תרבות
תגובות (57 תגובות ב-49 דיונים)
49. בבכורה מופע קרב בוץ בין רגב לחנין למימון התרבות
* יגאל חנין   26/06/15 | 10:36
48. "הברנזה" כל כך מנותקת מהעם! מקווה ומאמין שזו שירת הברבור שלהם!
הכותב לא רואה בעיה בכך שהמדינה תממן הצגה שנכתבה ובהשראת חייו של רוצח שפל שעינה ורצח חייל! מעניין מה תהיה דעתו אם המדינה היתה מממנת הצגה אוהדת על חייהם של רוצחי הנער אבו חדיר! השמאל הישראלי מלא בכל כך הרבה סתירות וצביאות שזה כבר יותר מצחיק מעצוב!!
* אביב   11/06/15 | 22:32
47. לא יודע למה ???
כמות עצומה של אמנים ואנשי רוח וגם אלה ששולטים בתרבות בישראל נוטים לשמאל קיצוני צריך להגיד את האמת התקשורת אינה פטריוטית אתם לא מוכנים לעמוד מול האוייבים הערבים שלנו ולהגיד זה אנחנו פו נקודה ואנחנו ניתן לכם מלחמה עד שתתעייפו במקום זה השמאל מלקק לאוייב ומנסה לקבל אותו בחום ...
* מוסר   11/06/15 | 21:58
46. הצביעות של השמאל
מצד אחד רוצים חברה תקינה ומסודרת ומצד שני לא רוצים גבולות בכל בקשור אליהם. גבולות רק לאחרים.
* ירון   11/06/15 | 21:55
45. עוכרי ישראל, תקפצו...עם ישראל חי וקיים ולא בזכותכם!
* שגית   11/06/15 | 21:54
44. כל הכבוד למירי רגב ונבנט
סוף סוף הימין מתחיל לייצג אותנו את העם אנחנו בחרנו במדינה ימנית רק בגלל הדברים הללו
* סוף סוף   11/06/15 | 21:52
43. אתם מדברים על פלורליזם?! אין בושה!!!
* אביחיל גרינולד   11/06/15 | 21:44
42. מחזירים את השפיות
לעם שאיבד את הדרך והזהות היהודית גאה להיות ציוני
* שפוי   11/06/15 | 21:36
41. היחידים שסותמים פיות ומכתיבים רק תרבות אחת הם אנשי השמאל
לצערי ישנה קבוצת אליטה שמאלנית אשכנזית שהחליטה שהיא יודעת הכי טוב עבור כל מדינת ישראל מהי תרבות וכל ניסיון לפתוח את התרבות לרבגוניות בחברה הישראלית ישר מתורגמת לכתבות אנטי נגד מי שקצת מנסה להביא עוד סוגי תרבות למיינסטרים. אני כבן תרבות לא מעוניין שילדיי יצפו בהצגה המהללת מחבל כחלק מתכנית הלימודים מי שרוצה לעשות זאת שישלם מכספו האישי וילך לראות. לגביי מירי רגב היא צודקת ב 100% ובעצם אמרה לנורמן עיסא ״הפוסל במומו פוסל״ אם אתה מחרים אל תבכה שיחרימו אותך.
* ללי   11/06/15 | 21:34
40. מי שמבין בדמוקרטיה
מי שמביו טיפה בפילוסופיה ובהיסטוריה של הדמוקרטיה יודע כי ההחלטות של בנט ומירי רגב הן שיא הדמוקרטיה. העם בחר ממשלה, זאת אומרת שאכן רוב העם בחר במדיניות מסוימת. העם כשבחר את מירי רגב לשרת התרבות ובנט לשר החינוך פסק בעצם שאינו מעוניין שכספו של אותו עם יממן הצגה מופע שנוגד את הערכים שלו. האמן וההצגה יכולים להופיע היכן שיחפצו ואף אחד לא יגיד להם לא, כיוון שזה לא דמוקרטי. אבל כאשר העם מממן את ההצגות האלה ואותו עם בחר במדיניות מסוימת שאומרת: "אנחנו לא מוכנים לממן הצגה שלא מייצגת את הערכים שלנו, שתופיע איפה ומתי ותכיל איזה תוכן שהיא רוצה בניגוד לרצוננו אבל לא מכיסנו" וזוהי הדמוקרטיה בהתגלמותה, אין כאן שום סתימת פיות, יש פה כספי ציבור שהעם בחר לא לתת כאשר העניק למחנה הלאומי 67 מנדטים..
