תגובות (119 תגובות ב-63 דיונים)
63. אלוהים בחיים לא היה מאשר דבר כזה לא משנה כמה החרדים והדתיים הקיצוניים יגרמו לזה להראות טהור, הם פשוט מאוד מעוותים את התנך לצורכי הרבנים שלהם. חבל מאוד כי בתנך כתובה כל כך הרבה חכמה והם הורסים אותו
18/05/19 | 04:37
62. נכון...כמה יפה...הכל שלילה. עכשיו תכתבו סיפור הפוך. נראה אתכם !!סיפורים נגד, לעולם החילוני. נו. מחכה לסיםור חיובי.
16/05/19 | 08:14
זה הסיפור של החיים שלה מטומטם, עלק לא דתי אמאל'ה כמה מטומטם אפשר להיות, זאת האמת והיא נוראית ובמקום לשנות אותה אתה בורח... כמו כולם
18/05/19 | 04:33
61. על המאמר
כל הכבוד עשית מעשה נכון
15/05/19 | 14:57
60. הסמינר הזה סמינר רכסים הוא קט.
הייתי בחתונה, אכן היה הרבה לחץ על חיה.
וברוך ה' שהיום שהיא בדרך שלה ובוחרת לעצמה ויותר טוב לה. רק אהבה דואגת מרחוק ומצפה לשמוע טוב!
15/05/19 | 11:36
59. ככה זה בעולם החרדי המדכא.
טוב שהיו לך כוחות לברוח
15/05/19 | 10:20
58. מחזקת אותך! את מקשיבה לב שלך ועושה דרך אמיתית בחיפוש אחר האושר
עם כל הכבוד לדת ויש אפס כבוד למה שהרבנות בארץ עשתה לה- ייבום זה אחד המנהגים החולים והמטורפים ביותר. תאמיני בעצמך!
13/05/19 | 12:47
אין פה שום קשר לייבום
בורות זו מילה גסה בהחלט
13/05/19 | 15:28
זה לא ייבום..
14/05/19 | 11:11
לא ייבום
צריך לדעת מה זה ייבום לפני שמדברים על זה!!! זה גבר נשוי שמת ואין לאישתו ילדים. אם יש לו אח, הוא צריך להתחתן איתה. זה ייבום!!!
14/05/19 | 11:13
57. אחותה היתה צדקת, בטח שהיא
בצער שאחותה ירדה מהדרך, אני רואה כאן ממש קושי וחיסרון של הידברות בין הבחורה למשפחה, אולי אם הייתה משטפת אותם מה שמרגישה בלב הכל היה נראה אחרת.
13/05/19 | 01:47
56. אחותה היתה צדקת, בטח שהיא
בצער שאחותה ירדה מהדרך, אני רואה כאן ממש קושי וחיסרון של הידברות בין הבחורה למשפחה, אולי אם הייתה משטפת אותם מה שמרגישה בלב הכל היה נראה אחרת.
13/05/19 | 01:47
55. חבל שנודע לי על הכתבה...
חבל שיש חרדים שמסתכלים כתבות מערוץ "טלויזיה", חבל על התגובות הפוגעות לכל הכיוונים...
הרוב נכון, אמנם הדעה האישית של אותה רבנית הייתה נגד ולא פעלה מטעמים אישים, גם לא נכון שאני לא לחצתי דרך אותו רב, הרי לא פניתי לשום "רב" של הסמינר בגלל שבפעם אחרת שהיתיעצתי איתו לפני שאתלמנתי נתן לי עמלצה על נושא אחר שלדעתי לא הייתה מספיק ישרה ולא כל מי שקוראים לו רב הוא באמת רב...
לא ברחה אלא אחרי ששיתפה אותי בצורה ברורה ובוגרת בזה שלא רצתה להיתחתן ביקשתי ממנה לחפש מקום אחר...
וכבר היגבתי בכתבה אחרת כאן ולאחר מכן מחקו את כל התגובות והדיונים לגמרי, פשוט סתימת פיות...
הגב היא נסתה להגיד לי את מה שמרגישה ביום הראשון אבל משהיא דווקה לא חרדית גרמה לי לחשוב שכל הדיבורים נובעים מתוך לחץ.
12/05/19 | 14:03
54. לחצי מהדתיות בוחרים חתן, "הרבנית" יודעת הכי טוב.
כנסו לאתר שליש גן עדן תראו כמה גרושות.... דתיות וחרדיות.
05/05/19 | 01:14
לא נכון בכלל. אני חרדית.
