זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (35 תגובות ב-18 דיונים)
18. כנסו
היום פורסם שהרב המקובל ניסים שלום חלם על הסבא שלו שהמשיח בפתח ויש לפרסם זאת לכל עם ישראל, עוד ציוה שמי שיזדרז וישלח זאת יינצל מחבלי משיח, מי שלא ישלח עלול לאבד ממון רב, הרב הזהיר לפרסם ברבים לכל הפחות ל12 איש כמנין שבטי ישראל דחוף זוהי שעת רצון..
* כנסו   21/07/10 | 15:59
17. רציתי להכיר תודה לערוץ 2
רציתי להכיר תודה לערוץ 2 על השידורים היום הקשורים לירושלים ולבית המקדש.. אני יהודי מסורתי ורציתי לומר לכם תודה על שידוריכם לאורך כל היום.
* עופר טל סעדה   20/07/10 | 19:07
16. בית שנשבר לפני 2000 שנה, בגלל זה אני לא יאכל?! חח
* עמי   20/07/10 | 17:54
15. אימפריות קמו ונפלו ואם לא נתפוס את עצמנו גם לנו זה יכול לקרות!!
* די לאהבת השנאה!!!!!!   20/07/10 | 17:00
14. חורבן הבית
יישר כח!! על דבריך. מילים בסלע. לפעמים אנחנו עסוקים בלדבר בלשון עבר על החורבן אבל ההפך הוא הנכון!! החורבן הוא פה וצריך לעסוק בכיצד יוצאים ממנו ועוסקים בבניין.
* אבלה   20/07/10 | 15:50
13. חורבן הבית
יישר כח!! על דבריך. מילים בסלע. לפעמים אנחנו עסוקים בלדבר בלשון עבר על החורבן אבל ההפך הוא הנכון!! החורבן הוא פה וצריך לעסוק בכיצד יוצאים ממנו ועוסקים בבניין.
* אבלה    20/07/10 | 15:49
12. חוצפה
מי שלא צם אין לו כבוד מינמלי לעם ישראל ולבית המקדש .
* עומר דמרי .   20/07/10 | 15:30
11. מה אכפת לי
עוד יום
* יחל   20/07/10 | 15:22
10. כנסו...
תמיד יש תאנשים שיכנסו לאתרים כאלה ויפרקו את כל מה שהם מרגישים לגבי היהדות אז בקשה אחת ממכם לכו לאתרים שלכם תהנו לכם שם על תהרסו לאחרים...ואלה שלא צמים אתם מסכנים אין לי מה להוסיף זאת המילה מסכנים צריך להתפלל על עם ישראל שיחזור בתשובה אתם חלק מאיתנו ואתם גם חלק מאלא שמעקבים תגאולה!!! אז שיהיה צום קל לכל הצמים ומועיל! ומי שלא צם שבעזרת ה' יזכה לצום בשנה הבאה עם המשיח לא יגיע!!!
* בת מלך!   20/07/10 | 14:25
9. צבועים
כתבה כל כך נכונה ועמוקה וכמשסיימים לקרוא אותה בתחתית העמוד מופיעה השאלה המהותית וההכרחית- "רקדנית או סנוקר? בחרו למעיין מסיבת רווקים"...נו , באמת. הרדידות והריקנות של העם הזה מתחילה פה , יש לכם אחריות- לנתב ולהעשיר את הקוראים שלכם בתכנים משמעותיים כמו כתבה זו.
* יהודית   20/07/10 | 14:09
צודקת!
* !   20/07/10 | 17:00
8. ביום זה נפלו חומות בתי המקדש !
אם הייתם מבינים את המשמעות של היום הזה הייתם צמים במשך שבוע ! איך הגויים לא יתנקלו ליהודים ? אם יש כאלה אפיקורסים כמו שיש פה אז בטח שאלוקים יכעס.זוכרים ? "ואם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו".. ואם לא ? סופכם יהיה מר!
