רוח
תגובות (121 תגובות ב-54 דיונים)
54. מה זאת אומרת דרך חיים או שיטה ?
דרך חיים או שיטה הוא מתכוון להרגל שככה הורגל וזה לא מהלב??
* הודיה    19/09/11 | 15:15
53. לגלעד..
אם היית יודע את פרושי התורה , והיית מבין שלכל דבר יש סיבה[תאונות, פיגועים וכו....] לא היית רוצה לצאת מהבית.. ולמה כי אתה חילוני... הדתיים לא רובוטים הם יודעים שיש אלוהים.. ואתה יודע איך נקרא העולם הזה, העולם הזה נקרא עולם דמיוני! הכל חומרי פה.. שתגיע לעולם הבא , יש כ"כ הרבה דברים לספר לך.. על העולם הבא.. כמו שאמרתי , אתה לא תרצה לצאת מהבית יש לך צל נכון? הכי לכולנו יש צל אתה יודע מה המטרה שלו?אם אתה לא מאמין באלוהים איך אתה קם בבוקר שהכל תקין אצלך...?אני מרחם עליך...
* כשר   02/04/10 | 11:55
52. עדיף לאכול כשר
אבל אם אתה אוכל לא כשר . חזור בתשובה עכשיו! נ.ב כל מי הירדן צריכים לעבור מעליך כדי שתיהיה יהודי כשר...
* כשר   02/04/10 | 11:06
51. כל עוד העם היהודי חי על החרב -אף אחד ממנו לא יגיע לשלמות
כולנו חילונים באשר אנו. חילוניות ,דתיות או חרדיות ? זה רק עיניין תרבותי של אורך חיים. כל עוד עם ישראל חי במלחמות וימשיכו בכל דור ודור לקום לכלותו -הוא אף פעם לא יגיע לשלמות ותמיד יהיה עסוק בהישרדות כשמישהו תמיד יצטרך לעמוד על המשמר גם בשבת וימי סליחות.0
* אחד העם   02/04/10 | 08:29
50. כל הכבוד על הכתבה הטובה ששברה מיתוס ענקקקק.
* ישראל   02/04/10 | 04:09
49. כתבה יפה! תמשיכו כך..
* החכמתי=]   02/04/10 | 01:38
48. 43 אני מרחמת עליך..
כמה כעס ושנאה יש בדברך. אם אתה כ"כ שלם בדרך שלך על מה כל הכעס? מעניין אותי מדוע חילונים קופצים על בין אדם לחברו ודרך ארץ כל הזמן? אני מזמינה אותך לבדוק כמה אירגוני חסד ,צדקה ועזרה היו רק בשבועות האחרונים לפני פסח, כמה חוגים וכנסים יש לנו בהילכות שמירת הלשון ועוד הרבה.. אנחנו בני אדם בדיוק כמוכם, גם אם ראיתה אדם שהכעיס אותך מאוד זה בן אדם אחד או קבוצה של בני אנוש שנוח לך לשפוט.. גם לנו יש יצרים וקשיים ואנו נימצאים בעולם הזה בתהליך של תיקון המידות. די לסטראוטיפים. בכל מקרה הייתי מצפה מבן אדם נאור כמוך שמדבר על בין אדם לחברו או דרך ארץ, להתבטא קצת יותר מתון ומכובד..
* א   02/04/10 | 00:44
47. סוף סוף כתבות איכותיות
ולא כתבות של שמאלנים שונאי דת ואמונה
* ד   01/04/10 | 22:30
46. קיצר האנשים הכי נורמליים פה זה גלעד, אייל ו"אתאיסט"!
* אני   01/04/10 | 22:29
45. מי שחושב ככה אני מרחמת עליו
הכל או כלום...זה דרך חשיבה כל כך דבילית. כך למשל, גם ככה יגמרו כל המים במדינה במוקדם או במאוחר..אז למה לחסוך? תשאפו לעשיית מצוות ודרך ארץ, אף אחד לא מושלם :)
* ר   01/04/10 | 22:22
44. שכר מצווה ושכר עברה
עדיף לעשות משהו מאשר לא לעשות בכלל שכר מצווה מצווה שכר עברה עברה צאו
* שכר מצווה ושכר עברה   01/04/10 | 20:22
43. הרבנים מתעסקים בציצית ואיתות בשבת - רק לא בדרך ארץ
קיום מצוות כסוג של הנהלת חשבונות - זה מה שמוכרים לנו כאן. דת פתאטית, פגאנית. דת של חרדיות וריטואלים אובססיביים. שיבוא הרב ויגיד את מה שמתבקש - שהמצוות החשובות ביותר הן אלו שבין אדם לחברו. שאם אדם מתעניין ביהדות אם אדם שואל "בשביל מה בכלל לטרוח" (בבחינת "רשע מה הוא אומר") יגידו לו שקודם כאל יעסוק במצוות בין אדם לחברו: "שמור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה. סור מרע, עשה טוב, בקש שלום ורודפהו". אבל כמובן שלא. כמובן שהכל זה עסק ביננו לבין אלוהים ולא ביננו לעצמנו... כי כשהעסק הוא ביננו לבין אלוהים נכנס אלמנט הפחד וההפחדה כן ציצית לא ציצית כן "כשר" לא "כשר" כן יצאו כוכבים או לא יצאו כוכבים או כן היה כתם לא היה כתם ועוד כהנה וכהנה אובססיות נוירוטיות מטורפות. מטומטמים! כת של סדום ועמורה! זאת היהדות הרבנית. זאת המציאות הדתית בישראל 2010.
* Rhino   01/04/10 | 19:57
כן, ואתה מכיר את כל הרבנים בעולם נכון?
* אין לך מושג   01/04/10 | 22:31
אכן תגובה הולמת - לא מכיר את כל הרבנים. מכיר את הרבנות. מכיר את החרדיות. מכיר מבפנים.
