מגזין סוף השבוע
תגובות (51 תגובות ב-42 דיונים)
42. צריך לקרוא את ספרו של מייסד סינגפור
טרם הוקמה המערכת היעילה במדינה ואחת היעילות בעולם. צוות של מיטב יועצי תחבורה אמריקנים בנו מערך ניהול וייעוץ ייעוץ חיצוני וגם אם צריך מנהלים מחו"ל בעלי ניסיון כולל חברות בנייה סיניות בעלות של 600 ש"ח לעובד בחודש ללא שביתות איטלקיות.
* חיים ממן    11/08/15 | 09:15
41. מסכים עם הכל חוץ מ9
מצב האופניים בתל אביב הוא על הפנים - קטסטרופלי. שבילי האופניים לא באמת קיימים - אלה מדרכות עם ציורי פסים. אין כבישים, אין רמזורים נוחים, השבילים עוברים בין תחנות אוטובוס להולכי רגל למכוניות. זה הדבר הכי לא בטוח בעולם! חבר שבא מחו"ל לא יעז לשכור אופניים כי זה פאקינג מפחיד! ועל זה להוסיף עוד כמה מאות זוגות אופניים להשכרה בלי לדאוג לתשתיות (חלק מתחנות ההשכרה נמצאות ~על~ שבילי האופניים)? פארסה. ממש לא ציון לשבח
* הליברוב   04/03/12 | 13:50
ב"תל אופן" אפשר לשלם רק בכרטיס אשראי ישראלי
אתה צודק, נגיד באבן גבירול השקיעו המון בשיפוץ של הרחוב, אבל שכחו תשתית לרכבת הקלה שלא באשמת חולדאי כי זה לא תלוי רק בו, ופשעו כששכחו שבילי אפניים ורק עשו בכאילו על המדרכות בין תחנות האוטובוס לדוכני מפעל הפיס והפחים הגדולים, לכן חבל שחולדאי נבחר שוב
* תיירים לא יכולים להשתמש בשירות   04/03/12 | 15:54
40. אני בחיים לא ירד מהאוטו
אפילו יקח לי שעתיים לנסוע, רכבת ואוטובוסים זה בשביל פריירים שאין להם גרוש.
* אלברט   04/03/12 | 12:07
אני ארד, אתה תרד, הוא ירד - מבחינה דקדוקית
תסע שעתיים בפקק ותשלם 8 ש"ח לליטר דלק לא כולל טיפולים וביטוח
* ואתה הפראייר - משאר הבחינות   04/03/12 | 15:55
כשילדיך לא יוכלו לנשום בגלל האוויר המזוהם
אז נראה מי היה פראייר.
* ליאור   03/07/16 | 18:15
39. נכון חשוב ועצוב
* סתם אחד   03/03/12 | 22:57
38. תשאלו את גברת גילה ארדעי מהוועד
* יוסי   03/03/12 | 14:24
37. אחלה כתבה
כתבה שעושה לך להיות ראש עיר, לפחות כי אפשר לעשות המון שבוע טוב
* מוטי   03/03/12 | 11:50
36. הכל שטויות יש לי פתרון פשוט וטוב לבעיה
אנשים לא מחזיקים רכב בגלל שאין תחבורה ציבורית בשבת!! למרבית המשפחות יש כיום 2 רכבים ולפעמים גם 3 רכבים. אנשים מחזיקים רכבים בגלל הנוחות של הגעה ממקום למקום. ולכן הפתרון צריך להיות ע"י מתן אלטרנטיבה של הגעה נוחה ממקום למקום. רכבת לא נותנת פתרון כזה וגם לא רכבת תחתית!! ולכן אין טעם להשקיע בפתרונות שהיו טובים באירופה של המאה הקודמת. היום אנשים רוצים נוחות ונוחות בלבד!! היות ומרבית הרכבים והנסיעות הם עבור הגעה לעבודה בבוקר וחזרה בערב צריך למצוא פתרון לבעיה זאת, והפתרון הוא מערך הסעות מנקודה לנקודה ולא ברכבות!!! הפתרון הטוב ביותר הוא מערך של מוניות שירות גדולות שכל אחת יכולה לאסוף 10 אנשים בבוקר מפתח ביתם ותוריד אותם בפתח מקום העבודה. אם זה יקרה ירד נפח התחבורה והכבישים יהיו פנויים ואז המוניות הללו יגיעו עוד יותר מהר ויעיל ממקום למקום. פשוט זול יעיל ומקטין זיהום ורעש!
