דיבור ישיר
תגובות (255 תגובות ב-194 דיונים)
144. צודק!!!! אין על התורה מרבה בבריאות וחיים טובים
* מרינה   11/08/19 | 21:28
143. חינוך חילוני כושל!!
* אריאל   11/08/19 | 21:27
142. אין על התרבות החרדית!!תקנאווו רק לני יש עבר לכם לא.
* דוגמן   11/08/19 | 21:27
מעניין מי מממן לכם את ההווה...פרזיט
* דקל   12/08/19 | 02:36
141. צודק!!!המשטרה צריכה לטפל באותם אנטישמים שככה כותבים
* חילוני   11/08/19 | 21:26
140. תשעה באב יום אבל לאומי
גם אדם שלא מאמין ביום הזה היה אסון לעם היהודי חוץ מחורבן בית ראשון ושני, נדבר היסטוריה זה היום שבו עם ישראל הלך לגלות והתחיל להרדף על ידי האחים זה היום בו נרצחו באכזריות המון יהודים אז במקום לאסור פתיחת חנויות ולאסור שידורים של דברים לא קשורים אף אחד לא מגנה את מה שהולך בתל אביב אם יחס כזה לתשעה באב עוד כמה שנים גם יום השואה יראה אחרת
* החלנה   11/08/19 | 21:17
139. כפייה חילונית
כיצד אתה יכול לטעון לכפייה חילונית??? אנו לא מכריחים אתכם לא לצום.... זאת בניגוד לדתיים רבים שרוצים לכפות עלינו לצום ולקיים מצוות. איש באמונתו יחיה ולכל אדם את הזכות לקיים את חייו בכל דרך בה ירצה.
* אנונימי   11/08/19 | 21:09
138. האם אפשר לכפות על מישהו חופש?
* יהודה   11/08/19 | 21:08
137. אין מקום להשוואה הזאת בככל
יום הזכרון לא שייך רק לציבור החילוני. חיילים מגנים עליך בגופם ואף בחייהם, הבחירה של ציבור מסויים, אותו אתה מייצג, שלא להוקיר להם תודה מגונה וטוב שכך. זו בריחה מהאחריות הקולקטיבית, התחמקות מנטל ההגנה על המדינה. מאז ומעולם לחמנו עבור המדינה הזאת גם בתקופת התנך.
* ישראל   11/08/19 | 21:01
136. כל הכבוד לך!! כל מילה בסלע!!
דחוף לנפץ את הבועה התל אביבית!!
* אני   11/08/19 | 20:47
135. האמפם היה סגור
היה מאוד קשה! אתה יודע מה זה שאין גלידה בערב בדיוק שאתה רוצה?? הרגשתי את החורבן
* לילוש   11/08/19 | 20:32
134. לכל ה״מאמינים״ מבזק חדשות: אין אלוהים!
ממש לא מעניין את ה״בריאה״ אם איציק מעפולה צם ביום כזה או אחר או אם אורית מתל אביב הדליקה אור ביום השביעי כל שבוע. ובבקשה צאו מהסרט שהעם היהודי הוא נעלה ומובחר זה פשוט הזוי ומביך לחשוב ככה במיוחד מי שחושב שהוא בנאדם רוחני. הדבר הכי חכם שכתוב בתורה (ספר שנכתב על ידי בני אדם) זה ואהבת לרעך כמוך אבל חבל שכל ה״מאמינים״ לא ממש מנסים לאהוב ויותר עסוקים בלשנוא ולהתעסק במה שאחרים עושים
* וגם אם יש תכנון תבוני...   11/08/19 | 20:28
133. מה אכפת לך מה אנשים אחרים עושים??
לא ברור לי איך אמונה או חוסר אמונה של אחרים משפיעה עליך ולמה זה מעסיק אותך שכל אחד יעשה מה שבא לו ואין שום סיבה לשתק מדינה שלמה בגלל אירוע היסטורי עתיק כמו שאין סיבה לשתק את המדינה ביום שבת או בכל יום אחר.
* שכל אחד יעשה מה שטוב לו בבית!!!!   11/08/19 | 20:16
132. כפייה חילונית
כתבה שמשקפת את המצב הכה עצוב במדינתנו. יש בקרב מרבית העם פחד מאוד גדול מהדת ומהמסורת וכל דבר מתפרש בגדר כפייה דתית והדתה. אבל כשמדובר בפעולות שמבטלות דת ומסורת של שנים יש תחושה של ניצחון. עצוב.