* אנונימי   11/06/15 | 21:34
39. יאללה נסגר הברז לכל השמאלנים
גם רצחת גם ירשת . מוצאים שם רע ליהדות ומדינת ישראל בכסף שאנו ממנים .בושה מספיק יש לנו שונאים בעולם
* שושו מנתניה    11/06/15 | 21:32
38. כתבה בולשיט
חחח רק היום סיימתי אזרחות שמושג "פלורליזם" כיכב בה והיא עדין מסרבת לעבור. ועכשיו על הכתבה,הכתבה בא לצאת על הימין ולהראות לנו עד כמה הימין הוא מחרב התרבות מספר אחד בישראל שמירי רגב ,בנט ושאר אנשי הימים הם אנשים אטומים שמסרבים לתת במה לשמאל בישראל אבל מהכתבה הזאת אני דווקא רואה דבר אחר במשך שני התרבות במדינת ישראל הוכתבה ע"י השמאל שסירב,שהחרים והשתיק כל מי/ומה שמאפיין ימין מופעים ב"התנחלוית" ואמנים שחושבים שונה מהם. וברגע שעולה הצגה "נאורה על חייו של מחבל שפוגעת באוכלוסיה שלמה (המייצגת את הרוב בישראל) הם יוצאים נגד החלטה שלא לעלות אותה,ושלא להכניס אותה לסל התרבות והחינוך בטענה שזה פוגע בזכותם אך מצפצפים על זכותם של הרוב במדינה העיקר הם הנאורים ואנחנו הגזענים,ואם זאת היית הצגה על ברוך גולשטיין אני רוצה לראות את מיס נאורות ואהבת האחר זהבה גלאון לא יוצאת כנגד זה,אז מספיק עם הבולשיט של השמאל שהימין משתיק פיות כי כמו שזה נירא עד עכשיו השמאל הוא המסתים ולא הימין.
* נער   11/06/15 | 21:29
37. אני לא מוכנה שהילדים שלי יצפו בהצגה שמחבל כתב אותה .
* כוכי   11/06/15 | 21:27
36. הגיע הזמן לעצור את כל הגועל של השמאל
* יוסף   11/06/15 | 21:26
35. אז מה אם זו תרבות?
אני בעצמי שחקנית, ואני חושבת שהם צודקים מהסיבה הפשוטה שבן אדם שקורא לאזרחים מתנחלים למרות שהארץ שייכת להם לא מגיע לו שיעשה סיבוב הופעות על חשבונם, כמו כן מחבל! (ולא משנה אם הוא יהודי מוסלמי או נוצרי)
* כן זו אני   11/06/15 | 21:23
34. כשאמרו לי בביה״ס שיהודים עזרו לנאצים בזמן מלחמת העולם השניה , לא האמנתי שדבר כזה יכול להיות !!!
כשראיתי מה עושים השמאל הקיצוני במדינה שלנו, התחלתי להאמין...
* אמיתי וכואב   11/06/15 | 21:19
33. כותב המאמר, אתה מנותק מהעם. צר לי..
* עידו   11/06/15 | 21:16
32. שמאל קיצוני והצגות של מחבלים, זו לא אמנות !!!