רק חסידויות סגורות ומעטות מאוד בוחרים עבור הילדים את השידוך ובאמת הרבה פעמים הנישואים לא צולחים. במקרה של הסיפור הזה אני קובלת על ההורים הלוחצים שגרמו לבחורה למצב הזה ולא נתנו לה אפשרות לקום מהאבל ולבחור מתוך שפיות. משהו שם היה לא תקין בכלל. חיה אני שולחת לך כח. תעשי מה שטוב עבורך אבל חשוב שלא תציירי את החברה החרדית ככזאת, כי זה מעט.
05/05/19 | 14:35
53. הכרתי בחור שעבר מקרה דומה...
רק ששם הוא היה הגבר, וגם שם בקשו ממנו שוב ושוב... הוא התגרש אחר כך, וזה לא קל.
מאחלת לך הצלחה.
02/05/19 | 19:09
52. מזכיר את הסרט "למלא את החלל"
02/05/19 | 10:47
51. יבום
כמה נורא לפרסם כל כך הרבה שטויות ודיברי הבל ברשימה אחת.האם גם העורך בור ועם הארץ כמו הכותבת.מה שמתואר הוא איסור חמור של גילוי עריות.אין מציאות כזאת שנישואין כאלה יתכנו.גם כשרוצים ללכלך צריך טיפה להתאמץ ,ללמוד את הנושא ואז אולי לכתוב.חבל
01/05/19 | 16:23
אתה טועה...
יבום מתרחש כאשר אישה מאבדת את בעלה ואין לו ילדים ממנה אשר ימשיכו את זרעו והיא מחוייבת באופן אוטומטי להתחתן עם אחיו הרווק בכדי להמשיך את שושלת האח המת. במידה ואינה רוצה להנשא לאח בעלה המת מקיימים טקס חליצה הפוטר אותה מלהנשא לאח. אחות בהחלט יכולה להנשא לבעל של אחותה שנהרגה. עיין ערך אריק שרון שנשא לאישה את אחות אישתו שנפטרה.
02/05/19 | 20:58
50. המלצה לאפליקציה ליוצאים בשאלה
ממליץ על האפליקציה שהינה מרחב בטוח ליוצאים בשאלה
27/04/19 | 20:12
49. בלי קשר את בחורה מדהימה אנחנו מכירות מפעם
התמונ הייתה ממש מוכרת לי ואק אחרי כמה ימים עשיתי את החיבורים. הכרנו בתיכון את החיים רה מדהימה וזה מה שחשוב רק מי שגדל שם יכול להבין מה עבר עליך ואיך הסכמת ולמה את בכלל לא אשמה. הגיע הזמן לשים הכל מאחור ולהמשיך הלאה
27/04/19 | 20:09
48. מקרוב???
איך בדיוק את מכירה את הסיפור מקרוב???
באותה תקופה לא שיתפתי אפילו את האנשים הכי קרובים אלי במה קורה אז ברור שלא שיתפתי אותך, את היית בחדר כשלחצו עלי? עברת פעם משהו כזה? יודעת מה זה לאבד הכל? (משפחה, חברות, תמיכה) ברגע שהחלטתי להתגרש.
את דיברת פעם עם המתים כדי לדעת מה אחותי הייתה רוצה או לא רוצה? או שזה פשוט מה שחונכת לחשוב....
ואין כל קשר למשפחה שלי, שזה בפני עצמו דבר שממש לא בסדר לרשום כאן כשאת מתיימרת להיות "חרדית" ,, הלוואי וזה היה בא ממני כל החתונה, היה לי הרבה יותר קל לחיות עם עצמי אם כל האחריות היתה עלי.
כשגיס מציע את עצמו עוד לפני השלושים לרבנית זה לא סביר ולא נכון, זה דבר שבחיים לא רציתי ולא ביקשתי ושיהיה לך חג שמח.
26/04/19 | 06:42
חוי,,,
במחשבה שנייה אני מבקשת סליחה
מי אני באמת שאשפוט....????!!!
תמיד היד קלה על המקלדת.
ראיתי את התכנית ונזכרתי ככ חזק בחוי
שזה עשה לי עצוב כל הסיפור וכתבתי הכל עם דמעות בעניים ללא שיקול דעת.
סליחה חיה יקרה מקווה שיהיה לך המון בהצלחה בהמשך .מי אני שאשפוט אותך
27/04/19 | 20:15
47. קשה לי לראות את מה שאת כותבת חיה
אני מכירה את הסיפור שלך ככ טוב מקרוב.
ואת ההורים,האחים והאחיות ...
גדלת במציאות לא קלה ולא בריאה.
המקרה היה מאד מזעזע!!וקשה ובלתי נתפס
סיפור החתונה הוא סיפור שהגיע ממך !!!
