מבינה שזה לא בעיה לנוער להסיג אלוהול הולכים למישהו בן 21 שאתה מכיר ומבקש ממנו לקנות לך עם הכסף שלך אם הא אמר כן אז סבבה אם לא הולכים למישהו אחר
* מזה!!   22/12/09 | 16:26
57. כשמגייסים אותם הם גברים אבל עם אלכוהול הם תינוקות ולכן עדיף לא לתת להם לשתות
כשיוכיחו אחרת אולי ישנו את החוקים שוב עד אז......
* סוזי   22/12/09 | 16:13
56. טמטום פשוט
הצעת חוק מטומטמת זה לא יעזור בשיט ! לתת נשק אפשר מגיל 18 ?!!? אבל אלכוהול מגיל 21 ?!! חחחח כאילו מה ילד בן 13 יבוא לבקש מילד בן 21 לקנות לו שתייה הוא יהיה יותר בוגר ולא יקנה לו חחחח ?!?!?
* שי שלוש   22/12/09 | 16:12
55. אווווף עד שכמעט הגעתי לגיל 18 :=(
עוד חצי שנה המסיבת סיום שלי ותכננו לשתות כי כבר נהיה בני 18 ועכשיו אסור :( ...
* אביב   22/12/09 | 16:05
54. כנסווווו דחוףףף
אתם נותים רישון לנשק ורישיון נהיגה בגיל 18 אז לא יתנו לנו לקנות שתיה איזה שטויותתתת צריךךךך לבטלל את החוק להחזיר למה שהיה
* יצחק    22/12/09 | 15:55
53. ילדים יתחילו לעשן במקום לשתות..זה יהפוך ליותר נגיש
הרי הסבירות שבנאדם בן 18 ייקנה אלכוהול יותר גדולה מאחד שסיים צבא , וכל סוף שבוע בני הנוער מחפשים דרך אחרת לברוח מה"צרות"/"דאגות" ויהיה קשה להם להשיג אלכוהול..אז כנראה שהם ידרדר אותם לעשן סמים כי זה הפך להרגל להתמסטל כל סוף שבוע . בתור ילד בן 17, יותר קל לי להשיג חשיש מאשר בירות אם החוק הזה ייפעל. אבל כל עוד הוא לא פועל אני ייסתפק לי באיזה בירה קרה.
* x   22/12/09 | 15:46
52. יש קצת בעיתיות בחוק זה...
ילד בן 18-19 מספיק בוגר בישביל למות בקרב,אבל בישביל לקנות בירה לא? קצת פרופורציות אנשים.
* עידן    22/12/09 | 15:39
51. אסף נבו תגובה לעניין!!
אני בן 18 ומתגייס לצבא ובכל זאת חושב שיש להגביל לגיל מאוחר יותר את השתייה.לי זה ממש לא מפריע ואם הרווחנו פחות הרוגים בכבישים כשתוצאה מחינוך לקוי של מערכת החינוך אדרבא
* ערן רוזנברג   22/12/09 | 15:30
50. אורן דותן צודק!!!
* ישראלי   22/12/09 | 15:24
49. אתם באמת חושבים שעם יהיה חוק כזה הוא באמת ישפיע ?! כנסו .
הריי אפילו ילדים בני 12 או 13 מתחילים לשתות ככה ששום חוק לא עוזר פה . מה זאת בעיה להביא בנאדם שעבר את הגיל הזה ולהגיד לו לקנות לישתות בשבילם ?! , היום כל אדם שני ברחוב עושה את זה בשביל הילדים האלה . אז שום חוק לא יעזור מצטערת להודעי לכם .
* מאי   22/12/09 | 15:23
48. מה עם שיטת המיסוי החדשה על האלכוהול, שמוזילה אותו?
עכשיו יהיה יותר זול לקנות אלכוהול!!! איך זה עולה בקנה אחד עם החוקים החדשים המטופשים? הממשלה שוב דואגת רק לכיס שלה, ומטפלת בבעיה שהפיתרון שלה ארוך טווח עם חוקים כסת"חיים!!
* אחת שלא מגיבה   22/12/09 | 15:15
47. חשיבה מעוותת של הממשלה...
אנחנו מספיק גדולים ובוגרים בגיל 18 בשביל להחזיק נשק , להילחם בצבא ואפילו לההרג ולפעמים להרוג אבל לא מספיק בוגרים בשביל לשתות אלכוהול ובשביל לדעת מתי אנחנו יכולים להפסיק?? אני חושבת שמי שחושב שההחלטה הזו נכונה צריך לחשוב על זה שוב!!!
