החדשות
תגובות (324 תגובות ב-120 דיונים)
120.
להפסיק עם הטקס המטורף הזה בתקופת האבן בזמנו היו חותכים את האיבר עם אבן מחודדת די כבר!!! מה שבטוח שאלוהים לא אמר להכאיב לתינוק בן 8 ימים זה הכל כתוב בספרים שכתבו אנשים מטורללים!!!!
* משיח הגאולה    21/12/21 | 23:25
סתום
* מישהו שהוא לא שמאלני   08/11/23 | 20:02
119.
כואב הלב לראות אנשים שמתיימרים להיקרא יהודים מתי שבא להם וכשזה משרת את המטרות שלהם. אבל הדבר הבסיסי ביותר גם לרחוק שברחוקים מתורה ומצוות" הברית מילה "שכשמה כן היא ברית!!! ועל מצווה זו נאמר "כל ערל זכר אשר לא נימול ביום השמיני ונכרתתתההה הנפש ההיא מעמה." גם זה כואב להם ומציק להם נו אז ברגע שנגדיר אותם גויים אין בעיה הכל בסדר וזה מובן כנראה זה משהם
* יניב   02/01/21 | 18:43
118.
גדלתי לא נימול, זה סבבה. הנושא כמעט ולא עלה בחיים שלי. בנות לפעמים שואלות, פעם אחת היה ויכוח כמעט הדרדר למכות בצבא. מצד שני, אני בחור יחסית מצליח וחזק, זה מה שברמת חשוב מבחינה חברתית.
* אלכס   29/11/20 | 21:51
117.
אילו היה עיניין בריאותי, אז זה פחות אכזרי לחתוך עור הערלה. תצאו גם נגד מי שעושה ניתוח ברייאטרי או ניתוח אף או החלפת מין או ניתוח פנים ועוד.... לצביעות אין סוף. הרחמנות שלכם מגיעה מתוך אכזריות ענקית. אין פה כלל רחמנות, יש חרמנות. פושעי ישראל שכמותכם. חיזרו בתשובה.
* פירחיה   13/02/20 | 10:04
ההשוואה שלך לא נכונה... את משווה בין ניתוח המבוצע בבחירת האדם עצמו ובין ניתוח אסתטי-דתי שנעשה בתינוק בן 8 ימים ע"י מי שאמורים להגן עליו. אינני מעוניינת להיות חלק מחברה ברברית, פרימיטיבית ומיזוגנית שסוגדת לישות שדורשת חיתוך תינוקות, תודה.
* דר   09/06/20 | 13:28
116. אלדד
במאמר לא מוזכרת העובדה שלערלה יש תפקיד חשוב בחיי המין
* אלא   21/11/19 | 10:32
115. מה היא יהדות אם כך?
* מיקה   01/04/19 | 07:57
ברית מילה
יהדות לא נמדדת בחתיכת התינוק בגיל שבוע בניגוד לרצונו. ילד לאמא יהודיה נחשב יהודי.כמו כן, היהדות היא בלב ולא בסממנים חיצוניים. אבסורד שמנהגים אחרים החילוניים אינם מקיימים ודווקא במנהג שכזה אנו דבקים. ואם כן, מנהג שאני מתנגדת לו, רק עם כירורג ובהרדמה. מנהג אכזרי שצריך להכחיד.
* דנה   18/07/19 | 16:17
זה לא מנהג. זאת מצווה דאורייתא מאת הבורא. בדיוק כמו לא תרצח, לא תגנוב, לא תנאף, 613 מצוות מהתורה. התורה ניתנה רק ליהודים מכל העולם. ולא לגויים ישראלים. מי שלא מוצא חן בעיניו, שיבדוק אם הוא יהודי קודם. אולי הוא לא. אז אינו חייב.
* פירחיה   13/02/20 | 09:56
גם לשמור שבת זאת מצווה... והרוב במדינת ישראל לא שומר, כנראה שהרוב לא יהודים
* .   29/04/20 | 20:16
ממש לא הם עדיין .גם מחלל שבת הוא יהודי אבל ערל בוודאי שלא כי הוא לא קשור בברית ברית כשמה כן היא כריתת ברית אז לבוא לחתוך דם אחד עם השני זה בסדר לכרות ברית לכן גם בתורה הברית היא בדם גויים ארורים
* יניב   02/01/21 | 18:46
114. הורים חכמים ביותר
* שלי   15/02/19 | 19:14
113. למה המילה שלמים במרכאות כפולות?
