זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (362 תגובות ב-153 דיונים)
103. אמונה
כל מי שיש טיפה אמונה ילך אחורה 2000 שנה ויראה שכבר אז התריעו על נושא הקעקועים . שזה אומר שתורה ישראל זה לא המצאה אלה דברי אלוהים חיים.
* שלמה   17/07/10 | 17:48
102. קעקועים
מעניין מאוד, יש כל כך הרבה דברים הגיוניים בתורה, צריך רק לשאול ולכל שאלה יש תשובה, תודה, והוספתי עוד ידע לעצמי.
* אסתר   29/06/10 | 23:00
101. הגיע הזמן להסברים
סוף סוף הסברים שמשביעים שאלות קשות
* טיוטו   27/06/10 | 03:39
100. כל האיסורים שבדת לטובתמו בלבד!!
* אני   24/06/10 | 09:48
99. אני בחיים לא אעשה קעקוע כזה על גופי!
לאנשים שמקעקעים על עצמם אין שיקול דעת!
* אלינה   22/06/10 | 15:47
98. קעקועים... כנסו חשוב מאוד...
אם אדם אסור לא לעשות נזק לגוף שלו כמו שטוענים כאן אז: למה לא פוסלים את עישון הסיגריה בדת? למה לא פוסלים השמנת יתר???? ולמה לא פוסלים התעללות בגוף האדם ע"י לבוש חם מדי למזג אויר הקיים בארץ?????? ולמה לא פוסלים גילוי עריות ופדופיליה?????? אחרי שתפסלו את כל הדברים הנ"ל תדברו על קעקועים!!!!!
* מיכל   18/06/10 | 17:57
נכון מאוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* יבנה   19/06/10 | 11:25
למה נראה לך שלא אוסרים את הדברים האלה?!?!?!
ברורר שאוסרים אותםם, זה נקרא:"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" ואסור לעשות כל דבר שגורם נזק לגוף!!! בקשר לבגדים-סתם לידע,בגדים צמודים זה מאוד לאבריא,זה ללא נותן לעור לנשום,מאוד לא מומלץ!בגדים רחבים מאוד בריאים,במיוחד כשמזיעים.וכך גם פחות חם...XDDD
* דתיה גאה   20/06/10 | 16:43
בורות
לפחות אל תפרסמי לכולם כמה את לא יודעת כלום כל הדברים האלה שהזכרת עכשיו כתוב במפורש בתורה " ונשמרתם מאוד לנפשותיכם..." "ואת זכר לא תשכב משכבי אישה.." ( פרשת אחרי מת) לכי להעשיר את ההשכלה שלך קצת הכל הכל נמצא בתורתינו הקדושה
* רחלי   01/08/10 | 20:21
בדדייוווקקקקקקקק!!!!!!
צודקת בכל מילה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* יעל   06/05/11 | 02:33
פוסלים!דווקא כן!
בתורה כתוב ונשמרתם מאד לנפשותיכם זה כולל תזונה לקויה,סיגריות,וחציה באור אדום! זה שיש מי שעושה את זה- לא אומר שזה בסדר בכל מקרה נושא הקעקוע הוא שונה פשוט כי זה כתוב במפוררש בתורה שאסור כך שאין מקום לפוסקים לדון לכאן או לכאן זה דברי אלוקים חיים וזהו פשוט תאמיני שאלוהים יודע מה הוא אומר בטח יותר מנוער שמתלהב מקעקועים וזהו אה... ובקשר לרבנים הגדולים שמעשנים גם אני שאלתי אבל מי אני בכלל?
* תשובה   21/09/10 | 23:39
תשובה לכך
דבר ראשון כן פוסלים גילוי עריות .. תלמדי תורה ואז תדברי.. זה רשום ב10 הדיברות דבר שני לא היתה סיגריה בתקופת התנ''ך אז לא יכלו לפסול את זה השמנת יתר זה לא לכולם זה פשוט למי שיש מבנה רחב וגנים כאלו.. ומה הקשר לבוש חם למזג האוויר חם ?!?!?! כל אחד שילבש מה שבא לו אם את לא רוצה להקשיב בעיה שלך זה לא פוגע בגוף ופדופיליה זו בעיה נפשית קצת שכל לא יזיק לך קודם כל תחשבי אחר כך תדברי !
* עדן   23/12/10 | 17:22
איזה דביייללללללל
זה שאתה עושה עבירה אחת בגלל זה תעשה עוד עבירותתתת
* שששש   06/05/11 | 02:31
זה רק מווווווווכיח ש ..
עם אומרים " ונשמרתם מאוד לנפשותיכם " זה לדעתי האישית לפי הפירוש האישי שלי אומר : לשמור על עצמך . סליחה - דתי חרדי שכל חייו חי בירושלים מעשן והורס את גופו ואני שאני עושה קעקוע אבל לא מעשנת בעצם לא שומרת על עצמי ? תשמעו את עצמכם זה פשוט נשמע כמו שטויות שבן אדם חלם בלילה ! אני חילוניה גאהההההה . אני מאמינה בבורא עולם אבל בורא עולם העניק לי שכל והעניק לי תשוקה עיינים את אפשרות הבחירה דווקא למצבים כאלה . ועם אני מחליטה שאני עושה קעקוע זה לא אומר שאני לא שומרת על עצמי. אני מכירה לא מעט דתיים שמבולבלים - כן כן מבולבלים כי ברמבם כתוב להם משהו אחד וברמבם אחר כתוב להם ההפך הגמור באותו נושא . אני חילוניה אני חיה את חיי אני יוצאת לעבוד , עושה צבא שירות מלא , מקיימת יחסי מין ,יושבת מעורב בנים ובנות , לא שומרת שבת וכן יש לי 2 קעקועים כשכל אחד בעורך 10 ס"מ . אבל אני גאה בזכות הבחירה אני גאה בהשכלתי הנרחבת אני גאה בשירותי בצבא הגנה לישראל שבשעה שאני יושבת ושומרת בגבול - דתיים יושבים ומתפללים בבית ולא יוצאים לעבוד ולא עושים רובם צבא . אבל אני גאה בעצמי . גאה בעצמי שאני משלמת מיסים שכספם הולך בשביל להעניק לדתיים חיים כי בלי המיסים של החילוניים רבותיי כן כן אלה שעובדים כל היום אלה שמשרתים בצבא אלה שאינם שומרים על עצמם כמו שכתוב בתנ"ך - אנחנו אלה שמעניקים לדתיים את אפשרות הקיום הזאת כי בלעדיינו ? לא היה להם אפילו כסף לפרוסת לחם וסליחה אבל הם היו אוכלים לא רק בפסח אלה בכל השנה מצות . זה כ"כ מחוכך הוויכוח פה - תפתחו במעט את המחשבה תרחיבו אותה .
* ליאן   29/08/11 | 05:30
את מצחיקה!!! מצות של פסח עולות יותר יקר מלחם.... ואל תבלבלי את השכל כי התקציב שהולך לחרדים הוא: 0.3% מכלל התקציב במדינה!!!!!!
* את מצחיקה רצח!!!!!!   11/12/12 | 13:57
גלוי עריות...
זו אחת משלושת המצוות של "יהרג ובל יעבור",כלומר-אדם שעובר על זה לפי דעת התורה חייב מיתה.
* יעל   31/05/12 | 21:00
97. כל הכבוד מאקו, כתבה עשר!!! כנסו לאתר הידברות!
