זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (12 תגובות ב-4 דיונים)
4. הרב זמיר, הרב זמיר, הרב זמיר... הוא גורו ואתם נוהרים אחיו
יש לכם מושג כמה מוזר זה נראה מבחוץ?
* אייל   27/04/10 | 22:21
מה רע ב"גורו" (כביכול) שנותן כלים לחיים טובים יותר?
כבוד הזולת, שמירה על מידות, אהבת הבריות, סיוע וגמילת חסד - אלה המסרים שלו. ואם אתה קורא לו גורו - דיינו. מעניין אותי מי הגורו שלך - כוכבי האח הגדול או כוכבי רוק 'אותנטיים'? בכל מקרה, הכי חשוב העולם הזה. כן, בטח. בסוף מתים, ואחרי זה כלום לא חשוב. רק עכשיו.
* נורית   27/04/10 | 23:59
אני מקווה שאת לא חושבת שהיהדות
היא הבעלים בטאבו של כל מה שפירטת עכשיו, כי אם כן, אז אנחנו בבעיה קשה. ולא מותק (אני מקווה שבעלך לא רואה, הטיבי את כיסוי הראש שלך...), הגורואים שלי הם לא כוכבי האח הגדול וגם לא כוכבי רוק אותנטיים. למרות שאני מאוד נהנה ללכת להופעות של כאלה. למען האמת, אין לי גורו משלי. אני גם לא חושב שצריכים לקבל את דעתו של אף אחד כמובנת מאליה. בטח לא של רבנים. במיוחד לא של רבנים. וכן, הכי חשוב העולם הזה. כי בסוף מתים. לא נעים, אבל בסוף מתים. ועדיף להתרכז בלחיות בעולם הזה, במקום להתכונן לעולם הבא. כי זה די פאתטי להאמין בעולם הבא. קצת פחות פאתטי מלהאמין בפיית שיניים, אבל עדיין.
* אייל   28/04/10 | 00:34
לאייל הנאור
היהדות היא לא הבעלים בטאבו - אבל היא מרכזת את כל הדברים האלה באופן מצוין, ברור, בעל הנעה לפעולה. אתה חושב שזה פתאטי להאמין בעולם הבא, ואני חושבת שזה הרבה יותר פתאטי לחיות בגישת "אכול ושתה ותצא לבלות במופעי רוק אותנטים כי מחר נמות". צריך להיות די יהיר ואטום כדי לחשוב שהכל נברא ככה סתם, שלחיים שלנו ברמה הנצחית יש משמעות כמו חיים של ג'וק, שלמורכבות של העולם, הגוף והנפש שלנו אין שום משמעות. חלל ריק. אם כך, אני מרחמת עליך. נורא מייאש ומדכא לחיות כך ללא סיבה (חוץ מליהנות ולנסות להעביר את הזמן בסבבה עד המוות). פתאטי בעיניי לא להבין שאנחנו מורכבים מגוף ומנשמה, ואחרי שהגוף מת - הנשמה עדיין קיימת איפושהו. זה כל כך ברור בעיניי. אתה לא מסכים? תהיה בריא. אתה חושב שאנחנו המאמינים פתאטיים? האמונה שלך היא הכי מגוחכת בעיניי, ואני אישה משכילה לא פחות ממך (תואר שני ומשרה ניהולית בכירה). חוץ מזה למה מפריע לך שאנשים מתחברים לרב זמיר כהן? כואב לך? עולה לך כסף? הידברות אפילו לא נתמכים על ידי המדינה למיטב ידיעתי (התיאטראות, המחול והסיף נתמכים פי אלף). אבל זה בסדר, תמיד יהיו מוישה אופניקים כמוך שרק מחפשים את הרע כביכול (רע = כל מה שהם לא מאמינים בו). מזל שאתה במיעוט, מזל שקולך לא נשמע. אתה מרגיש כמו שריד אחרון לשפיות? כן, בסדר. תמשיך להרגיש. ולהתמרמר. וגם אם כלום לא קיים - אני לפחות מאמינה במשהו. יש לי תקווה, יש לי משנה סדורה. ואיזו תקווה יש לך? תקווה שאחרי המוות המשמעות שלך תהיה כמו משמעות של ג'וק מת?