זה לא אירוני ולא בלשון מליצית. ילד שחתכו ממנו חתיכה הוא בהכרח לא שלם, ובאותו הכרח, ילד שלא חתכו ממנו הוא שלם. לא בכאילו, לא בלשון הרחוב, אלא בשפה מדויקת המתארת נכון את המציאות.
* BluePrint   14/02/19 | 13:20
112. תעשו מה שבא לכם אבל אל תאמרו שמי שלא נימול הוא יהודי כי מן הסתם מבינים גדולים בתורה אתם לא
* שי   13/02/19 | 21:51
אני מבין גדול תלמיד ישיבה לשעבר
ברית לא קובעת יהדותו של בנאדם. ואתה שי - פשוט איש טיפש כי יש לך את כל האמצעים לבדוק את זה.
* יהודה   15/02/19 | 10:33
111. גם אנו לא מלנו
אין שום הצדקה להמשיך לקיים את המנהג הזה
* בן   13/02/19 | 17:36
110. לא מלנו, אין שום הצדקה לחתוך איברי מין של תינוקות למען פולחן דתי
* יניב   13/02/19 | 12:15
109. ברית מילה לא הופכת אותך ליהודי
יהודי הוא מישהו שאמא שלו יהודיה. ברית מילה היא רק מצווה, כמו שמירת שבת. מטומטם בעיניי שחילונים שעוברים אלף עבירות ביום מוכנים להקריב דווקא את עורלת התינוק שלהם. זאת המצווה שבחרתם? לי יש שני בנים לא נימולים, בני 11 ו-9, לא הציקו להם מעולם, הם יודעים מהי ברית מילה, ושמחים שלא מלנו אותם. בנוסף, אני מכירה כמה גברים שכועסים שההורים שלהם מלו אותם, ולא יכולים להחזיר את הגלגל אחורה. תדעו שהילדים של העתיד בוודאי יכעסו יותר על הוריהם, שבניגוד להורים שלנו, כבר כן היה להם ידע, ועדיין בחרו להטיל מום.
* איילת   13/02/19 | 09:40
108. טוב לראות שעוד הורים מבינים שההליך הזה לא רלוונטי
* אבא רופא   13/02/19 | 08:33
107. יש לי שני בנים שלא התעללתי בהם בגיל 8 ימים - אין סיבה
בני 10 ו 7, אף פעם לא עלה הנושא מול ילדים אחרים. זה רק בראש שלנו כיעשו לנו שטיפת מול כל החיים. יש כבר המון ילדים שההורים שלהם לא העזו לחתוך אותם. תפסיקו להתלבט ותרימו על התינוקות שלכם
* גל   13/02/19 | 07:18
גם לי, ילד בן 4 שלם
רכבת השפיות כבר יצאה מהתחנה - אנחנו מכירים לא מעט הורים שויתרו על ההתעללות. נקווה שאחרים גם יתעוררו.
* דן   13/02/19 | 10:30
106. קניתי 3 עותקים של הספר מילה...
של רני כשר לזיכוי הרבים. מלא חומר וידע עצום על הנושא.
* ישראל ג.   13/02/19 | 06:49
כל הכבוד. תמיכה ראויה
* יהודיה   17/02/19 | 22:50
105. הסוד הגדול
מי שיבדוק יגלה כמה סודות שמנסים להסתיר מכם: 1. גם לפני היהודים העמים מסביב מלו את בניהם. לא גילינו את אמריקה. 2. הרמב"ם בעצמו כתב שבימינו )בימי חייו( הסיבה היחיד. למול בנים, היא כדי שיתרכזו בלימודי קודש. העורלה מגבירה את התענוג המיני. בלעדיה החשק מוחלש. 3. אימהות יקרות: אב התינוק שלכם, שעבר בעצמו ברית, רוצה שבני ייראה בדיוק כמוהו ולכן ילחץ לכיוון ברית. אל תסכימו. היית חותכת לרך הנולד אצבע? תנוך? חתיכה מכף הרגל? מה, את משוגעת? זה הכל.