* ליאור   15/06/10 | 23:51
96. קשקוש בלבוש
אם תבדקו, תראו שרוב החוקים וההלכות שרבנינו מנפיצים לנו נובעות מהרצון שלא להיות כמו הגויים! כלומר, אם הגויים עושים קעקועים, אז ליהודים אסור!!! ואז נותנים איזה הסבר פרמיטיבי על משהו שקשור לרוחניות שהאדם הפשוט והלא מפותח קונה מבלי לשאול שאלות. עושה רושם שהדת שכל הבסיס לדת שלנו הוא פשוט לעשות ההיפך מהגויים!!! אין פה שום דבר רוחני ואל תחפשו תשובות אצל רבנים, הם סתם יערבבו אתכם!!!
* יוסף וחולצת הפסים   10/06/10 | 08:18
נתנו לך פה הסבר מא' ועד ת'. והסבר מאוד הגיוני ומפורט
אז על מה אתה זועק?? ההסבר שלך לא משכנע במיוחד. דת היא רוחניות ואם אתה לא רוצה להאמין אל תאמין. אבל לא הכל "קונספירציות" למיניהן
* סיוון   20/02/11 | 21:13
95. תעשו קעקועים זה יפה!
תעשו קעקועים זה יפה!
* q   07/06/10 | 13:24
הדברים אינם נכונים!! צא ולמד
כתוב. וכתובת קעקע לא תעשו.... התורה מפרשנת כתובת -כתובת הכוונה זהו כתובת שם של מישהו כתובת של משהו כל מה שבקטגוריה של כתובת אבל ציור או תמונה מותר מדאוריתה... דרבנן אסור שמא יעשה כתובת או שהציור ישמש קקוד לכתובת...
* קובי חן   08/06/10 | 12:42
הבנתי אם אני אכתוב את כתובת הבית שלי זה לא בסדר ?
מה אתה קראי
* עדנה    09/06/10 | 21:02
גם איפור קבוע הוא קעקוע -- והתירו
כל עוד שזה לא כתובת .. ואני אומר זאת על פי פסק הלכה מפורש
* קובי חן   30/04/11 | 23:26
אנשים עד לאיפה מגיע הטימטום
* בורים   01/08/10 | 20:24
קעקוע
יפה?מה יפה בכל זה??במקום שהגוף ישאר טהור כמו שנולדת איתו אתה בא ומלכלך אותו?בזוהמה וטומאה??
* יפה?????   13/02/11 | 12:34
94. ועגילים זו לא פגיעה נצחית בגוף??
* מאיה   06/06/10 | 16:22
לא. כי העור יתאחה בלי עגילים.
* על עגילים ופירסינג אין איסור ככל הידוע לי.   10/06/10 | 07:23
גם קעקוע אחרי כמה זמן מתחיל
לההרס
* (:   16/07/10 | 17:04
93. כתבה נהדרת
אולי תאיר את עיינהם של הנוער שלנו.יישר כוח דודו כהן כותב הכתבה.
* איתי   30/05/10 | 06:39
92. טיפשי
אנשים תעשו מה שבראש שלכם. אסור לאכול, אסור לשתות, אסור לשכב, לא הבנתי, מותר לי לנשום ? אני פתאום נתקל בזה לפני שאמרתי שאני רוצה לקעקע קיצור יפה על הרגל אז היה לי חשק לקרוא.
* אוראל   27/05/10 | 21:09
יישר כוווווווווווווווווח !!!
סופסוף מישהו עם שכל כאן , תשמע האנשים פה ? קורעים אותי מצחוק . אני כ"כ מסכימה איתך . אדם חילוני - חילוני כי הוא בוחר להיות כזה . אדם דתי - דתי כי הוא בוחר להיות כזה . היהדות זו בסה"כ רוחניות ! יש אדם שמאמין ביהדות ואדם שלא ! וזה בחירה של כל אדם ואדם - לעצמו בלבד! ורק שאנשים פה יבינו : אלוהים ברא אותנו ככה ... חילונים ודתיים - כי עם כולנו היינו דתיים רבותיי ? אני וחבריי לא היינו יושבים בגבול ושומרים על הדתיים ברחבי הארץ , אלא היינו מזמן נכבשים כי דתיים - רובם הנכבד פשוט בוחר לא לעשות צבא ורק ללמוד כל היום . ונראה אותנו מתקיימים מזה אז רבותיי הדתיים היקרים - עד שהמשיח יבוא ? אל תזלזלו בנו כי אנחנו חלק נכבד מהקיום שלכם בכל מיני דרכים , מיסים , צה"ל ואפילו בחנויות קניונים ומכוניות שמין הסתם יצר בן אדם חילוני ואפילו אולי לא יהודי . ואתם נוסעים על זה .. יופי טופי . רוצים לחזור לחמורים וכאלה ? שיבושם לכם , אנחנו נעדיף לשבת בבית עם המשפחה כמוכם במקום למות מפחד כל דקה בשמירה שלנו עלייכם כשאנחנו נמצאים בשירות בצה"ל בגבולות .
* אלכס   29/08/11 | 05:39
91. ראיתי בצפת מלא דוסים של ברסלב עם קעקקועים
מהתקופה של פעם שהיו מגניבים......
* רז   27/05/10 | 14:33
90. הסרת קעקועים
כשאי הייתי בתיכון, מההתלהבות עשיתי קעקוע. הבאסה שזה יצא מה זה לא יפה. גדול ומכוער. וכל הזמן ניסתי להסתיר את זה. בסופו של דבר, גיליתי שבפרורפורציה מבצעים הסרת קעקועים. והיום אני מרוצה. מזל שלא עשיתי קעקוע בצבע אדם. כי הבנתי שאי אפשר להסיר את זה...
* אמילי   27/05/10 | 13:09
שאלה
נשארה צלעקת גדולה מהורדת הקעקוע ?
* חסוי   22/06/10 | 16:15
89. לי יש קעקוע מזה 7 שנים ו............................................
אני מאוד אוהבת אותו. אני לא מבינה על מה הויכוח פה- אם זה יפה או לא, אם לעשות או לא- שכל אחד יחליט לגבי הגוף שלו (אלא אם כן אתה דתי ואז אינך יכול להחליט לגבי גופך וזה גם בסדר, אם זוהי אמונתך). אני מאמינה בה', ואני לא חושבת שהאמונה שלי מתבטאת ע"י עשיית או אי עשיית קעקוע, אלא ע"י ההתנהלות היומיומית שלי כלפי הסביבה והרצון שלי להיות תמיד אדם טוב יותר.
* רוצה עוד קעקוע   27/05/10 | 06:37
נכון את , רק שאם את צודקת
בשביל מה הקבה נתן את התורה אם את מאמינה בקבה את חיבת להאמין גם במה שהוא אמר מה לעשות ככה זה ? קשה לנו את זה אני מבינה אבל זה מצדיק שנוכל להמציא תאוריה חדשה על מה הקבה רוצה הוא נתן את התורה ואת צריכה לקיים נקודה אבל תמשיכי להיות אדם טוב כי בסופו של דבר כל מעשה טוב שלך הוא מצוה גדולה . והקבה אוהב אותך
* עדנה    09/06/10 | 21:07
יפה
תשבה יפה ונכונה ואפילו מחזקת כל הכבוד
* אני   11/06/10 | 05:30
"דתי לפי דעתי" - ולא יעזור כלום
כל אחד רואה את הדת לפי ההגיון שלו, ולכל אחד יהיו את ההלכות שלא יושבות לו בראש, ויעשה מה שהוא רוצה.
* סיון   20/02/11 | 21:15
88. פגיעה בגוף?!
אז מה עם ברית מילה לגברים?! לא פגיעה..???
* נוי   27/05/10 | 05:03
87. כמה שטויות בדת הזו...
איש באמונתו - יחיה!! די עם הכפייה הדתית, תקועים במאות הקודמות עם האמונות הטפלות האלו. פגיעה בגוף האדם? "צלם אלוהים"?! אז גם שתיית אלכוהול מדי פעם באירועים / חגים זוהי פגיעה, ומצד שני זוהי חובה לשתות בחגים ולשמוח, לא? בייחוד בחג הפורים..... שטויות! יש לי 2 קעקועים - מרוצה, לא מתחרט.
