דיבור ישיר
תגובות (111 תגובות ב-89 דיונים)
89. לא צריך לשנות את החוק! צריך לשנות את השופטים!
בתור יהודי ישראלי אני מתבייש במדינה שלי בושה ענקית. פשוט ביזיון שגובל בגועל נפש. אני במצב הזה חלילה אם הייתי במצב שלהם, הייתי הולך ומוריד את כל בני המשפחה שלהם אחד אחד, השופטים צריכים ללמוד שהם צריכים לרצות את הנפגעים. זה לא תמיד רץ סביב ה"צדק" זה גם אמור למנוע נקמה ולכן זה צריך להיות מדוד ולרצות צד שנפגע בצורה שכזאת. אם הם מקבלים פחות מ-30 שנה בפנים (בלי לנקות שליש) - מבחינתי שאסד ייקח את הניהול של המדינה כי אולי יהודים לא יודעים לנהל מדינה- יותר מדי יפי נפש.
* טל   01/05/11 | 06:57
88. הבעייה היא שנותנים לחוק לעשות מאיתנו צחוק
במקרה הזה צריך לקחת את החוק לידיים ולדאוג שהשלושה לא ייצאו חיים מהכלא
* דוד   01/05/11 | 06:56
87. רצח? crap!
* שופט במדינת ישראל   01/05/11 | 03:37
86. למה לשופטים לתת עונשים כבדים ולהרתיע עבריינים?
* האלימות ברחובות זו הפרנסה שלהם!   01/05/11 | 03:36
85. ה' שואל את שופטי ישראל: מה עשיתם? דמי אחיכם
צועקים אליי מן האדמה. ויענו שופטי ישראל: השומרי אחינו אנו?
* סיון   01/05/11 | 03:33
84. גדולה
ממש בושה. איך אפשר להגיד הריגה. זה רצח מכוער
* בושה   30/04/11 | 22:31
83. רק אם אפשר שאלה?
תנו לי להבין, בנאדם הולך ברחוב, פתאום באים אנשים ומכים אותו למוות באכזריות חסרת רחמים ועוד משאירים אותו להתבוסס בדמו כשהוא מת מידם שלהם, וזה לא רצח??? אז מה כן רצח?
* מעניין מה בארה"ב היו אומרים על זה   30/04/11 | 19:25
82. ביזיון, יום עצוב למערכת המשפט בישראל!
* רויטל   30/04/11 | 18:14
81. בגלל שכל פלצן במדינה נהיה עורך-דין!
בגלל שכל פלצן במדינה נהיה עורך-דין!
* יניב    30/04/11 | 14:56
80. בית משפט במדינה מפחד מי הפשע.
* טל   30/04/11 | 14:54
79. כל מילה בסלע!!!פשוט ביזיון מערכת המשפט בישראל!!!
* אם זה היה בן של שופט העונש היה אחר!!!   30/04/11 | 10:36
78. יש לנו בעיה רצינית .
מה אם רצח רועי ברינג
* עדי   30/04/11 | 09:05
77. מקווה שלפחות יקבלו עונש מרבי!! מישהו יודע מה העונש המרבי על הריגה?
* אסף   30/04/11 | 08:10
76. פשוט מזעזע...
קראתי את הכתבה ואני פשוט בהלם ...האם עוד נשאר צדק במדינה שלנו ?????
* אלינור   30/04/11 | 03:27
75. !!
ממש בושהההה איןןן כבוד לאנשיםם במדיינההה הזאתת !!!
* 11   30/04/11 | 03:19
74. בושה למערכת המשפט
* אייל   30/04/11 | 03:14
73. כ"כ צודק!!! זהו רצח שפל! אין צדק במדינה הזו! פשוט חוסר אונים
* אבי   30/04/11 | 02:29
72. בושה למערכת המשפט!!!!!!!!!פשוט בושה!!!
* יוסי   30/04/11 | 00:46
71. רצחו אותו כמו חיה שמתעללים בה ברחוב
זה אפילו לא רצח שניתן להסביר ולתרץ זה רצח כדי להשתעשע רצח סתם כדי לרצוח שזה הדבר הכי מסוכן שיכול לקרות בחברה ואתם השופטים נותנים יד לזה. שכל שופט ששפט במשפט הזה ידע שהוא שותף לרצח קרפ ז"ל ולרצח המוסר בחברה. מילא הרוצחים נבלות, אבל אתם השופטים מה אתם???