* אמונה אמיתית=אהבה   20/07/10 | 14:06
7. אם אני נערה בת 14 יכולה לצום אז למה שאתם לא תוכלו?
וחלק צומות גם צמתי לפני גיל 12 או חלק מהצום
* והתחלתי כבר מגיל 12   20/07/10 | 14:01
אני איתך
גם אני בת 14 והתחלתי לצום מגיל 12, ואם אני יכולה אז למה שהמבוגרים לא יצומו? פשוט עצוב לראות איך אנשים לא מתייחסים ליום הזה, הם ממשיכים בחיים הרגילים שלהם בלי להקדיש כמה רגעים לחשיבות של היום. מקווה שהכתבה הזאת תצליח לעורר כמה אנשים
* צום קל לכולם   20/07/10 | 14:55
6. הית הבחירה
בית המיקדש נחרב אנחנו בוכים רק בגלל זה. אנחנו אשמים בחורבן אבל לא עושים כלום כדי לתקן ולהחזיר אותו
* אחד דתי לאומי   20/07/10 | 13:46
5. דווקא שדבקנו בתורת אברהם והיינו "אור לגויים" כמעט ונכחדנו
הקונספציה הזו פשטה את הרגל ובגדול.. בתור ישראלי ויהודי אני מצהיר שאינני מעוניין להיות יותר אור לגויים. למרות הכוונה הטובה שאר אומות העולם דווקא סולדות מאיתנו, וכיום (שלא בצדק) אנו שעירים לעזאזל של הגויים. מיותר להזכיר מה התחולל על העם זה לפני 70 שנה באירופה ולאחר מכן בארצות ערב. בית המקדש חרב בגלל החלטות פוליטיות מטופשות של מנהיגים טיפשים ופנאטיים, ותו לא כמו עוד אין ספור תרבויות על פני כדוה"א. היהדות בגלל היותה דת מתנשאת הולכת ומתמעטת ואוייבנו הולכים ורבים. בבקשה ממך תחסוך ממני את הנבואות על חטאים ואבינו שבשמיים שאוטוטו יגאל אותנו אם נעשה הישר בעיניו שמור את המעשיות האלה לשבתות וחגים. מסתבר שאף פעם לא עשינו הישר בעיניו תמיד יש תירוץ אחר. אלוהים נתן לאדם חופש בחירה והאדם הוא זה שעושה רע כמו גם טוב, זה זילות השם לערבו בכל פרט בחיינו ולמצער אין הדבר כך. רק דבר אחד אומר לך, עלינו להישען על כוח צבאי חזק, חינוך, תרבות, מוסר, ערכים וליברליות. ואהבת לרעך כמוך אך מתוך עוצמה.. זאת התורה כולה וזהו הבית השלישי, לא אבלות ולא היכל מקדש נוסף.
* אייל   20/07/10 | 13:10
ידידי,אתה טועה ומטעה
הייתי שמח אם היית נכנס לאתר הידברות(אסור לפרסם פה קישורים) ו\או שופר ולומד קצת על למה קרתה השואה ועוד שאר דברים שאני רואה שהם אינם מובנים לך ו\או אתה עיקש ולא מוכן לקבל. בהצלחה ובאהבה.
* ואהבת   20/07/10 | 13:20
ההבדל בייני ובינך הוא
שאני נשען על עובדות היסטוריות ודברים מוצקים...ואתה על רוחות ושדים. אינני עקשן תורת ישראל היא אחד המקורות העשירים ביותר שיש לאנושות כמו גם הגמרא, התלמוד, שולחן ערוך, וכו'. כל אדם הישר בעיניו יעשה ובאמונתו יחיה.. חיה ותן לחיות (ככה אומרים). אני יהודי לא פחות משאר הרבנים, אלה שאינני מזדהה עם מנהגיהם כלל וכלל. אני מאשים את האדם במעלליו, ולא את יוצרו. להפיך אם הייתי מאמין כי חיינו נשלטים אבוי לנו שאז כל הזוועות היו מיוחסות לבורא עולם, ואני מסרב להאמין שהבורא ירצה לחולל שואות. אגב.. לידיעתך גם האינדיאנים עברו שואה בצפון אמריקה ואיבדו 20 מיליון מבני עמם.. למה זה קרה בדיוק? כי הם היו פחות מוסריים משאר החוליגנים באירופה? וודאי שהתשובה היא לא!!. בחייך ידידי היקר מכבד את אמונתך, נא כבד את אמונתי. צום קל.
