זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (44 תגובות ב-26 דיונים)
26.
נכון
* איש   17/04/21 | 18:19
25. נכון תאמרו יהוה
הוא לא קיים אז לא יקרה לכם כלום
* אנונימי   18/11/16 | 15:38
24. תשובה לשאלה בכתבה
יהוה
* לא מגלה   17/06/16 | 16:59
23. אלוקים זה פאסה מהיום אמרו אלוקושקוש
* אופיר   12/03/14 | 12:46
22. ומי ברא אותו ואת מי ברא הבורא שלו אותו ה'...???
* שאלה   02/02/12 | 19:06
יהודי מאמין מאוד
לא להשתמש בשמו הקדוש לשווא ... שם חזק שלו קודשא בריך הוא אלא זה שם גבוה מאוד.... אלא עדיף להגיד השם .... ואוי להם שמפקפים בבורא עולם אוי להם בעולם הזה ואוי להם בעולם הבא ... אין אנו רואים את השם מפורש כי אפשר לשכל אנושי לראות את הבורא היינו משתגעים מה שכן אפשר לראות חלק מהטבע שזאת אלוקות ... בעולם גשמי אין רואים אך שמתים מן העולם ודאי שנשמתנו רואה והעולם הזה יותר רוחני מגשמי רק אנו מקדשים את החומר .... השם יתברך יכול בשנייה אחת אם יהודי לא מאמין בתורה הקדושה חס ושלום העולם חרב
* יוסף    15/01/14 | 18:13
21. האמת יותר פשוטה, ביהדות עד בית ראשון היו הרבה אלים
והמציאו את המונותאיזם. התורה ה״בלתי מצונזרת״ על גרסאותיה הרבות נמצאת ב״ספרים החיצוניים״ שנמצאו באתיופיה בתחילת המאה שעברה (זה שם שנתנו דתיים לכל מה שלא נכנס לתורה כשנחתמה). שם יש חלוקה לאלים נוספים ועוד דברים מעניינים כמו מפלצות דמיוניות בסיפור הבריאה, ספר חנוך שמתאר את ההיררכיה ב״שמים״ (״ויתהלך את האלוהים״ זה כל מה שנשאר מספר שלם). ״יהוה צבאות״ שנזכר בתורה הוא בעצם אל המלחמה. לדתיים אסור לקרוא או אפילו להזכיר את הספרים האלה (מעניין למה...) אני אתאיסט, ולא טוען שהספרים או התנך קדושים או אמת, זוהי פשוט הההסטוריה של כתבי הקודש היהודיים. חבל ששאלתם רב ולא פניתם גם לחוקרי מקרא, הסיפור האמיתי הרבה יותר מעניין מהכבוד המוזר של הרב לשמות ומילים.
* עזרא ונחמיה ערכו את התורה   31/01/12 | 00:43
תגובה
חבל שלא הזדהית בשימך או לפחות בכינוי . אמרת דברים שיש בהן אמת , רק שאינם מדוייקים. יש להבדיל בין "תורת משה" שכתב משה רבינו שהם ספרי החומש, שבהם נכתבו והחוקים והמצוות שניתנו לבני ישראל בסיני, לבין יתר סיפרי הנביאים והכתובים. לעדה ה"אטיופית" יש את החומש בלבד, שהועתק בשפת גז , השפה העתיקה של "אטיופיה". העדה האטיופית נקראת "ביתא ישראל" . הקראים לעומת זאת מכירים גם בסיפרי הנביאים והכתובים , ואפילו במסורת היהודית בחלקו כפי שנהוג היה בתקופת בית שני. לדוגמא : גם הם כיהודים קוראים לאלוהים "אדוני" שלא כפי שציוותה התורה בספר שמות ג,טו וַיֹּאמֶר עוֹד אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב, שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם; זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם, וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר. על פי סיפרי הנביאים, החל בתקופה שלאחר מותו של יהושוע בן נון, החל עם ישראל לעבוד את אלילי הכנענים , בדיוק כשם שיעקב אבינו גם הוא לא היה צדיק "כטלית שכולה תכלת" והחזיק בביתו "טרפים" איקונינים , פסלים שנועד לצרכי פולחן אלילים אותם הטמין מתחת לעץ בשכם לפני הקמת המזבח בבית אל. כאילו שאלוהים לא רואה ולא שומע. יש חלקים סיפוריים בחומש שנשתלו בתקופת בית שני. זאת ניתן לראות בסיגנון הכתיבה והמסר . לדוגמא: סיפור "אדם וחוה בגן עדן", "יעקב והמלאך" , "שירת מרים" , סיפור "פנחס והרג המדינית" , ועוד . מי שקורא סיפורים אלו , לא תמיד שם לב שהם הוצאו מהקשרם. אלא מנסים לכוון לדעות שמקורם בתקופת בית שני. בכבוד רב שלום הלוי . חקר תורת ישראל ומנהגי העם העברי בתקופת המקרא.
