זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (106 תגובות ב-31 דיונים)
31. די כבר להטיף ולדבר שטויות!
אם אלוהים ברא אותנו, אם אלוהים שולט על כולנו ומחליט מה הגורל שלנו, למה הוא לא עושה שכולם יהיו דתיים? ולמה הוא בכלל יצר את העולם הזה? הוא הרי שולט בכל דבר! הוא יודע את העתיד, הוא יודע מה יקרה ומה יהיו התוצאות. היה לו משעמם אז הוא יצר עולם? אני לדוגמא חילוני, ולפי הדת והדתיים, אלוהים קובע עלי ומחליט וקובע כל מה שאני עושה, אז הוא קבע שאני אהיה חילוני! והוא קבע שדתיים יהיו דתיים! אני רוצה תשובה
* חסוי   28/09/10 | 15:04
30. עכשיו אני מבין איך הם עושים שטיפות מוח
ככה זה עובד בהרצאות שלהם אה? עכשיו זה מובן איך אנשים חלשים מפחדים וחוזרים בתשובה. הדת היא המקור לכל הרוע בעולם!!
* מירי פ   27/09/10 | 07:35
נראה שעיקר הפחד הוא אצלך! וחבל,
עובדה. אם היה לך יותר מושג בעולם היהדות המופלא לא היית מדברת ככה. רק אנשים שלא מכירים באים וטוענים טענות לא קשורות שכאלה!
* דתיה השמחה מאוד בדרכה   27/09/10 | 18:00
אשריך!
* ירון   28/09/10 | 00:33
29. איזה כתבה חכמה, תכלס? זה האמת! הקב"ה האחד והיחיד.
ומי שלא מאמין בור ועם הארץ.
* אורי   26/09/10 | 16:57
28. אני מקווה שאני יגיע לאמת יום אחד
* אבי   26/09/10 | 14:37
27. מחזיר בתשובה חסר אחריות - מה מניעייך?
דודו כהן, ידיד העם היהודי, הנשמה הטהורה שבאה להציל חילונים - התינוקות שנשבו. האם אתה חצוף? מה בדיוק גורם לך לפרסם את הכתבה הזו? מה המניע שלך? אלוהים מנחה אותך? הרב מנחה אותך? זו מצווה להשפיע על אנשים שהאמונה שלהם באלוהים של היהדות האורתודוקסית חלשה משלך או לא קיימת בכלל? מה אכפת לך בעצם? ומה קורה אם אני יודע טוב מאוד את ההלכות שרוב האורתודוקסים חיים לפיהן? נכון, לא למדתי כשהייתי ילד או נער מבולבל ולא היו לי הורים או מורים או רבנים שהפציצו את המוח שלי מגיל 0 באין ספור סיפורים, חינוך מדכא - לעתים על גבול האלימות וחיזוק חרדות פסיכולוגיות בקשר לקיום ובמקביל הקשו מאוד על אפשרות ללמוד לחשוב בדרך שונה? איזה סוג יהודי אני אז? זו לא שאלה במה להאמין, זו שאלה איך לחשוב!! דודו, גם במקרה ולך יש צורך ו/או ואמונה מוחלטת באלוהים, תזכור שגם אתה לא ממש רוצה שיכנסו לך לראש ויבקרו בכתבה דומה עד כמה לא בסדר הן אמונותיך בקשר לדת ואלוהים. נכון? החג כבר נכנס, מקווה שתקרא את זה בהזדמנות :)
* סטודנט לביולוגיה   22/09/10 | 17:39
וואו. מישהו חייב אותך לקרוא את בכתבה???
אתה מדבר כאילו מישהו כפה עליך משהו. אותי מאד מעניין לדעת מה המניע שלך להיכנס ולקרוא?
* אורית   23/09/10 | 21:04
המניע גלוי
היי אורית. אני לא נוהג לכתוב טוקבקים, לא הקטע שלי בעיקרון. גלשתי לערוץ הרוח של MAKO מתוך סקרנות, להתרשם מהתכנים והכותבים. נכנסתי לכתבה הראשית - עם התמונה הדיי מסקרנת של לפיד הידוע. המניע שלי, לא קשור אישית למר דודו כהן. לא הכרתי אותו לפני הכתבה. ועל המניע שלי להגיב... אני מקווה שאת יודעת, שהכתבה הזו לא מופנית ברובה לאנשים מאוד הדוקים בזרם האורתודוקסי וגם לא לאתאיסטים גמורים, שכמה מהם הגיבו פה. היא מופנית למגוון האנשים בין הקטבים האלה. והתוכן הוא קלאסי למחזיר בתשובה ( של דת מונותאיסטית כמו יהדות, נצרות או אסלאם :) , פגנית וכל מה שביניהם ) היות ונחשפתי בעבר לדברי מחזירים בתשובה (לא משנה גם אם המניע שלהם "טהור" מבחינת זווית ראייתם) ואני מודע היטב להשפעה שיש להם על לא מעט אנשים, הרגשתי צורך לשתף את הקוראים במעט פרטים שיעזרו לקורא להתמודד טוב יותר עם התופעה,הכתבה והכותב. מקווה שעזרתי למישהו בדברי.. טיפוסים כמו דודו כהן, מבינים טוב מאוד את ה"חילונים", כמובן שגם אותם ואת הרטוריקה ה"משכנעת" והמניפולטיבית שלהם אפשר להבין. אגב אורית, האם המניעים שלך גלויים גם? שבוע טוב
* סטודנט לביולוגיה   25/09/10 | 16:32
סטודנט לביולוגיה
האמת נשמע שיש המון כעס בתגובה שלך תבדוק את זה!!! כל אחד והאמונה שלו אין צורך לכעוס כל כך באמת מה ענייין אותך לקרוא ואף להגיב? שיהיה חג שמח לכולם!!
* מימי   27/09/10 | 09:19
מסכימה עם הסטודנט, פה זה בטח לא המקום להטפות דתיות!
מצד אחד תחת כותרת "גברים" אתם שמים בחורות ערומות וכתבות על יחסי מין וכו' מצד שני אתם מפרסמים פה כתבה של מטיף דתי... קצת פרופורציה!
