דיבור ישיר
תגובות (110 תגובות ב-77 דיונים)
77. הראשים
בהמשך לתגובתי הקודמת..רצוני להבהיר כי אני עצמי חרדי.. ואגב אין לי ספק שיהיו הרבה ראשים שיתלו בביאת משיח על שעודדו את זה או שלא מנעו..כי הכל מתחיל מהראש כידוע במדרש "ואשמם בראשיכם"...כי להיות ראש זה לא זכות של כסף וכבוד וגאווה, אלא חובה ואחריות על כל מה שקורה בשטח...
* עיברי   12/05/19 | 14:28
76. ערב רב
צר לי אבל עוד לא ראיתי מאז מלחמת העולם ה2 כזו גזענות מגן ילדים ועד הקבר...מי שיעיז להתחתן עם מזרחי...כל המשפחה תנדה אותו ויחרימו את האירוע...זה לא חרדים אלא ערב רב בתחפושת..וזה גרוע מגזען מוצהר..צביעות ממש
* עיברי   12/05/19 | 14:20
75. הציבור החרדי רקוב מהיסוד
אני בעל תשובה 20 שנה בתוך הציבור החרדי למדתי בישיבה אשכנזית ואני אומר לכם הציבור החרדי נמצא בשעותיו הקשות ביותר מחורבן בית שני הגיזענות חוגגת בכל פינה ואין פוצה פה ומצפצף
*  שולמן   15/12/14 | 09:19
74. תגובה
צודקת במאה אחוז
* אלי   15/12/14 | 00:06
73. פחחח, יש משהו יותר גזעני מדת,, ועוד יהדות.
* יהודי סוג ב,ג,ד    14/12/14 | 23:20
72. לא היה ולא יהיה כמו יהדות ספרד והענקים שצמחו בה
לא יהיה כמו הפיוט הספרדי והכנסת האורחים הספרדית
* אברהם   14/12/14 | 19:53
71. מה לא עושים כדי לתרץ את החילוניות שלכם...
* עלובים...   14/12/14 | 09:35
70. לכל אנשי השכל הישר יש לקרוא ולהפנים
דבר ראשון עכשיו לעיני כולם רואים כמה התקשורת שקרנית זה דבר ראשון אז ככה מר כותב אני מהקהילה החרדית בזכרון וכל הנעשה היה תחת עיני ויש לי דבר להעיר את צומת ליבך ולסתום את הפה שלך סליחה מכבודך אבל דע לך שחילול ה לא יעשה פה בשום אופן. אם הייתה רוצה להכניס את בניך לבית ספר חרדי האים זה שייך לאא ולמה בוא נשמע כי החינוך לא כמו הבית לא התכנים ולא ההתנהגות אז אני לא יאריך מה התכנים הטובים שבחרדים שאין אחוז לבית ספר חילוני ואם יש ילד כן שניקרא מקולקל ולא בגלל גזע או דת שיש לאבא שלו אייפון והילדים יכולים לקלקל במילים אחרות את שאר הילדים התמימים שלא יודעים מזה איפון אז מצטרכים אנשי חינוךלהוציא תפוח רקוב בשביל שכל האחרים לא יתקלקלו מובן. ועם כל הצער שבדבר לא שמרת על ילדיך ועוד הלכת לעבריינים שלא נדבר על זה שאת זה לא התאמצת לכתוב . אז תישא בתוצאות וחרדים לא מופקרים כמו חילונים להם אכפת מחינוך ילדיהם והם עושים ויתורים גדולים שילדהם יתחנכו במוסדות חררדים שגם ככה מתנהלים בקצבאות האחרונים . אז בבקשה קצת כבוד לה ולבנים שלו כולנו בנים שלו ואם אותו אדם שלא אומר את שמו מחנך את ילדיו בצורה כזו או אחרת שישים אותם במוסדות המתאמים להם ולחינוך שלו בבית נקןדה ולא חסר כאלה .
* שם בדוי ממקרה הסיפור   14/12/14 | 07:30
בתור חרדי איש ספר אתה אמור לדעת מה זה נקודה ופסיק
ולדעת להתנסח לא? נראה לי שכדאי שתבדוק מה זה מקולקל
* דביל   14/12/14 | 12:19
69. תפסיקו עם התירוץ מנהגים שונים!!!
