הורים
תגובות (92 תגובות ב-44 דיונים)
44.
יאיר לפיד בטלן זה לא השתנה - בכל השנה חופשות בחו"ל כל חודשיים, אין חוקים חוץ מקומבינות למקורביל ונרדם עם גנץ לגבי הסכם הגרעין
* גיא אוני 1987   29/08/22 | 23:28
43.
מה שהכי בעייתי בבעיה הזאת - זה שעלולים בטעות לאבחן אותה כבעיה אחרת - שלא דומה בכלל - והרבה יותר חמורה - כגון אוטיזם - שיתוק מוחין - או סכיזופרניה - שלא נדע - ואני לא כותבת את זה סתם: לי עשו אבחון שקרי ביותר - ולמרות שהתוצאה לגמרי ברורה במקרה שלי - ומובן שיש לי את בעיית הקשב והריכוז - איבחנו אותי לא בטעות אלא בכוונה כאוטיסטית - סכיזופרנית - ומוגבלת שכלית - יימח שמם של הפסיכיאטרים הארורים האלו!
* אוראור   01/09/20 | 11:26
42. שכחתם פתרון טבעי בסיסי להפרעה:
ספורט זה הבסיס! פעילות גופנית נחוצה לילד היפראקטיבי בנוסף לכל דיאטה מותאמת ואם תשאלו את אותם היפראקטיביים כל אחד יגיד לכם שהוא מתאמן המון קבוע ואתם גם יכולים להסיק את זה לפי איך שהם נראים
* קש-קש   26/12/16 | 20:00
41. שכחתם עוד מישהו
גם פרופ' עמוס רולידר סובל מ-ADHD
* אחד שיודע   08/10/16 | 13:40
40. גם לי יש
אף אחד לא מבין אותי ותמיד אני הקוצים בתחת והילדה הלא מוצלחת עם השיגעות כתיב ובלי המוח
* הילה   06/09/16 | 17:43
39. יובל 37
נראלי שאתה סובל ממשהו אחר... לא הבנתי מילה ממה שכתבת ותאמין לי שניסיתי
* ללא שם   28/04/10 | 22:40
38. גם לי יש הפרעת-קשב וריכוז,
מתי שאני הייתי קטנה בגילאים של הילדות לא הסתדרתי בכלל בלימודים [ציונים נמוכים,חוסר-שקט בראש, חוסר ריכוז וכ"ו], אבל למרות זאת אני לא לקחתי אף פעם ריטלין משום שאני חושבת שזה סתם תירוץ והכנסת כימקלים מיותרים מתי שהאדם מסוגל לשנות את חיו לטובה ולפתח חיונות בזכות עצמו, עים הזמן מצאתי שהפתרון הכי טוב זה קריאת ספרים. זה עוזר מאוד! לי זה עזר,ומאוד ממליצה.
* סופי.   28/04/10 | 19:17
בעיות קשב וריכוז
לך לעזר ולאחרים לא... אז התפיסות שלך אינן אובייקטיביות.
* אריאל    03/02/13 | 16:41
37. גם לי יש קשב וריכוז
לא נכון באת לכול האנשים האלו יש בעיי קשב אני adhd מה אתם אומרים עכשיו איך זה להיות עם קשב וריכוז עכשיו זה מעודד!!!
* יובל   14/04/10 | 18:46
36. ריטלין
אני בת 15 ורק השנה שעליתי לתיכון התחלתי להרגיש בקשיים עצומים.. לאחי הגדול ממני בשנתיים אובחנה בגיל 9 ADHD. התעקשתי מאימי לגשת לאבחון, והתגלה לבסוף שיש לי הפרעות קשב ללא היפרקטיביות. אימי הרבה שנים ייחסה את חוסר היכולת ללמוד לגירושים של הורי. ולאחר אחי ההיפרקטיבי אימי לא שמה לב לקשיים שלי. המורה הפרטית של לאנגלית גם ציינה שיש לי קשיים בקריאת טקסטים בצורה רציפה. התחלתי לקחת ריטלין ליפני כ 7 חודשים וזה פשוט שמים וארץ. אפשר להקשיב למורה בלי להיות מוסח באמצע במחשבות כמו "יש זבוב בחדר", "מה שחכתי לקחת" וכו' אומנם אני לא היפרקטיבית אבל יש אצלי חוסר שקט(תזוזה מתמדת), חוסר ריכוז. מידי פעם כשקוראים לי אני לא שומעת למרות ששמיעתי תקינה לחלוטין יש לי ניתוקי ריכוז סתם ככה. ורק במבט לאחור אני מבינה שהרבה דברים שקראו לי עצלנית, מבולגנת ומסתובבת יותר מידי שנורא תסכלו אותי לא באשמתי.. ודרך אגב מאז שהתחלתי לקחת ריטלין וקיבלתי עזרה והקלות הממוצע שלי במחצית האחרונה עלה מ 75 ל-91 :)
* אחת עם ADD   13/04/10 | 22:12
35. מאז ומתמיד
הערצתי את הבן אדם, הוא הקומיקאי הכי טוב שאני מכיר
* ג'ים קארי   11/04/10 | 17:16
34. אז מה אני עם ADHD ועשיתי שני תארים נפרדים
במשפטים, ומדע המדינה ויחסים בינלאומיים באוניברסיטאות בארץ. אם רוצים ממש מספיק, אז יכולים!
* אחד העם   10/04/10 | 08:11
השאלה היא אך עושים את זה שיהיה קל ללקוי למידה ללימוד באונברסיטה עם כול כך הרבה אנשים בכיתה.