* אייל   20/07/10 | 13:41
תגובה לאייל
ברור שהקב"ה מחולל שואה על הגויים כי כתוב שפוך חמתך על הגויים .ולא רק זה שאלוקים כועס הוא עושה פורעניות בגויים בשביל שנתעורר כל הרעידות האדמה שיש בכל העולם למה אתה חושב שזה שם ולא כאן?שלא תבין שאנחנו לא מכבדים אותך חס ושלום אלה לי באופן אישי כואב לי לראות אדם יהודי כמוך שטועה לכן אני מנסה קצת להסביר לך ממה שאני יודעת אשריך שהינך כופר ושאתה מכבד כול אדם באשר הוא .
* אלמונית   20/07/10 | 15:36
באתר הדברות אין כל הידברות
עד כמה שאני מבינה, הידברות אמורה להיות סוג של דיאלוג. בתכלס, הערוץ והאתר הם עוד מכשירים לשטיפת מוח דתית והזויה. עוד ניסיון לשכנע את האבודים והמחפשים לבחור בדרך חיים פרימיטיבית, מתבדלת וחסרת כל הגיון. שם האתר עצמו הוא הטעיית הציבור. כאשר מחצית מהתכניות יכללו אנשי רוח חילוניים, תכניות תרבות חילוניות ועוד תהיה לכם הזכות לקרוא לו הידברות. היום זה ערוץ דתי משיחי.
* הטעיית הציבור   20/07/10 | 13:47
אייל, תגיד אתה דתי ? שומר שבת צניעות וכשרות?
כי אם לא, אפילו אם אתה לא שומר אחד מהם- זה כבר חטא שכל ישראל ערבים זה לזה ולכן כולם מקבלים עונש.. העונש הוא הגלות !!! משהו כמו חצי מהעםן שלו, אפילו יותר מחצי ממנו חילוניים, ויש גם כאלה מסורתיים ששומרים את השבת וכשרות אך צניעות אינם שומרים, ויש כאלה חילוניים שבכלל לא שומרים כשרות, ויש גם כאלה שבכלל לא מאמינים בה'- ואפילו מאמינים בישו ימח שמו וזיכרו. עכשיו תחשוב טוב טוב אם אנחנו איננו חוטאים, ואם אנחנו צדיקים גמורים !! אני בטוחה שתיראה שלא ! אחרי שהקב"ה בחר בנו לעמו הניבחר, וסלח לנו על חטיאנו והוציאנו ממצרים מעבדות לחירות ועזר לאנשים בשואה לברוח למרות שעם כל השמירה עליהם זה לא הגיוני לברוח, וזה ממש נס !!! ואחרי שהרבה ממנו, חלק נכבד עלו לארץ יש עדיין חילונים, כופרים, לא שומרי כשרות, רוצחים, משוחדים, רמאים, אנסים וכל מיני אנשים שחוטאים בתוכינו. זאת כפיות טובה כלפי ריבונו של עולם. אני תמיד אומרת שצריך מינימום מינימום להיות אנשים טובים, אך עדיין יש כל מיני אנשים בכלא שזה בגלל מעשיהם הרעים.. תחזרו בתשובה, זה לא נורא להיות דתי, אפילו זה כיף. מנסיון !!!!!!! בהצלחה, מחכה לבוא הגאולה .