* סטודנטית לעיצוב   01/10/10 | 14:38
26. מי שמאמין שמוצאו מהקוף, יום אחד הוא יגלה שהוא סבא רבא לכמה שימפנזים...
* פטאתים   22/09/10 | 14:00
שימפנזים!
* דין   22/09/10 | 21:18
25. אלוהים = אגדה כמו שלגיה
* אתאיסט   22/09/10 | 11:21
ואני מקווה
שגם אתה תהפוך להיות אגדה ז"א שיקרה לך משהו למרות שאתה יכול להחשב אדגדה עם המוח החולני שלך. אז מה?באת מהקוף?תודה לאל שאתה רק מאחורי המסך
* אהה   22/09/10 | 11:33
תגובה לאהה
במילותייך אלו עשית את החטא הנורא מכולם בדת שאתה מאמין בה, הוצאת לשון הרע ואיחלת מוות לאחיך ישראל!
* בוריס   22/09/10 | 17:27
ואתאיסט שווה אחד שלא יודע לבנות משוואות..
כל האתאיסטים שמתלהבים שהם יודעים ביטוי בלועזית (אתאיזם, וואו....)ומדביקים אותו לעצמם כאילו זה "משהו". אוי כמה פטאתי.
* אלוקים גדולללללל   22/09/10 | 13:33
24. אם תלמדו קצת על אבולוציה מפץ גדול תראו תהוחכות תבינו שאין באמת ישות אלוהית!!! רק צריכים ללמוד ותדעו את זה בעצמכם
* נוערי   22/09/10 | 10:57
23. ולחילונים הטיפשים האלה שלא מאמינים שהזאב בלע את כיפה אדומה ואז הצייד הציל אותה
אני אומר: הם לא חקרו מספיק.
* אריאל   22/09/10 | 08:27
לא נכון!
הזאב לא בלע את כיפה אדומה אלא את סבתא שלה וכיפה אדומה והצייד הוציאו את הסבתא בחיים מהבטן שלו בזמן שישן (הוא כמובן לא הרגיש). תחקור עוד.
* נו באמת   22/09/10 | 11:13
22. קשה מאד להתעלם רוח אלוקים נושבת היום בכל זוית עין
* AAA   22/09/10 | 01:54
נכון , קוראים לזה רוח .
סטייל חדש להוסיף להכל אלוהים ואז שישמע קדוש ? "קציצת האלוהים דיברה אליי , היא אמרה לי שאני כופרת . אכלתי אותה."
* יאנה   23/09/10 | 14:33
21. אויש... איזה כתבה מרגיזה!
עונש? אתה באמת חושב שאלוהים מתרגז ומעניש? זה לא נראה לך קצת קטנוני עבור משהו שאמור להיות הרבה מעבר להנהגות האנושיות והקטנות הללו? אמנם שמעתי סיפורים על בית דין של מעלה ומשפט וכו', אך עדיין אני מסרבת להאמין שמה שקורה שם-אם אכן קורה שם משהו, זה "עונשים". גדלתי בבית דתי ונכון לכרגע אני לא דתיה. מה זה אומר, שלא בדקתי לעומק? שבחרתי בחיים הקלים? לא שמעתם על אנשים שעזבו את הדת כי הם פשוט לא מאמינים בה, למרות שחקרו ובדקו ואפילו רצו לקבל אותה? וואו, אני מתחילה לדאוג לגבי עתידי בשמים. באמת, תכתבו קצת יותר ברצינות!!
* אפילו רדודה ושטותית   21/09/10 | 23:36
אלוהים לא מעניש. הוא פשוט לא יתן שכר.... קיראו!
דמיינו לכם בנאדם שחי בעוני ובלחצים כספיים גדולים. מחסור רציני בכל מה שקשור לממון. אותו אדם מילא טופס לוטו אך לא שלח אותו. אח"כ התברר שהטופס "זכה" ב-20 מיליון ש"ח..... נו? אז מישהו יבוא למפעל הפיס בטענה שהוא העניש את העני המסכן ששכח לשלוח את הטופס? לא. אבל האם מישהו רוצה להתחלף עם אדם כזה? בטוח שלא. אותו דבר האדם החילוני. חי בעולם שבו הוא יכול למלא אלפי טפסים שיזכו. ובמקום זה מבזבז את זמנו על הנאות ריגעיות וחולפות. בסוף יגיע לעולם שבו מי שעשה את רצונו של הקב"ה מקבל שכר ומי שלא עשה לא מקבל שכר. זה לא עונש במובן שאנחנו מכירים. אבל מי רוצה את ה"לא עונש הזה"??
* דורון    22/09/10 | 00:52
זה חמוד מה שכתבת אבל אלוקים כן מעניש,
בן אדם לא יכול לדבר לגנוב , לרצוח, לדבר לשון הרע כמה שבא לו וכו'....
* לדורון    22/09/10 | 12:52
Why is it - please read
I went to a religious school for many years before turning agnostic (atheist) and one of the reasons was these idiotic hypothetical stories. These stories, that never make sense, always depict people who are not religious as dumb and miserable. I am pretty smart and happy in my atheism
* Once religious - now an atheist   23/09/10 | 19:10
הסביבה שהיית בה לא משקפת.
* מאמינה לחלוטין בה'   23/09/10 | 21:50
דורון אחלה תגובה!
* שני   26/09/10 | 16:58
כל העולם הזה הוא פרוזדור לעולם הבא
אנחנו מכינים את עצמנו לחיי נעולם הבא וזה ע"י לעשות את רצון הבורא, הכר התורה אם קצת למדת זו תכונה אנושית שחיוניות לקיומו של העולם. וע"י קיום המצוות את הופכת להיות אדם יותר טוב ומקבלת על זה מקום טוב בגן עדן, או להפך ביציע. וכל זאת תלוי בך כי ה' נתן לנו אפשרות לבחור בין הטוב לרע ואת בחרת ברע. לגמרי רע
* דתית   22/09/10 | 09:32
יש שכר ועונש. ואת תענשי בגדול מה לעשות.