* בעל סוד   13/02/19 | 01:40
מעניין, כמה בנות מזל אנחנו היהודיות הכשרות. אם בתענוגי הגבר מדובר, הרי שניצלנו אנחנו. כי עם כל כך הרבה תאווה מינית בעולם, עד שכל היום מדברים בה, נזהרים מאנסים בעלי תאוה מוגברת (צריך לבדוק אם עשו ברית) מהומואים ועוד. הרי שחסכנו בכך עוד הרבה פשעים. תודה לבורא עולם על המצווה
* פירחיה   13/02/20 | 09:48
104. בני שלם ומחוסן. מה הקשר למתנגדי חיסונים??
* מיכל צ.   13/02/19 | 00:48
בדיוק
* יבגני   29/11/20 | 21:54
103. כל הכבוד! טוב שמנרמלים את זה
לחתוך איברים לתינוקות זה לא נורמלי! רק חבל שמקשרים אנשים שלא חותכים תינוקות לאנשים שלא מחסנים. אין שום קשר בין הדברים.
* מיכל   13/02/19 | 00:43
102. אני מניח ש...
אני מניח שאין לכותבת ילדים שנפגעו מחיסון. אחרת לא הייתה מבטאת דעה כזו, בכזאת קלות, שאומרת שחיסונים מסוכנים. מספיק שילד אחד שלה היה נפגע חיסונים (ייתכן אפילו שזה כך והיא אינה מודעת לכך) והיא לא הייתה מחזיקה בדעה הנחרצת שהורים שלא מחסנים את ילדיהם שייכים ל"טרנד המסוכן של התנגדות לחיסונים". האם במקרה כזה המציאות הקשורה לחיסונים הייתה משתנה? לא ממש, אלא רק בנוגע לילדה של הכותבת, ובכל זאת דעתה על הנושא הייתה משתנה. כי כשזה רחוק ממך, למה שתעשה מאמץ ותבדוק את העובדות בעצמך. או למה שתקשיב לצעקתם של אלה שנפגעו. כי החיים שלך טובים. "הפסיקו להפריע לי בחיי הטובים עם ההפחדות שלכם שחיסונים זה רע!" ועכשיו עורכים יקרים, האם יש לכם אומץ לפרסם את התגובה הזו? או שאתם מפחדים? מפחדים שאנשים יחקרו בעצמם? או שישמעו שקיימים לא מעט כאלה שילדיהם נפגעו מחיסונים, פגיעה שתשפיע עלייהם, ייתכן, לכל החיים? למי אתם נותנים דין וחשבון עורכים יקרים? בסופו של יום שאדם נשכב לישון במיטתו (אם שפר מזלו ויש לו מיטה), למי הוא נותן דין? ולמי הוא נותן דין בסוך חייו?
* משה   12/02/19 | 23:20
101. כתבה מעולה! חשוב להכיר..
לא מספיק לפתוח קצת את הראש..
* יובל   12/02/19 | 22:31
100. מנהג ברברי מזעזע מיותר. היום כבר לא עושים ברית מילה.
אין לזה שום הצדקה רפואית! מלא כבר לא עושים
* אורן   12/02/19 | 22:04
99. כל הכבוד!
למי שלא דתי אין שום טעם למול את בניו. חילול שבת גרוע יותר
* נתן   12/02/19 | 17:50
98. מרואייני הכתבה מנסים לשכנע שזה מתוך מחשבה כאשר ברור שמדובר בשתי אפשרויות
מרואייני הכתבה מנסים לשכנע שזה מתוך מחשבה כאשר ברור שמדובר בשתי אפשרויות : או שהם מחפשים תשומת לב ואהבה מההורים הדוסים שלהם שאותה הם לא קיבלו ונראה להם שאם יעשו או ימנעו מלעשות משהו קיצוני כמו ברית מילה הוריהם פתאום ירעיפו עליהם תשומת לב במטרה לשכנע אותם לוותר על המהלך וכשזה לא מצליח אז הם באים לתקשורת כדי לקבל את זה כי מצבם המתואר הפך אותם לחולי פרסום או שמדובר בזוג שאחד או יותר מהם לא יהודי על פי ההלכה והוא לא מוכן להודות בזה במסגרת גילוי נאות - לא לשכוח שבישראל יש מאות אלפי חסרי דת ונוצרים אז סטטיסטית זה מאוד הגיוני .... אז כל החוזרים בשאלה או חסרי הדת או הנוצרים פה פשוט תודו שההתנגדות לברית מילה הינה רק תסמין של מצבכם ולא התנהגות שנובעת מחשיבה אתם לא מיוחדים לא נאורים ולא מעניינים מציעה לגויים מבינכם להשלים עם זה ולא לשחק אותה יהודים שלא מעוניינים בברית ולחוזרים בשאלה ללכת לפסיכולוג לפתור את הגורם לבעיה מבלי לחפש תשומת לב שלילית כי זה פתטי ... יש הורים שקשה להם להעניק אהבה גם אצל חילונים וגם אצל דוסים זו לא סיבה לזהם את השיח הציבורי ברפש הזה
* לכו לפסיכולוג או תודו שאתם גויים    12/02/19 | 11:17
פשוט חצוף ועם מוח עקום.
