הורים
תגובות (66 תגובות ב-42 דיונים)
42. כשמורה למתמטיקה או פיסיקה מרוויח פחות ממורה למלאכה
אז יש בעיה גדולה. תשלום על פי ותק זה חולי גדול שמאפיין את המערכת. מי שחושב שהקניית מתמטיקה שקולה להקנייה של שיעור חינוך גופני טועה טעות חמורה. הכי מצחיק זה לשמוע מורים למתמטיקה שטוענים שילדים לא צריכים ללמוד אריתמטיקה כי יש הכול במחשבון...
* יואל   15/10/19 | 11:52
41. יעל הכותבת - את משקרת
מורה מתחילה מרוויחה 6 ברוטו. אולי רק בתיכון 8. אחרי עשר שנות ותק הם מרוויחים דומה בסביבות 9 ברוטו. זה נראה לך מכובד? ויש להם כיתות הרבה יותר עמוסות ממורים אחרים בחו"ל, יותר בעיות משמעת...
*  הכל שקרים!!!   12/12/18 | 18:22
40. קורלציה בין שכר להצלחה
הדרך היחידה להגדיל שכר הוא לתת שכר עידוד /תוספת מאמץ שנתית ע"פ הצלחת התלמידים. מורה שתלמידיו נכשלים לא יקבל שום שכר עידוד !! כפי שמהנדס לא יקבל שכר עידוד כאשר פס היצור עליו הוא מופקד מיצר רק מוצרים פגומים.
* אלכס    07/02/15 | 08:39
39. רמה? התחילו בהופעה חיצונית נאותה
הן מורים והן תלמידים נראים זוועה. נעלי אצבע, כפכפים, לקים, מכנסונים, חצאיות מעל מכנסיים ומיני הופעות שמביישות אפילו הליכה לים!!!!
* שינוי לאלתר   27/08/13 | 07:40
38. התשובה פשוטה - היכנסו לטבלאת שכר של מורים
ושאלו את עצמכם: האם הייתי מסכים היום ללכת לעבוד כמורה עבור השכר המתאים לפי הטבלאות? כל עוד התשובה שלילית, אז כן - יש להעלות את שכר המורים. ותק של 32 שנות הוראה מעניק לי שכר של כ-15 אלף ש"ח (ברוטו!) ובתי, מורה חדשה ואמא לשני ילדים קטנים, מרוויחה כשליש מסכום זה. אני מבין שישנה תפיסה רומנטית של מקצוע ההוראה כמתאים לאמהות הנהנות מהחופשים המרובים, אך זוהי שגיאה מהותית. אין לנו חופשים אמיתיים, להוציא אולי חלק מחופשת הקיץ. התלמידים מקיפים אותי בכל יום, כל היום, גם כשאינני בביה"ס. זהו המקצוע שבחרתי לעצמי ואני אוהב אותו אהבה רבה, אך עם זאת - כאשר בתי בישרה לי על כך שהיא פונה ללימודיי הוראה לא יכול לספר ששמחתי... כמו כל הורה, אני מבקש עתיד טוב יותר לילדיי. לצערי, העתיד הזה אינו נמצא במקצוע ההוראה.
* מורה ותיק מאוד   26/08/13 | 11:22
טבלאות שכר..
הגדלת שכר רק הכפוף להגדלת תוצאות ההצלחה אצל תלמידיו. מרבית המורים בחרו במקצוע ההוראה מחוסר ברירה כי בחוגים אחרים לא קיבלו אותם !!
* אלכס   07/02/15 | 08:41
37. ל-30 המורה לעתיד, "מה העשה???״
אכן תמונות קשות ואני מקווה שמדובר בטעות סופרים...
* להעלות את סף הקבלה למסלולי ההוראה   26/08/13 | 06:25
36. מגיע להם שכר גבוה לפחות חצי משכר של ח׳כ, בזכות המורים יש קצת השכלה לח׳כ .!
* ע גינוסר   25/08/13 | 22:23
35. מקצוע לא מושך כי העבודה לא נגמרת בכתה ...