זה שהתפכחת אחר כך זה אולי באמת מצוין ...
אך אל תאשימי אף אחד!!!
להורים שלך לא היה יד בדבר
וגם לא לרבנית שאת מדברת עליה !
זו את מטוב ליבך גרמת לגיסך להבין שזה הכי נכון והוא כמו שאמרת ואמרת נכון הרגיש שזה הכי נכון לילדים....זה שלא נמשכת אליו
זה שלך.הוא בסהכ גבר עדין ובישן והתחתן מיד אחרי שוב רק כדי לא להרוס את התא .
אל תהרסי את שמה הטוב של אחותך חוי היקרה שנתנה לך כל כך הרבה !שעשתה עם עצמה תהליך ככ יפה ארוך ואמיץ!!!!שבטוח לא היתה נהנת לראות את כל התכנית הזו.
כאב לי חיה....
שיהיה לך בהצלחה.
אגב אם תרצי לשוחח אשמח לתת לך המון חומר על אחותך הנפלאה
25/04/19 | 16:53
46. הדת זה צינוק בתוך בית-סוהר
25/04/19 | 14:15
45. קצת תמוה
1. אין שום חובה לאישה להתחתן עם הבעל של אחותה(לא,אין פה ייבום).
2. נישואין הינן מכוח הסכמה של שני בני הזוג. נכון, יש בחברה החרדית שידוכים וכו, אך גם יש הרבה שידוכים שלא יוצאים לפועל. מוזר מדוע לדברייך, התעקשו על נישואיכם.
3. את.לא היחידה שמתחתנת בגיל 21. ייתכן והיה לך קשה, אך לתאר את זה כ"ילדה" קטנה ואומללה, קצת רחוק המציאות.
4. איני יודע מה היו שיקולייך ב"טובת הילדים", האחיינים שלך. הרי כל אישה אחרת יכלה למלא תפקיד זה. כל הטיעון הזה נראה מצוץ מהאצבע.
5. חבל שהחלטת ללכלך על ציבור מסויים. איני אומר שאין אמת בדברייך(איני יודע מה היה, רק גרסתך מובאת כאן), אך הצורה שבה כתבת את הדברים, כל מטרתה להשמיץ וחבל.
25/04/19 | 10:04
יאללה לך תחפור לך בור ועל תשכח לחסות
האג'נדה הברורה שלך נרקסיסטית, מגדרית,פוסלת ונטולת כבוד לשונה. שידע כל אדם שבלי מוסר,קבלה וכבוד לאחר לא יכול להיחשב כאדם דתי ומבורך על ידי בוראו
25/04/19 | 14:14
יש לי מה לומר
אני לגמרי מבינה לליבה, גם אני כשהייתי צעירה, אז ניתן היה ללחוץ עלי ואני בביישנותי עשיתי טעויות. לעיתים גם טעויות גורליות. אדם מבוגר חושב אחרת כי יש לו ניסיון חיים, אבל על צעירה בת 21 שסביבה יש המון לחצים ואין לה מישהו שיכוון אותה, זה עלול להשפיע. אי לגמרי מבינה אותה ומסכימה עם ההחלטה שלה להתגרש. טוב שעשתה זאת לאחר 3 חודשים וחא נכנסה ממנו להריון. כל הכבוד!!!
25/04/19 | 16:20
תגובתך חסרת רגש והבנה. חיה, כל הכבוד!
תגובתך חסרת רגש וחסרת הבנה למצב וללחץ אליו נקלעה חיה המקסימה. חיה, כל הכבוד על האומץ לצאת מהסיטואציה שלא התאימה לך. שיהיה לך בהצלחה!!!!
29/04/19 | 06:34
אז הנה הסבר:
1.אין חובה - היא לא טענה שעשתה את זה מחובה אלא מלחץ חוזר ונשנה של אנשים עם כח בקהילה שלה. 2.אני מניחה שהאנשים שלחצו האמינו שהם מוצאים פה פיתרון משולש לה- שחפשה שידוך, לבעל - שהיה צריך אשה שתעזור לו עם הילדים ולילדים - שתהיה להם אמא שכבר מכירה אותם ואוהבת אותם. 3.נכון שעוד בנות מתחתנות בגיל הזה,עצם זה שהן מתחתנות הוא לא תעודה למידת הבגרות שלהן, חלקן בוגרות יותר וחלקן פחות, אני יכולה להבין איך מישהי שחיה חיים מאוד מגוננים יכולה להרגיש עדיין כמו ילדה. 4.טענה קצת מוזרת, נכון שאשה אחרת יכולה לטפל בהם, אבל היא כבר מכירה אותם ואוהבת אותם, עם אשה אחרת יש סיכונים כמו חוסר אהבה, חוסר הבנה, חוסר אנטיליגנציה ריגשית וכו'. ברגע שהיא לוקחת על עצמה את האמהות היא מבטלת את האופציה לסיכונים האלה. 5.אף ציבור או אמונה לא נמצא מעל לביקורת, היא הביאה כאן את המקרה שלה מנקודת המבט שלה וככה צריך להתייחס לזה. קל להגדיר סיפור אישי קשה כליכלוך או השמצה אבל באופן הזה אתה מקטלג כל סיפור אישי קשה שיש בו ביקורת על מישהו או משהו כדבר שלא צריך לדבר עליו כי הוא נועד ללכלך ולהשמיץ.