ממש מעניין לו להוא למעלה באיזה מבטא או סלסול אתם מתפללים! מה זה משנה?! העיקר שומרים קלה כבחמורה על הקיטנייס שלכם. מנהג מטומטם ודבילי שלא תקף לשעה הזו בכלל, אבל להלבין פני חברכם ברבים, להתנשא בגלל צבע עורכם הלבן זה בסדר?! אתם אנשים חולים ומסכנים. וזה שהרבנים שלכם לא יוצאים נגד זה רק מעיד עליהם. גיהנום רצוף מחכה לכם. יימח שמכם. שונאי אדם.
* פפ   14/12/14 | 03:07
68. צריך לומר את האמת
הגזענות חיה ובועטת בציבור החרדי כאחד שבא ממנו זה קיים ומושרש שם.יש מקומות אמנם שזה פחות לדוגמא חרדים בחו"ל או באזורים פתוחים יותר.בבני ברק למשל זה סמל וכן חבל חבל שלא העמידו אותם לדין.לא תשנא את אחיך בלבבך ואהבת לרעך כמוך הם לא סיסמאות זה ציווי
* מא   14/12/14 | 02:31
67. אפליה
הדבר נפוץ מאוד גם בערים מרכזיות כמו רחובות למשל בו מגבילים את מספר המקומות לספרדים ( מזכיר לכם נומרוס קלאוזוס אולי) כדי שאחוז הספרדים לא יגדל חלילה ויטמא את שאר האשכנזים הטהורים שלהוריהם יש טלפון כשר אבל גם אחד לא כשר והרשה שלהם חובשת פאה יותר יפה ובלונדינית מכל אחת אחרת אז את הצביעות תשמרו לכאלה שתמימים לחשוב שאין גזענות
* חרדית   14/12/14 | 01:08
66. פשוט גועלל
זה כבר ממש מעצבן ומטומטם אף אחד לא שם לה שמאקו מנסה להסית כל הזמן נגד החרדים?!! גם בחילוני יש החרמות בגלל אלף ואחת דברים פתאום שזה מגיע מחרדים אז כל העולם רועש אה?!!! גועל נפש
* מישהי    13/12/14 | 20:20
מה אתם לא צדיקים? היהדות היא לא אחת?
* חשבתי רק אשקנזים הם יהודים   14/12/14 | 23:23
65. גזענות היש אלוה
זו הוכחה נוספת שאותם חרדים לא ממש מאמינים בקיומו של האל אחרת הם היו פוחדים ממנו, והעובדה שאינם נענשים מוכיחה שיתכן והם צודקים שאין ממי לפחוד אין מי שמשגיח והחינוך החרדי מנציח את השקר והקצנה ושינאה מנציחים הצחנה.
* יוסי ידלביץ   13/12/14 | 16:07
תגובה
אני מבין שיש לך קשרים עם אלוקים מתי הוא צריך להעניש אגב קראת כתבה החלטת שהיא נכונה והטלת רפש בדקת שזה נכון עובדתית ? אני בדקתי בבית הספר הזה לומדים תלמידים מכל העדות והחוגים כמחצית מהם ספרדים שני התלמידים נזרקו מבית הספר בגלל אי עמידה בקרטריונים של איסור אחזקת אינטרנט בבית התלמידים אתה יכול להתווכח האם זה קריטריון מוצדק או לא בכל מקרה גזענות לא הייתה פה אבל כשזה נוגע לחרדים אל תתנו לעובדות לבלבל אותכם בכל מקרה הייתי שמח לו בית הספר המדובר היה תובע את כותבת המאמר על הוצאת דיבה וככה לא כל זב חוטם אוחז מקלדת יוכל להשתלח בחרדים כאוות נפשו
* איש    13/12/14 | 22:05
64. למה הספרדים לא באים בטענות כלפי ש"ס שלא דואגת להם למוסדות
איכותיים??? למה הם רוצים לכפות את עצמם ואת המנהגים שלהם על קבוצה אחרת עם מנהגים שונים?? הרי ידוע שהמנהגים האשכנזים שונים מאלו של הספרדים!!!! אין כאן שום גזענות, יש כאן עצלנות, התבכיינות וכפייה של מגזר אחד על מגזר אחר!! הגיע הזמן שיסיקו את המסקנות, יפסיקו להתבכיין וירימו את עצמם כי אף אחד לא יעשה את זה בשבילם.
