צבא וביטחון
תגובות (37 תגובות ב-16 דיונים)
16. שירות בנות בממרם 6 שנים? (קדצ+2.5+3)? הזוי.
* אב   07/01/19 | 10:35
15. ממליץ לקרוא את 14- מפורט למי שמעוניין
* יניב   09/02/14 | 17:10
14. מידע שלם למתעניינים
הסבר מלא על ממר"מ למתעניינים קורס תכנות / בסמ"ח / ממר"מ הגעה לקורס ומידע מקדים: קורס תכנות רץ פעמיים בשנה, אורך הקורס חצי שנה. יש שני דרכים להגיע לקורס תכנות: הדרך הרגילה, לקבל זימון במנילה, לעבור את המבחנים ולהתקבל. לעשות יג' (טכנאי בהנדסת תוכנה) ולעבור את המבחנים היותר קשים ולהתקבל. במקרה השני, מי שמגיע דרך יג' בהכרח עושה את הקורס במחזור השני של השנה אך גם עושה קורס קצר יותר, רק 3 חודשים במקום 6. (ישנם עוד יתרונות יפורט בהמשך) הרוב המחולט של מי שעושה יג' לא מגיע לקורס תכנות, מעטים מתקבלים. לאו דווקא בגלל ציון לא גבוה במבחן הכניסה, יש פה בהחלט גם עניין של פרופיל רפואי. הקורס הוא קדם צבאי ולא נחשב על הפז"ם של שירות החובה. הקורס: היום מתחיל ברחבת המסדרים, עושים מסדר בשעה 7:45 ובודקים שאתה מדוגם כראוי. (דיסקית על הצוואר, נעליים מצוחצחות וכו') בשעה 8:00 בערך מתחילים ללמוד עד 21:00-22:00, בשיטה של הרצאה ואחריה תרגול. מס' פעמיים בקורס יש 'מדרגה' שזה כינוי למשימה גדולה שאתה נבחן עליה, לפעמים גם ביחד עם חברי צוות שאתה עובד איתם ביחד. יש גם מבחנים כללים על החומר מדי פעם. השבוע עצמו נגמר ביום שישי בשעה 13:00 בערך. יש גם קצת תורניות במהלך הקורס, בעיקר של ניקיון של הכיתות ויש גם קצת הווי שכל פעם מישהו אחר מהקורס מעביר הרצאה טכנולוגית וכל מיני שיחות בנושאים אחרים שמפקד המחלקה מעביר. חוץ מזה אתה קורסיסט, צ'ונגיות על הכתפיים נדרש לתת הקשבים ומקבל יחס של קורסיסט כמו כל קורס אחר שרץ בבסמ"ח. לקראת סוף הקורס מגיעים נציגים מכל מיני יחידות בעיקר של תקשוב אבל לא רק, שיציגו כל אחד את עצמו וינמקו למה כדאי לכם להגיע אליהם. בסוף הקורס תרשמו העדפות למקומות אליהם הייתם רוצים להגיע. אפשר להגיע לכל מיני מקומות בצבא. הרוב המוחלט של מי שעושה את הקורס משתבץ בתפקיד של פיתוח תוכנה אבל אפשר גם להגיע לתפקיד שנקרה "תכניתן סיסטם" הכוונה היא לתפקיד שקשור ב- IT, זה לא פחות טוב מפיתוח תוכנה בכלל וזה יכול להיות הרבה דברים למשל DBA, מנהל רשת ועוד.. הסטנדרט ברוב המקומות שאתם יכולים להגיע אליהם הוא משהו כמו 9 שעות עבודה ביום. משהו חשוב נוסף אתם כן מקבלים פז"ם דרגות מהזמן שהייתם בקורס, ככה שאת הרב"ט תקבלו תוך זמן קצר יחסית. (זמן קבלת דרגות משנה כי זה