זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (60 תגובות ב-22 דיונים)
22.
הייתי אתאיסט עד לא מזמן והבנתי שיש בורא ואז בערב אחד ראיתי דוגמא לערב פסח ועישנתי קצת קנאביס רפואי לבעיות חרדה ותוך כדי נפל לי האסימון שהכל אמיתי ובאמת יש ה' שבחר בנו וכל הסיפור מצריים. אם לא היתי מעשן האמונה שלי לא הייתה מתחזקת לרמה כזו. ממש הרגשתי באותם רגעים שאלוהים לידי. עוד לפני זה קראתי המון מאמרים כדי להבין את הצד המדעי של אלוהים ויצאת מצריים וארכיאולוגיה ופתאום הכל התחבר.
* יגאל   10/04/20 | 12:26
21. זה לא לעניין
מי שכתב פה לא יודע לא על יהדות ולא על סמים ולכן אין שום תקווה למאמר הזה. בכללי זה לא אסור
* רז   05/03/17 | 16:47
20. הוא פיספס פרמטר מאוד חשוב בכל התיאוריה שלו..
מכת מדינה זה המלחמות שאנחנו עוברים, מעניין כמה חיילים סרוטים משתחררים כל שנה לשוק האזרחי ולא מקבלים טיפול פסיכולוגי. זה לא מעניין אף אחד בנתיים
* יוגב   12/01/11 | 19:34
19. גם מורה של כיתה א' יודעת מה הפירוש של הפסוק.
"קח לך סמים" סמים =סממנים (ככה פירשו כל המפרשים שהתיחסו לפסוק), בשביל להקטיר קטורת. לידעתכם משתמשים במילה סמים (סם) גם כמקבילה למילה תרופה בשפה המקצועית , וגם בתורה (סם המוות, סם החיים) ככה שקשר בין הכותרת לבין ההיגיון הפשוט של הפסוק, אין. לעומת זאת קשר בין הכותרת ליצירת פרובוקציות בכל הקשור לתורה ולדת, ככל הנראה יש, והרבה.
* גיא   12/09/10 | 14:55
חקיקה בנושאי בריאות (מאת: עו״ד ג׳ודי וסרמן*)
מבוא . סקירה חצי שנתית מעודכנת לאוגוסט 2003 הצעות חוק של חכי״ם שהונחו על שולחן הכנסת: הצעת חוק לתיקון פקודת הסמים המסוכנים (טיפול 62באמצעות סם הקנביס), התשסי׳ג י 2003 הצעת החוק קובעת כי יותרו גידול, ייצור, הפקה, הכנה, והחזקה של צמח הקנביס לצורך טיפול רפואי, כל זאת בפיקוח הרשויות. מחקרים רפואיים מצביעים על כך ששימוש בצמח הקניבס מקל על מצבם הבריאותי של חולים קשים.
* Arnold   16/10/10 | 20:49
תגובה
ידידי היקר מחקרים לא אומרים דבר.... מחקר מילתה כשמה היא. מח קר דהיינו מוח קר. כל הבריאה היא השם ברוך הוא יתברך. לא צריך לחקור משהו שכשתחפש אותו הוא ימציא לך דברים ועוד יצחק עלייך ויצלם אותך (יענו יתועד בשמיים) שנתת לזה שם . חח
* אדם דויד משיח   17/09/12 | 04:45
18. משפחת הקנביס - תרופה לסרטן אנורקסיה אפילפסיה
ועוד לכותנה יותר טובה חבלים יותר חזקים אבל כל עוד התאגידים לא ירצו זה לא יקרה ועוד במשפחה העץ המהיר ביותר תוך 7 שנים
* זיו אליה   23/08/10 | 13:08
בדיוק! זאת תרופה - אז מי שלא חולה שיפסיק לקחת אותה!
בנדם צריך לזהות מתי הוא מבריא - ולהפסיק לקחת תרופה לבריאות = לב ריאות
* אור   28/06/11 | 10:24
17. לא כתוב בשום מקום בתורה שאסור לעשן סמים, כי אז לא היו??? מה זה השטויות האלה
* דרור   22/08/10 | 22:57
ואללה צודק. מדברים על כ3000 שנה של שימוש.