יש הרבה דברים יפים בקהילה החרדית ויש גם דברים פחות יפים, הדברים לא מבטלים אלא את אלה וכל אחד יכול לספר את הסיפור שלו, טוב או רע.
29/04/19 | 12:02
הנישואין עם האלמן
צודק בהחלט!
15/05/19 | 17:46
44. איך יוצרים קשר איתה
איך יוצרים קשר עם הבחורה? אני זוכרת את המקרה וכואב לי עליה. רוצה לתת לה חיזוק ולהגיד לה שאני תומכת בה בהכל!!
25/04/19 | 09:46
43. ראויה להערצה
25/04/19 | 07:48
42. "חרדית"
הגזמתם. חרדית בטח לא
25/04/19 | 07:17
41. במשפחה היו לנו שני סיפורים כאלה
שתי הסבתות-רבות שלי התחתנו עם הגיס שלהן, אחרי שהאחיות שלהן נפטרו.
אני מקווה בשבילן שהחיים שלהן היו יותר טובים. זה מקום מאוד קשה ומורכב.
הרבה הצלחה בדרכך!
25/04/19 | 00:53
40. המון הצלחה לך, גיבורה!
שתיזכי במהרה לזוגיות טובה ומוצלחת כפי שליבך חפץ
24/04/19 | 22:38
39. מהממת!, ריגשת!
24/04/19 | 16:45
38. חיה המדהימה שיהיה לך המון הצלחה בהמשך
מקרה לא קל בכלל בלשון המעטה.
זוכרת את סיפורך ואת הקהילה ההזויה שתמכה בזה וטוב עשית שבחרת לצאת מהמקום החולה הזה . מאחלת לך רק טוב בהמשך ובקרוב ממש שתמצאי את בכיר ליבך ותקימי את ביתך באושר עדי עד ❤️ .
23/04/19 | 18:42
37. עצוב איך יש כאן כזאת תרבות פרימיטיבית
20/04/19 | 16:38
36. חוקים של חרדים
קשה לחיות בחברה שיש לה חוקים משלה ישר כוח וכל הכבוד שקמת ועזבת
20/04/19 | 07:24
היום הרבנות אוסרת דבר כזה.עושים ייבום
21/04/19 | 17:55
35. יחזקאל
התאהבתי בו בתוכנית. יפה עיינים וגברי ומלא באהבה וחום כמו כור אטומי.ברת מזל מי שתזכה בו.
19/04/19 | 17:29
34. אין קורבנות, יש רק מתנדבים...
תני למשפט הזה לקבוע את החיים שלך.
19/04/19 | 02:47
ואנשים שיפוטיים שכותבים טוקבקים
לבקר בחירות בלי להבין את המצב שהיתה בו באותו זמן...
29/04/19 | 12:05
33. בשביל מה לרוץ לספר הכל???
בשביל מה לרוץ לספר הכל???
18/04/19 | 23:41
למה לא ???
שתספר כמה שבא לה .
19/04/19 | 07:20
כדי שמי שעוברת דבר דומה לא תרגיש לבד.
כדי לעכל ולעבור את זה, להמשיך הלאה בחיים, לעבד את הסיפור. צורך פסיכולוגי שהוא חלק מהשיקום.
20/04/19 | 11:25
כי היא חזרה בשאלה אז בא לה ללכלך על הדתיים
ירקה מהבאר ממנה שתתה..
מעבר לזה זה סיפור שקרה לה.. ואין להכליל!!
23/04/19 | 23:33
החברה הדתית היא לא מעל לביקורת
לא כל סיפור שלילי הוא לכלוך ויריקה, כמו שאמרת בחצי השני של המשפט - זה סיפור שקרה לה ואין להכליל! והיא לא ניסתה להכליל רק לספר את הסיפור שלה מנקודת המבט שלה.