ישפיע על שכרכם העתידי בקבע) תורנויות (כמו כולם): בראש ובראשונה אתם חיילים לכל דבר, המשמעות של זה היא שאתם כמו כולם תצטרכו לעשות תורנויות של שמירה, מטבח, רס"ר לפי היחידה שתגיעו אליה. יש מקום בו תשמרו פעם בחודש ותסגרו שבת כל שלושה חודשים ויש כאלה שתשמרו פעמיים בחודש ותסגרו כל חודשיים. יש כאלה שלא עושים בהם בכלל תורניות מטבח ויש כאלה שכן, צה"ל גדול. חוץ מזה יש שמירות אבט"ש והגנ"ש שזה שבוע של שמירות באיזה חור, ברוב המקומות עושים איזה 1-2 כאלה בשנה גם בקבע. דברים חשובים לתכניתן בשירות החובה: לפני שתוכלו לקבל דרגת סמל תצטרכו לבצע 4 מבחנים, רק 2 מבחנים אם באתם דרך יג' הנושאים של המבחנים הם 'אבטחת מידע', 'תקשורת', 'מבני נתונים' ועוד איזה אחד על אסמבלר או משהו כזה. המבחנים האלו לא קשים מדיי, הרוב המוחלט תמיד עובר אותם אבל הם כן קצת עול. חוץ מזה תצטרכו לעשות לפני קבלת סמ"ר קורס של שלושה שבועות בבסמ"ח שבסופו יהיה פרוייקט ומבחן, דיי שובר שיגרה באמצע השירות, פחות מציק לדעתי, מלבד שיש לו מבחן כניסה שטיפה מציק. למי שבא דרך קורס תכנות הרגיל ולא דרך יג' הוא יצטרך לעשות מבחנים של מהט ובעצם להוציא מעין דיפלומה של טכנאי. (אתם תצטרכו קצת לקדם דברים אבל הצבא צריך לעזור לכם עם זה) הדבר הזה הוא בהחלט משהו מציק אבל נורא חשוב לבצע לפני הקבע כי זה משפיע על השכר.! נק' חשובה גם אם יצאתם לקצונה עדיין תצטרכו לעשות שלב 11 בשביל מהט. גמושים (גמולי השתלמות): גמוש זה דבר נוסף שמעלה לכם את השכר, נגדים זכאים למקיסמום גמוש אחד וקצינים למקסימום 2 גמושים, כדי להשיג גמוש אתם צריכים להגיע ל- 400 שעות של למידה בקורסים, התנאי הכללי לכך שבכלל תוכלו להזין גמוש היא שיש לכם השכלה על תיכונית כל שהיא (למשל אם עשיתם יג' או מהט) קורס תכנות עצמו לא נחשב לגמוש (הוא אולי אפשרי להזנה לגמוש למי שעשה יג' וגם כנראה שכבר לא) קורס קצינים נחשב לגמוש מלא. מבחינת כסף גמוש מוסיף בערך 350-400 שקל למשכורת הקבע. לימודים תוך כדי שירות: החל מהשנה השנייה של השירות ובאישור מפקד (כולם נותנים לא אמורים לעשות לכם על זה קטע) אתם יכולים לצאת 4 שעות בשבוע ללימודים. (בקבע הדבר הזה עולה לכם ב- 5 ימי חופש בשנה) מבחינת מקומות הלימוד האפשריים: המכללה למנהל בראשון לציון מכללת דן בתל אביב האקדמית תל אביב יפו האוניברסיטה הפתוחה השלוש הראשונות הם מכללות שנותנות מסלול לתכניתנים לסיים תואר תוך כדי צבא תוך 3 שנים, האוניברסיטה הפתוחה נותנת לכם משהו כמו 13 נק' זכות בתואר על קורס תכנות זה לא רע בכלל. חשוב