הורים
תגובות (53 תגובות ב-28 דיונים)
28. הפרעת קשב
איך מגיעים לד"ר סול? טלפון כתובת וכו
* ליאורה   19/10/14 | 14:53
27. ברור שיש דבר כזה לכווולם
הדרישות בעולם המערבי,מחסור בסמל הפנוי לעוד כהנה ואחרים מביאים למצב שגם לגדול הדור תהיה בעיית קשב ו\או ריכוז כלשהי. שיפסיקו לתת לילדים ללמוד עד 18:30 בערב בבית הספר,שיפסיקו להעביד הורים בלי סוף כאילו שאין חיים אחרים. ואז כולם יהיו קשובים יותר, רגועים יותר ו מרוכזים יותר
* רן חן   03/02/14 | 11:37
26. זה רק התנהגות מוחית, ולכן אימון מוחי עוזר
אחרי שעשיתי על עצמי אימון מוחי בשיטה של אטנגו הבנתי שאפשר להקל על רוב הקשיים. מסכימה עם הרופא שזו לא מחלה
* סמדר   24/01/14 | 02:58
25. יש דברים בגו אבל
המאמר מעניין, וברוב המקרים צודק, הביעה היא התקופה. היום להורים המערכת הפוליטית לא מאפשרת להם באמת לטפל בילדים. היום הדור הזה רוצה ילד אינסטנט, ילד שילך בתלם שמכתיבה החברה, מערכת החינוך. רבים מהילדים שלא מסתדרים עם שיטות הלימוד, מופנים לאבחונים. האמת האבחונים ברוב המקרים נעשים על ידי אנשים שלמדו לימודי תעודה וגם תואר שני, אבל אין להם ניסיון מחקרי על התופעה, ולכן האבחונים הם בהתאם. הפרעת הקשב, או קשיי הלמידה, וגם השובבות הם תולדה של מספר גורמים, גורם נורולוגי, שעל ידי אימון חיזוקים, ואסטרטגיות אפשר לעקוף אותם, ולחוש חיוני. קשיי הלמידה, עם היד על הלב הורים, אתם תמיד מבינים את חומר הנלמד על ידי ילדיכם? קשב, האם אתם מבוגרים, בכל שעה משעות היום מסוגלים להתרכז ריכוז עמוק? אז מדוע אנחנו דורשים מהילדים זאת? קשב, כמה פעמים קרה שלא הקשבתם הורים? בשביל זה תקבלו תרופה. כבעלת ניסיון עם עצמי ועם ילדי, מעולם לא הסכמתי לקבל תרופה, מעולם לא הסכמתי להקלות לילדי, כן עמדתי על כך שיעשו את המטלות הלימודיות בדרכם. אני לא מצטערת על שעות מחנכת שהייתי במערכת החינוך, אני שמחה שיהיה לי את הכח לעמוד מול כל המלומדים ולהתעקש על דעתי ועל דרכי, כי היום ילדי הם לא נטל על החברה, היום הם יודעים להתמודד עם התופעות, והיום הם משתמשים בניסיון זה עם נכדי. אני מחזקת חוקרים שחושבים בכיוון להביא מחקרים שמחזקים את גישתו של כותב המאמר.
* פוגני   15/01/14 | 16:28
24. פעם היה ברור יותר ששמים למופרעים תרופות הרגעה
אם הילדים מופרעים ולא משנה מה הסיבה אז קל וחומר לתת להם תרופות הרגעה ובא שלום על ישראל... למזלנו היום כל הילדים מופרעים וגם כל ההורים מופרעים וכל המדינה מסוממת ושלום עוד אין פה וגם לא יהיה בקצב הזה
* לקי   12/01/14 | 22:42
23. יש שיטה חדשה בשם 'תאגיה' שמתורגלת בבי"ס ומאוד עוזרת
תרגילים קצרים של תנועת שמתרגלים גם בכיתו וגם מחוץ לכיתות, שפשוט עושים מייד שקט, הילדים לא מוסחים ומפסיקים לזוז בחוסר שקט. זה עובד מאוד יפה, טבעי ובעיקר מהיר.
