דיבור ישיר
תגובות (207 תגובות ב-122 דיונים)
72. צודקת לחלוטין
רב הוא בשר ודם כמו כולנו והם מתנהלים כמו ראש כת לכל דבר! הם מחליטים אם לחסן תינוקות אומרים לבני הקהילה לא לקחת את הילדים לרופאים. לא לבלוע תרופות ובכלל מחליטים לקהילה בכל מעגל החיים. הגיע הזמן לעשות לזה סוף. שייתנו עצות אך ורק בנושאים רוחניים וישאירו לבעלי המקצוע לטפל בנושאים האחרים.
* הממסד אשם   15/07/15 | 15:02
אין יותר רדוד ממך
חבל שאתה חי בארץ ומכיר את הדת פחות טוב מאסקמואים....אחי ,אתה צודק שיש רבנים כמו הרב שעליו הכתבה שהם לא רבנים אבל מכאן ועד לזלזל בעצם הממסד ....?! פתח עיניים ותראה שאתה מחליט לא לקחת חיסונים כי חמותך לא ממליצה ...(יש כאלה גם כפרה) אבל לצעוק בבורות בטון של ידיעה .... תתקדם
* אחד   20/07/15 | 23:19
71. כתבה כלכך לא עניינית על גבול המסיתה.
רב זה איש מקצוע לכל דבר ועניין שמטבע הדברים מתייעצים איתו גם בנושאים אינטימיים יותר. להציג את זה בתור חדירה לפרטיות ופולשנות זה לא נכון וזה מראה כמה את בורה בעניין. את טועה ומטעה ועצוב שזה כך
* .   15/07/15 | 13:10
70. אסור לנו לשפוט אף אחד
מי אנחנו שנשפוט..הרי אף אחד מאיתנו לא היה שם...די להכפיש ציבור שלם ..די לתפוס טרמפ בגלל מקרה כזה או אחר על ציבור שלם .. אני אישית לא חרדית אך יש לנו הרבה מה ללמוד מהם...הם מכבדים את נשותיהן כאילו היו מלכות..תלמדו קצת חומר בנושא ותבינו
* שרה    15/07/15 | 12:39
69. אוי את עקומה. מה את שופטת אנשים שאת לא מכירה?
* שרית   14/07/15 | 21:55
68. אני מכיר את הרב
הכל שטויות.תכלס הכותבת רק רוצה קצת צומי
* אבגדה   14/07/15 | 17:30
67. עיוות מציאות
אורית.החלטת להציג בצורה מאד מבזה את התמונה . אישה שיש לה בעיה רפואית ומתייעצת עם הרופא אם יכולה לקיים יחסים זה לא מבזה???? הרופא מבצע בדיקה פנימית ועיון מעמיק ב"מקום" אבל זה בסדר ומובן מקצועית ומוסרית. אותו הדבר . אישה שיש לה כתם על בד הבדיקה לפי ההלכה צריכה לעשות שאלת רב ולהראות לו את אותו בד בדיקה (אפשר להשאיר לו את זה בצורה אנונימית עם טלפון לתשובה ).אם היא לא רוצה לשמור הלכה החלטה שלה .אבל מכאן ועד זילזול בעצם העניין ...... ?!?! רב נורמלי ! יתייחס לשאלה הזאת בכובד ראש ובכבוד וינסה למצוא הכל בתוך מסגרת ההלכה! כדי להגדיר את האישה כטהורה מבחינה הלכתית להיות עם בעלה .
* אחד    14/07/15 | 14:06
צודק בהחלט
אבל מי שלא דתי/חרדי, לא יבין זאת.