* דתיה מאושרת   20/07/10 | 13:59
מחזק את אייל, תגובה הולמת ונכונה
מחזק את אייל, תגובה הולמת ונכונה
* אלעד   20/07/10 | 13:43
אייל כנס...........
מי שלא מאמין שיבנה בית מקדש שלישי ולא רק זה וגם שהוא לא מתאבל לא זוכה לראותו אני מזמינה אותך להיכנס לערוץ הדברות שם יתנו לך את כל התשובות .ומצחיק אותי שאתה אומר שעלינו להישען על הכוח הצבאי חס ושלום בזכות לומדי התורה העולם שלנו קיים ואך ורק בזכותם יש כוח לצבא כי ללא תפילות ובקשות לבורא עולם שום צבא לא יצליח ואני יגלה לך כאן סקופ האם ידעת ? שכל רמטכ"ל הולך לבקש ברכה כולל התיעצות עם גדולי תורה ??? את זה לא מפרסמים בתקשורת רק מה שנוח להם.והלוואי שבעזרת השם תזכה לחזור בתשובה שלמה מהר כי לא נשאר עוד הרבה זמן בכלל זה הסוף.
* אלמונית   20/07/10 | 13:43
תשובה,למספר חמש.
תשובה למספר חמש,אני פונה אליך כיהודי,אתה טועה טעות חמורה,אין דבר כזה "אינני מעוניין להיות יותר אור לגויים",יש לך תפקיד בעולם,ולא שואלים אותך ,אם בא לך או לא בא לך,דבר שני בית המקדש,נחרב על שנאת חינם(ונאמר בגמרא-על קמצא ובר קמצא נחרבה ירושלים),דיברתה על השואה,אז כשעם ישראל,לא עושה את רצון השם,ומתבולל בין הגויים,אז מה עושים,אלוקים מעלה את היטלר(ימחשמו וזכרו,לשאול תחתית)לשלטון,ואומר לו בניי מתבוללים,מיין אותם ושים להם מגן דוד על חולצתם כדי שיזכרו בי,קרו ניסים מדהימים וגדולים בזמן השואה.דיברת על הצרות,שלנו שהאויבים רבים על ישראל,לכן נאמר"אין פורענות באה לעולם אלה בשביל ישראל",והטעות הכי בסיסית,אבל עם זאת הגדולה שלך היא,שאמרתה "עלינו להישען על כוח צבאי חזק, חינוך, תרבות, מוסר, ערכים וליברליות. טעות מיסודה כל מה שכתבתה נופל,"אל יגיד אדם כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה",וכשהצרות יתרבו ולא יהיה צבא ולא יהיה מה לעשות,אני מבטיח לך שאפילו אתה תישען על אבא שבשמים,ודבר אחרון,בית המקדש,חייב להיבנות והוא יהיה במהרה בימינו אמן.
* הוסיפו פסוקים מהתנך   20/07/10 | 13:45
^
אתה מדבר שטויות.