* דלית   12/01/14 | 14:14
נו באמת. סלט של כל מיני עם שום דבר
האיש לא מסיר רקע ולא עומק אלא משתמש במילים מפוצצות בכל משפט "קוד גנטי" "אנרגיה פנימית" וכו' אפילו השם "תאגיה" מקבל שני פירושים שאפילו סותרים במהותם. בקיצור רקדן שרלטן
* ליאור   17/11/14 | 23:00
22. חשוב, תכנסו!
לדעתי האיבחונים המילוליים הם אלו הגורמים לאבחון שגוי. בתי היא תלמידה מחוננת, שקטה ורגועה, והיא סובלת מהפרעת קשב וריכוז (ללא היפראקטיביות) .אנחנו שמנו לב לכך כאשר בבית היא לא הצליחה להתרכז בהכנת השיעורים, ושהיינו מדברים איתה והיא הייתה שוכחת מה אמרנו לה, כאילו היא לא הקשיבה. המורים לא שמו לב כי היא תלמידה שקטה והוציאה ציונים גבוהים. לקחנו אותה לאבחון על ידי המכשיר המצוין בכתבה EEG, ולפי המכשיר יש לה הפרעת קשב חמורה ביותר. קבענו תור לנוירולוג של קופת החולים, והוא אמר שנמלא דף , עם שאלון קצר שהשאלות בו הם על היפראקטיביות ולא על הפרעת קשב. גם המורה הייתה צריכה למלא את הדף, ולפי השאלון אין לה הפרעת קשב, הנוירולוג שהלכנו אליו חסר מקצועיות, תוך חמש דקות של קריאת השאלון, ללא אבחון הילדה עצמה, הוא פסק כי אין לה הפרעת קשב ולא קרא את הדפים של האבחון שעשינו על ידי המכשיר. הלכנו לנוירולוגית בעלת שם באיכילוב, שדיברה איתנו ושאלה לגבי ההפרעה, ועשתה לבתנו אבחון כמו שצריך ולא חפיף, התייחסה לדפים, ולא נתנה לנו שאלון. צריך ללכת לנוירולוג מקצועי שלא תוך כמה שניות קובע, והכי חשוב - אל תסתמכו על השאלונים. אנחנו לא בפינדלנד שיש כמה מורים בכיתה ו12 תלמידים והמורה נשארת איתם עד לסיום התיכון ועוברת הכשרה מיוחדת ומכירה כל תלמיד ותלמיד יותר טוב משהתלמיד מכיר את עצמו. אנחנו בישראל, שיש 40 עבריינים קטנטנים בכל כיתה, מורה שמוציאה תעודה בעזרת קשרים, שנמצאת איתם בקושי שנה ועסוקה לטפל בבעיות משמעת. אז השאלונים מיותרים לגמרי וגם לא נכונים כלפי כל ההפרעות.
* מימי   08/01/14 | 15:48
נשמע כמו הבת שלי
מה עשית כדי לעזור לה?
* מאמא   08/01/14 | 18:36
כשאמא לא עונה לך על כזאת שאלה
תביני שזה טרול ממומן
* אבא   23/03/18 | 08:06
21. למה ילדים מקבלים ריטלין? רוצים את האמת בפרצוף?
כי למערכת החינוך אין שמץ שלמושג איך לטפל בילדים עם הפרעות קשב וריכוז...המורות מתקשרות בחוסר אונים להורים....בוכות להם שהוא מפריע ולא מקשיב בשיעור....ההורים עובדים עד השעה חמש ואין להם סבלנות לילד שלהם אחרי העבודה...אז הם הולכים לרופא המשפחה שמעביר אותם לנירולוג שמקבל עשרות פניות ביום מהורים מתוסכלים...וישר נותן מרשם של ריטלין. ואז הילד המסומם הולך לבית ספר...והמורה שמחה! אני אמא לבת עם הפרעות קשב ...לא לקחתי ולא אקח לאבחון....לעולם לא אתן ריטלין! אני מחזקת את הבת שלי כל יום כל היום....זו עבודה קשה!!!!! ושהמורה מתקשרת אז אני אומרת לה שתתין לה חיזוקים על דברים שהיא עושה טוב ושלא תעז!!!! לתת לה עונשים כי זה לא עוזר ורק מתסכל את כולם זה עובד ...לאט לאט וקשה אבל מניב תוצאות מצוינות. הורים ...די עם הרטלין הזה...זו הדרך הקצרה לצרה ארוכת טווח.