* אוווו   27/05/10 | 05:03
כננס
קודם כל זה צדיק באמונתו יחיה.. דבר שנייי ? אסור לעשות קעקועים בגלל שאנשים גויים קעקעו את שם האלילים שלהם על הגוף שלהם.. בגלל זה אסור. תקרא עד הסוף במקום להתלונן ! ורק אם תקרא ותבין קצת תבין שהתורה היא תורת האמת ! ואני לא דתייה מלידה, חזרתי בתשובה ואני מרגישה הכי טוב בעולם (:
* !!! טיפשים! תקראו את הכתבה עד הסווף1!   30/05/10 | 14:50
לפי התנ"ך אפשר לשתות אלכוהול
* דנה   06/06/10 | 17:19
כשהצהרת"כמה שטויות בדת"ישר ידעתי שיש לך קעקוע ואתה אומר זאת כי אתה חייב להצדיק את מקומך
ואם תחשוב על זה יש המון אמת במה שאמרתי
* אור   09/06/10 | 19:48
יוו אתה דפוק !
* עדן   23/12/10 | 17:23
די לצעוק "כפייה דתית"!!! אף אחד לא כופה עליך
זכותם של אחרים להאמין במה שהם רוצים. תגיד מתישהוא רב כפה עליך להאמין במשהו שאתה לא מאמין בו?? כמו שיש כתבות על נושאים אחרים גם פה יש לקבל את הדברים ברוח טובה ולא לצעוק "כפייה דתית" על כל שטות. אם אתה נגד לפחות תתן הסבר הגיוני מאשר להתגונן לחינם
* אני   20/02/11 | 21:17
אתה חייב לקרוא את התגובה הזאת- ברצינות
התחלת את התגובה שלך עם משפט מהתנ"ך שלנו- רק שתהיה מודע! "איש איש באמונתו יחיה"- תקופת השופטים פחות או יותר כשבני ישראל רק חטאו, אין בית מקדש, אין אמונה והמשפט הזה מתאר את המצב בעם. זה לא ציווי! משום מה, כל מי שאומר את זה כאילו אומר שזה בסדר ושככה צריך להיות- שכל אחד יחיה לפי רצונותיו. אנשים כאן מדברים ולא שמים לב למה שהם מוציאים מהפה. כל מילה שלכם רק מדגישה את הבורות העצומה! ולא רק בורות בתורתנו- אתם בורים גם בקטע של הבנת הנקרא כנראה... אם תקדישו עוד דקה ותקראו כמו שצריך מילה במילה ועד הסוף, תבינו שאף אחד כאן לא כופה עליכם שום דבר, אין כאן הטפות דתיות חמורות מידי, פשוט אומרים לכם מה אסור ומותר לפי התורה! אגב, דעתי האישית- קעקוע זה מגעיל. לא משנה לי אם הקעקוע זה פרפר, לב, או פסוק מתהילים. יש לנו גוף- אחיד ובריא שקיבלנו יתנו ופתאום באמצע שומקום- קשקוש! זה כמו לנסוע על כביש סלול למופת ופתאום להיתקע בבור קטן... נקודה למחשבה...
* ספיר   21/06/11 | 08:21
מה אתה אומר??
אז תחייה נגד ה"הכפייה הדתית" למעלה אני מקווה שירחמו עליך..אני מתפלל בביל אנשים כמוך..אני לא דתי שלא תבין לא נכון.. אבל לדבר כמו שאתה מדבר נותן לי כח להתחזק עוד יותר.. לא טוב לך להיות יהודי פה בתוכנו מעניין.. אבל להיות יהודי אי שם בעולם זה פתאום טוב.. הכפייה הדתית תופסת בתאילנד שאני יכול ללכת לאכול חינם בבית חבד אה? עזוב אחי תעשה מהההה שאתה רוצה אבל ברגע האמת כולנו נשפטים על המעשים ועל המחשבות... שה' יתן לך את ההבנה ויחזק אותך בכל הכח!!!
* קובי   31/01/12 | 23:03
86. פעם האמנתי בסנטה קלאוס
האמנתי גם בפיית השינייים כשגדלתי קצת אמרו לי שזה סתם סיפורים נחמדים לילדים ... חבל שלגבי אלוהים שכחו לעדכן אותי
* אדם   27/05/10 | 04:49
85. אם יש אלוהים
הוא אחת הישויות הכי מרושעות שאפשר לחשוב עליהן .....
* דימה   27/05/10 | 04:42
ואולי אנחנו המרושעים ולא נעים לנו להודות?!
אני חילוני כופר אתאיסט שחושב שאלוהים זו השטות הכי גדולה שהאדם יכל להמציא. אולם בעברי הייתי דתי ועברתי משבר שגרם למשבר באמונה. אבל גם אני פעם שאלתי היכן היה אלוהים בשואה ועוד שאלות מהסוג הזה. יום אחד "הייתה לי הארה" ועלה בי הרעיון שבעצם אנחנו המרושעים. אנחנו עושים את המלחמות ואת השואה ודורסים אנשים למוות ורוצחים וגונבים ועוד כל מיני חולאים רבים מספור, ואח"כ אנחנו שואלים היכן אלוהים היה. ובכן אלוהים היה באותו מקום שחשבתם שהיה, אבל בזמן שנתן לנו נפט חשב שנשתמש בזה לתועלתנו ולבטח לא שיער שיתנהלו מלחמות עולם על אינטרסים של נפט ואינטרסים אחרים. יש עם יהודי קטן עם פיסת אדמה קטנטונת ומסביבה מדינות מוסלמיות על חצי מכדור הארץ ולכל מדינה יש מדבר בגודל עשרות מונים מכל מדינת ישראל ובכ"ז במקום לוותר על האדמה הקטנה הזו בשביל שיהיה שלום ואחווה בין העמים הם מציתים את חצי העולם נגד החצי השני. גם בזה אלוהים אשם?! אני בטוח שאין אלוהים, אבל אם כבר יצאת מנקודת הנחה שיש, אתה עדיין חושב שהוא המרושע?! אלוהים הביא מבול על העולם והחריב את בריאתו כי אנשים היו חלאות. אחרי המבול הוא ראה שהאנשים נשארו חלאות, הוא הבין שחלאה נשאר חלאה ואמר במעין השלמה: "יצר לב האדם רע מנעוריו".
* אלוהים אשם שאנשים משתכרים ורוצחים וגונבים וכו'?!   27/05/10 | 23:19
לא יעזור לך גם אם תברח מי שיכול להסביר כך הוא מאמין גדול
לא יעזור לך גם אם תברח מי שיכול להסביר כך הוא מאמין גדול בהצלחה בבריחה הגדולה בזמן הבריחה תסתכל אחורה תראה שאלוקים עדין מאחוריך
* עדנה    09/06/10 | 21:11
תחליט מאמין או לא?
יש שיר כזה "מי ששב מעולם לא פרש" מי שחוזר בשאלה תמיד ישאל את עצמו מה התשובה הנכונה נכון שבני האדם אשמים ברשעות שיש בעולם אבלן זה אלוהים שנותן להם את היכולת לבחור בכל יום מחדש והוא זה שמשגיח עלינו בכל צעד ואל תדאג...יש דין ויש דיין בסוף הדרך אתה והוא תפגשו ותדע הכל.....
* אתה בסתירה   21/09/10 | 23:53
אם הור כזה מרושע
אז למה הוא דואג לכם חיים כל בוקר מחדש,אוכל,שמחה,מקום לחיות....? חשבתם על זה פעם????????????
