תגובות (82 תגובות ב-61 דיונים)
61. קרן הירשמן
את פשוט טיפשה
04/07/12 | 11:38
60. אז מותר לה להתחתן עם כהן?
ואם יש לה ילדים, היא מותרת לכהן?
18/06/12 | 11:50
59. תקדים מסוכן
אי אפשר שלא לשמוח בשמחתה של אישה שהצליחה להתגבר על מכשול שהציבה לעצמה אבל מה שעשה אליהו אברג'יל, זה לסלול דרך נוספת בה הממסד האנטי-חברתי אותו הוא מיצג יוכל למנוע הטבות מדיניות מאזרחים שהחוג התרבותי-חברתי שלהם איננו חופף את זה של מר אברג'יל.
22/05/12 | 07:00
כל מקרה לגופו, רבנים יודעים מה לקבוע במידת הצורך
23/05/12 | 22:40
58. כן ירבו!!!!
שמעתי רבות על הרב אברג׳ל. רק דברים טובים! חכם גדול בתורה ופוסק בחסד עליון! השם ישמור אותו! אמן! איש ישר וטוב לב! כן ירבו! ישר כוח גדול!
21/05/12 | 19:15
57. קדושת נישואין
בתור אדם שהכיר אישית את הרב אליהו אברגיל,זהו אדם שיעשה הכל בשביל לשמור על נישואין וקדושתם,אך הדת כל כך עצומה וחכמה שאנו לא יכולים להבין את חוכמתה,לפחות רובנו הגדול,אם הרב אברגיל פסק כך אני מאמין שזו הפסיקה הכי טובה וראויה לשמה.הרב אדם ישר ונבון,וחברים קצת אמונה אי אפשר להבין הכל!יש חכמים ונבונים מאיתנו,ושלעולם לא נגיע למצב כזה בעצמנו.ישר כוח הרב אברגיל.מרדכי.
21/05/12 | 08:48
56. והפתרון -
לא להתחתן. לפחות עד הפרדה מוחלטת של הדת מהמדינה.
21/05/12 | 00:11
55. אם אין חתונה יקבלו את הכסף בחזרה על החתונה?
20/05/12 | 13:58
54. ל39 אסור לכהן כיון שחייב להחתמתו ים בתולה
אומנם היא גרושה אבל לאחר שחייתה עם בעלה היא בהחלט לא בתולה
20/05/12 | 07:51
53. עוד סיבה להפרדת הדת מהמדינה
ממתי עדים צריכים להיות שומרי מצוות. בכמעט כל חתונה חילונית העדים אינם שומרי מצוות. זו חקיקה בדיעבד שאינה עוברת בשום מוסד משפטי נאור.
19/05/12 | 10:15
קצת יהדות
זו לא חקיקה ולא בדיעבד, זו תורת משה מסיני, לכתחילה. וזה כתוב בתורה הקדושה שלנו שניתנה מבורא עולם (התורה האמיתית היחידה והחכמה יותר מכל מוסד נאור). הגיע הזמן להבין שאנו יהודים וללמוד תורה, ואז לא יהיו עדים לא כשרים, יוקמו בתים כשרים בישראל, בלי אחוזי גירושים בשמיים במגזר של לא שומרי מצוות.
ואי אפשר להפריד דת ומדינה כי הדת היא דת של יהודים וארץ ישראל הובטחה ליהודים מימים ימימה על ידי בורא עולם. רק ליהודים יש זכות להיות באדמת הקודש!
13/08/13 | 20:53
52. יש משהו אבל בכל זאת
אם היה כל כך להתגרש לא היה את הקדושה והרצינות בנישואין .
זוגות גרים ביחד במלא .
המילה נישואין חייבת להכיל בתוכה חיבור. שבאמת הזוג שייכים ויהיה להם קשה להיפרד .
בגלל המושג גרוש גרושה בגלל הרצינות שבדבר לא סתם נתחתן .
אפה שאין משמעות אין חוקים :
כמו נשיקה ,זוגיות ,ידידים סטוץ ,כי זה מותר חוקי אפשר לעזוב מתי שרוצים ואין על זה כתם שחור.
אז תחשבו על זה קצת גם אני בתור חילונית שובנסטית מבינה את זה .
18/05/12 | 21:27
51. עוד שלמה אביטן חזק ביותר בעניני משפחה
18/05/12 | 13:45
50. לא מדובר בעדי הכתובה.....אלא בעדי הקידושין!
גם אם לא נכתבה בכלל כתובה הזוג נקרא נשוי לפי ההלכה.
