הורים
תגובות (257 תגובות ב-140 דיונים)
40. מהכל אפשר ללמוד.....
גם אני לא אוהבת את אמא שלי, גם אני לא מרגישה קרובה אליה, גם אני חושבת שהיא לא מבינה מה זה להיות אמא, תמיד נתנה לי לעשות מה שאני רוצה כדי שהיא לא תצטרך להתמודד איתי, לא חינכה אותי כמו שצריך. אני שונאת ומתחרטת על הילדות שלי. כל הזמן הדחקתי את התקופה הזאת שאני כבר לא זוכרת למה אני שונאת אותה, אבל השנאה עדיין פה. הדבר היחידי שהצלחתי ללמוד מזה, שכשאני אהיה אמא אני אחנך ואתייחס לילדים שלי באהבה אמיתית כמו שצריך.
* מיי   02/10/10 | 19:49
39. האמא תמיד צודקת
גם אם את/ה חושב/ת שהיא לא צודקת היא כן צודקת (תלמדו קצת כבוד בסיסי בין בני אדם)
* רועי248   02/10/10 | 18:30
אתה ממש מבלבל את מי שקורא
לדבר כזה קוראים הזנחה רגשית ואולי גם התעללות. אתה מדבר על מערכת יחסים נורמלית.
* שטויות   05/10/10 | 20:40
למספר 39 .. שמע.. :
ואווו את כ"כ לא צודק, שמע מה שאמא שלה עשתה, יש דרכים הרבה יורת טובות לאמר דברים לילד שלו, להעניק לו תחושת חום ואהבה ביטחון יחס דאגה יד מלטפת... ויחס כסודי בסיסי בן בני אדם ?! ומה שהאמא שהנוראית שבסיפור ועוד אימהות שהזכירו אחרים ואחרות יותר טוב ? זה כבוד זה ?! איפה התמיכה והדרך האנשוית לאמר דברים איפה !? איפה היחס איפה אצלם ? אמא לא תמיד צודקת מצטערת לבשר לך.. הלוואי הייתי אומרת לך פנים מול פנים כמה שאתה טועה, כי המילים שכתובות פה לא מתארות כמה שאתה טועה.. למטבע יש שתי צדדים כמו שאמא שלי אומרת .. אבל מתייחסת רק לשלה.. תקשיבו, אני מזדהה איתכם !
* אנונימית    09/11/10 | 18:42
38. ילד מאומץ הכי אהוב
חבל שאת חושבת שילד מאומץ הוא ילד לא אהוב, הילדים האלה הם הילדים הכי אהובים - מניסיון.
* שרונה   02/10/10 | 18:28
37. בעיה של שניים
הבעיה פה לצערי זה של האמא והבת. אמא כזו היא מסכנה כי היא מן הסתם קיבלה יחס כזה מההורים שלה אז קל להאשים אותה וקשה להבין אותה. הבת צריכה להבין את זה והכי חשוב לנסות לא לחפור בזה. אני הבנתי שאם אני רוצה חיים טובים בלי שהעבר שלי יעיב עלי מאחוריי אני צריכה להתנתק מזה. למזלי אמא שלי לא קרובה לזה אבל המריבות ביננו בעיקר פעם היו על בסיס יומי עם המון כאבים.....וכו.... מריבות פשוט ככה. אין לי קשר חברתי עם אמא שלי אלא מאוד בסדר.אבא שלי ?אני בכלל לא בקשר איתו. אז....... כל אחד נולד למציאות שלו .
* אני    02/10/10 | 18:17
36. בקיצור, את דבה ואמא שלך כוסית
* גדעון   02/10/10 | 18:15
וואי , איזה דפוק . !
* גדעון אתה דיביל   02/10/10 | 18:34
אויש תנוח
* קוקי   02/10/10 | 18:35
מטומטם!
* איכ   02/10/10 | 18:44
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
* אני    02/10/10 | 19:21
פשששש.. התובנות שלך פשוט עמוקות!!
* שרית   02/10/10 | 19:37
חחחחחחחח
* בקיצור ולעניין.....   02/10/10 | 20:24
לגדעון
טמטום היא מחלה ללא מרפא, כל מה שנותר לי הוא לרחם עלייך.........טיפש
* השפן הקטן   02/10/10 | 20:45
חחחחחח 1-0 לגדעון
* .....   02/10/10 | 22:14
אתה חולה בראש אבל יצא קורעעעעע לא יפה..
* שמע אתה מטומטם.   03/10/10 | 02:58
חחחחחחחחחחחחחחח סביר להניח
ד"א סיפור מצוץ מהאצבע
* אושרית   03/10/10 | 05:35
טקט זה לא בדיוק הצד החזק שלך - נכון , גדעונוש?
* אוראור   19/03/17 | 11:06
35. זה כנראה לא כל כך נדיר
לא חייבים לאהוב את מי שהביאו אותנו לעולם גם אני לא אוהב את הורי אני שופט אותם לפי בני האדם שהם ולא לפני קשרי הדם אין לנו שום דבר משותף וזה לא נורא....
* אני   02/10/10 | 17:44
34. ממש מבינה אותך, תקראי גם לי יש אמא דומה..