ההורים האלה הם יהודים לא פחות ממך והם פועלים אך ורק מתוך דאגה לילדים שלהם. לא אתה תקבע את מידת יהדותם.
* אתה   12/02/19 | 14:34
נכון ... חלקם יהודים ואם תקרא תראה שהתייחסתי לזה
חלקם ידוע עליהם שהם גויים על פי היהדות לאחרים יש אישיו עם ההורים ... תקרא במקום לרוץ להגיב
* לא... אתה    12/02/19 | 15:17
כן מובנת הדאגה אבל עם זאת הם אולי יהודיים אבל בנם כבר לא
יהודי יכול להיות יהודי רק אם הוא עבר ברית מילה! כי ככה הוא נכנס לברית אברהם!! אל תבלבל, חייב לדייק בניסוח הדברים ולהיצמד לנכונות העניין. הבן שלא נימול, ינחשב כנוכרי שאינו מעם ישראל כי הוריו הוציאו אותו מן הכלל ומקהל ישראל, אם זה בסדר מבחינתם סבבה, רצוי שהוא יהגר לחו"ל וימצא לו גוי או פה בארץ שיתחתן עם גויה, כי יהודייה לא תרצה להחתן איתו ע שהוא ימול את עצמו. אם יש "יהודייה" שלא איכפת לה, אז שיבושם לה, לא הבנתי למה זה צריך לבוא לתודעת הציבור ? מי שלא רוצה לעשות ברית שלא יעשה פשוט שלא ינסה לכפות את דעתו על השפויים בעם שרוצים לשמר את השם "עם ישראל" כי בלעדי הברית הזאת אין לנו תוקף כעם!
* יניבו   12/02/19 | 16:27
תגובות אינפנטיליות וגזעניות המנותקות מהמציאות
שמח שהמצאת לך דת חדשה ששייכת רק לך בהצלחה...
* אלהים   13/02/19 | 12:25
97. המילה היא מבחן ליהודים והם נכשלים בו
המבחן הוא תוך כמה זמן יהודים שפויים יבינו שזה מנהג מיושן שפג תוקפו ויתקדמו עם הבריאה. יהדות קפואה היא אסון לכולם
* יהוה   12/02/19 | 10:36
המבחן הוא אם ימולו או לא, ומי שלא מל, נכשל!!!
זאת הברית, מי שרוצה יכנס בה מי שלא רוצה שיקיא את עצמו מעם ישראל וירשם כגוי בת"ז...אין לו חלק באלוקי ישראל ובעם ישראל כרת יכרת!
* אל עליון   12/02/19 | 16:29
96. אבות אבותינו מלו בסתר את ילדיהם בעולם אנטישמי ופה בארץ ישראל לא מוהלים????? ביזיון
* אנשים מטומטמים   12/02/19 | 09:13
95. כתבה מעולה ומחכימה !
* שלמים    12/02/19 | 09:09
94. עצובבבב שיש בינינו כאלה
* יאיר   12/02/19 | 07:38
עצוב שיש בינינו כאלו שפועלים על אוטומט בלי טיפת מחשבה ביקורתית
וחותכים את ה*ין של הבן שלהם בלי לחשוב על זה דקה, אבל חושבים חודש על איזה אוטו לקנות.