* דנה   06/06/10 | 17:21
עצוב
אני ממש לא צדיק ואפילו רחוק מזה , אבל עדין מאוד עצוב לחשוב על זה שאחד משלנו יהודי חושב על זה ועוד בקול .מה שכן הייתי ממליץ לך ללמוד קצת יותר על הבריא , זה אולי יוכל לעזור לך להבין בצורה אחרת
* יוסי   08/06/10 | 14:27
די לכפייה הזאתי
תאמינו לי שגם אני מאמינה אבל תחיו ותתנו ליחיות שכל אדם יחליט בשביל עצמו מה טוב לו ומה לא . תאמינו לי שגם אתם לא שומרים את כלל החוקים שכתובים אחרת לא הייתם מגיבים פה בכלל , אבל אם הוא לא מאמין אז זאת זכותו - חיים פעם אחת והוא יחליט בשביל עצמו איך הוא יחיה את חיו .
* מאמינה    16/07/10 | 17:12
איזה שאלה
ברור שיש אלוהים מהזה השטויות האלה .. אז מי אתה חושב שיצר אותך ? ואת כל העולם הזה ?
* עדי   17/07/10 | 23:18
צודק...
רוסיה באמת מקום קר...
* צודק..   24/01/11 | 17:17
אוי אתה נבלה ,
באמת - בשיא הרצינות . מותק אלוהים יצר את רוסיה כמו את כל הארצות כמו את כל הדתות האמונות וכדווווווווומה . לא בקיעה בזה וזה גם לא מעניין אותי אבל נשמה , תתבייש לך ! תחשוב טוב טוב מה אתה אומר אתה חי במדינה עם : ערבים , רוסים , אתיופים , מרוקאים , עירקים , תימנים , פיליפינים , אמריקאים , שוודים וכו' וכו' .. כמו שאתה אחד מאלו , והם מכבדים אותך - תכבד אותם בחזרה . תחיה את חייך ותשפוט את עצמך אל תשפוט אחרים כמו שהם לא שופטים אותך . תצא לרחוב תסתכל מסביבך ועם אתה אמיץ תצעק את המשפט שרשמת פה ותקבל מכות מכמה בחורים רוסים ובצדק . כמו שהקיום שלך כאן חשוב לך גם קיומו של אותו בוריס או איגור חשוב לו וגם הוא הולך לצה"ל כמוך ועובד בשביל המדינה כמוך וחי בדירה מגדל ילדים כמוך ונוסע במכונית או אוטובוס כמוך וקיבל חינוך - כמוך . הם לא חייזרים הם לא שדים הם לא מוטציות הם כמוך עם גוף ונשמה - ת כ ב ד . אם לא תכבד את הסובבים אותך אף אחד לא יכבד אותך . ואני רוסיה ואני לא מתביישת בזה אני עליתי לארץ בגיל 4 ואחי הקטן נולד כאן אחי עבר ברית מילה כמו כל יהודי ואני הלכתי לבתי כנסת קיימתי חגים שמרתי חגים הלכתי לכותל התפללתי למדתי ועברית זו שפת האם שלי אני לא יודעת לדבר כמעט ומילה ברוסית .. אז מה אני שונה ממך ? מה רע בי שטוב בך ? זה גועל נפש כל הגזענות הזאת.
* אלכס   29/08/11 | 05:54
דברי השטן!!!
אני רק יכול לאחל לך שה' יגלה בפניך ויוכיח לך ואותך בטוב הלב שלו.. אני מתבייש שיש יהודים כמוך (אם אתה יהודי בכלל) אני מקווה מאוד שהדעה הזאת שלך תעבור יום אחד ..ואם לא... בישול נעים למעלה!!!
* קובי   31/01/12 | 23:05
קובי אתה פשוט מגעיל.
תלמד לכבד אחרים. בתנ"ך ה' מצווה עליך לשנוא מי שלא כמוך, כן?
* ייצור חי   09/09/12 | 20:19
84. כל קליי הדעת מקועקעים .זורמים עם הזרם..
* זה סתם טרנד חולף .והם נשארים עם זה לכל החיים.   27/05/10 | 02:46
83. קעקועים זה דבר מכוער .בלי קשר למותר או אסור.
* דנה   27/05/10 | 02:43
82. משהו
אני חושבת שלימור נתן צודקתץ כל הכבוד!
* לא בא לי לכתוב... אתםם יודעים שזה מסוכן?   27/05/10 | 02:28
81. מה הקשר כפייה דתית?
זה מדור יהדות לא רוצים להיכנס אל תיכנסו. זה כמו שאני אכנס לכוכב נולד יראה מישהי שרה ואתלונן שזה קול אישה,הבחירה להיכנס היתה שלי.
* דוד   27/05/10 | 02:20
80. איזה מטומטמים אתם אין שום חוק שאוסר על קעקועים
אין שום חוק שאוסר על קעקועים הכותרת "למה אסור לעשות קעקועים" לא נכונה הייתם צריכים לכתוב: "למה היהדות אוסרת על קעקועים" כבר חשבתי שזו איזה שהיא סיבה רפואית, משהוא אמיתי ולא סתם אמונה טפלה של דוסים מטומטמים יש מיליון דתות ומליון איסורים לפחות תגידו איזו דת אוסרת את זה, אז לא הייתי נכנס למאמר הטיפשי הזה
* אדם שיודע עיברית    27/05/10 | 01:53
ועל חוקי התורה שמעת?
יש אנשים רבים ולא מטומטמים בכלל שמתייחסים לחוקי התורה יותר ברצינות מחוקי המדינה. ואני חושבת שבצדק כי לאנשים יש שכל מוגבל ואילו לאלוקים...מי אנחנו בכלל? כבר שמעתי על כל החלשלושים שלא מסוגליםם לעמוד בשום איסור שהשוטר היחיד שיאכוף אותו זה הוא עצמו! התורה זה הכתב החכם ביותר שקיים בעולם כולו עד לרמה של אותיות שרמוזות ושזורות בכתב היא עושה את לומדיה עדינים ווטובים יותר אם הם מוכנים להכניס אותה ואת ה' גם לליבם לנשמתם ומעשיהם בכל רגע לל צביעות א משוא פנים עכשיו לך תלמד קצת מאיפה באת ותגלה שגם אתה באת מסבא רבה רבה צדיק וירא ה' ,הדוס המטומטם" שכך קראת לו. ואם לא אז לך רחוק יותר ותגלה כולנו באנו מאברהם יצחק ויעקב כולנו בנים של בני ישראל שיצאו ממצרים וחצו את ים סוף אל תהיה קר לאחיך רק כי הם שונים או לבושים אחרת ממך אל תפחד לפתוח את הלב.. אולי תגלה שם משהו שלא ידעת...
* אדם שיודע שהעברית גם היא מן התורה   22/09/10 | 00:08
לידיעתך- לא רק היהדות אוסרת קעקועים...
כמו שנכתב בכתבה, האיסור מופיע בספר ויקרא. היהודים הם לא היחידים שמאמינים בתנ"ך. אתה יכול ללכת ולבדוק אם בא לך.. כן, גם הנוצרים מאמינים בתנ"ף, גם הנוצרים אוסרים קעקועים וגם שם יש "כופרים" למינהם. גם אצלם, כמו אצלנו, יש זרמים שונים של הדת שלהם- אדוקים יותר ואדוקים פחות (כמו אצלנו- חרדים, כיפה סרוגה וכו'..). אז לא, לא רק היהדות אוסרת על קעקועים! (ואגב- גם המוסלמים אוסרים זאת. הרבה קטעים מהקוראן הם בעצם עיוות מסויים של התנ"ך שלנו...) תחשבו ותבררו טוב לפני שאתם כותבים שטויות כאן! לא פלא שחצי מהעם הזה הוא בור בדברים האלה!
