הורים
תגובות (32 תגובות ב-22 דיונים)
22. אני לא שופטת אבל זה מה שהיא עושה תכלס
את קובעת עובדות בלי להכיר את הבן אדם בכלל!!!. יש אנשיל ש ל א רוצים ילדים כי הם לא אוהבים ילדים ושהם חןשבים שזה מיותר!,כל הסיבות ההירואיות המפגרות הן באמת הסיבה יש אנשים עם אידיאולוגיה, קונספט קסום כזה, היא לא מוכנה לוותר על העקרונות שלה ונלחמת מול אנשים שופטניים ושמרנים כמוך, אז באמת,בבקשה ממך, תביני
* Me myself and I   10/03/18 | 20:05
21. כל כך הרבה שיפוטיות
לא ברור לי מדוע הכותבת מרשה לעצמה לקבוע עובדות על דברים שאינה יודעת. בחירה במשהו שונה מלחצי החברה היא בחירה אמיצה לא פחות מכל בחירה אחרת. מציעה למאקו להוסיף כפתור בחירה נוסף מעבר למצחיק/מיותר מועיל וכו': מזיק או שגוי....
* חן מרכז הארץ   15/08/17 | 11:54
20. לתגובה 7
צודק לגמרי אכן עדיף להיות לבד מדוע ? 1.אין בזבוז כסף על תחזוקת מערכת 2.אתה לא תהיה בשדה קרב תמידי של אי ודאות אם בת הזוג נאמנה או לא וככה לא תיפגע לחינם 3.אתה האדון של עצמך ולא כפוף לחוקי הזוגיות שחלקם גאוניים במרכאות כמו מי שכתב את הספר
* צודק   05/08/17 | 21:45
19. זה את אמרת...
וגם שמי שרוצה להביא ילדים שילך לפסיכולוג ויבין למה הוא עושה את זה. זה גם נובע מפחדים - להיות לבד, שלא ישאר לנו זכר, לאכזב את ההורים או המשפחה, שאחרת לא יהיה מה שיחזיק את הקשר הזוגי. זה לגיטימי להביא ילדים ולגיטימי שלא, אבל הכתבה מראה באופן חד צדדי כאילו רק ההחלטה שלא להביא ילדים יכולה לנבוע משיקולים לא טובים.
* רונית חושבת בצורה רציונלית   05/08/17 | 21:19
18. כמה שטויות
יש אנשים שפשוט לא אוהבים ילדים!זהו! לא אוהבים ואין להם את הכוח והסבלנות עבור זה וזה לא אומר שיש להםצפחדים וטראומות והם עמוק בלב רוצים זה שטויות.כולנו שונים ויש לנו רצונות שונים וזה שיש אנשים עם תוכניות קצת שונות משלנו זה לא אומר שהם לא בסדר
* זה בסדר גמור לא לרצות ילדים    05/08/17 | 16:56
17. אני קורא כאן את התגובות
ואתם פשוט מקובעים במוח היא לא כתבה שהיא לא בסדר היא כתבה שמי שלא רוצה ילדים זה בגלל קושי מסויים . מה כל כל קשה להבין???????מה כל הגידוף הזה? יעל שופטת? אתם שופטים.!! קיבעון!!! יעל את כל פעם מדהימה אותי. חכמה. כותבת מקסים וברור.
* מה יהיה?   05/08/17 | 16:50
16. ככה החברה בישראל מסתכלת על השונים
כן את שופטת! גורמת לה לחשוב שמשהו לא בסדר אצלה כי זאת הבחירה שלה. הארץ הזאת כל כך מעודדת ילודה שמי שקצת חושב אחרת הוא לא שפוי, לא נורמלי, מפחד, היה לו תא משפחתי מקולקל. אנשים לא מסוגלים להבין שיש מישהו שיחשוב על זה יגיע למסקנה שהוא לא רוצה ילדים בלי להיות דפוק במוח. יש מלא סיבות הגיוניות לא לרצות ילדים! אני ממליצה לקרוא את הספר של אורנה דונת - ממני והלאה: הבחירה בחיים ללא ילדים
* בוחרת באל-הורות   05/08/17 | 14:07
כל כך הרבה שיפוטיות
אני מסכימה איתך וגם חושבת שמה שהגיוני לי לא בהכרח הגיוני לאחר וזו בדיוק הנקודה שצריכים לזכור כשלא שופטים..... מי אני או כל אחד/ת אחר/ת שנחליט שהחלטה כזו או אחרת הגיונית או לא...
* חן מרכז הארץ   15/08/17 | 11:56
15. מה הבעיה שהיא לא רוצה להביא ילדים?
למה היא צריכה להתפשר בעניין כזה רציני ולמה אני מבינה מדברייך שהיא זו שעבר עליה משהו והיא לא בסדר? איבדת את הכבוד הקטן שהיה לי כלפייך. ממש מזעזעת.