תקשיבי, אני מבינה אותך לגמרי... מאז שהייתי ילדה הייתי עצמאית. תמיד מסתדרת לבד, לוקחת את אחותי מהגן לבד. אמא שלי כל הזמן הייתה בעבודה או לא יודעת איפה... בגיל 11 עלינו לארץ, אמא שלי כמובן הייתה צריכה לעבוד ואני הייתי בבית ספר. לא הסתדרתי איתה אף פעם. היא לא שכרה את הדירה הנכונה, לא היה לי חדר משלי. בקיצור, תוהו ובוהו. כשעליתי לחטיבה, בכיתה ז', אמא שלי רשמה אותי לפנימייה ואמרה שזה יכול להיות נחמד, כמו מחנה קיץ, רק שנמשך כל השנה.. בפנימייה מצאתי את הבית החם, את המשפחה-חברים. אני הבנתי שבבית אצל אמא שלי זה כבר לא יהיה זה, בעצם ידעתי מגיל קטן. והחברים שלי הפכו למשפחה שלי, בגלל זה אני גם בוחרת את חבריי בקפידה, ויש לי מעט חברים טובים, שאותם אני אוהבת אהבת נפש. בכל אופן, אמא שלי רצתה כל שנה להוציא אותי מהפנימייה הביתה, ולא הסכמתי. בכל ה-6 שנים שהייתי בפנימייה היא הייתה שם אולי 3 פעמים ליום הורים, וגם זה היה בכוח. כשסיימתי י"ב, 5 חודשים אחרי זה התגייסתי, ושירתתי באזור שבו הייתה הפנימייה שלי, ולכן ביקשתי לגור שם. גרתי שם חודש והיה לי קשה והחלטתי לחזור הביתה לאמא שלי. בזמן הצבא הייתי קמה מוקדם מאוד וגם אמא שלי, כי היא הייתה חייבת להיות בעבודה מוקדם ועוד יותר מוקדם בחדר כושר. אז כשהיא הייתה קמה איתי, מהבוקר הייתה מעירה לי:"למה את ככה? למה את לא עובדת? אני לבד... למה את לא עושה דיאטה?" למה זה ולמה זה... הייתה מציקה לי, שאין דברים כאלה. היא לא הבינה למה טוב לי איך שטוב לי. היא לא הבינה ועד היום לא מבינה הרבה דברים. ות'אמת לקום עם דברים כאלה על הבוקר ועוד להעביר יום שלם בבסיס זה לא קל.. זה כאב ראש מהבוקר. יום אחד היא עצבנה אותי כל כך, שבאתי לבסיס בוכה, וכשהייתי צריכה לחזור הביתה לא רציתי, כי הייתי מעוצבנת ממש, אז הלכתי לידיד שלי להירגע וחזרתי נורא מאוחר הביתה כשהיא כבר ישנה. לפעמים הייתי סתם באה לבסיס לישון עם חברים, כי לא רציתי להיות איתה וכי נורא אהבתי להיות עם החברים שלי. ואז הגיע רגע השחרור. השתחררתי, עשיתי פסיכומטרי, ועבדתי בעבודות מדמנות כאלה, עד שהייתה לי עבודה נורמלית. ושנה וחודשיים אח"כ טסתי לארה"ב. השנה הזאת שגרתי בבית כמובן שגם היא הייתה סיוט, מריבות ללא סוף..מה גם שיש לי אחות, שאותה אני לא יכולה לסבול. היא ילדה קטנה ומטומטמת, שלא מבינה כלום מהחיים שלה, ממש אבל ממש אהבלה, לא עוזרת ולא עושה כלום. היא לא יודעת להסתדר לבד ואיתה להסתדר זה אלוהים ישמור. אמא שלי לא חינכה אותה כמו שצריך מגיל קטן ועכשיו היא גם מתפעלת למה היא כזאת "נעל". טסתי לארה"ב והיה לי כיף, שנה לא הייתי בבית. לא התגעגעתי, אלא רק לחברי הקרובים. כשחזרתי מארה"ב באתי הביתה וגרתי שם עד שעברתי לצפון, רחוק רחוק, כדי ללמוד. כמובן, שאמא שלי לא מרוצה ממה שאני לומדת, היא לא אוהבת את זה.. היא לא מבינה מה זה..ות'אמת, זה כבר לא כזה מעניין אותי. אם אני מדברת איתה אז זה שלום שלום. הביתה אני מגיעה פעם בכמה חודשים, גם כי הנסיעות עולות הרבה וגם כי היא מחרפנת. בקיצור, מה שלי נראה זה שצריך לקחת צעד אחורה, לא לדבר, לא לנסות להתקרב. ואם לא תראי לה את הנכדים שלה, היא אולי תבין שהיא צריכה להירגע קצת. תרחיקי את הילדים שלך ממנה. חסר והם יושפעו ממנה... אני מבינה לליבך מאוד. את לא היחידה בעולם עם אמא מחורפנת שלא ממש מתייחסת אליך ולא מבינה אותך.
* ש.ש   02/10/10 | 17:43
33. ------כמה שאני מזדהה איתך. ליבי איתך!!!!!
מרגישה בדיוק כמוך ביחסים עם אמי. לאימי יש סוג של רוע שהפנתה כל השנים לאבא שלי, ואני תמיד הייתי לצידו כשבגרתי ויש לה מין טינה סמוייה כלפיי היא ביקורתית נורא ועושה לי רע על הנשמה מערערת לי את הבטחון אני מקנאה באמהות נורמליות ואוהבות תומכות ומפרגנות
* רות   02/10/10 | 17:03
32. כל כך עצוב לשמוע
אין לי מושג איך מסתדרים בלי אימא, אני מתה על אימא שלי ולא יודעת איך אני אסתדר בלי התמיכה הנפשית הגדולה שהיא מעניקה לי.
מנטה83   02/10/10 | 14:37
----
מקנה בךך
* אור   02/10/10 | 18:20
יש חברות בשביל זה
* --   02/10/10 | 18:50
חחח
על מה את מקנאת בא? על זה שהיא יודעת לכתוב ואת לא?
* לאור   02/10/10 | 22:16
לאור
* =טיפש   08/03/11 | 14:25
31. קבלו
כשהייתי בת עשר בערך שאלתי את האשה שילדה אותי : "למה לא ומרתלי שת אוהבת אותי?" אז היא : "למה את לא אומרת?"