* שלום הלוי   05/02/12 | 12:43
20. רגע, שאני אבין...
יישות בלתי נראית שלא אוהבת שמזכירים את השם שלה, ציוותה עלינו להאמין רק בה ובסיפורים עליה, ולא באף אחד מהסיפורים הרבים על ישויות בלתי נראות אחרת, כי הישויות האחרות הללו הן דימיוניות והסיפורים עליהן הומצאו ע"י בני אדם... כי מסתבר שהישות הזו שלא אוהבת שמזכירים את השם שלה בראה את בני האדם עם נטייה להמציא סיפורים על כל מיני ישויות בלתי נראות...??!? תגידו, אתם רציניים?!?!?!
* קרישנה בן יופיטר ואשתורת   26/01/12 | 00:27
19. יניר תבל - ביטלת עולם ומלואו של אוק עומק וחוכמה. רק
בגלל הבורות שלך. זה נחמד שרק בגלל הכתבה הזאת אתה מצליח בביטול גמור של עולם שלם, של אלפי שנים, של מיליוני אנשים שעברו דברים רוחניים ומיסטיים שלך אין תשובה ( או לציטוטך 'אפשר לחיות גם בלי תשובה לכל דבר'. כל כך הרבה אנשים חוו כל כך הרבה חויות מדהימות, ואני אסייג לרגע וומר שלצערי יש גם פאנטיים (כמו ההזוי שירק על ילדה בבית שמש וכו...- לצערי יש פאנטיים שעושים חילול השם , מרוב שהם חיים בקיצוניות). אבל חוץ מהם, יש אנשים כמוך, שכנאה לא חוו דבר רוחני מיסטי משמעותי בחייהם, ולכן גם אף פעם לא תוכל להבין את אלה שכן. צר לי עליך ועל שכמותך, בעיקר על זה שאתה מונע מבורות ואטימות. האם ניסית בחיים לקחת סיכון ולערער על כל מה שאתה 'מאמין' בו, האם ניסית ללכת להעמת עם ה'ידיעות' וה'תובנות' שלך עם אנשים ברמה רוחנית גבוהה ,או שהתקלת אנשים שבעצמם לא יודעים מספיק עם שאלותיך. ולסיכום ... שהשם יעזור לך.
* בורות בורות בורות.......   20/01/12 | 13:16
אמונה? או סתם פחד
זה ההבדל בינינו, מי שכתב את זה...שאני מקבל את הדרך שבה הולכים אנשים מאמינים אבל אם אני חס וחלילה אני מאמין אחרת אז זו בורות ואי חוויה מיסטית וכן הלאה. הפחד של מי שכתב את זה שאולי יש גם אמונה אחרת ושזה עלול לפגוע באמונתו שלו כל כך גדול שהוא לא יכול לקבל את האחר. זאת אמונתי ונראה אם את/ה יכולים לחיות עם זה.
* יואל בן   20/01/12 | 15:20
god is dead. deal with it.
* jew   20/01/12 | 21:58
18. את שמו!