* גבר   22/08/21 | 22:39
33. כל ילד שיש לו בעיות בבית
שלהורים אין זמן להתמודד עם בעיות דוחפים לו ריטלין... הכי קל...קלי קלות והופ הילד מקשיב אחרי שמסממים אותו...
* ענת   10/04/10 | 06:56
שטויות במיץ
* !   13/04/10 | 23:20
32. אצה ירוקה כחולה = תחליף טבעי לריטלין
ללא תופעות לוואי מומלץ בחום
* ערן   10/04/10 | 00:50
31. ריטלין
תמיד היו לי בעיות בבית הספר,תמיד אמרו לי שיש לי פוטנציאל. לא הבנתי למה אני לא מצליח להתאמץ ולעשות שיעורים או להקשיב. לפני כשנה אבחנו אותי ואמרו שלא כדי לקחת ריטלין. אחרי כמה חודשים,בינתיים הלימודים רק מידרדרים, אולי זה פסיכולוגי, אני רק מתאמץ יותר ויותר להקשיב בכיתה. והחלטתי לקחת ריטלין. ביום רביעי הזה לקחתי בפעם הראשונה וזה עשה נפלאות. לא הרגשתי שום תופאות לוואי, בפעם הראשונה שלקחתי הרגשתי טיפה מוזר אבל מאז הכול בסדר
* אחד עם ADD   09/04/10 | 19:17
רטלין זה לא קסמים..זה תרופה.
רק אחרי שבועים תרגיש בהבדל.או שתשאל תרופא זכור לי שרק אחרי שבועים מרגישים תשינוי תברר ליתר דיוק
* אני   09/04/10 | 21:04
30. לצערי..לא הולכת להיות לי בגרות
השקעתי..ניסיתי..התמודדתי...נכשלתי..התאכזבתי......התייאשתי.!!!!.זהו, אני לא נוגעת יותר בעבודות, בשיעורים, במבחנים ובגרויות..אני עדיין לא מבינה איך זה שאני אדע היסטוריה יעזור לי בחיים..חבל....חבל שאנשים לא יכולים לראות אותי כמי שאני באמת ולא יסתכלו אם היא עשתה בגרות או לא..בשביל מה צריך את זה? יש אנשים שזה פשוט לא בשבילם...וכולם קוראים לי עצלנית...אפילו שהם יודעים שיש לי adhdאני לא יודעת מה הולך להיות איתי ....
* בת 18    09/04/10 | 16:50
בגרות
שלום מתוקה, את נישמעת פחות או יותר כמוני בגילך. היום גדלתי ואיתי גדלה ההערכה העצמית. יש לי עסק פרטי שעובד יופי בתחום התיקשורת עם ילדים, ולא, לא למדתי באוניברסיטה ואין לי בגרות, כשתיגדלי תימצאי את המיסגרות הלימודיות שמתאימות לך, זה בידיק מה שמושך אותי לילמוד עד היום!!! אני לומדת ונהנת באין ספור דרכים ומיסגרות! תוהבי את עצמך יקירה ותעצימי כל כישור שנולדת איתו. מה יהייה איתך? את תיבחרי!! ואם תיבחרי בטוב יהייה טוב. אף פעם לא להיתיאש!!! חיבוק ובהצלחה!!
* בת 32   10/04/10 | 08:29
מצטרפת.
מצטרפת. "חבל שאנשים לא יכולים לראות אותי כמי שאני באמת ולא יסתכלו אם היא עשתה בגרות או לא..בשביל מה צריך את זה" ציון זה רק מספר. איכות לא נמדדת במספרים, בציונים, לא צריך להוכיח אותה ע"י מבחנים. אני לעומתך הולכת לסיים תעודת בגרות מלאה עם ADHD בלי רטלין או כל סם אחר, אני עושה מאמץ עצום לשבת על התחת ולנסות לקרוא את מה שכתוב. גם אם זה יקח לי שעה. אני מרגישה סיפוק. אני חושבת שילדים שמאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז חריפות זקוקים להתחשבות ואף מערכת חינוך שונה, התייחסות שונה, להבנה והקשבה בעיקר. ליחס אישי. מה שאין בכיתות רגילות, אני ממזמן וויתרתי לעצמי על כמה מקצועות כמו מתמטיקה כיוון ואני לא בקצב של הכיתה והמורה - אין עם מי לדבר. ולי אף פעם מספרים לא התחברו בראש. ואני אישית הולכת לאיבוד בכיתה של 30 ילדים. רואים תוצאות ברורות בלמידה עם מורה פרטי לעומת ישיבה בכיתה.
* לילי   16/05/10 | 16:56
29. חשוב מאוד
אומרים לילדים שיש להם איזשהי הפרעה. הם בטוחים שהם טיפשים ונחותים אפילו שהם אולי מוכשרים יותר מכולם.
* ווו   09/04/10 | 07:17
28. אתם אומרים שהמורה טועה אז
מה דעתכם הורים יקרים לפני שאתם מנהלים קרב עם המורה לכו לבדוק . עשו בדיקות מקיפות את כל האבחונים האפשריים ואז ורק אז תבואו למורה ותגידו את רואה צדקנו . אם אתם חושבים שהמורה מטומטמת וסתם אומרת אז קודם לכו להביא הוכחות .
* עדנה   09/04/10 | 02:13
את צודקת אבל...
למורה אסור להמליץ על תרופה, ואין לו שום זכות שבעולם להתנות את כניסתו של הילד לכיתה בקבלת ריטלין. לדאבוני הרבה מורים עושים את זה שלא לצורך, וזו בדיוק הבעיה האמיתית. מורים יכולים להמליץ לשלוח את הילד לאבחון ותו לא.