* יוסי   15/07/15 | 09:35
מסכימה לחלוטין
כאמור רב הוא איש מקצוע והוא מכיר את ההלכה ולכן מי שלא יודעת טוב שתעשה שאלת רב אצל רב מוסמך שינסה להתיר לה. כשהיו לי שאלות בטהרת המשפחה שאלתי רבנים וכולם ענו באופן מכובד ועניני כפי שהייתי מצפה מרופא. כמו שמותר לאשה ללכת לרופא גבר כך גם בעניני הלכה ויש עניין בשאלת רב ובאמונת חכמים. לעשות מכולנו טיפשים ובורים זה נוח אולי לחילונים. זה שיש רבנים שמנצלים את זה ועובדים על כולנו זה כואב אבל זה לא אומר שנזרוק את מוסד הרבנות לפח. בדיוק כמו שיש שופטי בית משפט שלקחו שוחד ורופאים סוחרי איברים ועדיין אנשים הולכים לניתוח. יש עניין לבער את הרע מקירבנו וכל הכבוד לתלמידי הרב שלא הלכו וצעקו הוא זכאי אלא שרפו את ספריו וקרעו קריעה. דוקא כי יש להם אמונת חכמים והלכו אחרי הרב שמואל אליהו. בקיצור אולי כוונתך ככותבת רצויה אבל הדרך... חילול השם...
* אני   19/07/15 | 12:28
66. הפנטיות של החרדיות שוברת כל "שיא", הרבנים מנצלים זאת *{}*
* "מרביצים" בבנותיהם "תורה ומצוות"   14/07/15 | 12:13
65. אם "מותר" לרב לשכב עם תלמידיו, מותר לך לשכב עם בעלך...
* וגומר *{}*    14/07/15 | 10:23
64. טור של מתוסכלת שחשה חכמה...
* יוני   14/07/15 | 01:04
63. אין על הציבור הדתי לאומי!!!
כשקורה דבר כזה בציבור שלנו [דתי לאומי] אצל רב גדול לא מספרים סיפורים שלא היה וכו.. אלא הפוך מחרימים אותו מיד! מה שלא כמו בציבור החילוני, ששם ראשי ממשלות לשעבר, שרים, אנשי ציבור וידועי שם, כל שני וחמישי מורשעים על עבירות אונס, שוחד, מרמה, רצח וכו..
* דתי   13/07/15 | 23:53
62. זה שיש רב זה בדיוק כמו יועץ
אני מסכים שרב זה לא דבר מושלם גם לרב יש יצר .. לא מצדיק אותו בשום מעשה (אם קרה).. התורה מכבדת את האישה מאד! שיר אשת חייל בשבת זה מדבר על מעלת האישה , זה שאישה לא מעלים לתורה וכו׳ מצד כבוד האישה (כידוע שיש לה זמן שהיא אינה טהורה וזה מאד אינטימי לשאול אם את היום יכולה לעלות לתורה או לא?! בנוסף זה שמוצר לשכב עם האישה זמנים מסויימים זה ההכבוד לא כמו במקומות אחרים שמתי שרוצים אז מקיימים יחסים .. לא מקיימים יחסים עם הרבה אנשים לפני החתונה .. שעך שמתי שמגיעים לחתונה ואומרים זה האישה שלי!!! ומתחילים לעשות השוואות ( קצת ללמוד לפני שמדברים! רב זה בדיוק מאותו מקום של יועץ ולצערינו לשני הצדדים קיים הדברים !
* אנונימי    13/07/15 | 23:44
61. חחחחחחח
פשוט פשוט מעלה צחוק ענק על שפתי אין איך פאקינג כזאת כתבה מתפרסמת חחחחחחחח אין רמה אין טענה אחת אבל אחת בכיוון של נכון גם אם רוצים להשמיץ, להכליל, לסלוד לפחות שיהיה קרוב פשוט הזוי! בחיאת מאקו?!
* אבי   13/07/15 | 23:31
60. זה שהוא חזיר לא אומר שהתשובה שהוא נתן לגבי גויות לא נכונה
* יוסי מ   13/07/15 | 20:52
59. הפוך לגמרי
דווקא כי הם אמונים על שמירת המצוות ופסיקת ההלכה הם מחוייבים יותר מכולנו. וזה החינוך הדתי!!! אני לא יודע מי חינך אותך אבל שוב אצ מוכיחה שאת מדברת שטויות. מה שקרה שם זה ניצול מרות של סוטה בדיוק כמו בכל מקרה של ניצול מרות רק שכאן מצטרף לזה שהוא בגד בכולם.