* בת 17.5   22/12/09 | 15:06
46. תגובה למרבית התגובות שקראתי
כל הקללות וניבול הפה שקראתי מתאים בדיוק למה שקורה במידינה עכשיו עלימות מילולית ופיזית.וזה לא יקרה אחרי שירות צבאי במרבית המקרים.לכן אסור לשתות עד גיל 21 מבינים!!!! עכשיו למחזיקי נשק צבאי בגיל 18 מה קורה לשתיין בגיל 18 עם נשק!!!!עוד לא נכנס לכם בראש.ודאי שלא אתם עוד לא עברתם מספיק בחיים תסימו צבא ותראו.אתה מבין את ברוך?
aric41   22/12/09 | 15:06
45. עדין לא הבנתי איך זה ימנע מילדים בני 13 לשתות, מה שקורה גם היום
אם רוצים לעשות שינוי הוא מתחיל מהחינוך. מה שקורה היום זה שגם ילדים בני פחות מ-18 משיגים ידם על בקבוקי שתייה חריפה. ספק אם יש בני נוער ששתו לראשונה בגיל 18. זוהי הצעה לא אפקטיבית. היא קונסת מוכרים ולא משתמשים וגם לא את אלה שקונים לילדים האלה. בנוסף, יש להניח כי האחריות הצבאית גדולה לא פחות מהאחריות האישית ואם הנוער לא בוגר, לא הגיוני שלא תתנו לו לשתות בירה אבל תתנו לו נשק. חשוב לזכור גם שבארה"ב אמנם שותים בגיל 21 אבל נוהגים בגיל 16 וגם שם נדיר למצוא מי ששתה לראשונה בגיל 21. הפורמאליות לא תציל את מה שקורה בפועל.
* ..   22/12/09 | 14:42
חינוך ואכיפה
לא על החינוך לבדו אלא גם על אכיפה. המדינה ומשרד החינוך משקיעים עכשיו רבות בחינוך אולם יש צורך גם באכיפה (ראה החוקים החדשים) כדי להשיג את מה שהחינוך לא תמיד יכול להשיג, גם אם הוא החינוך הטוב ביותר.
* א   22/12/09 | 16:04
44. אתה צודק לגמרי
תקשיב אתה פשוט לגמרי צודק.. החוק הזה גם לא ימנע מאף אחד להשיג אלכוהול אם הוא רוצה, זה ממש לא בעיה
* וואלהמגניב   22/12/09 | 14:38
43. הוודקה עשתה עליה, החינוך הרוסי הקפדן נשאר שם
* זאת התוצאה   22/12/09 | 14:35
42. מספיק גברים בשביל ללכת להילחם אבל לשתות לא
הממשלה שולחת אותנו להילחם בגיל 18 על החיים שלנו אבל בשביל שנהנה קצת אנחנו לא מספיק גדולים
* ג'סי   22/12/09 | 14:30
41. לאן החוק יוביל?!
בארה"ב גיל צריכת האלכוהול הוא 21. במדינות אירופה, בממוצע, גיל המינימלי לצריכת משקאות אלכוהוליים הוא כ-16. משום מה נראה לי כי החלטת הממשלה איך שהוא קשורה לעובדה כי גם בארה"ב הגיל המינימלי לצריכת אלכוהול הוא 21. מעתיקנים!! ואם כבר מעתיקים, שילמדו מחוקים שהתבססו על יותר מחשבה מזריקה שרירותית של רשויות שכבר הוכחו כי החלטתם הייתה מוטעית. חוקי האלכוהול - ארה"ב - דור 1.0 - החוק היבש - no alcohol whatsoever - alcohol is evil!! - תופעות לוואי - התבססות המאפיות השונות ורשתות ההימורים ברחבי ארה"ב שדאגו לזרימה חופשית של גלי אלכוהול אל קיבותיהם והישר למוחם של אזרחים. אז חוץ מהמון כסף שגילגלו אזרחים על גביהם של אזרחים אחרים ועליית רשתות הפשע וביסוסן על גבי המדינות המאוחדות. הגבלה זו לא מנעה אלכוהול ממי שחיפש אותו. לעומת זו, ממשלת ארה"ב ביזבזה תקציבים ענקיים על אכיפה, שלא עזרה ותקציבים על עיניינים בירוקרטיים והפחדה. שכאמור, לא מנעו שימוש. חוקי האלכוהול - ארה"ב- דור 2- רק מי שמציג תעודה מזהה שמזהה את האדם המחזיק תעודה זו כמי שעבר את גיל 21 רשאי לקנות אלכוהול או להכנס למקומות ציבוריים (בארים וכדומה) המוכרים אלכוהול. אבל בשטח, במציאות היומיומית, מה כן קורה? צעירים וקטינים אמריקאים קונים תעודות זהות מזויפות, על מנת לקנות משקאות אלכוהוליים או על מנת להכנס לברים שונים ושם לצרוך משקאות