* דוגמא.....   02/10/10 | 11:46
אוי זה נורא :(
* דודה דונה   02/10/10 | 18:37
תגידי לה והיא תגיד בחזרה.
* הפיתרוןןן   03/10/10 | 02:59
חחחחחחחח - מה , זה סיפור אמיתי כאילו?
* אוראור   19/03/17 | 11:07
30. וואוו...תודה
תמיד חשבתי שזה לה בסד שאני מרגישה ככה... אני שונאת את אמא שלי היא בן אדם רע.... היריעה קצרה מלהכיל ת משקרה לנו. אי עכשיו כאמא לילדה מבינה יותר ויותר עד כה היא היתה מגעלה ואיכס... באמת! גם שאני חושבת עליה קשה לי לקרא לה אמא.....כי היפשוט לא אמא בשבילי. בנוגעלבא לך לפחות היה אבא שהתחברת אליו... לי יש אבא לא גרע כמואבהוא כמ בת יענ תפר בחול- לא ראיתי לא שמעתי.. גםהוא הפסיק לבאמר שזה בלל לחצים ממנה למדנו איך לא להיות הורים
* כתוב ממש יפה! ומהלב   02/10/10 | 11:44
29. לא מבינה
אני בחיים לא אבין למה נולדים למישהו שלא מתאים לך ,שתשנא בעתיד ולא תתחבר אליו, למה הטבע לא עושה איזשהו חיבור נפשי ורוחני בין האם לילד וכן כל הסבל היה נחסך והחיים היו חיוביים יותר
* שילה   02/10/10 | 11:42
28. כנסו ותבינו משהו..
כול מה שאמרתן עד עכשיו נישמע די מבעס. אמא שלי ואבא שלי היו מיתעללים בי מגיל 0 נפשית ופיזית.הייתי ממש מוזנחת שניהם כול היום עבדו והישתכרו גדלתי ממש לבד. כשגדלתי והכרתי את "בעלי" ונולדה לנו ילדה. אמא שלי שכבה עם "בעלי"(הוא כמובן לא מודה,)כיאלו מה עוד אפשר להוסיף?! ואני כמו איזה מטומטמת סלחתי לשניהם.. והיום אני בקשר איתם ,וכול יום שעובר זה מהדהד לי בראש ממש כול יום לא יכולה לישכוח, ואני לא יכולה להפסיק לאהוב את אמא שלי. אבל יש בי כעס מאוד חזק
* מישהי   02/10/10 | 11:26
תכחי את הילדת ותעברי לארץ אחרת!
* מסכנהה! אמא שלך שכבה עם בעלךך??    02/10/10 | 18:44
מהההההההההההההההההההה ?
את לא רצינית ???? מסכנה....
* --   02/10/10 | 18:49
או שהם לא נורמלים או שאת..
* מה את סולחת.. כאילו אוקי אבל מה? יואאאאוווווווו   03/10/10 | 03:00
אמא כחבה
בנאדם שפל ואפסי
* אושרה   03/10/10 | 05:39
27. אני מרגישה כמו שפחה של אמא -כולל הלקאה
לפעמים נראה לי כאילו אמא שלי משמשת בי ככלי שרת שלה. כל מה שהיא צריכה לעשות בבבית היא מפילה את זה עלי. תעזרי לי ,תעשי ככה וככה וכו.. אמא שלי "חולה" על עונשים.. .חגורה זה דבר שמשמש אותה הרבה. אין לי כח ,מכאיב לי בכל הגוף . נמאס לי מההצלפות שלה ,
* מירית   02/10/10 | 10:21
תפני למישהו מקצועי!! כדאי לך!
אם היא משתמשת באלימות תפני לגורם מקצועי ויעזרו לך! זה לא מגיע לך!
* חשוב!!   02/10/10 | 18:17
..
עצוב לשמוע :( לדעתי אין לי זכות להכות אותך, ואת צריכה להתייעץ עם גורם מבוגר כלשהו כדי שיעזור לך...
* קוקי   02/10/10 | 18:29
26. אני מזדהה איתך
אני באה ממשפחה חרדית היה לי קשר טוב עם עם אמא שלי אהבתי אותה מאוד והיינו חברות טובות חזרתי בשאלה לפני שמונה שנים אמא שלי ניתקה איתי קשר לגמרי לא דיברה איתי 5 שנים וגם המשפחה היה לי קשה מאוד וגם חשבתי להתאבד מספר פעמים בשנה האחרונה ניסתי לחזור לקצת קשר לפני החלטה האחרונה להתאבד הקשר שונה לחלוטין ועם מרחק אני מקבלת רק ביקורת ממנה והמשפחה ועקיצות אבל אני משתדלת להגיע לשמור על קשר בשבילי בשביל השפיות
* מירי   02/10/10 | 03:20
25. תשמעי -
אי מזהדדה איתך 100 אחוז אמא שלי אוהבת את אחותי הגדולה הרבה יותר ממני , היא תמיד תבחר לתת לה הכול ובחיים לא היתה לי פרטיות איתה כול דבר אחותי היתה נדפחת ומה שאני מספרת עובר לאחותי . ועל אבא שלא נדבר שראיתיי אותו בחחיים שלי בדיוק כמה פעמים מסכנות שאני רואה את אחיות של החורגות גודלות כמו מלכות נוסעות עם אבא לטיולים לחול מקבלות הכול ואני כמו מסכנה פגשתי אותו בגיל 14 והיה יוצא לי לראות אותו רק שאני באה לבקר : ) אבל תגידי תודה ששהושפעת ככה ליחס של אימך אני נפלתי לעבריינות ומה לא . והמצב שלי אבוד : P אצלך עוד המצב טוב - התחתנת יש לך בעל תומך הכווללללל . אמא שלך עוד יבוא היום ותשתנה
* נוניטה   02/10/10 | 00:37
24. כל מי שאמר שהבת מגזימה ואגואיסטית..