מה שהרב ברר זה על העדים הנוספים שרואים את ענידת הטבעת, והם היו מחללי שבת ואכלי נבלות, וא"כ הם לא כשרים להעיד, וא"כ לא היה קדושין מעולם!
18/05/12 | 13:44
49. היהדות שוביניסטית בכך שהיא מאפשרת רק לגבר להחליט אם להתגרש או לא . זה כנג הדמוקרטיה, זה משפיל וזה כנגד הזכויות שאדם ראוי לקבל . לכן אם העדים שלי יהיו דתיים, וארצה להתגרש, אעשה זאת בעצמי בלי היהדות .
18/05/12 | 12:54
ההלכה דורשת הסכמת שניהם לגירושין
זה למעלה מאלף שנה שעל פי ההלכה אם האיש והאשה לא מסכימים שניהם לגירושין, אין גירושין (חוץ מכמות קטנה של חריגים - פחות מ-5%, ולשני הכיוונים). כנראה אינך מעודכנת. כדאי ללמוד את העובדות לפני שמבקרים.
20/05/12 | 12:26
מסתבר שלא ראה הרב אברגיל
וכל הכבוד לרב
04/07/12 | 11:41
48. וואו , סוף סוף ההלכה באמת עוזרת למישהי ...
18/05/12 | 12:51
איך משהו עוזר למשהו
כשהוא בעצם הבעיה ?!?!?
26/12/12 | 00:53
הלכה
ההלכה עוזרת לכולם ואף מצילה חיים, אם רק חיים על פיה!
13/08/13 | 20:55
47. גאוני ומוסרי מדרגה ראשונה.
לחפש פתרון לכל העגונות.
18/05/12 | 07:10
46. נדמה לי שאילו היתה מחכה 7 שנים מבלי לנסות לאתרו
וטוענת כי נעדר וחושדת שהוא מת אזי הוא היה נחשב כנעדר / מת והנישואין היו בטלים מבלי לסבך דבר. במקרים בהם הבעל נעדר יש להציג הוכחות סבירות לכך שהוא מת(כמו במקרה זה שלא יצר קשר מספר רב של שנים עם המשפחה), הרבנות אינה דורשת הוכחה ודאית ומספיק לה ספק סביר ואז היו מותרים את הקשר.
18/05/12 | 05:19
שטויות
ולא חבל על:
1. למה להיות גרושה כשאפשר בכלל להיות רווקה. זה סטטוס חשוב.
2. על 7 שנים שמבזבזים מהחיים בשיטה שאמרת
???לא חבל???
יש תורה, בואו נחייה על פיה, ותראו איך החיים יהיו הרבה יותר יפים ומאושרים
13/08/13 | 20:58
45. זה חכם אמיתי בתורת ישראל
לכל "המזועזעים": עד שלא תהיו במצב של עגינות, אל תפרסמו את דעותיכים החשוכות.
לרב אברג'יל:
יישר כוח על שנמצא חכם גדול בתורה כמוך המוצא דרכים הלכתיות כדי לעשות מצוות!
שתזכה לאושר, נחת, אריכות ימים והמון בריאות!
17/05/12 | 21:59
44. העדים בחתונה שלי אוכלי שרצים. לפיכך אני לא נשוי, ילדי ממזרים, בעצם אני יכול לעזוב את הבית מחר בבוקר ;-)
17/05/12 | 18:59
מה הקשר ממזרים?
מה הקשר ממזרים?
רק אם האישה נשואה והיא עושה ילד לא מבעלה אז הם ממזרים.... תבדוק...
17/05/12 | 20:34
לא.אתה נשוי כדת משה וישראל וילדיך כשרים...
אבל אם תסרב לתת לאשתך גט(שלא יהיה ב"ה) יהיה לבית הדין הרבני פתח לבטל את החתונה. זה אחד הדברים התמוהים ביותר והמדהימים ביותר בההלכה היהודית. דורש חקירה והסבר מעמיק ביותר כדי להבין את מה שעומד מאחורי זה.
17/05/12 | 20:41
לא נכון
ממש לא נכון, גם אם נדמה לו שהוא מאושר באושר ואושר (ואולי גם עושר) והיו לו עדים לא שומרת מצוות אז בעצם הוא
חי באיסור, אבל אין בעיה לעשות על זה תשובה- לוקחים 2 עדים שומרי תורה, הולכים לרבנות לחתום על כתובה ואז נכנסים לחיי נישואין כדת משה ויהודית
13/08/13 | 21:01
43. פשוט מזעזע
אז אם אני לא מקיימת אורח חיים דתי האם המדינה תוכל לשלול ממני את ברית הנישואים שלי. ואם אני לא דתיה, למה רב הוא זה שקובע האם אני אנשא או אתגרש?