* אני   20/07/10 | 14:20
תמונה כללית
אייל, כמו שאמרו לפני, זה לא בחירה אם להיות אור לגויים או לא זה ציווי ועוד יותר מזה, זה ייעוד. במה שכתבתה נראה שאתה לא רואה את הדברים בתמונה הכוללת שלהם, זה כאילו אתה מקריא עובדות מתוך דפי ההיסטוריה- עם ישראל הוא עם נבחר. היטלר ימח שמו וזכרו סלד מאיתנו מכיוון שאנחנו הבאנו את המוסר האנושי לעולם(נכתב בספר שחיבר רופאו הפרטי של היטלר ובו הוא כותב את שיחותיו האישיות עם היטלר), ועמ"י תמיד היה ויהיה עם שנוא ונרדף בגלל מהותו. אני מסכים איתך שבית שלישי זה יהיה בית של מוסר, ערכים ליברליות ו"ואהבת לרעך כמוך" אבל ערכים אלה צריכים לצמוח מתוך אמונה וביטחון בה', מתוך התורה הקדושה- שהם הבסיס המקורי של ערכים אלה
* אלמוני   20/07/10 | 14:43
תגובה לאייל היקר
אף אחד לא מכחיש את העובדות ההיסטוריות שהביאו לחורבן הבית; אך, לצד זה, באו חז"ל ואמרו לנו שמדובר באל שפועל בתוך ההיסטוריה ועקב שנאת חינם, שם כולל לתיאור מצב בו הולכים רק על פי הדין ולא לפנים משורתו, וזהו, לצערי, מזכיר היום אנשים שמתוך פסילתם ציבור שלם בארץ, על רקע חילוקי דעות, הם מנסים לנצל את אושיות החוק כדי להפילם ולפגום במעשיהם, ואני מקווה מאד שאתה לא שייך לאלו, והמבין יבין, סיבב האל לעולם את שלטון רומי; שהרי אם לא היה מסבב , החורבן היה מגיע ישר בעלותם ארצה; אך הוא נתמשך שמא, בתקווה גדולה, העם יתחיל לקבל את חילוקי הדעות שבתוכו ויתאחד סביב האהבה וההבנה שכולם רוצים את אותו הטוב ורק מתווכחים על הדרך; אך זה לא קרה; והאמן לי, סליחה אם אתה נפגע, שגם בתקופה של חורבן הבית היו אנשים שטענו שהם היחידים שיודעים מה טוב, ונצמדים ל"עובדות הקרות" בלי לנסות ולהבין שהעובדות הללו שייכים ישירות להתנהגותנו כעם נבחר; על כן אין שום זילות באמירה הזו שהרי קיימת כאן, גם אם לא כל כך נח לך לראות זו נכוחה, האשמת עצמנו בלבד! ולצערי הנסיון לומר שמי שלא מסכים עם התפישה המורה על הסכמה לדרישות העמים הסובבים אותנו, בצורה עיוורת ובכל מקרה, לצערי, הוא פנאט; האמן לי גם מי שמתנגד לשיטתך, המעוררת רחמים במדה מסוימת, ושוב סליחה אם זה פוגע, שאומרת להיצמד אך ורק ל"עובדות" ולא להאמין שהן דברים שהאל מגלגל עלינו אותם כדי להתעורר ולבחור באהבה ולא בדרך הפסילה, וגם כדי להבין שהאמת כוללת חלקים קטנים מכל דעה, ושכולם רוצים את הטוב שאתה מדבר עליו, אך נאבקים על הדרך אליו, ולא כדי להבין שכל התורה היא אינטואיציה לדעת לאיזה ממנהיגי העולם להיצמד, שכן גם זה שייך להנהגה אלוקית; והאמן לי: כאשר נהיה מאוחדים אז יהיה לנו סיוע משמים גם בתחום הזה. לא הכל נפתר במהלכים פוליטיים וצבאיים; גישה זו מסוכנת עוד יותר מן הגישה הדתית, שאותה אתה מרבה לעקוץ, שכן היא סומכת על בני אדם, בעלי האינטרסים והרצונות השונים, והתפיסות השונות, ואילו הגישה הדתית סומכת על אל כללי לעולם, שברצונו בחר בנו כמייצגיו, שרוצה טוב לכל העולם; ונדמה לי, אם הבנתי אותך נכון, שגם אתה מאמין בו. אז בוא נסכים, לפחות, על כך שכוחו של האדם מוגבל ויכול הוא גם לשגות בהערכותיו, ע"ע טעיות פוליטיות, ולכן כדאי לצאת מנקודת מבט שהפתרון לעולם לא טמון אך ורק בצד אחד של המטבע, ושלכולם יש אותו הרצון הטוב אלא שחלוקים הם על הדרך אליו. ולכן לא נכון למהר ולפסול ציבור, כזה או אחר, ולגזור שהוא קיצוני ומסוכן; שכן פסילה כזו לעולם לא מגיעה מהגיון, גם אם לא נח לך להודות בכך, כי אם, תמיד, מתוך סלידה אישית שמתעוררת בך כלפי החולק עליך מתוך חשש שהוא מהווה לך איום; וזה, ידידי היקר, לעולם לא פרי הגיון כי אם דבר שרחוק ממנו ואותו, בדיוק, הציגו חז"ל בטענתם, קביעתם, שמקור המצב המדיני הרעוע שהביא, כמובן בהחלטות שגויות של מנהיגינו דאז, לחורבן, הריהו שנאת חינם! בברכת אהבה וכל טוב.