את שמו!!! בישעיה יב:4 כתוב: וַאֲמַרְתֶּם בַּיּוֹם הַהוּא, הוֹדוּ לַיהוָה קִרְאוּ בִשְׁמוֹ, הוֹדִיעוּ בָעַמִּים, עֲלִילֹתָיו; הַזְכִּירוּ, כִּי נִשְׂגָּב שְׁמוֹ. (קראו בשמו - יהוה!) תהלים עט:6: שְׁפֹךְ חֲמָתְךָ אֶל הַגּוֹיִם, אֲשֶׁר לֹא-יְדָעוּךָ: וְעַל מַמְלָכוֹת אֲשֶׁר בְּשִׁמְךָ, לֹא קָרָאוּ. (שפוך חמתך על ממלכות אשר בשמך לא קראו - יהוה כועס על מי שלא רוצה/על מי שמלמד שאסור לקרוא בשמו) אז, מי אמר שאסור? ולמה? הפסוקים מדברים בעד עצמם, לא?
* יהוה האלוהים בעצמו אומר לנו שאנחנו חייבים להגיד:   20/01/12 | 13:01
מעניין..
ואללה, סקרנת אותי.. אני בהחלט הולכת לבדוק את זה כשתינתן לי ההזדמנות! :)
* הממ..   20/01/12 | 13:32
שים לב- הפסוקים שצטטת הם מהנביאים והכתובים ולא מהתורה. ויש לזה משמעות הלכתית:
המאמר של דודו עוסק בעניין הלכתי. המצוות כולן כתובות בתורה, בחמשת החומשים. הפסוקים שצטטת הם מישעיהו ותהילים (כלומר, מהנביאים ומהכתובים). הנביא ישעיהו מתאר שבעתיד לבוא ("ביום ההוא" הכוונה לזמן הגאולה, שיבנה בית המקדש השלישי, שיבוא המשיח וכו') כל העמים כולם יקראו בשם ה'. הפסוקים שצטטת מתהילים הם בהחלט מתארים את כעסו של ה' על העמים שלא הכירו בשמו, כלומר שלא כיבדו את עם ישראל- בכך שנלחמו בהם או התאכזרו אליהם. ולכן על אף האבחנה הנכונה שלך בהבנת הפסוקים, הרי שאין להם קשר לעניין ההלכתי כיצד ואיך להגות את שם ה'. ודע, שלעתיד לבוא גם שם י-ה-ו-ה יקרא לא בשם אד-ני אלא כפי שנראה כפשוטו. מקוה שעניתי. שבת שלום!
* שאלה חכמה   20/01/12 | 14:07
17. השם המופרש,הכוונה ליהוה?
* דוד   20/01/12 | 11:44
כן, אבל לא מבטאים אותו כך, אלא "אדוני"
* הלל   20/01/12 | 14:23
16. "אסור בבית המרחץ לומר 'שלום', כי זה אחד משמותיו של הקב"ה"
גם בטלפון אסור לאמר שלום - אמור הלו. כשאתה נתקל במכר אמור אהלן ולא שלום. כשאתה נפרד ממישהו אמור להתראות ולא שלום. אם יש לך חבר בשם שלום אל תאמר את שמו במפורש אלא השתמש בכינוי כלשהו. אם נעשה ברית עם אחת המדינות שסביבינו יש להגדיר זאת בתור... טוב, בעצם זה לא ייקרה אז אין מה לדאוג במקרה הזה.
* איך אפשר להתייחס לשטויות האלה ברצינות?   20/01/12 | 11:03
אכן הציטוט שלך הוא נכון אך ההבנה לא כל כך..
שלום הוא אחד משמותיו של הקב"ה. מפאת כבוד לשמו-ברור למה אסור להגות אותו בבית מרחץ, מקום בו של ליצנות וטומאה. אך לשם הארת פנים, ברכת חבר, קריאה למישהו שכך שמו או פעולות מכובדות שכאלה- ודאי שמותר. שבת שלום!
* התייחסתי ברצינות    20/01/12 | 14:37
15. דיי.
דיי תפסיקו על מה מדברים . בושה . שבת שלום
* אליעזר   20/01/12 | 09:59
14. ציטוט:אבל כשמדברים סתם כך,אומר כבוד הרב,מוטב להגיד את השם המפורש בלבד או לשתוק!מים שקטים חודרים עמוק.קום צא וראה את חיילי ישראל נותנים את דמם, חדל בירבורים ברשת!עד כאן האם רות עבור?