ואגב יש חוק ומשפט למה פשוט לא פנו למשטרה בארצות הברית? שם אפשר לקבל עונש מאסר על פוליגמיה..
17/05/12 | 18:21
זה לא הרב
לא הרב הוא שקובע האם תינשאי או לא, בורא עולם קבע זאת בתורה המדהימה שלנו. הרב בסך הכל בודק לפני קיום החופה את כשרות העדים במקום, זה אחד התפקידים שלו מתוקף היותו רב
13/08/13 | 21:03
42. טיל קרקע ביטול חתונה.... חחחח
17/05/12 | 17:58
41. זה הרבה יותר מורכב ממה שאתם מציגים
17/05/12 | 16:22
40. ביטל חתונה
החלטה לא נכונה הלכתית שכן קיים כאן קידושין ואולי בשעת העדות הרהרו בתשובה? מה על יחסי המין בן בני הזוג ניתן לבטלם ?
רב יצירתי אם כך 80% מהזוגות בישראל התחתנו בשקר ובועלים את נשותהם בעילת זנות וילדהם ממזרים
יסלח לי כבודו מאיזה בקבוק עארק שתה לפני שכתב את פסק הדין? רבנים אלאק השם ישמור
17/05/12 | 15:48
הרב צודק
הרב צודק לגמרי ואכן לא הייתה פה חתונה כדת משה, הרב כנראה פשוט מאוד יודע את ההלכה ובקיא בסידור חופה וקידושין.
זה בערך כמו שבעל ואישה לא ישמרו טהרה ויביאו ילדים לעולם, אלה ילדים שנולדים בטומאה. קצת לימוד הלכות כיהודים לא יזיק לאיש...אה וגם כבוד לרבנים, לאלה שכן הולכים בדרך ב' בתמימות
בחורה פשוטה
13/08/13 | 21:06
39. מותר לה להתחתן עם כהן??
כמו שידוע לגרושות אסור להתחתן עם כוהנים ומכוון שלא היה חתונה אז זה אומר שמותר לה להתחתן עם כהן?
17/05/12 | 15:41
לא
לא, אסור לה להתחתן עם כהן כי אסור לכהן להתחתן עם מישהי שכבר איבדה את דם בתוליה. זו ההלכה בנושא
13/08/13 | 21:07
38. עד מתי נתן לאנשים חשוכים לקבוע לנו איך לחיות?
מתי העם בישראל יבין שאפשר להיות מדינה עם ערכים יהודיים גם בלי להיות מדינה עם חוקים ומערכות בירוקרטיות דתיות.
הפרדה של דת מהמדינה היא קריטית להמשך חיים תקין כאן, תדמיינו עוד כמה שנים כשיהיו יותר חרדים פה ואם לא נדאג להפריד את הדת מהמדינה אני לא חושב שזה מוגזם לראות חוקים כמו חובה למול כל בן זכר לפי הדת ודברים בסגנון.
ישראל לא תאבד שום חלק מהיהודיות שלה אם היא תוציא את הדת מהנהגת המדינה והחוקים ותשאיר אותה בפרטיות המאמין כמו בכל מקום תקין אחר בעולם.
17/05/12 | 15:32
אלוהים הוא לא "חשוך" מי שבחושך זה אתה....
17/05/12 | 17:42
כן ברור...
הכתבות שאנחנו שומעים לאחרונה על בני הנוער שרוצחים ואונסים הם בדיוק ההוכחה למה קורה כשמנסים לדמיין שאפשר להיות מדינה עם ערכים יהודיים אבל כזו שבפועל מתנערת מכל סממן יהודי.
ישראל בהחלט תאבד חלק מהיהדות שלה... היא תהפוך לעוד מדינה של גויים שבה רוצחים אנשים ברחובות בגלל שהם מבקשים שקט עבור הילדה הקטנה שלהם שלא מצליחה לישון...
17/05/12 | 20:12
ישנם ערכי מוסר אוניברסלים
לא לרצוח, לא לנהוג באלימות כלפי הזולת, לא לגנוב אלה ערכי מוסר אוניברסליים. צריך להיות אדם ערכי ולקיים אותם וליהדות אין שום קשר לעניין. הפשיעה בקרב יהודים אינה פחותה מפשיעה בקרב בני דת אחרת. להזכירכם שגדולי הגגנסטרים בארה"ב היו יהודים...