* אסי ד.   03/03/12 | 09:35
35. התחבורה בישראל היא לעג לרש
העלת כאן נושא חשוב וכאוב, המדינה שלנו אלופה בחיקויים רק במה שנוח לה ולשריה, איך יתכן שמדינת ישראל התחבורה כל כך דלה יחסית לקידמה ולמספר התושבים? מדוע לא קמה ממשלה שתיקח אחראיות לשנות את סידרי העדיפויות ולטפל בצורה יסודית ונימרצת את כל נושא התחבורה ולהשוותה לאירופה ולמדינות מתקדמות אחרות? הבעיה שכל שנתיים שלוש יש בחירות.. אבל חייבים למצוא לעניין פתרונות, גם לפקקים וגם לכל נושא התחבורה הציבורית..אני מקווה שבדורנו ניזכה לראות את השינוי..אני יכולה כנראה להמשיך לחלום. מדינת חלם
* נירית   03/03/12 | 09:20
34. הכל מתחיל משינוי שיטת הממשל
כל הסיבות שנמנו בכתבה הם נכונות והם תוצאה של שיטת הממשל הקלקולת שקיימת כיום . כדי לשנות צריך להתחיל מלמטה וזה קודם כל שינוי השיטה ואז יהיה אפשרות לתכנן לטווח ארוך .
* דודי   03/03/12 | 09:02
33. כביש מס' 2- בונים נתיב שלישי.ב2014! יהיה מוכן,שנתיים! לא יאומן!
מדינה הזויה!!! כולה 15 ק"מ גג מה קרה?
* שמעו בדיחה   03/03/12 | 02:22
32. אביב שכחת משהו!!!
לתמרץ באמצאות הוזלת תעריפים ושירותים את הקטנועים.. 90 אחוז מהאנשים נוהגים ברכב שיכול להסיע 5 אנשים לבדם. למה עדיף שיסעו ברכב יחידני, פשוט וקל ומיד מפחית עומסים, זה רק עיניין של החלטה
* דוד   02/03/12 | 23:45
31. ראש הממשלה צריך להעביר זאת לחשיבות עליונה ולא רק האיום האיראני..
* גדי   02/03/12 | 23:06
30. שכחת את הדבר הכי חשוב
יבואני הרכב שולטים במשרד התחבורה ולוחצים תמיד על הפקידים לא לפתח את מערך האוטובוסים והרכבת כדי שכולנו נקנה עוד ועוד רכבים. כל ברוקר יודע שהחברה הציבורית הכי רווחית בארץ היא יבואנית מזדה ופורד.
* חיים   02/03/12 | 21:12
29. רק רכבת תחתית
רכבת תחתית באמת יכולה לשכנע אנשים לא לנסוע ברכב פרטי, אבל כל המשרדים והעיריות מעדיפים לעשות דברים שלא עוזרים כמו רפורמה באוטובוסים שרק מזיקה או רכבת קלה, וכרגיל הנוסעים סובלים
* X   02/03/12 | 18:21
28. כל מילה בסלע !!
מאמר יוצא מן הכלל, כ"כ נכון !!
* אבי   02/03/12 | 18:14
27. תבנו כבישים!!!