* ספיר   21/06/11 | 08:55
79. נשמע כמו שטויות
אם אסור לעששות קעקועים עלפי ההלכה כי הגוף זה משהו זמני ולא באמת שלנו, אז כנראה שגם אסור לעשן סיגריות, לאכול, לשתות וכדומה: הרי זה הכל פעולות חומריות וארציות. הן מורידות מערכינו לפי היהדות. בנוסף: זה גם דרך הגויים: להיות ארציים וחומריים... בגלל זה יש כלכך הרבה מקרים של שוחד, וחמדנות מצד הדתיים? פשוט חשבתי שחומריות זאת דרכם של הגויים. מילים לא שוות הרבה אם המעשים מראים אחרת: אם אתה רודף בצע אתה לא יכול להטיף שזאת דרכם של הגויים להיות חומריים. כל אחד בוחר את דרכו להאמין באל, ולא כל אחד חושב שעליו לחיות בצנע והשפלה כדי להראות את אמונתו. להרבה מספיקה האמונה וקיום החגים והמועדים. שמירה על המסורת היהודית היא שמירה על אהבת הקהילה והמשפחה: לדעתי רוב הישראלים מקיימים מצווה זאת. כבר די נמאס מהכפיה הדתית.
* מה זה   27/05/10 | 00:46
תשובות
כל מה שהורס את הגוף כמו סיגריות-זה אסור- לדעתי לפחות וגם לדעת הרבה רבנים שאומרים שזה מנוגד ל"ונשמרתם מאוד לנפשותכם" וכשאוכלים או שותים זה לא הורס את הגוף אלא שומר את הגוף וכתוב שכשעושים פעולות גשמיות: אוכלים שותים יושנים- אז צריך לכוון שזה לשם שמים ז"א כדי להחזיק את גוף ולא רק להנאה ומה שהרב הזה אמר זה שבגלל שקעקועים למשל זה התחיל אצל הגויים אז אסור לעשות אבל השאלה הזאת בכלל לא רלוונטית כי זה כתוב בפירוש בתורה שאסור לקעקע ובקשר לכל המקרים של השוחד וכו זה לא אומר שדתיים חושבים שמותר לגנוב או משהו ושזה בסדר אם אתה רואה חילוני שלוקח שוחד אז אתה אומר ש"למה יש חוק בישראל נגד שוחד אם האנשים מוכיחים אחרת"? ואיפה אתה רואה בשיחה הזאת כפיה דתית????? הכתב שאל שאלות והרב ענה לו.....
* נעמה :)   27/05/10 | 02:07
קודם כל מה אתה מתעצבן?
זה לא כפיה דתית אף אחד לא מכריח אותך להיות דתי. דבר שני מאיפה המצאת את זה שלדתיים יש יותר שחיתות זה פשוט לא נכון,זה לא שאין אבל לא באחוזים יותר גבוהים מאצל החילונים. ואני מסכים איתך במאה אחוז שמי שלוקח שוחד והוא מושחת לא באמת דתי והוא לא באמת הולך בדרכי אלוקים. אם תיקח שניה לחשוב לפני שאתה מגיב אז אתה תבין שסתם התעצבנת אחי. ונכון שההלכה גם לא רוצה שתפגע בגוף שלך דרך אגב ובגלל זה גם אלכוהול בהגזמות או עישון זה בעייתי. ויש הלכה של שמרתם לנפשותיכם. קיצור אם כולנו נהיה יותר רגועים בעזרת ה תהיה אחדות בעם ישראל.
* דוד ל79   27/05/10 | 02:16
הלכת רחוק מידי...
אסור לאכול ולשתות?! הגוף, כמוגדר בכתבה, הוא לא באמת שלנו- "כמו רכב שכור". אכילה ושתיה נועדו "לתחזק" את הגוף ולא להחריב אותו לחלוטין. אם נמשיך עם ההשוואה מהכתבה- אתה צריך לתדלק רכב כדי שהוא ינוע.. לא ככה?! לגבי עישון וכדומה- כן יש איסור. פשוט בורים כמוך לא יודעים או לא רוצים לדעת את זה... זה שאתה רואה דוסים מעשנים, לא אומר שבהכרח אין איסור לעשן. (אגב- העישון לדעתי גם מגעיל בלי קשר לאיסור...) אין אדם המסוגל לקיים את כל תרי"ג המצוות בעולם! וזה כולל את כל הרבנים שאתה יכול לחשוב עליהם!. (זה בגלל שיש מצוות שאי אפשר לקיים סתם ככה. כמו החזרת גרושה- הרי אנשים לא ילכו ויתגרשו כדי להחזיר את הגרושה, זה אבסורדי...) ושוב, בפעם המאה אולי בכתבה הזאת- אין כאן שום כפיה דתית! אתה בחרת להיכנס למדור הזה ולקרוא את הכתבה. אהבת- סבבה. לא אהבת?- אף אחד לא הכריח אותך לעשות כלום! בסופו של דבר הבחירה בידיים שלך!
* ספיר   21/06/11 | 09:03
78. מעניין מאןד...
מישהו פה אמר שאפשר לחקור על אלוהים ועל יהדות ולא"לחיות חיים קלים" והוא צודק... יש אתר בשם "הידברות" שהוא מעולה!!! נכנסתי והיה ממש מעניין.. חומר למחשבה לכולנו....
* כרמל   26/05/10 | 21:32
77. קעקועים
מי שנאחז במשפטים כמו "איש באמונתו יחיה" או "דרך ארץ קדמה לתורה" שידע מה המקור שלהם! "צדיק באמונתו יחיה" ו-"דרך ארץ קדמה לתורה ואין דרך ארץ בלי תורה" זה מהגמרא!
* דניאלה   26/05/10 | 21:30
76. קעקועים זה כזה פרחי
אני לא מסוגל לצאת עם מישהי שיש לה קעקוע. זה באמת כזה מטומטם ומגעיל. לא נראה לי שלויקטור הוגו היה קעקוע.
* מישהו   26/05/10 | 21:26
קעקוע זה ענין אישי
חבל שאנשים צרי אופקים כמוך מדברים לפני שהם חושבים!!!!! כזה....כזה.......אוילי...
* מיכל   18/06/10 | 18:04
75. : (
מת לעשות קעקוע אבל פוחד וגם צריך לזה גוף חטוב ולא סתם רזה
* ישראלי   26/05/10 | 21:22
74. מסכימה. הגוף צריך להישאר טהור.
* ספיר   26/05/10 | 21:10
73. תחשבוו על זה ...
אם אסור לעשות קעקועים אז למה אני רואה המון נשים מסורתיות או דתיות שעושות איפור קבועע ?! זה ללא נחשב קעקוע ?! תחשבו על זה .....:)
* זו שאינה יודעת לשאול    26/05/10 | 21:07
גם איפור קבוע אסור עפ"י היהדות..
* דנה   26/05/10 | 23:48
יש איפור שלא נחשב קעקוע
יש איפור שלא נחשב קעקוע אני לא יודעת מה בדיוק אבל אבא שלי שאל רב והוא אמר לו שחלק מותר
* נעמה:)   27/05/10 | 02:10
איפור קבוע הותר ע"י הרבנים לשם זוגיות טובה.
זה לא דבר נצחי, זה דוהה ויורד אחרי כמה שנים וזה הותר מכיוון שנשים עושות זאת כדי למצוא חן בעיני הבעלים ולכן יש התרה לשם שלום בית.
