זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (114 תגובות ב-54 דיונים)
54. שטויות
מה עם תפילין ספר תור מזוזה ציצית
* ששש   11/07/17 | 20:38
ל54
בדברים יש עניין של עיקר ותפל אולי מה שכתוב בתפילין זה העיקר וממה הם עשיות זה התפל או לפחות זה עניין שהוא פחות חשוב .היום יש עור סינטטי.אולי אפשר להכין ממנו תפילין.
* יוסי   18/04/21 | 21:35
53. כן ירבו כתבות כאלה שמראות את שני צידי המטבע
ואיש הישר בעיניו יעשה ויבחר בדרך הראוייה לו.כקרניבור הייתי רוצה להיות צימחוני...זה האידיאל. וכמובן שבדיון הזה צימחונים -קרניבורים ,לכבד אחד את דעתו של השני בלי לכפות דיעות בכוח
* אביחי    08/06/17 | 13:35
52. ככה מסכמים כתבה? חחח
"אפשר לאכול הכל במינון נכון ולעשות פעילות גופנית, ולבקש מבורא עולם לשמור על בריאותינו".
* גם. גמל   08/11/14 | 04:10
סיכום מצוין. הכול בידי שמים.
כמו שכתוב בתהילים "אם לא ישמור ה' עיר שווא שקד שומר" לא חסר אנשים ששמרו על בריאותם ולמרות הכול קיבלו מחלות קשות. בענייני בריאות וכשחושבים על זה בכל העניינים.. יש לעשות השתדלות והשאר נתון בידי שמים ולנו יש השפעה עליו ע"י תפילה אמונה ומעשים טובים. בהצלחה :)
* אליאב   18/08/17 | 10:58
51. אני חושבת
אני חושבת שכן צריך לאכול בשר פשוט לשנות את הדרך לשחיטה! כן כואב לי הלב על החיות שמתעללים בהם,צריך למצוא דרך לשנות את הדרך ולא לא לאכול בשר!
* עדי   09/08/14 | 14:27
דרכים
התורה עשתה סמנים ודרכים להרוג רק בשביל שלא יהיה צער בעלי חיים מי אמר לך שהדרך היא פוגעת וכואבת?
* תקראי קצת   27/06/15 | 21:34
זה עדיין אכזרי
ההרג לפי כללי השחיטה אולי פחות אכזרי מאשר בלי הכללים אבל עדיין אכזרי לפי דעתי.
* יוסי    24/04/21 | 16:15
50. בתורה כתוב כל מיני כללים איך לשחוט והסיבה היחידה לכללים האלו הם משום שלא ייגרם צער לבעלי החיים
* יהודי   25/07/14 | 15:23
שאלה
כשלוקחים, נגיד כבשה, לשחיטה, היא בא בדילוגים ושימחה אחרי השוחט?
* שואלת   03/10/14 | 00:29
חחחח לא אבל
אם ינהגו בחיות בצורה נאותה ויפסיקו את ההתעללות השחיטה עצמה אינה מהווה צער לבעלי החיים.. מחקרים הוכיחו שדרך השחיטה של התורה היא הכי פחות כואבת לבעה"ח.
* יונתן   18/08/17 | 11:00
סיבת דיני השחיטה.
דיני השחיטה נועדו לחזק את הצד המוסרי שהוא חלש אצל אדם שבשל תאוותו מוכן לירצוח בעל חיים .הדינים נועדו לחזק את הצד המוסרי תוך כדי שהאדם עושה את המעשה השללי.אם האדם יקפיד על הדינים דיני השחיטה וכסוי הדם (שנועד לחזק באדם את רגש הבושה כמו אדם שמסתיר ומעלים את הראיות שלא יראו)הוא מקבל מעין אימון לנפש ויום אחד יהיה בו צד מוסרי חזק שיוכל לעמוד מול התאווה ולכן הוא לא יהרוג לשם תאוותו.
* יוסי   24/04/21 | 16:11
49. כתבה מעולה. אהבתי מאוד
* נופר   25/07/14 | 14:24
48. שאלתי מה טל עושה עם הכינים כשהיא בודקת לבנותיה.
ומה קורה אם קופץ לה מקק מתחת לרגליים! שאלה לגיטימית!
* למה לא פרסמו את התגובה שלי   17/07/14 | 16:04
תגובה
אני חושב שכל טבעוני יסכים איתי בעניין הזה- אם חיה תוקפת אותך, בין אם זה זבוב או מקק או נמלה או וואטאבר, ואי אפשר ״לגרש״ אותה (זבוב אפשר בד״כ), זה בסדר להרוג. הקטע הוא שכל החיות שאנחנו אוכלים לא מתקרבות אלינו בכלל, ואם כן אז הן מחפשות ליטופים וכולי, או פשוט אוכל.
* יהונתן   17/07/14 | 17:01
בדיוק!
* מיכל   19/03/17 | 10:10
47. אלרגיה לפירות וירקות
אני לא אוכלת פירות וירקות מסיבות רפואיות מגיל שנתיים איך אני יכולה להיות טבעונית? ובטח ישנם עוד אנשים כמוני בעולם יש אנשים שלא יכולים להיות טבעונים וצמחונים ובשר זה חובה לאכול למי שלא אוכל פירות וירקות
* דורית   17/07/14 | 13:26
את מחפשת אישורים?