* תפסיקו לבחור ש"ס.   13/12/14 | 14:11
63. חרד, לא חרדי
תמיד הכלל שותק כשפוגעים בקבוצת משנה שהוא אינו נמנה עליה, כי הוא חי באשליה שזה עוזר לו. כך אפשר להבין למה הגרמנים שתקו כשהנאצים פגעו ביהודים, הם האמינו שזה משפר את מצבם. הם טעו. כדאי לטפל בטעות איומה זו אצלנו לפני שיהיה מאוחר. יישר כח למאמר, אך לצערי הוא יתפוגג עוד בטרם.. בקיצור מאמר לא מספיק, נדרשת מנהיגות נכונה - לפני שנלך פה פייפן ולפני שהעלבון של שני התלמידים יצוץ.יתפוצף ויהרוס כאן את כל הרעיון של הציונות
* חרד   13/12/14 | 13:36
62. ============== בכיינית =================
דייייייייי נמאס מכם ובכלל במקרה הזה אין שום גזענות האב של הילדים לא התאים עצמו למסגרת השתמש בפלאפון לא כשר שמקבל שיחות בשבת, זה מפגר ,זה פרימיטיבי ,אבל אין פה גזענות ,יש פה יותר מידיי בכיינים , אשכנזים לא רוצים ,אז חפשו מקום אחר ומחר אל תרצו אותם את האשכנזים אצלכם ....פשוט
* לא נבונה   13/12/14 | 13:36
61. איזה היסטוריה רבנית יש לאשכנזים
לנו יש את הרבן הרמבם רשי רבי יהודה הלוי ועוד ועוד גאונים ומופלאים מיהדות ספרד. מה שיש לאשכנזחם זה כמה רבני עיירות וכפרים בגולה שעשו אותם לאדמורים אז במקומם ההיתי סוגד לספרדים שהביאו את התלמוד והמשנה והפיוט והתפילה
* רמבם   13/12/14 | 13:22
ובכל זאת החרדים הספרדים בוכים לאשכנזים.
* דוסית לשעבר.    13/12/14 | 14:02
אין לך את הזכות לזלזל ברבנים האשכנזים
היה רבנים ענקי עולם אשכנזים ורבנים ענקי עולם ספרדים. בשביל להרים את עצמך אתה לא צריך להוריד אחרים. ובטח שלא לדבר על גדולים שאין לך הבנה בגדלותם.
* מנוסה   13/12/14 | 20:09
לא היה ולא יהיה כמו יהדות ספרד
ובושה שהאשכנזים מתייחסים ככה ספרדים . ומבחינת היסטוריה הוא צודק מי שאחראי לכל הידע שיש היום והפצת התורה כמעט לכל העולם זה יהדות ספרד. אחרי גירוש ספרד הפיצו את התורה והמשנה ואת התלמוד הבבלי . מי היו כל התנאים מי כתב את מרבית המזמורים בתפילות ובתפילות יום הכיפורים (העוקד והנעקד) לכה דודי, ועוד ועוד , פשוט בושה שבעם ישראל יש עדיין הפרדה על בסיס גזע,
* גרשון   14/12/14 | 19:50
60. השאלה אם זה באמת היה על רקע עדתי. כמה שהבנתי, יש בביה"ס מזרחים.
יש לי חשד שסתם עשו צימעס.
* מישי   13/12/14 | 13:17
59. ולחשוב על זה שהמדינה מתקצבת אותם. בושה
* יוני   13/12/14 | 13:07
58. בזיכרון רובם היום אשכנזים שמאלנים ובעבר היו הרבה תימנים בזיכרון
* תצביעו כחלון והכל יהיה בסדר   13/12/14 | 13:07
57. מאיפוה התחילה הגזענות???מזה
ששממים בכול מקום רב ספרדי ורב אשכנזי,בתי כנסת ספרדים ואשכנזים לחוד וכן הלאה,הבנתם?!?! אחרי אלפיים שנות גלות,עושים הפרדה,כולירות!!
* בני 1   13/12/14 | 13:03
56. הכותרת מטעה, אין דבר כזה ילדים מזרחים
יש בני אדם שהם ילדים.
* בן   13/12/14 | 12:59
55. במוסד המדובר חצי מהילדים מיזרחים די להסתה נגד החרדים
* כוחנו באחדותינו   13/12/14 | 12:48
54. כל דת היא גזענית מטבעה
דת היא המקור העיקרי לגזענות בעולם, מקור הרוע, השנאת חינם והמלחמות. טבעו של אדם לחפש סיבה מוצדקת למעשיו הרעים, ומכוון שהדת בעולם משום מה היא דבר לגיטימי, היא עוזרת ומשמשת להצדיק כל מעשה רע בעולם. כאשר אתה עושה משהו רע סתם ככה, בלי הצדקה של הדת, אתה אדם רע, אבל כשאתה עושה את זה בשם הדת, פתאום זה לגיטימי בעינם של רבים. טפשות.