כי ההורים היום שלא הצליחו לחנך לשום דבר, יודעים רק לבוא בטענות. כי אנחנו אלה שצריכים לא רק ללמד חומר, אלא לחנך להיגיינה בסיסית, להקנות התנהגות נורמלית בסביבה, ללמד כישורים חברתיים . כי בחלק מהמקצועות , התכנים משתנים כל הזמן בגלל החלטות של גורמים שלא ראו כתה מזמן או אי פעם. כי עד שמרוויחים משכורת הוגנת, עובדים רבע מאה ואז כבר תשושים ומתוסכלים.
* מורה ותיקה   25/08/13 | 22:18
34. שכר למתחילים צריך להיות 7500 ולא פחות!
* מזכירה עושה כבר יותר ממורה ורבע עבודה ממנו!   25/08/13 | 19:31
33. מורה מתחיל מרוויח רק במשרה מלאה אולי 5000 ש"ח
כבר שלוש שנים עובדת משרת אם ומרוויחה בקושי 5000 ואני באופק חדש!!!!! 6000 ש"ח זהו ממש לא הסכום המדוייק והוא לא נכון בכלל!!!!!!!
* טלי   25/08/13 | 18:06
32. לימדתי
לימדתי כ שלושה חודשים כמורה מחליפה מיד עם קבלת תעודת ההוראה. חיכיתי שתקופה זו תחלוף למרןת אהבתי למקצוע. כמות התלמידים בכתות היא בלתי נסבלת. התערבות ההורים לא תורמת ואפילו גורעת.והגרוע למנהלים יש יד חפשית לחסל חשבונות עם מורים ולשריין למקורבים מקום עבודה. למרות שמנהל ביהס ביקש שאמשיך ברחתי כל עוד נפשי בי. לשמחתי נכון להיום אני בעמדת ניהול בחינוך הבלתי פורמלי הרחק ממשרד החינוך וקילקוליו.עם משכורת טובה והערכה.עם דימוי מקצועי חיובי. תפסיקו לומר שהמורים אינם טובים זה לא נכון.אין באפשרותם להגיע לתוצאות טובות בגין האקלים הבית ספרי הגרוע הקיים היום בארץ
*  xxx   25/08/13 | 16:51
31. מה כואב לכם שהסתדרות המורים דואגת לעובדים שלה?
תילחמו גם אתם על זכויתיכהם
* אורית   25/08/13 | 16:39
30. סטודנט להוראה
כיום אני סטודנט להוראה לאחר שנים של לבטים במה אני רוצה לעסוק בחיי הבוגרים, ברשותי תעודת בגרות גבוהה מן הממוצע וכמו כן ציון פסיכומטרי שאפשרו לי לבחור ולהתקבל לפקולטות מכובדות בכול אוניברסיטה בישראל, ובאמת הייתה לי התלבטות גדולה מה העשה, אומר שהתחלתי את המסלול האקדמי שלי בגיל מאוחר יחסית וכאשר אני כבר נשוי, ובאמת התלבטתי ארוכות עם עצמי ועם אישתי מה לעשות, ידעתי שהרצון שלי הוא לחנך ידעתי שזוהי השליחות שלי קצת לשנות את פני הדור הצעיר כי אני מאמין בו ולא מאמין בשלטי החוצות של מורי העבר המעט עייפים חייבים להודות, שהדור הזה אבוד. אך מה לעשות שאני רוצה לתת לאישתי חיים טובים?? בסוף החלטתי ללמוד הוראה כי זה אני וזוהי שליחותי. וכמוני יש עוד כמה וכמה סטודנטים להוראה היום שרואים בזה שליחות ורצון לשנות אך ממש לא כולם כאלו ואף רובם הגדול לא (וזה מאוד תלוי באיזו מכללה/סמינר להוראה אתם בודקים זאת), אז אם אנו רוצים לשפר את חיי ילדינו ואת חינוכם אנו חייבים לגרום למקצוע הזה להיות מקצוע מועדף, וגם להעלות את דרישות הקבלה שלו, גם אם לא כולם מסכימים שפסיכומטרי זה הכלי המתאים כיום זה הכלי היחיד וחייב שמי שרוצה להעביר ידע אפילו אם לא גם לחנך את ילדינו (כמורה מקצועי) ימדד ויהיה מוכרח להיות מעל הממוצע לפחות, ודבר שני כן זה יעזור מאוד לאנשים כמוני (ואינני מתבייש לומר זאת) שרוצים לתת מעצמם לנוער ושיש להם את הכלים המתאימים, לבחור במקצוע הזה אם באמת ידעו שהמשכורת תתן להם את האפשרות לחיות חיים שלווים בלי דאגות כלכליות (אין צורך להיות עשירים) אבל שלא נקום כול בוקר ונחשוב איך אני סוגר את החודש? אלא נקום בבוקר ונחשוב איך אני עוזר לאילן, לרוני, לאדר להתקדם ולהשתפר, אמן
* שרון   25/08/13 | 15:12
איייייייפפפ כמה מרמרה!!!!!!!