* אני   09/04/10 | 14:42
לעדנה ילדים זה לא בובות על חוטים.
ואף אחד לא אמר למורה מטומטמת,והורה לא חייב דין וחשבון לאף גורם בבצפר.יש ילדים מופנמים יש ילדים שלא יושבים בשקט או בנחת בכיתה אז מה בגלל זה לומר איפרקטיבי?או חוסר ריכוז והקשבה?מה כל פיפס לרוץ לרופא?מה נראה לך?לא מסכימה במה שרשמת.ואף אחד לא מנהל שום קרב יש עובדות בחיים..נכון שיש ילדים בעייתיים שמצריך לגשת לטיפול וכו'לה אבל יש ויש.גם אנחנו גדלנו בלי שום תרופות בחיים העידן של ה-16 שנים פתאום חצי מדינה איפרקטיבים נו באמת יש גבול לכל דבר תחשבי קצת לפני
* אחת שמבינה   09/04/10 | 19:48
תיקון היפראקטיבי*
* אחת שמבינה   09/04/10 | 20:44
אחת שמבינה תגידי לי מה את מבינה .?את בכלל מתעזקת עם ילדים או מבוגרים עםן בעיות קשב
קודם כל לא הולכים לרופא אלא קודם למאבחנת וילדים דיסלקטים או דיסקלקולים שנחשבו פעם למפגרים וספגו השפלות קשות מצד המורים. כל ההפרעות האלה היו תמיד קיימות ואנשים תמיד סבלו מזה רק היום יש הבנה שילד שלא מסוגל להתרכז יכול להיות שיש לו בעייה וקטלין טוב אני לא מומחית ויש כאלה שזה עוזר או שזה עוזר לתקופה מסויימת ואחר כך לא אבל יש עוד סוגי טיפולים יש היום הקלות לילדים שמאובחנים עם בעיות קשב או כל ליקוי למידה אחר. ובבקשה שלא כל אחד שראה איזה תוכנית אחת שקשורה בבעיות קשב או לבת של חברה יש תבוא ותגיב בתור אחת שמבינה כשברור שהיא לא מבינה חצי דבר
* חנה   10/04/10 | 00:58
27. ואללה ? אנשים עם DDBDHBB יכולים להיות דוגמניות ?
מי היה מאמין, אפילו יכולים להיות יורשי מיליונים ? איזה עולם נפלא.
* רפול   08/04/10 | 22:19
26. לשום מורה אין את הסמכות להגיד לכם לתת ריטלין לילד אבל
וזה אבל גדול היא רואה איך הוא מתנהג במהלך השיעורים ובכלל. היא רואה דברים שאתם לא רואים אז כו כדאי ללכת לייעוץ ואפילו לאבחון שכן ילד שסובל מבעיה כזו חייב עזרה.. ואני ממשיכה צה שכתבתי בתגובה 12
* סטודנטית לחנ"מ   08/04/10 | 22:12
25. כל המתגדים וחסרי ידע בסיסי..
נמאס כבר לראות ולשמוע התלהמויות וחוות דעת בלי שום ידע בסיסי על ההפרעה הזו . בתור בחורה בת 23 שגילו לי את ההפרעה בגיל 17 נכשלתי בבית הספר , נקראתי עצלנית , תוקפנית , עצבנית ומה לא .. רק שגילו את זה התחלתי לקחת קונצרטה למי שלא יודע זה מאותה חברה שמייצרת ריטלין אך לטווח השפעה של 12 שעות . ואני מתחננת , מי שלא יודע ולא מבין שיפסיק להכליל ולהגדיר את זה כשוק רודף כסף . מי שסובל מזה , יסבול מזה כל חייו . כדי לסבר את האוזן , ילד שסובל מההפרעה ובגיל קטן לא יהיה מסוגל לסיים משימות שהתחיל ויעבור מדבר לדבר ולא מסוגל להכין שיעורים בגיל המבוגר זה יתבטא בחוסר יכולת להתמיד בעבודה כדבר הכי בולט בחיים בוגרים .. זו רק דוגמא אחת מיני רבות . זה מלחמה יומית עם עצמך , ההורים שמתכחשים אתם אך ורק עושים נזק לילד/ה , זה מועקה נפשית וריגשית לכל כך הרבה שנים הלאה .. וצריך לדעת שהתרופה הזו לא מסממת ולא פוגעת בתיפקודי הגוף , יש לי מעבר לזה בעיות רפואיות , ואם זה היה פוגע אני לא הייתי יכולה לקחת את התרופה הזו , כל מי שמספר סיפורים זה פשוט לשון הרע .. חבל באמת חבל למנוע תקופה טובה ויפה מהילדים שלכם בגלל הפחדים שלכם!
* נמאסתם..   08/04/10 | 21:44
מדהים כמה שאת צודקת! למעט פרט אחד
ריטלין מאוד משפיע על התפקוד וכן יכול לגרום לנזק. אני הייתי לוקחת קונצרטה שמאוד עזרה לי, אבל הפסקתי כי הייתי מרגישה כאילו אני כל הזמן חולה. ריטלין לקחתי במשך 3 חודשים, והיום כעבור שנתיים אני עדיין סובלת מתופעות הלוואי. העניין הוא שזה כרגע הפתרון היחיד לבעיה הזאת (ואל תספרו לי על תרופות טבעיות וטיפולים אלטרנטיביים - זה מפחית את הסימפטום, אבל לא מטפל בבעיה), ולפעמים זה עדיף על פני ילד מתוסכל וחסר הערכה עצמית שמרגיש שהוא נכשל בכל דבר ולא מסוגל לבצע פעולה קטנה ופשוטה כמו שאר בני גילו. בקיצור, אסור לשלול. אם קבלתם המלצה על טיפול תרופתי מגורמים מקצועיים, לפחות תנסו למשך חודש - חודשיים, אם לא עובד תנסו לשנות מינון או להחליף כדור, העיקר שלא תלכו ראש בראש נגד התרופות, כי זה עלול לגרום לנזק בלתי הפיך. תזכרו שהורים שמגינים מדי על הילד יכולים לגרום לו נזקים עצומים. קודם תנסו, אח"כ תשללו (אם באמת תמצאו לנכון).