איזה מושג יש לך? כל מי שעיניו פקוחות במדינת ישראל יש לו מושג. כל מי שמסתכל נכוחה רואה את המציאות של הדת בישראל. איפה הממסד הדתי בישראל ואיפה חזון הנביאים? "מה לי רב זבחכם...". הדת של היום היא סוג של אובססיה. לקחו תורת חיים והפכו אותה לטרדת חיים - פשוט טרדה בלתי פוסקת בכל אספקט של החיים מבוקר ועד לילה ללא כל חוש מידה, ללא כל אבחנה בין דבר לדבר. אנשים מדברים על שלוות נפש - אבל רק מעטים זוכים לה בתוך הדת, וגם אז זה לא נובע מקיום מצוות אובססיבי-קומפולסיבי. ומילא שאנשים היו מטרידים רק את עצמם... הו לא... הם מטרידים את כולנו. מעסיקים את כוווווווווולם בטרדות שלהם כאילו אין מחר ואין עולם ואין שום דבר חשוב באמת - או לפחות חשוב יותר או חשוב פחות. שאלת האמונה באל הפכה למשנית מול מציאות של איבוד שפיות בנוגע לשאלה מהו רצון האל. אם רצון האל הוא בכת של אובססיבים - מה ליהודים ולאל הזה? אכן עבודת אלילים. אכן ללכת שבי אחרי מעטפת מטמטמת חושים ומטשטשת כל חוש מידה , מצפון או מוסר אנושיים ואותנטיים. ואת התוצאות אנחנו רואים כל יום, פה בישראל 2010 יום יום ושעה שעה.
* Rhino   02/04/10 | 01:29
בטח אתה בן 15-17 עם דעות קדומות
באותו מצב יכול ה"דתי" להגיד כמוך:"האא החילוניים האלה אוכלים חזיר ,ולא מאמינים באלוהים"
* מישהו   02/04/10 | 03:45
42. אור
* אם אני 'גונב' עט מהעבודה אז מה הטעם לא לרצוח?   01/04/10 | 19:39
41. גועל נפש איזה כופרים אחד אחד פשוט להקיא ולירוק לכם בפנים
* הדר   01/04/10 | 19:32
זו דרך ארץ? את זה למדת מהיהדות?
מה עם ואהבת לרעך כמוך? מי שלא באמונתך את יורקת לו בפרצוף? אם זאת היהדות אני לא רוצה להיות יהודי.
* חילוני   02/04/10 | 01:16
40. כמו המסעדות שלא מוכרות חמץ בפסח אבל כן מוכרות שרימפסים
* אורן    01/04/10 | 18:42
39. חג שמח..רבי
נחמן אומר שגם מעט זה טוב!!! למעשה אלו החיים ..תמצא תמיד את הנקודות הטובות שבך ותשמח בהם {ולכולנו יש} ועל ידי זה לא תיפול לעצבות. רק בשמחה !!!!!!
* פסח כשלפ   01/04/10 | 17:53
38. זאת הגדולה של היהודי ישנם דברים שבשבילנו זה חוק
למרות שזה לפעמים זה לא מובן יהודי תמיד אשמור על משהו יהודי בתוכו. נקודה.
* WWW   01/04/10 | 17:43
37. שאנו יודע לשאול את,,,
לפי שאלה זו , אם אדם מטפח ושומר על 5-10 ערכים הוא צריך להפסיק כי אם אינו שומר על כל הערכים אז אין טעם להמשיך, נו
* יוס   01/04/10 | 17:28
36. כן ירבו כתבות מהסוג הזה
תודה לאתר שהשכיל לחשוף אותנו קצת ליהדות. אשריכם כן ירבו כתבות כאלו
* מאור   01/04/10 | 17:23
35. אח פתיים שכמוכם
מתי תבינו כסילים פתיים שכמוכם שהדת היא המצאה אנושית לחלוטין. 3000 שנה ועוד אף בן אנוש לא הביא ולו בדל הוכחה לקיומו של האל. ומדוע? משום שהדת היא המצאה פרה היסטורית ומתבקשת לחלוטין. בקרב כל העמים לכל אורך ההיסטוריה ללא יוצא מן הכלל ניסו להסביר תופעות טבע מדהימות ובלתי ניתנות להסבר. חישבו: מה נותר לו לאדם לחשוב לפני 3000 שנה בראותו את השמש, את הירח, את חילופי העונות ואת שלל פלאי הטבע - לא נותר לו אלא לחשוב כי מדובר בכוח עליון ומפחיד שיש לעבדו ולהאמין בו, וכך אנו רואים תופעות "דתיות" אצלנו, אצל בני האינקה והמאיה, בקרב שבטים עתיקים באפריקה ויותר מאוחר - בקרב הנצרות ובקרב האיסלאם. משה, ישו ומוחמד לא היו יותר מאשר אנשים אינטיליגנטיים מאד יחסית לזמנם, כריזמטיים מאד שאם היו נולדים היום היו וודאי פוליטיקאים מחוננים, או לחלופין - מנהיגי כתות ביזאריות. פשוט אז התאים לאנשים להאמין כי בני אלוהים הם. וכאשר האבן מתחילה להתגלגל במדרון ההיסטוריה כבר קשה לעצור אותה. לאנשים נבערים תמיד יהיה קל להאמין שיש מישהו למעלה ששומר עליהם. אנחנו היהודים הרחקנו לכת וניכסנו לעצמנו את תואר "העם הנבחר" - כן כן - אנחנו יותר טובים ומורמים משאר העמים: מגוחך ומתנשא כאחד... ואז באים האמנון יצחקים למיניהם ואומרים: "אם יש ברואים - חייב להיות בורא שאינו נברא" ממש גאון הדור!! ואני שואל: אמנון היקר, מי שם בידיך את חוכמתו ואת הלוגיקה של תהליך הבריאה? כולנו, כולל אתה, יצורים קטנים ובני חלוף, שאין לנו ולו שבב של יכולת להבין כיצד נוצר הכל ואיזה תהליך מדעי כזה או אחר אירע לפני מליוני שנים (ולא לפני 5000 שנה, בורים שכמוכם)מה ללוגיקה האנושית ולסיפור יצירת העולם. ונניח שיצר אותנו כוח עליון, מי אנחנו שננסה להבין מי הוא ומה הוא רוצה מאיתנו. מי אנחנו שנפרש את הפסוק: " לא תבשל גדי בחלב אמו" כאיסור לאכול בשר וחלב יחדיו (זאת מתוך הנחה שיש שמץ של אמת בספר האגדות הזה הנקרא תנ"ך) פירוש זה ניתן בתקופה פרימיטיבית על ידי אנשים פרימיטיביים והתאים לזמנו, ותראו איך יהודים שומרים עליו היום, ממש רובוטים אתם...