29/04/19 | 12:08
32. חיה, מאחלת לך את כל הטוב שבעולם
כל הכבוד על האומץ לצאת ממקום שלא טוב לך בו, זה קשה מאוד לקבל את ההחלטה הזאת ועשית אותה. מאחלת לך המון הצלחה בחיים ובזוגיות ואת כל הטוב שבעולם.
18/04/19 | 21:30
31. מתוך היכרות עם חיה
מדובר בבחורה מאוד ערכית וטובה שנותנת את כולה ועוזרת להמון אנשים בעבודה.
עבר המון זמן וניתן לראות שהיא מאחורי זה אך ללא ספק מדובר בסיפור טראומתי שהרבה אנשים מתקשים לצאת ממנו...
חיה, נהניתי לקרוא את מה שכתבת כל הכבוד לך! ללא ספק לאחר הרבה שנים של היכרות גיליתי משהו מדהים עליך שרק מחזק את מה שחשבתי עליך, את אלופה!!!
18/04/19 | 21:01
30. כל הכבוד ובהצלחה
אמיצה ביותר
מעורר השראה
18/04/19 | 19:19
29. וואו! פשוט מדהימה!!
כמה צריך ללמוד להקשיב לעצמך ולעשות מה שעושה לך טוב באמת. את פשוט השראה!!
18/04/19 | 18:17
28. גיבורה ואמיצה, עלי והצליחי!
ברוכה הבאה לעולם החופשי! מאחלת לך לקבל החלטות עבור עצמך וללא התערבות של אחרים בחייך.
18/04/19 | 15:23
27. מדהימה! תעשי רק מה שאת אוהבת, שיהיה לך טוב!!!
כועסת על כל הנשמות ה"טובות" שראו את טובת כולם חוץ מטובתך. מרתיח!
18/04/19 | 14:53
26. את נשמעת אישה מדהימה
וכל גבר שתבחרי לאהוב יזכה בך
18/04/19 | 14:36
25. את מדהימה.
ריגשת אותי מאוד את עשית את הדבר הנכון.כנראה היית צריכה לתקן משהו.תתחילי מחדש ה' אוהב אותך עד סוף העולם
18/04/19 | 14:08
24. מדהימה! מאחלת לך אושר ורק טוב
18/04/19 | 13:51
23. אמיצה , שהחיים יחייכו אלייך, מאחלת לך אושר , אהבה ובריאות
18/04/19 | 13:50
22. במידה ולאחותה יש ילדים היא דודתם
ותהיה להם אימא אמיתית ולא אימא חורגת.
18/04/19 | 13:40
21. הדת שלנו חולה ומבחילה .
הדתיים הם אנשים לא בריאים בנפש וגורמים להמון צער ועגמת נפש לכל מי שמסביבם.
18/04/19 | 13:40
דתיים זו לא הדת שלנו! די כבר עם ההכללות
יש כל כך הרבה זרמים בדת שלא כולם נראים לנו טוב בעין אך יש הרבה ששומרים על מצוות התורה ואנשיים ממש טובים- ממליצה למצוא ולהכיר כמה כאלה ואז נוכל לשפוט אם הדתיים הם טובים או לא.
חיה את מדהימה !
20/04/19 | 22:13
20. בישראל 2019 האשה עדיין משרתת את הגבר
18/04/19 | 13:32
19. מדהימה! מגיע לך רק אושר!!
18/04/19 | 13:24
18. קהילה חולה
ששמה ״מנהגים״ לפני צרכים אנושיים. תמיד הבן אדם עצמו במקום האחרון. העיקר להמשיך את הכת עתיקת היומין.
18/04/19 | 13:21
לא מדובר על חשוכים
אבל היו קצת תמימים וחשבו שיהיה הפי אנד סה"כ
אפשר לדון את כולם לקו זכות ולא לעשות מכל דבר פיל.
12/05/19 | 14:12
17. סיפור עצוב. כל הכבוד על האומץ לקום וללכת
18/04/19 | 13:19
16. מדהימה, כל הכבוד על האומץ!
מותר לך להיות מי שאת רוצה להיות. את לא זקוקה לאישורים מאף אחד. כל הכבוד על התעוזה והאומץ והצלחה רבה בהמשך דרכך.
18/04/19 | 13:18
15. מדהימה, כל הכבוד על האומץ!
מותר לך להיות מי שאת רוצה להיות. את לא זקוקה לאישורים מאף אחד. כל הכבוד על התעוזה והאומץ והצלחה רבה בהמשך דרכך.
18/04/19 | 13:18
14. את גיבורת על!!!!
18/04/19 | 13:18