* אני   09/04/10 | 14:39
כל הכבוד כל הכבוד כל הכבוד!!!! הרבה בהצלחה!!! צודקת ב100%
* אני    09/04/10 | 19:40
צודקת!!
הריטלין עוזר מאוד, כל חסרי הידע הבסיסי שללא בעיות קשב וריכוז הריטלין משפיע רק על הסובלים מהתופעה וכאלה שלא אובחנו כסובלים מהבעיה הכדור לא ישפיע.. ולריטלין אין תופעו לוואי ולא מסמם וכל השטויות... רק מידי פעם כאבי ראש ל 5 דקות וזה שווה את התוצאות:) מאה אחוז צודקת
* לגמרי נכון   13/04/10 | 23:19
24. תקראו בבקשה 20-21
המון מורים חוצפנים רוצים שקט בכיתה לתלמיד משעמם וזה לא חדש בכלל ומוכר מאוד אז מפריע וישר אומרים שהוא חסר ריכוז וקשב,גם לבן שלי עשו לי כאם תנאי בשיחה שהוזמנתי או שהוא מקבל רטלין או שהוא לא יכנס לבצפר,אמרתי להם תקחו אתם רטלין ואם טוב לכם אז אני לוקחת לעצמי ולא לבן שלי.אני בשלי והחלטתי שרטלין הבן שלי לא לוקח ויהיא מה ואני עשיתי הכל שהם לא יקבעו או יחליטו מה טוב לבן שלי,ותודה לאל צדקתי הבן שלי תלמיד מצטיין וכשאני בשיחות אני אומרת להם אתם מבינים תטעות שלכם שממהרים לתת תרופה ועוד רטלין אין מצב בעולם שהבן שלי יקבל שום תרופה הכל עבר פשוט בבצפר חומר משעמם..ואחרי הכל הבן הוקפץ לכיתה בגלל שראו שהוא תלמיד שלא שמו לב שיש תלמיד שקט וגם משועמם מהחומר הנלמד.יצאתי בצידקתי והרווחתי תבן ממש כך ועל זה אני מאושרת בחיים שלי.אני נגד תרופות בעיקר הרטלין יש ילדים שממש במצב שייתכן זקוקים לרטלין אני נגד הסם הזה..לא מזלזלת בשום תרופה ולא הכי מאמינה לכל תרופה זאת אני הולכת לפי תחושות הלב שלי כי מי כמוני מכיר תבן שלי יותר ממני אף לא רופא:)ותחשבו על הטוב לבן שלכם בהצלחה
* התעקשתי   08/04/10 | 19:09
23. צרת רבים נחמת טיפשים
* בייגלה   08/04/10 | 18:19
22. אולי לאברי גלעד יש טיפה היפראקטיביות אבל הוא גאון!!!!!!
* אמא   08/04/10 | 17:34
מה כל כך גאון בו??? פיצח את האטום???
* רון   09/04/10 | 17:19
לאברי גלעד יש היפרקטיביות ובעיות קשב קשות ואת זה אני אומרת בתור מאבחנת
* חנה   10/04/10 | 00:59
21. כנסו
בני בן 14. כבר בגן היו לו בעיות של קשב וריכוז וכן קושי שפה והיפראקטיביות. הוא לוקח ראטלין 10 מ"ג וביום ארוך מוסיפה עוד חצי כדו דהיינו 15 מ"ג. לאחר נטילת הכבוד הילד מאוד רגוע אבל לא עושה אותו "תותח על בלימודים" הוא בחינוך המיוחד ואני לדאבוני הרב לא רואה אותי יאיר לפיד או אברי גלעד. למה??? אין לי מושג. אי מחפשת פתרונות חלופיים שיעורים פרטיים וכו' אבל הוא לא מגלה עניין. אפשר להגדיר זאת כך הוא עדיין לא מגלה סימנים שהוא בן 14 לא מבחינה התנהגותית ולא מבחינה לימודית. אני כפי שציינתי מחכה ליום בו יחול בו שינוי מהותי כלומר יגלה עניין בביה"ס ובשיעורי הבית ובכל נושא הלמידה וההתנהגות, אחרת הוא ילך לאיבוד. אישית אני חוששת מאוד לעתידו מה גם שהוא מקנא באחיו הגדול ממנו בכיתה י"א הלומד בבית הטכני של חיל אויר ומנסה להידמות לו, הוא אפילו לבש את המדים שלו ע"מ להיראות כמוהו. אשמח באם תוכלו לעזור במידה וישנה משפחה עם אותו רקע.