* אלינור    11/08/19 | 20:16
131. כי לדתייםציש חמישים אסורים שצריך לכבד על כל איסור של חילוני
* אלכס   11/08/19 | 19:39
130. תשעה באב, יום הזיכרון ויום השואה בתל אביב
לא לדאוג. בעוד 50 שנה החילונים גם לא יציינו את יום הזיכרון (הרי יהיה שלום) וגם את יום השואה. מי שימשיך את הזיכרון יהיו הדתיים.
* אבי   11/08/19 | 19:35
129. שבירת הסטטוס קוו - 1997
חוק ט באב נחקק ב 1997. כן - 22 שנים בלבד מאז שהכנסת אסרה על בתי תענוגות לפתוח בט באב. אם אתה רוצה להטיף - תמצא לך עץ אחר לטפס עליו. הכפייה הדתית של שנות ה 90 כללה גם את איסור ייבוא בשר טרף לישראל כנגד חוק יסוד חופש העיסוק. אשמת מי? תמיד החרדים - לא מסוגלים לחיות בידיעה שמקום אחר מחוץ לטווח הראייה שלהם עושה משהו שהם לא מרוצים ממנו. אתה צודק לגבי אי העמידה בצפירה - לא צריך לצקצק מעצם הרעיון - רק אם קבוצה חרדית עושה דווקא באמצע איזור חילוני. אתה טועה לגבי האענה שצום ט באב הוא חלק מהאתוס הציוני - בניגוד ליום כיפור - הוא פשוט לא.
* יסמין   11/08/19 | 19:32
128. כמה שטויות. מצד שני מה יש לצפות ממישהו שחושב שיש לו חבר דימיוני בשמיים
ולא סתם, חבר שפעם אחרונה ששמעו אותו הוא אמר למישהו לרצוח את הבן שלו... ועוד דבר, לפני שיחרב צריך שיהיה בית מקדש... ואם יהיה אז הלך עלינו גם ככה.
* רם   11/08/19 | 19:31
127. בבני ברק יכולים לחגוג ביום הזיכרון
ולא לעמוד בצפירה ולא לתרום את חלקם בצבא. אני לא אחגוג דווקא בערב תשעה באב. אין פה חיה ותן לחיות
* ג'יחרי   11/08/19 | 19:27
126. בואו ונעצור את ההסחפות המיותרת
זה באמת כל כך קשה ליצור סובלנות אחד כלפי הערכים של השני ? למה להשמיץ למה להקניט ולמה לשנוא. כולנו בני אותו עם שקיים אלפי שנים ושומר על ערך בסיסי ששמר אותו לאורך כל ההסטוריה בניגוד לממלכות ענק שקמו ונפלו. אז בואו ניקח אויר לפני שמעלים השמצות והקנטות כי בסופו של יום כולנו בני עם אחד ועם אינטרס משותף להמשיך לחיות במדינה הקטנה הזו ומחובתנו לשמור על אחדות וזה יקרה רק כשנשדר אהבת חינם
* אבי   11/08/19 | 19:16
125. פעם ראשונה שיש כתבה שמשקפת את הצד הזה,הגיע הזמן !
כל מילה בסלע.
* שפשפתי את העיניים לראות שזה אמיתי   11/08/19 | 19:14
124. יום הזיכרון ויום השואה ממש לא מעניינים אותי
שואה לא הייתה בכלל זה שקר של היהודים ויום הזיכרון לחללי צהל לא מעניין אותי כי עליתי בעלייה של שנות התישעים רובנו גויים אז מה זה משנה פחות חייל או יותר חייל אותנו הגויים מעניין רק ביזניס ותל אביב פתוחה רק בזכותנו
* אלכס   11/08/19 | 19:04
124 מה זה צריך להיות
יש מפגרים ויש מפגרים גמורים
* דל   11/08/19 | 19:28
לא מעניין אותך??
בזכות החיילים המתים אתה חי פה, חוצפן. לטובתך תתחיל להתעניין.
* ירדן   11/08/19 | 20:56
123. למה ביום השואה חנויות נסגרות מוקדם?