* נורית   27/05/10 | 07:50
איפור קבוע מותר על פי ההלכה
אני קוסמטיקאית ומומחית באיפור קבוע, יש היתר של הרב עובדיה יוסף ורבנים אחרים, איפור קבוע אינו קעקוע מפני שהוא לא חודר לשכבת הדרמיס והצבעים הם מינרליים, צבעים שהולכים ודוהים במהלך השנים ולכן גם צריך לחדש את האיפור הקבוע כל שנתיים. היום רואים יותר ויותר דתיות שעושות איפור קבוע ונראות נהדר כל היום.
* מיטל שמשי   10/09/10 | 15:04
החמרות והקלות
זה לא חדש שאיפה שנוח להם הם מחמירים ואיפה שלא נוח להם הם מקלים. כל כך הרבה פרשנויות על פרשנויות שהם מפספסים את העיקר. מרוב עצים לא רואים יער.
* שרון   01/11/10 | 10:48
72. השאלה הגדולה היא- וחורים באוזניים לנשים מותר
* אז רק לנשים מותר לקעקע כדי להיות יפות. לא?   26/05/10 | 21:04
חורים באוזניים יכולים להיסתם לבד אחרי כמה זמן. קעקוע נשאר תמיד.
* mjghd   26/05/10 | 21:57
בולשיט איזה ניסתם איזה נעליים אוי אפילו החור גדללל
* אבי   26/05/10 | 23:07
יש כאלה שלא עושים
אני אישית מכירה מישהי שלא עשתה עגילים בגלל זה
* נעמה :)   27/05/10 | 02:11
אממ כן..
כי חורים באוזניים - רק את זה מותר ורק לבנות. כי עגילים זה לבנות.. ועזבו דתי לא דתי! מה אתם בנות שאתם שמים עגילים ?! DD:
* ...   30/05/10 | 14:53
ושוב הבורות- כנסו להסבר אמיתי-
עגילים, ובכלל תכשיטים, הם מה שנקרא "כלי אישה". בספר ויקרא (באותה פרשה של הקעקועים אגב...) כתוב במפורש: "לא ייתן גבר כלי אישה בו"- גברים- אל לכם לענוד עגילים ותכשיטים כשהם בבירור כלי נשים! מלבד זאת, הפעם היחידה שעשו לגברים חורים באוזניים, זה לעבדים שהיו אמורים לשחרר אותם בשנת שמיטה והם פשוט רצו להישאר עבדים. העונש שלהם היה שיעשו להם חור באוזן- מעיין תזכורת לזה שהם סירבו "לצאת לפנסיה". את החור אגב, עושים עם מרצע (לבורים שבינכם- זה המכשיר שעושה חורים בחגורות וכאלה...). אני לא זוכרת בדיוק את המקום בו הפרשה הזו מוזכרת אבל היי, אתם יכולים גם לא להאמין לי, בחירה שלכם. בסופו של דבר- בנים לא אמורים לחורר לעצמם את האוזניים ולעשות עגילים! זו גם דעתי האישית.
* ספיר   21/06/11 | 09:12
צודקת בהחלט!!!
אשרייך!!
* קובי   31/01/12 | 23:08
71. שטויוווות! כנסו
אם חייב להחזיר את הגוף בדיוק כמו שהוא בא זאת אומרת שאסור לצבוע את השיער ואסור לשים גשר ולמה מותר לעשות ניתוח פלסטי אם רוצים שידוך אבל אסור כדי להרגיש טוב עם עצמך?! תכלס כל זה חירטי בירטי אחד גדול תעשו מה שבראשלכם
* כוסברה   26/05/10 | 21:02
אוקי, אם נזרום איתך בקטע הזה...
אז גם אסור להתחתן. כי צריך להחזיר את הגוף כמו שהוא- אז אסור לעשות סקס, ואסור להביא ילדים לעולם. ואסור להתעמל. ואסור לשים משקפיים! אסור לשים לק בציפורניים, אסור להוריד שערות או בקיצור- אסור לזוז, אסור לנשום! שמא נהרוס את הכלי הזה! תגיד לי, על מה נפלת?! כל מה שהזכרת הם דברים זמניים או שיש להם סיבה מוצדקת במיוחד שלמה התירו את המעשה. (ניתוח פלסטי- וזה כתוב בכתבה- הותר לשם שידוכים! כי אני לא מכירה היום גבר שיסכים להסתכל לכיוון מישהי שהחזות הקדמית שלה נראית כמו דיקט! גם לדתיים מותר להנות!) אני אסכים איתך כשתתן לי סיבה אחת אמיתית ומוצדקת לעשות קעקוע ("זה יפה" או "בא לי" לא נחשב!) תפסיקו לשחק אותה ראש קטן! קעקוע זה לא מה שגורם לאנשים להרגיש טוב עם עצמם! עצם העשיה של משהו שהוא כביכול אסור- זאת ההרגשה שכאילו עברת את הגבול ואף אחד לא יגיד או יעשה לך כלום! תעשה טובה, לעצמך ולאחרים- תלמד, תחכים, תגדיל ראש ותקבל את השונה. אתה תחסוך לכולנו עצבים מיותרים!
* ספיר    21/06/11 | 09:20
70. אם אסור לחבול...
למה חותכים ומורידים בשר חי לרך בן 8 ימים? אם אנו בצלמו, הרי שהוא לא נימול.
* הבל   26/05/10 | 20:38
מה הקשר?
המילה זה בגדר ההסכם שלנו עם אלוהים. אני לא אדם מאמין, אבל אני מצליחה להבין את העיקרון.
* קצת הגיון...   26/05/10 | 21:05
גם בגלל ש..
זה הברית שלנו עם אלוקים וגילו שהבשר עורלה הזה שמורידים לתינוק חשוב מאוד להוריד אותו כי אם לא מורידים אז כשהילד יגדל (לא יודעת בדיוק באיזה גיל) הבשר ערלה הזה יכול לעשות לו דלקת חמורה וותתפלאו אבל חלק מהגויים מעתיקים ממנו וגם מלים את הילד שלהם בגלל הסכנה לדלקת וגם גילו שכשהילד בן 8 ימים זה הזמן הכי טוב לימול אותו כי זה הזמן שבוא לילד יש הכי הרבה כדוריות אדומות מקווה שהבנתם והפנמתם שהכל לטובתנווווו!!
* שני   13/01/11 | 15:20
יש לי את התשובה המושלמת בשבילך-
הבשר החי שאתה מדבר עליו הוא חלק נוסף שנרא עורלה. זה חלק טמא בגוף. אלוקים בזה מבדיל אותנו משאר הגויים- הם נשארים עם הטומאה ואנחנו מסירים עוד שכבה ומתקרבים אליו קצת יותר. זה לא שלאלוהים היה משעמם יום אחד והוא החליט שאברהם יחתוך לעצמו את ה***!!! את הברית עושים בגיל שמונה ימים- אתה יודע למה? גם כדי שהתינוק יגדל ישר אל תוך הטהרה, אבל גם כדי שהוא יסבול פחות. בגיל הזה התינוקות עוד מתרגלים לקור שמחוץ לרחם, לתחושות שהם לא מכירים, לקולות ולצלילים אז עדיף שהם יכאבו קצת עכשיו ולא כשהם כבר ישלימו את כל ההתפתחות שלהם ואז הכאב יהיה קשה מידי והם יסבלו מידי!
* ספיר   21/06/11 | 09:27
69. מאוד שמחתי
מאוד שמחתי לראות כתבה בעלת תוכן ראוי ולא ריקני. אני חושבת ששאלת הקעקועים היא שאלה בעלת משקל רב גם בקרב הציבור הלא דתי. אבל יפה לראות את הפן הדתי של העניין. ואיש הישר בעיניו יעשה...