במקום לתקצב את משרד התחבורה ב-12 מיליארד שח כל שנה תבנו כבישים רחבים ולא נת"צ לאוטובוס שעובר פעם בשעה או רכבת כל התחבורה הציבורית על הפנים אי אפשר לנסוע לא בתחבורה ציבורית ולא ברכבים פרטיים.. נתחיל ללכת ברגל
* טלי   02/03/12 | 16:42
לא הבנת כלום, אין איפה לבנות כבישים, אין איפה לחנות
לא נוסע לאמסטרדם במכונית פרטית, אותו דבר צריך להיות בת"א, איפה נשמע שמותר לחנות בלילה על המדרכות כי אין מקומות חניה? למה צריך פקקים מטורפים בקינג ג'ורג' ובאלנבי? למה רק בני 20 נוסעים באפנים? למה רק עניים נוסעים באוטובוסים? זה אבסורד מה שקורה בישראל, והעיקר אנחנו חושבים על עצמנו כאילו זו מדינה מתקדמת
* דוגמה: מי שלא גר באמסטרדם   04/03/12 | 15:51
26. כל עוד אגד שולט באוטובוסים.....
אנו צפויים להמשך הזלזול בנוסע. קחו לדוגמה את קו 301 מאשקלון לתל אביב. הנהגים, באישור ההנהלה, מגיעים לקרבת התחנה המרכזית בתל אביב, עושים סיבוב פרסה וחוזרים לאשקלון. לא מעניין אותם שעומדים בתחנה המרכזית 20 איש וממתינים שעה עד שנהג אחד יואיל בטובו להיכנס לתחנה. תשאלו למה הם עושים את זה? התשובה כנראה חמורה שכן, לא אגד ולא משרד התחבורה התייחסו לשאלה שלי אליהם מלפני חודש וחצי.
* אזרח מיואש   02/03/12 | 16:41
25. לאפשר למוניות שירות ליסוע בנתיבי אוטובוסים - אלמנטרי, לא?
* יורם   02/03/12 | 15:46
24. לא מכורים לפרייבט - פשוט כשאין תחבורה ציבורית בשבת ובשאר השבוע היא מחורבנת, אין לנו ברירה.
* ירון   02/03/12 | 15:05
23. מה איכפת למי שאף לא נסע ויסע באוטובוס
* אא   02/03/12 | 14:45
22. התחבורה בישראל
כמי שנוסע כול יום בסמוך למסלול המטרונית החיפאית (אכשיו באזור הקריות ) מתפלא מחדש בכל פעם על קצב ההתקדמות " המרשים" של הפרויקט לאורך קילומטרים רבים הפעילות דלילה פו ושם רואים 2-3 פועלים ואיזה טרקטור לנחמה. תקציב יש קבלן יש ועבודה מאומצת עם רצון להתקדמות אין. וסמוך ובטוח אני כי כך מתנהלות עבודות רבות של תשתיות . והראיה הרכבת הכלה בירושלים. דעתי שחבל אפילו יהיה להתחיל את התחתית בתל אביב בקצב העבודות הנראה לעין הקווים ימשכו לאין קץ ובעלויות ביתי מובנות ובהפרעות לתנועה לאורך זמן שאין אחד הלוקח הוצאות אילו בחשבון
* רפי   02/03/12 | 13:52
21. הכל נכון למעט השטות שכתבת על הרכבת לאילת
היא ממש לא מיותרת, זה כל כך עצוב שזה כבר מצחיק שאין רכבת שמקשרת בין אילת לת"א ב2012 בישראל . אם אתה תושב אילת שרוצה לטוס לחול ואתה צריך להגיע לנתב"ג,מאחר וזה השער היחידי לחו"ל בארץ, אתה צריך לטוס לת"א \ להגיע באוטובוס ולשרוף כמה שעות כל על כיוון, במדינה כ"כ קטנה זה פשוט הזוי . חובה להקים רכבת כזאת, בטח ובטח שהכבישים לאילת מסוכנים מתמיד ( תאונות דרכים,פיגועים וכו' ) .
* גוועלד   02/03/12 | 12:20
20. הבעיה היא אחת ויחידה
* ישראל כץ   02/03/12 | 12:04
19. שר התחבורה לאט לאט סוגרים עליך
* תתפטר או שבסוף נעיף אותך קיבינימט   02/03/12 | 11:49
18. לא מאחלת לכם רכבת כמו בירושלים
איחורים, מכונות כרטיסים מקולקלות, במקום שאוטובוס יחבר מנקודה אחת לשנייה צריך לרדת צצנו לחכות לרכבת איטית עמוסה אנשים ופקחים בלי מקום נורמלי לשבת, ואז לרדת ממנה ולחכות לאוטובוס הבא. סיוט. פשוט סיוט. ירושלים- ברגע שאוכל אעזבך.