מצחיק. כל העולם נהנה מהשילוב בין השניים ומאכילת בשרו הנפלא של החזיר, אבל אנחנו-מורמים מכולם, צדקנים גדולים!! טובים מהאחר!!! תתביישו לכם, אינכם אלא גדיים, פתיים, צאן המובל אחרי רמאים או אחרי הרגלים שמעולם לא בחרתם אלא בחרו בשבילכם הוריכם והדורות שקדמו להוריכם. זה הכל. רק בקשה קטנה: לפני שאתם כותבים תגובות נלוזות וטיפשיות כמו: שמאלני תל אביבי,, חישבו בינכם ובין עצמכם: האם הגעתם לאמונתכם לבדכם? האם לא שמעתם אותה מפי אדם אחר? האם הייתם חושבים באופן דומה לו נולדתם במדינה אחרת ובדת אחרת? האם זה מקרי שאתם מאמינים את אמונתכם משום שכל ההוויה שלכם וכל מהותכם וכל רקע גדילתכם הוא יהודי וישראלי? האם הדרך לפתרון הבעיות אינו לקחת צעד אחורה ולנסות להבין מהי האמת הסובייקטיבית ומהי האמת האוביקטיבית? האם אנו לבד בעולם? שיהיו לכם חיים נפלאים
* גלעד   01/04/10 | 16:28
לא יפה לקלל ולזלזל באנשים בגלל אמונתם.
המאמינים עושים זאת לטובתם האישית ולטובת קרוביהם, והמנהגים והמצוות האלו משפיעים על שלוות הנפש של האדם לטובה ויש הרבה מחקרים על כך. עצם המנוחה בשבת וההסתכלות פנימה, הזמן הזה שמבורך לכל כך הרבה אנשים שהמצוות האלו רק גורמות להם להתנהג בצורה יותר שקולה להרגיש טוב רוחנית ולהיות אנשים יותר טובים לסובבים אותם. לא כל מי שדתי הוא אדם טוב וההיפך. אך זוהי המהות של המצוות האלו לשמור על הנפש, והרבה מחקרים הוכיחו זאת. אז מה זה משנה אם יש אלוהים או לא? הדת חכמה ומלאה בתבונה ולפי דעתי חשוב לצום פעם בכמה זמן למען הבריאות הגופנית וחשוב למצוא יום אחד שקט בשבוע למען הבריאות הנפשית ועוד הרבה דברים שהדת מקפידה עליהם שמחקרית עוזרים לנו לשמור על צלם אנוש. אל תזלזל באינטיליגנציה של אנשים אם זה לא היה עושה להם טוב הם לא היו "עיוורים" כ"כ להאמין.
* הם עושים זאת למען עצמם    01/04/10 | 16:44
כאן טעותך
ראשית, איני מזלזל באיש. אולי מרחם קמעא... שנית, כל הנחת היסוד שלך בטעות יסודה משום שמהות הדת ומהות האמונה היא לפני הכל- אמונה בקיומו של האל. מי שמקיים מצוות ללא אמונה אינו מקיים את יסוד היסודות של הדת והוא: אמונה בקיומו של האל. אפשר להיות בן אדם טוב, איש משפחה למופת ולנוח יום אחד בשבוע עם כל המשפחה בלי קיום בלתי הגיוני של מצוות. שים/שימי לב: כל המסורתיים שמדברים גבוהה גבוהה על קימו של האל, שהולכים לבית כנסת בחגים, שלא אוכלים בשר וחלב יחדיו ונמנעים מאכילת חזיר. מדוע הם עושים זאת? הם טוענים שאמונתם מנחה אותם, אבל האמת היא שהם עושים זאת כי הם רובוטים ותו לא. חינכו אותם לעשות זאת וחינכו את הוריהם לעשות זאת. לא מדובר פה באמונה אמיתית. כיצד אני קובע זאת בוודאי תשאל/י, ובכן, מדוע בין שאר ה"מצוות" רובם של המסורתיים אינם שומרים שבת? התשובה ברורה, ושלא יגידו לך אחרת: כי היום, בעידן המודרני, קשה מאד לשמור שבת- יש מכוניות, יש חשמל, יש ים, יש "על האש", יש ים, יש מסיבות, יש בחורות, ויש משפחה שגרה רחוק. שבת!!! מובן??? קודש הקודשים של עם ישראל: "שמור את יום השבת לקודשו". תשאלי מחזירים בתשובה מה הדבר הראשון שהם מבקשים מיהודי שרוצה לחזור בתשובה הם יגידו: קודם כל שישמור שבת!!! לשים כיפה על הראש בערב שבת זה קל, לעשות קידוש זה קל, לא נאכל בשר וחלב? לא נורא נסתדר. חזיר? איכס מגעיל! יום כיפור? נו טוב נצום יום אחד - זה גם בריא לא? (שטויות אגב) אבל שלא ניסע בשבת ולא נבלה? שומו שמיים-על אם כל המצוות דווקא עליה נדלג! האמת שזו לא צביעות אפילו - זו כפי שאמרתי, רובוטיות לשמה!! אין פה שום אמונה אמיתית!! כי אם הם היו מאמינים באמת באלוהי ישראל כפי שהם מצהירים, הם לא היו עוברים על צו כל כך בסיסי!!! עם המאמינים האמיתיים - הדתיים והחרדים יש לי מחלוקת מהותית יותר, אבל לפחות פה אני יודע שהם עוורים מוחלטים ולא כאלה שעושים את עצמם.