* נטלי   26/05/10 | 20:21
68. בסוף הכתבה ציינתם לגבי המקעקע שבבחינת "לפני עיוור....,
ראשית כל למרות שאני חילוני (ובעברי דתי) בנושא הזה אני "מצדיע" ליהדות. קעקוע זה הדבר הכי מכוער והכי מטומטם שאדם יכול לעשות. מה שאפשר להשיג בתכשיט או בציור על בגד וכדו' ולשנות ולהתחדש, אנשים עושים על גופם ציור שלפחות בעיניי מכוער ותקועים איתו לכל החיים. כשהגוף שלהם משמין או מתקמט הכל משתנה יחד עם הגוף. יש החורטים את שמות בני או בנות זוגם ו"יום אחרי" זה נפרדים בצורה הכי מכוערת שאפשר ותקועים עם הקעקוע לנצח. אבל זו רק דעתי האישית וטעמי. אבל לענין היותר מהותי מבחינת האיסור: יש כמה דברים מטופשים שנטענו בכתבה. למשל ש"אין איסור להסיר קעקוע כי זה לא כרוך בכאב ואפשר עם הרדמה" ו"אסור לחבול בעצמי אם זה גורם צער". זו אחת הטענות המטופשות שנטענו בכתבה. ראשית כל אפשר גם לקעקע עם הרדמה ללא כאב. שנית התורה לא התייחסה בכלל אם זה כואב לך או לא, או מה רמת העמידה שלך בסבל. אין זה ממין הענין. היא פשוט אסרה זאת ללא קשר לכאב. שנית לאלה המקעקעים את גופם זה לא גורם צער, אלא ברוב כסילותם גורם להם שמחה גדולה והם "רצים להראות לחבר'ה". לטענה שהמקעקע עובר על הן על האיסור לעשות קעקוע, ועל האיסור "לפני עיוור לא תיתן מכשול": קודם כל האיסור הוא שאדם לא יעשה קעקוע לעצמו. אין איסור לעשות קעקוע לאחרים. אם למשל אני עושה קעקוע לגוי (שאינו משמש לעבודת אלילים)?! ושנית האמירה שהמקעקע עובר על איסור ולפני עיוור וכו'. זו גם שטות. קודם כל "ולפני עיוור" זה משהו אחר לגמרי. שנית נניח שאני כן אמרתי לאדם שאסור על פי היהדות באיסור חמור לעשות קעקוע והוא בכ"ז רוצה לעשות?! הוא כבר אינו בבחינת "עיוור". האם אז לי מותר לקעקע אותו?! אם כבר, בסוגיית המקעקע הייתי "נתלה" או מקיש מסוגיה אחרת. בגמרא במסכת מכות דנים בסוגיה שנקראת: "אחד המקיף ואחד הניקף". הוי אומר: יש איסור של "ולא תקיפו פאת ראשכם" ושם דנים האם רק מי שמגלח את פאת ראשו עובר על האיסור או גם אם אני כיהודי עובר על האיסור אם אני "מקיף פאת ראשו" של אדם אחר. זו סוגיה שבדיוק מתאימה לשאלה הזו. (אל תשאלו אותי מה התשובה, תשקיעו קצת ותלמדו בעצמכם, יש בגמרא הרבה שטויות אבל גם יש הרבה דברים מרתקים, במיוחד בענין החוק העברי). עוד טענה מטופשת שנטענה בכתבה שמי שעושה ניתוח פלסטי משנה את הבריאה שהאל ברא ולכן אסור, אלא אם כן נועד לצורך זיווג ניתן להקל ולאפשר. ראשית כל זו כסילות לטעון שאני משנה את הבריאה ומטיל מום. הצלם נשאר צלם אדם והבריאה אינה משתנה. שנית: "הפה שהתיר הוא הפה שאסר". מי קבע שלצורך זיווג זה מותר?! (שלא להזכיר את נושא הטלת מום). אולי מי שיש לו בעיות נפשיות מצורתו הנוכחית מותר לו לבצע ניתוח, ודווקא לצורך זיווג זה אסור בתכלית. איך אומרים: "אל תסתכל על הקנקן". מותר לאדם לדחות זיווג רק בגלל שבריאת הצד השני לא נוחה לו?! דווקא בגלל שהוא כביכול "שטחי" ומסתכל על הקנקן מותר לשנות את הבריאה?! "הבל היופי"?! "קודם תעשי ניתוח ואח"כ אשיר לך בכל ערב שבת לפני הקידוש הבל היופי ושקר החן"?! תחשבו על זה.
* אין לכך קשר לסוגיה של "לפני עיוור " ואיסור קיעקוע   26/05/10 | 20:19
תוספת לתגובתי זו לגבי הטוענים לכפיה דתית
מה כולכם קופצים?! החילונים צועקים כפיה דתית. הדתיים טוענים שהגוף פיקדון וצריך להחזיר כמו שקיבלת אותו. כמה שטויות. כשנולדתי "קיבלתי גוף" במשקל 1.75 ק"ג והבולבול היה עם עורלה. מה אני אעשה כעת?! אוי לי אני לא כמו שקיבלתי את הגוף שבעוד כמה דקות יאוכל ע"י רימות. אין כאן שום כפיה דתית. הדת מציגה את עמדתה בנושא קעקועים. חשוב לך לדעת או לקבל את עמדתה תקבל, לא חשוב לך אל תקבל. הדת אפילו לא שוללת או מתנה את יהדותך באם תקעקע את גופך. ולדתיים: אף אחד לא מחזיר את גופו כמו שקיבל אותו. לכו לבתי חולים ותראו כמה איברים קוטעים ביום. לכו תראו כמה מחלות נופלות על אותו גוף "קדוש" שהופך למיכל של תרופות וסבל רב. תעלו את רמת הדיון והאינטלגנציה שלכם ותפסיקו למרוח שטויות.
* ולדתיים הטוענים לחילול הגוף   26/05/10 | 20:53
ווטוטוטורטורוא
שקט
* 675675ו   26/05/10 | 21:09
נראה לך?
נראה לך שנקרא את כל המגילה שלך? רק פתחתי, ראיתי את האורך, סגרתי ויאללה בייייי.................
* יוני   27/05/10 | 01:41
להיות נבער זו אחת הזכויות בדמוקרטיה. אל תקרא.
ידע אף פעם לא מזיק. גם בפורים וגם בפסח העם היהודי יצא נשכר בזכות ידע. בפורים בגתן ותרש זממו להרעיל את אחשוורוש ודיברו בשפתם ולא ידעו שמרדכי יודע את שפתם. מרדכי סיפר זאת לאסתר והיא סיפרה לאחשוורוש וכמובן נתגלה שהאוכל באמת הורעל וכך אסתר זכתה בחינו של אחשוורוש. ובפסח יוסף גילה לפרעה שהוא יודע שפה אחת יותר מפרעה ולכן פרעה מינה אותו למושל על כל מצרים בכדי שישמור על הסוד מפני העם. אבל למה שתתאמץ ללמוד. תמשיך לראות את התוכניות הרדודות שיש בטלויזיה.
* בלי סקרנות אינטלקטואלית לא תגיע רחוק.   27/05/10 | 20:56
כל הכבוד
* מיכל   18/06/10 | 18:07
התעייפתי רק מלקרוא את התגוגה
גם אני נגד קעקועים
* מישהי   27/05/10 | 15:31
67. הדברים נכתבו בצורה מקיפה וראויה.
אין כאן שום כפיה. יש פה הסבר על הכתוב בתורה בעניין קעקועים באופן מאיר פנים.
* פופאי   26/05/10 | 19:05
66. העיקר שאתם יודעים...