איזה אמא אומרת לילד שלה שהיא אוהבת אותו באותה מידה כמו הספר שלה?! איזה?1 תראו לי אמא אוהבת שכזאת ותוכיחו שאני טועה. אני מרגישה בדיוק כמוך
* אני   01/10/10 | 22:28
23. אני מרגישה שאני כתבתי את זה,רק שאני עדיין חייה בזה
* ויש לי עוד הרבה שנים לסבול את זה   01/10/10 | 22:21
22. אני קוראת את זה, כאילו כתבתי את זה בעצמי- מילה במילה
* עצוב לי גם   01/10/10 | 21:48
21. אילו החיים...
נותר לי רק לאחל לך בריאות אושר ואהבה, ושאת!! - תהיי אמא לילדייך כמו שאת, ואני היינו רוצות בחיים אחרים.. ל-13 נהנתי לקרוא את תגובתך, ריגשת אותי, כמה שאת צודקת.. הרבה אנשים כנראה לא מבינים איך החיים מובילים (קורים) אותנו! נוכחתי על בשרי להבין שבמציאות יש משפטים שהם לא קלישאות, "מה שלא הורג אותנו מחשל" ועוד כל מיני משפטי שטות למיניהם. אמא יש רק אחת אבל זכותי המלאה לבחור איך להתנהג איתה, כפי שהיא בחרה איך לנהוג איתי...
* עצמי   01/10/10 | 21:36
20. את לא מאומצת - אמא מאמצת אוהבת יותר
מאמא ביולוגית.... אני אמא לילדה מאומצת , חיכיתי לה עשר שנים היא האור של חיי , היא ילדה יחידה וחייה הם חיים של נסיכה . אם ככה אמא שלך מתנהגת זה בגלל שאת לא מאומצת ובאת לה בקלות מדי...
* אמא מאמצת   01/10/10 | 20:02
בדיוק!
* טל   02/10/10 | 12:36
אימוץ
יפה מאוד..... מספיק להשתמש באימוץ כמה שהוא רע ולא טוב, ילדים מאומצים הם אושר גדול!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
* אם מאמצת    02/10/10 | 17:24
אותי אוהבים ... אולי קצת יותר מדי...
את בטוח לא מאומצת תנוחי... אני כבר בת 30 עוד מעט, ואהבו אותי ואוהבים אותי ונותנים לי חיים הכי טובים שיש.... אעך אמרו למעלה "נסיכה"... כן את כנראה באת לאמא שלך בלי שהיא התאמצה ... וככה זה נראה...
* ילדה מאומצת   02/10/10 | 19:02
הזכרת לי בדיחה עכשיו: ילד אחד שואל
את אמא שלו:" אמא - האם אני מאומץ - יכול להיות שאת ואבא אימצתם אותי בעצם"? אז אמא שלא עונה לו:" אתה באמת חושב שהיינו בוחרים בך?" חחחחחחחחחחחחחחח - בדיחה על אמא חסרת טקט - אבל עצוב שהיא מאוד אמיתית - והמבין יבין.
* אוראור   09/07/18 | 19:02
19. ל- 18 אני מקווה שאין לך ילדים!!!!!!!!!!!!
* להתעורר   01/10/10 | 20:01
תכלאס, אני אמא לשניים, וגם חושבת שהיא מקנא באמה
בפרט איך שהיא מתארת את הקשר "הסודי" עם האב...ולא אני לא סוטה. על פניו נראהשהילדה רצתה כל כך באבא שלה שבדמויונה הפכה אמא מושלמת למפלצת. "כל מהשהיאעושה ואומרת להרגיז אותי.." איזה שטויות, ההיפך עושהרושם של אישה מושלמת שדואגת לחזות שלה, פעילה, אשת חברה, כל מה שהבת כנראה למרבית הצערר לא הצליחה. יותר מזה דמות האב פתאום לא מופיע בהמשך הסיפור שלה בחייה הבוגרים, וגם לא תיאור שהאב מעורב בחיי הנכדים. מה שמביא אותי למסקנה חד משמעית שמדובר בדמות אב פסיבית, ומה לעשות גם הבת יצאה פסיבית משהו ולא חדה ותוססת כמו האם. פייר ממרומי גילי כאישה בת 41 ואם לשניים אני מקנא באמא המטופחת שלה. הייתי מוכנה לתת לך את האמא המתעללת שלי, ולו רק שתערכי מה יש לך בידיים. חבל שלא קיבלת את ההורים שלי!!!!
* הדר   01/10/10 | 21:28
ל19 דחוף
אז כן יש לי ילדה יחידה וילדה מקסימה שיודעת לעריך את אמא שלה. כשהיא צריכה כתף כדי לבכות עליה היא תמיד יודעת איפה למצוא את זה ולא כמו זאת שבמקום לשבת אם אמא שלה ולישפוך בפניה את כל מה שהיא מרגישה באה לפה ומיתפרקת כדי שירחמו עליה וחוץ מזה עוד לא ראיתי בכתבה שהיא לפעמים הייתה לא בסדר תמיד הייתה האמא אשמה ממש ילדה טיפשה ומפונקת
* שירן   02/10/10 | 12:39
שירן את מעולם לא תביני את הנכתב בכתבה
את לא באה משם ואת לא תביני לעולם על מה מדובר....יש לצערינו הורים שהיה אסור להם לגדל ילדים...אמת כאב אך אמת...אצלך הכל היה תמיד מושלם..עם אמא שלך וגם עם הבת שלך..יש לך מזל המון מזל...ויש כאלה שאין להם את המזל שלך....אל תדברי שטויו ואל תשפתי אף אחד ואחת עד אותו רגע שתגיעי להיות במקומו....ואני כמובן מקווה שרגע הזה לא יבוא
* אישה   02/10/10 | 17:26
18. כנסי דחוף ילדה אגואסטית
לפי דעתי את כזאת ילדה אגואסטית ומרדנית בגלל שאת בת יחידה ורוצה שכל התשומת לב תהיה אליה וחוץ מזה את נישמעת כמו אחת שמקנאה באמא שלה אז חמודונת על תאשימי את אמא שלך כי היא בסך הכל צודקת
* שירן   01/10/10 | 19:08
אויש נו תסתמי כבר מה את מבינה מהחיים העלובים שלך?!