* יאיא   12/02/19 | 10:43
93. הם בטח לא יהודים בשורשים שלהם
* יאיר   12/02/19 | 07:36
92. מוחמד כהן
אנשים גסי רוח שיושבים בארץ
* אשקלון   12/02/19 | 07:32
91. ברית
רָשָׁע מָה הוּא אוֹמֵר? "מָה הָעֲבֹדָה הַזֹּאת לָכֶם?" (שמות יב כו), לָכֶם - וְלֹא לוֹ. וּלְפִי שֶׁהוֹצִיא אֶת עַצְמוֹ מִן הַכְּלָל, כָּפַר בְּעִקָּר..
* יהודי   12/02/19 | 07:13
כל מילה בסלע! אין מה להוסיף
* יניבו   12/02/19 | 16:30
צודק, באמת כל מילה בסלע
כמו הציורי מערות על הסלעים שעשה האדם הקדמון. למה יש כל כך הרבה רפי שכל בארץ הזאת.
* האדם המודרני   13/02/19 | 22:54
90. צודקים מיליון אחוז
רני אלון וכול מי שתורם להתעוררות והפסקת הפגעניות אני מצדיע לכם כול הכבוד הגיע הזמן לסים סוף לסבל והפגיע בתינוקות חסרי ישע בשם הדת ! ברית השחתה הוא פגיע בילתי הפיכה לכול החיים .. השם האמיתי זה סירוס חלקי !
* טל   12/02/19 | 05:57
89. לחתוך פין זה באמת לא שפוי
אני חתוך ומתבייש לשכב עם נשים מחול .וכמה עצבים ורגש של עורלה שיש בה .שמה שהם מרגישים פי 4 מאיתנו .כי לנו אין עורלה ולא מרגישים מה שהם בעסה .פין לא חתוך גם יפה יותר וסקסי .במיוחד נשים מחול אוהבות
* קובי   12/02/19 | 04:52
ממתי הפין חתוך?? רק העורלה חתיכת עור לא מועילה! ומכוערת
אז אתה מעדיף להיות רגיש שם למטה ולגמור תוך 5 שניות???
* יניבו   12/02/19 | 16:31
88. גדלתי בבית מסורתי וגם אני החלטתי להשאיר את בני שלם כפי שהוא נולד
אני ובעלי גדלנו בבית מסורתי, עדיין שומרים שבת, מפרידים בין בשר לחלב אבל את הבן שלנו החלטתו להשאיר שלם כפי שהוא נולד. בהתחלה היה ברור לי שעושים ברית אם נולד לנו בן, אבל אז הבכור של אחותי, שילדה 8 חודשים לפני, הגיע לבית חולים מיד לאחר הברית בגלל דימום מסיבי וחייו ניצלו בנס. באותו יום אמרתי לבעלי ששום סכין לא תיגע בבן שלי ולא אכפת לי מה יגידו.
* ענבר כהן חסין   12/02/19 | 01:59
זה לא קשור באיזה בית נולדת וגדלת - זה קשור איך הושפעת
מהסביבה שלך, תגידי לי מחברייך ואומר לך מי את..אם תמיד התחברת עם אנשים שדעותיהם שונים מדעות הוריך ומשפחתך המסורתיים הנה לך התשובה...ממש לא קשור שגדלת בבית מסורתי, מה שקשור הוא, אם לך יש דעה חזקה ואישית שהגעת אליה בלי השפעה חיצונית בתת-מודע או בעקיפין? זאת שאלה נוקבת שאת חייבת לשאול את עצמך, אני גם נולדתי לבית מסורתי אמנם אני לא מאמין באלוהים כאלוהים אלא כבורא של העולם בלי תורות ומצוות מיוחדות, אבל בכל אופן לא אוכל חלילה להתעלם מהמסורת שיצרה את העם שלי, ישראל! ואני גאה מאוד להיות בן ישראל!!! איכפת לי מהשבת מהחגים מהברית מלכבד את הדת גם אם אני לא מקיים אותה, כן יש צדדים יפים בדת שלנו שהביאה לעולם מוסריות יותר, צדק עם החלשים: אלמנות יתומים אביונים ועניים גרים ומסכנים אחרים...ממליץ לך ללמוד היסטוריה יהודית, הכל מהתחלה עד עכשיו, לחקור ללמוד להבין, ואז תביני שאת חלק מכל זה, אין לך לאן לברוח, אבל אם תרצי זאת החלטה שלך, אז תהייי כמו כל הנוכריות, ללא זהות ללא ערכים של עם מסויים תהיי לא מחוברת תקועה בין הכיסאות...ככה את רוצה שילדיך יגדלו ועוד בארץ? איזה חיים קשים את דנה לילדים שלך...לא חשבת רחוק מדיי אני רואה...גם כן משתייכת למעמד הכהונה, בושה וחרפה לא שונה מבנות הכהנים בתקופת בית שני, שהיו רודפות בצע וכמו נוכריות...לכי ללמוד היסטוריה בקיצור.