* איילת הירש   29/04/11 | 23:21
גם מי שמתעלל בחיה ברחוב צריך להכלא
* רויטל   30/04/11 | 18:15
אכן כן
* איילת הירש   01/05/11 | 02:45
70. כל עוד נציג עצמינו ככובש הרע הרחמים העצמים לא יאחרו
* זיו אליה   29/04/11 | 21:40
69. אפילו תיק כל כך פשוט הצליחו לסבך... כנסוו
איש נחמד מטייל עם בתו ואשתו בטיילת של חוף ים בתמימות מלאת חן, פתאום באים חבורה אלימה (מילולית ופיזית) מכה למוות (סליחה שופטים יקרים אך אין אמת אחרת, אין פירוש אחר- ניסיתי למצוא, לא הצלחתי) את האדם הנחמד שהיה יכול להיות כל אזרח אחר מהשורה (אני, השופט עצמו, אתם וכו') ומסתלקת מהמקום (שכן אם היתה כאן הריגה בשוגג והגענו, נניח, למסקנה שזה מה שאכן קרה, מדוע לא עזרו לו? מדוע לא פינו אותו לבית החולים? מדוע לא ניסו כן להשאירו בין החיים והעדיפו במקום להשאירו למות מפצעיו? לא שאם היו עוזרים זה היה מבטל מה שעשו, אבל אם כבר ללכת לספרים, אז ללכת לספרים עד הסוף. אם כבר להגיד שהיתה הריגה, אז למה אין כל הוכחה לכך כשמאידך הוכחה לרצח יש ועוד איך יש ועוד כמה וכמה כמו עשרות אגרופים למשל? נשמע טיעון הגיוני? ואפילו לא למדתי משפטים. הסתפקתי בהגיון, אך הגיון כנראה- דבר פעוט וזוטרי שכזה- לא נכלל לשופטים בסדר היום.. כנראה שאת שאלת ההגיון הפשוטה שכחו לשאול המוחות הדגולים של בית המשפט. אני אגיד לכם למה- מפני שזאת השאלה שצריך לשאול ראשון וכששוכחים אותה אז כבר לא ניתן לחזור אחורה והכל אבוד..). אנשים באו, רצחו וברחו. מה יותר פשוט מזה? וזה עוד בלי לדבר על כך שהכל נעשה לעיני הבת והאמא. שרק לחשוב על זה- מזעזע את הנשמה.. מישהו הזמין 3 רציחות -אחת פיזית ו2 נפשית במחיר הריגה אחת? רק היום רק היום...
* אם השופט הזה היה אבא שלי, הייתי מנתק עמו את הקשר    29/04/11 | 20:51
אם הוא היה חבר כנסת אז הם היו נרקבים
* רויטל   30/04/11 | 18:16
68. הזדעזעתי מהמקרה קשה באותה תקופה ומזדעזעת שוב מבית המשפט!!!
* שופטים הביתה!!!   29/04/11 | 20:48
67. על עבירת הרצח והריגה וההבדל ביניהן
עבירת הרצח ועבירת הריגה שתיהן עבירות המתה, כלומר בשתיהן התוצאה הפיזית היא זהה – גרימת מותו של אדם. ההבדל בין עבירת הריגה לעבירת רצח הוא ביסוד הנפשי (כוונתו של המבצע) הנלווה לייסוד הפיזי (המעשה של המבצע). בכדי להרשיע בעבירת רצח צריך להראות כוונה תחילה, רצייה ותכנון, דהיינו החלטה מיוחדת ומוקדמת של המבצע לתוצאות מעשיו – לתוצאות המוות לדוגמא: פס"ד בלקר: המבצע הצית את אישתו וזרק אותה מהחלון, היא נתפסה על אדן החלון והוא המשיך ודחף אותה אל מותה. היא הגיעה לביה"ח במצב של מוות מוחי אבל לבסוף נותקה מהמכשירים. המעשה היה מכוון והמבצע צפה ורצה בתוצאות מעשיו – גרימת מותה של אישתו. ואילו עבירת ההריגה מתקיימת כאשר התגבשה כוונה סתם. כלומר המבצע היה מודע לאפשרות של התוצאה (מותו של