יש עוד אוכל חוץ מזה מירקות ופירות .. את אוכלת לארוחת בוקר סטייק? יש לך בעיה רפואית אז יש אופציות... אל תחפשי אישורים בזמן שחיות סובלות שתהיי שבעה. היחס והאופי של ישראלים שמחפשים למקסם רווחים גורמים להתעללות לא מוצדקת מהיום שהם נולדים ועד לרגע האחרון שהם מתים. ואת תורמת לתעשייה בקנית הבשר! בני האדם- כולל בניית הלסת והשיניים נועדו לאכול פירות וירקות ואם היית טורפת הלסת שלך הייתה זזה למעלה ולמטה ולא לצדדים כמו החיות הצמחוניות. אם היית נועדת לאכול בשר היית אוכלת הכל כולל הכל- עיניים, שיניים, עצמות, טחול .. הכל ואז היית פולטת את השאריות כמו הטורפים. תעשיית החלב זה השקר הכי גדול שיש באנושות כי אין סידן באמת בחלב.... יש אותו במקורות אחרים ולהיפך- הוא גורם לגוף למחלות! תמשיכי לחפש אישורים ולהשתיק מצפון במקום להיות אדם עליון. מה קרה? לא תאכלי סטייק תמותי מרעב? אולי תמותי מסתימת עורקים.. שיהיה לך בהצלחה
* נו באמת    17/07/14 | 14:08
להרגכ
היא העלתה שאלה לדיון במקום לתקוף אפשר לייעץ מה כן היא יכולה לעשות ! אין מה לעשות ככה גדלנו שלאכול בשר זה בסדר ונחסכו מאיתנו מראות האימה ועכשיו שפתחנו את העיניים ואנחנו רוצים לפעול זה קשה כן !!!! אני אישית לא אוכלת ירקות מאז שנולדתי פירות אני כן אוכלת ואני מפחדת שהתזונה שלי תהיה בעיקרה מפחמימות!!!! אז לא לתקוף בקשה אנשים מחפשים דרך תלמדו לעזור ולא להגיב בצורה מגעילה
* וואו    22/03/15 | 23:52
46. אין הכתבה לתורה שום קשר
אדרבה כתוב שהמלכים היו צולים בש ר לאדם הראשון שנית בחגים יש מצווה לאכול בשר ג. כל הקיום של הבהמות בעולם הם לשמוש האדם כמובן לא להתעלל בהם אולם לשימושו ,ולצורכו
* אבי   17/07/14 | 13:16
במסכת פסחים חז"ל חולקים עליך
רבי יהודה בן בתירא אומר: בזמן שבית המקדש קיים - אין שמחה אלא בבשר, שנאמר: (דברים כז) "וזבחת שלמים ואכלת שם ושמחת לפני ה' אלהיך". ועכשיו שאין בית המקדש קיים - אין שמחה אלא ביין, שנאמר: (תהלים קד) "ויין ישמח לבב אנוש".
* דתי טבעוני   13/08/14 | 23:56
45. טל גרמה לי לחזור לצמחונות ובדרך לטבעונות
אישה מהממת... שתמשיך ככה. סוף סוף בנאדם עם אכפתיות לאחר ולחלש ולא סתם נכנס בשביל להיות מפורסם כי את הכסף של הזכייה היא תנצל למען חיות..
* טל   17/07/14 | 12:18
44. טל עושה שירות מעולה לטבעונות ואני קרניסט
* אריה   17/07/14 | 12:01
43. תתחילו לחשוב לבד!
מה זה משנה מה היה ומה אמרו לפני 100 200 או 5000 שנה... אתם אלה שבוחרים עכשיו אם להרוג פרה ותרנגולת שלא עשו לכם כל רע או לא... תחשבו לבד ותחליטו לבד... ככה מחליטים עם להרוג יצור חי או לא... לפי אמר או לא אמר.... בבשר אין שום דבר טוב ובריא... זו פשוט התעללות לשמה כי אנחנו אוהבים לשלוט בהם ולשעבד אותם... הגיע הזמן שנבין שבעלי חיים הם לא מוצר והם לא כאן בשבילנו הם כאן בשביל עצמם ומגיע להם לחיות ולהיות חופשיים מכאב בדיוק כמו לנו.... ומה שהרב האחרון אמר פשוט נורא, בשר זה לא בריא והיום ידוע לכולם ולהגיד לאנשים לאכול הכל במידה ולקוות שה' ישמור עלינו זה פשוט לגזור על אנשים מחלות וסבל... לא ה' אחראי לבריאותנו אלא אנחנו! אדם שאוכל פיצה ומקדולנדס ושווארמה לא דואג לבריאותו והוא אשם בכל מחלה שתבוא לו... מחלות לא נופלות משמיים כמו ממכונת מזל... אנשים לא סתם מקבלים התקף לב או סרטן הריאות.... תפסיקו לשלם למישהו אחר כדי שיפגע בפרה או בתרנגולת בשמכם... הם לא עשו לכם שום דבר רע גם להם מגיע לחיות!!!
* סיון   17/07/14 | 11:59
42. כל החברים שלי עברו לטבעונות גם אני...
דתיים במיוחד צריכים לחשוב אם הם עושים רצון השם כאשר מכספם הם תומכים ישירות בצער צער בעלי חיים-שיטות הגידול האכזריות, התעשייתיות.
* דתיה   17/07/14 | 11:28
41. הבעיה לא באכילה אלא בהתעללות הבלתי נתפשת
לכל המתלהמים תיקחו נשימה עמוקה ותקראו..... הבעיה האקוטית היא לא באכילה עצמה אני אומנם טיבעונית לא יכולה לאכול יצור שרק נראה שונה ממני אבל ופה האבל הגדול אין לי בעיה קיומית עם אדם שהורג חיה כי זה הטבע שהא חי בו הבעיה -המחלה זה התעשיה החולנית והשטנית של ייצור החי על כל המשתמע מכך הריון כפוי,האכזריות ההבלתי נתפשת של הפרדת העגלים מאימותיהן וכך לגבי גוזלים,הריגב ברוטלית של גוזלים פיטום כפוי ואכזרי של חיות ועופות תנאי חיים שהם שבעת מדורי גיהנום,מדור אחר מדור,התעשייה הזאת מייצרת חיים שנידונו לשאול האמיתי. פעם היו צדים ובמקסימום הורגים חיה שגדלה בתנאים המתאימים לה היום הייצור על כל המשתמע מכך הוא הוא החטא שלא יכופר.ואגב רותם סלע הוציאה סירטון שאני מורידה את הכובע בפניה והפכה מעוד סתם פצצה לאצילות מהלכת.