למה אין כבוד . למה שאני אכבד והם מבזים את הדרך שלי
* רות   11/08/19 | 19:00
השואה היא גם של החרדים
אני אחות במרפאה במאה שערים בירושלים ואני לא יכולה לספור את כמות המטופלים (החרדים!!) שלי שהם ניצולי שואה. הדתיים צמים לעילוי נשמת קדושי השואה בעשרה בטבת שהוא יום הקדיש הכללי, זה הממשל החילוני שהחליט לכפות על כולם את יום מרד גטו ורשה כיום השואה הרשמי עם מנהגי גויים של זיכרון כמו צפירה שאין לה שום משמעות דתית.לצום יש משמעות דתית יהודית.
* מישהי   11/08/19 | 19:20
122. מי מכריח אותך לאכול בתשעה באב?
כפייה דתית זה שכופים על מישהו לשמור מצוות בניגוד לרצונו וכפייה חילונית זה שהוא לא תמיד מסכים אז אני לא בטוח שאתה יודע מה זאת כפייה.
* "כפייה חילונית" עאלק   11/08/19 | 18:52
כפייה דתית
הוא לא דבר על זה שיכפו עליך לצום. דיבר על אי פתיחת מסעדות בתשעה באב. אתה יכול לאכול בבית יום אחד, לא יקרה כלום. זה נקרא לכבד.
* צורי    11/08/19 | 21:26
121. ט באב
רק הפרדת דת מהמדינה. כמו בכל העולם. בלי לשלוח עמותות דתיות לבתי ספר, בלי להזדקק לרבנות בכל עניין, עם תחבורה ציבורית בשבת, ובלי לתת לדתיים כספים קואליציוניים שיכלו לעזור לאלה שעובדים משרתים בצבא ומשלמים מיסים. הפרדת דת מהמדינה .
* אורלי   11/08/19 | 18:52
120. לפתוח מסעדה בט׳ באב בת״א זו כפייה?
מה כפוי כאן? מישהו חטף אותך והסיע אותך נגד רצונך לת״א? מישהו דחף אותך בכוח לתוך מסעדה? מישהו הכניס לך בורקס לפה? מישהו איים שאם לא תאכל יבוא שוטר? לא! לא! ולא! בסך הכל אנשים בת״א חיים איך שבא להם אז תשחרר אותנו מהשטויות שלך אין כאן שום כפייה חילונית! כפיה זה שמכריחים אותך לעשות משהו שאתה לא רוצה - למשל לא להכניס חמץ לבית חולים בפסח או להתחתן רק דרך רב! אני לא רואה איך העובדה שמסעדה מגישה אוכל ללקוחות בת״א מכריחה מישהו מבני ברק לעשות משהו בניגוד לרצונו?!
* ...   11/08/19 | 18:48
כפיה חילונית
למשל שזמר חרדי מופיע מול קהל נפרד ובית המשפט אוסר זאת. לאן הגענו....
* מישהיא   11/08/19 | 23:59
119. בית מקדש זה רעיון אידיוטי
לפעמים אני באמת מקווה שיבנה בית מקדש שלישי רק כדי שהוא יהרס שוב במלחמת דת. אוליי ככה הדתיים יבינו שזה רעיון אידיוטי. בימי ממלכת ישראל ויהודה זה אוליי היה רעיון טוב, חיבר בין שבטי ישראל. מה יצא מזה היום? להרגיז 2 מיליון אזרחים בישראל ועוד מיליונים בחול? בית מקדש לא מה שיקבע את החוזק של עם ישראל
* Brian may   11/08/19 | 18:45
לא צריך בית מקדש, מלחמת הדת כבר בעיצומה
* חילוני   12/08/19 | 00:54
118. השוואה צינית ומעוותת
* ..   11/08/19 | 18:39
+1
* 0   12/08/19 | 08:00
117. אז אל תעמדו בצפירה אין בעיה
תמשיכו למשוך את החבל הזה עוד ועוד ועוד עד שלציבור החילוני ימאס ואז אנחנו נתחיל לדרוש הפרדה של ישראל ל-2 מדינות- אחת חילונית ואחת חרדית (לדעתי זה מה שבסופו של דבר יהיה פה) כמובן שבמצב כזה יהיו גם שתי כלכלות נפרדות ושתי מערכות שונות לגביית מיסים ואז נראה איך תשרדו בלי התמיכה הכלכלית של העובדים, קטר ההייטק ומשלמי המיסים החילונים