אני גדלתי כמוה שמעתי משפט דומה מאמא שלי על האימוץ ואמא שלה לפחות דאגה להתנצל אמא שלי כלום!את לא ידועת מזה שאמא לא מתייחסת אלייך שבשביל אמא שלך את אוויר ושאפילו לא מספיק טוב כדי לנשום אותו זה כואב שהאמות של החברות שלך הם חבורת ורק את חריגה עם אמא אטומה ואמא שלי היא אישה דיכאונית שכל הזמן מדברת על מוות וזה ככה כבר משאני בת 13 ניראה לך הגינוי מה שאמא מכניסה לילדה הקטנה שלה לראש?? אמא שלי קיללה אותי והכתה אותי וחשבה שזה "חינוך טוב" אותי ואת האחים שלי וכל הזמן אני עוקצת אותה על זה ועל מה שהיא עשתה אין סליחה אפילו שהיא לא התנצלה בכלל אבל עכשיו בזכות זה אני יודעת איך לחנך את הילדים שלי אני יודעת שצריך להקשיב להיות שם בשבילם ולא לקרא להם "ילדים מפונקים ואגואיסטים" ואני רוצה שתעני לי בכנות אם היית נכשלת במבחן איך היית התגובה של אמא שלך? של אמא שלי הייתה סטירה דבר ראשון אחר כך זה כבר העלבות ואם היא הייתה מגלה שהחבאתי מבחן זה גם היה ריכולים בנוסף לכל עם כל בן משפחה שהיה נכנס הביתה!!!!! אז תחשבי קצת לפני שאת מדברת כי אין דבר יותר קשה מלחיות בלי אמא זה צורך קיומי של כל ילד אני מודת לאל כל יום על האבא המקסים שקבלתי שגם סובל יחס מחפיר ממנה לידו היא הייתה מתיחסת אליינו כמו מלאך ואחרי שהוא היה הולך אז העונש על הפינוק היה מגיע...פעם הבאה תחשבי לפני שאת מגיבה
* ****   01/10/10 | 23:58
לשירן
אמא שלה לא התייחסה אליה מאז שהיא ילדה קטנה לא מאז שהיא התבגרה. אז היא ילדה אגואיסטית ומרדנית כי אמא שלה לא עשתה כלום למענה ולא הייתה איתה מאז שהיא ילדה קטנה? ומזלה שאבא שלה היה שם בשבילה, בשביל שיטפלו בילדה קטנה שנמצאת עדיין בגן. אז תחשבי קצת לפני שאת אומרת משהו
* דנה   02/10/10 | 17:57
17. אני חייבת לתת לך הצע...
אני ואמא שלי רבות המון,היא יושבת לי על המצפון ומשווה אותי כל הזמן עליה ,אני רק בת 13 ואני רוצה להנות ולכיף כמו כל החברות שלי,אבל היא תמיד משווה את עצמה אלי ומסבירה שבגילה היא לא הייתה עושה את אותו הדבר אלה הייתה נשארת בבית ועוזרת לאמא שלה-אמי פשוט לא מבינה כמה הזמן השתנה ושכל אחד חייב לפעמים לשחרר קצת,למרות יש מיליון דברים לעשות מסבבים,אבל לפעמים אם אני באה עליה בטון אחד ושונה טון חלש ונעים היא מתחילה להבין אותי,ואם את באמת רוצה תשלימי איתה,אם זה כל כך מפריעה לך את יכולה להרגיע את הטון שלך,ובאמת להראות שאכפת לך ממנה ושאת באמת רוצה להשלים ולקבל את אמא שלך מחדש.יכול להיות שהיא לא הייתה מוכנה לילדה כשנולדת ולכן היא מרגישה בעצמה כמו ילדה ומנסה לעצום את העיניים ולסגור את האוזניים ופשוט לברוח לעולם משלה עם בעל וחברה טובה.אל תקחי ללב,באמת לא כדאי לך,תסבירי לה יפה שזה מתסכל אותך ולא נעים לך מה שהיא עושה ואת מבינה שאם אתם הולכות ראש בראש אתן לא מבינות אחת את השניה ועושות יותר דווקא אחת לשניה. שיהיה לך בהצלחה!♥
* נעמה   01/10/10 | 18:43
אמא ההצעה
ילדה חכמה כל הכבוד
* רחל   02/10/10 | 18:31
מזדהה איתך -
וגם אני בת 13 .....
* ----   02/10/10 | 18:45
16. את חוצפנית, ילדותית ואגואסטית!!
תתביישי לך!
* אמא יש רק אחת.   01/10/10 | 18:22
פ'חחחחחח
* את מפגרתתתתתתתתתתתתתתתת   02/10/10 | 18:43
את מפגרת!!
* מי אמר שזו בחורה שכתבה??   02/10/10 | 19:55
חחח..טוקבק הזהב!!
* דורי   02/10/10 | 21:28
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח הבנתם???
* חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח   03/10/10 | 03:03
במקרה של האמא.. בת יש רק אחת.
* לא נעיםםםםםםםםםםםםם.   03/10/10 | 03:03
15. בטוח שאת לא מאומצת.אמא מאמצת היא אמא אוהבת יותר.אולי תבדקי את התנהגותך כלפיה?