* מצונזרת,לכל המתלהמים   17/07/14 | 09:58
צודק במליון אחוז
* צודק   17/07/14 | 10:50
זה בדיוק העניין לא יתכן מוסרית מבחינת היהדות לאכול בשר.
צריך לקרוא את הספרים והמאמרים המדוברים להבין את התקופה הנדרשת. זה כבר קורה המוסריות עולה ולפי מה שכתוב זה אומר שהגאולה החלה. זה בדיוק מה שהכתבה אומרת אם הכותב היה מעט יותר מאמין הוא היה יודע רואה ומבין. גם אני טבעוני כבר יותר משנתיים וזה בגדול בגלל הכשרות - שאידיאולוגית זה בגלל ההתעללות והרצח. אני כיהודי לא לוקח חלק בזה - זה ממש לא כשר תרתי משמע.
* יהודי אוהב ומאמין   17/07/14 | 11:58
40. עובדה שה' מצווה את נוח כן לאכול בשר!
* יניב   17/07/14 | 09:54
39. האדם נברא כדי לשלוט בחיות ובצמחים, ה' נותן לאדם את בעלי החיים והצמחים למאכל. ומי שחושב שלא- תלמדו לקרוא.
וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ; וְיִרְדּוּ בִדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבַבְּהֵמָה וּבְכָל-הָאָרֶץ, וּבְכָל-הָרֶמֶשׂ, הָרֹמֵשׂ עַל-הָאָרֶץ. כז וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ: זָכָר וּנְקֵבָה, בָּרָא אֹתָם. כח וַיְבָרֶךְ אֹתָם, אֱלֹהִים, וַיֹּאמֶר לָהֶם אֱלֹהִים פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת-הָאָרֶץ, וְכִבְשֻׁהָ; וּרְדוּ בִּדְגַת הַיָּם, וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבְכָל-חַיָּה, הָרֹמֶשֶׂת עַל-הָאָרֶץ. כט וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת-כָּל-עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ, וְאֶת-כָּל-הָעֵץ אֲשֶׁר-בּוֹ פְרִי-עֵץ, זֹרֵעַ זָרַע: לָכֶם יִהְיֶה, לְאָכְלָה. ל וּלְכָל-חַיַּת הָאָרֶץ וּלְכָל-עוֹף הַשָּׁמַיִם וּלְכֹל רוֹמֵשׂ עַל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר-בּוֹ נֶפֶשׁ חַיָּה, אֶת-כָּל-יֶרֶק עֵשֶׂב, לְאָכְלָה; וַיְהִי-כֵן.
* אלי   17/07/14 | 09:10
איפה זה כתוב? לדעתי זה אומר שלנו ולחיות מותר לאכול מה שיש בארץ. ואנחנו שולטים.
איפה בדיוק כתוב שמותר לאכול חיות זו פרשנות. תראה אם זה היה נכון זה היה בריא לנו. אם מישהו יעשה ניסיון לחיות רק על מאכלים מהחי. עד שיגיע למחלה/מוות זה עניין של זמן
* סופר   17/07/14 | 10:02
"הורדו בדגת הים"
רדיה זה לא התר אכילה .רדיה זה לימשול .יש שתי סוגי מימישל מימשל דיקטטורי כמו למשל סאדם חוסיין ,שליט אכזר.ויש מימשל דמוקרטי שבו השליט משגיח ודואג לעמו כמו למשל ביבי אצלנו.אתה יכול לקחת את התורה לכיוון אחד או לכיוון אחר.אני חושב שיש אולי הבדל במשמעות בין המילה רדיה בת"נך לבין המשמעות של המילה רדיה בימנו .בימנו רדיה זה בדרך כלל יחס שלילי והיתעמרות ובת"נך זה אולי לא מילה שללית כשלעצמה וזה יכול להיות מקור של בילבול שמסביר חלק מהיחס השלילי שבו זוכים בעלי החיים .בת"נך נאמר על עבד "לא תירדה בו בפרך "והמילה בפרך היא המילה השלילית ואם המשמעות של המילה רדיה היא שלילית כמו בימנו היה נאמר לא תירדה בו.
* דן   24/04/21 | 15:54
38. טל עושה חיל טל היא אישה מדהימה וחזקה כן ירבו כמוה
* פנאי    17/07/14 | 08:51
37. טל משוגעת לגמרי. להדיח אותה!
* אוקסי   17/07/14 | 08:38
טל...
אל לא משוגעת, היא פשוט משתגעת מהאפתיות של אחרים, וזה נובע אך ורק מאכפתיות. הלוואי לכולנו היה אכפת כ״כ לגבי משהו (כל דבר) כמו שלה אכפת מאחרים.