* דוד   13/07/15 | 03:18
58. שעושים רע בשם הדת זה דבר חמור , אבל לנצל את זה כדי להשמיץ את הדת זה או בורות גמורה או סתם ציניות מושחתת .
אין סליחה ומחילה למקרים המיוחסים לעברייני מין גם עם הם רבנים ואנשי דת להפך זה יותר גרוע מפני שאנשים אמורים לסמוך עליהם , אבל השימוש הציני במקרים האלה כדי להשמיץ את הדת זה דבר חמור ובלתי נסלח של אנשים שאין להם תוכן או סתם בורות ללא מעצורים כי יש בדת את כל היופי והחן כדי להצליח בחיים רק פשוט צריך לראות את זה באור הנכון כמובן שאסור לטמון את הראש בחול ולהיות מפוקח כדי לא לפגוע ולהיפגע על ידי הדת , אבל פרופורציות זה דבר חשוב מאין כמותו . דייייי לציניות הדוחה מכל וכול
* יוסי   13/07/15 | 02:33
57. מי כאן פאנט ומי מזלזל בנשים-
הבעיה של כל המגיבים כאן היא הפטרונות על הנשים הדתיות וההחלטה האוטומטית בקשר לאמונות שלהן. לידיעתכם. כמו שיש גברים בוגרים דתיים כך גם נשים בוגרות ועצמאיות ודתיות! הצורך שלהן ביעוץ הלכתי הוא ממש אותו צורך כמו של בעליהן כך שאף אחד לא "מתייחס" אליהן בצורה מסוימת או "כופה" עליהן דברים. הזלזול האמיתי והפנאטי בנשים הוא שלכם, החילונים. שבאופן אוטומטי מסווגים כל אישה דתית כשפוטה חסרת מח המצייתת באופן עיוור לגברים השולטים בחייה וכאילו אין לנשים את היכולת לחיות באורח חיים מסוים מתוך בחירה אישית.
* א   13/07/15 | 02:07
56. מסכימה איתך מאוד! אבל...
עם זאת אני חושבת שזו הכללה גסה שמנמיכה את הדת והדתיים. יש כאלה, אבל יש גם הרבה אחרים... בעלי חשיבה עצמאית וליברלית שלוקחים את הדת למקום טוב, מאוזן ונעים.
* דתיה במצבך 😉   12/07/15 | 21:07
55. משאירים את הראש בבית
משאירים את הראש בבית והולכים לרבנים. איבדו לחלוטין את שיקול הדעת העצמי ולקיחת אחריות אישית מתוך שיקול הדעת. הפכו את הרבנים לנציג האלוהות שיודע הכל, רק הוא קובע בכל דבר וענין, מחליף ומבטל את הציבור ומשמש "יועץ" לכל פרט וכל ענין מה ההבדל בין כת דתית כזו או כל דת אחרת?