19/05/12 | 10:18
37. ישר כח הרב אברגיל.
17/05/12 | 15:25
36. מה עשיתם ממנו?
טוב, נחמד, גיבור? הרב הזה לא נחמד ולא גיבור. איזה מין אדם זה שפוסל עדים בגלל שהם לא מאמינים באמונה שלו עצמו?
ומעבר לזה - היהדות שוביניסטית בכך שהיא מאפשרת כזה דבר, שרק הגבר יכול להחליט על גירושין. זה משפיל, זה לא דמוקרטי, זה שולל את חופש הביטוי, החופש לשיוויון זכויות, חופש התנועה ועוד הרבה זכויות אדם בסיסיות אחרות.
17/05/12 | 15:18
מותק, גם גבר לא יכול להתגרש בלי אישור של אישתו...
17/05/12 | 16:16
35. אם ככה כולם לא נשואים!
17/05/12 | 15:00
34. לכל השוטים: אם היה כאן נישואין אזרחיים
אולי אתם לא אבל הנכדים שלכם היו מתחתנים עם גויים לחלוטין
17/05/12 | 14:58
33. אתם אנשי התקשורת חבורת נבלות!!!!!! רק רע יוצא מכם!עיתונאים מטומטמים!
17/05/12 | 14:57
32. הסתכלות אחרת
שיקראו טוב טוב כל שונאי הדת היהודית שחיים במדינה ושיראו שלא הכל שחור ברבנות והנה לכם דוגמא לפתרון!!!
17/05/12 | 14:51
הסתכלות אחרת ושפויה
לא הכל שחור ברבנות?
הבעל ברח, התחתן בשנית ובנה לעצמו חיים חדשים וזה לא מספיק כדי לשחרר את האישה מעגינותה ועוד הציעו לו אלפי דולרים!!! כל מדינה שפויה שמתנהלת על פי חוקים אזרחיים ולא מיסטיקה פרימיטיבית, הייתה מאשרת את הגירושין מבלי להצטרך ל"פתרון היצירתי" של הרב, שגם הוא בעייתי כשלעצמו.
אתה מוזמן להמשיך להיות תלוי ברבנות, אבל למה לכפות זאת על הרוב שמעדיף אלטרנטיבות מודרניות ונורמליות יותר?
17/05/12 | 16:15
31. קשה לי להאמין שאפשר להתבסס על עדים לא דתיים בשביל לבטל כתובה
עיקר הנישואים לא באים לידי ביטוי אם העדים כשרים או לא.
אם ככה אלפי זוגות בישראל לא נשואים כהלכה
זה מהפך הלכתי שאין לו אסמכתא!!
17/05/12 | 14:42
עכשיו תחשוב רגע לעומקם של הדברים
מדוע לפעמים מתירים לסתם עדים לבוא ולהעיד בחתונה.
לא תמצא עדים כאלה בחתונות של דתיים/חרדים אבל אצל חילונים כן. המטרה היא שתהיה אמתלה, חלילה והאישה תזדקק לזה, להתיר את נישואיה.
17/05/12 | 18:24
30. הכהנים היו מדליקים אש בשבת וביום כיפור בבית המקדש!!!!
עובד זר הגר בארץ הוא גר ואסור לו לעבוד בשבת קודש!!!על המעסיק אותו בשבת הוא מחלל שבת גדול!!!!
כל החתונות בטלות!!!!
הכל על כך ועוד באתר של הכהנים שב גוגל
17/05/12 | 14:34
29. די לכפייה הדתית
17/05/12 | 14:31
28. אין זה משהו ביהדות תמיד ימצאו פיתרון לכל דבר הזוי ככל שיהיה
17/05/12 | 14:29
27. תקדים מפתיע
מעניין .בטח יש אלפים שלמעשה לא התחתנו.כי העדים שלהם חילונים.פירצה לפריצות.
17/05/12 | 14:26
26. נמאסתם מושחתים וגזענים
מוסד הרבנות פושט רגל מוסד גזעני רודף בצע - בושה
17/05/12 | 14:19
25. גם מי שהיכן יהודי אחר
לא יכול לשמש כעד בחתונה
17/05/12 | 14:18
24. סוף סוף הרבנים באים לטובת האישה....
כל הכבוד לרבני ישראל שהתחילו לבוא לטובצ האישה ולא רק לטובת הגבר... זה תקדים מצויין לעתיד!
17/05/12 | 14:17
23. פרדוקס
האם לבכות או לצחוק????
מצד אחד, לפחות היא לא עגונה.
מצד שני, אנחנו פסולים??!