האחר) אבל התייחס לזה באדישות או בקלות דעת. לא היה תכנון מוקדם ומתכוון לתוצאות. לדוגמא: פס"ד רפאל: נהג אוטובוס נסע מהר, עקף בפס לבן ובאזור מוגבל מבחינת טווח הראיה. כתוצאה מכך נגרמה תאונה עם רכב שהגיע ממול. נקבע כי אדם המתנהג בפזיזות על הכביש יודע את הסכנה הטמונה במעשיו וגם אם היה אדיש או קל דעת בנוגע לתוצאות מעשיו – הורשע בהריגה. ישנה גם עבירת גרימת מוות ברשלנות המתקיימת כאשר תוצאות המעשה הוא מוות אולם המבצע לא היה מודע כלל לאפשרות של תוצאות מעשיו מקום בו אדם מן היישוב צריך היה להיות מודע לדוגמא מקרה מפורסם: פס"ד בש: אדם השאיר מקרר בחצר ביתו. ילד ששיחק במקום ניכנס, ננעל ומת כתוצאה מחנק. האדם הסביר היה צריך לצפות כי יכול ותתקיים תוצאה קטלנית שכזאת ולנקוט אמצעי זהירות הולמים (כגון נעילת המקרר, זריקתו במקום עם פיקוח וכד') אולם בש לא צפה זאת ולכן הורשע בעבירת הריגה ברשלנות המטרה של ההסבר על רגל אחת שנתתי פה הוא להבהיר שבכדי להרשיע אדם ברצח צריך להוכיח מעל לכל ספק סביר הן את היסוד העובדתי והן את היסוד הנפשי ע"פ חוק העונשין. זוהי מטרה לא פשוטה כלל. השופטים אינם קובעים את החוק במדינת ישראל (אלא במקום בו המחוקק, היינו הכנסת, מתרשל בתפקידו ואז אין ברירה אלא למלא את החסר בפסיקה), הרשות השופטת היא בדיוק זאת – שופטת ע"פ החוק. אם מעוניינים לשנות את החוק, להחמיר את החקיקה- יש לפנות לרשות המחוקקת, לכנסת ישראל-שם מחוקקים חוקים על פיהם הרשות השופטת שופטת.
* רחלי   29/04/11 | 20:46
גם סבא של רוז פיזם לא התכוון להרוג אותה אלא רק
* להשתיק אותה - אז למה הוא הורשע ברצח??   01/05/11 | 03:35
66. ומאוד עצוב
* מזעזע    29/04/11 | 20:38
65. תציעו חברות בפייסבוק
ב׳וול׳ יש הכל, הכתובת היית על הקיר!
* ל״כפר ג׳לג׳וליה״ ותבינו הכל   29/04/11 | 20:13
64. וואלה צריך נראה לי להפגין גם פה קצת
אין לנו על מי לסמוך כאן.. לא על המשטרה שתבוא להציל אותי אחרי חצי שעה ולא על המערכת המשפטית שתזלזל בי אחרי שאני יירצח.
* io   29/04/11 | 19:24
63. אכן ביזיון למערכת המשפט של ישראל!
* קרן   29/04/11 | 18:41
62. אין משפט צדק במדינה לצאת לרחוב
* אייל   29/04/11 | 18:33
61. יווווו כמה שאתה צודק!!!
* גילי   29/04/11 | 18:14
60. יימח שמם
השופטים לא פחות גרועים מהרוצחים הנבזים נקווה שזה יקרה לאחד מבני משפחת השופטים ואז נראה מה הם יגידו
VIVCO   29/04/11 | 18:03
59. אני חושב שהגיע הזמן לצאת
* להפגנה מול בית הרוצחים והשופטים   29/04/11 | 17:55
58. אריק קרפ נרצח פעמיים !!!
בפעם הראשונה ע"י הרוצחים ובפעם השניה ע"י שופטי בית המשפט. איך זה יתכן? בושה למערכת המשפט!
* גילה   29/04/11 | 17:26
צודק/ת בהחלט!
מסכימה עם כל מילהההה
* רון   30/04/11 | 02:30
57. עוד לא הבנתם... אתם היחידים פה שחושבים שהמדינה סופרת אותם!!