* אמא של ילד עם הפרעה קשב וריכוז   08/04/10 | 17:27
תנו לו המון אהבה
בסוף זה יעזור שכל התשומת לב תהיה עליו כנראה הוא מקנא באחיו והוא מתנהג ככה ושגם אח שלו יגיד לו תמיד שהוא מוצלח
* דנה   08/04/10 | 18:34
קחי את הילד ליעוץ פסיכולוגי
קודם כל, המינון של הריטלין שהוא מקבל הוא מאוד נמוך, אולי זו אחת הסיבות שזה לא מחולל שינוי דרמטי (אבל זה חוסך כמה תופעות לוואי). דבר שני, לפעמים ההפרעות נגרמות או מתגברות כתוצאה מהפרעות פסיכולוגיות שונות (כמו למשל חוסר ביטחון), ואולי זה יעזור לו. אגב, אם הלימודים לא ממש מעניינים אותו - אל תלחצו עליו בעניין הזה, זה רק יעשה יותר גרוע. נסו במקום זה לפתח את הכישורים שלו למקומות שונים בעזרת חוגים ופעילויות, זה גם מאוד עוזר להפרעות קשב באופן כללי, כי זה מנתב את האנרגיות העודפות של הילד לדברים יותר חיוביים ומהנים.
* אני   08/04/10 | 19:18
זה תלוי
אני בת 16 ולוקחת 30 מ"ג 10 זה כלום, ולי אין היפרקטיביות... וההצלחה בלימודים קשורה גם בביטחון עצמי שהוא יכול לעשות את זה ובנכונות ללמוד.. מניסיון אני אומרת שלי אישי מאד קשה להתחיל משימות ולשבת ללמוד.. אולי אם תבואי לקראתו ותתחילי לשבת איתו ולעזור לו להתרכז הוא יכנס לתהליך יותר, וזה בעיקר רצון להצליח..
* אחת עם בעיות קשב וריכוז   13/04/10 | 23:14
20. הורים כנסו כדאי לקרוא!!!
היא החליטה שיש לבן שלי הפרעת קשב היא לא הרפתה ממני שנתיים כל הזמן הפנתה אותי לרופא זאת למרות שיש לי ילד מקסים ילד טוב שעוזר לחבריו לא מכה ובסך הכל תלמיד חמוד ומקסים שלעולם לא השתולל בכיתה היא ביקשה שיקח ריטלין התנגדתי בכל תוקף אחרי ששמעתי כמה זה מזיק הילד היה בא בוכה הביתה כל יום בגללה הופננו לנוירולוג ששמע מהילד את הכל והנוירולוג קבע שהילד לא צריך ריטלין ושנחזור אליו שנה הבאה שתהיה מורה אחרת ונבדוק שוב והנה היום יש מורה אחרת הרבה יותר נורמלית והיום יחסית הילד התקדם ולא בא בוכה הביתה הורים אל תמהרו להקשיב למורה תבדקו טוב טוב בשיחה עם ילדיכם מה קורה בכיתה ואז תדעו בוודאות לכו עם הלב שלכם.
* חסויה   08/04/10 | 14:47
למורים אסור עפ"י חוק להמליץ על ריטלין
כמו גם על כל תרופה אחרת. מורה הוא לא רופא, ואין לו שום סמכות או ידע מקצועי כדי לקבוע שילד זקוק לתרופה כלשהי. אגב, ילדים עם הפרעות קשב הם לא בהכרח אלימים ומופרעים. זה גם יכול להתבטא בחולמנות יתר, דעת מוסחת בקלות, תזזיתיות יתר וכו'.
* אני   08/04/10 | 18:55
תגובה
הבעיה היא שמערכת החינוך עייפה וכושלת ואין לה כוח להתמודד אם ילדים קצת מפולפלים ואז הם מפעילים לחץ אדיר על ההורים להשתמש ברטלין בטענה הילד סובל ממש גועל נפש איפה המורים של פעם
* אריה   19/05/10 | 22:25
19. טוום קרוז!!הוא אחד המפורסמים שיש לו את זה
טום קרוז לפני הרבה זמן קיבל לידו תסריט ומרוב שזה היה אצלו חזק הוא אפילו לא ידע לקרוא אותו! ויש עוד הרבה אבל אני חושב שטו' קרוז זאת הדוגמא הכי טובה
* שחר   08/04/10 | 14:43
טום קרוז הוא דיסלקט! ולא היפראקטיבי. יש הבדל.
הלו...
* ליאן   08/04/10 | 17:10
טום קרוז
דיסלקט, אבל חתיך הורס, אז מה זה משנה.
* פצמת על   09/04/10 | 11:53
18. הריכוזית נשמעת לי מעניינת.
* רווית   08/04/10 | 12:11
17. אין דבר כזה ADHD
חברות התרופות מגלגלות 860 ביליון דולר בשנה על ההונאה הגדולה ביותר בעולם. כמעט. משלמים לרופאים, למומחים, לעיתונים, לטלוויזיה, לכוכבים, ויש את אלו שדעתם מושפעת מהסביבה ואז הם הופכים לממליצים בעצמם. תתעוררו! הבעיות שיש לכם עם המחשבות הן בגלל שהמחשבות שלכם שגויות - כדור קסם לא יפתור את הבעיות שמציקות לכם. רק תפסיקו להרגיש אותן. במקום זה תרגישו סחרחורת, סטלה, עייפות, בחילות, עודף לחה, תלות, היפוכונדריה וממשלה חזקה פי 20 שקונה עבורכם ב2500 שקל לחודש כדור פלא (על חשבון המיסים כמובן). תפתרו את הבעיות האמיתיות שלכם במקום זה. זה כלום.
* האמת כולה   08/04/10 | 02:17
כשתהיה לך בעיה כזו-אז תדבר/י!