* בהצלחה   11/08/19 | 18:35
בושה
גם אנחנו משלמים מיסים על כל דבר שקונים יורד מס
* Jakob   11/08/19 | 21:08
116. מצטער,ט׳ באב הוא אינו יום אבל לאומי הוא יום אבל שרק דתיים מציינים אותו
למען האמת אפשר למצוא הצדקה דתית לוותר על תשעה באב שהרי נכתב בספר זכריה ״ כֹּה-אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, צוֹם הָרְבִיעִי וְצוֹם הַחֲמִישִׁי וְצוֹם הַשְּׁבִיעִי וְצוֹם הָעֲשִׂירִי יִהְיֶה לְבֵית-יְהוּדָה לְשָׂשׂוֹן וּלְשִׂמְחָה, וּלְמֹעֲדִים, טוֹבִים; וְהָאֱמֶת וְהַשָּׁלוֹם, אֱהָבוּ״ כלומר ימי הצום יהפכו לימי שמחים לכשיקום הבית השלישי ועם הקמת בית מקדש השלישי,אמנם בית מקדש אין לנו ,ואני מאד מקווה שגם לא יקום אך מדינה יש לנו שזה עתה חגגנו לה 71 שנים וירושלים היא עיר בירתה. כלומר ימי הצום היה רלוונטיים לפני קום המדינה כעת הרבה פחות. אין באמת דבר כזה כפיה חילונית,כפיה משמע הכריחובניגוד לרצונך,איש לא כפה עלייך ללכת לתל אביב והכנס למסעדות,אין טעם בכפיה הדתית בלסגור חניות בתשעה באב. ועוד דבר הבית השני לא חרב בגלל שינאת חינם כפי שנוהגים לספר וחופשת הקיץ חוסכת למורים את ההסתבכות בבוקי סריקי של חכמים-טיפשים. הרי את האמת על חורבן הבתים בלאו הכי אין מתכוונים לספר. והאמת היא הרבה יותר פשוטה: פעמיים נהגה ישראל בשיגעון, דימתה את עצמה למעצמה והתגרתה בשתי אימפריות עולמיות, קודם בבל ואחר כך רומי. ישראל באיוולתה התעלמה ממגבלות כוחה - כוחה לא יענה את הכל - ועל כך נענשה. לא את מורשת הקרב הזאת מעוניינים כאן להנחיל. שהרי בשבילי תשעה באב זה יום מלא דמגוגיה על חורבן הבית ועל הסיבות לחורבן. למשל, השנאה שבעקבותיה היה חורבן הבית לא הייתה שנאת חינם, אלא שנאת שכר. היו סיבות טובות ומוצדקות: הקנאים בתקופתם עשו מעשי טירוף - רצחו את המנהיגים היריבים ושרפו את מחסני המזון – מה הפלא ששנאו אותם? יש להם סיבה הגיונית.
* יובל   11/08/19 | 18:34
משחק אותה מבין עם הציטוטים וההתנסחות ה׳גבוהה׳
עזוב את הסתירות הרבות בתוך דבריך, נלך לעיקר: מה האלטרנטיבה שאתה מציע בעצם? מאיפה זכותך על הארץ הזו? על ירושלים? אתה רוצה למחוק את החובות אבל להמשיך ליהנות מהזכויות?! פאתט
* סהר   11/08/19 | 21:01
אלטרנטיבה שאני מציעה רשומה בהכרזת העצמאות-חופש דת
אתה יותר ממוזמן לספר לי על הסתירות בדבריי ולנמק היכן אני טועה, אומר זאת כך אין טעם באבל הכפוי הזה בתשעה באב,מצטער,אך ט׳ באב אינו יום אבל לאומי כך גם לא י׳ בטבת,יז בתמוז ולא ג׳ בתשרי,רק דתיים מציינים אותם ,ולמען האמת גם בניגוד ליום הזכרון לחללי צהל ויום הזכרון לשואה ולגבורה שהם ימי זכרון ממלכתיים שראש הממשלה ונשיא המדינה מתכבדים בטקסים ואף עמידה בצפירה,ט׳ באב אינו ממלכתי ואינו טיקסי,הוא בא לידי ביטוי בצום ותפילות של אנשים מאמינים . יש נימוק דתי אפילו שימי הצום אינם רלוונטיים שעה שהקמנו מדינה וירושלים בירתה הבית לך ציטוט מספר זכריה שגם הוא סבור שימי האבלות הם אינם ניצחיים״ כלומר גם בהלכה יש נקודת זמן שחלק מימי הצום יהפכו לימי שמחה וששון,אמנם בית מקדש שלישי אין לנו,אך יש לנו בית,בית משלנו,מדינה שלנו עם צבא חזק שמגן עליה וירושלים בירתה,יש לנו רשיות המחזיקות אותה ויש לנו חופש דת,או לפחות כך נכתב בהכרזת העצמאות של מדינת ישראל וחופש דת הוא גם חופש מהדת. אין באמת מושג כזה ׳כפיה חילונית׳ משום שכפיה משמע הכרח,מישהו הכריח אותך ללכת לתל אביב להכנס לבתי קפה או מסעדות ולאכול מה שמתחשק לך? כך שאין מה להשוות ימי זכרון ממלכתיים ליום אבל דתי. שבעים ואחת שנים אחרי מלחמת העצמאות שלה, ישראל אינה מדינה עצמאית. אמנם, היא לא נרמסת על ידי שליט זר, ונכון שיש לה דגל וצבא והימנון משלה, אבל ישראל היא מדינה משועבדת, משועבדת לעצמה: היא כבולה בדפוסי מחשבה מאובנים, היא אסורה באזיקים של תפיסות עתיקות, היא נתונה בעול שהיא עצמה הניחה על צווארה. מן הבחינה הזאת, ישראל בשלה להופעתו של לוחם שחרור גדול, שיילך בדרכם של המשחררים הגדולים הקודמים שלנו. לאו דווקא אישים כמשה רבנו ויהודה המכבי, ששיחררו אותנו מעול זרים, אלא כאלה ששיחררו אותנו מעצמנו: יוחנן בן זכאי, ששיחרר אותנו מעבודת הקורבנות והמקדש; תיאודור הרצל, ששיחרר אותנו מן ההמתנה הפסיבית לגאולה; דוד בן גוריון, שקיבל את תוכנית החלוקה כבסיס להקמת מדינה; ויש בוודאי עוד מורדים ורפורמטורים ומהפכנים כאלה, שאני, בבורותי ובשכחנותי, לא הזכרתים. ביטויים על שינאת חינם וכנסים של פיוס ולמכור בהם מעשיות לפתאים, שהחורבן קרה בגלל חוסר אחדות. ובמקום להתאבל על אובדן החיים והחופש, משווקים לנו את בית המקדש, אותו מוסד שנביאי ישראל הספיקו לסלוד ממנו כבר בגרסתו הראשונה ואכן, 'שנאת חינם' היא תיאור מרוכך של מה שעוללו לנו יוחנן מגוש חלב, אלעזר בן יאיר ושמעון בר גיורא, מנהיגי הקנאים, בנחישותם האלימה והרצחנית – עוד הוכחה למה שיכול מיעוט קיצוני ונחוש לעולל לחברה שמתירה לו לגדול ולהתעצם בשמה של איזו אחדות, כביכול. יהודה לא חרבה בגלל פילוג והיהדות לא שרדה בגלל אחדות. יהודה חרבה בגלל העליונות הצבאית של הרומאים, בגלל הטיפשות והקיצוניות של הקנאים ובגלל כניעתה של המנהיגות לאלימות המשיחית שלהם. היהדות שרדה בזכות החוכמה, החזון והמתינות של אישים כמו רבן יוחנן בן זכאי, מי שהצליח לחמוק מידם הרצחנית של הפטריוטים הללו, להסגיר עצמו אל הרומאים, להחליף את המקדש בבית הכנסת ואת הכבשה השחוטה בתפילה, ולצייד אותנו באמצעי קיום רוחני ותרבותי לימי הגלות.
* יובל   12/08/19 | 19:56
מה אתם יודעים על 9 באב
בעלי פאבים ,חנויות ומסעדות. תשעה באב הוא יום אבל לאומי ,לחילוניים ולדתיים. אם אתם לא מציינים אותו ,אז מה ההבדל ביניכם ושאר העמים ?? גם אם תרצו להתנתק מהמורשת, לא תצליחו,כבר יזכירו לכם אותה ,וחבל שזה יהיה כך.