* יהונתן   17/07/14 | 17:03
36. הקב'ה ברא את החיות הטהורות כדי שנוכל לאכול אותם ונהנה מהם והחיות הטמאות כדי שנהנה לראות אותם
* אחד שיודע   17/07/14 | 08:26
חיות טהורות- צמחוניות, טמאות- טורפות
כתוב שמותר לאכול את החיות הטהורות כי יש להן תכונות טובות כי הן לא טורפות, הו צמחוניות. החיות שאוכלות בשר אסורות לנו בגלל התכונות שיש להן בגלל אכילת הבשר- ערמומיות וכד׳. אם בחיות אכילת בשר היא שלילית והקב״ה אוסר אותן עלינו ואומר שאכילת בשר גורמת לתכונות לא טובות , אז בואו נסיק מסקנות
* יעל   17/07/14 | 10:01
ל 36
החיות וגם החיות הטהורות לא ניבראו כדי שנואכל אותם הם ניבראו למען עצמם.בתחילת ספר בראשית החיות היו אסורות באכילה ובכל זאת הם היו קיימות בעולם מיכאן שהם ניבראו למען עצמם.אחרי המבול כשהיתברר שהאדם הוא ברמה מוסרית נמוכה אלוקים היתפשר עם האדם והתיר לו את כל בעלי החיים אבל אסר אכילת אדם.המטרה היתה שלפחות אנשים לא יאכלו גם אחד את השני ויוצאו את כל התאוות שלהם רק על בעלי החיים.ליהודי באותה תקופה היה מותר לאכול כלב,אם היו שואלים אדם שחי באותה תקופה למה נועד הכלב הוא היה אומר שהוא נברא לכך שנואכל אותו .בהמשך התורה אסרה את רוב בעלי החיים והשאירה בהיתר רק את מפרסת פרסה וכו' היום הכלב אסור באכילה כלומר מיתברר שהוא לא ניברא לשם כך.ההיתר לאכול בשר הוא לא הסדר הנכון של הדברים זה שיבוש של הסדר הנכון של הדברים.זה היתר בזוי היתר של דבר שלילי שיותר נכון היה שלא להתיר אותו .כמו להתיר ליגנוב למרות שהסדר הנכון של הדברים זה שלא צריך ליגנוב.
* גדי   18/04/21 | 21:30
35. חבל שהיא לא דתייה
הייתה כופה על כולם לחזור בתשובה בכח אז כפייה לא לאכול בשר מותר וכפייה להיות דתי אסור זוהי כפייה מהסוג הגרוע ביותר היא רוצה להחליט מה יאכלו ומה לא
* הרב   17/07/14 | 08:13
34. די לכפייה
חלאס נמאס! של תטיף לאנשים מוסר ויפי נפש. כל אחד אוכל מה שהוא אוהב מה שהוא רוצה! אסור לכפות על אנשים כפייה באוכל של בשר או טבעונות. אני אוכל בשר , אוהב בשר, וכמו בטבע שהנמר אוכל את צבי האריה את הזברה והאדם את הפרה וככה העולם
* נחמן   17/07/14 | 07:37
אי אפשר לכפות עלייך כלום
אבל תמיד נוכל להזכיר לך וכמה שיותר , שאכילת בשר גורמת למוות , התעללות , כליאה בכפייה בתנאים בלתי אנושיים , כל זה רק כדי שתהנה מהאוכל שלך ושהתחת שלך ימשיך להשמין על חשבון סבלם של יצורים שאתה בטוח שנחותים ממך , שיהיה לך בתיאבון גבר , בתכלית
* דג מוסר   17/07/14 | 09:43
גישה מגעילה
הגישה של כל אחד אוכל ועושה מה שהוא רוצה היא פשוט מגעילה, כי אם היינו באמת חיים ככה אז היינו הורגים אחד את השני בסוף ולאף אחד לא היה מזיז, כי ״כל אחד עושה מה שהוא רוצה ומה שטוב לו״. אנשים צריכים תמיד לעשות מה שטוב להם, אבל תמיד בצמצום או הימנעות לגמרי מפגיעה באחר.
* יהונתן   17/07/14 | 17:05
כפו על קניבלים.
כל אחד אוכל מה שהוא רוצה.יש מקומות שהיה נהוג בהם קניבליזים ופיטמו בני אדם ואכלו אותם.כי זה מה שאנשים רצו .ואנשים ניכנסו להם לצלחת ועצרו את המינהג הזה .אז לדעתך לא היה צריך לימנוע את המינהג הזה?.ושהנמר אוכל את הצבי כי בשבילו זה עניין של חיים ומות אם הוא לא יטרוף הוא ימות ואצל ורוב האנשים שאוכלים בשר בימנו זה רק עניין של טעם .זה מוסרי להרוג אם אתה נימצא במקום שאין דברים אחרים לאכול או קשה לימצוא מזון, במקומות לא עירוניים.ג"ונגל, מידבר, אנטרטיקה וכדומה מקומות שרחמנות על בעלי חיים עלולה לעלות לך בחיים.
* גדי   18/04/21 | 20:18
כפו על קניבלים.
כל אחד אוכל מה שהוא רוצה .יש מקומות שהיה מינהג של קניבליזים ופיטמו בני אדם ואכלו אותם כי זה מה שאנשים רצו.ואנשים "ניכנסו להם לצלחת"ועצרו את המניהג הזה.אז לדעתך לא היה צריך לעצור את המינהג הזה? ובאשר לנמר הוא הורג כי בשבילו זה עניין של חיים ומוות אם הוא לא יואכל את הצבי הוא ימות .ואצל רוב האנשים שאוכלים בשר בימנו זה רק עניין של טעם.זה מוסרי להרוג אם אתה נימצא במקום שאין דברים אחרים לאכול או קשה לימצוא מזון במקומות לא עירוניים כמו גו"נגל מידבר אנטרטיקה וכדומה .מקומות שרחמנות על בעלי חיים עלולה לעלות לך בחיים.