* פרח הוראה   26/08/13 | 07:11
29. תנו להם גם עוד אלפיים שקל תוספת... כבל תת ימי יש להם ?
* תוכי   25/08/13 | 15:10
28. העלאת שכר המורים מבלי מצעדים מקדימים תוריד את הרמה!!!
יש להעלאות משמעותית קודם כל את תנאי הקבלה להוראה שהיום אינם מכבדים את המקצוע בשום צורה (פסיכומטרי 400 מבלי לדעת אנגלית...), ורק אז יהיה אפשר להעלאות את המשכורות... אם זה לא יעשה בסדר הזה מה שנקבל זה שכל המורים יהיו קומבינטורים שיש להם קרובים במשרד החינוך בדיוק כמו בנמלים!!! וברגע שיהיה להם קביעות גם המפקח הכי בכיר לא יוכל להגיד להם כלום...
* כלכלן בכיר   25/08/13 | 15:08
27. מספיק עם הסחטנות-נמאסתם
סתם חארטה-בנסיונות להשיג עוד כסף לשכר. היום מורה נטו מלמד אולי 7 חודשים מבין 12 שבשנה חודשיים חופש גדול + החגים וכל הימים שמתווספים. שעות העבודה הינם רק עד שעות הצהריים המוקדמות. וכשמגיעה תחילת שנת הלימודים מיד מאיימים בשביתה אם לא יוסיפו להם לתלוש. בקיצור דבש - חיים משוגעים. אבל כל הזמן בוכים ורוצים עוד ועוד...וממציעים כל מיני אימרות שפר כגון שיפור בשכר ישפר את רמת החינוך.
* גוליבר   25/08/13 | 14:59
אדוני- בהקשה! אתה מוזמן להיות מורה!!!!!!!! ואז ניראה אותך
* גלית   25/08/13 | 16:37
26. מורה לא מרוויח , רק מצפים ממנו, מורה מרוויח כמו כל פקיד, בושה
* שילה   25/08/13 | 14:55
ממש בושה
* גלית   25/08/13 | 16:38
25. בואו ונדבר גלויות:
מקצוע ההוראה מתיש ושוחק. [אנחנו שורדים בקושי רב את החופשות עם ילדינו...]. אין כבוד למורים מצד התלמידים ואף לא מצד ההורים. אם השכר יהיה אטרקטיבי ומושווה למדינות הנאורות ,יש סיכוי שממיטב כוחותינו ישתלבו בהוראה והמרויחים הגדולים יהיו ילדינו וגם אנחנו..