* אבי1   01/10/10 | 16:47
14. לאמא שלי!
תודה על שאת אוהבת אותי, וחכמה-ומייעצת לי, ושנונה, ושכיף לצחוק איתך,וכיף לי להיות איתך. ותמיד את עושה הכל בשבילי.
* בר   01/10/10 | 16:12
תגיד: כמה זמן היא עמדה מאחוריך כשכתבת את זה? והמבין יבין!.
* אוראור   25/11/20 | 20:40
13. לא חייבים קשר עם אמא
גם אני לא בקשר טוב עם אמא שלי. לא חשבתי שאני מאומצת אבל מאז שאני זוכרת את עצמי לא הרגשתי קשר ממשי אליה. כיום אחנו בקשר של שלום-שלום, אפילו ביום החתונה שלי הרגשתי שהיא לא שמחה בשמחתי. כבר לא שואלת שאלות, גם אני השלמתי עם המצב. תשמחי במשפחה הנפלאה שהקמת, כל השאר חפיף...
* תלמדי ממני   01/10/10 | 15:43
12. היתמודדות קשה
הצטערתי מאד לקרוא, אני מזדהה איתך בהרבה מהרגשותיך, הפיתרון המעשי הקשה מאד הוא ללמוד להיתמודד (כי זו המציאות, וא"א לשנות אותה )בדרך שטובה לך,אם זה לדבר, להנות מילדיך -ולהתמקד במה שיש
* משהי   01/10/10 | 15:16
11. זה ניראה כאילו אני כתבתי את זה!!!
* אני   01/10/10 | 15:07
10. שנים הייתי החברה הכי טובה שלי אמי מהרגע שאחותי התחתנה
היא הפכה להיות כל עולמה. אני היא הבכורה ולכן התייעצה אתי בהרבה דברים והעצות שלה תמיד היו הכי טובות. היום אחרי שאחותי נשואה קרוב לשלוש שנים , אני מספר שתיים. למה? אני אפילו לא יודעת. היא עוזרת לה בכל, כולל הכל. בין אם זה בישולים, שמירה על הילדה, כביסה (כן כביסה!!!), אפילו כשאחותי פתחה עסק היא נמצאת שם תמיד. עוזרת לה בעבודה, בניקיון ואפילו פתיחת העסק בבוקר! הזניחה את הבית את הבישולים למשפחה את האחים האחרים (היותר קטנים) את הכל. היום אם אחותי נמצאת בסביבה כולם אויר בשביל אמא, היא מדברת רק איתה, שמה לה אוכל, מסדרת לה את הבגדים, מאכילה את הילדה ואנחנו כלום! אפילו הדעות שלה השתנו, תמיד דיברה בהיגיון והיום אני מתפלאת מי זאת שמדברת, פתאום העצות שלה נשמעות כאילו אחותי מדברת, ריקות מתוכן. מהילדים שלי (ויש לי שניים ולא עשרה) היא רק מקטרת ומתלוננת (נכון שהיא שמרה עליהם הרבה בהתחלה והיתה מסורה להם, היום היא מראה את אי הנוחיות שלה מזה שאנחנו שם, היא אפילו אמרה לי במפורש: תבואו פחות!!) היא יודעת שאני צריכה אותה מאוד בתקופה הזאת (עבודה, לימודים, ילדים והריון) אבל היא בשלה. הכי חשוב זה אחותי, וכל העולם יכול להיחרב. אל תבינו אותי לא נכון, אני כן אוהבת אותה אך לא יודעת מה קרה שם. היא אישה טובה חמה ואוהבת אך אני לא יודעת למה היא פתאום נסחפה לצד של אחותי מול כל השאר וכמה שניסיתי לדבר איתה (בעדינות ובלי האיזכור של עניין אחותי, רק להגיד לה שהיא השתנתה) כלום לא מועיל.
* רוני   01/10/10 | 14:39
נשמע כאילו אמא שלך היא בנאדם של אדם 1
אמרת שלפני זה את הית כל עולמה וכנראה אחותך היתה במקום השני,מה שאת היום והיום זה השתנה ואחותך במקום הראשון וכולכם בשני..סיפור מוזר האמת אולי את עושה דברים שהיא לא גאה בהם (אולי את לומדת משהו שהיא היתה נגד,או עובדת בעבודה כשהיא ציפתה שתעבדי באחרת או שהיא לא אוהבת את בעלך..)יכול להיות שאחותך הגשימה את המשאלות שלה שהיא חלמה שהילדים שלה יהיו נשמע כאילו אחותך מוצלחת יש לה ילדה היא פתחה עסק זה מזכיר לי את אמא שלי יש לי עוד שני אחים והיא אוהבת יותר את הבכור בגלל שהוא חכם יותר מצליח יותר נועז יותר והאח הקטן עשה הרבה פאשלות פתח עסק שלא עבד הלוואה הרבה כסף וחי עם בחורה שמבוגרת ממנו והוא רק רב איתה ואמא שלי בהתחלה עזרה ואח"כ פשוט נמאס לה לשמוע על הפאשלות שלו והיא יותר בקשר עם הבכור שלא מדבר רק על בעיות אלא על דברים חיוביים יותר..ואם להצליב את הסיפור שלי והסיפור שלך אפשר להבין למה זה קורה במשפחתך,כנראה היא מעדיפה לעזור למי שנראה בעיניה מוצלח תחשבי על זה...
* אני   01/10/10 | 16:36
רוני, אמא שלך לא משרתת שלך, תעוררי.