* אני   08/04/10 | 18:53
adhd
את לא מבינה כלום מנחיים שלך
* פצצת מתקתקת   09/04/10 | 11:55
אין לך מושג. אל תדבר אם אתה לא יודע איזה תסכול וכמה דברים זה מונע ממך, כמו לעבור בגרות למשל
* תום   09/04/10 | 19:21
סניטולוג עוף מפה
* zeev   10/04/10 | 07:45
ברגע שתחווה הפרעות קשב תינתן לך זכות הדיבור!!
ובתור אחד גאון שחווה את זה ומומחה יודע שבטוח כולם עצלנים ובכוונה לא מתרכזים וזזים כל הזמן.. אם לך היו קוראים עצלן ושאתה לא משתדל מספיק ותחווה תסכול אז תדבר!!
* שטויות במיץ   13/04/10 | 23:10
16. ריטלין לקחת או לא
מתוך עבודתי בתחום יש ריטלין L.A. שלא מוריד תיאבון וזה עוזר מאוד אך תרופה זו לא כלולה בסל, וזה עולה הרבה לכן לא משתמשים עם זה הרבה
* רוני   08/04/10 | 01:07
LA כן מוריד תאבון!!
לקחתי חודשיים וירדתי 7 קילו עם בחילות נוראיות, קוצר נשימה, חוסר מצברוח, ואי סדירות בקצב לב
* 8   08/04/10 | 14:08
זה לא מוריד את התאבון
זה פשוט מבטל אותו לחלוטין! אני בכל אופן לא יכולתי לאכול בכלל בזמן ההשפעה שלו, וגם לא לישון, אבל זה משפיע אחרת על כל אחד. אגב, גם השאר התרופות בז'אנר הזה לא כלולות בסל ולא זולות במיוחד (מחירן נע בד"כ בסביבות 100-200 ש"ח לחודש)
* אני   08/04/10 | 18:48
15. פסיכולוגיה בגרוש - כנסו
מה הרעיון הפטטי הזה לשלב כוכבי ענק בעולם למיני ביצת סלבס של הארץ הקטנטונת זהו חלי גולדנברג לפניה וויל סמית ואחריה ג'ים קרי מי זו חלי היא לא ברמה של ניצבת בסרט הכי גרוע של כל אחד מהם אברי גלעד ואז פריס הילטון ?? הוא פחות מפורסם מהבחור שהיא ירדה לו בסרט סקס שלה בבקשה מהכותבים - להפריד שמיים וארץ בספורים שלכם תודה
* בושה   08/04/10 | 00:15
למה ההשמצות האלה
בסה"כ ניסו לעודד כמה הורים שאם הילד סובל מהפרעות קשב זה לא אומר שהוא לא יגיע רחוק... וחלי גולדנברג להזכירך היתה פעם כוכבת גדולה
* אני   08/04/10 | 18:45
14. ממליצה על ריכוזית
מוצר טבעי שעושה פלאים בילדים עם בעיות קשב וריכוז. מומלץ לנסות
* רונית   07/04/10 | 22:26
ריכוזית
איפה קונים?
* אושרת   07/04/10 | 22:48
בתי טבע
* רונית   08/04/10 | 00:13
טיפה בים אין כמו ריטלין מחולל פלאים בילדים!!!!!!
* בולשיט   08/04/10 | 17:29
13. לאן לפנות ולבדוק?.......
* tanor3   07/04/10 | 22:19
יש כמה גורמים שעוסקים בזה
אני אפרט כמה: נוירולוג, פסיכיאטר, אבחנים דידקטיים, אפשר להתחיל להתייעץ עם רופא משפחה. אני ממליצה לבדוק עם כל הגורמים הנ"ל לפני שמתחילים בטיפול.
* אני   09/04/10 | 14:29
את לא יכולה להתחיל טיפול לפני שאת נפגשת עם נוירולוג...
הוא זה שעושה מבחן טובה ובמידה ויש צורך את מקבלת מרשם... אחרת אין מצב להגיע לתרופה הזאת.. (באופן חוקי כמובן)
* אני    09/04/10 | 19:35
12. הבעיה היא לא הצטברות ליחה אלא קליטה
מהירה של הדופמין- החומר שאחראי על עכבות במוח. כלומר זה שמוצרים כמו שהוזכרו למעלה מגיבירים היפרקטיביות זה נכון אבל להימנע מהם לא יהיה מה שיעזור לילד שלכם להתמודד עם הבעיה שלו. אם ריטלין עוזר לט תנו לו, חבל שיחווה תיסכולים אבל קחו בחשבון שזו לא תרופת פלא וזה לא בוקוס פוקוס צריך לעזור לילד להתמודד עם המסביב ולא לתת תרופה ולסיים עניין.. בהצלחה
* סטודנטית לחינוך מיוחד   07/04/10 | 21:30
11. גם יהודה לוי סיפר פעם שהוא גם...
* דניאל   07/04/10 | 21:16
10. אני נגד כל התרופות ובעיקר הרטלין
יהיו תגובות שחולקות על הנאמר אבל מה שממכר גם מסמם אז רטלין ה' ישמור אין מצב בעולם,מבחינתי..למי שעוזר שיהיה בריא
* זה מה יש   07/04/10 | 20:57
אין מה להיות "נגד ריטלין"
יש בעיות שדורשות טיפול תרופתי, אין מה לעשות. גם אני לא מתה על תרופות ולא רצה לקחת אקמול על כאב ראש קטן (שלדעתי אגב, זה הרבה יותר גרוע מלקחת ריטלין), אבל מי שסובל מהבעיות האלו, כמו גם אנשים שחולים בכל מיני מחלות, זקוק בד"כ לתרופות. חוצמזה אני מציעה שמי שלא מבין בנושא של ההפרעות קשב ושל התרופות המטפלות בהן, שלא יצהיר הצהרות, יש אנשים שעלולים להפגע מזה.