* ירושלמית   02/03/12 | 10:52
17. ומה עם עידוד רכב דו גלגלי והורדת מחירי ביטוח למחיר סביר?
* אלי   02/03/12 | 10:34
16. כתבה כל כך לעניין ונכונה. על נושא מאוד רציני
כל הכבוד לכותבים! נושא מאוד חשוב. איכות החיים שלנו הישראלים היתה נראית לגמרי אחרת עם תחבורה מועילה ומתחשבת בכל התושבים. כרגע התחבורה הציבורית גוזלת המון זמן יקר ופשוט מבזבזת את היום. שלא לדבר על איחורים לעבודה. לא היינו צריכים להגיע למצב שבו חייב רכב. וגם בהחזקת רכב יש חסרונות. מכל כיוון יוצאים מופסדים וזזה פשוט לא הוגן. פוגע בפרנסה ובזמן היקר שאותו אפשר להקדיש לדברים מועילים יותר. כל הכבוד על הכתבה ולכותבים שוב! מקווה שהמצב ישתפר בקרוב
* טל   02/03/12 | 10:20
15. חייב לשפר פה את התחבורה הציבורית דחוף
* דור   02/03/12 | 10:13
14. כי יש לנו שר תחבורה שאוכל במבה כל היום ולא עושה כלום..
אפילו פעם אחת לא שמעתי אותו מדבר. לא על עליית מחירי הדלק, לא על הרכבות ולא על עליית מחירי כרטיסי האוטובוס. מי הוא ומה הוא עשה למדינה?
* מירי   02/03/12 | 09:27
13. כתבה חשובה מאין כמוה!
* זיו   02/03/12 | 07:48
12. תחבורה ציבורית בהונג קונג
אני מתגורר מזה תקופה בעיר הונג קונג, כל מי שרוצה לראות מערכת תחבורה ציבורית מדהימה, שעל הכבישים נוסעים בעיקר אוטובוסים ומוניות, כמעט אין רכבים פרטיים, רכבת שמגיעה כל 3 דקות, רכבת אקספרס חדשה ומדהימה לנמל התעופה, שירות אוטובוסים כל הלילה, ומחירים סבירים שאפשר לחיות איתם בשלום, ששר התחבורה שלנו יבקש ממשרד התחבורה ההונגקונגי רק את פירוט התוכניות, ואולי יום אחד נוכל להגיד שישראל היא מדינה מערבית..
* עומר   02/03/12 | 07:19
11. מסכים עם כל מילה
כל יום שעה ורבע לכל כיוון, מיואש!! הייתי מוותר על רכב הליסינג לו היה לי פתרון סביר, אבל בהתחשב בעובדה שביישוב שבו אני גר יש רק אוטובוס אחד שיוצא לרכבת בשעה 6:05 בבוקר, ואין אוטובוס שחוזר בחזרה בכלל - מה אני אמור לעשות??? עשרות מכתבים, פניות והצעות לכל הגורמים, כולל ראש המועצה, ומשהו זז? חלם זה כאן.
* הסובל בפקקים   02/03/12 | 06:59
10. מודיעין
ארץאוכלת יושבה על זה נאמר
* אבי   02/03/12 | 06:03
9. כמה שאתה צודק!