הכל בהתאם למעשים שלך. מה לעשות וכן, יש גם עונשים קשים מאד. אלוקים יכול גם להקפיד מאד עם בן אדם שלא מאמין ולא בא לו ללכת לפי התוכנית שלו. וש גם שכר עצום ויש הרבה באמצע. זה עובדה חומד. לא נורא גם אם לא בא לך לקבל את זה, את תחווי את כל ההשלכות אחר כך. עונשים קשים. במיוחד מה לעשות מי שהיה דתי ויודע את כל ההלכות ומחליט לא להאמין זה הרבה יותר גרוע!!! אבל גם יהודי חילוני שמתעצל ללמוד זה גם לא טוב......
* א   22/09/10 | 12:29
Your god is not my god
Who do you think you are, speaking for god and threatening people. God is loving and forgiving, and people wearing head-covers and spending hours in synagogue don't have a monopoly on him
* Shame on you   23/09/10 | 19:12
אויש מה הקשר? לא לקחתי שליטה על אף אחד
רק הגבתי לזאת שחזרה בשאלה וטענה שאלוקים ושהוא לא קטנוני ושאין דבר כזה עונשים על מעשים. יש מצוות ויש מערכת של שכר ועונש שאלוקים דיבר עליה! ולכן נחמד מאד שהאלוקים שלי הוא לא האלוקים שלך אך אני שואל איזה אלוקים יש לך ? שלא אכפת לו שתרצח? תדבר לשון הרע??ש לא תכבד את הוריך? תלבש פרוץ, תבגוד גילוי עריות וכו' ?? זה אסור לגמרי וברור שליש עונשים. וזה לא המצאה של בני אדם דתיים אלא כך אלוקים בעצמו אומר "ובחרת בחיים" כי יש לכל ההנהגות שלך פה בעולם שלכות. את לא חייבת לקבל את זה אבל אין זה סותר את העובדה שיש תוצאות. וכל הגישה שלך לבוא ולהגיד "אנשים עם כיסויי ראש שמבזבזים זמן בבית כנסת" רק מסבירה לי את גישתך האינפנטילית והלא אינטליגנטית. ומותירה אותי במקום השואל את עצמי מה גרם לי להגיב לך ?<
* דתיה אוהב ישראל   23/09/10 | 21:19
My God
My god is a set of beliefs that says that people should respect one another. For some reason, whenever I read talkbacks from religious people (like yourself) they are full of contempt and hatred to non-religious people. Your response to my talkback is just one example. I am observing that most religious ppl that I know pay much more attention to bein adam lamakom than bein adam lechavero. Based on what I learned that shouldn't be the case. I wish you only good things in life
* My own religion, based on love and acceptance   23/09/10 | 22:32
אין פה לא זלזול, לא שנאה, ולא כלום.
אם ברצונך לחשוב כך אתה יכול. אך לא זו היתה כוונתי. ברגע שיש עיוות רציני זה גורם לי להתקומם נגד העיוות אבל אין לי שום דבר רע כלפייך אישית. אתה הוא זה שכותב בשנאה וכך אתה רואה את האחרים- מראה לעצמך. חבל. מאחל לך רק דברים טובים גם כן!...
* חברים?   23/09/10 | 23:28
ל21 תקשיבי...
את לא מאמינה, ובגלל זה עזבת הכל. על אמונה צריך לעבוד תמיד. זה חלק מהחובה. ובגלל שלא עבדת על זה מספיק עכשיו את מזלזלת. חבל שעכשיו את מזלזלת בגלל שיש לך ספקות אבל אחר כך כשתעלי לשמים ותקבלי מה שתקבלי... תתחרטי על ה=כ=ל. ותרצי לחזור בתשובה אבל לא תוכלי!!!
* עם ישראל המדהים ♥   22/09/10 | 12:58
20. יהי רצון שכל עמ"י יחזור בתשובה שלמה לפני הקב"ה
וישובו מדרכיהם הרעות אל חיי תורה ומצוות, אל הדרך הנכונה והישרה, שיהיה בימינו במהרה...אמן כן יהי רצון.
* ירון   21/09/10 | 22:52
19. באמא שלך אתה מאמין?
שני עוברים יושבים להם בבטן ומדברים ביניהם. עובר אחד הוא מאמין, השני - לא. הלא-מאמין: תגיד, אתה מאמין בחיים אחרי הלידה? המאמין: כן, בטח, הרי לכולם ברור שיש חיים אחרי הלידה. אנחנו כאן כדי להפוך לחזקים מספיק ומוכנים למה שמצפה לנו אחר כך. הלא-מאמין: זה שטויות! לא יכולים להיות שום חיים אחרי הלידה! אתה בכלל יכול לדמיין לעצמך איך החיים הללו היו יכולים להיראות? המאמין: אני לא יודע את כל הפרטים, אבל אני מאמין שיהיה שם יותר אור ואולי אנחנו אפילו נוכל ללכת בכוחות עצמנו ולאכול עם הפה שלנו. הלא-מאמין: קשקוש! זה בלתי אפשרי - ללכת בכוחות עצמנו ולאכול עם הפה שלנו! זה ממש מצחיק! הרי יש לנו את חבל הטבור שמזין אותנו. אני אגיד לך משהו - לא ייתכן שיש חיים אחרי הלידה, כי חבל הטבור שלנו קצר מדי. המאמין: אני בטוח שזה אפשרי. פשוט הכול יהיה קצת שונה. אפשר לדמיין את זה. הלא-מאמין: אבל אף אחד אף פעם לא חזר משם! החיים פשוט נגמרים בלידה. ובכלל - החיים הם סך הכול סבל אחד גדול בתוך החשכה. המאמין: לא ולא! אני לא יודע בדיוק איך ייראו החיים שלנו אחרי הלידה, אבל מה שבטוח שנראה את אימא והיא תדאג לנו. הלא-מאמין: אימא! אתה מאמין באימא?! ואיפה היא בדיוק? המאמין: היא בכל מקום מסביבנו ואנחנו - בתוכה. בזכותה אנחנו חיים, בלעדיה פשוט לא יכולנו להתקיים. הלא-מאמין: קשקוש אחד גדול! אף פעם לא ראיתי שום אימא, לכן זה בממש ברור שהיא פשוט לא קיימת. המאמין: אני לא מסכים איתך. הרי לפעמים, כשהכול שקט מסביב, אפשר לשמוע אותה שרה ואפילו להרגיש איך היא מלטפת את העולם שלנו. אני יודע בוודאות שדווקא אחרי הלידה יתחילו החיים האמיתיים. ומה אתך?