* אימוש   07/01/14 | 16:26
צודקת למעט "ושלא תעז!!!! לתת לה עונשים"
ילדים מאתגרים, חמים ומהממים וחייבים שיסמנו להם גבולות. זקוקים לחיזוקים רבים אבל בלי גבולות זה לא עובד..."העונש" צריך להיות מיידי ורלונטי לפעולה החריגה...ותוך חזרה על מתן ההסבר ווידוא שהילד הבין מדוע נענש.
* XXX   08/01/14 | 08:56
20. לא הבנתי מה הפיתרון שלו במקום תרופה???
* חני   07/01/14 | 13:31
כישורי חיים.
והרבה מהם
* מישהו שמבין   07/01/14 | 20:32
19. רק למי שיש הפרע קשב יכולה באמת להבין שזה לא שטות!
מי שבאמת חווה הפרעת קשב וכמה קשה להתרכז במהלך שיחה , הרצאה או מבחן יכול להבין כמה זה קשה. לכל המתייפייפים שחושבים שזה המצאה- אני בטוחה שלכם אין הפרעה!
* אידי   07/01/14 | 13:04
נכון מאוד
מסכימה.
* ADD   07/01/14 | 17:49
כל מה שנאמר הוא שהטיפול הוא אינו תרופתי או לא בהכרח ריטלין
* XXX   08/01/14 | 08:57
צודקת לחלוטין!!
* טל   08/01/14 | 14:16
18. ריטלין הוא תרופה והפרעת קשב היא סימפטום ולא מחלה
הפרעת קשב וריכוז היא ותרשתית וקשורה לחוסר איזון מסויים במוח, ואם אפשר לאזן בעזרת תרופה, אז למה לא?! כשכואב הראש, למשל, לא לוקחים תרופה?? למה כולם צועקים: "סם","נזק" וכד'??!
* רלי   07/01/14 | 11:30
זו לא תרופה אבל בסדר.......
תרופה זה לוקחים וזה נעלם לתמיד. זה "חיסון"
* הכריש   07/01/14 | 12:28
זה סם מסוכן! אתם פושעים!
* ר   07/01/14 | 14:09
תגיד לי כשתהיה הוכחה לחוסר איזון הזה
כי את הקישקוש הזה שמעתי מפסיכיאטרים שהמטופלים שלהם כבר בקבר. זה הקישקוש של כל פסיכיאטר בימינו,מה שלא מוצאים בFMRI או MRI מגבשים בתאוריה אחרי שנתנו לילד 5 שנים כדורים.
* מישהו שהיה שם   07/01/14 | 20:29
17. שטויות. הכתבה הזו בסה"כ מציגה מצב של רופאים לא מספיק מקצועיים.
מי שהולך לרופא מקצועי לא מקבל איבחון של שתי דקות ובד"כ מקבל גם טיפולים נוספים לריטלין. הבעיה שהטיפולים ההתנהגותיים לוקחים שנים והילד צריך לחיות בעולם בינתיים. כל מקרה הוא שונה, יש רמות שונות וסוגים שונים של הפרעת קשב. לי יש ילד אחד על ריטלין והשני בלי. אבל זה שעל ריטלין לא היה יכול לחיות בלי זה. כך שכל הדוגמאות של אלה שהצליחו בלי - חסרות משמעות לגבי מקרים קיצוניים יותר.