* גלעד   01/04/10 | 19:56
לגלעד אתה מדבר פה כי אתה פחדן
בוא נראה אותך מתווכח עם הרב אמנון במציאות ולא אחרי מסך ואני יגיד לך למה לא תלך כי אתה יודע שבסוף הוא יהיה צודק ויהיה לך קשה עם זה אז אתה מעדיף להסתתר ולדבר שטוית במיץ אתה אומר שאף אחד אחד לא הוכיח שיש אלוקים אז גלעד תוכיח לי שאין אלוקים רק לקשקש בלי הוכחות בנתיים חיי התורה והמצוות הם הרבה יותר טובים ויש עובדות לזה בכל אופן שיהיה לך חג שמח וה" יתן לך דעת ושכל ישר ולכולנו אמן
* חזוק   01/04/10 | 17:49
אהבתי חחחח
אתה לא מכיר אותי וקבעת שאני פוחד ללכת להרצאה של אמנון יצחק!!! חחחחחחח חזק ביותר. מעולם לא הלכתי כי לא היה לי בכך עניין אמיתי כפי שיש לכל המשתתפים שם. אבל האמת היא שאני דווקא הייתי רוצה ללכת ולהתעמת איתו ואני יודע שהוא לא יזיז ולו נים קטנטן מהשקפתי מהסיבה הפשוטה: הוא פשוט טועה!! ולמה אני קובע זאת? כי מתוקף היותו בן אדם שמדבר בשם דבר כל כך גדול הוא לא יכול להיות צודק. תאמין לי שראיתי אותו באינטרנט ( לא להתלהב, נושא הדת מרתק אותי מאד וזו הסיבה שקראתי גם את הברית החדשה וגם את הקוראן. זה פשוט סוד שאני חייב לפענח-כיצד מליוני בני אדם בכל העולם נלחמים ונהרגים אלפי שנים על כלום, זה מדהים אותי פשוט...) כן הוא רהוט, כן הוא אינטיליגנט אבל גם לכאלה מותר לטעות וגם לכאלה מותר לדבר שטויות, וזה מה שהוא עושה זה הכל. אם תהיה לי הזדמנות והוא יהיה קרוב לביתי ואדע שתהיה לי ההזדמנות להגיב אגיע. אגב, לגבי חובת ההוכחה - חובת ההוכחה היא על אלה שטוענים את הדבר המופרך הזה הנקרא אלוהים, ולא עלי שאיני מוכן לקבל מה שמנסים להכתיב לי. וזו מהות הפתגם "מותר האדם מן הבהמה" - לנו יש שכל לחשוב!! אז ראשית, אף אחד לא הצליח ולא יצליח לשכנע אותי שאלוהים קיים, שנית, גם אם הוא קיים - סוג כלשהו של אלוהות - מי אמר שמה שאנחנו עשינו ממנו זה הדבר האמיתי. אולי אלוהים הוא אישה? אולי חיה? אולי יש כמה? אולי ישו היה נביא אמיתי? אולי מוחמד? אולי איזו שטות אחרת שטרם חשבנו עליה?
* גלעד   01/04/10 | 20:09
מרחמת על אנשים כמוך
אנשים ממורמרים. הדתות בעולם, הדת היהודית ליתר דיוק, היא הבסיס לערכים בעולם (עשר הדברות). אנשים כמוך, ממורמרים, דואגים כל הזמן בנסיון להוכיח אנשים על טעותם...תחייה את חייך ותן לאנשים לחיות את שלהם. אתה זה שיוצא מופסד בנתיים.
* ד   01/04/10 | 22:25
את בחורה מתנשאת
אנשים כמוני וכגלעד לא רק שלא ממורמרים, אלא אנחנו יודעים חופש אמיתי מהו! אני פועל בחיי על פי צו מצפוני ועל פי מה שעושה לי טוב. את כבולה בשרשרת של מצוות שמישהו החליט בשבילך שחובה לקיים אותן! אני ממש לא מנסה להוכיח לאנשים שמאמינים באלוהים שהם טועים. רוב האנשים זקוקים להאמין במשהו גדול מהם ובלתי נתפס כדי שתהיה להם סיבה לחיות. שיבושם לכם, המאמינים. רק תעשו לי טובה, תפסיקו להציע לי להניח תפילין כשאני עובר ברחוב. והקביעה שלך שאנחנו אלה היוצאים מופסדים - למיטב ידיעתי קיום המצוות שלך אמור להשתלם לך בעולם הבא ולא הזה, ככה שבעולם הזה את היא זו שמופסדת. את מוזמנת לכתוב לי את התגובה הזאת כשנגיע לעולם הבא...
* גיל (לא גלעד)   02/04/10 | 10:47
תגובה ל"איגרות" שלך.
אז כך אני לא יתחיל לחפור לך ,יש אלוהים ,מוות קליני ,העם הנבחר ,סודות התורה,מעשיות צדיקים,וכ"ו. אבל,דע לך שאם אתה לא מאמין באלוהים,אזי חתכת את האיטלגנציה שלך לשניים,כיוון שאם אתה חושב שהעולם נוצר במקריות בהרמוניה כ"כ מושלמת אז טעות היא בידך ,וכנראה שעדיין לא קלטת את שמשמעות החיים (גם שאחרי). בכל אופן יום יבוא וגם אנשים כמוך שעדיין לא השכילו להבין את החיים בסוף יבינו , כי בסוף כולם מגיעים לאותו מקום.
* ישראל   02/04/10 | 04:01
הוצאת לי את המילים מהפה
* ישראל   02/04/10 | 03:48
כופר שכמוך
תאמין לי חבל על המאמץ והמגילה שכתבת כי אמונה באל באה מבפנים,מהנשמה לא חוקרים ולא שואלים איש באמונתו יחיה -וזה עונה על כל השאלות...אשרי המאמין!!!! ושתדעו לכם שהגאולה קרובה מתמיד....