* תומר   11/06/15 | 21:16
31. וואו איזה דעה מקורית
*  מקורית?   11/06/15 | 21:15
30. לא להתרגש ולא להיכנע לשמאל... השמאל הפסיד בבחירות. ולכן
ולכן הימין צריך לשלוט כי הוא נבחר לכך על ידי העם. אז בבקשה - להתחיל לחסל את כל התופעות ההזויות שהשמאל הצבוע השריש כאן. בשם ה"דמוקרטיה". לא להתרגש. שהכלבים ינבחו כמה שהם רוצים, והשיירה תעבור. שיגידו שאנחנו חשוכים. שיגידו שאנחנו פרימיטיביים. שיגידו שאנחנו מימי הביניים. שילכו לכל הרוחות. הימין ניצח והימין צריך לשלוט. להפסיק להתרגש מהמנוולים בשמאל שחיים בפנטזיה. הם מעטים. הם אפסיים. רק עושים הרבה רעש.
* טל   11/06/15 | 21:07
29. פשוט ממשלה הזויה...והם בעיקר!!
אני כל כך שמחה שסיימתי תיכון לפני שנה ואני עכשיו בצבא ולא צריכה להתמודד עם שר חינוך כמו נפתלי בנט.
* !!   11/06/15 | 21:05
28. אתה חושב את עצמך חכם אבל מרוב מילים שכחת כמה דברים
ובין השאר אבדת כנראה את החוש הטבעי של מי שמודע לכך שהוא חי באזור לא מתורבת ולא פלורלסטי, בלשון המעטה ושהוא חייב לשמור על יצר החיים והקיום שלו של יקיריו ואחר כך להטיף לנו עם אמונות ודעות יפות ומתיפיפות שרחוקות מהדבר האמתי שרוחש סביבנו כרחוק מזרח מן המערב.
* גרי קורן   11/06/15 | 21:01
27. מירי רגב ונפתלי בנט
סוף כל סוף משהו עם אומץ צריך לדעת לדעת לשים גבולות לכל האומנים זה לא קשור בכלל לחופש הביטוי זה קשור לזה שהם לא יחליטו איפה הם הגבולות של ארץ ישראל ואם הם רוצים מימון שיופיעו בכל מקום
*  יעל מורן   11/06/15 | 21:00
26. אתה כותב כל כך יפה
תודה
* ניב   11/06/15 | 20:57
25. חשבון פשוט- אזרח מממן, לאזרח מגיע הופעה ולא הרצאה פוליטית
תיאטרון שממומן ע'י כספי המדינה משמע שהוא שירות ציבור. ולשירות הציבור אסור להפלות אזרחי מדינה רק בגלל מקום מגוריהם ואג׳נדות פוליטיות. מירי רגב לא השתיקה אף אחד, כמו שאתם אוהבים כל כך לומר. להפך, היא רוצה שעיסא ישמיע את קולו בכל הארץ, ןיעניק הופעה לכל אזרח שמממן לו בעקיפין את התיאטרון. לא רוצה להופיע מולם? אל תופיע, אבל גם אל תיקח להם את הכסף
* נאווה   11/06/15 | 20:55
24. עוד שמאלן יפה נפש..בור ועם הארץ.
אחד שרוצה את התרבות של בנט ורגב.
* אבנר   11/06/15 | 20:54
23. זה עוד כלום
לעומת החרם שהולך לבוא על ממשלת ישראל מצד מדינות אירופה
* לאון   11/06/15 | 20:54
22. כל הכבוד, גם לתרבות צריך לשים גבולות
* בן   11/06/15 | 20:52
תרבות עם גבולות יש לזה שם, זה נקרה תעמולה
* נאצים סרפו ספרים בגלל ה"גבולות" האלה   11/06/15 | 22:04
21. ניב שטנדל היקר. הצצת לאחרונה בחומר הלימוד של מגמת אומנות בתיכון?