* אמא שנותנת ריטלין   07/01/14 | 11:23
16. בתור אחת שסבלה
בחטיבת הביניים איבחנה היועצת האירגונית בבית הספר שלי שיש לי הפרעת קשב וריכוז, המליצה להוריי ללכת לאיבחון. המחנכת שלי ואמא שלי עבדו קשה כדי לתעל את ההפרעות לדברים טובים שאהבתי לעשות וכך למדתי להסתדר ולחיות עם ההפרעה. יש לציין שמדובר על לפניי כ 20 שנה אז לא חילקו רטלין בכזו חופשיות., סיימתי תיכון עם ציונים מוצלחים, תעודות הצטינות בכמה תחומים שאהבתי וגרמו לי לרצות להיות במסגרת. בצבא הבינו גם כן שיש לי סוג של הפרעת קשב והיפראקטיביות אבל לשם כבר הגעתי עם מעט ניסיון והצלחתי להשתלב ללא בעיה. הכל תלוי במידת מעורבת ההורים והסביבה, גלו במה הילדים שלך טובים, איסה תחומים מעניינים אותם ותנו לנם לפרוח שם. אצלי זה עבר נהדר. היום ההפרעה לא קיימת בכלל רק הרצון להצליח בתחום שסיגלתי לעצמי
* מאובחנת מהעבר   07/01/14 | 10:20
15. כנסו ותגלו את האמת הכואבת על הריטלין
בני אובחן כילד עם בעיית קשב וריכוז בכיתה א'. סרבנו לתת לו ריטלין וטיפלנו בו במהלך השנים בטיפול התנהגותי ללא תרופות ע"פ ספרו של פרופ' שטיין מארה"ב הנקרא: "ריטלין אינו התשובה- טיפול התנהגותי..." שטוען כבר שנים רבות שלילדים המאובחנים כבעלי בעיית קשב וריכוז אין שום בעיה נוירולוגית אלא מאפייני אישיות מסוימים שניתנים לשינוי ע"י טיפול בהתנהגות. עבדנו עם בננו ע"פ השיטה ואכן נעלמו להן הבעיות, היום הוא בכיתה ו' וכשאמרתי למורים שהוא אובחן כילד עם בעית קשב הם לא האמינו לי. הילד יושב רגוע בשיעורים ולומד. את המוטיבציה ללמידה והאמונה שלו ביכולתו להצליח ללמוד גם כן היה צריך לחזק בו. זה נעשה ע"י אהבה רבה , אמונה ביכולת שלו להצליח ככל ילד ופרסים שמאוד רצה. בקיצור, אכן השקענו ואנו ממשיכים להשקיע בבננו אבל מאושרים מאוד מהתוצאות. יש לנו ילד שמח עם יכולות נפלאות. אפשר גם אחרת. צריך לחזור להאמין בילדינו וביכולות שלהם.
* לימור   06/01/14 | 23:24
אני מאושר שהורים בוחרים להרחיב אופקים.
הילד שלך יהיה יצירתי וחושב על דעת עצמו לכל חייו,בנית לו תשתית :)
* דור   07/01/14 | 00:54
ללימור
איזה כייף ונהדר לשמוע דברים כאלה. כל הכבוד לכם שהשקעתם בילד את זמנכם ועטפתם אותו באהבה וחיזוקים. הלוואי ונמשיך לשמוע עוד מקרים כאלה. אני הייתי ילדה עם בעיות קשב וריכוז. אבל בזמני בבית הספר( לפני 25 שנה) רק הוגדרתי כעצלנית. ורק בגיל 27 אובחנתי עם ADHD. היום, אני צריכה לעבוד מאוד קשה על הדימוי העצמי ועל הקשיים בריכוז, משהו שלא קיבלתי בילדותי. הילד שלך זכה. ישר כוח.
* עדי   07/01/14 | 01:55
תלוי מה רמת הבעיה ........
יש עם יותר יש עם פחות, אצלי כרגע ריטלין כבר לא מזיז לי
* הכריש   07/01/14 | 12:29
כל הכבוד להורים המעורבים
אבל זה לא סותר שאין בעיה נוירולוגית. הילד שלכם כנראה פרח עם הטיפול ההתנהגותי והרויח וכמובן גם אתם. אי אפשר לשלול עשרות שנים של חקר ובדיקות בלי סוף (אפילו שבדרך יש טעויות) בגלל איזה מקרה אחד ולהשליך על הכלל
* ליאור   17/11/14 | 23:04
אני עכשיו באמצע הספר
זה נראה ממש טוב מחכה כבר לסיים אותו בפעם השנייה ולהתחיל
* ספר מדהים   23/03/18 | 08:11
14. תגובה 7 את כל כך צודקת!!
* שיראל   06/01/14 | 22:02
13. הפרעות
יעל כהן, הוצאת לי את המילים מהפה!!