* שוקו   13/12/14 | 12:35
53. כנסו כנסו ......
החרדים רשעים גם האשכנזים וגם המזרחיים ולמה שניהם? האשכנזים רשעים כי הם מפלים לרעה ובדת זה אסור ואילו החרדים המזרחיים יותר רשעים מהם כי הם מצביעים לש"ס .ולמה ש"ס ? כי כל ילדיי ההנהגה של ש"ס לומדים בישיבות של אשכנזיים אך שימו לב למעט אריה דרעי היחיד שלא נכנע
* סמדר   13/12/14 | 12:22
זה לא נכון
למה סתם להגיד. דסי דרעי הבת של... למדה שנה מעלי בסמינר הכי גדול בירושלים והוא אשכנזי!
* יעל   14/12/14 | 02:01
52. העיקר שיש להם כיפה על הראש
מבחינתם זה מה שהופך אותם לצדיקים דעות התנהגות ואהבת אדם הם לא רלווניטים
* לא משנה   13/12/14 | 12:20
51. הכי מצחיק שהם גזענים לספרדים ולמזרחיים אבל....
גנטית אשכנזים לא יהודים. תקראו מחקרים... לפני מאות שנים הייתה ממלכה באירפה שהמלך החליט להתגייר....וכמובן איתו כל המדינה. לפני כמה חודשים יצא מחקר שהוכיח שאשכנזים בדמם לא יהודים הם לא גזע שמי.... אך הם השתלטו על העניינים וגזעניים. נראה לכם שבתקופת התנך היהודים היו פה בלונדינים עם עיניים כחולות..סליחהההההה
* אשכנזים - לא יהודים   13/12/14 | 09:53
אתה מודע לזה שגנטית זה לא נכון?
יש דמיון רב בין תכונות גנטיות של יהודים מזרחיים לבין אלה האשכנזים. העיניים הכחולות וצבע העור קשורים בסביבה וכן בהתערבות בין עמים שונים. כמו שלאשכנזים יש גנים המזכירים עמים אירופאים, למזרחים יש גנים המקשרים אותם עם ערבים ומזרחיים לא יהודים אחרים.
* שש   13/12/14 | 12:42
אחי מאיפה אתה מביא את הקונספירציות ההזויות האלא?
* גיא   13/12/14 | 13:00
50. הדתיים גזענים הכי גדולים ראה הבית היהודי יש ספרדי?
* דן   12/12/14 | 23:04
49. יש הבדלים בין ליטאים לחסידים אז למזרחים לא יהיו ?!
כל ציבור במגזר מתקיים בדלת אמותיו !!
* חרדי אשכנזי לשעבר ; לא תשנו כלום . זה לא ישתנה !!   12/12/14 | 18:21
48. חבורה של בכיינים, רוצים בתי ספר איכותיים? תפנו לפוליטיקטאים שאתם שומרים
להם אמונים בקנאות כל בחירות, למרות שלא עושים שום דבר עבורכם במקום לבוא בטענות לאשכנזים.
* שמעת פעם על ש"ס?   12/12/14 | 17:17
47. הגזענים הגדולים ביותר הלאומנים הגדולים אבל הם צדיקים כולם פחחחחחח
* המזרחים האלה כאלה צבועים לא רואים את הדבשת !!!   12/12/14 | 17:06
46. אבל לא תשמע או תראה אותם מדברים, כותבים ,על גזענות מזרחית העצומה שלהם !!!
* מה שמדהים שמזרחים פה בוכים ומקוננים על גזענות פחח   12/12/14 | 17:03
45. אמת ויציב
* הילה   12/12/14 | 16:49
44. חרדי ספרדי-איתך בכל מילה
לצערי!!!