לומר כמובן שהלימודים הם לא במימון הצבא אלא במימון שלכם. חיי המתכנת: בסעיף הזה, הכוונה שלי היא לחיי המתכנת בכלל ולא רק בצבא אבל חשוב ע"מ להבין את אופי השירות. אפשר לכתוב על זה ספר שלם אני אנסה לצמצם את זה לפסקה. יש תוכנה, יש לקוחות שמשתמשים בתוכנה, יש ראש צוות שמעביר לכם משימות שיש לבצע בקוד של התוכנה. המשימות יכולות להיות תיקון של באגים בתוכנה או הוספה של דברים חדשים. ההרגשה לפני תחילת משימה יכולה להיות לפעמים דומה להרגשה לפני שאתם מתחילים ללמוד למבחן, זה לא קל, הדבר עוד יותר נכון כאשר אתם צריכים לעבור על קוד שהוא זר לכם ובדרך קסם לגרום לו להתנהג באופן שונה או לתמוך בעוד אפשרות. אם זאת ברגע שאתם נכנסים ל- Flow או שיש לכם הבנה טובה של הקוד שאתם עוסקים בו, העסק זורם והעבודה יכולה להיות מאד מספקת ומהנה. דבר חשוב נוסף, תמיד באות טכנולוגיות חדשות ואתם צריכים או כדאי שתהיו תמיד מוכנים ללמוד דברים חדשים כי טכנולוגיה אחת באה על חשבון אחרת, לדוגמא WPF על חשבון WinForms בדוטנט. קצונה: אם תרצו ואם תימצאו מתאימים תוכלו לצאת לקורס קצינים, היציאה לקורס קצינים מחייבת בחתימה נוספת של חצי שנה של קבע וברגע שאתם חוזרים (לא בהכרח מיד אבל בגדול) שמים אותכם בתפקיד של ראש צוות. שכר בפועל (נכון ל- 2014): נגד מתחיל עם תעודת טכנאי / מהט ועם גמוש א' מרוויח בחודש נטו 5500 קצין מתחיל ירוויח בערך את אותו הסכום. עם העלייה בדרגות סג"ם לסגן וסמ"ר לרס"ל ירוויחו בערך 6500. אפשר לקבל עוד כסף מי שגר במרחק של יותר מ- 60 ק"מ אווירי מהבסיס ומשכיר דירה או מי שמצהיר על שימוש ברכב יקבלו עוד סכום נכבד בשביל ההשכרה / הדלק. דעה אישית וצלילה עמוקה יותר: קודם כל חשוב לי לומר אני לא שבוז ואני גם מאד אוהב לתכנת, אבל אני כן אתחיל מהנקודות הקשות / רעות פשוט כי לדעתי הם יותר מעניינות. הנקודות הקשות: קודם לגבי הקורס שלא תשלו את עצמכם, חצי שנה קד"צ זה שקר, בפועל אפשר לומר שאתם עושים 3.5 שנים שירות חובה. אחרי הכל במשך חצי שנה אתם חיילים לכל דבר, אין שמירות אומנם אבל החצי שנה הזו הרבה יותר קשה מכל שאר השירות שלכם, לאו דווקא בגלל השעות גרידא אלא גם בגלל המעמד הנמוך שלכם בצבא, אתם קורסיסטים ומקבלים יחס תואם, לא כמו טירונות אבל בהחלט שונה לחלוטין משירות רגיל. בנוסף אם יצא שאתם עושים את הקורס בחצי השני של השנה אז בהכרח דחיתם את השירות בשנה שלמה. דבר נוסף קשה לומר שאתם לא מפספסים את חווית הסטודנט, גם אם תלכו ללמוד תוך כדי שירות זה לא אותו הדבר כמו ללכת ללמוד 3 שנים ולהיות