* גדי   12/07/15 | 18:39
54. הרב מצפת
גם חילוני חייב בכל המצוות בדיוק כמו דתי. זה לא בחירות. וכל החכמים בלילה שאומרים אין אלוהים הם יפגשו איתו אחרי המוות על אפם ועל חמתם!זה כמו שאחד שאל רב: היית למעלה וראית שיש אלוהים?הרב ענה לו בחכמה:ואתה היית וראית שאין אלהים? אז איך אתה לוקח סיכון לחיות כמו בהמה..…
* שועל   12/07/15 | 14:59
53. קודם תכירי חרדיות ואחר כך תכתבי מה שבא לך
אין גבר שמכבד את אישתו יותר מגבר חרדי היסוד בשלום הבית עליו אנו גדלים זה כבוד לכבד אחד את השני את כותבת דברים מתוך בורות ומושפעות מהתקשורת אין שום בסיס למילה מתוך מה שרשמת כדאי שתתחילי לקלוט שמי שמסכן זו את ולא אנחנו ואני יכולה להבין שאת מדברת מתוך קנאה בציבור ולא מתוך רחמים עליהם אני גרה בעיר שהמיעוט הוא דתי וחרדי ואני יודעת שאני בחורה שווה ומטופחת וניראת טוב ויש לי בעל ומשפחה לתפארת ואני מקבלת הערכה גדולה דווקא מהחילונים שסביבי אז אולי כדאי שתכירי גם אנשים מסוג אחר ואל תכלילי
* ל22 החצופה   12/07/15 | 14:38
מכירה הרבה דוסיות אופנתיות ושוות
זה לא נכון להכליל מכירה מלא דתייות וחרדיות שהם ממש לא הסמרטות של הגבר ויש להם מילה והגבר שלצידן מכבד אותן לא פחות מגבר חילוני אולי אפילו יותר
* חושבת בדיוק כמוך   13/07/15 | 20:37
52. סיפור אמיתי!אמא אחת טילפנה לרב ושאלה על
בנה בן השנתיים שבקושי שמע וגם את מכשירי השמיעה היקרים....הוא היה מאבד.הרב החזיר לה תשובה שאם תחליף לו את השם הוא לא יצטרך את המכשירים וישמע טוב.קראו לילד אלישמע....והוא לא שמע.ההורים החליפו לו את השם והפלא ופלא....הילד שומע.תאמינו או לא ...אני לא משקרת!!!!!!!!!!
* חדרתית   12/07/15 | 14:17
51. אני הייתי מתייעצת עם הרב טלפונית.משאירה
למזכירה שלו את שמי,שם אימי וגילי ולמחרת הייתי מתקשרת למזכירה שהייתה מקריאה לי את תשובתו של הרב!!!!!יש לציין שהרב מאוד עזר לי ולסובבים אותי!!!!לא רואה בזה שום פסול במיוחד שהוא מאוד מכוון אותי ועוזר לי!!!!!לא מבינה למה הנשים(אם בכלל....)הגיעו אליו כשאפשר להרים טלפון.....לי זה מריח מסריח עובדה(!!!)שעדיין לא פרסמו את שמו.נחיה ונראה.
* חדרתית   12/07/15 | 14:08
50. מפגינה בורות מוחלטת בעניינים שלא מבינה
אורית. אין ויכוח לגבי חומרת המעשים. וגם לגבי השתעבדות לרב. רב טוב הוא רב שמשרת את הציבור שלו ולא להפך. שירות זה מתבטא בעזרה ועצות ותשובות לשאלות - כן, גם בעלות אופי מיני - חינוך וכיו"ב. זה שישנם פושעים או חולים בקרב מנהיגי ציבור דתי כזה או אחר, לא מעיד על הכלל ולא על מהות יחסי רב תלמיד. את ממהרת לשפוט זאת כתופעה על סמך מקרה בודד. גם אם יהיו עשרים מקרים דומים חס וחלילה, אין זה מעיד על הכלל. רוב הרבנים חיים בשקט אל מול קהילותיהם ודברים כאלה מהם והלאה. מה לגבי פסיכולוגים ומטפלים שמשתמשים בסמכותם כדי לנצל מינית? זה הופך את כולם לסוטים? או שפה תתיחסי נקודתית לאדם כזה או אחר. עצתי לך, צאי מההכללות חסרות ההבנה ודברי על העניין הזה לגופו. אכן מקרה נוראי שמצריך חשבון נפש אצל כל אחד ואחת.
* רועי   12/07/15 | 10:49
כל מילה בסלע
* יפה מאוד   12/07/15 | 12:48
צודק צודק צודק!!
לא יכולתי לנסח את זה טוב יותר...