* כותב   20/01/12 | 09:14
13. הקדוש ברוכו
יש דבר כזה אומרים אלוקי כי לא יודעים תשם המפורש שם השם אומרים י-ה-ו-ה יקוקי ככה בקצרה יש אלוקים ויש הכוללללללל אומרים שאין שאני ילד בן 11 ואומר לכם תשובה שאין אנשים כאלה
* כילאב   20/01/12 | 08:35
12. תהליכים בשינויי שפה ושמות
חיפשתי דוגמה שאינה בעלת קונוטציות שליליות ולא מצאתי! אי לכך, הדוגמה הבאה היא רק לשם המחשה ואין לי כל כוונה להשמיץ או לזלזל. יצירת שמות לדברים שברצוננו להסתיר או להלל הינה דבר שבשגרה. קחו לדג' את המילה זרג (בול...), אבותינו לא רצו להשתמש במילה הזו כי היא מסמנת משהו שלילי ועלולה להשחית את הנוער.... אז הם קראו לאיבר ז' על שם האות הראשונה. עכשיו בואו ונבחן.... האם מישהו חושב או חושבת ששם זאות הוא גם שם האיבר? לדעתי כולם, תקנו אותי אם אני טועה..... יום נעים ומלא מחשבה על תהליכים בשינויי שפה ושמות
* דודו   20/01/12 | 05:08
11. אין דבר כזה אלוהים.
זה השקר הכי גדול שהמציאה האנושות לעצמה והיא מאמינה בו. פעם אלה היו האלים האלילים ועוד בולשיט מהסוג הזה עד שכולם פתאום ראו שלא דובים ולא זבובים אז החליטו ליצור אלוהים כזה שאי אפשר לראות אותו ושהוא כל יכול ואז לספר לכולם על האלוהים הזה ותראו בסוף מה קרה. כלום. סתם עולם שלם הולך אחרי אותו הסיפור כל כך הרבה שנים רק בגלל שהוא לא מסוגל להבין איך נוצר היקום ומה לעזאזל קורה פה בכלל. תרשו לי לחדש לכם, אתם לא באמת חייבים לדעת הכל. אפשר לחיות גם בלי תשובה לכל דבר. ואפשר לחשוב שעכשיו אחרי שאתם כל כך מאמינים באלוהים ,עכשיו אתם כבר יודעים את התשובה. נו באמת.
* יואל בן   20/01/12 | 05:05
10. אפס כלום נאדה ואקום זה אל-הים!!!!!!
מה היה לפני בריאת היקום שלדעת כל המומחים בתחום יש גיל???? אפס כלום נאדה ואקום!!!! אבל אל-הים היה!!!! אמרתי לכם!!!!! הכל עליו באתר של הכהנים שב גוגל
* מיכאל הכהן   20/01/12 | 04:50
9. ישתבח הבורא תמיד !!!! כיף להיות בת של מלך
אבא שבשמים אני אוהבת אותך !!!! תיזכרו !!! אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים!!!
* מלי    20/01/12 | 00:20
8. בורא עולם . יותר פשוט? לא
* .   19/01/12 | 23:58
7. למה הדבר דומה....
זה כמו שאתה לא קורא לאבא שלך בשמו הפרטי. אלא אתה קורא לו "אבא" ולא "יוסי" (לדוגמא) כאילו הוא חבר שלך. היראה (פחד הנובע מכבוד) מפני הקב"ה זה בין הדברים החשובים.
* גלדיאטור   19/01/12 | 16:40
6. מי כמוך גדול ה' בורא עולם
מי כמוך גדול ה' בורא עולם שלח את הישועה דחוףףףף אנשים פה כאלה מסכנים לא יודעים מה מחכה להם . לא מבינים שפה העולם זמני וכל הבל אבלים מכאן ועד הילך הכל בידך.
* גליה   19/01/12 | 11:31
5. כל כך הרבה שטויות
למדו קצת על ביקורת המקרא ותבינו למה הוא באמת נקרא ככה, למה יש יותר משני סיפורי בריאה בתנ"ך וכל שאר הסתירות יובנו לכם רק תעזו לחשוב מחוץ לקופסא
* נמרוד   19/01/12 | 00:34
נמרוד היקר
הייתי מציע לך להחליף את שמך. השם נמרוד הוא מלשו ''למרוד'' . הכוונה על אדם מורד . ממליץ לך לפנות לרב לשינוי שם.