* אבישי   29/04/11 | 17:10
56. תובנות
אם כך הרוצחים שבינינו ירצחן במסה של הריגה
* מדינת מיקי מאוס   29/04/11 | 17:08
55. אוהב את יאיר
כותב ברור ונכון כל כך אמיתי ורק רציתי להוסיף כי מה שקרה בבית המישפט זה ביזיון הצדק, ועל זה השופטים צריכים לתת את הדין
* צופה מרחוק   29/04/11 | 17:03
54. מדינה מגעילה חוסר צדק בכל פינה ברחוב
מה עוד נשאר לעזאזאל אם זה לא רצח אז מה כן
* ישראלי פגוע   29/04/11 | 16:45
53. צריך הפגנה נגד כל מערכת המשפט גואל נפש
* צריך הפגנה   29/04/11 | 16:09
52. נכון! לא שופטים כי אם טכנאי חוק! קר,לא מוסרי,אפס ערך לחיי אדם!
קר,לא מוסרי,אפס ערך לחיי אדם! ניתן היה להיות יצירתיים ואמיצים יותר. מוסריים וצודקים.
* אנה   29/04/11 | 15:13
51. לשנות חוק? אם כבר לשנות את השופטים!
* שי?   29/04/11 | 14:26
50. גם אם זה לא מוגדר "רצח" הם צרכים לקבל כמו על רצח
מעניין מה יהיה פסק הדין זה הרבה יותר חשוב
* Z יכול להיות שזה עניין של הגדרות   29/04/11 | 14:24
49. השופטים מנותקים
השופטים מנותקים מהשטח הם נוסעים ברכבים עם חלונות כהים לשכונות היוקרה שלהם מדברים בשפה גבוהה פשוט מנותקים
* אזרח   29/04/11 | 12:54
48. דם יהודי הפקר כמו תמיד
מה חדש?
* אני   29/04/11 | 12:52
47. טוב ניראה אם הם יקבלו יותר מההוא
* שזרק נעל על השופטת ...   29/04/11 | 12:27
אם אריק קרפ היה בן של שופט..זה היה בטוח רצח!!!
* אריק יושב על ספסל בים ומכים אותו ללא רחם והוא מת מ   29/04/11 | 17:23
46. יכול להיות שהמדינה רוצה לחסוך כסף גם פה?
לוקחת מאיתנו מיסים בדם ולא ממלאת את חובתה המוסרית? לאסור אדם מאסר עולם עולה מליונים למדינה. כנראה שזה חלק מהשיקול
* זב   29/04/11 | 12:09
45. השופט צריך להתבייש כי הוא יכול לקבוע שזה רצח!!!! ואם זה לא רצח אז אולי גם מי שעשו את הלינץ ברמלה לא רצחו???? תתבייש!!!!
* בזיון של מערכת משפט!!!   29/04/11 | 12:07
44. כל כך נכון... גאה בכתבים של מאקו
שאפו מאקו על הצגת האמת והביקורת הנכונה על התנהלות מוסדות המדינה, כך צריכה לפעול תקשורת במדינה דמוקרטית. אני חושב שהחלטת השופטים במקרה הרצח הזה היא ביזיון לבתי המשפט בישראל ויש לבדוק ולערער על ההחלטה המטופשת הזו, כמו גם לבדוק כיצד הגיעה ועדה של שופטים מקצועיים להחלטה טיפשית כל כך שהרי - מדובר פה בחיי בן אדם, איש משפחה תמים שמת. פשוט אחד הסיפורים העצובים והמזעזעים שמדינת ישראל ידעה מעודה.
* טל   29/04/11 | 12:01
43. בתי משפט הם סוג של כוח תחת חוק, לא צדק
לשופטים יש כוח עצום להרוס, לעוות, למרמר, להכעיס וכו'. צריך לחוקק חוקים חדשים, אולי לעשות מושבעים אנונימיים מהעם, כמו בארה"ב. יש יותר מידי כוח לשופטים וצריך לקחת את זה מהם כי צדק הם לא עושים.
* איך אפשר להחזיק צדק לבתי משפט?   29/04/11 | 11:52
42. ביזיון למדינה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* יום אבל לנפגעי עבירה   29/04/11 | 11:38
41. ממזמן איבדנו את האמונה בבתי המשפט!!!!!
אם זה היה קורה למשפחתי הייתי לוקח את החוק לידיים!!
* ליאור   29/04/11 | 11:18
40. רצח הוא רצח
מכות רצח זה רצח- משפחה בלי אבא ובעל כמו אריק קארפ זה רצח אבא שיכול היה להיות הגאה ביותר בעולם אבא לשתי רופאות לעתיד נירצח בדם קר נירצח בדם קר - אסור לישתוק
* שושי פרבר   29/04/11 | 11:03