* אמונה   21/09/10 | 22:04
אהבבתי!!!!
חזק ביותר!
* ניסו   21/09/10 | 23:14
אמונה
נחמד אהבתי את הרעיון המשל לא תואם לחלוטין את הנמשל אבל בכל אופן יפה
* רובי   21/09/10 | 23:33
OK
משל חמוד אבל מה אתה רוצה להגיד בזה?
* תום   22/09/10 | 00:40
נעלבתי
אתה מציג אותנו, האתאיסטים, כמטומטמים. מעולם לא נתקלתי באדם שתמך באתאיזם עם טיעונים כאלה. אנא קרא על הטיעון הקוסמולוגי (בגרסתו התומכת בקיום אל ובגרסה המתנגדת לה), העיקרון האנתרופולוגי, טיעון העד, טיעון הרוב, הטיעון האונטולוגי, בעיית הרוע, חד הקרן הוורודה הבלתי-נראית, מפלצת הספגטי המעופפת (אני רציני, ראה בוויקיפדיה), קנקן התה של ראסל, הטיעון של פסקל, טיעון האתאיסט (לא קיים לכך ערך על כך בוויקיפדיה העברית - ראה Atheist wager באנגלית), וכן, הכי חשוב - טיעון תער אוקאם (מופיע בערך "אתאיזם". אנא התעלם מחלק מהטיעונים המופיעים תחת הכותרת "טענות האתאיזם" בערך זה - הרוב המוחלט של האתאיסטים שאני מכיר לא תומך בהן, והמעטים שתמכו שינו דעתם לאחר שאני ואחרים הצגנו את הכשל/ים בטיעונים אלה). טיעון תער אוקאם הוא הטיעון הראשי שתומך באתאיזם. לפיו, קיומו של אלוהים אפשרי, אך הוא מאוד לא סביר. למעשה, קל להראות (בצורה פילוסופית - תוך שימוש במספר מצומצם של הגדרות פשוטות ומקובלות) כי מורכבותו של אלוהים, אם הוא קיים, היא אינסופית - גם רבנים ושאר אנשי דת מסכימים עם טענה זו, כמעט תמיד. קיימת העדפה לתאוריות מדעיות, בראשן המפץ הגדול (תשובה לבריאת היקום) והאבולוציה (תשובה לבריאת החיים), הנותנות מענה פשוט יותר, שאינו על-טבעי (למעשה, מורכבות התאוריות הללו סופית).
* ללא שם, רמת גן   22/09/10 | 02:14
אהבתי מאוד חזזזזזזזזזק. מומלץ לכוווולם
* ואאאאאאאוווווווווווווו   22/09/10 | 13:59
מתי תתחילו לכתוב עם רמה? נורא שטוח.
* דתיה.   22/09/10 | 15:53
18. שמתם תמונה של יאיר לפיד-
תחשבו איזו דרך ארוכה ומפותלת הוא צריך לעשות כבן לאבא אנטידתי כדי להגיע לאמת בכוחות עצמו, אני יודעת שהוא מאמין באלוהים זאת כבר התחלה טובה, נשארה זכות הבחירה וזהו מהפך גדול בחיים וגם מפחיד הכי קל ונוח להישאר במקום, אדם שמגיע לגיל הבינה מהרהר וחושב על השנים שעברו והנשמה שלו מחפשת תשובות, ישר כוח לכל !
* טל   21/09/10 | 21:52
17. השם יתברך נתן לנו את זכות הבחירה
ולחזור בתשובה ולקיים מצוות זו זכות, לא קל להיות אדם שומר מצוות בעיקר למי שחונך בצורה חילונית ולא מבין את המשמעות האמיתית, אדם לעמל יולד, באנו לפה נשמות שצריכות לתקן וכל יהודי יש בו ניצוץ של קדושה רק צריך להאיר את הניצוץ, מי שמחפש את האמת ולוקח את החיים ברצינות ושואל ןלומד ומתפתח רוחנית יכול להבין מה תכלית הקיום שלו, רק מה זה דורש משמעת עצמית והשקעה אין סופית והדרכה נכונה, רוב האנשים מוותרים לעצמם ומפסידים את ההבנה העמוקה של החיים. אל תתעצלו ותקבלו את החיים שלכם כמובן מאליו תהיו אמיצים ותשאפו לגלות את האמת ותחוו את הקסם שנמצא בעולם. אדם לעמל יולד!
* תיקון נשמות   21/09/10 | 21:42
אשריך!
חזק וברוך!!!
* ירון   22/09/10 | 03:25
16. חה........
החילונים הכופרים הם משהו הדובדבן שבקצפת . משחקים אותה מזה אמיצים אין אלוקים אין כלום. בגלל זה אצלכם יש בגידות סמים רצח בקיצור.......... אני לא חושבת שמי שעושה מצוות הוא אדם מושלם רחוק מאוד..אלא שעצם קיומם מפתח אצלך תכונות טובות וכך אתה הופך לאדם טוב. יודעים מה תמשיכו לדבר ואני מתכוונת לכופרים שבניכם כי יש חילונים מדהימים!תמשיכו...אני לא מפחידה כי זה אמצעי לא נכון אבל המלחמה קרובה ו.ימים יגידו. או ש...נחייה ונראה .
* אני   21/09/10 | 21:14
15. גן עדן לא בנוי משכבה אחת
גם לגן עדן יש דרגות ולכן אם היית בן אדם טוב באמת ולא כמו שאתה חושב . כי כל אחד אומר על עצמו אני בן אדם טוב מה עשיתי רע ואז רץ לספרבהנאה על הפקיד במשרד שמחייך למזכירה והוא נשוי -בקיצור נניח ומגיע לך להגיע לגן עדן אז תהיה בשכבה התחתונה ומעליך אלו ששמרו תורה ומצוות וגם היו טובי לב ומעליהם הצדיקים ומעליהם משה רבינו אברהם אבינו אלו שאין לנו בכלל הבנה על מי הם ועכשיו השאלה האם כשתהיה בגו עדן בגלל טוב לבך האם לא תצטער שלא שמרת מצוות ועכשיו הייתי במעלה גדולה יותר ? נקודה לחשיבה והלוואי שגם אני אחזור בתשובה אמיתית .