סתם כתבה הזויה, נתראה
* סתם עברתי פה   16/12/13 | 03:11
ולא כתוב בתורה שמותר לשבת אל כיסא ימטומטם
ג
* דשג   20/03/16 | 20:05
16. ברור , ורחב הזונה הכוונה למוכרת מזון ?
* פרשן   22/08/10 | 09:48
15. ה' נתן את הקנאביס והאדם אסר עליו
אין שום דבר נגד קנאביס זה בריא (למרות מה שחושבים כיום) הוא לא ממכר (פחות מסיגריות) וזה לא לגמרי בריחה מהמציאות (פחות מאלכוהול "יין ישמח לבב אנוש")
* איציק   20/08/10 | 11:44
מתי המדינה וראשיה יבינו מריחואנה זה טוב
לגוף ולנשמה מה רע להגיע אחרי יום עבודה לעשן גו'יינט אחד ופיתאום להרגיש שהמסך יורד כל הלחץ נגמר לשעה אחת במשך היום לשעה אחת אנחנו רגועים אין לחץ אחרי שעה היום ממשיך רגיל
* מעשן פייסל בדודה   23/08/10 | 09:20
14. דודו, התכנים האלה שאתה מפרסם כאן
הם לא יותר רדודים מכל התכנים שמביאים לתכנית הבוקר (שם אמנם מדברים יותר, אבל בכל מקרה באותה הרמה). אל תחשוב בטעות שאתה מביא כאן איזשהו שיפור ברמת המוסר של מאקו עם היהדות הטהורה שלך (עם הפרשנים הקבועים שלה, היחידים שמותר להם מבחינתך לייצג את היהדות).
* אייל   18/08/10 | 10:24
אתה התכוונת פחות רדודים
* אתאיסט   18/08/10 | 22:07
13. נו ברור משה לקח סמים,הוא כל הזמן התבלבל בדרך במדבר.
* בגלל זה הם הלכו 49 שנה   18/08/10 | 05:09
12. אוי, כמה טיפשים יש פה.
את ה"סמים" האלה הקטירו במשכן ובמקדש, כדי לתת ריח טוב, ואין שום קשר בינם לסמים של ימינו. כל מה שהם עשו זה ריח טוב. בכל מקרה, עזבו את זה, איך יכולים להיות כל כך מפגרים? אתם לא יודעים שיש מילים שפירושן השתנה? נראה לכם שלפני 3300 שנה לסמים היה אותו שם כמו היום??? מזויין, בלשון רש"י, ובלשונם של פרשנים רבים זה חמוש. ככה אמרו פעם, מה לעשות - תהיו בטוחים שרש"י לא קילל כשרשם את המילה הזאת.
* עעעעעעע   18/08/10 | 02:08
11. איך אז לא היו סמים??? סמים זה בטבע זה צומח
מה אז לא היה טבע? לא צמחו עלים של גראס? בולשיט. איך כל דבר מפרשים לעיוות ? "סמים" זה "סממנים"..על סמך מה הם מפרשים את זה ככה? ה' לא היה יכול לכתוב "סממנים" מה הוא משחק מחבואים או סודוקו או שאנחנו צריכים לנחש ולמלות איזשהו תשבץ? הוא היה כותב סממים אם היה מתכוון לסממנים , אבל הוא כתב ספירוש סמים. למה כל אחד מפרש איך שנח לו?
* ורה   17/08/10 | 23:40
מאיפה הסקת את זה שכל אחד מפרש את העניין
איך שבא לו, אה? לא באמת, אני לא מבין מה אתה רוצים, כתוב מפורש בפסוקים שה' ציווה את משה לקחת את כל הסממנים הללו ומהם להכין את הקטורת בבית המקדש, יותר מזה אתם צריכים?