* יוסי   18/04/21 | 21:59
33. טל מתנהגת כמו בהמה
לטל יש אופי של בהמה רואים איזה שטן היא אוהבת חיות, אבל בני אדם היא שונאת הכול מפריעה לה יאלה שתעוף מגעילה
* בהמה   17/07/14 | 07:24
32. המקורות שלכם מסולפים לחלוטין
התורה מחייבת אותנו לשמוח בחגים שנאמר:ושמחת בחגך מפרשים חז"ל אין שמחה אלא בבשר ויין אז אני לא מבין איך אתם מבינים את המקראות.אין אלא זהו הסבר לשיטתכם
* עמי אשדוד   17/07/14 | 06:44
אתה עושה כל מה שחז״ל אמרו?
תאמין לי שלא. מה שנוח לנו מדברי חכמים אנחנו מקיימים ומה שלא לא, אל תהיה תמים
* רותם   17/07/14 | 09:47
שכחת את סיום המשפט המקורי...
רבי יהודה בן בתירא אומר: בזמן שבית המקדש קיים אין שמחה אלא בבשר שנאמר "וזבחת שלמים ואכלת שם ושמחת לפני ה' אלהיך", ועכשיו שאין בית המקדש קיים, אין שמחה אלא ביין, שנאמר "ויין ישמח לבב אנוש".
* יאיר   23/07/14 | 03:32
31. לתורה יש 70 פנים
אני מוכן לשחוט כל יום טלה מול העניים שלך ולאכול אותו על האש ממממה.
* ח י ש מ   17/07/14 | 06:22
30. בושה לאכול חיות או לנצל אותם רק המחשבה על מה שעבר עליהם לפני הרצח גורמת לי להקיא ולהכיל מבני אדם רוצחים ללא בושה
אין על טבעונות בריאות הגוף והנפש !!!!!go vegan
* שרון עמרם   17/07/14 | 03:44
29. התורה התירה בהמות וחיות המותרות ואין בזה בעיה
בוא נאמר כך אתה לא תלך לגיהנום על אכילת בשר שנשחט כשר יותר מזה לפי האר''י ז''ל אתה מתקן את הבהמות האלו כי חלקם מגולגלות בבהמות וחיות כשרות ובאות לעולם כדי שנתקן אותם עי'' שחיטתם הכשירה ואכילתם כי אותם נשמות נמצאות בצער וצריך לתקנם עי'' כך כדי שישובו לעולם העליון
* דוד   17/07/14 | 02:55
התירה למרות שיש עם זה בעיה.
התורה התירה למרות שיש בזה בעיה.ביגלל שהיא ידעה שאנשים חלשים ולא יעמדו באיסור אכילת בשר ולכן התירה את זה אבל בתנאי שזה יהיה לפחות לפי דיני השחיטה.באשר לטענה של תיקון נפש הבהמה זה דבר שלא ניתן להוכיח וצריך לפחות להטיל בזה ספק.האלשך אם אני לא טועה בשם הפרשן אומר אל תאמר שאתה מרומם את נפש הבהמה כי אתה שופך את הדם והדם הוא הנפש.
* דן   24/04/21 | 16:29
28. תורתינו הקדושה מתירה לאכול בשר
מה נסגר אתכם? התורה הקדושה כותבת שזה מצווה לשחוט חיה לשם אכילת הבשר. / החלב. התרנגול כלל לא מרגיש כאב בזמן השחיטה להפך!!! הוא יודע שאלוקים צווה זאת,תורתינו היא אמת גמורה ואים היא ציוותה כך ודאי שאין בזה שום מכשול. אכלו ותהנו "אין שמחה אלא בבשר ויין" אומר הכתוב .....
* מורן   17/07/14 | 02:37
אומר הכתוב? תחזור למקורות ותקרא שוב:
רבי יהודה בן בתירא אומר: בזמן שבית המקדש קיים אין שמחה אלא בבשר שנאמר "וזבחת שלמים ואכלת שם ושמחת לפני ה' אלהיך", ועכשיו שאין בית המקדש קיים, אין שמחה אלא ביין, שנאמר "ויין ישמח לבב אנוש".
* יאיר   23/07/14 | 03:32
התורה לא מעונינת בהרג.
התורה לא מעוניינת שתהרוג .היא מעדיפה שלא תהרוג אבל מאחר והיא יודעת שאנשים הם חלשים וביגלל התאווה שלהם לבשר הם עלולים להרוג אז עדיף שיהרגו לפי דיני השחיטה מאשר שיהרגו בלי הדינים והדיקדוקים .התורה מנסה לינטוע באדם את התחושה שלהרוג זה דבר גדול שמיסביבו מלא דינם וטקס שלם וכך לימנוע מצב של זילות החיים ולחזק את הצד המוסרי של האדם תוך כדי המעשה השלילי.בנוסף אם כל אחד יהרוג איך שהוא רוצה אנשים יוכולים לפתח כל מיני דרכים יצרתיות להרוג ולפתח נטיות סדיסטיות כי לרוע אין סוף.יכול להיות שזה גם סיבה ללמה ניתנו דיני השחיטה.
* יוסי   23/03/21 | 21:10
27. העניין הוא...