אלכוהוליים. או, משלמים לאח גדול/ בן דוד, חבר, זר מוחלט על מנת שייכנס לחנות המשקאות וירכוש במקום אלו הצעירים מידי לעשות כן. ושוב פעם, מה התופעות הלוואי של הגבלה זו? ביסוס רשתות לא לגיטימיות לזיוף תעודות מזהות, ומשום מה איך שהוא נקשרות נפלא עם עולם הפשע (בשל העובדה כי הן עוסקות בדברים לא חוקיים) רשתות אלו מחוברות לרשתות פשע אחרות, יד לוחצת יד, והנה, ילדים בני 16 בתיכון מממנים עבריינים למימון העברת ה"חפרפרת" הבאה (ייבוא סמים לא חוקיים) על מנת למכור לאותם צעירים חסרי ניסיון חיים מהותי.. כי הגיון של צעירים עובד אחרת- אם אלכוהול אסור אבל זה לא כזה נורא. אז בואו ננסה חומרים אחרים שגם אסורים- ואם ההוא מוכר אותם, אולי זה גם לא כל כך נורא!!.. אז ההגבלה לא באמת מונעת, צעיר/ה המחפשים אלכוהול יימצאו אותו, יימצאו את הדרך להשיגו. העניין הוא כזה, כאשר יש איסור ואין חינוך בנושא- אין מודעות לסכנות האפשריות. ילדים כי הם ילדים, כי הם צעירים, כי הם חסרי ניסיון לעומת אלו שיש מאחוריהם כבר שנים של צריכת אלכוהול (אם בכלל), לא מודעים לכמות האלכוהול לעומת הסיבולת האנושית להכילו ולנזקים לגוף, לנפש ולסביבה שהוא גורם או עלול לגרום. החוק הזה הוא התחנפות לדוד מאמריקה, ללא חשיבה שכלתנית מאחוריו, כי כבר הבנו, אפילו רשויות ארה"ב הבינו אך העדיפו להדחיק את העיקרון שגם איסור לא מונע שימוש, ולא רק זה לעיתים גם מגביר 'הצדקה קוגניטיבית' למעבר הדק לחומרים מזיקים לא פחות. אלכוהול הוא לא הדבר הכי חביב עליי בתור בת אנוש, אף פעם הוא לא היה הדבר החביב עליי, לכן צרכתי אותו מעט מאוד במשך חיי כצעירה וכבוגרת. מצד שני, אני מסכימה עם מחקר צרפתי שנעשה לפני כמה שנים שבדק חומרים פסיכואקטיביים שונים על מנת לנסות להגדיר סולם מדדי-מדעי של חומרת שימוש (השפעות לטווח הקרוב, השפעות לטווח הקרוב, סכנות בריאותיות וסכנות סביבתיות-חברתיות וכדומה) דירוג של איזהו הסם המסוכן ביותר ואיזהו הלא כל כך מסוכן למרות התווית שהוצמדה לו. ברשימה זו של מומחים חוקרים, רופאים ואנשי מדע דירגו את האלכוהול כסם המסוכן ביותר, עם נזקים הנגרמים מהשימוש הראשון (מבחינה בריאותית- גופנית וסביבתית). העובדה כי הוא כל כך נגיש רק מחזקת את העובדה כי הוא ממוקם כל כך גבוה (מעל סמים הנחשבים "כבדים" כגון קוקאין והרואין וסמי הזייה שונים).. מה כן ישנה את נפיצות השימוש באלכוהול? חינוך נכון. הצורך להתמודדות עם הבעיה של צריכת אלכוהול בגיל צעיר לא תחלוף כי העלו את הרף מ-18 ל-21. כידוע רוב רובנו, ניסו לשתות אלכוהול כבר בגיל התיכון או חטיבת הביניים (כל אחד וחוויות הילדות שלו). במקום לאסור ולהגיד לא! תסבירו למה.. תמלאו את חייהם של בני הנוער בעולם תרבותי עשיר על מנת להקטין את התופעה של הריקנות והשעמום התהומי שבני הנוער נסחפים אליהם כי חסר עולמם מפעילויות מעשירות מנטלית, תנו להם קיק אחר, מאשר הרס עצמי.
* קרן   22/12/09 | 14:30
פשש...החכמתי מלקרוא את תגובתך
* רפי   22/12/09 | 15:33
40. אורן דותן אתה באמת תותח!
מסכים עם כל מילה ומילה שאמרת , הכל פשוט נכון ואמת.
* בן 20   22/12/09 | 14:18
39. חוק ממש טיפשי
אני חושב שזה מאוד טיפשי...! בגלל זה כל המדינה שונאת את הממשלה.... הממשלה גורמת לצעירים לשנוא את הממשלה ולא מדובר פה בקטינים כבר.. ולא משנה מאייזה גיל זה תמיד ישאר ככה....... ישתו כמו ששתו עד עכשיו.. אז עוד חוק דפוק...