* אני   09/04/10 | 14:48
9. למרות הפרעת הקשב יאיר היה אחד המבריקים בבית הספר,
יאיר היה ויקיפדיה עוד לפני עידן האינטרנט, הסטוריה , ספרות, תנך, הוא לימד את עצמו ואותנו. אולי ביסודי הוא היה קצת בודד אבל בתיכון מאוד אהבו אותו. אולי הוא היה יכול לנגן את stair way to heaven קצת יותר טוב.... בחור מקסים ומיוחד אז והיום.
* מהכיתה המקבילה   07/04/10 | 19:49
אבל זה פופולארי להגיד שהוא לא..
* משרד החינוך מטרה לכל   07/04/10 | 20:38
לומר או לא
כשתעשה משהו מועיל עם חייך, את תאמרי זאת בגאווה.
* דיסלקט מלידה   09/04/10 | 11:57
לא מכירה את יאיר
אבל פעם קראתי עליו , שהוא נשר מהתיכון, אז זה לא מסתדר לי אם זה שהוא היה מקובל בתיכון,
* חוה   07/04/10 | 22:06
8. קשב וריכוז
מה עים הילד שזקוק לביטחון עצמי ולאמין בעצמו.
* אאתי   07/04/10 | 19:46
זה התפקיד שלך כהורה.. לתת לו את הבטחון הזה!
* זה התפקיד שלך כהורה.. לתת לו את הבטחון הזה!    09/04/10 | 19:33
7. אלו דוגמאות טובות ?
* תם מה הוא אומר   07/04/10 | 19:01
6. לא לכולם יש אבא מפורסם כמו ליאיר לפיד.
* רז   07/04/10 | 18:53
ok
* What are you trying to say????   07/04/10 | 20:56
שהוא הצליח בזכות אביו, ולא בזכות עצמו.
ואין פה טיפת קשר לADHD.
* רז   08/04/10 | 12:01
5. למעלה מ-20% בפועל( ואחד מהסיבות צבעי מאכל.)
על פי מחקר שנעשה בעולם אחד מהגורמים לפגיעה במערכת העצבים הם צבעי המאכל .דבר שני פגיעה ריגשית ודבר שלישי תורשה. גימי אוליבר בהחלט צודק בקשר לתזונה מחומרים טבעיים .כמו כן הרבה פעילות גופנית מכל סוג ושינה בריאה.
* שונרא   07/04/10 | 17:42
4. בנות היפריות מאד=הכי קשה ומביך
* אמא למיה, בת 11   07/04/10 | 17:38
3. לפיד גזען
* חן   07/04/10 | 17:33
כשאלוהים מת, הכל מותר
האיש אמנם חוטא באחד החטאים הכי "כבדים": גם כתיבה שצובטת ומסובבת, גם עובר מסך שלא לאמר "חתיך הורס", גם מצליח להעביר מסר וגם ללכת על הגבול הפריך עד דקיק של קונצנזוס עם אני מאמין ברור ונוקב... איזה מזל שיש מילת קסמים שאפשר ללחוץ עליה כמו על כפתור אדום ולשגר אנשים מדעתם... הבן של טומי לפיד ז"ל שעבר את השואה גזען... נו?! מה הדבר הבא? אישתו סוחרת בנשים ובאברים? כשאלוהים מת, הכל מותר... איזה מזל שמותר באינטרנט לשחרר מילים בלי לחשוב...
* הנבואה ניתנה ל...   07/04/10 | 20:38
2. הצטברות של ליחה? מה הקשר???
כל "גורמי הליחה" המוזכרים לעיל הם פשוט פחמימות פשוטות. ידוע שפחמימות וסוכרים מגבירים הפרעות קשב והיפראקטיביות, זו לא המצאה סינית.
* אני   07/04/10 | 17:10
יופי שאתה יודע...
ואולי יש כאלה שלא יודעים? יכול להיות שזה יעזור לכמה אנשים, אז מה אכפת לך?