אני מניחה שלא, אז אני אספר לך מה יש שם. יש שם, בפרק של האומנות הישראלית, כמה וכמה יצירות שמאלניות, יצירות שצדברות על 'כיבוש' ו'ערבים'. אחת מהן אפילו נעשתה ע'י אומן ערבי. נשמע נאור, נכון? תרבותי. מענין כמה שנים זו כבר תכנית הלימודים. אך האם מישהו חשב פעם על הפגיעה החמורה הפלורליזם? על חוסר השיוויון? ז'א, למה מחייבים תלמיד ללמוד יצירה שקוראת די לכיבוש ולא נותנים במה גם ליצירה ימנית שמתארת חיים תחת איום טרור, לדוגמא? ולא חסר כאלה. אז אתה צודק שמשהו מסריח קורה בתרבות שלנו, ושהיא מאוד נוטה לצד אחד, ולא שוויונית ולא באמת פלורליסטית ו מכבדת. אבל אתה טועה, היא לא נוטה ימינה, היא נוטה שמאלה כבר המון המון שנים, וסופסוף הגיעו אנשים ישרים שמבינים של חופש ביטוי יש שני צדדים, ואם לשמאל מותר להשתיק את הימין, אז לפעמים גם לימין (שהוא הרוב, אגב) מותר לבטל תרבות שהשמאל קבע, בטח ובטח כשעומד מאחוריה הגיון נכון ובריא ככ. לדרך אגב, אפשר הסבר בבקשה כיצד אדם שרצח על רקע לאומני נחשב תרבותי יותר בעינך מאישה שמקדישה שנים לעבודה ציבורית, למענך? די להתיפיפות.
* פחח   11/06/15 | 20:51
20. פלורליזם וחופש הביטוי
למה נדמה שהשמאלנים מרגישים שהם רשמו פטנט על הפלורליזם וחופש הביטוי? למה תמיד חופש הביטוי נגמר במקום שלא נח להם לשמוע את הדעה האחרת ? עד מתי תימשך הצביעות? הלווו הצגה על יצחק אברג׳ל היית רוצה שהילדים שלך יראו מר כתב בעל דעה ממאדים? אני בטוח שלו !!
* ניר   11/06/15 | 20:50
19. מעניין אם בסל התרבות היתה הצגה על ברוך גולשטיין כרופא אמיץ מה היו אמרים בתקשורת.
ההצגה לא צונזרה והיא יכולה להציג בישראל כל עוד יהיה קהל ושישלם כניסה. לממן מכספי הציבור הצגה שמראה רוצח ילדים כאילו הוא אנושי זה רע. לכן גם הצגות על ברוך גולשטיין לא יכנסו לתוכנית הלמודים וגם הצגות על מחבלים פלסטינים לא יכנסו לתכנית הלימודים. למי שחשובה ההצגה הזו הוא יכול ללכת ולשלם מכיסו. לא היתה כאן שום צנזורה, ההצגה קיימת וניתן לראות אותה בדיוק כפי שנכתבה ללא כל מגע של צנזור זה או אחר. משהוא אמר דמגוגיה עיתונאית?
* גל   11/06/15 | 20:49
18. סוף סוף הגיעו אנשים להגביל את חופש ביזוי
* עידן   11/06/15 | 20:47
17. תודה לנפתלי בנט ולמירי רגב! אתם הקול שלי
* איילת   11/06/15 | 20:37
16. ניב בוא אני יסביר לך כמה אתה טועה.
כאשר יש צוות מסויים בעבודה שמקבל החלטה , הכל טוב ויפה כל עוד הבוס שמעליהם נותן אוקי. כאשר הבוס לא נותן אוקי ההחלטה של הצוות מבוטלת., בדיוק כמו שאנשי הצוות שלך יושבים וכותבים כתבה ובא העורך וחותך מה שמתאים לו בלבד. בדיוק כמו במצבנו הספציפי, הוועדה מקבלת החלטה , הבוס ( שר החינוך) לא מרוצה ומבטל את ההחלטה דבר שלגטימי בכל תחום עיסקי/ חינוכי, וכ׳ו. הבעיה כאן היא לא ההחלטה אלא ההעובדה שמקבל ההחלטה הוא ספציפית מר בנט היקר! ( ימני) ופה מתעוררים כל יפי הנפש בשמאל כמוך בזעקת שבר, על כך שאין חופש ואין דמוקרטיה וכל מיני שטויות נוספות. הדמוקרטיה במקרה הנ׳ל קיימת מעל ומעבר. וזאת מכיוון שבמדינות רבות אחרות אשר גם הן דמוקרטיות , מחבל במצבו מזמן היה מוצא להורג( קרי מדניות כגון: צרפת / ארה׳ב / בריטניה, והיד עוד נטויה). המסקנה היא אל תבלבל את השכל אתה לא כל כך חכם כמו שאתה חושב ובטח שבטח לא עובד על הציבור ההישראלי!