* ל_ רועי..   13/07/15 | 19:26
49. אורית את לא יודעת כלום מה היה שם
אני מכירה מישהי שהרב ביצע בה את המעשים היא אמרה לי שהרב סימם אותם לפני הוא הביא להם כוס מים עם סמים בתוכו נראה לך שהן מטומטמות הם היו על סמים אז פעם הבאה שאת כותבת טור תבררי קודם מה היה הסיפור
* אילנה    12/07/15 | 09:50
48. כל הכבוד לך דסי. יש לך את זה
כושר הסברה. חופשה נעימה
* גולד   12/07/15 | 09:38
47. רבנים מקובלים
הרב שמואל אליהו תמך בראש הישיבה כל זמן שדרכו הקבלית לא התנגשה עם פשע, והוא מפרסם ומאמין בכל הניסים שעשה אביו הרב מרדכי אליהו זצל, הרב שמואל אליהו לא מבין עד היום את הקשר בן מקובלים וניסיהם לרבנים שמנצלים את הדרך הקבלית לפשעים
* חיים   12/07/15 | 09:20
מסכימה איתך
* יעל   12/07/15 | 11:15
46. אומרת זאתי שהחינוך החילוני פשט את הרגל איזה אבסורד
* מני   12/07/15 | 06:43
45. את חילונית מה לי ולך
* מה שהרב אומר    12/07/15 | 06:41
44. גם לחילוניים יש מושאי הערצה.
אז שהגברת נבון לא תבלבל במוח על חינוך להערצת רבנים אצל הדתיים. שופטי בית המשפט העליון למשל, נחשבים בעיני חילונים רבים לכעין אדמו"רים ורבנים נערצים. כנ"ל לגבי שחקני ספורט, כוכבי קולנוע וכדו'.
* יוני   12/07/15 | 02:14
43. באמת בעיה שלהם
רב הוא לא בודהה כל יכול.. רב מבין בתורה והלכה.. עם יש לי נזילה אני מתקשר לאינסטלטור.. ואם יש לי שאלה על כשר או לא, אני מתקשר לרב.. כל שאר 'הקמעות מרב' פסול
* אעלק רב   12/07/15 | 01:19
42. דנים עפ"י חברה אחת קטנה בציבור הדתי
* חסוי   12/07/15 | 01:11
41. כתבתה של אורית נבון
גם אני באה מבית דתי איך מסכימה לגמרי עם העניין של שאלת הרב שאמור ליבדוק את הבד בימים הנקיים זה. באמת חולני ואני לא מבינה מה הוא צריך לדעת מה קורה לי בגוף? איפוא הצניעות?
* אילנה   12/07/15 | 00:55
רובם רבנים וזה מומחיותם
זה כמו ללכת לרופא ממין זכר. לא לשפוט עפי מקרה כמו זה
* פוסקי דמים   12/07/15 | 12:50
למה גניקולוג יותר טוב?
* מני   13/07/15 | 08:59
את בטוח לא נשואה...חחח...
* לאילנה..   13/07/15 | 19:27
40. עשה לך רב והסתלק מהספק
* שיקו   12/07/15 | 00:36
39. היום הגברים לא עוסקים בהלכות ולכן שואלים רב לגבי צבע הדם
מקווה שהבנת ושתתחתני עם גבר שיידע את ההלכות ולא תצטרכי לשאול
* פעם הבעל היה בקיא בהלכות   12/07/15 | 00:26
38. את חרטטנית
אין רב שמקבל נשים ובטח לא על נושאים כל כך צנועים את שופכת דם של מגזר שלם אישה שמתעניינת עם גבר ולא משנה מי הוא היא טיפשה גבר הוא גבר ולא משנה מי הוא יש לו יצר הרע ואחר כך מתפלאים שהגבר עובר את הגבול
* צ'יקו   11/07/15 | 23:57
37. חבל מאוד
חבל שלא בדקת ואת סתם משמיצה, אני גרה בצפת ויש לפחות 3 מתלוננות שהן לא דתיות בכלל!!!