* אורית אפרתי   06/01/14 | 21:45
12. ריטלין
אני מורה בבית ספר. עשיתי מחקר פרטי משלי בבית הספר.המסקנה שלי היא שהקושי או הבעיה נובע בעיקר מהסביבה ולא מהתלמיד. יכול מאוד להיות שמערכת החינוך והסביבה הפיזית והתכנים צריכים להשתנות. שאם לא כן אז בעוד 20 שנה יתברר הנזק הקטסטרופלי שגרמנו לילדים שלנו.אני למשל נתתי לבן שלי ריטלין במשך חצי שנה בכיתה א' ולבסוף החלטתי על דעת עצמי להפסיק וכעט המצב לא הכי טוב שיש אבל בכל זאת בלי ריטלין ובלי תופעות לוואי ובלי הפתעות קשות שעוד יתבררו כאשר הילד יהפוך לאיש בוגר/מבוגר
* קוקיס   06/01/14 | 21:15
11. סובלת מיזה
אני לוקחת ריטלין וסובלת מיזה ממש זה גורם לי לא לאכול מפריע לי בשינה ומוריד את כל המצב רוח אבל בגלל השחשוב לה שאני אלמד היא מכריחה אותי לקחת את זה ! אני רוצה שימצאו לזה פיתרון שלא כולל תרופות נמאס לי!!!
* חסויה   06/01/14 | 20:25
10. יש מיעוט זעיר שאולי זקוק לזה - אבל הנהירה אחרי הסמים הללו מדאיגה!
* אמא   06/01/14 | 15:34
9. סם הסנפה לנרקומנים 10-30 שח כדור
מדהים איך מערכת החינוך לא מקשרת בין הסם הזה שנרקומנים צורכים להיותו סם להמונים שניתן לחסרי ישע
* ליבי   06/01/14 | 14:08
8. איך אפשר לומר - אין דבר כזה?
אפשר לצאת נגד תופעה של אבחונים שגויים. וזה נכון שהרבה נתפסים ב ADHD ובריטלין כפתרון לכל הקשיים. אני גם נגד האפשרות שדוחפים לכל ילד שלא יושב בשקט בשיעור. אך אין לשלול את ההפרעות לחלוטין יש ילדים/ מבוגרים שסובלים ואפשר להקל עליהם דרך טיפול בבעיות. אני לא אובחנתי בילדותי, ושילמתי על כך מחיר כבד בעיקר רגשי ונפשי במשך שנים רבות. בשנה האחרונה (כאשר אני כבר אמא ל 3 ילדים) אני מטופלת, ואני יכולה לומר בצורה מוחלטת שחיי השתנו וחל שינוי מטורף בתפקוד היומיומי. אני בטוחה שאם הייתי מטופלת מילדות חיי היו נראים אחרת.
* חן   06/01/14 | 13:28
הרוב המוחלט לא והעדויות המדעיות אומרות שלא
אז תחליטי אם לאפשר דיכוי מסיבי של הרגש לאנשים צעירים בידי לא אקמול אלא בידי כדור פסיכואקטיבי. ובנוסף אם הראייה לאחור שלך שאת תוהה בה לגבי הטיפול היא נכונה או לא בהסתמך על דברים אחרים שמנעו ממך לתפקד. אין כזה דבר שאדם משתוקק לסם. רק נרקומן משתוקק לסם. זה נשמע כמו סיפור מהאגדות ואף אחד לא ישתיק את העדויות שכבר צצות כאן והן יאמרו באופן אמיץ ומלא.
* דור   07/01/14 | 00:49
7. החשיבות היא בעצירת העדר
אינני יודעת אם נכון לאמר 0 % או שלא כי אני לא נוירולוגית אבל כמי שחיה בעולם המטורף הזה, מישהו צריך לצרוח - די!!!!!!! אנחנו, צעירים ומבוגרים, חיים בעולם בלתי אפשרי, עמוס גירויים, עולם המציב סטנדרדים מופרכים (פעם, ילד בן 4 לא היה חייב לדעת לכתוב את שמו כדי להחשב בסדר), סדר יום הזוי, חוסר שעות שינה. חיים באופן שנוגד את הטבע שלנו ואח"כ מחפשים לזה תרופות. תנו לגדול בשקט!!! כן, גם אתם מערכת החינוך.