מה כרוך באכילת מוצרים מין החי והאם אנחנו מסכימים לכך? האם אנחנו מסכימים לגריסה של אפרוחים חיים רק משום שהם זכרים? האם אנחנו מסכימים לעבר פרה בכוח ואז לגזול את העגל ממנה מיד עם ההמלטה כדי שנוכל לשתות חלב כשהיא גועה ומחפשת אחריו ימים ארוכים? האם אנחנו מסכימים שאותו עגל שנגזל מאימו יפוטם בכלוב שבקושי מאפשר לו תזוזה? האם אנחנו מסכימים שאותן תרנגולות מטילות יחיו בכלוב שאינו מאפשר להן תזוזה כל חייהן ויעמדו על רשת מתכת ששוברת ופוצעת את רגליהן? ידעתם שתרנגולת אפילו לא יכולה לפרוש כנפיים פשוט כי אין לה מקום? האם אנחנו מסכימים לכך שבעלי החיים במשקים הם מוצר בלבד שכל תפקידו בחייו האומללים הוא עבדות לאדם? לפני שאתם פוסלים את מה שאני אומרת, תראו תחקירים שבוצעו במשקים התעשייתיים ושאלו את עצמכם - האם אני מסכים לכך? האם זו הייתה כוונת המשורר במתן אישור לאכול בשר? לגבי בריאות, ישנם מחקרים לכאן ולכאן אבל בשורה התחתונה- אפשר לחיות אורח חיים טבעוני וגם להיות בריא אם אוכלים נכון. אין דרך אחרת לגדל את בעלי החיים ולספק את השפע המטורף שאנו חיים בו! אני החלטתי שאני לא מסכימה ולא משלמת כדי שמישהו אחר יעשה עבורי דברים שאני לא מסכימה לעשות!
* מה אתם אומרים?   17/07/14 | 01:53
26. תגובה לאכילת בשר
אדם שחס על בהמה ולא אוכל ממנה הוא מוריד את ערכו לערך הבהמה וכנראה זה מה שהוא שווה...חבל טל שאת מורידה עצמך לשפל הבהמה....את יכולה לא לאכול אבל לעולם אסור להסתכל בצלחת של אדם אחר!!!
* מימי קינג   17/07/14 | 01:52
25. כשהטמטום והרוע נפגשים בטל אחת
* ניר   17/07/14 | 01:48
24. התורה
התעשיות האכזריות מהחי לא מקפידות על צער בעלי חיים שזהו כלל גדול וחשוב מהתורה! התעשיות האלה גורמות צער עצום לבעלי החיים המדוכאים והאומללים כגון מכות שבירת איברים כיבוי סיגריות פריקה אכזרית ממשאיות וכדומה! יש התעוררות עצומה בקרב הציבור הדתי ורבנים לעבור לטבעונות מכל סיבה אפשרית וגם כי זה גזל זה לא שייך לנו! אנושות אידיאלית היא אנושות טבעונית ובסיס לאהבה ולשלום! מה גם שבבשר של היום יש הורמונים אנטיביוטיקות כימיקלים ומכאן עליה בשיעורי מחלות המעיים והסרטן! אל תקחו חלק בזה עברו לטבעונות עוד היום יש תחליפים צמחיים בשפע טעימים מוסריים ובריאים!
* קים   17/07/14 | 01:10
23. טל לגמרי מגזימה מי היא שתגיד לאנשים לא לאכול בשר. יאללללה שתעוף מהבית וככה היא לא תראה אנשים שאוכלים בשר!!!!
* מישהי   17/07/14 | 00:56
!
ומי אתה שתאכל בעלי חיים שנרצחו בשביל שתהיה לך ארוחה?
* קים   17/07/14 | 01:12
כמו מי שמגזים כשיגיד לא לגנוב ממך?
* בן   17/07/14 | 07:27
22. כל המחלות של החיות עוברות לבנאדם ברגע שהוא אוכל אותה
שפעת עופות פרה משוגעת ועוד כל מיני מחלות מיוחדות שלא מצאו להם תרופות
* יחזקאל   17/07/14 | 00:47
בשר טרי אוכלים. חיידקים ווירוסים מתים בבישול
לכן היהדות מצווה לבשל את הבשר.
* רון   17/07/14 | 08:16
זה במקרה של בהמה לא כשרה...
אכילת בשר כשר חיבת להיות מפרה בריאה לחלוטין
* שרה   17/07/14 | 08:28
21. לא בהכרח מה שנכתב שם על ביאת משיח הוא מה שיקרה ברמבם כתוב עולם כמנהגו נוהג
עולם כמנהגו נוהג יכול מאוד להיות שהכוונה היא רק ברוחניות וכשמשיח יבוא אנחנו נדע את התשובות להכל
* יהודי   17/07/14 | 00:42
20. למספר 17
התורה מעודדת לאכול בשר בתקופה שלנו אבל האידאל הוא שכל העולם יהיו טבעוני. עכשיו תשאל למה לא כבר עכשיו אם זה האידאל? וההסבר הוא שאם קופצים גבוה מדי, אפשר ליפול, עלייה שהיא לא הדרגתית לא תחזיק מעמד. ולכן צריך בתהליך ארוך מאוד שייקח הרבה שנים ובעזרת רמזים כמו שכתוב במאמר(כיסוי הדם וכו') להגיע לזה. אבל אנשים שעושים את זה כבר היום יכולים להינזק מזה מאוד כי זה ישנה להם את סולם הערכים המוסרי באופן לא מידתי ואז לדוגמה יכול לקרות שבמקום לרחם על בני אדם, הם ירחמו יותר על החיות. אם יש לך עוד שאלות, בשמחה!
* יאיר   17/07/14 | 00:38
במקום לרחם על בני אדם ירחמו על החיות?? מה?? אתה שפוי?
בתור טבעונית ב3 חודשים אחרונים יכולה להעיד שזה ההיפך הגמור! אני רגישה הרבה יותר להכל! זה משנה את הנפש וממזכך את הנשמה. מה שאמרת שטות גמורה, רואים שאין לך מושג.