* נורית   28/04/10 | 14:11
איזה יופי של ניסוח, נורית. נתקלתי בו פעם
בוריאציה אחרת, האמת שממש לפני חודש. ואני בטוח שקוראים לך נורית. אני גם בטוח שבעלת משרה ניהולית בכירה כמוך - יש לה זמן להיכנס ל"מאקו רוח" ולהגיב. צריך להיות יהיר ואטום כדי לחשוב שאין משמעות למורכבות של העולם, הגוף והנפש? אני אמרתי את זה? איפה בדיוק? ממתי חוסר אמונה זה פאתטי ואמונה זה הדבר הכי הגיוני בעולם? עולם הפוך, אה? את בטח חושבת שזו חוצפה שהסמולנים שולטים בתקשורת כשהעם כולו ימני. כשנגמר השכל (או ההיגיון - אני לא זוכר את הציטוט), זה כבר אמר שולי רנד, מתחילה האמונה. החיים שלנו ברמה הנצחית אין משמעות, כי אנחנו לא חיים לנצח. הנשמה לא קיימת בשום מקום. אנחנו לא בגן ילדים, את אישה בוגרת, משכילה, עם תואר שני ומשרה ניהולית בכירה (או לחילופין עיתונאי מהצפון, מעניין מי). שום פיית שיניים לא תבוא. למה מפריע לי שאנשים מתחברים לזמיר כהן? כי זמיר כהן עומד בראש ארגון מחזירים בתשובה "שקט". פוסטרים עם שמו מעטרים לוחות מודעות, יש לו ערוץ טלויזיה, יש לו כתב חצר, אתר אינטרנט נרחב ואתר גדול שמשתף איתו פעולה, ולא מתוך פילנתרופיות. הרי מאקו פונה למכנה המשותף הרחב ביותר - וזה בין היתר האמונה. כולנו מאמינים, ברוך ה', הרי כולנו אומרים ברוך ה', בעזרת ה', הלוואי אמן וכו' וכו'. אז מי לא מתחבר לרוח, מיסטיקה, קצת ידישקייט? העובדה שהוא אולי ארגון החזרה בתשובה "שקט" ו"צנוע", אבל עדיין מטרתו היא לקרב חילונים ליהדות - וכמו שאפשר לראות בהידברות - גם נוצרים ליהדות. ואני שמח מאוד שהמדינה מממנת תאטראות (היא גם ממנת תאטראות דתיים, אם לא אכפת לך) של אשכנזים חילוניים מתל אביב שמביאים רק 30 איש לקהל - וואו, מוכר לי הטקסט הזה מאיפשהו, ספורטאים ישראלים וכל דבר שלא מצייר את מדינת ישראל בעולם כמדינה דתית עם גמלים, מתנחלים ופיגועים. וזה כולל ארגוני החזרה בתשובה שבסה"כ רוצים לפדות תינוקות שנשבו. לא אלך איתך עכשיו לחפש את מקורות המימון של התנועה הזו, אבל אני אישית מאוד מאוד מקווה שהתנועה הזו תסבול מגרעונות כספיים כמה שיותר גדולים. "צדיק ורע לו, חילוני מתל אביב וטוב לו", כמו שנאמר. ברור שזה לא יקרה והמדינה שלנו הולכת יותר ויותר לכיוון הדתי והמאמין, שזה ממש נפלא במזרח התיכון שלנו. מזל שאני במיעוט - וואו - קראת את המאמר כאן במאקו על עמיר בניון? נראה לי שדווקא כתבת אותו - וקולי לא נשמע. קולי נשמע, במקומונים תל אביבים, וב"וואלה" וב"הארץ", אבל בגדול את צודקת. הדתיים והערבים מתרבים הרבה יותר משמאלנים