* רוית כהן   01/04/10 | 20:52
יואו אתה כל כך צודק
אני חושבת בדיוק כמוך ובני האדם לא יכלו להבין איך תופעות מדהימות קורות סתם ככה, כדרך היקום אז הם היו חייבים להמציא איזשהו אל כדי להפנות אליו ולעליונותו את כל התהליכים. העולם פשוט היה גדול עליהם. אני בת 14 והתחלתי להתענין בזה כבר לפני כמה שנים כשפתאום קלטתי ששום דבר לא אחראי פה על משהו. הכל קורה מעצמו, בני אדם עושים את החיים והם אלה שקובעים! אולי באמת יש גורל אבל אין לנו בכלל זכות לחשוב שאנחנו מבניפ משהו ביקום הזה. הכל יכול להיות אשליה אחת גדולה או אין לי מושג בגלל מה. וחוצמזה פשוט נראלי לגמרי מטומטם שאיזה אלוהים התגלה פעם לפני אנשים וכאלה ועכשיו אנשים ממש מאמינים בו כאילו! זה ממש מחרפן אותי האטימות והבורות הזאת פשוט להתנהג לפי איך שהחברה הכתיבה ולעצור רגע ולחשוב, למה אני בכלל שם את כל אמונתי במשהו כל כך אבל כך כך הזוי ופרימיטיבי! מאד פרימיטיבי. מוזר לגמרי מה שקורה פה.
* אני   01/04/10 | 22:21
זה בסדר את עדיין ילדה (אולי כשתהי לגברת תקבלי קצת שכל)
* ישראל   02/04/10 | 04:04
?
תגיד את זה מול הפנים שלי אם אתה לא מת
* המלך   01/04/10 | 23:57
גלעד , המילים שלך כל כך נכונות
* מישהי   01/05/11 | 19:13
34. לא לאותת בשבת?אז עדיף להסתכן במוות על להדליק מנורה
הרב הציע שאם כבר נוסעים בשבת, על כל איתות אנחנו "נמנעים מעבירה אחת". עזבו אתכם שאני אישית לא רואה את זה כעבירה, אבל האם כבוד הרב מודע לזה שהוא בעצם המליץ לאנשים שמפחדים לחטוא לא לאותת ולהסתכן בתאונה מיותרת ? איפה עניין פיקוח הנפש כבוד הרב ?
* אחד   01/04/10 | 15:57
אתה מפגר.
אתה נוסע בשבת ומצפה לאישור מהרב לאותת בגלל "פיקוח נפש"?! אל תסע מלכתחילה,וגם אל תאותת.
* תמר   01/04/10 | 17:52
זה היה עניין מטאפורי
תחליף את האיתות להדלקת רדיו ואז לא תעבור עניין פיקוח הנפש (nice try)...
* ישראל   02/04/10 | 04:07
הוא גם יכל לומר ניגוב אחד פחות בווישר.
הוא נתן את עניין האיתות לשם הדוגמא ולא במסגרת שום המלצה.הבנת הנקרא בסיסית.
* טלי   02/04/10 | 10:41
33. כל תנועה נרשמת
כדאי לנו לאסוף מצוות כמה יותר, וזה לא קשור לזה שאנחנו גם עושים עבירות שעל זה צריך לחזור בתשובה בנפרד, אבל כל מצווה שאנחנו עוים יכול להוסיף לנו הרבה גן עדן, ולחסוך מאיתנו הרבה עוגמת נפש בעולם הבא.
* יהודי כמו כולם   01/04/10 | 15:52
32. טעות.
צריך להבין שכשנגיע לשמים אחרי 120 שנה נקבל על כל עבירה בנפרד עונש, ועל כל מצווה בנפרד שכר. ואז נשמח על כל מצווה הכיקטנה, ונצטער צער גדולמאוד על כל עבירה. ולכן,ברור שכל מצווה שאפשר לקיים כדאי מאוד ואלי אפילו זה יחזק את האדם לקיים יותר מצוות.....
* יהודייה   01/04/10 | 15:31
היית שם שאת יודעת?
* בר   01/04/10 | 16:00
חחחחחחחחחחחחחחחחח צודקת
* אני   01/04/10 | 22:22
31. לא ייאמן..
כמה שמאלנים תל-אביבים יש פה??אתם בכלל קוראים לעצמכם יהודים??ואם כן במה זה בדיוק בא לידי ביטוי רק בזה שעשיתם מילה??תתביישו לעצמכם!!קצת אינטיליגנציה והשכלה על היהדות שלכם..די להכניס לראש רק טראש וזבל אמריקאני אתם לא חושבים שיש קצת מעבר בעולם הזה..מאקו כל הכבוד תמשיכו כך קצת אי של שפיות בתוך כל הזבל!!1
* אחד שקצת חושב..   01/04/10 | 15:26
צודק..!!!!!
כול מילה אמת..!!
* אני   01/04/10 | 19:02
30. כתבה ממש טובה נהנתי ו..