17/05/12 | 14:17
22. כל הכבוד! סוף סוף רב לדוגמא!!!
17/05/12 | 14:14
21. כל הכבוד לרב אברג'יל
צריכים להפוך כל אבן ולנסות בכל דרך לשחרר נשים מעגינותן.
17/05/12 | 14:10
20. מדובר במסורבת גט, לא בעגונה
עגונה היא אישה שלא יודעים איפה בעלה והאם הוא חי (נעדר, או שטבע בים ולא מצאו את הגופה).
האישה הנ"ל היא מסורבת גט - בעלה חי ויודעים איפה הוא.
17/05/12 | 14:06
19. סוף סוף השכל הישר מגיע
אני שמח מאוד שסוף סוף הרבנים מבינים את המצבים המורכבים אליהם נקלעה היום ההלכה.
אין מה לעשות, כמו כל מערכת משפט חייבים להתאים אותה באיזשהו אופן למציאות הקיימת.
זה כיוון לפתרון מעולה הגם שרבנים רבים התנגדו בזמנו לתנאי בנישואין ואני מאמין שיתנגדו גם לרעיון זה. אבל הלוואי. וכל הכבוד לרבנים! ייש"כ.
17/05/12 | 14:04
18. מתי נתקדם? מתי?
נמאס כבר מזה. רוצים הפרדה בין דת למדינה
17/05/12 | 14:04
מה הקשר?!!
17/05/12 | 17:41
17. מדהים
דיינים מעולים עם הרבה אומץ
17/05/12 | 13:59
16. ואי ואי עם ישראל.. );
מה נסגר עם העם הזה כבר... אם נמשיך עם המרידה בקב״ה מה נשאר לנו??? מה??? הרי אנחנו פה בגלל זכותנו כיהודים ואנחנו מורדים?!? הייתכן שנמשיך לחיות פה אם נוותר על התורה?? אפילו אויבינו מצהירים שכשאנו לא בתורה אז הם תוקפים אם לא נקשיב לרבנים בטוב הרי שנקשיב לנסראלה והמניג׳אד
17/05/12 | 13:58
15. ישששש. עכשיו אני יכולה לבטל את הנישואין שלי
17/05/12 | 13:58
14. מלכתחילה לוקחים עדים פסולים!
כל רב חכם שמחתן זוג חילוני בוחר בעדים פסולים וזאת מפני שהוא יודע שהזוג לא יהיה נאמן לאורך השנים ויש סיכוי שיולידו ממזרים.... באם הזוג איננו נשוי בעיית ממזרות אינה קיימת (בני זנות לא אסורים בקהל!).
דבר זה היה נהוג בצורה מפורשת ברבנות הראשית בכל מה שקשור בהשאת בני זוג בקיבוצים, שם נהוגה ההפרדה בין הילדים לזוגות (דבר שגורם בעליל ל.......).
אך בוודאי שיש הרבה רבנים חכמים לזהות זוג חילוני שנישא וברמתם הרוחנית והערכית אינם באמת מתכוונים לשמור אמונים אחד לשני - במקרה כזה טוב הוא עושה כאשר הוא מזמין עדים פסולים: קרובים של הזוג או כנ"ל.....
17/05/12 | 13:57
רב שעושה את זה חוטא ומחטיא!
רב שעושה את זה גונב את דעתם של הזוג והמשפחה וגורם לזוגות אלו לחיות בחטא כל חייהם!
"הוי דן את כל האדם לכף זכות"- כאשר זוג שבא לפני הרב להתחתן כדת משה וישראל, מחובתו לאפשר להם זאת ולהאמין כי הם ישארו נאמנים זה לזה.
סיכוי שהם יבגדו קיים תמיד, ובכל מגזר,, לפעמים יותר ולפעמים פחות כי הרי "אין אפוטרופוס לעריות", אבל הסיכוי הזה וההשערות למינהם של הרב- אסור להם להוביל אותו לשקר לכולם ולגרום להם לחטוא.
כואב לשמוע שדברים כאלה קורים וחוסר האמון הזה מצד הרבנים רק מוביל זוגות רבים לפנות לחתונה אזרחית לצערנו ולקיטוב בין חלקי העם.
17/05/12 | 16:26
13. טוב מאוד.תמיד תביאו עדים חילוניים לכל מצב של גירוש :)
17/05/12 | 13:57
12. שימו לב: גם כשרב עוזר לאשה נגד הבעל, הכותרת היא "חתונה בוטלה בגלל חילונים"
סתם שנאה
17/05/12 | 13:50