* עדנה    21/09/10 | 20:21
14. כי מאקו מצנזרים תגובות עם קישור בכל מקרה
ורק בגלל שגלל שאת לא מאמינה לו זו לא סיבה לקרוא לו שקרן. (לא שאני מסכים איתו, חס וחלילה - אני לא רוצה ללכת לגיהנום)
* ארז   21/09/10 | 20:01
13. מה הקשר??
* מאמינה וגאה בזה!!   21/09/10 | 19:31
12. כתבה מעניינת אבל...
דודו! הכתבה תמציתית ונחמדה אך אני רוצה להתייחס לפסקה הלפני אחרונה שלך... פרטת תהליכים ביולוגיים ומושגים מדעיים מדהימים לכשעצמם! זה נכון שהמדע עדיין לא יכול להסביר את בריאת העולם במלואו ונכון שהמדע לא יכול להסביר עוד המון תהליכים נסתרים אחרים! אבל ברגע שלא ידוע כיצד נוצר העולם מה גורם לאדם נורמלי לחשוב שאיזשהו כח עליון שנקרא אלוהים הוא זה שברא אותו? אז איך זה בעצם קרה? מי הוא אלוהים? הוא רוח? הוא עשה פוו ונוצר העולם? הוא יצר אותו במו ידיו? אני לא פוסל אף אפשרות אבל איך אדם מגיע למסקנה שאלוהים הוא זה שעשה את זה?! אולי בגלל שהוא גדל בבית דתי ומגיל קטן זה מה שלימדו אותו בבית הספר? אולי בגלל שנוח לו לחשוב ככה? הרי אף אחד לא יודע איך נוצר העולם מנקודת ההתחלה הראשונה ראשונה אז בואו נאמין שאלוהים עשה את זה. מה רע? השאלה היא איך אדם מגיע למסקנה כזו בכזאת קלות??
* תום   21/09/10 | 16:49
תום היקר!
תסתכל על העולם כולו, על חוקי הטבע, על החוקיות שקיימת בעולם, על כל היצורים החיים, תסתכל למשל על גוף האדם, תראה איזו מכונה משוכללת כל כך שלכל דבר בגוף יש תפקיד, בין אם זה איברים חיצוניים ובין אם זה איברים פנימיים. בגוף ישנן כל מיני מערכות שעובדות בגוף ולכל דבר יש מטרה ותפקיד משלו בגוף. כיצד אתה חושב שכל זה נוצר? איך אתה חושב שמכונה כזאת משוכללת שנקראת גוף האדם נוצרה? סתם ככה בפיצוץ? תסתכל על החוקיות שבעולם, לכל דבר בעולם יש תפקיד, כל דבר עושה משהו אחר שיש לו מטרה מסויימת. לא הגיוני שבגלל פיצוץ כל זה נברא, כיצד ייתכן שע"י פיצוץ נקבעה חוקיות בעולם לכל מיני דברים כמו למשל עונות השנה, מערכת השמש ועוד ועוד ועוד... מכאן אנו רואים שכל זאת נעשה ע"י בורא, חייב להיות שמישהו עשה את כל זה, וזה כלל לא מתקבל על הדעת שכל זה נעשה מפיצוץ כשלהו ולא ע"י כוח עליון או ישות כשלהי. נכון, זה נושא עמוק וצריך להעמיק בו יותר כדי להבין באופן מוחלט את פשר הדברים אבל לפחות התחלתי פה משהו שיתחיל מנקודה למחשבה עד להבנה אמיתית וידיעת האמת הנצחית, בהצלחה!!!
* רון   22/09/10 | 03:22
11. הכי חשוב
לא משנה אם אתה חרדי או חילוני,, אם אתה בן אדם טוב, הכל הכל בסדר ולא תענש. שמירת מצוות שאינן מעידות טוב ליבו של האדם (שמירת השבת לדוגמא) הן סתם נטל על החיים שלא תועיל במאום, אך מצוות כמו כיבוד הורים הן מצוות שיש לשמור. אם אתה שומר מצוות אדוק אבל בן אדם רע, תיענש.
* שרון   21/09/10 | 13:44
תגובה המעידה על חוסר ידע
אין דבר כזה מצוות שמעידות על טוב ליבו של האדם או לא. לכל המצוות יש סיבה ויש טעם, ובלי קשר לזה אתה/את חייב לקיים אותם כי ה' ציווה. חבל שלא מבררים לפני לעומק מה היא היהדות ומגיבים פה בלי שמץ של מושג.
* עידן   21/09/10 | 13:56
בלי להתנשא בבקשה
כוונתי היתה - ם אתה בן אדם טוב אז הכל בסדר, אם אתה סתם פרימיטיבי שאוכל כשר, שומר שבת וצם ביום כיפור וכו', אבל לא נדיב, לא אדיב, לא חביב לזולת, לא תורם לחברה, אז אתה אדם מגעיל שומר מצוות, ותיענש למרות שכיבדת את המצוות. לא מבינה לעומק מהי יהדות, וגאה בזה. אני אדם טוב בלי לשמור שבת ובלי לצום ביום כיפור וכן, אני אוכלת חזיר. חרדים שומרים מצוות, אבל הם נטל לחברה, כופים עלינו את האמונות התפלות שלהם, באשמתם אין תחבורה ציבורית בשבת וכו', הם מתנהגים רע ובצורה מבזה לחילונים (עצם המילה "חילוני" היא מילת גנאי שהמציאו החרדים) כך שחלק גדול מהם אנשים רעים, עם כל המצוות שהם שומרים...
* שרון   21/09/10 | 14:35
גב' שרון היקרה. להיות טוב זה גם לא לשפוט..את לא טובה
וזה בעצמו מראה עד כמה עד לא באמת בן אדם "טוב". מי שטוב לא מעיד על עצמוו מצניעותו ומנסה להכיר את החברה החרדי לפני שהוא כותב עליהם תגובה כשלך... לפי תגובתך את לא באמת מכירה את החברה החרדית... אני בטוחה שאבות אבותיך מתביישם בך שכחת מאיפה באת ולמה את בארץ ישראל.