* הדר   11/07/15 | 23:03
מה זה חשוב זו לא הנקודה העיניין הוא שהוא ניצל מעמדו
* להדר   12/07/15 | 11:22
36. נקודה למחשבה והתפקחות:)
אורית יקרה,נשמע שיש בך הרבה מירמור על המסגרת הדתית והחינוך שלה..בואו נזכור שמדובר במקרה אחד מזעזע ולא שגרתי שבו אפילו לא מדובר ברב קיבל הסמכה ברבנות-תכלס הוא לא רב על פי החוק וההלכה.מדובר באדם שהתעסק בעיקר במוסר וקבלה הקים ישיבה וקיבץ סביבו קהל מאמינים שגם סגדו לו.פה הבעיה-רב הוא לא אלוקים ואין אף חינוך דתי שמחנך לחשוב כך ואם יש זו כת ולא דת.בעיני הדת גם רב הוא אדם כמו כולם וגם לו יש אפשרות לחטוא.חכמים אפילו אומרים לנו "כל הגדול מחבירו יצרו גדל הימנו"."אין אפוטרופוס לעריות"...נשמע שדווקא את שחושבת עצמך למפוקחת בעניין מזועזעת מהעובדה שמדובר ברב.זו הטעות וכנראה שגם את לוקה בה-רב הוא לא אלוקים ולעניין חטאים אינו חסין יותר מאדם אחר אלא להפך-יצרו אפילו גדול יותר משל אדם פשוט.
* דסי   11/07/15 | 22:45
דסי, יפה מה שאמרת.... אהבתי
* אסתר   12/07/15 | 00:33
לכן חובה עלינו להוקיע ואבוי לנו אם לא נזדעזע ממיקרים אלו בקול רם
* נשים אינן הפקר    12/07/15 | 11:22
35. והכל בגלל אמונה באל שלא היה קיים מעולם
הדת מונופול ענק ששולט על חצי עולם בגלל כלום ושום דבר.
* רונן   11/07/15 | 22:19
creizi!!!!!
* uuuu   14/07/15 | 11:35
לא על חצי עולם על 95% מהעולם
כולם מאמינים באלוקים.. וגם הגויים מאמינים שהיה מעמד הר סיני.
* דתי   02/08/15 | 10:14
34. אין כמו אמונה תמימה
למעשה הכתבה הזאת וכן כל התגובות של האטאיסטים למיניהם לא שוות תגובה. אבל רק לומר דבר קטן מי שפוסל דבר ללא שבדק עד הסוף בצורה יסודית. לא שווה כל התיחסות. ישנם מספיק סמינרים לכל השאלות האלה. מי שבאמת רוצה, ימצא שם את כל התשובות. רק שזה מפחיד לחשוב שח''ו אני ישמע וישתכנע ואז? אני יהיה בבעיה, לכן עדיף להשתיק המצפון בכל מיני דברים. אני לא ח''ו מצדיק את הרב. אבל צריך א. לחכות לסוף. ב. לדעת שגם רבנים הם בני אדם. ג. מי שילמד את הדת היהודית עד הסוף ידע שאפילו נביא שאומר לעבור על עבירה אסור לשמוע לו, ובטח רב גדול ככל שיהיה. הבעיה היא בבורות של התלמידים שלא יודעים שיש דברים שלא שומעים לרב. ולך כותבת הכתבה לכי ללמוד את הדת היהודית מקרוב ואז תכתבי.
* הדתי הגאה   11/07/15 | 22:11
הבעיה בבורות של התלמידים היא
שהרבנים מעודדים אותה. אלו שמלמדים את תלמידיהם להאמין לרב ולא לחשוב. לא לשאול שאלות "קשות מדי" אבל לקבל תשובות "מעורפלות מדי". הבעיה בבורות של התלמידים היא שמחנכים אותם לבורות.