אבל מה אפשר לעשות? אולי ללמוד ממדינות אחרות מתפתחות כמו הונג קונג ? לעשות רכבת תחתית עם עליות שכל נפש תוכל להרשות לעצמה - לא! מה פתאום במכום זה משלמים סכומי עתק לחוצה ישראל - ועוד צריך לשלם אגרה! הרכבת - עלאק קרואים לעצמם רכבת ישראל, משרתים את עצמם ורק את עצמם, לא אכפת למדינה מהרכבת בכלל הרי ברור, הם לא משלמים דלק מקבלים רכב, תחזוקה הכל - למה שיזיז להם????? בזיון! ואוטובוסים - אין על מה לדבר, כל אדם נורמאלי ואני לא מדברת על משפחה עם ילדים צריך אוטו - אבל מי יכול להרשות לעצמו, אה כן אלה מהממשלה שאכפת להם רק מעצמם - אגואיסטים! אולי רק משה כחלון יכול לעשות קצת סדר וצדק בבאלגן. אחר כך מתפלאים למה יש כל כך הרבה פשע במדינה אנשים לא עומדים בעומס! מתי תבינו!
* ראש הממשלה   02/03/12 | 05:50
8. רכבת על כל כביש מס' 4
הכל זה אינטרס של הממשלה ככל שיש יותר מכוניות יש יותר הכנסה לממשלה מהדלק,מהאגרה לטסט,בלאי של הרכב,מע"מ ברכישת רכב חדש
* כנסוווו   02/03/12 | 00:19
תחבורה?
לא יאמן,שנים רבות כבר חושבים על רכבת פרברים,רכבת תת קרקעית, שמעתי המון תוכניות וכלום לא יוצא לפועל.יותר הזוי מזה,אין.בחו"ל נכנסים לרכבות ותוך דקות מגיעים לאן שצריך ופה אצלנו,רכבת אחת וכל כך הרבה בעיות,על זה יש למחות או שהאנשים נהנים לבלות מחתית מחייהם בכבישים,בפקקים,בצפירות ,
* שושה   02/03/12 | 02:21
7. כתבה כלכך צודקת
מצידי שהדלק יעלה כפול יותר חשוב שיהיה תחבורה ציבורית מפותחת כמו כל מדינה מודרית יותר מסילות ברזל ורכבות רכבות קלות ותחתיות בכל עיר גדולה רק ככה אנשים יוכלו לחיות בכבוד
* דוד   02/03/12 | 00:07
6. סוד קטן
כמישהו שעבד במשרד התחבורה אני יכול להגיד לכם שיושבים שם אנשים (גם ברגעים אלו ממש) כבר 30 שנה על אותו כסא באותו תפקיד שלא עושים כלום חוץ מלטוס לחול עם האישה 5 פעמים בשנה על חשבוננו בתירוץ שזה חלק מהתפקיד, לנהל עסקאות שחיתות פליליות מפוצצות בכסף מתחת לרדאר אבל להלך בין הטיפות חלילה שלא ידבק אליהם החרא, להעסיק אנשים במשכורות גבוהות כל עוד הם סותמים את הפה ועושים מה שהם רוצים, לרדות בעובדים הזוטרים במשרד שעושים את כל העבודה המלוכלכת, לאיים עליהם בפיטורים כל ראשון עד חמישי וגם לקחת את כל הקרדיט על עבודתם, להחליק פרוייקטים מתחת לשולחן תמורת פרוקטקציות וטובות אישיות וליצור לעצמם שם רע בכל המוסדות הממשלתיים וגם בגופים חיצוניים. אז אומנם הם לא קודמו במהלך ה30 שנה הללו כי הם אנשים לוזרים שאין להם מה לתרום למערכת אבל מצד שני הם מוצצי אנרגיה וכסף למדינה, ועדיין אין מבקר משרד או מבקר המדינה שעלה/יעלה על זה וידיח את אותם אנשים לקיבינמט.
* ארז   01/03/12 | 23:53
משה כחלון לרשאות הממשלה
אולי הוא יעשה קצת סדר וצדק בכל האגואיסטויות שהולכת שם!
* ראש הממשלה   02/03/12 | 05:52
5. טעות וחוסר ידעה
כל המתלוננים כנראה לא היו בחו"ל , אפילו בניו יורק התחבורה כגרוע יותר מזו של בארץ,
* sisay   01/03/12 | 23:51
יצאת מדעתך?!