* דנה   21/09/10 | 16:14
תגובה לשרון ולעידן
אדם שחוקר קצת את משמעויותיו ההיסטוריות של התנ"ך מבין את חשיבותו הבלתי נדלית של התנ"ך ככלי היסטורי ממדרגה ראשונה. מאידך, קשה לומר כי התנ"ך הוא תוצר כתיבה אלוהי, קיימות אינספור סתירות בתנ"ך במקומות שונים. הרבה מאוד מן האירועים המפורטים בו הועלו על הכתב מאות שנים לאחר התרחשותם וניתן לראות בו לא פעם תזכורות של מסורות כנעניות, חיתיות, מדייניות ועוד. אני אדם חילוני, בן הלאום היהודי, הדת מבחינתי היא כלי שליטה בהמונים ותו לא. אני מאמין באלוהים, לא מאמין בכל החוקים חסרי המשמעות פרי מוחם היצירתי של בני אדם שנועדו ליצור מנגנוני שליטה בהמוני העם. אני אוהב את החגים ואת המסורות אבל גם מודע לעובדה שמדובר במסורת, אמנם יפה, אבל מסורת בלבד. אלוהים הוא זה שאני פונה אליו לעזרה כשקשה לי וזה שאני מודה לו שטוב לי וזה שאני פונה אליו בלילות לפני שאני הולך לישון שיגרום לי להצליח וזה שבהשראתו אני משתדל להיות אדם טוב לבריות שמסביבי. עם זאת, אלוהים, בשבילי, הוא לא רב כזה או אחר ולא שום כהן דת אחר. אלו מבחינתי, סך הכול, בני אדם כמוני. חג סוכות שמח בוריס
* בוריס   21/09/10 | 17:26
בוריס יקירי
גם אם יש סתירות בתנ"ך אפשר ליישב אותן!תלמד תשאל תחקור ותקבל תשובות.הכי קל לקבוע שיש סתירות בלי לנסות לפתור אותן!גם הרמב"ם טען כמוך שיש מצוות שעברו תהליך "גיור" מעמים אחרים אלינו .זה לא מוריד מהאמת התורה!כל שאר הדברים שכתבת פה הם פרי דמיונך והם נאמרו מטעמי נוחות ומבורות גדולה!הקיצר ,תלמד תורה לעומק ,לרוחב, ביסודיות ,ורק אז,תביע דעתך לגבי התורה ואלוהים.לא נראה לי הגיוני לשלול את תורת הקוונטים למשל, מבלי ללמוד אותה לעומק..כך גם לגבי אלוהים ותורת ישראל שניתנה ע"י אלוהים ,לנו,לעם ישראל.
* משה   22/09/10 | 12:19
משה, אחי היהודי.
תשמע, מאיפה הבאת את העובדה שלא חקרתי ולא שאלתי? את האמת ששאלתי וחקרתי וביצעתי אימות בין הנאמר בתנ"ך לבין המציאות הארכיאולוגיות וראיתי שאמנם ישנו תימוכין חלקי לנאמר בתנ"ך, הרבה פעמים, המתואר בתנ"ך מוגזם ולא מדויק ונכתב רק לצורך גישור בין החלקים השונים בעם ישראל הקדום שהיה מורכב מלאומים שונים. כאשר חלקם הגדול היה כנעני אשורי וחלקו השני היה מצרי. למשל שמך, משה, זהו שם מצרי עתיק וכלל לא שם יהודי, כנעני מקומי!
* בוריס   22/09/10 | 17:33
Sharon - very well said
And I went to religious school for 9 years and saw what you're saying first hand
* I agree with every word   23/09/10 | 22:38
לשרון החמודה
קודם כל אני בן אדם שנחשב חילוני לא שומר כשרות לא שומר שבת לפעמים גם אוכל פירות ים אבל פה נכנס האבל לפחות האישי שלי. אני צם בכיפור אוהב את חגי ישראל נהנה ללמוד שיעורי גמרא פעם בשבוע ואני בחיים לא יפתח את העסק בשבת אני יודע ומרגיש שאני מקיים מצוות מה זה נותן לי לנשמה ולהרגשה האישית שלי ולפחות יש לי כמה חברים טובים מאוד שלי עם אורח חיים חילוני שאוהב תדת מכבד אותה אוהב את אלוהים מה אני מנסה להגיד לך בסופו של דבר אל תסתכל בקנקן אלה מה שיש בתוכו את יכולה ליראות בן אדם שאת חושבת שהוא חילוני אבל הוא לא .אני לא חובש כיפה וגם לא מניח תפילין אבל ממש לא חושב כמוך . תקבלי את זה באהבה
* מאיר   21/09/10 | 16:26
חמוד אומרים לכלב, אז עד שלא תכיר אותי לעומק, המנע מכינויים
תודה רבה שסיפרת לי על עצמך, מאוד מעניין ומשכיל, אספר את סיפור חייך לדורות הבאים אחרי כדי שישכילו. מעבר לזה-אתה אומר אותו הדבר כמוני- אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו. אז אם מאמין שיש אלוהים, אתה לבוש כמו פינגווין, עם פאות לחיים מסולסלות, חובש כובע שהרגו שועלים כדי להכין אותו, אבל לא מתחשב ועושה כלום למען האחרים, אתה אדם חרדי, אבל לא אדם טוב, אלוהים לא יגיד לעצמו- וואלה, הוא בן אדם רע, אבל העיקר שהוא חרדי.
* למאיר החמוד   21/09/10 | 18:15
לשרון הכלב את חייבת לשמור מצוות מכיוון שאת
בהחלט בן אדם לא טוב . העדת על עצמך שאת בן אדם טוב וכל כתיבתך מעידה על בן אדם רע ישנו טיפול אמיתי בשבילך שהתרופה היא תורה ומצוות .
* עדנה    21/09/10 | 20:15
סליחה שרון
* עדנה    22/09/10 | 00:46
עדנה, מילה אחת יש לי בשבילך שוודאי תביני- מוווווו
* גל   22/09/10 | 19:54
גל אתה בוגר מאד...משו.
