דיבור ישיר
תגובות (14 תגובות ב-12 דיונים)
12. מסכימה עם כל מה שכתבת
מסכימה עם כל מילה שכתבת אני שמחה שכתבת אותם
* לילך   25/09/11 | 15:24
11. מדוע לא מפשפשים בסיבותיהם של החוזרים בתשובה?
דודו כהן מצייר את הדתלשיי"ם כעצלים ועוד ועוד, אולי הם פשוט הבינו שלחתוך נייר טואלט לשבת או לדקדק בכל מיני דקדוקי עניות , לא מראה על אהבה לקב"ה. אפשר להאמין באלוהים לקיים מסורת להיות אוהב אדם , ועדיין להיות יהודי מצויין. אבל מה בקשר לאלפי החוזרים בתשובה שעזבו עולם נאור שמציע גם יהדות , גם מסורת , גם תרבות גם הנאות קטנות מחיי היום יום (ללא יסורי מצפון). מדוע הם הלכו והתכנסו לתוך עולם צר , מלא באיסורים , עולם שבעצם לוקח את כל הנאות העולם הזה (המקובלות) ומבטל אותם וקובע שהכל "הבל הבלים". איפה החיים שלכם? תחזרו לעולם השפוי.
* עוד נקודה למחשבה   25/09/11 | 10:04
כי זאת האמת.אנחנו עם קדוש ,והשורשים שלנו
קדושים ,הנשמה חייבת את הקדושה. כי בסופו של דבר הכל הבל הבלים .נותנים דין על כל מעשה .וכשאדם עושה מעשה לא טוב .אין לו מזה הנאה מתמשכת .אולי הנאה ריגעית .לעומת זאת שאדם עושה מעשה טוב . ההנאה והסיפוק שיש לו מהמעשה מלווים אותו ,כי הנשמה צריכה מזון רוחני. מה שמחזיק את עם ישראל חי וקיים זה רק הקדושה .ואנשים חכמים משכילים להתעורר. ולחזור בתשובה .שיהיה בהצלחה .ושנה טובה.
* נועה   26/09/11 | 05:55
10. הלל הזקן אמר את זה ולא ר' עקיבא
* m   25/09/11 | 09:07
9. גם דבריך לא כ"כ נכונים
אני אקדים ואמר שאיני מסכים גם עם הטור של דודו כהן, אך גם לא עם הטור שלך, לפחות ברובו. כשאתה אומר שהדת מקורה אהבה, אמנם זה נכון, אבל לא מדויק, כשאתה אומר שרבי עקיבא בחר ב"ואהבת לרעך כמוך" ולא ב"ואהבת את ה'אלוקיך", אם הייתי מדקדק בסיפור הייתי מגלה שאותו אדם היה גוי, ולא שייך לומר לו "ואהבת את ה' אלוקיך". והוא אמר לו את זהבעיקר בגלל שהוא רצה ללמוד על רגל אחת, אבל זה לא מצביע על השקפה שצריכה להיות ליהודי רגיל. אלא ו"אהבת לערך כמוך" צריך להיות כפוף ל"אהבת את ה' אלוקיך" מהסיבות הברורות. ולגבי דברי הרב קוק והשקפתו, גם היא נכונה אבל לא מדויקת, ואני לא אומר את זה כי אני מתימר להיות חכם ממנו, אלא אני רואה בדיעבד את התוצאות, ובוא נאמר שמרבית הציבור הציוני דתי קצת שם בצד את "ואהבת את ה' אלוקיך" וזה עובדה ולא דעה! ומי שלא מסכים קצת מתעלם מהמציאות, אלא צריך למתן בין שני הדברים.
* דוד   24/09/11 | 20:45
8. דת זו רק דרך חיים !
כשאתם מדברים על דת עליכם להבין שהדת נבראה ע"י האדם בלבד.הדת נבראה על מנת לשלוט על האחר. כל הדתות נבראו ע"י בני אדם בלבד. כל הדת שאתם כותבים עליה בטוקבקים. היא בסך הכל דרך חיים או דרך להתקרב לאותו אלוהים אחד שקיים. הפילוסופיה היהודית שאתם קוראים לה דת, זה כבר משהו אחר. וזה כבר הידע העצום והחשוב שהיהדות טומנת בתוכה. המילה יהדות לא מגיעה מהשורש דת, אלא מהמילה "יהודה" שממנו התפתחו היהודים
* ע   24/09/11 | 20:22
7. ואולי האמת פשוטה עד כאב, הדתל"ש מגלה את האמת או את חוסר האמת שבדת?
* מיכל   24/09/11 | 20:15
6. כמה דיבורים פסיכולוגיסטיים.אדם גם חוזר בשאלה
הדת היהודית ככל דת מציגה אמונה מסוימת על מרכיביה השונים וקשר מסוג מסוים לבורא עולם.אדם יכול פשוט לא להסכים יותר עם המערכת האמונית הספציפית הזו ,ואז או לפנות למערכת אחרת או לא להאמין כלל.לדעתי אלו הסיבות העמוקות לחזרה בשאלה ולא כל מיני הסברים פסיכולוגיים(אם כי ברור שאמונה באופן כללי קשורה גם למבנה אישיות)
* כי אמונתו פשוט משתנה.הסבר בפנים:   24/09/11 | 18:00
5. באמת היית עדין איתו!!
* אני   24/09/11 | 15:42
4. והדבר שהכי אהבתי, התמונה באמצע!
היא די מתארת את הבעיה הכי גדולה ביהדות, הצורך של לבחור בין אהבה (אז מה אם אלו שני גברים או בחור ובחורה?) לבין דרך חיים שלא מאפשרת את הקיום שלה.
* מייקל   23/09/11 | 18:51
3. שכל אחד יהיה אמיתי עם עצמו.לא פשוט להכיל את הדת
היהודית ומי שמצליח אשריו ואשרי חלקו.
* דתיה מבית חילוני   23/09/11 | 16:54
צריך להכיל עולם ואין צורך בדת בשביל כך
הדת ניתנה לבני האדם על ידי בני אדם הזקוקים לאחראי המבוגר.
* לא!   25/09/11 | 05:36
2. כל מילה בסלע...
כתבה מעניינת ומדויקת. אנשים נוטים לפספס עולם שלם של אנשים כשהם לא מכירים אצ נפחי נשמתם. חבל שחוזרים בתשובה לוקחים את הדת למקום קיצוני ורק לאחר למידה מקיפה ועמוקה בדת מבינים שהם טעו בהקצנה שהיו בה. דביר, כתבה מצויינת, מעניינת ואמיתית, לפחוצתכמו שאני מכיר את התורה והאמונה.
* אופיר   23/09/11 | 10:42
1. היית יותר מדי עדין איתו
* לילי   23/09/11 | 08:01