* יהודים תתביישו לכם   11/08/19 | 23:19
115. החורבן יקרה בגלל מטומטמים כמוך
* לאון   11/08/19 | 18:02
114. די עם הכפייה הזאת!!! מי שרוצה שיפתח מי שלא לא!! חאלס
* די   11/08/19 | 17:56
זה הבעיה
די עם הכפייה הזאת !!! מי שרוצה לעמוד דום בצפירה שיעמוד ומי שלא לא !! חאלס
* הצוחק   11/08/19 | 18:40
צודק
די עם הכפייה הזאת!!! מי שרוצה לעמוד דום בצפירה שיעמוד ומי שלא לא!!!חאלס
* חלום    11/08/19 | 18:44
113. מי הגאון שכתב את הכותרת?
בית שלישי יהיה נצחי, הוא לא ייחרב לעולם. אבל כפי שזה נראה, הוא ייבנה אולי בעוד 2000 שנה.
* so   11/08/19 | 17:52
טיפש- נשאר רק 224 שנים לעולם להיות קיים-
אם לא יבוא משיח צדקנו לגאול אותנו ויבנה בית המקדש, אבל אנו מאמינים שהמשיח יבוא בעז"ה עוד קודם ולא חלילה ייחרב העולם, תדבר קצת עם שכל לפני שאתה כותב שורות אלו כי עוד 2000 שנה אין עולם הזה (אנו מאמינים שבעז"ה יבנה בית המקדש ונחייה חיים נצחיים ומושלמיםםם)
* חכם   12/08/19 | 00:46
112. שנאת חינם ויריקה לבאר ששותים ממנה, אם נשכיל לנתק אתכם מכל תקציב ומשהו שקשור למדינה-אולי נצליח להציל אותה מחורבן.
"כפייה חילונית" ... אני דתי ונגנב למה מאקו נותנים במה לאנשים כאלה
* אריה   11/08/19 | 17:48
111. האמת כואבת! כתבה אמיתית
תודה רבה לכותב על האמת האיומה במדינתנו הקטנה
* דליה   11/08/19 | 17:44
110. איש באמונתו יחיה
מה אכפת לי שאתם צמים היום אני רוצה לאכול. מה אכפת לי אם אתם לא עומדים בצפירה ביום זיכרון. לא הדתה ולא חילון, כל אחד יעשה את הנכון בעיניו
* בר   11/08/19 | 17:42
אז בבקשה תשתקו ואל נא תדברו על החרדים שלא עומדים-
ביום הזיכרון או יום השואה ולא מחשיבים את יום העצמאות כאל יום חג
* א   12/08/19 | 00:48
109. התביישי לך תל אביב
העיקר שאומרים שיש כפייה דתית בארץ הקודש
* אני   11/08/19 | 17:40
108. צודק מאוד!!!
הזדהתי עם כל מילה של הכותב
* שני   11/08/19 | 17:39
107. כתבה בזויה לכל הדעות
העיקר שאין כפייה חרדית
* עג   11/08/19 | 17:34
106. איני דתי -אך הוא צודק במאה אחוז לצערינו
יש פה מקום לכולם...ואיש איש יעשה כראות עיניו אך תשעה באב ויום כיפור אלו 2 ימים חשובים לכל ואנחנו הולכים ומאבדים את זה איני שומר שבת אך גם בזה אפשר למצוא את עמק השווה..בואו נחיה פה ביחד
* דוד   11/08/19 | 17:29
דבריך ממש מחזקים- כאלו אנשים יכולים לגרום לאחדות-
בעם ישראל, כי עם ישראל אחים הם, עם אחד ומיוחד
* א   12/08/19 | 00:52
105. לא יזיק לילמוד היסטוריה
מעולם לא היה קשר בין חורבן בית המקדש לבין הגרוש לגולה.אומנם דיכוי מרד בית שני היה טראגי לעם ישראל,נעשה בו רצח עם שבאחוזים היה גדול יותר מהשואה במלחמת העולם השניה.וכן החרבת בית המקדש היתה מעשה קשה ששינה את פני הדת היהודית בצורה משמעותית.אבל הגירוש לגלות היגיעה רק כמאה שנים מאוחר יותר,אחרי מרד בר כוכבא."הוא היה גיבור הוא קר לדרור"והוא או בעצם הם(בר כוכבא והגורו ההזוי שלו עקיבא)גררו את עם ישראל למרד נפל הזה שדוכא בכמה שבועות,ואחריו עם ישראל גורש לגלות כעונש מידי האימפריה הרומית,עובדה.וגם כל האגדות על זה שהמרדות (בית ראשון,בית שני ובר כוכבא)נכשלו בגלל סיכסוכים פנימיים בתוך העם.סליחה אבל שטויות...המרדות נכשלו בגלל שעם ישראל או ההנהגה שלו בעיקר לא העריכו את האויב שעמד מולם בפעם הראשונה האימפריה הפרסית ובשניה ובשלישית האימפריה הרומית.היסטוריה יהודית לגמרי,ככה כתוב אצלנו,צריך רק לקרוא,למה מעדיפים לעוות ולהאמין אחרת,לא יודע אבל קראתי וככה היה כתוב.