* אחד   23/09/10 | 21:25
שרון את פשוט נטולת השכלה ביהדות
לא כל מי ששומא שבת וחלק מהמיצוות הוא אדם טוב.התורה שלנו הבסיס שלה היא המידות של האדם ואדם בלי מידות שזה אומר אחד שלא איכפת לו מהאחר,אחד שהוא רע אז הוא יהיה כמוך.לא יהיה לו חלק בגן עדן אלא במקומות אחרים.בנאדם טוב בלי מיצוות.אין הרבה כאלה.
* גילה   22/09/10 | 10:31
תיכנס ואולי תפנים. חבל להפריך דברים ללא כל בסיס
יש 2 סוגים של מצוות 1 מצוות שבין אדם למקום(אלוקים) ו2 מצוות שבין אדם לחברו, שני סוגים אלו מצביעים על מקומך ביחס למי שאתה מקיים את המצוות 1 ביחסיך עם אלוקים כגון שמירת שבת כאות לכך שאנחנו שומרים את הברית.2 או עם חבריך כגון כיבוד הורים. כמובן שאם אתה מקיים מצוות שבין אדם לחברו זה כן מצביע עליך ומראה לך איפה אתה עומד, כי עובדה שיש אנשים שלא מקיימים מצוות שבין אדם למקום אבל כן מכבדים הורים וכן עוזרים לאחר ועל זה הם יקבלו שכר. וחוץ מיזה "שאחרי המעשים נמשכים הלבבות" אז גם מבחינה מדעית אתה טועה.
* אתה באמת לא מבין או מה?   22/09/10 | 14:05
אמת ויציב
* כרמי   23/09/10 | 21:30
10. אולי הם לא אשמים
אני שואל את עצמי אם אפשר להאשים את הדתיים או המאמינים באלוהים בזה שהם כאלה. הרי הם בגדר תינוקות שנשבו. אולי הם לא אשמים... פשוט ככה חינכו אותם בבית וככה גידלו אותם. הם לא אשמים שהם טפשים, טפשות זו תופעה אנושית נפוצה. אני רק יכול לקוות שמתישהו הם יתפכחו ויבינו שהעובדה היא שאין אלוהים ושכל מה שנוצר בעולם כולל בני אדם זה לא מדבר דמיוני שנקרא אלוהים אלא מדברים עובדתיים אחרים שהם ברוב טפשותם (שכבר אמרנו שאי אפשר להאשים אותם בה) לא מבינים אותם. הרי אנשים מעדיפים לעשות מה שיותר קל. הרבה יותר קל להאמין שיש אלוהים מאשר להתמודד עם המציאות האמיתית.
* אני   21/09/10 | 12:40
תגובה נהדרת. לא יכולתי לומר את זה טוב ממך
* שרון   21/09/10 | 13:41
נראה לי שאתה הטיפש הכי גדול פה
נראה לי שאתה הטיפש הכי גדול פה
* ארז   21/09/10 | 13:48
אתה צריך משקפיים
* ללא שם   21/09/10 | 19:04
אדם בלי אמונה הוא אדם מסכן
* יהודי   21/09/10 | 15:59
חחחח. הצחקת אותי ניסת לבדוק ולחקור את העובדות????
* דנה    21/09/10 | 16:15
תעשה את המינימום..
באנה אתה חי בסרט... "יותר קל להאמין באלוקים מאשר להתמודד עם המציאות"... איפה אתה חי..להאמין באלוקים זה עבודה קשה..אבלזה גם עוצמה...יותר קל להגיד שאין אלוקים ולחיות כפי רצונך אך כשאתה מאמין באלוקים..אתה מחוייב למצוותיו..ממתי 'מחויבות זה קל'..? אני לא אומרת לך עכשיו לשבת 24 שעות מול התנ"ך..אבל מינימום להכיר את זה שברא אותך.. נתן בך נשמה ונשימה כל דקה ושניה..פוקח לך את העיניים מידי בוקר..אל תגיד תודה. מינימום להכיר בו..
* מאחלת לך רק טוב בחיים.. מכל הלב..   21/09/10 | 16:15
ראי עשרות המחקרים שנעשו בנושא
מבין 14 שנתקלתי בהם בעבודת התזה שלי בנושא (אני סטודנט לתואר שני בפסיכולוגיה), 13 הראו כי הצורך הפסיכולוגי באמונה דתית עולה בהרבה על הרצון להתעצל ולא לקיים מצוות. המחקר הנוסף, שבוצע בגרמניה, בדק רק 36 אנשים, ומסכנתו היתה: "Under these circumstances, it seems that there are not enough evidences to support one claim or the other." יש לציין כי המחקרים התמקדו בעיקר בנצרות, אך גם ביהדות - והתוצאות זהות.
* סטודנט   21/09/10 | 19:15
שקרן , למה אין קישור??
* לא מאמינה לך   21/09/10 | 19:31
כמובן... ממש"סטודנט לפסיכולוגיה תואר 2"
יותר פטאתי מזה לא יכולת לצאת.
* פחחח   21/09/10 | 20:28
אז רק שתדעע לך
שבן אדם שלא יהיה לו את הצורך הזה באמונה דתית או שהוא התגבר על הצורך הזה עדיין יצטרך את התורה והמצוות. אתה סותר את עצמך ואתה לא יודע אפילו כמה...
* דנית   22/09/10 | 01:01
אמונה זה לא שכל אמונה זה רגש
* לסטודנט   23/09/10 | 09:42
אשרך ואשרי חלקך!
* ירון   21/09/10 | 22:56
זה שהקב"ה ברא את העולם זו לא אמונה עיוורת.
ואני אומרת אתזה כי חקרתי וממש לא חונכתי לזה מגיל צעיר. ורק תדע שהביטוי הנכון זה "לדעת" את אלוקים ולא "להאמין". ואם אתה יודע את ההבדל במשמעות בין שני המילים האלה אשרייך. בהצלחה:]
* דנית   22/09/10 | 00:58
9. לוקח על עצמי את מלוא האשמה...
אני כופר, אפיקורס, אתאיסט בה' הידיעה. לא תינוק שנשבה, לא גדל בסביבה עוינת, אדם שהגיע לבגרות ובשיא האובייקטיבות רחש לעצמו מערכת ערכים ואמונות. אין אלוהים. חבל על הזמן שלכם.