* משה   12/12/14 | 16:14
43. יש גזענות אבל לא זה המקרה
ישנה גזענות אצל הציבור החרדי שלעולם לא תטופל משום שתמיד יהיו שם בתי ספר אשכנזים וספרדיים כי הרי המנהגים שונים בתכלית וכל אחד רוצה לחנך את ילדו שלו לפי המסורת שלו ביחד עם זה ישנם הרבה ספרדים שרוצים להתקבל למוסדות אשכנזיים בגלל ששם ממיינים יותר והמשפחות יותר איכותיות כך שתמיד יהיו כאלה שייפגעו שלא התקבלו כי אי אפשר שבמוסד עם אופי אשכנזי יהיה רוב ספרדי זו מציאות בעייתית שחייבים למצוא לה פתרון אבל לא משהו שזועק לשמיים עם זאת לא זה המקרה בזכרון יעקב שם ההורים של הילד המסכן שמתעקשים לשלוח אותו לחיידר שלא מתאים לו נתקלו בהורים קיצוניים מהצד השני ומבירור שערכתי כלל לא מדובר על רקע גזעני כי בבית הספר הזה כבר יש למעלה משלושים אחוזים ספרדיים ההורים רק מגייסים למלחמתם את נושא הגזענות הכאוב למלחמה נגד ציבור שזכותו להיות קיצוני יותר בדרך החינוך שלו למרות שזה לא מוצא חן בעיני ובעיני אחרים אבל גזענות היא ממש לא הסיפור שם
* לא לסלף   12/12/14 | 14:56
כח מילה בסלע.
* רחל   12/12/14 | 17:19
בדיוק ככה!
* מישי   13/12/14 | 13:18
42. העיקר הם דתיים,איפה המצוות בן אדם לחברו ?!
* אלי   12/12/14 | 14:08
41. כל מילה בסלע!רק חבל שאלו רק מילים..:(
כמה משפחות כאלה אני מכירה שספגו את ההשפלה להיזרק מבתי ספר אשכנזיים ממש מזכירים את הנאצים עם כל מושגי הגזע הארי העליון וכו..ככ עצוב שהם מתנהגים כמוהם
* חרדית שיודעת   12/12/14 | 14:04
40. בעקרון את צודקת, באמת יש פילוגים אבל לגבי המפלגות המפורדות
צריך לדעת שמסורתיים ודתיים רבים לא היו מצביעים לחרדים אשכנזים וכן יצביעו לספרדים. אז הפוליטיקאים והרבנים מביאים גם את זה בחשבון.. אבל באמת קשה שיש פילוגים בתוך הציבור וצריך לעבוד על זה
* תילי   12/12/14 | 14:01
39. מסכימה עם כל מילה
הגזענות אצלינו נוראית. אני חסידית, והסביבה שלי פשוט גזענית בטירוף. כמה פעמים יצא לי לשמוע ילדים אומרים "אל תלכו לשם, יש שם ספרדים" או שפעם אחת שכנה באה ואמרה לי שיש כמה נערים פרענקים בחוץ… אני למזלי גדלתי במשפחה ליברלית ולא חונכתי כך, למשל, אחותי לומדת במוסד ספרדי. כבר ניגשו אלינו ושאלו האם היא נמצאת שם מחוסר ברירה, והאם הכל בסדר איתה. אני גם שומעת הרבה דיבורים גזעניים כמו "הסמינרים של הפריחות הפרענקיות". יש לבעלי חבר מבוגר שלא מוצא שידוך, והציעו לו ספרדיה והוא לא מוכן אפילו לשמוע… גועל נפש.
* חרדית    12/12/14 | 13:44
צודקת לצערי
* חיה   12/12/14 | 15:08
צודקת במאה אחוז.
* חרדית ספרדיה.   12/12/14 | 15:44
38. כל המדינה גזענית אותו דבר
את המדינה והג׳ובים הטובים מקבלים רק הלבנים וכ״ו. אם זה לא היה כך זה לא היה קורה בשום מקום אחר
* אל תהיו תמימים   12/12/14 | 13:39
גזענות בפלג החרדי
בושה וחרפה זה הדוגמה שאתם נותנים לעם ישראל אתם החרדים לא פוחדים מבורא עולם???
* נילי חדד   12/12/14 | 16:01
37. צודקת במאה אחוז . החברה החרדית הכי גזענית שיש בעולם ומי שלא חי בה לא מבין עד כמה מה שנכתב בכתבה זה קצה הקרחון ממה שקיים באמת כל חרדי יודע על מה אני מדבר
* חרדי מב"ב   12/12/14 | 13:26
36. משרד החינוך/העריות נותנות לזה יד !