* תשקלו לאמץ   05/08/17 | 14:01
14. רציתי רק סקס ונקלעתי לזוגיות ולחץ לחתונה הצילו
* חרד להתחתן   05/08/17 | 00:28
13. נכון, קשר כזה לא יעבוד. אבל למה להמשיך אותו בכלל?
כל הסיבות, המודעות והלא מודעות, שתיארת, נכונות ולגיטימיות למי שמחזיק בהן. לוותר על מיניות, על לדאוג לעצמך, על לטפח את עצמך, ועל להיות חופשיה לעשות כל שתרצי במשך כ25 שנה (בחיי ילד נורמטיבי ותקין לחלוטין) זו הקרבה שלא כל אחת רוצה בחייה, במיוחד מי שנהנית מחייה כפי שהם. בנוסף, ילד לא בוחר להיוולד, לא כל אדם ראוי לטפל בילד, ויש את כל היתומים שבעולם לטפל בהם- ילדים תקינים בריאים ואינטיליגנטיים שכלואים במסגרות קרות וללא טיפול אוהב. אני מתעקשת, ילודה זה אנוכי ואנטי-חברתי והגיע הזמן לאנושות ברת קימא
* אוקיי...    04/08/17 | 20:13
12. יעל, את שבויה בדעות קדומות, ועצותייך - אחיתופל.
אקדים ואומר שאני אמא לשניים, הורות היא אחד הדברים המרכזיים בחיי, מאז ומתמיד רציתי בכך ואני לא מתחרטת לרגע. אבל מצד שני, אני חושבת שמותר לאדם להיות אל-הורי בלי שהוא יצטרך לנמק את זה אפילו! לא לאחרים ואפילו לא לעצמו. לא רוצה. זהו. כמו שאדם הוא הומוסקסואל, או לא רוצה זוגיות או מחליט להיות קיבוצניק או להתנצר. הכול טוב ויפה. לא צריך תירוצים. שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה. דבר אחד נכון - אם אחד מבני הזוג לא מרוצה מכך, עדיף לפרק את הזוגיות.
* מישי   04/08/17 | 19:59
מישי. את מתחסדת ראשית פה
יעל אומרת את כל מה שכולנו חושבים. יעל את מטפלת מס 1
* אוי   04/08/17 | 21:47
11. יש לחוקק חוק המגביל את רמת ההתנשאות של מטפלים
חבר'ה - יש גבול לכל תעלול!
* יוסי   04/08/17 | 18:16
10. כל הכבוד לרונית שלא נכנעת ללחץ חברתי
להביא ילדים זו בחירה ,שלא מתאימה לכולם
* קארין   04/08/17 | 15:20
מה אתם מקשקשים.
יעל לא כתבה שזה מתאים לכולם. היא אמרה מהן הסיבות. קשי הבנה שכמותכם
* טלי   04/08/17 | 17:42
9. במדינות רבות בעולם זוגות חיים ללא ילדים לאורך שנים.
במדינות רבות בעולם זוגות חיים ללא ילדים לאורך שנים. זוגיות יכולה לעבוד מצוין ללא ילדים כששני הצדדים אינם מעוניינים בכך. מעבר לכך זוגיות היא לא סטטית כיון שצרכים משתנים לאורך השנים.יכול להיות שבשלב מסויים שני הצדדים לא רצו ילדים ובהמשך אחד מהצדדים כן רוצה.כשהקשר אוהב וקרוב אף אחד מבני הזוג לא רוצה להסב סבל לצד השני. אני יודעת על שתי נשים במצב כזה, האחת אפשרה לבן זוגה להביא ילד בהורות משותפת עם לסבית ובן זוגה של האחרת הביא ילד עם אשה שבחרה להיות אם יחידנית. זה עבד לכולם מצוין, ללא ספק מכניס מורכבות לחיים, אבל מה לא מורכב בחיים? גם חיים של ילד במשפחה של אבא ואמא נשואים יכולים להיות גיהנום עלי אדמות. ובכל מקרה לדעתי החרטה על הבאת ילד היא גרועה בהרבה מהחרטה שלא הבאת ילד.
* לאנה   04/08/17 | 13:41
רעיון יפה - לשמור על הזוגיות ולעשות ילד מחוץ לנישואים!
ואני אומרת "יפה" בלי שום ציניות. בלאו הכי היום אנשים מתחתנים ומתגרשים על ימין ועל שמאל. אז נכון, אם הזוגיות חשובה - אפשר לעשות ילד מחוץ לנישואים, עם מישהו שמעוניינת בשותפות כזאת.
* מישי   04/08/17 | 20:00
8. יעל, הפעם אכזבת בענק.