אני גם חושבת שעדיף לעשות מה שאפשר ומי שלא יכול זה בסדר למשל אני עושה את חלק מהמצוות ואני מרגישה טוב עם עצמי על מה שאני עושה נהנתי ליקרוא יפה מאוד מאקו תמשיכו כך :]
* עדי    01/04/10 | 15:20
29. יש כמה סוגים
אם אדם הוא בכלל לא דתי אבל רוצה לעשות משהו סמלי יהודי, אבל לא בצורה אודתוקסית כמו למשל לשמור כשרות אז סבבה. הוא לא מתיימר לעשות זאת בצורה אורתודוקסית או בגלל ציווי דתי או קיום מצוות כדי לקבל נקודות למעלה או משהו כזה, הוא שומר כשרות בשביל עצמו ובשביל סמליות כזאת או אחרת. אבל אם יש אנשים שמתיימרים לעשות דברים בצורה אורדותוקסית בשביל לקבל נקודות למעלה או שטות כזאת או אחרת והם בוחרים רק מה שבא להם וקל להם זה פתטי בעיניי. אף אחד לא יכול לקיים תריג מצוות, ואם הוא מנסה כמה שיותר, ואפילו נכשל במה שלא יכול וקשה לו זה בסדר, אבל אם הוא בוחר לו מה שטוב לו לכיף שלו זה פתטי. נ.ב. אנוכי אתאיסט לא מאמין באלוהים שחושב שדת זה השטות הגדולה ביותר בעולם,אבל עדיין יש לי דעה ואני מביע את דעתי בנושא שלדעתי יש דתיים שיסכימו איתה לא פחות מאתאיסטים.
* אני   01/04/10 | 14:16
28. פשוט תענוג
מאקו, דודו כהן, כתבה מצויינת. תענוג לקרוא כתבות כאלה במאקו. מספיק שאדם אחד יזכה בזכותכם, קניתם חיי נצח . עלו והצליחו.
* דניאל רותם   01/04/10 | 14:01
קיום חלק מהמצוות
לא חייבים להיות טוטאליים
* נירה   01/04/10 | 15:17
27. אחלה כתבה
* g   01/04/10 | 13:53
26. משהו קטן שלמדתי פעם בשיעור תושב"ע
המורה שלי לתושב"ע לימד פעם שאין אדם המסוגל לשמור על כל תרי"ג המצוות לאורך כל חייו, ושיש כל כך הרבה מצוות על מנת שהאדם החוטא אשר פספס מצווה יזדקק למחילה מהקדוש ברוך הוא, ויפנה אליו, שהרי אין קיום לקב"ה אם אין אנשים שמתפללים למחילתו... העובדה שקיימות כל כך הרבה מצוות שלא ניתן לקיימן, היא היוצרת את התלות ההכרחית והדו סטרית בין האדם לאלוהיו... נחמד, לא?
* שירה   01/04/10 | 13:37
יפה מאוד, אהבתי :)
* ר   01/04/10 | 22:26
25. טעוות לחבר בין מעשיהם של אנשים לדת
אנשים גם אם דתיים הם בני אדם,הם בחרו לקיים את הדת הם לא הדת.אם אדם מתנהג לא כפי שהדת אומרת אין זה אומר שהדת גרועה.
* מירי   01/04/10 | 13:13
מירי צודקת ! תגובה לעניין (מספיק להכללות)
לא צריך לשנוא את הדת בגלל דתיים
* לא צריך לשנוא את הדת בגלל דתיים   01/04/10 | 16:47
24. ואם אני חצי חצי,כלומר שתי דתות שונות?????
אם יש לי שתי דתות שונות מה לעשות?זה קשה..כל עוד אני לא יבחר דת מסוימת..
* ......................   01/04/10 | 13:10
תבחר את הדרך שלך
תעשה מה שנראה לך נכון, תהיה בן אדם ותשמור על דרך ארץ. דרך אגב, זה נקרא פולותאיזם.
* ר   01/04/10 | 22:28
23. כתבה יפה נהניתי לקרוא והשכלתי
* כל הכבוד מאקו   01/04/10 | 13:06
22. אדוני הרב, דיברת עם אלוהים?! אתה יודע על מה סולח ומה לא?!
הרבה שטויות נאמרו בכתבה זו. ראשית כל איננו מצווים בכל תרי"ג מצוות כי תרי"ג מצוות כוללת גם את המצוות שרק כוהנים ולויים מצווים בהם. שנית, כפי שדבר אחד נכון נאמר שכר עבירה עבירה ושכר מצווה מצווה. באשר לטענה שאם אדם בוחר במודע מה נראה לו ומקיים רק מה שנראה לו ולא מתוך זה שקשה לו זו אחת השטויות הכי גדולות שנאמרו בכתבה. אדוני הרב, ממתי אתה עורך חשבונותיו של אלוהים?! מהיכן אתה יודע איזו מצווה חשובה לו יותר ואם לא קיימת אותה מתוך קושי אז הוא מוותר לך?! אולי לא מעניין אותו אם אתה לא מסוגל לקיים את כל המצוות ודורש ממך לקיים את כולן עד הפסיק האחרון?! אתה כבר החלטת לסדר לו את העניינים לפי צו מצפונך?! מוכרת לך האימרה: "הבא על אשת חברו חייב כרת ויש לו חלק לעולם הבא, המלבין פני חברו ברבים כאילו שפך דמים ואין לו חלק לעולם הבא"?! אחד נאף והשני "בסה"כ" העליב מישהו. לכאורה הניאוף הרבה יותר חמור, אולם היהדות קובעת שהבא על אשת חברו עדיין יש לו חלק לעולם הבא והמלבין פני חברו אין לו חלק לעולם הבא. ולהשקפתי כיהודי חילוני. אדם חי גם בסמלים. יש אחד שספר תורה בשבילו זה הדבר הכי קדוש על פני אדמות כאילו ירד משמים ואם הוא נופל הוא צם 40 יום, ויש אחד כמוני שלא מתעלם מהעובדה שזו חתיכת עור של בהמה שהתפלשה ברפש של עצמה ועברה עיבוד במפעל שאתה יכול בוודאי לתאר את ריחו, ואז סופר