חוץ מזה העדת שקיבלת מספיק משירותיה, ועכשיו היא נהנת מילדיהשל אחותך. מה קרה אפשר לחשוב אישה אחת מבוגרת, מה חשבת שהיא שפחה שלך לנצח, ילדייך בטח גם גדולים. אז את לומדת יופי. אז? לא מרוע לב או משהו, אבל עושה רושם חזק שקיבלת את הסיוע של אמך כמובן מאליו כלכך, שהוקל לאימך לעזור למי שבאמת זקוק לה וגם יודע להעריך. חדל קינאה באחותך. היא צעירה בתחילת חייה ועסק חדש, תאחלי להם הצלחה, ונסי את חמותך, זה גם הנכדים שלה.
* הדר   01/10/10 | 21:34
9. יש פיתרון....
נראה לי שלאימא שלך לא היו חיים טובים עם אביך,ואני בטוח שאביך הוא כמו פליפיני בבית,וכל מה שאימא שלך אומרת הוא אומר אמן. אם היה לאימא שלך מאהב או גבר אמיתי,היא לא היתה מתעסקת עם הביקורות שלה כלפייך. זה נשמע אולי הזוי,אבל זו סימטומים של ההתנהגות הזו. שלחי אותה לעשות מסאג' אצל גבר כמה פעמים,והיא תתחיל לרדת מימך..... בהצלחה
* ואסה   01/10/10 | 13:38
8. מבינה אותך כל כך
כשקראתי את הכתבה הרגשתי הזדהות עמוקה. גם לי יש אמא דומיננטית וביקורתית, שום דבר שאני עושה לא נראה לה, אם זה איך אני מנקה, מבשלת או דואגת לבעלי. אני חלילה לא שונאת את אמא שלי אבל משתדלת לא להתקרב יותר מדי אליה. הכי חשוב שמצאת בית חם אצל הורי בעלך.
* אני   01/10/10 | 13:21
אמא שלי ואני לא מסתדרות.
היא אוהבת יותר את אחותי הגדולה, לפעמים היא יכולה להיות נחמדה אליי ואז יום למחרת לריב איתי על שום דבר. כשאני קמה בבוקר אני לא אומרת לה בוקר טוב, כל החברות שלי בקשרים טובים עם אמא שלהן, ממש כמו חברות! כואב לי שאצלי זה לא כך,המציאות שלי היא ע"פ מצב רוחה של אמא שלי. היא יכולה להתעצבן על כלום. אני כל כך משתדלת להיות בסדר, לא לעצבן אותה אבל היא פשוט מחפשת לריב איתי. יום אחד היא לא ראתה אותי עד כשחזרה מהעבודה, לא החלפנו מילה, איך שהיא חזרה הביתה היא רבה איתי על כל דבר. אני כל כך מזדהה איתך.
* אני2   01/10/10 | 14:41
גם אני מבינה אתכן
גם אמא שלי מעדיפה להיות אצל אחותי כל הזדמנות ואף פעם לא באה אליי, (אני גרה באותה עיר ואחותי במרחק שעתיים נסיעה והיא אפילו לא יודעת איך הבית שלי נראה).כשילדתי היא לא באה לעזור לי, הייתה שולחת לי אוכל עם אחותי הקטנה או שבעלי היה הולך ומביא ממנה, אבל לבוא ולעזור לי עם התינוקות-לא קרה. גם לי כואב כשאני רואה איך חברות שלי מדברות על זה שאמא שלהן באה ועוזרת להם עוזבת את הבית שלה, הבעל הכל ובאה לכמה ימים לעזור להן,או שהן הולכות אליה אני לא מסוגלת ליפול עליה ולהטריח אותה, תמיד הסתדרתי לבד ובעלי שיהיה בריא עוזר לי והמשפחה שלו -לא יודעת מה הייתי עושה ללא עזרתם, פשוט לא יודעת. בחגים אני מרגישה שמזמינים אותי כדי לצאת ידי חובה, כולם יודעים שבוע שבועיים לפני היכן הם יהיו בחג. אני לא. אני תמיד צריכה לדעת בערב חג עצמו. בקיצור, כמעט אף פעם לא נהניתי מעזרה, או מתמיכה של אמא למעט מקרים מעטים מאד פה ושם, והלב נצבט לי.
* אחת עצובה   01/10/10 | 15:31
וואו איזה סיפורים עצובים מזה???
כיפור היה לא מזמן למה לא פתחתם את זה איתם??? לא חייב בריב אפשר להתחיל את המשפט ב:"מפריע לי ש..."
* אסור לבכות בשבת!!   01/10/10 | 16:44
אוי את מסכנה
אני מבינה
* ריקי   09/12/11 | 16:30
ל-אני 2
גם אני מזדהה איתכן. אמא שלי בכלל לא בקשר טוב איתי. היא אוהבת יותר את אחים שלי מחפשת כל הזמן לריב .....
* ---------------   02/10/10 | 18:39
7. מחקרים מראים
שילדים שנולדים שונים באופי מהוריהם מובילים לריבים ולחוסר תקשורת כנאה שאת ואימך בעלי אופי שונה זה הכל ולכן קבלי אותה כמו שהיא אתם פשוט שונים
* עדנה    01/10/10 | 13:07
6. "אפילו את שמי איני יודעת..."-סיפורה של מאומצת.
שבחיים שלך לא תשווי את עצמך למאומצת. בתור חברה קרובה לילדה מאומצת אספר לך סיפור: בגיל 20 החליטה חברתי שסבלה די והותר (מכות, התעללות נפשית) במשפחתה המאמצת, והיא פנתה לרווחה. הם תיווכו לה משפחה חדשה אך היתה תקופת חפיפה שבה היא נאלצה להתגורר אצל חברות מזדמנות. ואז היא באה אלי יום אחד בוכה ואמרה לי: "את יודעת מה זה שאף אחד בעולם לא רוצה אותי? לא ההורים הביולוגיים שלי, לא משפחתי המאמצת שמהם ספגתי מכות עד גיל 20, אף אחד!!! אין לי בית, אין לי חיים משל עצמי, אפילו את שמי האמיתי והמוצא שלי איני יודעת"..... זוהי הרגשתה של מאומצת, אז עצתי לך, חבקי חזק את אביך והתנחמי במה שיש. כי פשוט מאד לא לכולם יש.....