* ירון   17/08/10 | 23:56
רוצים פחות אלכוהול !!!! ביום שישי פורים בר מצווה
* זיו אליה    23/08/10 | 13:10
אני לא מבין מה הקטע שלכם להתווכח כל הזמן
* ירון   17/08/10 | 23:56
10. משה אמת ותורתו אמת
רוצים לדעת מה ההלכה אומרת כתוב בספר של הרב יצחק יוסף 'ילקוט יוסף' ואל תבלבלו במוח!!!!
* צדיק תמים    17/08/10 | 22:08
9. הם לא באמת התכוונו לסמים!!.....
זו הקטורת ולא הסמים שאתם מתכוונים אליהם! אם ראיתי פה תגובה של מישהי שאמרה שאם אלוקים אומר אז חייבים לקיים - אז מה דעתך גם לקיים את כל מה שהוא אומר?? לא נוח לכם עם הדת - את תקיימו אותה, אבל אל תעשו מה בראש שלכם כי זה מה שנוח לכם, ואז לצאת עם התירוץ "זה כתוב בתורה/אם אלוקים אמר אז..."
* תקראו את הכתבה לפני שאתם מגיבים!!!!!!!!!!!!   17/08/10 | 20:40
נכון!
* ירון   17/08/10 | 23:52
נראה לי...
* שהיא די צינית   18/08/10 | 14:14
8. איזה גבר אלוהים ..מה היינו עושים בלעדיך..
* ש..   17/08/10 | 20:21
תרגיע
* ירון   17/08/10 | 23:51
7. לכל המגיבים כנסו
תקראו פטום הקטורת ותבינו שהסמים שהיו במקדש נועדו לתת ריח טוב במקדש ולא עישנו אותם אלא העלו אותם על המזבח או קי?!
* שפויה   17/08/10 | 16:06
אם ככה
אז שאמרו לא לאכול גדי בחלב אימו, אני מפרש את זה רק על גדי, פרה מותר, ואני מפרש את המילה חזיר, לא התכוונו לחזיר התכוונו לבת יענה , אה ושאמרו שיצאנו ממצרים ובגלל זה, יש פסח, יצאנו מארה"ב ובגלל זה מגיעה לי ויזה!!! חלאס לפרש איך שבא לכם ומה שבא לכם טוב, אמרו סמים אז זה סמיםםםםםםם, אם היו רוצים להגיד קטורת היו אומרים קטורת, הרי זה לא שהמילה הזאת לא הייתה, היא הופיעה כמה פעמים, אז פה בחרו סמים, כי איך את רוצה שמשה יראה את אלוהים בשיח בוער אם הוא לא היה מעשן את החיים שלו?!?!?
* אה אה   17/08/10 | 16:37
אתה זה שמפרש איך שבא לך.
רואים שלא קראת את הכתוב,כי כ-ת-ו-ב במפורש שהסמים היו לריח טוב וגם ברשימת הפירוט של שמות הסמים אין שם של סם ממשי אלא יותר סוגים שונים של תבלינים.וכל מה שכתבת הם פיברוקים מטומטמים חסרות יסוד.
* אחת   17/08/10 | 16:58
צודק!
* ירון   17/08/10 | 23:49
אגב, זה לא היה סנה שבער
* אורן   17/08/10 | 17:03
אתה טועה רשום קטורת
ציטוט..."ויאמר ה' אל משה קח לך קטורת סמים"...
* חחח יא דבע אחד   17/08/10 | 18:47
לא רשום כך בפסוק, אבל
אכן המילה קטורת כתובה בפרשת הקטורת. ולמה נראה לכם שקוראים לה כך - פרשת הקטורת? אה?
* ירון   17/08/10 | 23:50
אתה לא מבין כלום מהחיים שלך...
לך תלמד ותבין שאתה טועה....ובגדול!