סטודנדט מן המניין. שאלה לשאול את עצמכם, אתם בעצם מקריבים הרבה שעות או אולי את כל הימים שלכם בתחילת חצי שנות ה-20 שלכם כדי לעבוד כמו שהייתם עובדים בגיל 30-40 כשיש לכם משפחה, האם זה הזמן הנכון לזה או שאולי שווה יותר לקחת מהשעות האלה כשאתם צעירים לדברים אחרים..? מי שהולך ללמוד באוניברסיטה רגיל, יכול לקחת משרת סטודנט החל מהשנה השנייה, כך שללמוד רגיל לאו דווקא אומר להתחיל לצבור ניסיון כ"כ מאוחר, גם אם זה נסיון של עבודה חלקית מצד שני המקומות שנותנים עבודת סטודנט בד"כ גם נותנים אח"כ עבודות משרה מלאה לאותם סטונדטים אחרי שסיימו תואר. עתודאים לא צריכים לחתום עוד בשביל קצונה והם גם זכאים ללימודים תוך כדי שירות, הם בד"כ יוצאים לקצונה מוקדם בשירות החובה שלהם ונמנעים מתורניות של חיילים רגילים. עתודאים רבים יוצאים מהצבא עם תואר שני, בנוסף עתודאים מרוויחים בערך 1500 שקל יותר מתכניתנים מכיוון שהם נכנסים לקבע בדרגת סרן ועם תואר ראשון. הנקודות הטובות: אתם מרוויחים נסיון בשלב מוקדם מאד של החיים, אתם גם מתחילים להרוויח כסף לא רע בשלב יחסית מוקדם, אם יש לכם את האפשרות לעשות את התואר במהלך השירות, הוא אומנם של מכללה ולא שווה כשלעצמו אבל תוכלו לנצל אותו אח"כ בשביל לעשות כבר את התואר השני במקום מכובד, בסופו של דבר תתחילו להרוויח כסף בגיל מוקדם יותר מהעתודאים וגם תשתחררו לפניהם. השלוש שנים של חובה הולכות לכם לשנות נסיון זה דבר מעולה ממש. כשתשחררו בסופו של דבר בערך בגיל 25 תוכלו ישר להרוויח משכורות ממש גבוהות בגלל שנות הנסיון שלכם גם אם אין לכם תואר, נסיון זה הדבר העיקרי והכי חשוב. למי הייתי ממליץ יותר על המסלול? אם אתם אוהבים לתכנת וגרים במרכז (בעיקר ראשון לציון) אז הייתי ממליץ לכם על זה, הסיבה לכך היא גם הקרבה למכללה למנהל וגם הקרבה לצריפין ששם יש הרבה מקומות שאפשר להגיע אליהם ואפילו אם שובצתם במקום אחר זה עדיין יהיה רוב הסיכויים איפה שהוא במרכז שזה מספיק קרוב אליכם, למרות שעכשיו יש דיבור על מעבר של הרבה בסיסים לנגב אז אולי עוד כמה שנים זה כבר לא יהיה נכון.
* L   29/12/13 | 16:48
כל הכבוד על ההשקעה - עזר לי מאוד
* יניב   09/02/14 | 17:09
תודה רבה על המידע! עזרת מאוד
* תמר   26/02/14 | 14:13
כל הכבוד על ההשקעה!! עזר לי מאוד.
כותרת. כל הכבוד. תודה רבה.
* בר   06/05/14 | 19:24
13. תנאי קבלה
סיימתי 10 יחידות לימוד במדעי המחשב בשפת java בממוצע ממש גבוה יש לי סיכוי טוב להתקבל?
* צה"ל!!   15/07/13 | 10:54
12. תלפיות בהרבה יותר חכמים\מצליחים!!