* דנה   06/01/14 | 12:50
התגובה האהובה עלי!
* מלכי   06/01/14 | 13:57
נכון. עובדה שבאפריקה אין הפרעת קשב.
הם לא הישגיים כמונו ומערכת החינוך לא משגעת אותם עם מבחנים וציונים. הפרעת קשב קיימת רק בארה"ב ובאירופה.
* טלי   06/01/14 | 17:23
מצדיקה כל מילה!!!!
* אני   06/01/14 | 19:58
את צודקת. ממש ככה!!
* יעל   07/01/14 | 09:06
6. מרעילים ילדים תמימים עם סמים של נרקומנים והעולם שותק
* שלומי   06/01/14 | 12:32
5. כמה זמן יעבור עד שחברות התרופות יכפישו את הרופא הצדיק?
כל עוד הצלחה נמדדת ברווח כלכלי אין מנוס משיווק אגרסיבי או בשפה פשוטה כשמסתכלים דרך החור שבגרוש תמיד נפגוש ברמאים ונוכלים
* מנסה להבין   06/01/14 | 11:36
4. כל הכבוד למאקו על הכתבה פוקחת העיניים
עודף האבחונים משרת מטרות מסחריות, והייתי אומרת מילא, לולא התרופות שנותנים היו כל כך מזיקות
* לילך   06/01/14 | 11:33
3. כתבה מאלפת!!! תודה לך!!!!
* אני   06/01/14 | 10:59
2. הוא בסך הכל מדבר על איבחון שגוי
אין קשר ל"אין דבר כזה". ילדה שצריכה משקפיים אין לה הפרעת קשב אבל ילדה עם הפרעת קשב לא צריכה משקפיים, היא צריכה ריטלין.
* .   06/01/14 | 10:45
כן,היא צריכה מתילפנידאט,סם ממריץ :/
עד כדי כך משהו לא בסדר אצלך ?:( ועוד להשתמש במושג "צריכה" ... וואו ,אני נמצא בסרט אפוקליפטי שהשלטון בו כופה את זממיו על האזרחים או משהו ? הזוי...
* דור   06/01/14 | 12:41
הינה עכשיו כל ה"אנטי ריטלין" קופצים...
* hgk   07/01/14 | 09:05
אתה מורה???
"ילדה שצריכה משקפיים אין לה הפרעת קשב אבל ילדה עם הפרעת קשב לא צריכה משקפיים, היא צריכה ריטלין." המשפט הזה יוצא כל פעם שוב ושוב במערכת החינוך בארץ...עצוב וחבל
* מדענית   06/01/14 | 13:15
ריטלין זה סם הוא לא מרפא. איך יודעים שלילדה יש הפרעה?
האם יש בדיקה רפואית שמוכיחה זאת או שזו רק דעה של המורה שלה? ההורים שלה? הפסיכיאטר שלה? לעיניים יש בדיקה מאוד מדוייקת. לADHD יש רק "סימפטומים" ונוחות של מערכת חינוך חולה, הורים שמלחיצים אותם, מורים ללא כלים, ופסיכיאטרים נואשים שאין להם שום פתרונות מלבד השיווק האגרסיבי של חברות התרופות לאבחונים ואבחונים. 25% מהילדים מאובחנים בעוד שהמחקרים שהביאו לשיווק הסם הזה מדברים על 1-3% מהילדים. ייתכן ויש מחלה כזו. אבל כל עוד היא לא מוכחת אסור להרעיל ילדים בסם כמו ריטלין שהוא מסוכן מאוד. וגם אם יש להם איזו מחלה צריך לטפל במחלה, ולא לסמם אותם כדי להפחית סימפטום. עצם זה שאפשר לדון בכלל אם יש כזו מחלה מוכיח כזה זה לא מדעי. זה פשוט שיווק של סמים. בביליוני דולרים וכל מי שמתנגד לזה הוא "הזוי" וכו'.
* סימום ילדים   06/01/14 | 13:57
1. נמצא צדיק בדורו !!
* מדען   06/01/14 | 09:14