* אחת   14/08/14 | 00:13
19. לנועה 12
שימי לב שככל ש"התקדמנו" עם תרופות מצילות חיים על חשבון הניסויים האכזריים שזאת מילה עדינה לתיאור הניסויים האלה ככה המחלות נהיו קטלניות יותר והן צצות כפטריות אחרי הגשם שלא לדבר על אוטיזם ותופעות שפעם היו נדירות והיום על כל אדם יש אינסוף מחלות שאורבות לו,האנושות חושבת שהיא פותרת בעיות וכמו הסרט של וולט דיסני על כל "עכבר" -מחלה שאנחנו מכים מוכפל ומושלש המחלות שנופלות עלינו.אי אפשר לעשות רע ושלא יהיה לזה תוצאה.
* לנועה 12 נקודה למחשבה   17/07/14 | 00:10
כל מילה !!!
* מירי   17/07/14 | 06:51
יש לך הוכחה שהמחלות באות מבעלי החיים?
לא חשבת לרגע שזה יכול לנבוע מדברים אחרים? כמו הקרינה שאנחנו מקבלים מהטלפונים הסלולריים שלנו או מזיהום האוויר?
* יוסי   17/07/14 | 07:22
18. ועדיין...טל איבדה את זה לגמרי
* בלתי נסבלת בעליל   16/07/14 | 23:40
טל מהממת בעליל. הסיבה היחידה לצפות בפח הגדול
* מורן   17/07/14 | 00:14
טל
טל מהממת מוסרית מדברת מהלב וזועקת את זעקתם של בעלי החיים שבורים והמדוכאים! אני סוגדת לאישה הקדושה הזאת ומודה לה כי בזכותה נפתחו לי העיניים ואני ומשפחתי עברנו לטבעונות תודה לך טל אהובה שלנו רק בגללך ובגלל אלדד אני צופה באח הגדול
* קים   17/07/14 | 01:14
17. מה המסקנה חבר'ה?
לא הבנתי אם התורה מעודדת/ לא מעודדת טבעונות?
* שפטל   16/07/14 | 23:30
ההלכה לא אוסרת אבל מתירה להתנזר
התורה מלמדת לאיזון בכל דבר. תמיד לחפש את שביל הזהב. ולא ללכת לקצוות. התורה מעודדת לאכול לשבע ולא לתאווה ולשמור על הגוף בנ"א הרוצה להחמיר על עצמו תבוא עליו ברכה -רק תזכרו שאותה תורה ציוותה ואהבת לרעך כמוך -גם אם דיעותיכם שונות.
* הסבר   17/07/14 | 00:39
16. טל אוהבים אותך
* יפעת   16/07/14 | 23:29
15. טבעונות בתנך
ספר משלי טו17: ""טוֹב אֲרֻחַת יָרָק וְאַהֲבָה שָׁם, מִשּׁוֹר אָבׁוּס וְשִׂנְאָה בׁוֹ""................... ספר דניאל פרק א פסוק יב : יב נַס-נָא אֶת-עֲבָדֶיךָ, יָמִים עֲשָׂרָה; וְיִתְּנוּ-לָנוּ מִן-הַזֵּרֹעִים, וְנֹאכְלָה--וּמַיִם וְנִשְׁתֶּה. יג וְיֵרָאוּ לְפָנֶיךָ, מַרְאֵינוּ, וּמַרְאֵה הַיְלָדִים, הָאֹכְלִים אֵת פַּת-בַּג הַמֶּלֶךְ; וְכַאֲשֶׁר תִּרְאֵה, עֲשֵׂה עִם-עֲבָדֶיךָ. יד וַיִּשְׁמַע לָהֶם, לַדָּבָר הַזֶּה; וַיְנַסֵּם, יָמִים עֲשָׂרָה. טו וּמִקְצָת, יָמִים עֲשָׂרָה, נִרְאָה מַרְאֵיהֶם טוֹב, וּבְרִיאֵי בָּשָׂר: מִן-כָּל-הַיְלָדִים--הָאֹכְלִים, אֵת פַּת-בַּג הַמֶּלֶךְ. טז וַיְהִי הַמֶּלְצַר, נֹשֵׂא אֶת-פַּת-בָּגָם, וְיֵין, מִשְׁתֵּיהֶם; וְנֹתֵן לָהֶם, זֵרְעֹנִים. יז וְהַיְלָדִים הָאֵלֶּה אַרְבַּעְתָּם, נָתַן לָהֶם הָאֱלֹהִים מַדָּע וְהַשְׂכֵּל בְּכָל-סֵפֶר וְחָכְמָה; וְדָנִיֵּאל הֵבִין, בְּכָל-חָזוֹן וַחֲלֹמוֹת. יח וּלְמִקְצָת, הַיָּמִים, אֲשֶׁר-אָמַר הַמֶּלֶךְ, לַהֲבִיאָם; וַיְבִיאֵם שַׂר הַסָּרִיסִים, לִפְנֵי נְבֻכַדְנֶצַּר. יט וַיְדַבֵּר אִתָּם, הַמֶּלֶךְ, וְלֹא נִמְצָא מִכֻּלָּם, כְּדָנִיֵּאל חֲנַנְיָה מִישָׁאֵל וַעֲזַרְיָה; וַיַּעַמְדוּ, לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ. כ וְכֹל, דְּבַר חָכְמַת בִּינָה, אֲשֶׁר-בִּקֵּשׁ מֵהֶם, הַמֶּלֶךְ--וַיִּמְצָאֵם עֶשֶׂר יָדוֹת, עַל כָּל-הַחַרְטֻמִּים הָאַשָּׁפִים, אֲשֶׁר, בְּכָל-מַלְכוּתוֹ.
* מיכאל   16/07/14 | 23:29
נוווו ו....