* ירון   17/08/10 | 23:48
6. היה גראס בשפע
קל לפרש את הדברים כדברם בחלק מהמקרים ולתת פירושים מעוותים במקרים אחרים - קח לך סמים לא פחות ברור מלא תרצח. קח לך סמים זה קח לך סמים, והקנביס לא הומצא בשנים האחרונות - זה צמח שגדל פרא בכל מקום שנותנים לו. לראייה, שמו של הקנביס הגיע מהמילה קנבוס וזה עיוות של העמים שכבשו את ארץ ישראל לקנה בושם - ככה קראו לגראס בתקופת המקרא. מספיק לדבר שטויות ולפרש פסוקים ברורים בצורה עקומה כל כך. התורה לא מתנגדת לעישון כי ככה מתחברים לרמה רוחנית גבוהה יותר.
* אורן   17/08/10 | 15:19
צודק ! בזמנו זה היה תרופות ותמיד זה היה לפני האדם
מקנביס עושים בגדים נעלים נייר תה זה גם תבלין ומי שאוהב את הריח זה גם בסמים וכ"ו ניראה לי שגן עדן מפוצץ בקנביס חברים לחזור בתשובה יש סיבה למסיבה . עכשיו ברצנות הכל תלוי באיזה מדינה אתה חי ומה חוקי המדינה לדוגמה בתימן ובישראל מותר גאת (זה לא סם מבחינת החוק ) ובשוויץ ומצרים זה כן סם , הכל תלוי היכן גרים
* גן עדן זה הדבש של פרחי הקנביס   03/09/10 | 23:40
5. אני חוזר בתשובה:)
* המסטול   17/08/10 | 15:19
4. אלה דיבורים של אדם שממש אבל ממש לא מבין מה זה "סמים קלים"
עישון של גראס ממש לא גורם לך לקלות ראש ופיזור נפש, להפך זה גורם לך להיות הרבה יותר ממוקד נינוח ושלו. לא מדובר כאן בבריחה מהתמודדויות אלא בריכוז ושקט שנותנים לך אפשרות להתמודד עם המציאות בצורה אובייקטיבית ונעימה.גראס לא גורם לך לא להבדיל בין טוב ורע - העישון עוזר בהחלט להתמקד בטוב ולא ברע, בניגוד מוחלט לצריכת אלכוהל שגורם לך להיות מוחצן אלים ואידיוט!
* הילה   17/08/10 | 10:48
זה נכון,אבל...
הענין הוא שזה לא הגיע ע"י שליטה עצמית אלא ע"י גורם חיצוני וממכר השולל מהאדם להגיע לכך בעצמו-וזאת הבריחה מהמציאות,שלא מתמודדים מולו בכח עצמי שזהו עיקר דרך התורה להגיע לשלמות.
* אחת   17/08/10 | 13:29
ככה זה רק בהתחלה
אח"כ זה בהחלט דופק ת'ראש ולא נותן לך להבדיל בין טוב לרע
* מכירה אנשים שמעשנים   17/08/10 | 17:45
.
מסכים איתך הילה בכל מילה
* אודי   17/08/10 | 19:23
מסכימה גם עם הילה
* ליבי   18/08/10 | 10:28
3. אז לא היו סמים מצחיק
כל הסמים מופקים מצמחים בטבע וכל הצמחים כמו הקנביס והקוקה היו תמיד
* יניב   17/08/10 | 10:33
2. איזה טמבל
כשכתוב "קח לך סמים..." אין הכוונה שמה יחשש משהו, הכוונה שייקח עשבים עם ריח (קטורת) כדישיהיה ריח טוב במשכן
* אלקנה   17/08/10 | 09:40
לא
הכוונה זה אשכרה "גלגל לך מן העשב". אין פה שום קשר לקטורת.
* לעזאזל...   17/08/10 | 14:08
מה????????? תגיד אתה מבין משהו בכלל
הסמים שהיו במקדש היו נטו שיהיה ריח טוב תקרא פיטום הקטורת ותבין
* שפויה   17/08/10 | 15:23
קודם תקריא את הספר שלי , מקטרת הקניבס
מותרות ! הבנת ! אורגיות סמים זנות גזל שנאת אחים
* למה נחרב בית המקדש ?כנסי   03/09/10 | 23:49
1. נראה לי שמי שבאשליות פה זה לא המעושנים.