* ש   19/07/12 | 18:34
עוד דעה קדומה שראוי לנפץ ויפה שעה אחת קודם
בתור אחד שעבד עם הרבה מאוד יוצאי תלפיות, שחקים, וממר״ם, בכל המסלולים הללו יש אנשים מוכשרים ביותר. במקום להיתפס לדעות קדומות וסמלי סטטוס, הפעילו את ההגיון - האם ייתכן שכל האנשים החזקים ביותר ינותבו למסלול יחיד? לא, הן משום שזו תהיה טעות לעשות זאת (בתור צבא), והן משום שלא ניתן למיין בצורה איכותית עד כדי כך. מה תבדוק בבחינה? מתמטיקה? פיזיקה? תיכנות? למידת שפה? מבחן מנת משכל? או שמא בכלל כישורי עבודה בקבוצה? כושר התמדה? התמודדות עם משברים בעבר? יכולת וויסת רגשי? מה מהללו ינבא טוב יותר מי ״יצליח״? כיצד נמדדת ה״הצלחה״ או ה״חוכמה״ שאתה מתאר? האם הפוטנציאל הזה בכלל בר-השוואה כשמדובר במסלולים כה שונים? התשובה היא לא. ההסבר הוא פשוט משום שלמדע אין כלים לבדוק זאת שכן המחקרים בנושאים אלה מוגבלים מתודולוגית בשל סוג המחקר, הטיות, ערפלנים, והיעדר מדדים מוסכמים ל-outcome. ואני רושם את זה בתור אחד שהתקבל בעבר הן לתלפיות, הן לשחקים, והן ללימודי רפואה (לממרם לא ניסיתי להתקבל ואין לי הרקע המתאים ולא הכישורים האישיותיים המתאימים, לדעתי). כל המסלולים הללו טובים ויש בהם אנשים מוכשרים ביותר עם פוטנציאל גבוה מאוד ואני אומר את זה באחריות אחרי שהכרתי מאות רבות של כאלה. כמו בכל מסלול בצבא, גם במסלולים הללו יש שמתאימים יותר ויש שמתאימים פחות, יש שמתמזל מזלם להגיע לתפקיד שמתאים להם יותר או שמצליחים להתאים עצמם יותר לתפקיד אליו הם הגיעו, ויש שפחות. הקבלה עצמה - כמוה כפתיחת דלת. לא ניתן לנבא מראש מי יגיע לאן ובאיזו דרגת שביעות רצון. בואו בראש חיובי, עם אופטימיות ורצון לתרום, ומוכנות להשקיע, וגם להתמודד עם הקשיים שבדרך. התמידו בכך ותראו שתסיימו שירות עם הרגשה טובה בכל אחד מהמסלולים הללו, ותזכרו שזו רק תחילת הדרך - בין אם בחרתם להמשיך לאחר מכן בלימודים באקדמיה במסגרת כזו או אחרת, או בכל מסלול אחר. אישית, אני חושב שכל אחד מהמסלולים הללו הוא מצוין ולו בשל האנשים - כן - זו הסיבה המרכזית - האנשים שמכירים במסלול - זו הסיבה האמיתית ללמידה העמוקה שחווים במהלך המסלולים הללו בעיני, וכמובן הצורך ללמוד ״על אמת״ שמקנה נסיון שלא יסולא בפז ומעניק סיפוק. בהצלחה! (אישית אני בוגר 8200 ולא ממר״ם אבל הכרתי הרבה מאוד אנשים במסלולי ממר״ם, חמ״ן שחקים, תלפיות חיל האוויר, ועתודה אקדמית (לא לפי הסדר הזה :-))
* אחד חכם   27/09/15 | 19:09
11. להתקבל למחשבים
אני בכתה י"ב ולומד מחשבים - ניהול רשתות. רוצה להתקבל לצבא בתחום. איך אוכל להתקבל
* אלירן   20/01/12 | 02:10
10. שטויות, בחיל המודיעין הם סתם אנשי QA וסיסטם..ו90% מהם בכלל לא כאלו מוכשרים
ידע כל תכניתן בבסמח - המוכשרים לא מגיעים לחיל התקשוב או לחיל האוויר, אלא לחיל המודיעין! ושם כל תכניתן יודע לבד את הסיבה שכמעט ואין סיכוי לקבל תפקיד טוב...הכוח המחשובי האמיתי בצללים :)
* חרטה   21/12/11 | 22:05
המוכשרים ממש לא מגיעים לחיל המודיעין
המוכשרים יודעים להמנע עד כמה שאפשר מהחיל הזה שבו יתייחסו אליהם כמו קקי.
* תכניתן מוכשר   23/09/12 | 19:49
9. כל המטוסים נשלטים ע'י מחשבים
* עודד99   27/08/11 | 19:25
8. דובר רק על תחום התוכנה. מה עם תחום הSYSTEM?