* מהנדס   11/06/15 | 20:24
15. אז אני אעשה הצגה על רצח רבין על ידי השב"כ ויבקש תקציבים.
* מעניין מה תגיד אז צבוע   11/06/15 | 20:21
14. לניב שטנדל
כשבן אנוש רוצח בן אנוש אחר רק כי הוא יהודי, הוא כבר לא בן אנוש ומדינת ישראל לא צריכה לממן הצגות על רוצחים שרצחו חפים מפשע. וחבל שאתה בתור בן אדם שמחשיב את עצמו כבן תרבות מעודד הצגות כאלו. הצגה כזאת היא יריקה בפני משפחת הנרצח ואתה משתף פעולה עם זה. אני מקווה שהאתר לא ייצנזר ואז יתלונן שרגב ובנט מצנזרים. נראה אתכם.
* מירב, אחות שכולה   11/06/15 | 16:59
אבל זה יותר אלטיסטי להתחבר אל הקורבן בימיינו, מה נהיה מהחברה המערבית מה?
* אני   11/06/15 | 20:37
לאחות שכולה
קודם כל הנה פרסמו. הפתעה גדולה? לא ממש... דבר שני, נדמה לי שלא ממש קראת. צויין בפירוש שאולי ההצגה לא ראויה (ונכון, אולי כן) הבעיה היא עם ד-ר-ך הפסילה ולא עצם הפסילה. ההבדל הוא סוג המדרון שנמצאים בו גם לגבי המושג אנושי היתה התייחסות. יש מילים ויש להן פירוש. בן אנוש מוגדר מבחינה ביולוגית אורגנית או אפילו מצפונית ( ואם נחשוב על דבריך לא היינו מצפים שאריה למשל יטרוף מישהו כי יהודי, נכון. החלטה כזאת יכול לעשות רק אדם) אז אפילו שאת שכולה, ואפילו שזו כמעט קדושה להיות שכולה פה בארץ- אל תתני לאבל לעצום לך את העינים בואי תנסי להיות שקולה והגיונית לפני שנהפוך כולנו לשכולים או מתים כי גורלנו מופקר בידי פאשיסטים ( לכאורה)
* אחות שקולה   11/06/15 | 20:55
אינטלקטואלית עאלק. בדיוק כמו ערב יום השואה.
השכל לא ממש בגנים שלך. בעיקר רגשי נחיתות לבנטניים מול הקרקס האנטישמי האירופאי.
* אחות טיפשה   11/06/15 | 21:34
13. כ״כ נכון
כתבה מדוייקת! זה כבר לא קשור לשמאל או לימין, זה אטימות לשמה. שני שרים חסרי תרבות ובעיקר חיים בסרט שישראל זה אירן החדשה.
* יאיר   11/06/15 | 16:58
מה אתה מדבר שטיות??
בנט הוא בן אדם תותח ושר מעולה ותגיד תודה שיש שר כזה בממשלה שדואג לזה שהילדים שלך לא יראו הצגות שמחבלים כתבו. אם אתה בעד זה אתה חסר תרבות.אתה!