אני אישתי פניתי בקשר למוד תורה בירושלים עם לימודי ליבה שנפתח בשנה שעברה ( שכמובן מקבל תיקצובים מהעריה וכו׳)לגורמים בעריה בקשר לגיזענות והן כמעט והתעלמו התעלמות מוחלטת מעיניין הגזענות למרות שממש נתתי להם הוכחות מוחצות.עצוב מאוד
* רייצל   12/12/14 | 13:20
35. הבדלי גזע
בציבור החרדי יש הבדלים ממשיים בין אשכנזים לספרדים דוגמה של התפילות הלבוש וההלכות והרבנים שמחליטים יש הבדל עצום שגורם אוטומטית להבדלה
* חרדי   12/12/14 | 13:18
שטויות במיץ...
יש מי שדואג לשמור על השוני. ספרדים ואשכנזים מתלבשים אותו הדבר, איך אצל הדתיים הלאומיים אין את הסיפר הזה?? וכן גם שם מקיימים מצוות, תפסיק לקשקש
* חיה   12/12/14 | 13:39
ובאשר לשוני יש שוני בלימוד , ברבנים , בהלכות , במנהגים !
* מה זה שייך הלבוש המזרחי הועתק מהחרדים האשכנזים    12/12/14 | 21:41
34. לא לחינם הייתה שואה באירופה....
* משהי   12/12/14 | 13:15
מסכימה
* סיון   12/12/14 | 13:47
פה זה רמת דתיות , הבדלים בתרבות מנטליות , לימוד , הלכות , מנהגים. !!!
* מה שייכת שואה ?! שואה היא על רקע גזעי !!!   12/12/14 | 21:45
33. ..
רק שתדעי ש60 אחוז מהילדים שם הם מזרחיים.. ואני במקרה למדתי שם. לא רצו את הילדים לא בגלל שהם מזרחיים... הם לא רצו אותם כי הם לא מתאימים למסגרת מבחינה דתית ... ובתור אחד שגדל שם.. 98 אחוז מהחוזרי בשאלה שם הם מזרחיים. אז ראשי הקהילה רוצים פשוט למגר את התופעה.. ובשביל זה לא מכניסים ילדים שיש להם בבית אייפונים ואינטרנט. אוין מפה שום גזענות!
* אביעד   12/12/14 | 13:14
32. גועל נפש אשכנזי
כאדם מסורתי למשפחה ישראלית ,אני נגעל ומתבייש במוסד בית הספר הנ'ל על כל מוריו מנהליו והוריו , אין ספק שמשם לא ייצא אף ילד איכותי , לא תלמיד חכם ולא ממשיך תורת ישראל ,הם לא מייצגים כלום ושום דבר מהנכתב בתורתנו . אולי ייצא עוד פוליטיקאי סרוח , יישר כח על הכתבה . עם ישראל אחד הוא ואף עדה לא טובה יותר מהשנייה כשהיא מפלה מישהו
* אריה יהודה   12/12/14 | 13:11
אם זה נכון אני מתבייש בתור אשכנזי
* בני 1   13/12/14 | 12:55
31. הגזענות קיימת-בלבוש אלגנטי!
הגזענות קיימת בצורה אלגנטית ומוסכמת גם בציבור החרדי ופרט לזה יש גם המון מחלוקות וחבל כי זה הרס לעם! במקום זה תעשו בשביל שלום ואחדות.
* לי    12/12/14 | 13:04
30. כל מילה בסלע
בתור חרדי שבא מעולם הישיבות אני מוכרח לומר שאני מסכים איתך בכל מילה. יש לחרדים המון מה ללמוד מאחיהם החילונים בעניין הזה. אך יחד עם זאת אני חושב שמי שאשם במצב הזה, זה לא פחות מאשר הספרדים עצמם! שלא אוחזים מעצמם ומנסים בכל תוקף להכניס את ילדיהם למוסדות אשכנזיים ובראשם מנהיגי ש"ס ורבניה המטומטמים שנותנים דוגמא חיה של חגבים בעיני עצמם והתרפסות בפני האשכנזים. המסקנה פשוטה, כל עוד הספרדים מתנהגים כך זו נטו בעיה שלהם.
* ספרדי גאה   12/12/14 | 13:04
29. יש גזענות הרבה גזענות.בוחנים לפי מראה וחיצוניות
* שרי   12/12/14 | 13:03
28. אישה שמחפשת קצת תשומת לב...
פשוט לרחם עלייך ימסכנההה!!!!!!!!!!!
* ספיר   12/12/14 | 12:46