* א.   17/07/15 | 19:20
33. את פשוט מזעזעת. רואים שאת דתלשית
* מישי   11/07/15 | 20:54
מי שחורט על הקיר את המציאות הכואבת הינו אמיץ כל הכבוד אורית
* שקר החן והבל היופי   12/07/15 | 11:20
32. היכן החינוך למוסר
אורית כל הכבוד לך על מילים חצובות בסלע הגיע הזמן שהציבור הדתי יסכיל ללמוד ממצבי תועבה אלה ...עצוב לקרוא תגובות לכתוב שהכותבת אינה דתיה לכן אסור לה לכתוב ככה .חבל כבת אולפנא לשעבר אני חושבת שהגענו למצב ביש ...אחרי שעות מוסר רבות אנני מבינה אייך נשים דתיות מרשות לעצמן לשכב עם גבר זר חוץ מבעליהן ?עצוב מאוד להבין שהציבור הדתי מעדיף להתכסות כלפי חוץ אבל בתוך פנימה התועבה שולטת
* חנה דילר   11/07/15 | 18:25
31. אתאיזם
ההשכלה היא הדרך לאתאיזם, כאשר מלמדים בבתי הספר החילוניים את החינוך הבסיסי ביותר (שכולל מתמטיקה אנגלית פיזיקה ביולוגיה לשון ועוד..) אנו מתחילים לפתח חשיבה ביקורתית, שהיא הדרך הבסיסית לשלילה של כל פנטזיה דתית. בין אם זה איסלם יהדות או נצרות! הרי כל המדע מתבסס על שלילה של גורמים מסויימים על מנת הוכחה של גורמים אחרים! אומנם בימינו עדיין לא ניתן להוכיח שאלוהים לא קיים אבל בהחלט ניתן לשלול המון טענות דתיות שמתבססות על התנ"ך( כדוגמאת הבריאה - העולם לא נוצר לפני 6000 שנה אלא לפניי 4.5 מיליארד שנים!!! ועוד המון הוכחות שאני מוכנה להסביר בפירוט למי שרק מעוניין) וע"י כך לשלול את קיומן של המון דתות. תמיד יש לזכור- התנ"ך הוא הטענה ולא ההוכחה. התנ"ך גורם ומצדיק מלחמות, שנאה, הומופוביה, עבדות (כן כן), סקסיזם ועוד המון. דתות הן הגורם העיקרי לשנאה ומלחמה ובורות של בני אדם. רוב הדתות מצדיקות בורות וטיפשות של מאמיניה ולכן לא קיים כמעט אדם אשר משכיל ודתי יחדיו- ואם כן, הוא כנראה נמצא בעמדה שלטת על המאמינים ומקבל בזכות זאת רווח אישי
* אתאיסט   11/07/15 | 17:15
כמה שטויות בפיסקה אחת
יש הסבר מדעי לכל מה שכתוב בתנך והציונות הדתית מוכיחה שאפשר להאמין ולהיות משכיל ולרכוש תארים גם במקצועות המדעיים. כך לדוגמה את הראש מחלקה לפיזיקה בבר אילן נתן אביעזר שמלמד והוציא כמה ספרים על תורה ומדע! ודרך אגב זה לא 6000 שנה מהבריאה זה בעצם 6000 שנה מאז שבני האדם חיים בזוגיות אמיתית ולא כמו הקופים .תקרא קצת ספרים על תורה ומדע...
* אלי חילונית    25/07/15 | 21:41
30. עדיף לשכב עם גויה למה לטמא יהודיה?
* עדיף לשכב עם גויה למה לטמא יהודיה?   11/07/15 | 14:41
29. אין עלייך, אורית!!! כל מילה בסלע!!!
* תותחית!!!!   11/07/15 | 13:22
פחחחחח
* יפה   12/07/15 | 00:37
28. בדרך כללמאני ממש לא מסכימה איתך
היום הסכמתי עם כל מילה. בתור חילונית שלומדת במקום מעורב וצופה מהצד על כל השאלות רב למינהם.. יש גבול ברור שבו יש להפעיל אדם את שיקול דעתו, או לפחות להתייעץ עםמומחה אמיתי.
* ..   11/07/15 | 12:18
27. את לא באמת דתיה
הנוהג שרבנים בודקים תחתונים של אשה כבר קיים מימי הלתמוד, דתיה שלא מאמינה בזה, זה כמו צמחוני שלא מאמין בחסה.