* סיון   01/10/10 | 12:21
שמע ישראל, מה איתה היום?
* עינב   01/10/10 | 16:10
מסכנה ..... :(
* ......   02/10/10 | 18:37
5. זה כלום , אם היה לך אחים
הסיפור היה יותר עצב פי 4.
* ליאור   01/10/10 | 12:05
למה אתה מתכוון?????????????
* אוראור   27/09/20 | 00:45
4. תשמעי מותק, אני הכי שונאת את אמא שלי בעולם
שניהם העלל בי שנים. אבל אני קוראת את הכתבה, ומבינה שני דברים. אבא פינק וקיבל אותך איך שאת. אמא שלך לעומת זאת מבקשת את טובתך האישית, תתפלאי. לומר לך ללכת לחדר כושר ולטפל בעצמך לא מראה על שינאה, התעללות או דחייה. היא מנסה לגייס את בעלך שתקשיבי לה. אם ילדייך אוהבים אותה, לצערך, אז דעי לך ילדים לא מטומטמים, הם מזהים רוע. את לא יודעת מהי התעללות יקרתי, עושה רושם שאמא שלך יודעת להינות מהחיים ולשמור על עצמה, לטפח את עצמה. אניבת 40 הלאוי והיתי עושה חצי ממה שאימך עושה. דברשני, בעניין הספרית, אולי יש לאימך יחסים אינטימיים איתה לצד אביך. וזה קורה. אז מה. אני במקומך הייתי בוחרת בהתפיסות. יש לי רושם שאמך אישה חכמה שיודעת לחיות, אישה שאף גבר לא היה מעז לבגוד בה. את צעירה מלהבין, חבל!
* הדר   01/10/10 | 11:37
אני מסכימה איתך היא הגזימה
יש לה אמא קולית, על מה רצית שהיא תריב איתך בגיל ההתבגרות אם לא על שיעורי בית,בנים וכו?לפי תיאורים שלך אמא שלך אוהבת אסתטיקה וחיים בריאים מה רע בלעשות כושר??אולי בעלך גם רוצה אותך רזה לא חשבת על זה?ולסיכום אני יגיד לך אל תחכי שמשהו רע יקרה לאמא שלך חס וחלילה כדי להבין כמה את טועה ואת תביני את זה שלא יהיה לך ספק בכלל אמא יש רק אחת ויש לכבד אותה לא משנה איך היא מתנהגת
* אני   01/10/10 | 14:56
את טועה...
ההתנהגות הגועלית וה"דירבון" לרזות זה רק בשביל שיראו אותן ביחד ושלא יגידו לאמא- איזה בת שמנה יש לך! היא ממש גועלית ואני משתתף בצערה של הבת ואני מקווה שהבת תתיחס לילדיה טוב יותר!!!
* יובל   01/10/10 | 15:18
אני חושבת
שאמא שלה פשוט רוצה לטובתה אז אולי אין להן יחסיים אישיים מדהימים אבל אין דבר כזה שאמא לא אוהבת את הילדים שלה ואם תרזי זה יהיה רק לטותך זה ישפר לך את איכות החיים
* .   02/10/10 | 14:51
אויי כמה שאת טועה..וכן יש המון הורים שלא
אוהבים את הילדים שלהם.....גם אני שמנתי אחרי ההריון הראשון וכן עוד לא ירדתי גרם אחד אפילו....אבל אמא מעודדת אותי לאכול בריאה וזה רק עם אני שואלת אותה משהו שקשור לאוכל...היא ולא אף אחד במשפחה שלי לא מדבר על משקל בטח שלא אומרים לי שאני שמנה וצריכה דיאטה....תודה לאל יש לי הורים שאני צריכה לנשק את הרגליים שלהם כל יום..הבעיה היא שאני גרה מאוד רחוק מהם לצערי הרב.....יש דרך להגיד כל דבר ובלי לפגוע ואם משהו נאמר בצורה כזאת שזה פוגע בצד השני אז "האמא" הזאת צריכה לעשות חשבון נפש...
* קנדה   02/10/10 | 17:54
ל 4 דחוף
את לא מבינה כמה שאת צודקת והילדה המפונקת הזאת אם אמא שלה לא הייתה מעירה לה אז מיבחינתה היא הייתה אמא טובה מכוון שלאמא שלה אכפת מהתדמית של הבת שלה אז היא אמא רעה ממש ילדה חוצפנית
* שירן   02/10/10 | 12:46
-4 את מפגרת ברמות
כיאילו , היא פירטה הכל ! מה לא ברור ..... את כל כך דפוקה
* -   02/10/10 | 18:36
3. מצטערת לשמוע... :(
אך נדמה לי שמצאת משפחה טובה אצלך בעלך.. אולי שלבי אותה עם אביך, וכך יהיה יותר טוב :)
* נעמי   01/10/10 | 11:23
2. עצוב =\
* לוסי   01/10/10 | 10:36
1. תשמעי לי
איזה כיף אני ראשונה בכל מקרה לדעתי את צריכה לקחת אותה לשיחה ולהסביר לה מה שקורה ומה מפריע יום אחד תצאו שתיכם לבית קפה או מסעדה ותדברו בינכם גם לי ולאימא שלי היה אותו דבר ודברנו והיום אנחנו החברות הכי טובות שיש הכל אני מספרת לה
* אני   01/10/10 | 10:00
לאני
את טועה, היא פירטה מספיק טוב למה לאמא של אין לב, ואני בטוח שאם הבת תמות (חס וחלילה...) האמא תגיד לעצמה בלב -ברוך שפטרנו...
* אני 2   01/10/10 | 15:20