* רוני   25/08/13 | 14:34
24. תוספת שכר
יש מורים ששקל תוספת לא מגיע להם הם לא באים לעבוד הם מבזבזים את הזמן בבית ספר ועושים פעילויות לתלמידים ולא מלמדים אותם חסר להם לפתוח משחקייה בבית ספר
* דנה   25/08/13 | 14:21
23. העלאת סף הקבלה להוראה, הוא שישפר
להקשות בתנאי הקבלה ובאופי הלימודים! מנסיוני, נתקלתי בבנות שבקושי אנגלית ידעו וכל מה שידעו, זה הקאה של החומר הקל שנלמד
* שני   25/08/13 | 14:08
22. עובד מפעל מקבל גג 5000 ש"ח ועובד 12 שעות.
שלא לדבר על השעות הנוספות בלילה שמחייבים אותו לקחת. מעניין למה העובד הפשוט לא מתלונן? ועוד בכלל מה שמעניין שאין שום הבדל בינו למורה של בית ספר יסודי, רק תעודה של איזה קורס מסכן שעשה המורה. בית ספר יסודי זה פשוט בדיחה! ובזבוז זמן. גם ככה הלימודים האמיתיים מתחילים מכתה י'
* דני    25/08/13 | 13:50
בגלל זה לא סיימת בי"ס יסודי??
אם זה כל כך פשוט למה לא סיימת בי"ס יסודי??
* חני   25/08/13 | 15:45
יש לי תואר שלישי בביוטכנולוגיה, ואני עובד במקצוע שלי.
אז קודם כל בבקשה, לא לזלזל. ועכשיו בקשר לנושא, אני אישית מכיר מורים שמלמדים בבתי ספר יסודיים שבקושי רב הצליחו לקבל בגרות בסיסית (למדתי איתם עוד בתוקפת התיכון) ועכשיו הם "מלמדים" את הילדים שלנו.
* דני   25/08/13 | 22:16
אתה אולי מלומד (אולי...אני בספק)
אבל בטוח שאינך מחונך ואינך בקיא ברזי החברה. צא ולמד!
* חני   26/08/13 | 00:33
כמה בורות בדבריך! לא להאמין!
אני מורה ביסודי, בעלת תואר שני מאוניברסיטת תל אביב. למורים ביסודי היום חובה להיות עם תואר ראשון לפחות, אחרת הם לא נקלטים במשרד החינוך. לא רק שהמורים אקדמאים, הם גם מחוייבים בכל שנה להשתלם ולהתמקצע 60 שעות בשנה. אני לא מזלזלת בעובד מפעל שמגיע לו שכר הולם, אך ההשוואה שלך מזלזלת וטיפשית!
* שירה   25/08/13 | 16:19
שירה, מילים כדורבנות!
צודקת ומנוסחת להפליא. אשרינו!
* חני   26/08/13 | 00:34
מורים עם תאר באיזה מקצועות ??
בטח תאר ראשון כללי או בחקר הלשון האזורית. מורים אשר בוחרים מקצוע לחיים מבלי להתיחסר לפוטנציאל ההשתכרות לא יכולים להיות מורים טובים כי הם יטעו גם את ילדי בבחירת מקצוע לחיים !!
* אלכס   07/02/15 | 08:47
21. אם השכר יעלה, ה ימשוך קהל יעד של אנשים שהיום מתרחקים מהעבודה הזו בגלל השכר
אני ובן זוגי עובדים במקצועות ההייטק ומשתכרים היטב, לא פעם שקלנו לעשות הסבה למקצוע ששנינו באמת אוהבים - לעסוק בחינוך, אבל לרדת לרבע משכורת זה פשוט לא הגיוני ולא מעשי עבורינו.... אז כמובן מוותרים וחבל...
* אלה   25/08/13 | 12:26
20. להעלות דחוף את שכר המורים זה ישתלם לנו בעתיד
* כלכלן   25/08/13 | 12:09
העלאת שכר רק בכפוף לשיפור תוצאות!!
מורים גרועים צריכים לעוף !!
* אלכס   07/02/15 | 08:48
19. יש הרבה מקומות שהשכר לא עולה ככה אז תרגיעו
* יעל   25/08/13 | 11:07
מה?