כתב על אותו עור טקסטים יהודיים עתיקים. יש אחד שדגל ישראל בשבילו זה כמו ספר תורה בזמן שאף זה חתיכת בד שבזמנים האחרונים מיוצרת בסין וסביר להניח שהסינים מייצרים גלילי בד ענקיים ואומרים זה ישמש לייצור דגל ישראל וזה ישמש לייצור תחתונים. מדפיסים על הבד שני פסים ומגן דוד והרי לך חתיכת סמרטוט שאם תבזה אותה תלך לכלא. כל זה ברמת הסמלים. אני כיהודי חילוני ובמיוחד כנכה צה"ל רוצה מדינה יהודית. יש לי סמלים שאני חי בהם. למרות שאיני מאמין שיש בכלל אלוהים, בחיים לא אוכל חזיר. לא בגלל שאני חושש מה יקרה לי בעולם הבא, אלא בגלל שיש לי סמלים. ואם אותי מעניין לקיים דבר מסוים בדת ולא מעניין אותי לאכול עוף "חלק" שעבור העוף, הרב שמשגיח מקבל יותר ממה שהמגדל קיבל על כמה חודשי עבודה אתה לא תגיד לי שהכל לא שווה. ומעבר לכל השטויות שחירטטת מכיר את המושג "אדם קונה עולמו בשעה אחת"?! תפסיק להיות החשבונאי של אלוהים ואל תגיד שמי שקשה לו לקיים "לא תרצח" זה בסדר ונסלח כי קשה לו אבל מי שמתוך בחירה בוחר לא לקיים מצוות מעשרות עדיף שלא יקיים כלום. לא התפקיד שלך לומר למה האל התכוון ועל מה הוא מוותר ועל מה לא. אתה יכול לומר מה התורה מתירה ומה אוסרת אבל לא לכמת מצוות שאין עמידה על חומרתן בדת כמו מצוות שנכתב שהעובר עליהן חייב בארבע מיתות בית דין. בזמן שאתה מקיים מצוות בכדי לקבל שכר אני עושה אותן שלא על מנת לקבל שכר, (ואיני מתכוון לכסף). אז מה יותר חשוב, המצוות שאני בוחר לעשות כי אני רוצה לעשות אותן או המצוות שאני "מצפצף" עליהן כי "קצת קשה לי לעשות אותן", ו"לא כ"כ מסתדר לי" ואני בוחר רק מה שמסתדר לי עם לוח הזמנים או כל סיבה אחרת?!
* מה השטות שיש הבדל אם אני נמנע כי קשה לי או מבחירה?   01/04/10 | 13:02
קצת נסחפת...
* יניב   01/04/10 | 13:50
21. הדת הזאת מזויפת
"לשמור שבת","לצום ביום כיפור" הם דברים יותר חשובים מלהיות בנאדם טוב. ולראייה - אם אני לא צמה ביום כיפור אני בנאדם לא טוב.אבל אריה דרעי שפשע הוא בסדר גמור כי הוא שומר שבת. תסלחו לי אבל בעיני זה מזויף.
* סתם מישהי חושבת   01/04/10 | 11:53
לא הדת מזוייפת, אלא בני האדם מזייפים אותה
אם דרעי או כל אדם אחר הוא תירוץ שלך שכל הדת מזוייפת...הרי שאינך יודעת כלום על הדת שלך. חבל. הרי המצווה הכי חשובה "ואהבת לרעך כמוך". יש עוד מצוות, כמו השבת והכשר... אך זו המצווה החשובה ביותר. ועל כן, להזכיר את דרעי או מישהו אחר כתירוץ.... נשמע לי קצת לא לעניין. שיהיה לך חג שמח
* חוה   01/04/10 | 12:30
בואי נעשה קצת סדר...
דבר ראשון, אף אחד לא אמר כאן שאריה דרעי הוא בסדר גמור. שנית, לאף אחד מאיתנו אין פטור מכלום. אם אני לובש שחורים ומגדל זקן, לא עושה אותי ליותר טוב או למחוסן מפני עבירות ובטח לא מפני משפט. להיפך - זה רק מגדיל את הציפייה ממני. אנשים הם אלו שיוצרים את הרושם שאנשים מסויימים "חסינים" בשל מעשיהם. אבל מי שמאמין בבורא, מאמין שהוא רואה ויודע הכל. ואם את בנאדם טוב אז תהיה בטוחה שיודעים את זה למעלה. זה לא אומר שאת אוטומטית פטורה ממצוות אחרות, בדיוק כמו שלאריה דרעי אין פטור, ולראייה, אריה דרעי חטא והוא משלם את הדין. חג שמח!
* איתי   01/04/10 | 12:37
ממש לא מזויפת
אריה דרעי פשע ועל כך ישב בכלא. אני כדתייה לא מכירה דתי אחד שיאמר שהאדם נמדד בקיום מצוות- ואם יש כזה הוא צריך לעשות בדק בית דחוף.... אדם רע או טוב נמדד באופי שלו- לא במספר המצוות שהוא מקיים.
* דתייה- או משתדלת ליהיות   01/04/10 | 12:59
אתה כ"כ טועה
נכון, יש לצום ביום כיפור ויש לשמור את השבת אבל שום דבר לא קום ללהיות בן אדם.... אם היית קורא קצת הייתי מבין שפיקוח נפש דוחה שבת, שחיים של בן אדם, עזרה לבן אדם בכל מצב חשוב בהרבה יותר מלקיים את המצוות.. נכון שיש את החרדים שמגזימים, אבל בסכ"ה הרוב שאלה חובשי הכיפות הסרוגות והשחורות הם בני אדם טובים התורה מנחה אותך להיות דבר ראשון בנאדם טוב
* M   01/04/10 | 14:37
20. כמה שיותר ....
כל מצווה שאדם עושה זה זכות בשבילו אפ"י שעושה עבירות צריך להשתדל כמה שיותר אבל לכל אדם יש נפילות ולא לומר אני לא שומר תורה ממילא אני יאכל חזיר אפ"ילא לעשות עבירה זה מצווה ויתחשב לאדם לעתיד לבוא
* אוהב עמו באהבה   01/04/10 | 11:40
19. כתבה נהדרת!!!