אני רואה שכתוב שירקות וזרעים זה בריא אבל איפה כתוב לא לאכול בשר? זה מה שקורה כשעמי הארץ מנסים להראות מבינים בתנ"ך ומביאים פסוקים בלי קשר.
* 'נאור   05/01/15 | 18:14
14. מסר לעינב בובליל ושכמותיה
יש דין ויש דיין צריך לדעת לקחת דברים בפרופורציה וקודם כל לדעת איך להיות בנאדם והמסר הזה הוא לכל עם ישראל והעולם. היה צדיק וטוב לב לרעך וכבד את רעך וסביבתך והיית ישר וטוב בעיני אלוקיך .
* דנה   16/07/14 | 23:23
13. אסור להתבלבל
לאדם הראשון היה אסור לאכול בשר, אבל לנו מותר ויותר מכך- יש מצוות שעוסקות בזה כמו אכילה בשבת וכדו.
* מירב   16/07/14 | 23:18
את המבולבלת
הבשר של היום הוא לא כשר כי בעלי החיים עוברים סבל ו צער עצומים בתעשיות האכזריות האלה ולכן כל בשר שאתם אוכלים הוא לא כשר! תפתחו את העיניים מחטיאים ומכשילים אתכם
* קים   17/07/14 | 01:15
עונג שבת זה מה שגורם לך עונג
הכוונה יותר ללימוד תורה אבל לגבי עונג שבת במאכלים אם ידוע לך על מעשי הזוועות של החיות(במידה וחקרת ובדקת את הנושא) ובכל זאת את מוצאת עונג בלאכול בשר חיות מעונות, אז בתאבון ולבריאות! יש דין ויש דיין!
* לרחם זה ערך יהודי   14/08/14 | 00:21
12. צבועה
אני רוצה לראות שחס וחלילה לא תהיה לה ברירה ותצטרך לתת לילדה שלה ( חס וחלילה) תרופה מצילת חיים שכמובן נוסתה על בעלי חיים נראה איך היא היתה מתמודדת או שהיתה נמצאת בחרפת רעב. נוח לה להיות ככה
* נועה   16/07/14 | 23:13
טל
טל מלכת המלכות!!
* קים   17/07/14 | 01:16
זה לא קשור לצביעות את בורה לחלוטין
* רותם   17/07/14 | 07:03
תתפלאי
לצערי יש אנשים שיסכנו את בריאות ילדיהם רק כדי לא לתת להם תרופות שנוסו על בעלי חיים. היה על זה לא מזמן סיפור בארה"ב, כשאישה סירבה לתת לבנה שרק נולד טיפולים שנוסו על בעלי חיים, מה שהוביל להידרדרות במצבו הבריאותי ובסופו של דבר לכליאתה של האם.
* אחד   17/07/14 | 07:16
מה הקשר חרפת רעב?
כשאנשים נמצאים בחרפת רעב הם אוכלים בשר? לא, הם דווקא אוכלים דברים בסיסיים כמו לחם וירקות. תחשבי קצת לפני שאת מדברת
* א   17/07/14 | 08:41
11. אז איך בתקופת בית המקדש הקריבו קורבנות?
זה שחיטה של בעלי חיים להודות לה׳ למי שלא יודע
* א   16/07/14 | 23:11
אין בית מקדש בימינו או שלא שמת לב
* חח   14/08/14 | 00:22
מיתקדמים.
בתקופת התנך גם החזיקו עבדים ושפחות אבל התקדמנו מאז ואנשים כבר לא משעבדים אנשים יותר מדויק להגיד שהם לפחות לא שמים עלהם דגל עם הם עושים זאת .כך גם עם נושא הקורבנות שהיה אולי נכון לזמנו אבל לא לימנו.
* nati   23/03/21 | 21:21
10. שכולם יראו כמה שהתורה מוסרית
* יאיר   16/07/14 | 23:11
מוסרית כמו הקוראן. די תתבגרו דתות הומצאו ע"י שבטים פרמטיבים
* אחמניגד    17/07/14 | 05:29
9. מעניין!
* חיליק   16/07/14 | 23:10
8. אין ברכה מיוחדת על חיות
אין ברכה מיוחדת על חיות - (אלא שהכל נהיה בדברו, שזו ברכה כללית) מכאן שחיות לא נועדו לאכילה.
* רועי   16/07/14 | 23:10
גם על מים, אז מה?
* .   16/07/14 | 23:48
7. הכותב
רןאים שהכותב הוא טבעוני כי הוא מציג פה כתבה חד צדדית על הטבעונות
* אחת שיודעת   16/07/14 | 23:10
אכן, ע"פ היהדות החיות נבראו לצרכי בני אדם כשכמובן אסור לצערם!!
* שירן   17/07/14 | 16:00
6. כל הכבוד לכם שעשיתם את הכתבה הזאת
* טל   16/07/14 | 23:10
5. פשוט טעות בעובדות
האדם הראשון לא היה יהודי ובתקופתו לא הייתה תורה התורה נתנה בהר סיני לעם ישראל שבעקבות קבלת התורה הפכו מגוי לגוי קדוש וכונו העם היהודי אז מה הקשר בין האדם הראשון ליהדות בכלל ומה הקשר בין מה שהשם ציווה אותו למה שהוא התיר לנו בתורה?
* יובל עזרא   16/07/14 | 23:05
א
אדם ראשון לא היה "יהודי" כי לא היה שום הבדל בין יהודים לגוים- כי לא היו אנשים אחרים. וחוץ מזה מקובל לחשוב שדוד המלך זה גילגול של אדם הראשון, אז ככה אפשר לראות שיש קשר...
* א   17/07/14 | 08:44