אם קורס תכנות הוא קורס הדגל של צה"ל מבחינת תוכנה, אז הקורס המקביל אליו מבחינת SYSTEM ותשתיות הוא קורס נתמ"מ (ניהול תשתיות מערכות מחשב), או בשמו הקודם "מפעיל מחשב גדול". ממר"ם לא יכול לתפקד בלי נתמ"מניקים, שאחראים על כל שרתי היחידה המכילים מידע מבצעי, בלעדיהם המפקד בשטח לא לא יכול לזוז מילימטר. אמנם תוכניתנים כתבו תוכנה כזו, אך מי מתפעל אותה? נתמ"מניקים
* נתמ"מניקית   26/08/11 | 18:32
צודק
צודק לגמרי! הכתבה לא מדויקת! ממר"ם מורכבת מהמון תחומים נוספים מעבר לתוכניתנים... ואם נהיה מדויקים, בממר"ם אין הרבה תוכניתנים - רובם נמצאים ביחידות הפיתוח שהם לשם ושהם...
* חן   27/08/11 | 12:01
7. חולק עליכם
אין ספק שביחידה יש תותחים, אבל זאת יחידה שמורכבת מהרבה אנשים פרווה לגמרי. לא צריך לתפוס מהם ככה... הם באמת היחידה הכי מוכרת, אבל ממש לא הכי לוהטת בשוק ההי טק הישראלי ובטח שלא העולמי.... עפתם גבוהה...
* כפיר   26/08/11 | 17:23
ממר"מ בתחום המחשבים הכי טובים
גאמא זה לאנשים שיודעים הכל ומכורים למחשבים. בממרמ זה אלה שיש להם את הכשרון.בכל מקרה שניהם מעולים. למי שהוא לא חנון מחשבים עדיף ממרם. האנשים שם גם חכמים וגם יש להם עוד דברים בחיים. כיף לשרת שם.
* האמת   27/03/12 | 09:42
6. ממר"ם זה לא "מרכז מחשוב רישום ממוכן"?
* אחד שיודע   26/08/11 | 16:30
כנראה שאתה לא כזה יודע
ולשאלתך- לא
* אחד שיודע קצת יותר   27/08/11 | 12:01
5. זה מסביר למה המייל שלי מפוצץ בממר''ם?
* משי   25/08/11 | 17:36
4. אתם מתכוונים: יחידת הפרוטקציות של צה"ל
יחידה מיוחדת לחברים וקרובי משפחה של קציני צה"ל...
* טל   25/08/11 | 03:26
בולשיט
לי אין פרוטקציות מיוחדות פשוט עשיתי יג' והתקבלתי לקורס תכנות...
* תוכניתן   25/08/11 | 20:18
ממש לא!!!!
לי אין שום פרוטקציות אף אחד מההורים שלי לא סיים צבא, והתקבלתי בדרך מאד רגילה לקורס תכנות ביחד עם שאר החברים שלי!!!! אז אל תדברו סתם שטויות
* תוכניתנית   25/08/11 | 20:43
ממש אבל ממש לא!
* QA בממר"ם   26/08/11 | 13:05
אין לי פרוטקציות ואני בממר"ם
כנראה שאתה לא מתארים לממר"ם אם לא התקבלת
* תמיר   15/09/11 | 18:27
3. איך להתקבל למסלול טמ"מ
אני אוהב להתעסק בחלק של החומרה יותר מבחלק של התכנות (למרות שאני לומד מחשבים עכשיו ודווקא זה מעניין).
* מוריאל   25/08/11 | 00:03
2. שטויות... מה עם גאמ"א?
למה ההגזמה בסך הכל עוד מסלול טכנולוגי שנותן קצת רקע.... למה לא לעשות כתבה על המסלולים הטובים בהרבה יותר במודיעין כמו גאמ"א?
* שדג   24/08/11 | 23:48
צודק בהחלט
* חייל   25/08/11 | 09:27
בולשיט
גמ"א בכלל לא יותר טוב חביבי...
* תוכניתן   25/08/11 | 20:18
....
גאמ"א זה סתם מסלול של מודיעין בדיוק כמו מסלול התכנות רק שהוא הרבה יותר פלצני כי הוא שייך רק למודיעין... יש הרבה תוכניתנים במודיעין שיותר טובים בהרבה מהגאמ"א..