* חוזר בשאלה   11/07/15 | 11:53
שטויות!!
אם מה שאתה אומר נכון אז בעיית הרבנים ארוכת שנים משחשבנו! רב לא אמור להיכנס לתחתוניה של אף אישה או גבר אלא לאלו של אישתו בלבד!
* דתי אמיתי   11/07/15 | 16:28
רב בודק דמים
ככה זה. ברור שאני לא אלך לרב קריספי שיבדוק לאשתי דם אבל אני אלך לרב שלי שאני סומך עליו כמו על אלוקים. והוא יפסוק אם מדובר בצבע של דם שאסור או מותר. ואם לגיניקולוג מותר למה לרב אסור? שנשים צריכות ילד הן מדברות אחרת ורצות לרופא נשים שרק יתעסק להם שמה בלי שהן מכירות את נטיותיו
* יוני   12/07/15 | 03:34
עוד לא הבנתה הבדל בין רופא לרב ,,כשליד יש חם אתה לוקח לרב ?
אז כשלאשה יש בעיות גנקולוגיות היא אמורה ליראות רופא אשר למד שנים ועבר התמחות ומסוגל לאתר מחלות או בעיות פוריות או כל בעיה גנקולוגית אחרת ,,,,,כמו שאם חתול היה חי תחת קורתך והיה חש שלא בטוב לא הייתה עושה שאלת רב אלא לוקח אותו לויטרנר....וכמו כאשר אינך חש בטוב אתה ניגש לרופא ולא לרב ,,,,מקווה שעתה מבין אתה כי אשה וצרכיה אינם פחותים מצרכיך או מצרכי חיות הבית שלך ואם יש בך בינה להבין שחתול חולה לוקחים לוטרינר אז אשה עם בעיות אינטימיות ניגשת לגנקולוג !!!
* אבוי לך   12/07/15 | 11:16
וכשהיא מתלבטת בבעיות הלכתיות?
הבעיה של כל המגיבים כאן היא הפטרונות על הנשים הדתיות וההחלטה האוטומטית בקשר לאמונות שלהן. לידיעתכם. כמו שיש גברים בוגרים דתיים כך גם נשים בוגרות ועצמאיות ודתיות! הצורך שלהן ביעוץ הלכתי הוא ממש אותו צורך כמו של בעליהן כך שאף אחד לא "מתייחס" אליהן בצורה מסוימת או "כופה" עליהן דברים. הזלזול האמיתי והפנאטי בנשים הוא שלכם, החילונים. שבאופן אוטומטי מסווגים כל אישה דתית כשפוטה חסרת מח המצייתת באופן עיוור לגברים השולטים בחייה וכאילו אין לנשים את היכולת לחיות באורח חיים מסוים מתוך בחירה אישית.
* א   13/07/15 | 02:05
צודק
* נחום   12/07/15 | 11:16
טיבעוני לא מאמין בחסה אלא בערך החיים והכבוד לחיי השני
* לחוזר בשאלה   12/07/15 | 11:17
אתה צודק
אמת ויציב סוף סוף מישהו מדבר בהיגיון
* ש.   14/07/15 | 23:01
26. אורית, אין לינץ' לפני משפט!!!
עוד לא למדת את זה? הרב הזה מואשם. כשיורשע בבית המשפט - נדבר. אם את רוצה לכתוב על הנושא באופן כללי - בבקשה, אין בעיה.
* מישי   11/07/15 | 11:35
25. לנשים אלו אין דעת.כי שידכו אותן?ואין עליהן קופצים(או יש)..
* דת   11/07/15 | 10:46
24. אם בדת היתה חשיבה עצמאית, לא היתה דת.
* תלות ב"רב" זה הבסיס   11/07/15 | 09:45
וואו משפט נכון
* ליאור   11/07/15 | 16:31
23. 0 חכמים לא יצליחו להוציא עבן אחת שטיפש זרק לבארר!!!!
10
* דודו   11/07/15 | 09:35