*  אלמוני שממש רוצה להישאר אלמוני   11/08/19 | 17:28
104. על מציאת סיבה לכל..
חורבן הבית בגלל שנאת חינם ופילוגים שאין להם סוף ותכלית..
* רחל סודרי   11/08/19 | 17:28
103. איך לפתוח חנות בשבת זה כפייה חילונית?
אף אחד לא מכריח את הדתיים לקנות בשבת.
* ל   11/08/19 | 17:24
כי מכריחים את המוכר לעבוד בשבת
ואם הוא לא יסכים לעבוד גם בשבת את יפטרו אותו
* מישהי   11/08/19 | 19:25
102. חורבן הבית יבוא בגלל תל אביב
בושה וחרפה להשוות את יום הזכרון לחללי צהל או את הצפירה ביום השואה לדעות בנושא דת ולכפיה הדתית. הכותרת עוד יותר מקוממת ומתסיסה פשוט דוגמא לאיך מחרחרים מלחמה. חבל שנותנים לאיש כזה לכתוב
* יעל   11/08/19 | 17:23
101. עוד חכמולוג מבית היוצר של הפרזיטים
* עמי   11/08/19 | 17:11
100. יפה כתבת
* לירון   11/08/19 | 17:11
בהחלט!!!!
* אני   11/08/19 | 17:40
99. כאשר אין צבא חזק יש חורבן. במקום להאשים את תל אביב תאשים את אלו שלא מתגייסים
* רביב   11/08/19 | 16:59
98. על מה חרבה ירושלים
אני הייתי מציעה שבתשעה באב נעשה צום של פוסטים וכתבות שמגבירות את הפילוג.כולנו יודעים על מה חרבה ירושלים..אז לפחות היום כדאי שלא נכתוב דברים שמגבירים את הפילוג
* מיכל   11/08/19 | 16:58
חוץ ממך, כולם יודעים...
* לא על פילוג   11/08/19 | 19:49
97. אתה יודע היטב שחורבן הבית היה בגלל הכהנים המסואבים רודפי פוליטיקה כמו היום
* אילן   11/08/19 | 16:58
96. כפירה
צריך לפתוח גם ביום כיפור
* כופר   11/08/19 | 16:53
תתביישי לך או לא כפיר או כפירה טיפשה כמוך לא פגשתי ולא אפגוש
כל אוכלי החזיר לוקים בטפשת וטימטום
* תבושי   11/08/19 | 17:34
95. קשקוש מקושקש
אם אני יהודיה שלא מאמינה בתנך או במצוות, אז מה זה עניינו של מישהו? אבל לא להאמין בחיילי צה"ל זה בגידה בעם
* יעל    11/08/19 | 16:49
אני משתגעת היכן לפעמים השכל של אנשים נמצאאא-
לא להאמין בתנ"ך ואפשר להוסיף - גם בחיילי צה"ל היקרים שלנו- זה נחשב לבגידה בעם כי העם שלנו הוא העם היהודי והמובחר, איפה אנו נמצאים שהשם ירחם על כל עמו ישראל ויכניס בליבם קצת שכל וחכמה להבין את עיקר תפקידנו בעולמינו, אני ממש מרחמת עלייך ועל כל התינוקות שנישבו שאינם יודעים ומבינים את תכליתנו בעולם הזה
* אלמונית   12/08/19 | 01:02