* פ   21/07/10 | 02:40
אייל ידידי אתה צודק וטועה כאחד!!!
צריך להיות עיור כדי לא לראות שהשנאה של הגויים לעם ישראל היא יחודית, כמו שאתה בעמך ציינת על השנאה המוטיעית, הדבר נובע מהיחודייות של עם ישראל. אי אפשר להתעלם מכך שהדבר הנורא והלוא נורמלי הזה הקרוי אנטישמיות ויתר מכן השואה האיומה כתובים בתורה כעונש, אילו היית לפני השואה היית אומר שאפשרות כזאת היא הזויה, העם הגרמני הנאור... אולם אתה צודק הקב"ה נתן לנו כוח לקדם את הגאולה וחייב האדם לומר "כוחי ועוצם ידי עשה לי את החייל הזה" רק לזכור שה' "הוא הנותן כוח לעשות חייל" (ר"ן, אברבנאל). התבונן בלחמות ישראל ותראה את הניסים גלויים והניצחונות נגד הטבע. אני הייתי ממליץ על אתרים אחרים מאלו שהומלצו לך: מכון מאיר ו/או מורשת ו/או שיעורים מירושלים (כי מציון).
* הר"ש   22/07/10 | 08:48
תכנס יש פה תוכן שונה
אתה מקטין את ד' כשאתה אומר שלא מענין אותו דברים קטנים ! נשמע לך מוזר אבל הגדלות של אלוקים זה שהוא יכול ללעסוק באינסוף דברים במקביל וכן מענין אותו מה אתה עושה עובדה הוא נותן לך כח לעשות אותו תרצה או לא אתה יודע את האמת - רק תקשיב לה ואל תלחם בה
* חשוב   05/08/10 | 05:00
4. איילה ה100ממת בכל מקום צרייך לדבר עליה
* אילה היפה   20/07/10 | 12:47
די! בשם הטעם הטוב! די כבר, אפילו היום אתם ממשיכים עם זה??
* ר   20/07/10 | 14:19
3. כתבה נכונה מאד.
בתקווה שכל עם ישראל יחזור בתשובה אמן.
* אמן   20/07/10 | 12:39
2. ובת יעקב
היא אשר תחטא, וישראל יכפר. ותמשיכו לעשות הרע, וטוב אמרתם. ראשיכם יהיו לבז ובנותיכם לפילגשים. ותאמרו רע טוב וטוב רע והפכתם לחרבה. עד אשר יכלה משפחה, ויבער גדודים. רק אשר תחזון ברב גודלו, ותבכו ותזעקו. אך מושיע לא יקום, וגוי כבר אין. ונשמותיכם יברחו מחזות כבוד, ותבינו חטא. לא ישוב אפו עד אשר כלותכם, עורו עורו.
* נביא   20/07/10 | 12:26
1. הצום הזה מייצג את החוזק שבנו
עלינו לצום ובכך להדמות לתורה ,הלא זה צום אבחרהו-צום שבו כולנו מקדישים את זמננו לחשבון נפש יהודי ולכן בלי התירוצים שמסביב ניישם את החובה שלנו ביום זה. בהצלחה לכל עם ישראל
* חסוי   20/07/10 | 12:26
תודה גם לך-אין ספק שאני מסכימה אתך לגמרי
* כקדש   20/07/10 | 13:04