* לירי   01/04/10 | 11:39
18. אני ממש אוהב את הכתבות האלו
שופך אור על מה שאני רוצה לדעת
shinaaa   01/04/10 | 11:33
17. סוף סוף מאקו מכניסים כתבה עם קצת שכל!!! רוצים עוד
* טל   01/04/10 | 11:27
16. כתבה ברמה
סוף סוף מאקו משהו ברמה בלי רכילות בלי שפיכות דמים ובלי גילוי עריות
* מייקל    01/04/10 | 11:25
15. לא יאומן שדנים בשטויות האלו-בלבולי מוח
זה אכן מיותר לשמור כשרות כמו שזה מיותר לשמור שבת.
* מפלצת הספגטי   01/04/10 | 10:30
בקרוב יופיעו עליך בצורת כרס :)
* ספגטי זה הכי מיותר   01/04/10 | 12:31
14. זה כמו לקחת רק קצת כסף מהכספת
אפשר להסתכל על התרי"ג מצוות כאל שליטה בתאגיד. אם יש לך את כולם יש לך לא רק כמות גדולה של מניות אלה גם פרמיה של שליטה. אבל לוותר כליל זה כמו שלא לקחת שום מניות כלל....וחבל, כי זה לא כל כך קשה!
* רון   01/04/10 | 09:59
13. אין בעולם אדם שמקיים תר"יג מיצוות .......
אין דבר כזה דתי, ואין דבר כזה חילוני, צריך לקיים כמה שיותר מצוות , אם אתה " דתי" ששומר שבת כביכול, מספיק שהלכת להיתפלל בבית הכנסת וגזלת ממישהוא לעלות לתורה או שהלבנת פניו של אדם ברבים , כל הדתיות שלך לא שווה גרוש, ןאין מחילה על הלבנת פנים, מאידך יהודי צריך שיהיה לו מסורת וקשר לתורה ע"י תפילה והנחת תפילין, זהב = זה ההולך באמצע.
* שלומי נתניה   01/04/10 | 09:56
יהלום
אים זהב זה ללכת באמצע אז יהלומ =יה לך ל תורה ו מעשים טובים
* יהודי    01/04/10 | 10:19
לחזור בתשובה
התעררו משיח בפתח
* מוטי   01/04/10 | 10:19
באיזה פתח?משיח גם לא מטלפן
* חזרתי בלי תשובה....   01/04/10 | 10:32
לא צריך לקיים שום מצוות
* כי אין אלוהים. המצאה של בני אדם.   01/04/10 | 14:08
תעשה טובה ותשמור את המחשבות שלך לעצמך..!!!
תעשה טובה ותשמור את המחשבות שלך לעצמך..!!! ://///
* אני..!!   01/04/10 | 18:58
אז איך תסביר את השינוי וחוסר המזל באמצע החיים
* בתיה   05/04/10 | 11:37
12. כתבה מצוינת
* מתן   01/04/10 | 09:42
11. היהדות
תמשיכו כך
* מיכל   01/04/10 | 09:29
10. פייר מאקו, סחטיין עליכם
* רותם   01/04/10 | 09:29
9. ככה...
נו באמת...ה"תשובות" בכתבה ממש לא מספקות אותו ומבטלות כל אופציה לפרשנות אישית לתורה, מה שלגיטימי לדעתי.מבטל כל דרך של אדם לא דתי לפעול בעצם.. אנא פרסמו את תגובתי הלא אוהדת למרות הכל!
* אני   01/04/10 | 09:29
או הכל ולא כלום
זה לא עשיר או עני, שמן או רזה, גבוה או גמד. יש "דרך המלך" או "שביל הזהב". אם מחפשים הכל או לא כלום, בדרך כלל הולכים על ה"לא כלום" כי זה הכי קל..
* זה לא בשר או חלב   01/04/10 | 12:33
8. שכר מצווה ושכר עברה העיקר לעשות מצוות כמה שיכולים לחטוף מצוות
* רוני   01/04/10 | 09:26
7. ואם החלטתי על דעתעצמי בלבד (חס וחלילה!!!)
שמצווה מסויימת לא רלוונטילת לימינו ולחיינו כפי שהיא מבוצעת כיום?? אסור לי? ואם באמת אני רוצה לשלוף מהתורה "מה שבא לי" לפי פרשנות שלי?? לא מפני ש"מתחשק" לי אלא מנסיון לשנות את הדרך השטחית בה מבצעים מצוות היום כדי "לצבור נקודות למעלה" ולא כדי באמת להבין את מוסר ההסכל בכל מצווה, שגם הוא לא תמיד מושלם ורלוונטי לימיינו אבל בסוםו של דבר...חשוב להיות אדם טוב, להעביר אהבה לסובביך ולקבל הכל באהבה ולגרש שנאה, מה שלא קורה לרוב... חג שמח
* אני   01/04/10 | 09:19
מנסה להשיב
נראה לי שהכוונה הכללית היא כל עוד אתה בשאיפה להתקדמות, אם לא במצווה הזו אז באחרות - הכל בסדר :-)
* דקלה   01/04/10 | 11:02
גם בצבא אתה לא עושה מה בא לך
כי אם כל אחד יתן דיעה ופרשנות משלו. זה יגמר באסון. לכן יש פקודות שאף על פי שאתה בטוח שהינך צודק. יש מפקד מעליך. כך ביהדות. בהחלט יש רבנים שטועים. אך אם לאורך ההיסטוריה היו סוטים מהעיקר. היהדות לא הייתה שורדת. תחשו בהיגיון. לכל אורך ההיסטוריה רצו להשמידנו. אין דרך טבעית להסביר את הישרדתנו. חייב להיות לזה גורם שמיימי. אנשים מוכנים ללכת לשמוע נזיר בודהיסטי. ולא רב. כי יודעים שבמידה והרב יצא צודק. יהיו להם נקיפות מצפון על זה שהם לא מקיים את האמת. לכן הם מעדיפים מראש להימנע מכך ולתקוף את הדת.
* צבא   01/04/10 | 14:36
6. סחטיין מקו סוף סוף כתבה עם קצת תוכן... אשריכם
* שני    01/04/10 | 08:36
5. סוף סוף כתבה עם תוכן! כל הכבוד למאקו
* חגית   01/04/10 | 08:09