ניקוי או מלצרות ? מלא מורות עובדות מסביב לשעון ומשקיעות את כל כולן לפעמים גם על חשבון ילדיהם ומשפחתם בכללי! זה מוריד מהמוטיבציה לדעת שהנשים שמשקיעות בנו המון(לא כולן) מרוויחות סכום כזה ! הן צריכות עוד לסבול הפרעות, זילזול והתחצפויות מילדים!
* נו באמת    25/08/13 | 23:14
18. ..
להעלות את השכר של המורים!!!!!!
* קרן   25/08/13 | 10:57
17. פשוט מבזה לפתוח את תלוש המשכורת ולגלות כל פעם מחדש את מצבי העגום
הגעתי להוראה לאחר שעבדתי בהייטק 10 שנים, חדורת מוטיבציה לחנך, להשריש ערכים ובעיקר לתת את כל כולי. אך לאחר טיול שנתי שכולל 3 ימים של בייביסיטר במשרה מלאה, מחסור בשינה, בגרויות חורף, אסיפות הורים, בדיקת מבחנים, שיחות זועמות מהורים, ילדים לא מחונכים, עבודה נסביב לשעון- כן כן גם בחופש, מבזה לראות שזהו הדכר שלי עבור חינוך ילדיכם! ילדיכם שאתם לא מצליחים לחנך!!
* נעמה   25/08/13 | 10:54
מילים כדורבנות - כמה שאת צודקת
* אודי   25/08/13 | 19:30
השכר בעיה שלך !!
אם בחרת לעסוק במקצוע בו פוטנציאל השכר נמוך אל תתבכייני . בטח היית גרועה גם בהיי טק ו בגלל זה העיפו אותך
* אלכס   07/02/15 | 08:50
16. 40?!
* אתם אמיתיים?   25/08/13 | 10:30
15. תמיד רציתי להיות מורה וחשבתי רבות על הסבת מקצוע
בעיני חינוך זו שליחות, אבל סיימתי משפטים בהצטיינות באוניברסיטה מובילה והמציאות הכלכלית לא מאפשרת להתקיים משכר של 6000 שח בחודש... זו הקרבה מאוד גדולה עבור המקצוע החדוב הזה ואני יכולה להגיד בביטחון מוחלט כי השכר הנמוך הוא שמרתיע רבים וטובים מלהגיע להוראה. שכר התחלתי של 7000 לפחות (זה לא בשמיים) ועליה סבירה בשכר לאורך השנים היא הכרחית. כי שכר נמוך מביא ברובו רמה נמוכה של אנשים. אם בחוץ מישהו מוכשר יכול להרוויח כפול, אז למה שיגיע להוראה? אז אף אחד לא מבקש פה שכר של הייטק אבל גם שכר נמוך ממזכירה מתחילה זה לא ריאלי האם הילדים שלנו לא שווים את זה??
* עורכת דין   25/08/13 | 10:23
הם שווים את זה בהחלט!!!
השכר הזה הוא ביזיוני ויש המון אנשים טובים מאוד במערכת שבהחלט מגיע להם שכר ראוי והוגן ומצ'פר על עבודה מאוד מורכבת, מאוד חשובה ובין המשרות הכי קשות שיש.
* אושרת   25/08/13 | 11:17
צודקת מאה אחוז!
עקב השכר הבזיוני הזה. אני אקדמאית מצטיינת ופשוט מגוחך בעיני להשקיע ככ הרבה בשביל 5000 שזה גם בלי תואר/תעודת הוראה אני יכולה להרוויח. אז גם אשפוך עוד 15000 על תעודה וגם ארוויח בקושי שיספיק לי לשכירות לא תודה. תישארו עם רמה נמוכה של מורים.