* אור   22/12/09 | 14:15
38. צריך לחנך לא להעניש
ולהתחיל עם ההורים , שיסתכלו מה הילד שלהם עושה. לא יכול להיות שהילד מגיע הביתה מסריח מאלכוהול, וההורים לא שמים לב. אני לא תמים , לא תמיד אפשר להשגיח ולראות מה עושה הילד, אבל אם לא רואים אף פעם , הבעיה היא אצל ההורים. אם הילד שותה כל שבוע ואז יוצא - צריך להחרים את האוטו!!! גם להורים. עם עונשים כאלה,, אני מבטיח לך, הם ישימו לב בפעם הבאה
* האיש   22/12/09 | 14:13
37. הפרש של 3 שנים
נו באמת זה משיציל את המצב, חבל על הכסף אים היו משקיעים בחינוך את הכסף , מאשר במלחמה באלכוהול החינוך היה מנצח, נ .ב דרך אגב בגיל 18 הוא זה ששומר בגבולות המדינה.,,,,,
* חינוך   22/12/09 | 14:07
36. גיל 21
21 נקבע במקומות שונים בעולם כגיל הסף לשתיית אלכוהול מסיבות פיזיולוגיות-רפואיות מאחר ובגיל זה משלים הכבד את התפתחותו.
* 21   22/12/09 | 13:57
35. החוק החדש והצבא
לעניות דעתי: החוק החדש בבסיסו הוא טוב ויש לו מטרה טובה. וכוונה טובה עד מאד. עם זאת, במדינה- כשלנו. נפלאה עד כמה שתהיה. שהצבא ממלא בה חלק כלכך חשוב וכל נער בן 18 נקרא אל שורות הצבא- ולעיתים (לא כל כך נדירות לצערי) ילדים/נערים/אנשים צעירים מקבלים את הרשות האישור וההסכמה להחזיק נשק- כלי הרג. ולא אחת גם צריכים להתשמש בו. לאותם לוחמים שלנו, אנשים שמחזיקים כל כך הרבה מהבטחון האישי של כל אחד- האם עלינו לאסור שתיית אלכוהול? הייתכן? למה אפשר להרוג ואי אפשר לשתות? האחריות שבידך כבדה כל כך כשאתה בצבא. אז שתיינו לך גם את האחריות על שתייה.
* שקד   22/12/09 | 13:48
34. ...
אמריקה היא המודל המושלם לחיקוי!!! יש לי מישהו שאני מכירה שגר באמריקה ומה הוא מספר לי?! שאי אפשר לצאת לרחובות בלילה!!! ועוד מעט המצב יהיה אותו הדבר בישראל רק כי הנוער של ימינו לא מחונך נכון!!!ולא לומד וכל מה שמענין אותם זה ליהיות מקובלים בחברה!!!אז עם החברה אומרת שזה "מגניב" לעשן לשתות אלכוהול ולעשן סמים ובדרך לידפוק לעצמם את החיים אז זה מה שהילד יעשה ביגלל לחץ חברתי!!! ומה זה יעזור החוק הזה שאסור לימכור מעל גיל 21?!
* ...   22/12/09 | 13:46
33. ככה אתם חושבים לעצור תופעה בלתי ניתנת לעצירה ?
בני 18 כבר מספיק בוגרים בשביל להחליט אם לשתות או לא . אתם סוגרים לנו את הדלת אז נבוא מהחלון . תסגרו את החלון נעשה את הדרך הכי מסריחה ונבוא מהביוב . חל''ם !
* מור   22/12/09 | 13:45
32. לתת לילידם בני 18 למות בצבא זה בסדר אבל לשתות לא?!
* חיילת   22/12/09 | 13:26
31. התמונה של הבניי 20 עאלק..
2 הבחורים בתמונה נראים 30+..
* יכול להיות שאני פוזל??   22/12/09 | 13:23
30. מלחמה ואלכהול..
מי שעושה את האנלוגייה הזאת :"אני מספיק מבוגר להיות בצבא ,אז אני מבוגר לשתות" טועה. החיילים מתגייסים בגיל 18 שנים מתוך ברירת מחדל יש לנו מדינה קטנה ,וענייה באנשים,וזה נוח למדינה לשלוח צעיר בן18+ להתגייס בדיוק אחרי תיכון. מן הסתם הם לא ישלחו לצבא אחרי אוניברסיטה.. ולהזכירכם:כשפורצת מלחמה,מי מגוייס להלחם???? המילואימניקים.וזה כיוון שהם יותר שקולים בדעתם. אין מה לעשות ,בימינו כל צעיר ששותה אלכוהול הוא בפוטנציאל למקרה דקירה.
* חייל לשעבר   22/12/09 | 13:21