* יניבו   12/02/19 | 16:38
87. תבדקו את האמאות?כולן גויות כנסו
אחרי בדיקה עמוקה ורצינית שעשיתי מדובר על אמאות גויות שאינן יהודיות ונגד תורת ישראל ויש להבין שגן בעלן הם ערב רב שנפלו עם הגיות ובגגל זה יש הסכמה. בנוסף רוני כשר הוא גוי אמא שלו לא יהודיה ובגלל זה הוא לא מבין למה צריך ברית. ושלא יספר שהוא יהודי כי יהודי בא מיהודה על שאוד לה'ורוני הליצן לא יכול לטעון שהוא יהוד כי אין דבר כזה יהודי.רוני אל תשכח לטבול שוב לנצרות כמו שאת רגיל
* אליהו הנביא   12/02/19 | 00:44
עלילת דם נוסח 2019 - בערים ישארו בערים
* מלתי את בני - לא מרוצה מזה   12/02/19 | 04:51
אחרי בדיקה מעמיקה שעשיתי גיליתי שאבא שלך שכב עם אחותו והכניס אותה להריון והיא במקום להפיל השריצה אותך.
* גילוי עריות מביא לילדים פגומים עם מוח מעוות. כמוך   12/02/19 | 05:07
היא לא יכולה להיות אחותו..
* י   12/02/19 | 13:57
86. אין גבול לטמטום
לא יאומן במשך אלפי שנים יהודים מסרו את נפשם בשביל לקיים את המצווה הזו. בזמן שלטון היוונים שגזרו גזירות שביניהן אסור למול את הבנים הנשים היהודיות מסרו את נפשן למול את הבנים בסתר, וכאן קמה לה חבורת משועממים שמנסה להמציא את הגלגל מחדש. תודה לאל שאתם מיעוט שבמיעוט וכנראה שאולי בשורש גם לא שייכים לעם היהודי. עד כאן הטיעון הדתי לאומי שהוא אחד היסודות הכי בסיסיים לקשר שבין העם היהודי לקב׳ה ואם פונים לדון ביתרונות הרפואיים של מילה אז יש ככ הרבה ומי שרוצה יכול להעמיק ולהחכים.
* א   12/02/19 | 00:11
85. מזועזעת מכם
ברית המילה כשמה כן היא ברית בין הקב"ה לעם ישראל.ולכל אותם גאונים אתאיסטים שיש כאן רק אשים עובדה מדעית בפרצוף...לאורך ההיסטוריה ניסו להכחיד את העם היהודי בכל דרך..מלא עמים נמחקו מהעולם עובדתית..האצטקים האדומים וכו וכו העם היהודי מעולם לא נכחד...ולמה? כי זו משמעות הברית בין הקב"ה לביננו. מילה לא מזיקה ואם תטרחו באמת לבדוק מדעית תגלו שזה בריא ומונע מלא זיהומים ומחלות. עם קשה עורף היינו ונישאר. בגלל אנשים כמוכם כל המכות באות עלינו. כי עצימת עיניים יותר נוחה ועדיפה לכם.אז יופי תטפחו לעצמכם על השכם אתם שונים ונבדלים..לא מקנאה בכם ולנזק שאתם עושים לעצמכם ולעם היהודי. נולדתם יהודים ובמקום להצניע את זה תתגאו. אתם חיים כאן רק בזכות בורא עולם. ואתם במדינה שלנו רקקקק בזכות ניסים גלויים שקרו לנו לאורך ההיסטוריה.