* גם אני לא עושה הסבה   25/08/13 | 13:12
14. הסקטור היחיד
שיש בו כל כך הרבה רפורמות שרק עשקו יותר את מעמד המורה. יש לעלות יותר את שכר המורים, לתת להם יותר כלים לענישה כי גם אחרי הרפורמות שעשו שבהם הגדילו את שעות העבודה עדין השכר מבזה
* קלי   25/08/13 | 10:19
13. זה כמו לשאול מה בא קודם הביצה או התרנגולת
אם מעלים למורים את השכר , לא בהכרח יהיו במערכת מורים שיעלו את רמת החינוך. הדבר היחידי שיעלה את רמת החינוך הוא בחירה של אנשים שהם אנשי מקצוע שפועלים מתוך שליחות ואמונה שתפקידם חשוב ביותר שיכנסו למערכת וישנו את כולה ויתאימו אותה למאה 21. כיום המצב נובע מחדירת הפוליטיקה למערכת החינוך וחוסר רצון לשנות את הקיים, ולכן תלמידים לומדים חומרים שאינם רלוונטיים לחיים המודרניים במשך שנות לימודם באופן מרוח ויוצאים לעולם הבוגר , בורים, חסרי יכולת והתלהבות כמו האנשים שהשפיעו עליהם בתקופת בגרותם - המורים.
* תלמיד לשעבר   25/08/13 | 10:01
מסכימה איתך לגמרי
אני אישית מכירה כמה וכמה מורות,ואם זה היה תלוי בי,לא הייתי נותנת לכמה מהן להתקרב למערכת חינוכית(לא יודעות להתנסח,מתנשאות,אטומות...).העיקר יודעות לרכל כל היום,בינן לבין עצמן על מורות אחרות ועל מנהלים/ול שלהן.עדיף היו משקיעות כ"כ הרבה מרץ בשיטות לימוד והתלמידים. אך,כמו שציינת חוסר רצון לשנות ופוליטיקה...
* מישהי   25/08/13 | 11:04
רק אתה שוכח
שאם לא יהיה שכר גבוה לא יהיה ניתן לבחור כי לא יבואו מורים טובים למערכת
* אביב   25/08/13 | 13:56
אנשי מקצוע
תקשיב לי פשוט אנשי מקצוע רוצים להרוויח יפה!!!! הם יכולים לתת יותר אבל למה שיתנו יותר על משכורת נמוכה ועבודה קשה!!!!!!!!!!!!!!!!! שהם יכולים להגיע למקומות מובחרים יותר בהרבה ויותר הכנסה
* תלמיד שרק מבין עניין :)   25/08/13 | 17:33
יש אנשים שעושים זאת כיום גם בלי לקבל שכר הולם
בהתחלה יהיו אנשי מקצוע שעושים זאת מתוך שליחות ואהבה אמיתית, אותם אנשים ייעצו למערכת עוד אנשי מקצוע מתאימים שיצטרפו למערכת.... ועם הזמן המקצוע של המורה יחזור להיות מקצוע יוקרתי בעל סטנדרטים גבוהיים ומכאן גם שכרם יעלה בהתאם לתמורתם... אין טעם לעלות שכר למורה שנוכח 8 שעות בבית הספר נכנס כל שעה לכיתה , אומר לתלמידים מאיזה עמוד לקרוא את החומר ובוחן אותם על זה כל 3 שבועות...
* תלמיד לשעבר   26/08/13 | 00:26
12. שכר
אז זה נכון, מה שיוצא זה שרמת המורים מאוד נמוכה, שאם המשכורת היתה גבוהה אז היו מורים יותר טובים. סימן שרמת המורים מאוד נמוכה.......
* אהובה   25/08/13 | 09:54
11. מה עם הגננות?
* רותם   25/08/13 | 09:42
10. הקטנת כיתות ודחוף
* שמרית   25/08/13 | 09:27
9. בזיון רק אחר מאה שנה בביהס מקבלים משכורת שאמורה להיות התחלתית!!
כבר במפעל מקבלים יותר !!!!!
* עדי    25/08/13 | 08:45
8. סוף סוף כתבה עם נתונים נכונים !!!!!