* אחת שלא יודעת   07/04/10 | 17:37
אוקיי, אז אני אסביר קצת
אולי לי זה סתם מובן מאליו, אז אני אסביר למי שלא יודע ואולי זה יכול להועיל לו. יש דבר שנקרא קנדידה אלביקנס - פטריה מסוג שמרים שמתפתחת בגוף, וניזונה בעיקר מפחמימות וסוכרים (אני לא ארחיב על זה הרבה. מי שזה מעניין אותו יכול למצוא מידע ברשת, ובאמת מומלץ למי שסובל מהפרעות קשב לקרוא על זה). אחד הסימפטומים הבולטים של הבעיה הוא הפרעות קשב וריכוז (אגב, גם פטריות ואגינליות חוזרות ונישנות אצל נשים זה סימפטום ידועה של הקנדידה). לרוב פסיכיאטר או נוירולוג לא יגידו לילד עם הפרעות קשב להפחית בפחמימות, אבל כל מי שעוסק ברפואה אלטרנטיבית / טבעית / סינית וכדומה מכיר היטב את הפטריה הזו. בגדול הדרך לטפל בה היא להמנע ככל הניתן מפחמימות פשוטות וסוכרים כמו: סוכר, שתיה ממותקת, קמח לבן, תפו"א, קפה, אלכוהול, תבלינים ועוד. שוב - מי שזה רלוונטי לגביו שלא יסתפק במה שרשמתי ויעשה חיפוש ברשת. לגבי היפראקטיבים - סוכר וקפאין שידועים כממריצים (גם צבעי סוגים שונים של צבעי מאכל סינטטיים) עשויים להיות מאוד בעייתיים להיפראקטיבים. להורים לילדים היפראקטיבים מומלץ מאוד להפחית בכמות הממתקים והשתיה הממותקת של הילדים, זה מאוד משפיע על התזזיתיות שלהם וגורם לחוסר מנוחה. אגב, יש טענה שקיומה של הקנדידה בגוף גורם לנו לרצות לאכול פחמימות וסוכר, לכן אנשים עם הבעיה נוטים לאכול מהם יותר. מאוד חשוב לדעת שקנדידה היא לא בהכרח ADD או ADHD, לכן מי שהבעיה שלו היא הקנדידה לא צריך ריטלין אלא דיאטה מתאימה. לגבי הריטלין, התרופה השנוייה במחלוקת ביותר - זה עוזר רק למי ש-ADHD מלידה ויש לו בעייה ביצור הדופאמין! לכל בעיה אחרת - זה לא פתרון אלא נזק! בכל מקרה של חשש להפרעות קשב, עדיף שתתיעצו עם כל העולם ותעשו מיליון בדיקות, נוירולוג, רופא משפחה, פסיכיאטר, מאבחנים דידקטים, אבחונים שונים ומה שרק אפשר כדי לדעת מה באמת מקור הבעיה ואיך לטפל בה. חשוב גם לא להקשיב לאנשים ששוללים ריטלין על הסף. הכדור יכול מאוד לעזור למי שבאמת צריך אותו, העניין הוא שלא כל ילד שמשתולל קצת יותר מחברים שלו באמת צריך טיפול תרופתי. בקיצור תבדקו, תחקרו, תתעניינו... זה לא עניין של מה בכך ואין לזה פתרונות בזק. הידע הזה והטיפול הנכון יכולים לשנות לילד את החיים מקצה לקצה.
* אני   07/04/10 | 22:52
שאלה ל-2
יש לי ילד עם בעית ADD ללא היר אקטיביות שמאובחן רק מהחלק הראשון של מבחן טובה אני לא מעוניינת לתת לילד ריטלין אבל איך אפשר לדעת בידיוק מה הבעיה של הילד הוא עבר גם איבחון פסיכודידקטי
* תמר   08/04/10 | 13:17
קודם כל יש לציין שאני לא מקצועית בתחום
אלא פשוט מכירה אותו היטב על בשרי... גם אני רק ADD בלי היפראקטיביות, וזו הסיבה אגב, שריטלין בכלל לא עזר לי. בגדול להתייעץ עם כמה שיותר גורמים מסוגים שונים, לנסות לשנות את הרגלי האכילה שלו (כפי שרשמתי בתגובה הקודמת), ולהבין אותו כמה שרק אפשר. צריך להבין שהראש שלו עובד קצת אחרת והוא קולט דברים וזוכר דברים קצת אחרת. אפשר לסדר את הדברים שלו בצורה שדברים שהוא צריך לזכור יהיו יותר בולטים (במיקום ובצבע למשל) כדי שיהיה לו קל לזכור אותם וכדומה. את יכולה להתייעץ גם עם נוירולוג. אם את רוצה ללכת עד הסוף עם הבדיקות - אם יש במשפחה אנשים עם בעיות בבלוטת התריס כדאי לעשות את הבדיקה גם לילד. הפרעות קשב הן סימפטום ידוע של הבעיה הזו (למרות שבד"כ זה ילווה בהיפראקטיביות). לצערי אין לי תשובה אבסולוטית (אם היתה לי היו לי חיים הרבה יותר קלים...), אבל אני בעד לנסות פתרונות שונים, מכיוון שאין שום פיתרון אחיד וודאי לבעיה. אגב, רוב הכדורים כמו ריטלין וקונצרטה מטפלים יותר בהיפראקטיביות מאשר ב-ADD, אבל זה משפיע אחרת על כל אחד. יש כאלה שזה ממש מחולל אצלם פלאים, ויש כאלה שסובלים מזה מאוד, ולא לכולם זה בכלל עוזר. אולי תנסי גם להעזר בפסיכולוג כדי להבין אם הילד סובל מכל מיני הפרעות סביבתיות, וגם כדי שיעודד את הילד, שלא ירגיש שונה או חלילה נחות מאחרים. בכל אופן - אני מציעה לשמור על ראש פתוח ולמוד בשיטת הניסוי וטעיה מה עובד הכי טוב.
* אני   08/04/10 | 18:42
ADD זה שם הבעיה...
לבן שלך יש ADD זו הבעיה שלו... הבעיה שלך זה האי רצון שלך... יש לי אח קטן בן 11 אשר נוטל ריטלין ואילו אני סובלת מדסלקציה, מה בדיוק הבעיה שלו?? יש לו ADD... כשאמא שלי הבינה את זה היא קנתה כל ספר שקיים בנושר קראה כל מאמר ברשת והתייעצה עם המון מומחים... ישנה רכיבה טיפולית על סוסים ופרוייקטים בית ספריים ששמם מיכ"אל.. מומלץ מאד.. יחד עם הקשבה לילד הבנה של הבעיה טיפול בריטלין קונצרטה וחבריה.. רכיבה טיפולית ומיכ"אל... את תקבלי ילד מתנה! הרבה נחת!! וילד מאושר! שזו המתנה הכי גדולה! באהבה רבה ובהצלחה... אחות של ADD...
* תמר היקרה....   09/04/10 | 19:32
1. איבחון יתר שמחזיק שוק רווחי
* סבתה מאזינה   07/04/10 | 16:23