* יהודיה בת מלך   12/02/19 | 00:10
כל מילה בסלע יהודייה יקרה
* קרן   12/02/19 | 06:14
מילה זה לא הקשקוש שרשמת
החיתוך של הבולבון החל עוד מלפני ימי אברהם שחליט על סמך רוח רפאים דיבר עליו לחתוך לבנו ולעצמו את העורלה דווקא ולא איזה חלק אחר בגוף. ולמה זה ? בואי תחכימי. זה על מנת לסרס את הבנים הדתיים שלא מקיימים יחסי מין עד החתונה ועל זאת כותב הרמבם שהיה נהוג לחתוך את העורלה למיצרים במצריים בדיוק מהסיבה הזאת. אז תראי מאחר ויצאנו מעבדות לחרות נראה לי שיש זכות לכל הורה להחליט על שלמות בניו . ואם לבורים כמוך יש מה להוסיף דברו ללמפה .
* יהודית חמודית   12/02/19 | 09:32
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
אני לא מאמין איזה נעל לא הרמבם לא רשם בשום במקום שהמצרים עשו לפני זו דעה לפי מיור שמצאו לפני כמה שנים איזה בור לך לך תלמד על הנושא יאפס
* יניב   13/02/19 | 09:39
84. ברית-ההשחתה מעשה מתועב.
כל צמאי הדם הרימו ראשם הגיחו ממאורתם. טרף קורבנם האומלל נגזל מהם. ערפדים לדם עולל קורבן אדם. איומים, שקרים, קנאות פסיכופטית חשוכה, מייסרים מתעללים מענים תינוק שלם מושלם פלאי. שבט פראי אדם סוטים אלימים פידופילים. קנאות עריצית אטומה חסרת לב. רבבות עוללים גססו בדם ייסוריהם במהלך הדורות. דורות של גברים מוכי מום ונכות באיבר מעוות מושחת. פושעים מנוולים, עילגים, ללא מצפון, מוסר, חמלה ואנושיות.
* אלון סברוני   11/02/19 | 23:56
וכל זה אך ורק בגלל גילוי עריות שמתרחש כבר דורות אצל היהודים ומביא ילדים מכוערים, מוגבלים שכלית ונכים רגשית שמאמינים בספר שקרים ומעשיות אלים במיוחד
* גילוי עריות יחריב את העם היהודי   12/02/19 | 05:10
83. להניח את הלפיד
להניח את הלפיד שנאו אבוץינו לאחר אלפי שנים זה עצוב. לא קשור לאמונה בכלל
* אלי   11/02/19 | 23:34
82. טוב מאוד הגיע הזמן
* .   11/02/19 | 22:54
81. לכל אותם שמתביישים ביהדותם
לכל אלה שנמאס להם מהיהדות (ברית, נישואים ברבנות...) נכון לא הכל וורוד, אבל באמת אם אתם מרגישים שאין לכם קשר ליהדות למה אתם פה? למה לחיות במדינה מלאה מלחמות ובלאגן? רוצים שמש דמוקרטיה ואי כפייה דתית(לפחות אי כפייה דתית יהודית)?- יש המון מדינות בעולם שמתאימות לכם. תעזבו ליהודים (המוזרים והפרמיטיבים בעינכם) את חלקת האדמה הקטנה שלנו. תודה מיהודי שאינו שומר תורה ומצוות אך גאה ביהדותו ומסורת אבותיו.
* בן   11/02/19 | 22:41
פרימיטיבי
הם שם כי ההורים שלהם והחברים שלהם שם. לפעמים זה קשה לעזוב את הסביבה. אני עשיתי את זה ועזבתי בגלל אנשים ״חילונים״ כמוך. בהצלחה עם ליצמן דרעי סמוטריץ וזועבי.
* Me   12/02/19 | 06:32
בור יקר.
ההורים האלה כאן כי אבותיהם וסביהם הקימו את המדינה. לך תלמד היסטוריה. את המדינה הזאת הקימו בעיקר חילונים שלא חלמו שאי פעם תהיה במדינה כזאת כפייה דתית מטורפת (ולא רק לגבי ברית, נישואים ברבנות וכו'). לא אתה ולא אף אחד אחר יקבע את זכותם לחיות כאן. חצוף.