משכורות גבוהות ושיח על חינוך בראש וראשונה . לא אירן לא סוריה , הם כתבות משניות בלבד . אבל לא כתבות על מה צריך לעשות בחינוך אלא מה נעשה כבר . ישנה הרבה עשייה חינוכית אבל כמובן לא את זה רוצה העם לשמוע אלא איך דורסים את המורה של הבן זה הכי כייף ובדורי . במקום לתקוף את המורה לתת לו כבוד תראו איך זה יעזור גם בחינוך בבית!!!!!!
* עדנה    25/08/13 | 08:33
7. קודם שיתלבשו כמו מורים, יתנהגו כמו מורים ואז....
יבקשו משכורת.
* יניב   25/08/13 | 08:32
6. מזכירות בתי ספר להכנס לעצומה ולחתום
* מזכירות בתי ספר בדרך לארגון   25/08/13 | 08:25
5. ניהול עצמי שמעתם כן שמעתם אבל לא הוספתם שכר
* למזכירות בתי ספר תתביישו לכם נצלנים   25/08/13 | 08:24
4. שי פרון שכח את מזכירות בתי ספר
* חבל שאתה כמו קודמיך   25/08/13 | 08:23
3. ר
5000 ₪ למורה מתכילה זה קצת, אבל שכחנו שהיא עובדת ביקר עד שעה 14:00 ויש לה חופשה גדולה בקייץ, בתשלום.
* א   25/08/13 | 08:20
2. יש מורים בתיכונים שאני מתפלא מי נתן להם רשיון הוראה
* אפי   25/08/13 | 08:02
1. מבלי לזלזל!!! מורים עובדים שליש מכל עובד במשק.
ובחישובים לא נלקחו בחשבון תוספות הניתנות למורים. כגון - ריכוזים למינהם, תשלום על חופשים. שנת חופש... ועוד
* איילת   25/08/13 | 07:48
יקירתי - קודם תלמדי נתונים ואז
תדברי... זה נכון שיש הרבה חופש. אפילו יותר מדי לטעמי. אבל שאר הדברים שכתבת קצת מגוחכים - זו לא שנת חופש. המורים מחויבים ללמוד. והכסף מגיע מקרן השתלמות שיש לכל עובד במשק. (אלא שהמורים צריכים להוציא את הכסף על שנת שבתון) וריכוזים למינהם - זה כבר ממש בדיחה. ריכוז יוצר שעות של עבודה ומתוגמל בדרכ בפרוטות...
* משה   25/08/13 | 09:05
נכון חלקית
אני מניחה שאת לא מכירה אף מורה באופן אישי, כי אם כן היית בוודאי יודעת שהזמן שמורה משקיע (מדברת על מורה שעושה את עבודתו) מעבר לשעות הפרונטליות בכיתה, ממלא את יומו לחלוטין (בדיקות מבחנים, פגישות עם הורים ותלמידים, ישיבות פדגוגיות, הכנה של שיעורים, הזנה של ציונים וחוות דעת אישיות, מרתונים לקראת בגרויות- גם בקיץ, טלפונים ועדכונים, פרויקטים נוספים שלוקח על עצמו- לקראת חגים/אירועים/טיולים/ועדות וכו'). את שנת השבתון רוב המורים לא לוקחים, פשוט כי הם מעדיפים להוציא את הכסף שמגיע להם (ושהם צריכים) ולהמשיך לעבוד. אין מה להשוות בין עובדי המשק השונים- כל עבודה היא שונה, רמת המעורבות הרגשית, מידת הפיזיות בעבודה וכל פרמטר אחר.... לא ניתן להשוואה. כמו שלא היית משווה בין חקלאי לעובד היי טק.
* נטלי   25/08/13 | 09:22
אז בואי תחליפי אותי.
* מורה   25/08/13 | 22:05
שכר המורים
כמה דברים בעניין המורים בישראל צריכים להשתנות ומהר. 1. משכורת. 2. יחס ההורים אליהם. 3. יחס תלמידים אליהם. ואז המורים יתנו מעצמם הרבה יותר!!! אני אומרת את זה כי זה מה שאני מרגיש!!!!
* מורה ומחנך בישראל   03/12/16 | 18:34