את אומרת שאת לא שופטת, אבל כן שפטת אותה. לדברייך, ברירת המחדל אצל כולן היא להתרבות וכל מי שמחליטה לא להביא ילדים, מקור ההחלטה הוא פגמים אישיותיים אצלה ופחדים שאמורים להיות מטופלים ולא טופלו. משמע - היא פגומה, אחרת היתה צריכה "להתיישר" כמו כולן. תסלחי לי, מי את שתקבעי מהם מניעיה בכזאת נחרצות משל היו עובדות גמורות והאם הם נכונים או מקובלים או לא? מי שמך לשפוט שיקולים לגיטימיים של מישהו אחר בכלל?? ההחלטה לא להביא ילדים היא לגיטימית בדיוק כמו ההחלטה כן ללדת. חבל להיווכח מדברייך שגם את נפלת לקונספציה חברתית שגויה.
* אחת   04/08/17 | 13:30
צודקת
* צודקת   04/08/17 | 16:56
7. זוגיות ונישואין זה כאב ראש, הכי טוב לבד
* קראתי בגיחוך   04/08/17 | 13:18
6. תגובות 4 ו5
אתן צודקות בכל מילה. ואין טעם להביא לעולם ילד שירגיש דחוי ע"י אמא שלו. לגדול בתחושה שאמא שלו לא רצתה אותו.
* תמי   04/08/17 | 12:31
5. וואלה
אז פחדים וחולשות קשורים למי שלא מביאה ומי שמביאה זה לא קשור לפחדים? זה שהיא עושה בדיוק מה שחופרים לה במוח לעשות המשפחה, הטלויזיה ואנשים כמוך ולא חס וחלילה חורגת מהנורמה לא יכול להיות קשור לפחדים או חולשות? לא יכול להיות שעברה לה בראש המחשבה שהיא לא רוצה אבל היא יודעת שאם היא תגיד את זה בקול אנשים כמוך יצעקו עליה מהאינטרנט שהיא חלשה? הכל קשור לפחדים וחולשות, אין לנשים שמביאות ילדים פטור מזה. אני מקווה שהגבר המדובר יחשוב טוב אם שווה לא לוותר על האהבה ויחליט מהראש והלב ולא ממה שחופרים לו במוח אנשים ש"לא שופטים החלטות" (רק קובעים שהן מעידות עליך שאתפחדנית וחלשה, בקטנה) אגב "רקע בפסיכולוגיה" נו באמת, עדיף שכבר לא היה לך קרדיט מהבושה הזאת.
* לי   04/08/17 | 11:11
נשמע שאת ממש כועסת
וכן. את מאלה במחבוא. כמו שיעל כותבת
* אביגל   04/08/17 | 12:21
היא כועסת, כי שטויות זה מכעיס.
ועוד כשאדם כמו יעל מתיימר לעזור לאחרים! ודוחף להם כאלה שטויות בראש.
* מישי   04/08/17 | 20:03
נכון מאוד! אגב, גם זוגיות זה סוג של פחד -
פחד מלהיות לבד!
* מישי   04/08/17 | 20:02
4. מביאים ילד רק כשרוצים ומוכנים.לא שניה לפני
בבקשה אל תביאו ילד בשביל לרצות את האחר. תביאו רק מתוך רצון אמיתי שלכם. אם לא תרצו אותו הילד יסבול מאד.אי אפשר להתחרט. יש הרבה סיבות לחוסר רצון בילדים.הן לא חשובות. אם לא רוצים באמת ב100%- אל תביאו.
* אחרת הילד יהיה מסכן.   04/08/17 | 10:50
נכון.לא הבאתי ושלם עם זה.הבנתי שאני לא רוצה.
* לחצו עלי אבל לא נכנעתי   04/08/17 | 12:52
3. יעלי. מאמר נפלא ומדוייק
* גיל   04/08/17 | 10:21
2. לא רוצה להביא ילדים היא לא חיבת!שתפרד
מהבחור ותמצא אחד כמוה,והוא ימצא אישה שכן רוצה ילדים יש בשפע
* עדי   04/08/17 | 08:49
1. לא מסכימה
בדרך כלל אני מסכימה איתך . אבל לדעתי הפעם את טועה. הבחירה לא לרצות ללדת ילדים היא לגיטימית כמו הבחירה כן לרצות ילדים. זכותה לבחור לחיות חיים מלאים ועשירים גם ללא ילדים. אך אין ספק שזוגיות שבה אחד רוצה ילד והשני לא אינה יכולה להימשך.. מאחר ואין כאן פשרה.. אם ישארו ביחד תמיד אחד מהם יהיה מתוסכל מהויתור שעשה.
* ורד   04/08/17 | 08:36
תקראי שוב. יעל לא שופטת אותה. אבל נותנת סיבה
* ורד.    04/08/17 | 10:59