* שלום   12/02/19 | 14:53
הקימו את המדינה אבל לא את עם ישראל
1. כל אותם אנשים ש"הקימו" את המדינה קיבלו את הזכות לחיות פה מאומות העולם לאחר שרצו אליהם עם התנ"ך (הברית הישנה בשבילך) ושום דבר לא היה קורה אם הם לא היו מקבלים את הזכות מאומות העולם. 2. עם ישראל קיים הרבה יותר זמן ממדינת ישראל, ולכן בפרספקטיבה של זמן מה ששמר עלינו כעם זאת היהדות ופחות ההישראליות. 3. יש לאנשים לא נומלים שמעדיפים לחגוג כריסמס עשרות מדינות בעולם לחיות בהם טוב בהרבה מישראל, אז תפסיקו להתנהג כמו הכובשים המוסלמים ותעזבו את חלקת האדמה הפצפונת שלנו-אתם לא שייכים.
* בן   13/02/19 | 00:06
חצוף יקר.
סבא וסבתא שלי הקימו יישובים וסללו כבישים. הצאצאים שלהם שייכים לכאן יותר ממך. קוראים לזה עבודה עברית ואם היית לומד היסטוריה, ולא רק תנ"ך, אז היית יודע שהקימו בארץ יישובים וסללו כבישים גם הרבה לפני הקמת המדינה.
* שלום   13/02/19 | 17:25
80. וגם ערב רב עלה עימו
זה בסדר כי לא באמת יהודים פשוט הם נולדו כאן ועם שמות של של יהודים אבל הם לא..!
* מנו   11/02/19 | 22:36
79. גם אני לא מתכוונת לימול את בני ! מנהג מזעזע פרמטיבי
* נ   11/02/19 | 22:26
עושים בשכל!
* בן שלם   12/02/19 | 09:36
78. ברית מילה
הוונים נלחמו שלא נעשה את המצווה החשובה הזאת למה???כי מה משעמם להם אתם באים בלי להנעיד עפעף ומבטלים מצווה כזאת חשובה ... התינוק לא ימיל להורים האלו כל החיים שלהם והם יסבלו בעולם הזה ובעולם הבא.
* ריצי   11/02/19 | 22:04
אני אלוקים מצווה עליך לעמוד על הראש
* המצווה   12/02/19 | 09:37
חבל הוא יעמוד על הראש
* יהודה   16/09/20 | 22:42
77. יש במאקו כתבה על סמגמה...
למי שלא יודע מה זה סמגמה מוזמן לבדוק בויקיפדיה...יש גם תמונה. בקיצר בולבול לא נימול לא נכנס אליי....
* שולה הנוצצת...   11/02/19 | 21:46
76. גם אני כאתאיסט אמול את ילדיי.
* יורי   11/02/19 | 21:43
תעשה חיים אגב תוכל לתרום את העורלה לניסויים עבור החיסונים
* ערל   12/02/19 | 09:38
מה?
* יניב   13/02/19 | 09:56
75. ברור לגמרי מה אתן מנסים לעשות- להפוך יהודים ערלים ללגיטימיים ובכך להגדיל את מספר המצדדים בעמדותיכם כאילו שזה נפוץ ומקובל
ברור לגמרי מה אתן מנסים לעשות- להפוך יהודים ערלים ללגיטימיים ובכך להגדיל את מספר המצדדים בעמדותיכם כאילו שזה נפוץ ומקובל. לפני כמה חודשים היתה כתבה על פדופילים שחשובה להם הסכמה וכן כתבה שמעודדת יחסים אינטימיים במחזור... אם זה לא החלנה... אני כבר לא יודעת מה היא. די להסיט נגד הסיבה היחידה שאנחנו כאן..
* חלון אוברטון    11/02/19 | 21:17
74. גם אנחנו לא מלנו את הבנים.
מיותר, מיושן אלים וחשוך
* יעל אשת חבר הקיני   11/02/19 | 21:16
73. דיברתי עם מישהו שעשה ברית אחרי גיל 30. הוא אמר שהסקס אחרי הברית הרבה פחות מרגש, כלומר יש פחות רגישות באיבר והסקס יותר גרוע מאשר לפני
* ח   11/02/19 | 20:55
72. ברור שלא חותכים, אפילו לא שקלתי לעשות לבן שלי ברית...
* הנדריX   11/02/19 | 20:52
71. ברית
מסכימה עם כולם. זהו אקט ברברי ושפל הלוואי ויהיו עוד הורים שיתנגדו ויהיו אמיצים ולא יבצעו את ברית המילה בבנם.
* תומכת   11/02/19 | 20:46