* בן   11/06/15 | 20:21
12. גם חופש ביטוי כמו ילדים וכמו אומנים חסרי רסן צריכים גבולות וגדרות
ומי החליט שאומן זה או אחר הוא מוביל התרבות במדינתנו , ומאיפו ההתנשאות על מירי רגב אישה מלומדת ואישה ששירתה מרבית חייה את מדינת ישראל ולעומתה אומנים שבקושי למדו בביה"ס למשחק או קמו בקר אחד והחליטו שהם זמרים הגיע הזמן שמי שרוצה להיות אומן שיתעסק באומנות ויפסיק לנסות לנהל את המדינה ולהוציא את דיבתה
* אלון   11/06/15 | 16:58
צדק רב בדבריך, גם כשתוכן הוא ימני וגם כשהוא שמאלני אני לא אוהב לשמוע דעה פוליטית של אף אמן
אלה אנשים שמקבלים את הבמה שהם מקבלים בגלל הכשרון שלהם, היופי שלהם או השד יודע למה, אבל אף אחד לא מתחיל להעריץ אף אומן בגלל הדעות הפוליטיות שלו. בגלל זה מי שמקבל במה בשביל אומנות צריך להתרכז באומנות ולא לנסות להגניב פוליטיקה פנימה כדי לשנות את דעת המעריצים.
* אני   11/06/15 | 20:42
11. חופש ביטוי נתן לגיטימציה לדיותלדעות נאציות לעלות, אל תהיו תמימים הצגה שמעודדת טרור לא יכולה להתקיים בישראל
* נא   11/06/15 | 15:16
10. מזל שיש את בנט
מה לעשות שכאשר הוועדה מורכבת מאנשים שמאלנים אטומים שמבחינתם עניין של חופש הביטוי של מחבל עדיף על פני פגיעת רגשות משפחת הקורבן שצריכים לראות שסרט הנוצר ע"י מחבל מתועב ואכזר יוקרן ועוד במסגרת חינוכית ותרבותית. בושה שבכלל נותנים לדבר כזה לגטימציה ובכלל מנסים להבין מפלצת כזאת ?? למה שננסה להבין אותו ? זה רק יתן למפלצות כמוהו להמשיך ולעשות פיגועים
* דנה   11/06/15 | 15:11
9. הימין חזק
שולט ללא עוררין
* גוב שטיימן   11/06/15 | 14:51
8. תקשורת מהשמאל לא תצליחו לשנות
את מה שהימין מתכנן לעשות קיבלתם בום בבחירות תאכלו ת'לב אין על בנט בעולם
* חיימיקו   11/06/15 | 14:50
7. כל הכבוד לנפתלי ומירי הגיע הזמן שמשהו ישים סוף ללגיטימציה האסורה הזאת
* משה   11/06/15 | 14:31
חיזוק
נכון לחלוטין!!לא הגיוני שיעשו דברים כאלו.פלורליזם לא אמור לפגוע באנשים בצורה נבזית כל כך.תל אביב כן אבל אריאל לא? לא אצלנו.
* 58   11/06/15 | 15:22
6. אף אחד לא מצנזר את ההצגה!
למה משפחתו של משה תמאם צריכה לממן בכספי המסים שלה מחזה שנכתב ע"י האיש שרצח את בנם? אף אחד איננו מונע את הפקת ההצגה! אם נורמן עיסא מחפש מימון, שיעשה זאת על חשבון אחרים, לא על חשבון משלמי המסים הישראלים!!!
* זוהר פרייברג   11/06/15 | 14:22
זוהר עלה והצלח
* אני    11/06/15 | 14:52
5. שר החינוך עושה את מה שהוא צריך חופש ביטוי הוא לא רק של השמאל
* Zeev   11/06/15 | 14:15
4. רוצים ובצדק ..הגיע הזמן לעשות לכם סוף !
* טל   11/06/15 | 14:11
3. איך אפשר למנות שרת תרבות חסרת תרבות !!??!!
* חיפאי   11/06/15 | 14:02
2. לא מבינה מה מתורבת במחבל, אבל אולי זו רק אני
* שרון   11/06/15 | 13:58
1. מילים גבוהות לא עושות כתבות טובות
* יאיר לפיד   11/06/15 | 13:45