וחילונים יימח שמם, שמגדלים יותר כלבים וחתולים מאשר תינוקות של בית רבן. בדורות הבאים אנחנו החילונים נהיה זן נכחד, יהיה אסור לנשום כאן בשבת, מלחמות דת תפרוצנה כאן כל יומיים, ומי שיש לו דרכון זר הרוויח. אז כל הכבוד לך שיש לך משנה סדורה ותקווה. תתפללי לקב"ה שלך שהיא לא תתפוצץ לך בפרצוף. אגב, בוחן פתע - כמה סדרי משנה יש? התקווה שלי שהילדים שיהיו לי מתישהו יהיו מאושרים לחיות במדינה חופשית ויזכרו אותי כאבא טוב. ואולי גם להשאיר איזה חותם תרבותי בסביבה עם המוסיקה שלי. אגב, מוישה אופניק? לפחות לא קראת לי "מאגניב". יאללה דודו, לפחות תכתוב תחת השם שלך. נורית עלק
* אייל   29/04/10 | 22:02
אתה בטי הגדרת לעצמך מהזה אבא טוב
גם לי כואב עליך וגם על ילדיך, הכוונה שלך נהדרת אבל הדרך פגומה תפסיק לנסות להיות חכם מידי , כמוך קמו כל דור ודור ,שום דבר לא יעזור חבוב הדרך והמציאות היא אחת....בהצלחה
* "אבא טוב" עלק   03/11/15 | 09:15
3. הרב זמיר, הרב זמיר, הרב זמיר... הוא הגורו ואתם נוהרים אחריו
יש לכם מושג כמה מגוחך זה נראה מהצד?
* אייל   27/04/10 | 22:17
2. לא הבנתי כלום
הרב זמיר כהן הוא דברן מעולה, הרבה מילים.. פועל מפחד לא באמת נותן מקום למישהו אחר
* נילי   27/04/10 | 20:51
לייק
* אייל   29/04/10 | 22:47
1. אז איך יודעים?
הוא צודק הרב זמיר, כי היום באמת כל אחד קורא לעצמו מקובל ומלמד קבלה, כל גרפולוגית שיש לה את ספר הזוהר בבית היא גרפולוגית קבלית וכל רקדן ממציא ריקוד על פי הקבלה. אז איך יודעים? בני ברוך של הרב לייטמן זה קבלה אמיתית או לא? מרכז מודעות בנווה צדק והרב יובל אשרוב זה קבלה אמיתית או לא? אני מכיר מישהו במכללת אלימה בצפון שמלמד יוגה על פי היהדות, קוראים לו אסף משה בילר, עליו כן אפשר לסמוך? מצד אחד "אין אדם לומד אלא במקום שלבו חפץ" מצד שני אנשים יכולים לחיות בשקר ועיוות. אני לא חושב שיש רק דרך אחת בחיים ובכל זאת - מישהו יכול לעשות לי סדר?
* אבי   27/04/10 | 12:50
תשובות לאבי
בני ברוך זה קבלה חרטא. הרב אשרוב רציני בהחלט. בגדול אלימה זה מקום טוב, אבל לא בהכרח כל מי שיוצא משם פועל נכון. כל רב רציני שתשאל יגיד לך את אותם דברים. לגבי בני ברוך והמכונים לקבלה - אפשר להבין את זה גם מהתוכנית המלאה (יש בסוף האייטם לינק לפרק המלא, לא רק לחמש דקות שיש כאן)
* מתעניין   27/04/10 | 16:59
ומודעות?
תודה מתעניין על תשובותיך, לא הבנתי אם אתה מכליל את מרכז מודעות גם בתוך המכונים האלה או לא? וגם עוד שאלה בבקשה, למה בני ברוך זה חרטא?
* אבי   28/04/10 | 23:53