* אתאיסט   21/09/10 | 06:32
כן.אתה צודק.הרי אתה בראת את עצמיך.כבר היו לפניך שאמרו את זה.כמו פרעה.נבוכדנצר.ועוד.ומה סופם?תחקור תחקור אלו הם חייך.
* א א   21/09/10 | 11:04
נולדת,חיית,מתת, זהו? ניראה לך הגיוני?
הכבוד לא נותן לך להודות-אני טועה.
* פופאי   21/09/10 | 21:10
אז מה אתה עושה כאן כיהודי?
מכוח מה אתה חי כאן? בשביל מה אתה צריך את החיים הקשים בישראל? אתה די מסכן.
* חרדי   21/09/10 | 21:12
כולכם מסכנים
* מישהי    22/09/10 | 00:33
לא, ואת לא מסכנה..
* ה' הוא המלך.    22/09/10 | 15:25
8. מסע אל האמת כנסו !!!
יהודים יקרים! אספר לכם סיפור קטן אני לפני 6 שנים בדקתי את היהדות והוקסמתי מעוצמת האמת שיש בה החוכמה האין סופית בדקתי במשך שנתיים את הנושא הייתי חילוני במלוא מובן המילה וברוך השם זכיתי לחזור בתשובה אני אישתי וילדי,בורא עולם בחוכמתו האין סופית נתן לנו הסבר ב-3 אותיות מה הסיבוב שלנו בעולם הזה המילה-א מ ת אדם מתחיל את חיים מהאם (אמ) לאחר מכן הוא מת (מת) ולאחר מכן הוא נותן דין וחשבון לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא שהוא האמת, א אות ראשונה מ אמצעית ו-ת האחרונה בסדר האלף בית חומר למחשבה מומלץ לקרוא את הספר מסע אל האמת או האמת היחידה ספרים מדהימים שיענו לכם כמעט על כל שאלותיכם בהצלחה מרובה לכל ברי הדעת,חג שמח לכל עם ישראל.
* שרון   21/09/10 | 00:11
שרון היקר והחביב!!!
אשריך! מה שכתבת ממש ממש יפה, אפילו אני שאני שומר תורה ומצוות ואני לא חוזר בתשובה החכמתי ממה שכתבת, ולמדתי ממנו. כל הכבוד ויישר כח!!! ירבו כמותך בישראל!
* ירון   21/09/10 | 22:44
אשריך!!!
חזק וברוך!
* דוד   21/09/10 | 22:45
7. למרות שמבחינה טכנית יש "הנחה" לחילונים,
בכך שהם (לפחות הלא מודעים שבהם) נשפטים כשוגגים או אנוסים, זה לא עוזר להם בהרבה, כי בשורה התחתונה, בגלל ההרגל במידות הרעות - צורת הנפש שלהם מתקלקלת ומושחתת,ובגלל ההרגל בדעות המוטעות - הם מפספסים את כל הפואנטה של החיים האלה - גילוי הקב"ה מתוך הסתר הפנים. אז בסה"כ ה"הנחה" הזאת היא דבר עצוב מאוד מאוד. ובא לציון גואל במהרה בימינו
* יניב   20/09/10 | 22:03
חילוני יכול לחיות עם מידות טובות! הנפש שלי טובה בהרבה משל כל חרדי פרימיטיבי!
אם אני לא שומרת שבת ולא אוכלת כשר, לא מקלקל את הנפש שלי. אני עוזרת לכל הזקוק לעזרה, איכפתית, מתחשבת ונחמדה לבריות. אלוהים לא קיים, ואם היה קיים הוא היה מעניש אנשים רעים כמוך שמחליטים על דעת עצמם למי יש נפש טובה ולמי לא. בלי קשר אם אתה שומר מצוות או לא. (כמובן שמצוות בין אדם לחברו הן חשובות, אבל למה לקרוא לזה מצוות? תהיה אדם טוב ותאכל חזיר, הכל בסדר...)
* שרון   21/09/10 | 13:48
הצחקת אותי ומה בדיוק עשית בתגובתך... ממש "טובה"
כל כולך מקולקלת.....
* דנה    21/09/10 | 16:18
דיי להיתחכמויותת כל אחד עושה מעשים רעים בחייו
את מצחיקה בבורוותת שלךךך
* רועי   21/09/10 | 21:26
6. אין חילונים בישראל!
כולם בחיפוש הדרך!!! הדור הזו כולו זכאי. החזון איש זצוקל פסק שכולנו תינוקות שנישבו.
* איתי   20/09/10 | 21:23
אז איך אתה קורא לי?
כי אני אישית מאמינה שאלוהים זה בולשיט .
* יאנה   23/09/10 | 14:43
5. מעניין מאד.
החכמתי.
* רחלה    20/09/10 | 20:53
4. כתבה יפה מאוד!
אני מקווה מאוד מאוד מאוד שאנשים יפנימו את זה חזק, ויתחילו באמת לחקור בנושא ולהעמיק עד שימצאו את האמת הנצחית ואת הדרך הנכונה והישרה.
* ירון   20/09/10 | 19:03
3. אהבתי
מאד אהבתי לקרוא את הכתבה
* מימון   20/09/10 | 16:54
2. שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד!!!
* חוזרת בתשובה   20/09/10 | 12:33
ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד
* דנה   21/09/10 | 16:19
"ואהבת את ד' אלוקיך...."
* דוד   21/09/10 | 22:37
חחחחחחחחחחחחחח שרוטים אבל חמודים.
* חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח   22/09/10 | 14:07
1. כל היהודים ב99 אחוז מלים את לידם מדוע ?פשוט מאוד כנסו..
ברית המילה מושרשת היטב בתוך הנשמה והצורך הוא מובן מאלין למה לא בודקים מאיפה זה הגיע מה השושש המקורי של המילה בכל זאת לא שואלים שאלות כי הברית ברור מאליו קשה לקבל החלטה שלא לבצע אותה מכאן אדם צריך לחקור את שושרשיו וללמוד אודות עצמו.
* נצחיה   20/09/10 | 10:57