* עצה   20/01/12 | 11:37
4. לא תישא שמו לשווא
מתכוון ל"אל תדבר בשמי ואל תשתמש בשמי כדי להצדיק את הבליך, מלחמותיך ואמונותיך הטפלות". לפרשנים השוטים אין בעיה לבזות את שמו ולצאת בשמו למלחמות שווא ולהפיץ שנאת חינם, העיקר שזה יהיה אלוקים ולא אלוהים. סדום זה כאן (במאה שערים, לא בתל אביב).
* לוט   18/01/12 | 23:55
כ"כ צודק!!!
* איינשטיין   19/01/12 | 13:32
3. מה עם "החבר הדמיוני"?
* אייל   18/01/12 | 14:15
צודק
ואולי זה היה צריך להיות השם שלו מהתחלה...
* שרה   18/01/12 | 16:28
לא.. זה לא שם טוב... עדיף אלוקים וזהו...
=]
* שחר   20/01/12 | 15:17
2. שמע ישראל
אלוהים הוא מלשון ריבוי אלוה. היהדות היא זו שמביאה את המונותאיזם ובעצם אומרת שהאלוהים - הרבים - הם אחד. לכן גם אחד הפסוקים החשובים ביהדות הוא "שמע ישראל, ה' אלוקינו, (לשון רבים), ה' אחד (לשון יחיד..)" זאת הגדולה של היהדות, להבין שהכל נובע מאותו מקום.
* איתן   18/01/12 | 13:16
אשריך
* שושן   18/01/12 | 17:07
יפה הסברת ואת זה קשה לאנשים לתפוס
וכך גם בברכה שלפני אכילה,שמברכים בתחילה בגוף ראשון ולאחר מכן בגוף שלישי.לדוגמא ברכת "שהכל": "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם,שהכל נהיה בדברו". שבת שלום עם הרבה אהבה וחיוכים!
* דתי חלוני בקיצור יהודי   20/01/12 | 03:23
תגובה לאיתן
לאיתן היקר. המשפט בתורה נכתב ע"י רבים , על אל יחיד "שמע ישראל (ישראל הם הרבים כעם) יהוה אלוהינו ("יהוה" הוא יחיד) יהוה אחד " הדבר נכתב כך ולא כפי שאמרת . בכבוד רב שלום הלוי .
* שלום הלוי   05/02/12 | 12:50
1. שמו האמיתי של אלוהם
כל מה שנכתב לגבי שמו של האל הם כינויים ותוארים שמו האמיתי הוא יהוה וכך הוא מופיע גם בתנך בספר תהילים כתוב. וקראתם בשמי הודיעו בעמים עלילותי לא כתוב וקראתם בכינוי עלינו לאהוב את אלוהים ולא לפחד ממנו הוא אבינו הוא מלכנו ואני מעדיף לאהוב אותו מבלי לפחד
* חיים פרנקו   18/01/12 | 13:14
בדיוק יהוה,הוא היה והוא הווה והוא יהיה יהוה
לקרוא לו בשמו מתוך כבוד,זה ממש מצחיק איך פירוש לא הולם של התורה ממש יוצר אלוהים אחרים על ידי קבוצות רבניות שונות
* שיר   18/01/12 | 14:51
אל אחד ויחיד ואין כיחודו
אומרים שיש 80 שמות לבורא יתברך.ויש את השם המפורש שאיתו אפשר להחיות מתים,ויש סיפור ידוע.כיום בודדים ממש יודעים אותו ולא משתמשים..או שכן,אי אפשר לדעת.מסופר על ישו שהיה תלמיד חכם מאוד,והיה משתמש עם השם המפורש כדי לרכוש אימון אצל התמימים.וזאת הסיבה שהוא נענש..
* בריאה במיטבה   20/01/12 | 03:30
אלוהים
אלוהים אמר אני ה" אלוהיך אשר הוציתיך מארץ מצרים מבית עבדים לא יהיה לך אלוהים אחרים על פני אלוהים הוא אלוהיך הוא תפארתיך בו תדבק ובשמו תשביע
* פתאל ששון   22/01/12 | 21:57