* תוכניתנית   25/08/11 | 20:42
תכניתנים לא יכולים להגיע למקומות של גאמאיסטים בדר"כ
סטטיסטית פחות מ1% מגיעים לתפקידים שגאמאיסטים עושים, ממרמניקית טיפשה וחצופה תלמדי את מעמדך
* חצופה   21/12/11 | 22:09
תכניתנים חצופים, איך אתם מעזים להשוות את עצמכם לגאמא?
אתם עושים QA לגאמאיסטים! חצופים.. רוב האנשים ברוב המסלולים בגאמא ידעו מה שאתם למדת בקורס בגיל 8-14 מה שאתם למדתם בקורס, תלמדו את מעמדכם
* תכניתנים חצופים   21/12/11 | 22:08
אתה חצוף וגם לא מבין כלום
קורס ממרם קורס איכותי ובין האיכותיים בצהל, אתה צודק בזה שמלש"בים שמגיעים לגאמא (אגב למסלולים מסויימים בגאמא, יש בגאמא גם מסלולים ללא ידע מוקדם) יודעים יותר ולפני, אבל זה רק נתון, מה ההבדל בין אדם שלמד את הכל עכשיו לבין אדם שלמד לפניו? אין כל ביסוס בדבריך, הרי בוודאי שאדם בעל תואר במדעי המחשב בגיל 18 יעשה דברים מורכבים מאחד שלא, אבל אין זה מוריד מהמתכנתים של ממרם, דבר יפה לחיילים שעובדים בשביל המדינה שלך. חוצפן!
* תגזים   08/02/12 | 20:04
בגאמא בודקים ידע. רק אם אתה
פריק מחשבים אפשר להתקבל. בממרמ בודקים אם יש לך את החכמה והנתונים להצליח. שניהם מעולים. למי שהוא פריק מחשבים גאמא זה הכתובת. למי שאוהב מחשבים ויש לו יכולות גבוהות אבל מעניינים אותו עוד דברים ממרמ זה הכתובת. בשניהם דלתות ההי טק פתוחות בפניך והשירות מאד מעניין.
* סדר בדברים   27/03/12 | 09:47
בגאמא לא בודקים רק ידע
מי שחושב שבגאמא בודקים רק ידע לא יודע מה הוא אומר! רק השלב הראשון בודק ידע! שאר השלבים בודקים הרבה מאוד חשיבה יצירתית/מקורית, יכולת לפתור בעיות מורכבות ולא מוכרות... חוץ מזה בגאמא יש לאנשים עוד תחומי עניין, לא כולם פריקים שגדלו עם מחשב.
* שטות   02/04/13 | 11:43
איזה סטריאוטיפים
אני בטוח שפגשת הרבה אנשים מגאמ"א בחייך... זה ממש סטריאוטיפ לחשוב שהם פריקים שמתעניינים רק במחשבים. פגשתי גם כאלה, אבל הרבה אנשים נורמלים. אני מכיר גם פריקים של מחשבים שלא התקבלו כנראה כי האופי שלהם לא מתאים. בקיצור אל תכלילו.
* מישהו   18/08/14 | 20:56
1. ישר כוח לכל החיילים הנאמינים למדינה ! הנה כמה טיפים עבור כל אחד ואחד מכם ! בשביל עצמכם בלבד תקראו את זה לפני הכל !
תהיו חזקים ! אף פעם אל תאבדו תקווה ! כי היא היחידה שתביא אותכם למקום מבוקשכם ! תתאחדו ! תתחזקו ! תתאמנו ! תתקשו ! תצלחו כל מכשול העומד בדרככם ! תצהלו על השגת מטרתכם, אך עם עין פקוחה על האויב ! אל תשכחו שעל הכתפיים של כל אחד מכם מונח משא כבד בהקשר למדינה, למשפחה ,לערכים, לאהבה, לנחת הוריכם באשר הם ! תשמרו על עצמכם ועל חבריכם ואמן כי תחיו חיים מאושרים מלאי בריאות אושר ועושר הצלחה אהבה שמחה צחוק ותקווה, סומכים עליכם !
* כל הכבוד לצה"ל !   24/08/11 | 20:37