כמישהי שנוסעת לאוניברסיטה העברית מהמרכז כל יום, אין לי מושג מאיפה הבאת את השטות הזאת. התחתית של ניו יורק מגיעה כל כמה דק', אמנם השילוט לא משהו אבל פה?! גם בעוד 50 שנה לא תהיה לנו תחתית כמו בניו יורק, בטח ובטח לא כמו בלונדון... אין לי מושג מה גרם לך לבוא ביציאה הזאת.
* מה נסגר?!   02/03/12 | 01:32
4. כצבה מצויינת! הלוואי שיקשיבו לך ושהרעיון ילך רחוק!
לקחת את כל מה שאני חושב וסידרת את זה יפה בכתב! תודה!
* אני   01/03/12 | 23:47
3. אם יש דבר שהמדינה נכשלה בו מהקמתה זה התחבורה
מצב התחבורה פה אנוש ואנחנו בדרך לפקקים עם זיהום אוויר והפסדים של מיליארדים על זמן שנשרף.
* ישראבלוף   01/03/12 | 22:34
2. טעות קטנה
קודם כל המאמר יפה,אף בסופו נתת דוגמא לא נכונה לגבי האטובוסים בערד.לידיעתך נבנתה שם תחנה מרכזית מאוד טובה ומטופחת .
* מיקי   01/03/12 | 22:16
ל-2
נכון, בנו תחנה מאוד נחמדה. אבל מה יש בה? קווי נסיעה פנימיים שגם עם המסלול הארוך שלהם עדיף ללכת כבר ברגל.. אוטובוס לבאר שבע שהגעתו לבאר שבע אורכת כשעה עקב עצירות בכל 3 דק'. וזהו!!! מה עם קו לדימונה? למה אנחנו צריכים לנוסע עד באר שבע בכדי להגיע לדימונה?! קו פעם בשבוע (לפחות בחודשי הקיץ) לאילת? למה אין אוטובוסים לבירה ? הכל דרך באר שבע. אנחנו עיר,לא ישוב,לא קיבוץ..משום מה קוראים לנו "עיר". למעט בניין תחנה מרכזית שגם אותו לקח לבנות6 שנים ועד אז היינו עומדים באמצע רחוב..אין שם כלום!!!!!!!!!!!
* תושב ערד   02/03/12 | 12:34
1. תחבורה וקטסטרופה
מאמר מקיף וממצה. וזו הבעיה שלנו. גם בחלונות הגבוהים יודעים שיש פתרונות. ואולם, כל עוד פקידות תנהל את המדינה, ככה ייראו הדברים. אין אדם ברחוב שאין לו את הפתרונות הפשוטים והנכונים. רק "נבחרי העם" חושבים שהם יודעים טוב יותר. אבל ברגע המכריע, כשצריך להשפיע על נושא כבד כזה עטים הלובכיסטים של דן, אגד וכל מיני אינטרסנטים ומבטלים הכל, כמעט במחי יד. רק המשכן של המחאות תביא אולי, אולי לשינוי המיוחל. אחרת נמשיך להישאר לבנטינים ומפגרים מאחור. בושה שמצרים ועוד ארצות ערביות יכולות להתגאות במערכת היסעים מתקדמת וישראל, שמצמיחה סטרטאפים חדשות לבקרים אינה מסוגלת לפתור בעיה שכזו. ובבנין ירושלים ננוחם
* נתן קרן   01/03/12 | 21:07
מה קשור סטארטאפים לתחבורה?
זו מדינת פרטץ' ששולטים בה בעלי הון ואינטרסנטים: ייבואני רכב, חברות ליסינג , ממשלות עושקות שרוצות כמה שיותר מיסים מהפרה החולבת בדמות רכב פרטי . כל אלו וגורמים נוספים מונעים באופן מכוון התפתחות של תחבורה ציבורית נורמלית שתשרת את הציבור כמו שיש מאות שנים במדינות מתוקנות ובסין מקימים בתוך שנתיים רכבות מהירות ממטוסים. רק פה , אפשר לחזור לגמלים
* מדינת פרימיטיבים    01/03/12 | 22:36