אני חושבת שכל אחד צריך לעשות מה שמתחשק לו עם הגוף שלו, ומה שהוא רואה לנכון. כל עוד זה לא פוגע באף אחד אחר זה לא דבר שלילי. אני חושבת שמי שמאמין חזק בתורה ומקיים מצוות זכותו לחשוב אחרת ממי שאיננו מאמין. בכל אופן, אדם שרוצה לעשות קעקוע צריך לשקול את הדבר ולא לעשות את זה בחיפזון, משום שהוא עלול למצוא את עצמו עוד כמה שנים עם קעקוע שכבר לא מדבר אליו, ואז זה כבר סיפור להוריד אותו. מכל מקום כל אחד ומה שהוא חושב ותכבדו דעות של אחרים. אז מה אם מישהו אחר חושב אחרת מכם?!, תנו לו לחשוב ככה. העיקר הוא שאתם יודעים מה טוב לעצמכם!
* איילין   26/05/10 | 19:00
65. נכון לי יש קעקוע ואני ממש מתחרטת הדת תמיד צודקת
* נינה   26/05/10 | 18:53
64. כל הכבוד למאקו שלא פעם ראשונה מביאים כתבות
* כאלה ממש צל"ש   26/05/10 | 18:40
63. קעקועים
גם אני חושב שזה לא טוב
* סמי    26/05/10 | 18:35
62. מאקו קודם כל שאפו על הכתבה באמת, נוגע להרבה
אנשים. דבר שני לכל מי שטוען שהכתבה הזו היא קשקוש אחד גדול,צר לי לאכזב אותו הוא טועה בגדול.אני מבינה שיש אנשים שקשה להם לקבל את התורה כמובנת מאליה נכון זה קשה כן ממש כך קשה לשמור תורה ומצוות,אף אחד לא אמר שלא אבל מקושי לומר שזה שטויות סליחה אתם כנראה לא יודעים את מקומכם... ולא את הזכות ליהיות שייכם לעם הנבחר.
* משהי   26/05/10 | 17:42
כל ה
כל הכבוד לך חושבת בדיוק כמוך
* kljkl   27/05/10 | 15:29
61. קעקועים
מעיין לכם שזה היה מנהג גויים ולא ההפך! ובכלל מה זה קשור לשידוכים, הלואוו.. אנחנו במאה ה21 !! קעקוע זה איפור ותו לו.
* רותי   26/05/10 | 17:36
רותי - לפני שאת מתלהמת - תלמדי לכתוב בלי טעויות כתיב פתטיות!!!
* ענת   26/05/10 | 19:26
מה פתטי פה?? אולי את!!
איזו התנשאות!!!! אז מה אם היא כתבה בשגיאות כתיב... אסור לאדם לטעות? ואם יש סיבה לשגיאות כתיב האלה??? חוצפנית.
* לילך   27/05/10 | 08:09
60. כל אחד יעשה מה שרוצה כל אחד וגוף שלו
* אירוש   26/05/10 | 17:17
59. בדרך כלל אנשים כועסים כדי לברוח מאמת עמוקה...
מי שכועס יודע שיש דברי אמת בדברי הרב (הכתבה) ובכלל התורה כולה פשוט לא נח לו "לקבל" כי אז הוא יצטרך ליישם וזה החלק הקשה כביכול...אז תודו לפחות שהתורה אמת רק קשה לכם ליישם , זה כבר יישמע יותר הגיוני
* יהודי מאמין   26/05/10 | 16:10
קעקוע
מה אמת בכתבה- "שהגוף לא שלי??אלה של מי? ""שמותר לי לקעקע כדי "להיות יפה לשידוך""שהקעקוע הוא חבלה" מה עם ניתוח או רופא שיניים-מותר?. מה עושה את הגוף עם קעקוע-איפור- ל"לא מכובד" כדיברי הכתבה?בקיצור ,שטיות ושאדם באמונתו יחייה..
* רותי   26/05/10 | 17:50
תעצרי לרגע תחשבי שתי דקות ותעני על השאלות
* אם לא הצלחת סימן שאת סתומה   26/05/10 | 18:43
תיקון לרותי ומשל
רותי, הייתי מתחיל מהמשפט האחרון שלך "ושאדם באמונתו יחייה" אני לא יודע מה איתך אבל אצלי כתוב- "צדיק באמונתו יחייה" (היינו כשיש מחלוקת בין רבנים מה לעשות שכל אחד יעשה כפי דעתו). נמשיך אחורה- תארי לעצמך שאת מקבלת בית מתנה בתנאי שאת מחזירה אותו כעבור מספר שנים גדול (80-120), אם היית מקשטת את הבית אני הייתי מבין אותך, אבל את רוצה לקשקש על הקירות ולשרוף מקומות בבית, בתור זה שנתן לך את המתנה הייתי מאוד כועס. הנמשל ברור...
* דתי עמוק   26/05/10 | 19:32
בהמשך למשל - האם באמת היה אכפת לך
מה עושים עם המתנה שלך, הבית, אם הוא היה מתפורר רגע אחרי שהיה חוזר אליך?
* ורד   26/05/10 | 21:04
לדתי עמוק! לא הייתי מקשקשת על הקירות
אבל כן אולי הייתי מחדשת או משנה את הצבע של הקירות. למשל אני את החדר שלי צבעתי בסגול בהיר ואני חושבת שהחדר נראה כך מצוין, למרות כשנתנו לי אותו הוא היה בגוון לבן מלוכלך. הדוגמהשלך לא טובה. יש אנשים שזה באמת ממש מושך אותם שלבני הזוג שלהם יש קעקועים ענקיים על כל הגוף. זה גם יכול להחשב ל"להיות יפה לקראת שידוך!!!"
* ספיר זאת דעתי   18/06/10 | 03:01
כמה שטויות אפשר להגיד??????
* מיכל   18/06/10 | 18:09
58. הינה נתתי לפניך את הטוב ואת הרע ובחרת בחיים(בערך ככה זה כתוב)
אף אחד לא כופה כלום אמרו מה צריך להעשות בא לכם תקיימו לא בא לכם...יש דין ויש דיין ..."ובחרת בחיים..." יש לאדם זכות בחירה אבל אח"כ שלא יבוא בטענות כלפי שמיים בשאלות של למה????
* מישהי   26/05/10 | 16:06
57. גם היוונים
גם היוונים אסרו איסור חמור על כתובות קעקע כי הם התייחסו אל הגוף כאל מקדש שאסור לפגוע בו ולכן גם אסרו על קיום מילה (ברית) שגם זה לדעתם פגע במקדש הגוף
* xxo   26/05/10 | 15:43
אולי גם הם היו דוסים
* שרית   26/05/10 | 20:23
56. חושבת כמוך 42!
* חושבת כמוך 42!   26/05/10 | 15:43
55. רציתי לעשות
עכשיו ממש לא באלי... (:
* א'   26/05/10 | 15:42
אשריך!
* אחת   26/05/10 | 17:36
54. הכתבה מלאה בהערצת הדת - איפה נק מבט אובייקטיבית?
מה עם נק מבט רפואית מה עם השוואה לתרבויות אחרות פסיכולוגיה בקיצור מאוד רדוד ומטיף
* אביחי   26/05/10 | 15:42
הכתבה כתובה בצורה אובייקטיבית מאוד
זה פשוט לא מביא נקודות מבט אחרות כי זה הענין-הבאת הדברים מתוך מקורות היהדות,לכן זה במדור יהדות ואמונה.זה לא רדוד ולא מטיף בכלל,זה לא בא לחייב אף אחד ודווקא נכתב בצורה יפה וממצה.א-ת-ה לא אובייקטיבי,ואם אתה רוצה יש הרבה מקומות אחרות ברשת שמביאים את הענין בהבט רפואי,פסיכולוגי,חינוכי,תרבותי או כל היבט אחר שתרצה.
* אחת   26/05/10 | 17:35
את מוזמנת לעשות בגוף שלך מה לך השאלה?מה הלאה
* יעלי   26/05/10 | 18:54