כתוב שצריך להיות בצלילות דעת בגלל זה הדתיים מרמים "משקה" כל הזמן ומשתכרים עד כלות. בעיקר בשבת היום הקדוש. חוץ מזה שמעבר למה שכתוב בספרים בואו נסתכל על המציאות על התאכלס.... כמה אנשים סחי אתם מכירים? הייתם רוצים להיות כמוהם? יפה.
* ריילי   17/08/10 | 09:27
רואים שאתה מטומטם כנס
דתיים אמיתים לא מישתכרים הם שותים טיפה מעל רביעית שזה כמעט שליש מהכוס וזה לא משכר בפורים כתוב לבסומא כוונה שיצא ריח של יין אבל לא להישתכר ממש להלכה:שותים יין בפורים כוס וחצי עולה לישון חצי שעה וקיימת את המצווה מה שאחרים עושים זה לא דתיים שהולכים לפי ההלכה
* דוד   17/08/10 | 10:14
דוד צודק.
וחוץ מזה,הרבה שמעתי שאומרים על דתיים אבל שהם משתכרים בערב שבת? המציאו משהו חדש להגיד...
* אחת   17/08/10 | 13:24
אז רגע...
עדלאידע, זה לא באמת צירוף המילים, עד לא ידע? בקטע שמצווה לשתות עד לא ידע, כי מתנפץ לי פה מיתוס, שלא נדבר על כל התהלוכות בערים שקרויות ככה, הכל מיתוס? ארבע כוסות יין של פסח? אלא אם כן אתה שתיין מדופלם ארבע כוסות לא יבשמו אותך הן ישפכו אותך, לפי החוק אתה שיכור אחרי כוס וחצי של יין , אולי מספיק כבר, כל אחד משנה לי את הדת לפי איך שנראה לו, זה נראה לכם דרך לכבד את הדת?
* אביהו   17/08/10 | 16:14
חחחחחחחח הצדק איתך. אבל
4 כוסות זה פעם בשנה ופורים הוא פעם בשנה אז פעמים בשנה נתנה התורה היתר או יותר נכון מצווה להשתכר עד שלא יבדיל בין המן למרדכי בכל אופן בשאר השנה כולל בשבת אין שום מצווה להשתכר יותר מזה אני יודעת שנאמרו דברים חמורים בהלכה ובתורה נגד שתיה לשוכרה שזה מביא לעברות וכיוצא בזה
* אני   17/08/10 | 17:52
אההההההה
אז פעמיים בשנה זאת מצווה, וכשיש חתונה לבן - אז שותים לשכרה, וכשיש ברית או בריתה לקרוב משפחה - דופקים ת'ראש! וכשיש בר מצווה - אפילו מעבירים כמה שוטים לנער בר מצווה. צא מהסרט - כל משהו שמח שיש שותים בו. לא ראיתי מעולם שולחן של דתיים בשמחה כלשהי, בלי בקבוקי ערק/קקלביץ'/יין.. אל תאכיל אותנו בחארטות גבר.
* ???   17/08/10 | 20:10
באותה מידה
אני יכול להגיד שחילונים יוצאים כל ערב לבר ושותים בטירוף. מספיק עם ההכללות המפגרות, אני לא יודע איזה דתיים ראית, אבל זה ממש לא ככה. הרבה שמחות יש יין, ואנשים שותים בביקורת. לא תראה אנשים משתכרים שם.
* עטטטטטטט   18/08/10 | 02:15
"ולקחת הבאנג,והיצתת את הפיה,והייתה למסטול בארץ זבת,חלב ודבש""
(ספר שאול המסטול ב',פרק ח',פסוק 14)
* אייל קיציס   17/08/10 | 20:32
באמת תסתום
* דוד   17/08/10 | 23:58
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
* לולי   23/08/10 | 10:06
ודבש מפרחי הקניבס
* קרעת אותי   03/09/10 | 23:55